Kommentti, mitä Pasi Turunen ei kestänyt

Anonyymi-ap

Patmoksen blogissa voi yleisö keskustella, mutta jokainen kommentti tulee kirjoittajan hyväksyä. Pasi Turunen kirjoitti artikkelin, jossa hän yritti vähän kritisoida helluntailaista teologiaa. https://www.patmos.fi/blogit/pohdintoja-suomen-helluntailiikkeen-raamattunakemyksen-aarella-osa-1/

Sen jäljessä oli Antero Polson yleisökommentti, johon vastattiin, mutta Pasi Turunen ei kestänyt tätä kommenttia, vaan poisti sen. Ehkä sen takia, että tämän vuoksi ei edes Pasi Turunen tule pelastumaan:

"Antero Polso kirjoitti: - Koko Raamattu, myös Vanhan testamentin historialliset kirjat, profeetat ja psalmit kehoittavat yhä uudestaan luottamaan Sanaan ja noudattamaan sitä.

Tässä on kohta Raamatusta, mitä ei helluntailaiset eikä luterilaiset noudata:

"Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Matt 5:19,20)

Tätäkään kohtaa eivät helluntailaiset eikä luterilaiset noudata:

"Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)

"Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja." (Room 2:27)

Nämäkin kohdat sivuutetaan seurakunnissa:

"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)

"Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:" (Heb 10:26-28)

"Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella." (Jaak 2:24)

70

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Patmos on Leo Mellerin liikeyritys, jonka liikeideana on hämmästyttää seurakunta erilailla ennustuksilla ja vedota sen lisäksi suomalaisten Israel-rakkautteen. Patmos on republikaanipuolueen uskonnollisen siiven Suomen paikalisosasto, joka myy trumppilaista konservatiivisuutta suomalaisille.

      • Anonyymi

        Patmos on viime vuosina selvästi politisoitunut ja yksi syy on Juha Ahvion oma turhautuminen paikallaan junnaavaan uraansa teologina.


    • Anonyymi

      3Moos.11:45 Sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne, pyhittäkää siis itsenne ja olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä. Niin älkää saastuttako itseänne koskemalla mihinkään pikkueläimeen, joka liikkuu maassa. 3Moon.19:1-2 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: Puhu kaikille israelilaisten reurakunnalle ja sano heille: Olkaa pyhät, sillä minä, Herra, teidän Jumalanne, olen pyhä. 3Moos.20:7-8 Pyhittäkää siis itsenne ja olkaa pyhät; sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne. Ja noudattakaa minun kästyjäni ja pitäkää ne. Minä olen Herra, joka pyhitän teidät. 4Moos.15:37-41 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: Puhu israelilaisille ja sano heille, että heidän on sukupolvesta sukupolveen tehtävä itsellensä tupsut viittojensa kulmiin ja sidottava kulmien tupsuihin punasininen lanka. Ne tupsut olkoon teillä, että te, kun ne näette, muistaisitte kaikki Herran käskyt ja ne täyttäisitte ettekä seuraisi sydämenne ettekä silmienne himoja, jotka houkuttelevat teitä haureuteen; niin muistakaa ja täyttäkää kaikki minun käskyni ja olkaa pyhät Jumalallenne. Minä olen Herra, teidän Jumalanne, joka vei teidät pois Egyptin maasta ollakseni teidän Jumalanne. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.1Piet.1:16 Sillä kirjoitettu on: Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä.

      • Anonyymi

        No kerroppa, mitä haluat sanoa tällä?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Niin. Eri aikoina on ollut erilainen pelastussuunnitelma. Aatami ei tarvinnut uskoa; hänhän näki Jumalan. Mooseksen laki velvoitti juutalaisia. Jeesus saarnasi kuningaskunnan evankeliumia ja niin myös hänen apostolinsa, kunnes ylösnoussut Jeesus paljasti Paavalille armon ajan evankeliumin: pelastumme yksin armosta, emme tekojemme kautta, ettei kukaan kerskaisi. Heti armon ajan uskovien ylöstempauksen jälkeen siirrytään taas kuningaskunnan evankeliumiin. Silloin ei taas pelastu pelkästään uskosta, vaan tarvitaan myös tekoja: ei saa ottaa pedon merkkiä, on kohdeltava juutalaisia hyvin ja on annettava kunnia Jumalalle. Noin elen sen ymmärtänyt. Jos joku osaa tarkentaa, hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Eri aikoina on ollut erilainen pelastussuunnitelma. Aatami ei tarvinnut uskoa; hänhän näki Jumalan. Mooseksen laki velvoitti juutalaisia. Jeesus saarnasi kuningaskunnan evankeliumia ja niin myös hänen apostolinsa, kunnes ylösnoussut Jeesus paljasti Paavalille armon ajan evankeliumin: pelastumme yksin armosta, emme tekojemme kautta, ettei kukaan kerskaisi. Heti armon ajan uskovien ylöstempauksen jälkeen siirrytään taas kuningaskunnan evankeliumiin. Silloin ei taas pelastu pelkästään uskosta, vaan tarvitaan myös tekoja: ei saa ottaa pedon merkkiä, on kohdeltava juutalaisia hyvin ja on annettava kunnia Jumalalle. Noin elen sen ymmärtänyt. Jos joku osaa tarkentaa, hyvä.

        "Mooseksen laki velvoitti juutalaisia."

        Jeesuksen, Pietarin ja Paavalin sanojen mukaan laki velvoittaa kaikkia kansoja. Jos joku ei noudata lakia, hänen uskonsa on kuollut.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
        35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Eri aikoina on ollut erilainen pelastussuunnitelma. Aatami ei tarvinnut uskoa; hänhän näki Jumalan. Mooseksen laki velvoitti juutalaisia. Jeesus saarnasi kuningaskunnan evankeliumia ja niin myös hänen apostolinsa, kunnes ylösnoussut Jeesus paljasti Paavalille armon ajan evankeliumin: pelastumme yksin armosta, emme tekojemme kautta, ettei kukaan kerskaisi. Heti armon ajan uskovien ylöstempauksen jälkeen siirrytään taas kuningaskunnan evankeliumiin. Silloin ei taas pelastu pelkästään uskosta, vaan tarvitaan myös tekoja: ei saa ottaa pedon merkkiä, on kohdeltava juutalaisia hyvin ja on annettava kunnia Jumalalle. Noin elen sen ymmärtänyt. Jos joku osaa tarkentaa, hyvä.

        >>>>>Ei saa ottaa pedon merkkiä<<<<<

        Pedonmerkki on sunnuntai, vastaavasti Jumalan merkki on sapatti.

        1234567---


    • Anonyymi

      Aloittaja näyttää uskovan niin, että hän tulee lain kautta autuaaksi / kelvolliseksi Jumalalle !

      Ei tule onnistumaan.

      • Anonyymi

        Miten hänen laittamansa raamatunkohdat pitää ymmärtää?


      • Anonyymi

        "Aloittaja näyttää uskovan niin, että hän tulee lain kautta autuaaksi / kelvolliseksi Jumalalle"

        Aloituksessa ei ole mitään sellaista.

        Aloitus kritisoi helluntailaisia siitä, että he luulevat tulevansa vanhurskaiksi ja kelvollisiksi Jumalalle elämällä hillittömässä laittomuudessa.

        Jos Jeesus sanoo, ettei hän pelasta laittomuuden tekijöitä, vaika he olisivat tehneet ihmeitä Jeesuksen nimessä ja puhuneet kielillä, niin eikö tämä pitäisi sitten ottaa todesta?

        Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.


    • Anonyymi

      Jaak.4:17 Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi. Luuk.12:47-48 Ja sitä palvelijaa, joka tiesi herransa tahdon, mutta ei tehnyt valmistuksia eikä toiminnut hänen tahtonsa mukaan, rangaistaan monella lyönneillä. Sitä taas, joka ei tiennyt, mutta teki semmoista, mikä lyöntejä ansaitsee, rangaistaan vain muutamilla lyönneillä. Sillä jokaiselta, jolle on paljon annettu, myös paljon vaaditaan; ja jolle on paljon uskottu, siltä sitä ennemmän kysytään.

      • Anonyymi

        Esimerkiksi sapatista on annettu niin paljon tietoa, että ei luulisi olevan kenellekään epäselvää mikä päivä on sapatti, joka on pyhäpäivä.


    • Anonyymi

      Ihminen, joka on saanut syntinsä anteeksi, joka pysyy Jeesuksessa, elää Hänelle, ei voi eksyä taivastieltä. Omilla teoillamme me emme voi pelastua, siksi Hän itse vaikuttaa meissä sen tahtomisen ja tekemisen, että voimme palvella Häntä.
      En minäkään olisi ihmisille kaduilla puhumassa Jeesuksesta, ellei Hän vaikuttaisi minussa tahtomista ja tekemistä, ellei Hän täyttäisi minua Hänen rakkaudellaan näitä ihmisiä kohtaan.
      Kun elän Hänessä ja Hänelle, ja anteeksiannossa, tiedän olevani matkalla Taivaaseen, eikä tarvi epäröidä, olenko pelastettu.
      Miksi kukaan voi tehdä niin vaikeaa asiaa tästä pelastumisesta?

      • Anonyymi

        "Ihminen, joka on saanut syntinsä anteeksi, joka pysyy Jeesuksessa, elää Hänelle, ei voi eksyä taivastieltä."

        Moni helluntailainen luulee olevansa Jeesuksessa, mutta viimeisenä päivänä he saavat tietää, että heillä oli toinen Jeesus ja toinen henki, minkä takia Jeesus ei pelastanutkaan heitä. Tämä johtuu siitä, etteivät he pysyneet Raamatun opetuksessa, vaan lankesivat uskomaan helluntailaisten saarnaajien väärää opetusta korvasyyhyyn ja evankeliumin vääristelyä.

        2 Kor 11:3 Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen.
        4 Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte.

        Ef 4:17 Minä varoitan teitä vakavasti Herran nimeen: älkää enää eläkö niin kuin pakanat! Heidän ajatuksensa ovat turhanpäiväisiä,
        18 heidän ymmärryksensä on hämärtynyt, ja se elämä, jonka Jumala antaa, on heille vieras, sillä he ovat tietämättömiä ja sydämeltään paatuneita.
        19 Heidän tuntonsa on turtunut, ja he ovat heittäytyneet irstailuihin sekä kaikenlaiseen saastaisuuteen ja ahneuteen.
        20 Mutta ei teille ole Kristuksesta tällaista opetettu,
        21 jos todella olette hänestä kuulleet, jos teille on opetettu se totuus, joka Jeesuksessa on.
        22 Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi tuhon oma.
        23 Teidän tulee uudistua mieleltänne ja hengeltänne
        24 ja pukea yllenne uusi ihminen, joka on luotu sellaiseksi kuin Jumala tahtoo, elämään oikeuden ja totuuden mukaista, pyhää elämää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ihminen, joka on saanut syntinsä anteeksi, joka pysyy Jeesuksessa, elää Hänelle, ei voi eksyä taivastieltä."

        Moni helluntailainen luulee olevansa Jeesuksessa, mutta viimeisenä päivänä he saavat tietää, että heillä oli toinen Jeesus ja toinen henki, minkä takia Jeesus ei pelastanutkaan heitä. Tämä johtuu siitä, etteivät he pysyneet Raamatun opetuksessa, vaan lankesivat uskomaan helluntailaisten saarnaajien väärää opetusta korvasyyhyyn ja evankeliumin vääristelyä.

        2 Kor 11:3 Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen.
        4 Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte.

        Ef 4:17 Minä varoitan teitä vakavasti Herran nimeen: älkää enää eläkö niin kuin pakanat! Heidän ajatuksensa ovat turhanpäiväisiä,
        18 heidän ymmärryksensä on hämärtynyt, ja se elämä, jonka Jumala antaa, on heille vieras, sillä he ovat tietämättömiä ja sydämeltään paatuneita.
        19 Heidän tuntonsa on turtunut, ja he ovat heittäytyneet irstailuihin sekä kaikenlaiseen saastaisuuteen ja ahneuteen.
        20 Mutta ei teille ole Kristuksesta tällaista opetettu,
        21 jos todella olette hänestä kuulleet, jos teille on opetettu se totuus, joka Jeesuksessa on.
        22 Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi tuhon oma.
        23 Teidän tulee uudistua mieleltänne ja hengeltänne
        24 ja pukea yllenne uusi ihminen, joka on luotu sellaiseksi kuin Jumala tahtoo, elämään oikeuden ja totuuden mukaista, pyhää elämää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Anteeksi, mutta tuomitsetko juuri helluntailaisia saarnaajia? Eikö vääriä opettajia löydy muualta kuin helluntailaisuudesta?

        Eiköhän jokainen uudestisyntynyt ymmärrä tänä päivänä, ettei meidän tule seurata näitä opettajia, vaan Jeesusta?

        Uskon, että jokainen, joka pysyy Jeesuksessa ja etsii Hänen tahtoaan vilpittömin sydämin, ei voi eksyä. Tietysti, jos pelkkien ihmeitten ja kokemusten ja tunnetilojen perässä menee, niin kyllä, on mahdollista eksyä.
        Mutta Jeesus näkee sydämeen, tietää, kuka tahtoo olla Hänen omansa, ja sitten on he, jotka eivät kokosydämisesti tahdo Jeesusta seurata.

        Minä en kuulu mihinkään maalliseen seurakuntaan, kasteella olen käynyt, seurakunnissa käyn, Jeesuksen oma olen.

        Onneksi me ihmiset emme voi tuomita ketään kadotukseen, mutta rukoilla voimme kaikkien puolesta.
        Antakoon Jeesus runsaasti Hänen rakkauttaan teidänkin sydämiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi, mutta tuomitsetko juuri helluntailaisia saarnaajia? Eikö vääriä opettajia löydy muualta kuin helluntailaisuudesta?

        Eiköhän jokainen uudestisyntynyt ymmärrä tänä päivänä, ettei meidän tule seurata näitä opettajia, vaan Jeesusta?

        Uskon, että jokainen, joka pysyy Jeesuksessa ja etsii Hänen tahtoaan vilpittömin sydämin, ei voi eksyä. Tietysti, jos pelkkien ihmeitten ja kokemusten ja tunnetilojen perässä menee, niin kyllä, on mahdollista eksyä.
        Mutta Jeesus näkee sydämeen, tietää, kuka tahtoo olla Hänen omansa, ja sitten on he, jotka eivät kokosydämisesti tahdo Jeesusta seurata.

        Minä en kuulu mihinkään maalliseen seurakuntaan, kasteella olen käynyt, seurakunnissa käyn, Jeesuksen oma olen.

        Onneksi me ihmiset emme voi tuomita ketään kadotukseen, mutta rukoilla voimme kaikkien puolesta.
        Antakoon Jeesus runsaasti Hänen rakkauttaan teidänkin sydämiin.

        "Anteeksi, mutta tuomitsetko juuri helluntailaisia saarnaajia? Eikö vääriä opettajia löydy muualta kuin helluntailaisuudesta?"

        Nyt on keskustelussa helluntailaisuus. Kyllä niitä vääriä opettajia muualtakin löytyy erityisesti luterilaisesta kirkosta ja Saulus Lähetyksestä.

        "Uskon, että jokainen, joka pysyy Jeesuksessa ja etsii Hänen tahtoaan vilpittömin sydämin, ei voi eksyä."

        On suuria määriä "kristittyjä", jotka luulivat seuraavansa Jeesusta, mutta heidät tuomittiin kadotukseen. Itse asissa vain pieni vähemmistö, hyvin harva kristitty pelastuu.

        Matt 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        ---
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi, mutta tuomitsetko juuri helluntailaisia saarnaajia? Eikö vääriä opettajia löydy muualta kuin helluntailaisuudesta?

        Eiköhän jokainen uudestisyntynyt ymmärrä tänä päivänä, ettei meidän tule seurata näitä opettajia, vaan Jeesusta?

        Uskon, että jokainen, joka pysyy Jeesuksessa ja etsii Hänen tahtoaan vilpittömin sydämin, ei voi eksyä. Tietysti, jos pelkkien ihmeitten ja kokemusten ja tunnetilojen perässä menee, niin kyllä, on mahdollista eksyä.
        Mutta Jeesus näkee sydämeen, tietää, kuka tahtoo olla Hänen omansa, ja sitten on he, jotka eivät kokosydämisesti tahdo Jeesusta seurata.

        Minä en kuulu mihinkään maalliseen seurakuntaan, kasteella olen käynyt, seurakunnissa käyn, Jeesuksen oma olen.

        Onneksi me ihmiset emme voi tuomita ketään kadotukseen, mutta rukoilla voimme kaikkien puolesta.
        Antakoon Jeesus runsaasti Hänen rakkauttaan teidänkin sydämiin.

        "Minä en kuulu mihinkään maalliseen seurakuntaan, kasteella olen käynyt, seurakunnissa käyn, Jeesuksen oma olen."

        Mistä sinä tiedät, että olet Jeesuksen oma? Jos käyt helluntaiseurakunnassa ja noudatat helluntailaisutta, et ole Jeesuksen oma, koska helluntailaisuus ei perustu Raamattuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minä en kuulu mihinkään maalliseen seurakuntaan, kasteella olen käynyt, seurakunnissa käyn, Jeesuksen oma olen."

        Mistä sinä tiedät, että olet Jeesuksen oma? Jos käyt helluntaiseurakunnassa ja noudatat helluntailaisutta, et ole Jeesuksen oma, koska helluntailaisuus ei perustu Raamattuun.

        Mistä Jeesus tuntee Hänen omansa?
        Siitä, että Hänen omillaan on keskinäinen rakkaus.
        Onko sinulla rakkautta uskonveljiä ja -sisaria kohtaan?

        Pystyisitkö oikeasti naamatusten tulla sanomaan, että minä en voi olla Jeesuksen oma, koska käyn myös helluntaiseurakunnassa?

        Mitähän Jeesus vastaisi sinulle tähän. Onko sinulla itselläsi Jeesus sydämessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä Jeesus tuntee Hänen omansa?
        Siitä, että Hänen omillaan on keskinäinen rakkaus.
        Onko sinulla rakkautta uskonveljiä ja -sisaria kohtaan?

        Pystyisitkö oikeasti naamatusten tulla sanomaan, että minä en voi olla Jeesuksen oma, koska käyn myös helluntaiseurakunnassa?

        Mitähän Jeesus vastaisi sinulle tähän. Onko sinulla itselläsi Jeesus sydämessä?

        Jumalan rakastaminen tarkoittaa sitä, että noudattaa lakia. Helluntailaiset eivät noudata lakia, joten heillä ei ole rakkautta Jumalaa kohtaan, eivätkä he myöskään ole Jumalan rakkaudessa.

        1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

        Joh 15:9 Niin kuin Isä on rakastanut minua, niin olen minä rakastanut teitä. Pysykää minun rakkaudessani.
        10 Jos noudatatte käskyjäni, te pysytte minun rakkaudessani, niin kuin minä olen noudattanut Isäni käskyjä ja pysyn hänen rakkaudessaan.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minä en kuulu mihinkään maalliseen seurakuntaan, kasteella olen käynyt, seurakunnissa käyn, Jeesuksen oma olen."

        Mistä sinä tiedät, että olet Jeesuksen oma? Jos käyt helluntaiseurakunnassa ja noudatat helluntailaisutta, et ole Jeesuksen oma, koska helluntailaisuus ei perustu Raamattuun.

        Ei kaiken täydy perustua Raamattuun. Ihmisellä saa olla myös muuta elämää kuin hengellistä. Helluntailaisuuden ohella voi uskoa myös Jeesukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan rakastaminen tarkoittaa sitä, että noudattaa lakia. Helluntailaiset eivät noudata lakia, joten heillä ei ole rakkautta Jumalaa kohtaan, eivätkä he myöskään ole Jumalan rakkaudessa.

        1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

        Joh 15:9 Niin kuin Isä on rakastanut minua, niin olen minä rakastanut teitä. Pysykää minun rakkaudessani.
        10 Jos noudatatte käskyjäni, te pysytte minun rakkaudessani, niin kuin minä olen noudattanut Isäni käskyjä ja pysyn hänen rakkaudessaan.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Pyhitätkö itse sapattia?

        Miten on parranleikkuusi laita?

        Peitätkö pääsi rukoillessa?

        Montako syntistä olet kivittänyt viimeaikoina?

        Kumman lain tavalla valmistat pääsiäislampaasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhitätkö itse sapattia?

        Miten on parranleikkuusi laita?

        Peitätkö pääsi rukoillessa?

        Montako syntistä olet kivittänyt viimeaikoina?

        Kumman lain tavalla valmistat pääsiäislampaasi?

        "Pyhitätkö itse sapattia?"

        Tietenkin.

        "Miten on parranleikkuusi laita?"

        No mitä laki käskee parranleikkuusta? Parran reunaa ei saa turmella, koska se on pakanallinen tapa surra vainajia. Samoin kielletään laikkaamsta hiuksia pään ympäriltä jättääkseen hiuksia vain päälaelle, mitä mm. katoliset munkit tekivät. Tämäkin pakanallinen tapa liittyy vainajien seuremiseen, mitä ei saa sen pakanallisuuden takia tehdä. Mitä ihmeellistä tässä käskyssä on?

        "Älkää leikatko hiuksianne lyhyiksi ohimoilta älkääkä leikkaamalla turmelko parran reunaa. Älkää vainajaa surressanne viillelkö itseänne älkääkä tatuoiko mitään merkkejä ihoonne. Minä olen Herra. (3 Moos 19:27,28)

        "Peitätkö pääsi rukoillessa?"

        Naiset peittävät päänsä pitkillä hiuksilla rukollessaan. Raamatussa ei ole käskyä naisten pitää lakkia tai huivia vaan pitkiä hiuksia.

        "Montako syntistä olet kivittänyt viimeaikoina?"

        Laissa ei anneta tavallisille kansalaisille oikeutta ryhtiä tuomariksi vaan saattaa verekseltään kiinnijäänyt rikollinen esivallan asettaman tuomarin tutkittavaksi ja tuomittavaksi. Raamattu kieltää omakädenoikeuden. Lain miekka on annettu esivallalle.

        "Kumman lain tavalla valmistat pääsiäislampaasi?"

        Laissa on kielletty uhraamasta temppeliuhreja muualla kuin Jerusalemin temppelissä leeviläisten pappien kanssa, joten koska niitä ei ole, sellaisten toimitusten suorittaminen on kielletty. Sen takia juutalaisetkaan eivät uhraa.

        Tiesitkö, että lain noudattamisesta kieltäytyvät kristityt eivät tule saamaan syntien sovitusta Kristukselta? Tie taivaaseen on kapea ja harva pelastuu. Laittomuutta tekevät kielilläpuhuvat helluntailaiset eivät pelastu.

        "Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:" (Heb 10:26-28)

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Minä en kuulu mihinkään maalliseen seurakuntaan, kasteella olen käynyt, seurakunnissa käyn, Jeesuksen oma olen."

        Mistä sinä tiedät, että olet Jeesuksen oma? Jos käyt helluntaiseurakunnassa ja noudatat helluntailaisutta, et ole Jeesuksen oma, koska helluntailaisuus ei perustu Raamattuun.

        Minkä takia sinun mielestäsi helluntailaisuus ei perustu Raamattuun ?


    • Anonyymi

      Raamatussa on muitakin Jumalan Sanoja. Uskotko kaiken, mitä Raamattuun on kirjoitettu. Jos olet oikea uudestisyntynyt uskova, uskot kaikki Raamatun Sanat.
      Jos valikoit Raamatusta omaan oppiisi sopivia jakeita, et ole Jumalan asialla, et ole Jumalan (Sanan) todistaja.


      Gal 2:16 "mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista."

      2:21 "En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut."

      3:1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
      3:2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
      3:3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
      3:4 Niin paljonko olette turhaan kärsineet? - jos se on turhaa ollut.
      3:5 Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
      3:6 samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
      3:7 Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
      3:8 Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi."
      3:9 Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
      3:10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee."
      3:11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta."
      3:12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä."
      3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
      3:14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.

      21 "jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista.
      3:22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
      3:23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
      3:24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
      3:25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia. 26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa."

      Room 3:19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
      3:20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
      3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
      3:22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
      3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
      3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
      3:25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
      3:26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
      3:27 Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
      3:28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.

      • Anonyymi

        "Gal 2:16 "mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista."

        Oletko ymmärtänyt mitä tämä tarkoittaa?

        Nämä sanat on osoitettu niille juutalaisille ja pakanoille, jotka luopuivat uskosta Jeesukseen Kristukseen ja luulivat pelastuvansa noudattamalla muita lain käskyjä. Paavali sanoo, että pitää myös uskoa Jeesusta Kristusta.

        Moni helluntailainen lankeaa sellaiseen väärinkäsistykseen mm. sinun lainaamista jakeista, että Paavali olisi korvannut lain uskolla. Sitä Paavali ei tarkoita. Hän sanoo, ettei usko kumoa lakia ja lisäksi sanoo, että vain lakia noudattavat kristityt ovat vanhurskaita. Koska helluntailaiset ovat hylänneet lain eivätkä noudata lakia, he eivät ole vanhurskaita eivätkä sen takia saa myöskään syntien sovitusta Kristukselta.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


      • Anonyymi

        "Jos olet oikea uudestisyntynyt uskova, uskot kaikki Raamatun Sanat.
        Jos valikoit Raamatusta omaan oppiisi sopivia jakeita, et ole Jumalan asialla, et ole Jumalan (Sanan) todistaja."

        Voiko Raamatusta poimia yksittäisiä vääriä jakeita? Ei todellakaan voi. Kyse on pikemminkin siitä, että pystyykö ymmärtämään, mitä jakeet tarkoittavat, kun otetaan huomioon koko asiayhteys.

        Raamatussa ei ole toisensa kumoavia ja ristiriitaisia jakeita. Sen takia sekin asia on täysin voimassa, että vain lakia noudattavat kristityt ovat vanhurskaita ja pelastuvat. Sinun siteerauksesi eivät kumoa tätä totuutta mitenkään.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Gal 2:16 "mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista."

        Oletko ymmärtänyt mitä tämä tarkoittaa?

        Nämä sanat on osoitettu niille juutalaisille ja pakanoille, jotka luopuivat uskosta Jeesukseen Kristukseen ja luulivat pelastuvansa noudattamalla muita lain käskyjä. Paavali sanoo, että pitää myös uskoa Jeesusta Kristusta.

        Moni helluntailainen lankeaa sellaiseen väärinkäsistykseen mm. sinun lainaamista jakeista, että Paavali olisi korvannut lain uskolla. Sitä Paavali ei tarkoita. Hän sanoo, ettei usko kumoa lakia ja lisäksi sanoo, että vain lakia noudattavat kristityt ovat vanhurskaita. Koska helluntailaiset ovat hylänneet lain eivätkä noudata lakia, he eivät ole vanhurskaita eivätkä sen takia saa myöskään syntien sovitusta Kristukselta.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Eivät ne monetkaan kestä, kun joutuvat silmästysten omien tekstiensä eteen!
        Tämän MrHyvis, joka ryhtyi aivan uskomattomaan ylilyöntiin 22.10.22...

        Ei kestä mies. Poistattaa kuin tuli hännän alla kun hänen OMIA tekstejä on tarjolla..
        Hänen mielivaltainen ja laiton "nettitohtorin" sikailu löytyy ketjussa:

        * Uskonnollisen naisvihan Kulta-Mitali-Mies. Kuka?

        .Herra Hyviksen hypetys ei ottanut loppuakseen?

        • MrHyvis "Kyllä se sinulla helpottaa kun saadaan asiat kuntoon. Toivottavasti sinä sentään et ole sos.terveys puolella töissä."

        • MrHyvis 2022-10-22 14:37:20 Mene oikeesti hoitoon. Sinun yrityksesi on todella

        • MrHyvis 2022-10-22 18:20:54 "Ai selvisi.No lyödäänkö vaikka vetoa ,että teen sitä työtä mitä sanoin tekeväni. Katsotaan kuka on pelle ja kuka ei .Käykö ? Anonyymi
        • 2022-10-22 18:43:51 säälittäviä."


        Runsas laittomuuden näyttö!
        --------------------------------------------------------

        • Hän esiintyy "valelääkärin" roolissa. (Lausuu omatekoisia diagnooseja itselleen tuntemattomasta ihmisestä.)

        • Tuo useita näyttöjä RL:n 24:8-9 § "kunnian-ja yksityiselämän loukkaamisesta" . Likaisia valheväitteitä.

        • Tuo runsaan näytön henkilöön suunnatusta vihakirjoittelusta.

        • Tuo näytön "stalkkaamisesta" ( = kyttää netissä vapaita kirjoittajia, saalistaakseen heitä? )
        (tässä esimerkkiä stalkkaamisesta)

        • Stalkkaaminen?

        • MrHyvis 2022-10-22 2022-10-22 13:29:07 "....että ohjaan kaltaisiasi sopivaan hoitoon työkseni. "
        • MrHyvis 2022-10-22 14:35:33 "Aloittajalle ja tälle toiselle sekoilijalle ja jos joku tuntee tai tietää nämä tyypit niin ilmoittakaa sos.terv.puolen ihmisille ,että saadaan tutkimuksiin ohjattua."

        • Herra hyvis on vailla mitään lupaa ja oikeutta ryhtynyt leimaamaan toista (tervettä) ihmistä "henkisesti sairaaksi" ja rikkonut myös Jeesuksen opetusta:
        • "Joka sanoo "Sinä Hullu" on ansainnut" Mitä Jeesus lausui? Matteus 5:22


        LOPUKSI: Taivaassa käynyt mies?
        --------------------------------------


        Sivistyneessä maassa ei uskoisi, että näinkin "villin viidakon meininkiä" saa lukea? Herääkin kysymys, että mistä tuollainen överi ja holtiton meininki nousee? Herra hyvis on tuonut esiin aiemminkin - hm- mitä? Toisille hän on tuputtanut (omin luvin) lääkehoitoa.

        Ja, mies kehuu "taivaassa käyneensä" niin? Niin että mitä me tästä voimme päätellä?
        Hän lienee ansannut Kulta-Mitali-Miehen tittelin?





        • MrHyvis 2022-10-16 09:23:0 "Ota taas ne lääkkeesi.Pystyt ihan normi arkeen siten."
        • MrHyvis 2022-10-16 09:22:1 "Ota taas ne lääkkeesi.Lupaathan ? "
        • MrHyvis 2022-10-22 13:17:01 "Itse olen käynyt kerran taivaassa ja vaikka se ei kovin loistava käynti minun kannalta ollut niin näin niitä mitä on olemassa ja tulossa. "

        • MrHyvis 2022-10-22 13:36:22 "Tuo Jumalan lähes kohtaaminen taivaassa oli tuollainen kokemus ,että menin kyykkyyn tai ihan lyttyyn kun näin valtaistuimen. ... ,ja siihen minun reissuni äkkiä loppui. Ei ihminen kestä Jumalan edessä"

        • MrHyvis 2022-10-22 13:19:09 "Itsekkin Jeesuksen olen nähnyt ,mutta kasvoja en tarkkaa n kun kasvot oli sumun peitossa . Yritin kyllä käännellä itse kulmaa , mutta ei onnistunut.
        Hiukset kyllä näin ja hahmon , mutta en kasvonpiirteitä. Se oli kuin kielletty."


      • Anonyymi

        Toki Raamatusta voi valita mihin siellä uskoo. Ei kaikki sanat ole uskonnoksi tarkoitettu. Sehän on selvää se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ne monetkaan kestä, kun joutuvat silmästysten omien tekstiensä eteen!
        Tämän MrHyvis, joka ryhtyi aivan uskomattomaan ylilyöntiin 22.10.22...

        Ei kestä mies. Poistattaa kuin tuli hännän alla kun hänen OMIA tekstejä on tarjolla..
        Hänen mielivaltainen ja laiton "nettitohtorin" sikailu löytyy ketjussa:

        * Uskonnollisen naisvihan Kulta-Mitali-Mies. Kuka?

        .Herra Hyviksen hypetys ei ottanut loppuakseen?

        • MrHyvis "Kyllä se sinulla helpottaa kun saadaan asiat kuntoon. Toivottavasti sinä sentään et ole sos.terveys puolella töissä."

        • MrHyvis 2022-10-22 14:37:20 Mene oikeesti hoitoon. Sinun yrityksesi on todella

        • MrHyvis 2022-10-22 18:20:54 "Ai selvisi.No lyödäänkö vaikka vetoa ,että teen sitä työtä mitä sanoin tekeväni. Katsotaan kuka on pelle ja kuka ei .Käykö ? Anonyymi
        • 2022-10-22 18:43:51 säälittäviä."


        Runsas laittomuuden näyttö!
        --------------------------------------------------------

        • Hän esiintyy "valelääkärin" roolissa. (Lausuu omatekoisia diagnooseja itselleen tuntemattomasta ihmisestä.)

        • Tuo useita näyttöjä RL:n 24:8-9 § "kunnian-ja yksityiselämän loukkaamisesta" . Likaisia valheväitteitä.

        • Tuo runsaan näytön henkilöön suunnatusta vihakirjoittelusta.

        • Tuo näytön "stalkkaamisesta" ( = kyttää netissä vapaita kirjoittajia, saalistaakseen heitä? )
        (tässä esimerkkiä stalkkaamisesta)

        • Stalkkaaminen?

        • MrHyvis 2022-10-22 2022-10-22 13:29:07 "....että ohjaan kaltaisiasi sopivaan hoitoon työkseni. "
        • MrHyvis 2022-10-22 14:35:33 "Aloittajalle ja tälle toiselle sekoilijalle ja jos joku tuntee tai tietää nämä tyypit niin ilmoittakaa sos.terv.puolen ihmisille ,että saadaan tutkimuksiin ohjattua."

        • Herra hyvis on vailla mitään lupaa ja oikeutta ryhtynyt leimaamaan toista (tervettä) ihmistä "henkisesti sairaaksi" ja rikkonut myös Jeesuksen opetusta:
        • "Joka sanoo "Sinä Hullu" on ansainnut" Mitä Jeesus lausui? Matteus 5:22


        LOPUKSI: Taivaassa käynyt mies?
        --------------------------------------


        Sivistyneessä maassa ei uskoisi, että näinkin "villin viidakon meininkiä" saa lukea? Herääkin kysymys, että mistä tuollainen överi ja holtiton meininki nousee? Herra hyvis on tuonut esiin aiemminkin - hm- mitä? Toisille hän on tuputtanut (omin luvin) lääkehoitoa.

        Ja, mies kehuu "taivaassa käyneensä" niin? Niin että mitä me tästä voimme päätellä?
        Hän lienee ansannut Kulta-Mitali-Miehen tittelin?





        • MrHyvis 2022-10-16 09:23:0 "Ota taas ne lääkkeesi.Pystyt ihan normi arkeen siten."
        • MrHyvis 2022-10-16 09:22:1 "Ota taas ne lääkkeesi.Lupaathan ? "
        • MrHyvis 2022-10-22 13:17:01 "Itse olen käynyt kerran taivaassa ja vaikka se ei kovin loistava käynti minun kannalta ollut niin näin niitä mitä on olemassa ja tulossa. "

        • MrHyvis 2022-10-22 13:36:22 "Tuo Jumalan lähes kohtaaminen taivaassa oli tuollainen kokemus ,että menin kyykkyyn tai ihan lyttyyn kun näin valtaistuimen. ... ,ja siihen minun reissuni äkkiä loppui. Ei ihminen kestä Jumalan edessä"

        • MrHyvis 2022-10-22 13:19:09 "Itsekkin Jeesuksen olen nähnyt ,mutta kasvoja en tarkkaa n kun kasvot oli sumun peitossa . Yritin kyllä käännellä itse kulmaa , mutta ei onnistunut.
        Hiukset kyllä näin ja hahmon , mutta en kasvonpiirteitä. Se oli kuin kielletty."

        Voi hyvänen aika, mitä maalitusta! Suorastaan stalkkausta!

        Kuvitteletko pääseväsi tuolla taivaaseen? Kaiva ensin se Malka omasta silmästäsi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvänen aika, mitä maalitusta! Suorastaan stalkkausta!

        Kuvitteletko pääseväsi tuolla taivaaseen? Kaiva ensin se Malka omasta silmästäsi...

        Mainittu MrHyvis ei ole osallistunut tähän keskusteluun ainakaan tähän mennessä. Hänellä on rekisteröity nikki. En tiedä, miksi joku postaa tuollaisen listan hänestä tähän keskusteluun, mikä ei liity tähän keskusteluun millään tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Gal 2:16 "mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista."

        Oletko ymmärtänyt mitä tämä tarkoittaa?

        Nämä sanat on osoitettu niille juutalaisille ja pakanoille, jotka luopuivat uskosta Jeesukseen Kristukseen ja luulivat pelastuvansa noudattamalla muita lain käskyjä. Paavali sanoo, että pitää myös uskoa Jeesusta Kristusta.

        Moni helluntailainen lankeaa sellaiseen väärinkäsistykseen mm. sinun lainaamista jakeista, että Paavali olisi korvannut lain uskolla. Sitä Paavali ei tarkoita. Hän sanoo, ettei usko kumoa lakia ja lisäksi sanoo, että vain lakia noudattavat kristityt ovat vanhurskaita. Koska helluntailaiset ovat hylänneet lain eivätkä noudata lakia, he eivät ole vanhurskaita eivätkä sen takia saa myöskään syntien sovitusta Kristukselta.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Helluntalaiset eivät noudata kymmenenkäskyn lakia. Apostolinen helluntaiseurakunta ulkomailla kylläkin poikkeaa heistä.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainittu MrHyvis ei ole osallistunut tähän keskusteluun ainakaan tähän mennessä. Hänellä on rekisteröity nikki. En tiedä, miksi joku postaa tuollaisen listan hänestä tähän keskusteluun, mikä ei liity tähän keskusteluun millään tavalla.

        Ei täällä oo mitään päällepäsmäriä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helluntalaiset eivät noudata kymmenenkäskyn lakia. Apostolinen helluntaiseurakunta ulkomailla kylläkin poikkeaa heistä.

        1234567---

        Mistä tiedät, että minä en tahdo noudattaa kymmentä käskyä ?

        Haluan noudattaa Jumalan lakia, mutta en pakosta, vaan rakkaudesta Jumalaa kohtaan.

        Vanhassa Testamentissa voi olla sellaista, ettei nykyaikana voi sitä noudattaa. Ne ovat niitä ohjeita, joita Jumala antoi kansalleen, kun he olivat erämaassa matkalla kohti luvattua maata. Ne olivat hyviä ohjeita siihen aikaan, olen ihastellut Jumalan huolenpitoa niissä ohjeissa, mitä hän antoi. Ne olivat tärkeitä, että juutalaiset pystyivät siellä erämaassa taivaltamaan. Mutta esim. käsky ottaa mukaan lapio ja peittää tarpeensa. Se oli hyvä ohje, olisi varmaan kaikenlaiset taudit alkaneet lisääntyä, jos tarpeet olisivat olleet siellä sun täällä. Mutta nykyaikaan sitä ei voi soveltaa. Paitsi, jos on ulkohuussi, silloin on hyvä heittää ulosteen päälle kuiviketta.

        Mutta onko myös tärkeää olla oikea asenne Jumalaan ja ihmisiin. Raamatussa on sanottu: "Sydämensä kyllyydestä suu puhuu." Jos ihminen haukkuu toisia ja viha hehkuu puheessa, millainen tämän ihmisen sydän on. Jos ihminen painaa toisia ihmisiä maan rakoon, millainen hänen sydämensä tila on. Jos ihminen halveksii toisia ihmisiä, millainen hänen sydämensä on.

        Minun mielestäni Jeesuksen sanoissa: "Rakasta Jumalaa kaikesta sydämestäsi ja lähimmäistä kuin itseäsi", se on enempi kuin laki.


      • Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

        Mistä tiedät, että minä en tahdo noudattaa kymmentä käskyä ?

        Haluan noudattaa Jumalan lakia, mutta en pakosta, vaan rakkaudesta Jumalaa kohtaan.

        Vanhassa Testamentissa voi olla sellaista, ettei nykyaikana voi sitä noudattaa. Ne ovat niitä ohjeita, joita Jumala antoi kansalleen, kun he olivat erämaassa matkalla kohti luvattua maata. Ne olivat hyviä ohjeita siihen aikaan, olen ihastellut Jumalan huolenpitoa niissä ohjeissa, mitä hän antoi. Ne olivat tärkeitä, että juutalaiset pystyivät siellä erämaassa taivaltamaan. Mutta esim. käsky ottaa mukaan lapio ja peittää tarpeensa. Se oli hyvä ohje, olisi varmaan kaikenlaiset taudit alkaneet lisääntyä, jos tarpeet olisivat olleet siellä sun täällä. Mutta nykyaikaan sitä ei voi soveltaa. Paitsi, jos on ulkohuussi, silloin on hyvä heittää ulosteen päälle kuiviketta.

        Mutta onko myös tärkeää olla oikea asenne Jumalaan ja ihmisiin. Raamatussa on sanottu: "Sydämensä kyllyydestä suu puhuu." Jos ihminen haukkuu toisia ja viha hehkuu puheessa, millainen tämän ihmisen sydän on. Jos ihminen painaa toisia ihmisiä maan rakoon, millainen hänen sydämensä tila on. Jos ihminen halveksii toisia ihmisiä, millainen hänen sydämensä on.

        Minun mielestäni Jeesuksen sanoissa: "Rakasta Jumalaa kaikesta sydämestäsi ja lähimmäistä kuin itseäsi", se on enempi kuin laki.

        On tietysti muutamia poikkeuksia helluntailaisissa, jotka pitävät Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä.
        Yleisesti ottaen helluntailaisilla on tämä näkemys, niin kuin eräs helluntailainen julistaja mainitsi TV seiskassa: Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai.

        Myöskin eräs vanha helluntailainen kirjoitti tällä palstalla: Sabatti ei kuulu Jumalan ja Kristuksen seurakunnalle PISTE !

        Monia muita kommentteja olen elämäni aikana heiltä kuullut mitä sapattiin tulee.

        Kysäisin taannoin vanhalta tutulta helluntailaiseta, jokos teillä on serakunnassa sapatti pyhänäpäivänä, hän vastasi: Teillä Adventisteilla lauantai, meillä sunnuntai.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tietysti muutamia poikkeuksia helluntailaisissa, jotka pitävät Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä.
        Yleisesti ottaen helluntailaisilla on tämä näkemys, niin kuin eräs helluntailainen julistaja mainitsi TV seiskassa: Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai.

        Myöskin eräs vanha helluntailainen kirjoitti tällä palstalla: Sabatti ei kuulu Jumalan ja Kristuksen seurakunnalle PISTE !

        Monia muita kommentteja olen elämäni aikana heiltä kuullut mitä sapattiin tulee.

        Kysäisin taannoin vanhalta tutulta helluntailaiseta, jokos teillä on serakunnassa sapatti pyhänäpäivänä, hän vastasi: Teillä Adventisteilla lauantai, meillä sunnuntai.

        1234567---

        Enpä tunne minäkään itse yhtään helluntailaista, jotka pitäytyisivät Jumalan sapattiin. Toki niitäkin voi löytyä.


    • Anonyymi

      Mielestäni Jeesus opettaa noissa yllä lainatuissa evankeliumin katkelmissa (esim. Matt 5:19, 20) kuinka mahdotonta lakia noudattamalla on periä taivasten valtakuntaa. Tarvittiinhan VT:nkin aikaan syntiuhria.

      Jeesus täytti lain puolestani, minä en sitä olisi mitenkään pystynyt tekemään. Lakia noudattamalla ei pelastusta tule. Mutta nyt laki on kirjoitettu sydämiimme, ei enää kivitauluihin. Laki on Jumalan valtakunnan liikennesäännöt. Laki on peili, joka paljastaa syntisyytemme, mutta tuo peili ei voi meitä pelastaa. Laki vetää meitä ristin juurelle, siksi tarvitsen Jeesusta syntieni sovittajaksi päivittäin. Pyhä Henki toimii tässä auttajanamme ja ohjaajanamme.

      Jeesus kiteytti lain rakkauden kaksoiskäskyyn ja kultaiseen sääntöön eli kymmeneen käskyyn, lain kaikkia 613 käskyä kristityn ei tarvitse noudattaa. Toki niissäkin on joitakin nykyaikaankin sopivia hyödyllisiä ohjeita. Rikkaan miehen tarinan jälkeen Luukkaan evankeliumissa: "»Kuka sitten voi pelastua?» kysyivät kuulijat. Jeesus vastasi: »Mikä on ihmiselle mahdotonta, se on mahdollista Jumalalle.»" (Luuk. 18: 26, 27). Paavali selventää : "Jumala antoi Kristuksen kuolla meidän rikkomustemme tähden ja herätti hänet kuolleista meidän vanhurskauttamisemme tähden." (Room. 4: 25)

      • Anonyymi

        >>>Mielestäni Jeesus opettaa noissa yllä lainatuissa evankeliumin katkelmissa (esim. Matt 5:19, 20) kuinka mahdotonta lakia noudattamalla on periä taivasten valtakuntaa. <<<

        Mikä valhe. Uskomatonta. Miten helluntailaiset pystyvät kääntämään Raamatun sanat ylösalaisin?

        Jeesus nimenomaan sanoo, että tulee tehdä parannus laittomuudesta ja noudattaa lakia, muuten hän ei pelasta. Jeesus varoittaa pastoreita kumoamasta laista yhtäkään käsyä, koska se johtaa pelastukseen menettämiseen. Helluntailaiset pastorit jatkuvasti sekä kumoavat lain käskyjä että jopa kieltävät velvollisuutensa noudataa lakia, mikä johtaa pelastuksen menettämiseen.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijä

        >>>Jeesus kiteytti lain rakkauden kaksoiskäskyyn ja kultaiseen sääntöön eli kymmeneen käskyyn, lain kaikkia 613 käskyä kristityn ei tarvitse noudattaa.<<<

        Olet purkanua lakia ja siten menettänyt osaltasi pelastuksen. Voi sinua laittomuuden tekijää!!!

        Raamattu ei tarkoita lailla vain kymmentä käskyä vaan kaikkia Raamatun käskyjä. Viittaa kymmeneen käskyyn, jossa käsketään pitämään sapatti, mutta helluntailaiset eivät käskyä noudata.

        Rakkauden kaksoiskäskyssä on suurin käsky rakastaa Jumalaa yli kaiken. Jumalaa rakastetaan noudattamalla lakia. Sinulta tämä rakkaus puuttuu.

        1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

        Joh 15:9 Niin kuin Isä on rakastanut minua, niin olen minä rakastanut teitä. Pysykää minun rakkaudessani.
        10 Jos noudatatte käskyjäni, te pysytte minun rakkaudessani, niin kuin minä olen noudattanut Isäni käskyjä ja pysyn hänen rakkaudessaan.

        >>>Jeesus täytti lain puolestani, minä en sitä olisi mitenkään pystynyt tekemään.<<<

        Raamatussa ei ole missään kohtaa sanottu, että Jeesus olisi täyttänyt sinun velvollisuutesi noudattaa lakia. Jeesus täytti oman velvollisuutensa noudattaa lakia sekä laissa olevat Messias profetiat. Jeesus nimenomaan käski kaikkien kansojen täyttää lain. Paavali sanoi, että vain lain täyttäneet pelastuvat. Lain siis pystyy täyttämään.

        Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        >>> Mutta nyt laki on kirjoitettu sydämiimme, ei enää kivitauluihin. <<<

        Sinun sydämessäsi ei ole lakia. Se on aivan selvä asia.

        Jeesus ei anna sinun puolestasi sovitusuhria ja syntien sovitusta, koska sinä olet hylännyt lain ja jättänyt tekemättä parannuksen laittomuudesta.

        Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        ---
        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Mielestäni Jeesus opettaa noissa yllä lainatuissa evankeliumin katkelmissa (esim. Matt 5:19, 20) kuinka mahdotonta lakia noudattamalla on periä taivasten valtakuntaa. <<<

        Mikä valhe. Uskomatonta. Miten helluntailaiset pystyvät kääntämään Raamatun sanat ylösalaisin?

        Jeesus nimenomaan sanoo, että tulee tehdä parannus laittomuudesta ja noudattaa lakia, muuten hän ei pelasta. Jeesus varoittaa pastoreita kumoamasta laista yhtäkään käsyä, koska se johtaa pelastukseen menettämiseen. Helluntailaiset pastorit jatkuvasti sekä kumoavat lain käskyjä että jopa kieltävät velvollisuutensa noudataa lakia, mikä johtaa pelastuksen menettämiseen.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijä

        >>>Jeesus kiteytti lain rakkauden kaksoiskäskyyn ja kultaiseen sääntöön eli kymmeneen käskyyn, lain kaikkia 613 käskyä kristityn ei tarvitse noudattaa.<<<

        Olet purkanua lakia ja siten menettänyt osaltasi pelastuksen. Voi sinua laittomuuden tekijää!!!

        Raamattu ei tarkoita lailla vain kymmentä käskyä vaan kaikkia Raamatun käskyjä. Viittaa kymmeneen käskyyn, jossa käsketään pitämään sapatti, mutta helluntailaiset eivät käskyä noudata.

        Rakkauden kaksoiskäskyssä on suurin käsky rakastaa Jumalaa yli kaiken. Jumalaa rakastetaan noudattamalla lakia. Sinulta tämä rakkaus puuttuu.

        1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

        Joh 15:9 Niin kuin Isä on rakastanut minua, niin olen minä rakastanut teitä. Pysykää minun rakkaudessani.
        10 Jos noudatatte käskyjäni, te pysytte minun rakkaudessani, niin kuin minä olen noudattanut Isäni käskyjä ja pysyn hänen rakkaudessaan.

        >>>Jeesus täytti lain puolestani, minä en sitä olisi mitenkään pystynyt tekemään.<<<

        Raamatussa ei ole missään kohtaa sanottu, että Jeesus olisi täyttänyt sinun velvollisuutesi noudattaa lakia. Jeesus täytti oman velvollisuutensa noudattaa lakia sekä laissa olevat Messias profetiat. Jeesus nimenomaan käski kaikkien kansojen täyttää lain. Paavali sanoi, että vain lain täyttäneet pelastuvat. Lain siis pystyy täyttämään.

        Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        >>> Mutta nyt laki on kirjoitettu sydämiimme, ei enää kivitauluihin. <<<

        Sinun sydämessäsi ei ole lakia. Se on aivan selvä asia.

        Jeesus ei anna sinun puolestasi sovitusuhria ja syntien sovitusta, koska sinä olet hylännyt lain ja jättänyt tekemättä parannuksen laittomuudesta.

        Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        ---
        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Ei koske kaikkia Mooseksen lain käskyjä. Miten voisi, kun Jumala itse on perunut tai muuttanut osan niistä, ja osan Paavali, osan seurakunnat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei koske kaikkia Mooseksen lain käskyjä. Miten voisi, kun Jumala itse on perunut tai muuttanut osan niistä, ja osan Paavali, osan seurakunnat.

        Puhut valhetta. Jumala ei ole peruuttanut tai muuttanut yhtään antamaansa käskyä. Paavali ei myöskään kumonnut yhtään käskyä, vaan vaati niitä kaikkia noudattamaan.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        5 Moos 12:32 "Noudattakaa tarkoin kaikkia niitä käskyjä, jotka minä annan teille. Älkää lisätkö niihin mitään älkääkä poistako niistä mitään.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Mielestäni Jeesus opettaa noissa yllä lainatuissa evankeliumin katkelmissa (esim. Matt 5:19, 20) kuinka mahdotonta lakia noudattamalla on periä taivasten valtakuntaa. <<<

        Mikä valhe. Uskomatonta. Miten helluntailaiset pystyvät kääntämään Raamatun sanat ylösalaisin?

        Jeesus nimenomaan sanoo, että tulee tehdä parannus laittomuudesta ja noudattaa lakia, muuten hän ei pelasta. Jeesus varoittaa pastoreita kumoamasta laista yhtäkään käsyä, koska se johtaa pelastukseen menettämiseen. Helluntailaiset pastorit jatkuvasti sekä kumoavat lain käskyjä että jopa kieltävät velvollisuutensa noudataa lakia, mikä johtaa pelastuksen menettämiseen.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijä

        >>>Jeesus kiteytti lain rakkauden kaksoiskäskyyn ja kultaiseen sääntöön eli kymmeneen käskyyn, lain kaikkia 613 käskyä kristityn ei tarvitse noudattaa.<<<

        Olet purkanua lakia ja siten menettänyt osaltasi pelastuksen. Voi sinua laittomuuden tekijää!!!

        Raamattu ei tarkoita lailla vain kymmentä käskyä vaan kaikkia Raamatun käskyjä. Viittaa kymmeneen käskyyn, jossa käsketään pitämään sapatti, mutta helluntailaiset eivät käskyä noudata.

        Rakkauden kaksoiskäskyssä on suurin käsky rakastaa Jumalaa yli kaiken. Jumalaa rakastetaan noudattamalla lakia. Sinulta tämä rakkaus puuttuu.

        1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

        Joh 15:9 Niin kuin Isä on rakastanut minua, niin olen minä rakastanut teitä. Pysykää minun rakkaudessani.
        10 Jos noudatatte käskyjäni, te pysytte minun rakkaudessani, niin kuin minä olen noudattanut Isäni käskyjä ja pysyn hänen rakkaudessaan.

        >>>Jeesus täytti lain puolestani, minä en sitä olisi mitenkään pystynyt tekemään.<<<

        Raamatussa ei ole missään kohtaa sanottu, että Jeesus olisi täyttänyt sinun velvollisuutesi noudattaa lakia. Jeesus täytti oman velvollisuutensa noudattaa lakia sekä laissa olevat Messias profetiat. Jeesus nimenomaan käski kaikkien kansojen täyttää lain. Paavali sanoi, että vain lain täyttäneet pelastuvat. Lain siis pystyy täyttämään.

        Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        >>> Mutta nyt laki on kirjoitettu sydämiimme, ei enää kivitauluihin. <<<

        Sinun sydämessäsi ei ole lakia. Se on aivan selvä asia.

        Jeesus ei anna sinun puolestasi sovitusuhria ja syntien sovitusta, koska sinä olet hylännyt lain ja jättänyt tekemättä parannuksen laittomuudesta.

        Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        ---
        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Missä seurakunnassa sinä lainopettaka käyt opettamassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä seurakunnassa sinä lainopettaka käyt opettamassa?

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen." (Matt 23:34)


    • Anonyymi

      Ps.62:13 Ja sinun, Herra, on armo; sillä sinä maksat kullekin hänen tekojensa mukaan. Ilm.22:7 Ja katso, minä tulen pian. Autuas se, joka ottaa tämän kirjan ennustuksen sanasta vaarin! Ilm.22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.

    • Anonyymi

      Hebr.10:28-39 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman; kuinka paljon ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: Minun on kosto, minä olen maksava; ja vielä: Herra on tuomitseva kansansa. Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin. Mutta muistakaa entisiä päiviä, jolloin te valistetuiksi tultuanne kestitte monet kärsimysten kilvoitukset, kun te toisaalta olitte häväistysten ja ahdistuksen alaisena kaikkien katseltavina, toisaalta taas tulitte niiden osaveljiksi, joiden kävi samalla tavalla. Sillä vankien kanssa te olette kärsineet ja ilona pitäneet hyvännänne omaisuutenne ryöstön, tietäen, että teillä on parempi tavara, joka pysyy. Älkää siis heitäkö pois uskallustanne, jonka palkka on suuri. Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon la saadaksenne sen, mikä luvattu on. Sillä vähän, aivan vähän aikaa vielä, niin tulee hän, joka tuleva on, eikä viivyttele; mutta minun vanhurskaani on elävä uskossa, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen. Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseen.

    • Anonyymi

      Sananl.10:19 Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu; mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava. Saarn.1:18 Sillä missä on paljon viisautta, siinä on paljon surua; ja joka tietoa lisää, se tuskaa lisää. Saarn.5:2 Sillä paljosta työstä tulee unia, ja missä on paljon sanoja, siinä on tyhmä äänessä.

    • Anonyymi

      Saarn.5:9-11 Joka rakastaa rahaa, ei saa rahaa kylläksensä, eikä voittoa se, joka rakastaa tavaran paljoutta. Sekin on turhuutta. Omaisuuden karttuessa kartuvat sen syöjätkin; ja mitä muuta etua siinä on haltiallensa, kuin että silmillään sen näkee? Työtekijän uni on makea, söipä hän vähän tai paljon; mutta rikkaan ei hänen yltäkylläisyytensä salli nukkua.

    • Anonyymi

      Monet osaavat sapatin hienovaraisesti loppujen lopuksi vesittää, ja näitä riittää.

      1234567---

      • Anonyymi

        Hienovaraisesti todellakin, senkin olen huomioinut heidän selityksissään. Sapatti kun on niin vaikea monelle pitää pyhänä, kompastuskivi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienovaraisesti todellakin, senkin olen huomioinut heidän selityksissään. Sapatti kun on niin vaikea monelle pitää pyhänä, kompastuskivi.

        Uudessa liitossa rakkauskäsky kattaa kaikki käskyt.

        Kun rakastaa Jumalaa ja rakastaa muita, haluaa tehdä hyvin Jumalan edessä ja tehdä hyvin lähimmäiselle ja myös itselleen ym. Käskyjen pitämiset uudessa liitossa kumpuavat siis rakkausmotiivista.

        Sellainen on kaukana vanhan liiton käskyjen noudattamistavasta, jossa pohjalla vaikutti lainkuuliaisuus ja omavoimainen lain noudattaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudessa liitossa rakkauskäsky kattaa kaikki käskyt.

        Kun rakastaa Jumalaa ja rakastaa muita, haluaa tehdä hyvin Jumalan edessä ja tehdä hyvin lähimmäiselle ja myös itselleen ym. Käskyjen pitämiset uudessa liitossa kumpuavat siis rakkausmotiivista.

        Sellainen on kaukana vanhan liiton käskyjen noudattamistavasta, jossa pohjalla vaikutti lainkuuliaisuus ja omavoimainen lain noudattaminen.

        Kun rakastaa Jumalaa, niin ei syrjäytä yhtäkään käskyä kymmenestä käskystä.

        Kymmenen käskyn laki on kasvattaja Kristukseen Uudessa Liitossa.

        1700-luvun Luterilaiset virretkin sen kertovat. Virsi 135. 1. Nää käskysanaa kymmenen, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.

        136. 1. Ken tahtoo olla kristitty, ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY SAA HERRAN LAKI OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.

        Kymmenen käskyn mukaan Jumalan antama sapatti on pyhäpäivä Uudessa Liitossa.

        1234567---


    • Anonyymi

      Ei käy Pasi Turunen ainakaan minulle opettajaksi, mitä sapattiin tulee.

      1234567---

    • >>Puhut valhetta. Jumala ei ole peruuttanut tai muuttanut yhtään antamaansa käskyä. Paavali ei myöskään kumonnut yhtään käskyä, vaan vaati niitä kaikkia noudattamaan.>>

      En ole naimisissa enkä mene.

      Olenko lainrikkoja?
      😄😄😄😄😄

      • Anonyymi

        "En ole naimisissa enkä mene. Olenko lainrikkoja?"

        Miksi luulet, että naimattomuus olisi lain rikkomista. Kaikista ei ole menemään naimisiin ja parempi niin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "En ole naimisissa enkä mene. Olenko lainrikkoja?"

        Miksi luulet, että naimattomuus olisi lain rikkomista. Kaikista ei ole menemään naimisiin ja parempi niin.

        >>Miksi luulet, että naimattomuus olisi lain rikkomista. Kaikista ei ole menemään naimisiin ja parempi niin.>>

        Juutalainen laki käskee.

        Googlaa 613 käskyä.


      • Anonyymi
        PasiToivonen3 kirjoitti:

        >>Miksi luulet, että naimattomuus olisi lain rikkomista. Kaikista ei ole menemään naimisiin ja parempi niin.>>

        Juutalainen laki käskee.

        Googlaa 613 käskyä.

        En ole löytänyt mistään sellaista kohtaa juutalaisten laista, että naimattomuus olisi joku synti. Sellaista kohtaa ei ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole löytänyt mistään sellaista kohtaa juutalaisten laista, että naimattomuus olisi joku synti. Sellaista kohtaa ei ole.

        Minä olen.

        Käskyt 63 ja 70.

        http://www.laverdaduniversal.org/613mitzvot.html
        😄😄😄😄😄


      • Anonyymi
        PasiToivonen3 kirjoitti:

        Minä olen.

        Käskyt 63 ja 70.

        http://www.laverdaduniversal.org/613mitzvot.html
        😄😄😄😄😄

        Ko. lista ei ole kopio Raamatusta, eikä ko. kohdissa sanota naimattomuuden olevan syntiä. Sinulla on täysin väärä ja kieroitunut käsitys tästä asiasta.

        Tiedän, että olet entinen helluntailainen, joka kääntyi katoliseksi ja aloit johtamaan neitsyt Marian rukouksia seurakunnassasi. Olet ilmeisesti tehnyt selibaattilupauksen jonkun katolisen sääntökunnan takia. Olet täysin eksynyt totuudesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ko. lista ei ole kopio Raamatusta, eikä ko. kohdissa sanota naimattomuuden olevan syntiä. Sinulla on täysin väärä ja kieroitunut käsitys tästä asiasta.

        Tiedän, että olet entinen helluntailainen, joka kääntyi katoliseksi ja aloit johtamaan neitsyt Marian rukouksia seurakunnassasi. Olet ilmeisesti tehnyt selibaattilupauksen jonkun katolisen sääntökunnan takia. Olet täysin eksynyt totuudesta.

        Se on sinun mielipiteesi eikä se kiinnosta minua.
        😄😄😄😄😄


      • Anonyymi
        PasiToivonen3 kirjoitti:

        Se on sinun mielipiteesi eikä se kiinnosta minua.
        😄😄😄😄😄

        Sinä palvot neitsyt Mariaa, minkä Raamattu kieltää. Se ei sinua kiinnosta, koska sinun uskontosi ei ole kristinuskoa.


    • Anonyymi

      Room.14:23 Biblia (1776) Mutta joka siitä epäilee ja kuitenkin syö, se on kadotettu; sillä ei hän syönyt uskossa, mutta kaikki, mitä ei uskossa ole, se on synti.

    • Anonyymi

      1Piet.3:18-22 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä, jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille, jotka muinon eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivänä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta. Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta, hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allansa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut. 1Piet.4:6-8 Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää. Mutta kaiken loppu on lähellä. Sentähden olkaa maltilliset ja raittiit rukoilemaan. Ennen kaikkea olkoon teidän rakkautenne toisianne kohtaan harras, sillä rakkaus peittää syntien paljouden.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Onko seinällä Jumalan kuva?

        Tuossa viteolla. Onko siinä Jeesus ja opetuslapsija?

        Voittosaattueessa,

        Selef Urge


    • Anonyymi

      >> Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Matt 5:19,20) <<

      Tässä moititaan sitä tapaa, millä tavalla lainopettajat ja fariseukset lakia noudattivat; he sälyttivät raskaita taakkoja muiden päälle, vaikka eivät itse noudattaneet käskyjä, mutta vaativat kyllä muilta noudattamista ja keksivät omia perinnäsissääntöjäänkin ihmisille, Jumalan käskyjen lisäksi. Heidän tapansa siis oli armoton, laupeudeton.

      Roomalaiskirjeessä taas on tilanne, jossa Paavali puhuu juutalaisten lainnoudattamisesta, mikä kyllä ilmenee Paavalin sanoista: "kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan; sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan". Lain alaisia ovat pelastumattomat juutalaiset, eivät Kristuksen opetuslapset.

      Jumalan tahdon tekeminen uudessa liitossa taas tarkoittaa sitä, että emme ainoastaan kuuntele Jumalan sanoja, vaan muutamme sanat myös käytännön teoiksi.

      Uudessa liitossa ei "noudateta" yhtäkään käskyä samalla tavalla kuin vanhassa liitossa tehtiin, vaan kaikki käskyt toteutuvat Jeesuksen rakkauskäskyn kautta. Kun rakastamme Jumalaa, lähimmäistä ja itseämme, tahdomme tehdä hyvin ja oikein. Uudessa liitossa vaikuttaa rakkausmotiivi Pyhä Henki ns. hyvää, Jumalan mieleistä elämää.

      • Anonyymi

        "Tässä moititaan sitä tapaa, millä tavalla lainopettajat ja fariseukset lakia noudattivat; he sälyttivät raskaita taakkoja muiden päälle, vaikka eivät itse noudattaneet käskyjä"

        Olet väärässä. Perehdy paremmin tekstiin.

        Jeesus moittii lainopettajia siitä, että he kumoavat lain käskyjä. Kyse on lain väärentämisestä ja kumoamisesta, mitä tekee laajasti mm. luterilainen kirkko ja helluntaiseurakunnat. Siitä seuraa pastoreille ja seurakunnalle pelastuksen menetys.

        "Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Matt 5:19,20)

        Kyse ei ole tässä kohdassa sellaisten raskaiden perinnäissääntöjen sälyttämisestä ihmisten kannettavaksi, joita ei ole laissa ollenkaan. Jeesus moitti erikseen sellaisten sääntöjen laatimisesta, mitä ei laista löydy.

        Fariseukset eivät noudattaneet Mooseksen lakia, vaan omia perinnäissääntöjä, joilla he kumosivat myös lakia. Tätä samaa tekee monet krisilliset kirkkokunnatkin asettamalla lain sijaan katekismuksen ja muut kirkkolliset perinteet.


      • Anonyymi

        "Roomalaiskirjeessä taas on tilanne, jossa Paavali puhuu juutalaisten lainnoudattamisesta, mikä kyllä ilmenee Paavalin sanoista: "kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan; sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan". Lain alaisia ovat pelastumattomat juutalaiset, eivät Kristuksen opetuslapset."

        Nyt sinä vääristelet todella härskisti Paavalin kirjoituksia. Paavali sanoo, että pakanat tuomitaa lain rikkomisesta, vaikka he eivät tienneet, mitä laissa lukee. Juutalaiset tietävät mitä laissa lukee ja he saavat siitä myös tuomion. Paavali haluaa sanoa, ettei tuomio perustu lain tietämiseen vaan sen noudattamiseen.

        "Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen. Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen, sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:9-13)

        Paavali lopuksi selventää, että ne kristityt jotka täyttivät lain, tulevat viimeisellä tuomiolla tuomitsemaan ne, jotka eivät lakia noudattaneet.

        "Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja." (Room 2:27)


      • Anonyymi

        "Uudessa liitossa ei "noudateta" yhtäkään käskyä samalla tavalla kuin vanhassa liitossa tehtiin, vaan kaikki käskyt toteutuvat Jeesuksen rakkauskäskyn kautta."

        Huomaan, ette osaa Raamattua ollenkaan. Uudessa liitossa on samat käskyt, mitä oli vanhassa liitossa. Uudessa liitossa laki kirjoitetaan sydämeen, jotta sitä myös noudatettaisiin. Raamatun mukaan Jumalan rakastaminen on sitä, että noudattaa lakia. Koska helluntailaiset ja luterilaiset eivät noudata lakia, he eivät myöskään täytä rakkauden kaksoiskäskyä, joka sekin löytyy Mooseksen laista.

        "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra. "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." (Jer 31:31-33)

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Matt 5:17-20)


      • Anonyymi

        "Jumalan tahdon tekeminen uudessa liitossa taas tarkoittaa sitä, että emme ainoastaan kuuntele Jumalan sanoja, vaan muutamme sanat myös käytännön teoiksi."

        Paavalin mukaan Jumalan tahto on kirjoitettu Mooseksen lakiin. Koska helluntailaiset laittomuuden tekijät eivät tee Jumalan tahtoa, he eivät saa syntien sovistusta eikä pelastusta.

        "Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää." (Room 2:18)

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Roomalaiskirjeessä taas on tilanne, jossa Paavali puhuu juutalaisten lainnoudattamisesta, mikä kyllä ilmenee Paavalin sanoista: "kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan; sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan". Lain alaisia ovat pelastumattomat juutalaiset, eivät Kristuksen opetuslapset."

        Nyt sinä vääristelet todella härskisti Paavalin kirjoituksia. Paavali sanoo, että pakanat tuomitaa lain rikkomisesta, vaikka he eivät tienneet, mitä laissa lukee. Juutalaiset tietävät mitä laissa lukee ja he saavat siitä myös tuomion. Paavali haluaa sanoa, ettei tuomio perustu lain tietämiseen vaan sen noudattamiseen.

        "Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen. Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen, sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:9-13)

        Paavali lopuksi selventää, että ne kristityt jotka täyttivät lain, tulevat viimeisellä tuomiolla tuomitsemaan ne, jotka eivät lakia noudattaneet.

        "Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja." (Room 2:27)

        Totta Paavali: Vai ettekö tiedä, että pyhät tulevat maailman tuomitsemaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1819
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      82
      1606
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe