Teiden kunto rapistuu

Anonyymi-ap

Autoilijoilta kerätään, taisi olla yli 8 miljardia euroa maksuja ja veroina, muttei käytetä autoilijoiden hyväksi teiden kunnostukseen.
Teiden kunto rapistuu ja autolijoiden täytyy kiertää tiellä olevia reikiä, uria ja monttuja.
Minä ainakin kierrän montut ja reiät vaikka vastaantulijan kaistan kautta keltaisen sulkuviivan yli, jos tie on niin huonokuntoinen, että muuta mahdollisuutta ei ole.
Ei autoilijan velvollisuus ole noudattaa lakia niin tarkoin, että autonsa vaurioituu vain sen takia, ettei keltaista sulkuviivaa saa ylittää.
Ei valtio korvaa autoilijalle, jos autoilija noudattaa tielakia ja ajaa omalla kaistallaan suuriin montuihin, kun valtio ei ole tietä kunnostanut.
Tietenkin täytyy nopeutta vähentää huonokuntoisilla teillä.
Poliisin on turha epäillä rattijuopumuksesta, jos auto ajaa hitaasti ja kiemurtelee, pakko on, ettei autoaan hajoita, senverran on paskassa kunnossa tiet.

20

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet nyt vallan unohtanut, että kuntien keräämästä yli 20 miljardin veropotista suurimman osan maksavat autoilijat. Näin myös katujen montut sinun pitää kiertää vastaantulijoiden kaistan kautta.

      • Anonyymi

        Mitä veroja kunnat kerää autoilijoilta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä veroja kunnat kerää autoilijoilta?

        "Mitä veroja kunnat kerää autoilijoilta?"
        Jos mm. yleinen ALV ja yleinen vakuutusmaksuvero ovat veroja autoilijoilta, on selvää, että autoilijan maksama yleinen kunnallisvero ja kiinteistövero ovat autoilijalta perittyä veroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä veroja kunnat kerää autoilijoilta?"
        Jos mm. yleinen ALV ja yleinen vakuutusmaksuvero ovat veroja autoilijoilta, on selvää, että autoilijan maksama yleinen kunnallisvero ja kiinteistövero ovat autoilijalta perittyä veroa.

        Ja kysymyshän siis oli, että mitä veroja kunnat kerää autoilijoilta. Et tiedä?


    • Anonyymi

      Valtio päättää miten verovaroja kerätään ja mihin ne käytetään. Ei makeisverot tai alkoholiverotkaan mene makeisten tai alkoholin hyväksi.

    • Anonyymi

      Ikäihmisten määrä kasvaa liikenteessä, joten väitän, että myös rapistuvien kuskien määrä kasvaa.

    • Anonyymi

      Juuri taidettiin uutisoida, että tieverkoston korjausvelka sen kun kasvaa. Vain päätieverkostoa voidaan kunnostaa, eli vähänkin pienemmät tiet jätetään kunnostamatta. Kulujen ennakoimaton kasvu nitistää kunnostettavia pippeli kilometrejä entisestään. Suomi voisi hakea EU-rahoitusta, perusteena pitkät välimatkat.

      • Anonyymi

        Pitää osata sovittaa nopeus olosuhteiden mukaan. Jos on huono kunto, niin pitää ajaa hiljempaa ja lähteä aikasemmin liikkkeelle. Elämä on.


      • Anonyymi

        En nyt alkanut etsimään sitä uutista, mutta mieleen jäi että asfaltointiin tarvittaisi korjausrahat jollekin 4500 kilometrille, mutta on annettu 1800 kilometrille. Ei siinä pystytä tekemään kuin hätäpaikkauksia.


      • Anonyymi

        Myös eheytyshoito poikkeavalle kehitysvammaiselle olisi syytä saada kuntoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää osata sovittaa nopeus olosuhteiden mukaan. Jos on huono kunto, niin pitää ajaa hiljempaa ja lähteä aikasemmin liikkkeelle. Elämä on.

        Ei kohta sitten voi enää ajaa 20km/ lujempaa


    • Anonyymi

      Kallista ajelua on syytä välttää ja mennä talviunille!🐼🐼

    • Anonyymi

      Ihmetyttää kyllä kovasti "maalaisten" vaiteliaisuus asian suhteen kun tiet syrjäseuduilla ovat jo monesti vaarallisessa kunnossa , varsinkin 2-pyöräisille mutta osittain myös autojen kunnossa pysymiselle.

      • Anonyymi

        Siellä maaseudulla on iät ja ajat totuttu siihen, että se kirkolle johtava hiekkatie on milloin missäkin kunnossa ja siksi on opittu ajamaan vallitsevan tilanteen mukaan, enempiä valittamatta.


    • Anonyymi

      Nythän asia korjaantuu kun Suolessa siitä valittaa.

    • Anonyymi

      Muutaman vuoden kuluttua suomen tiestöt on kuin kehitymaissa konsanaan. Suomi on pinta-alaltaan harvaan asutettu ja alueet muuttuvat yhä enämpi rumaksi hylkyalueiksi missä korkeintaan sotavoimat pitää hyökkäysharjoituksiansa. Kuka nyt enään viitsii maakuntien ja syrjäseutujen tiestöihin investoida. Ei ainakaan valtio jonka agenda on siirtää väestö keskitetysti muutamaan kaupunkiin ja joukkoliikenteeseen.
      Köyhyden kanssa painiskeleva hallitus siirtää hoitamattomat tiestöt yksityisiin ja ulkomaisten toimijoiden omistuksiin kuten energialaitoksetkin ja käyttäjiltä periä käyttö ja tietulli maksuja.
      Kurjistuva suomi on alistettu vihreiden mielivaltaan jota pakonomaisesti myötäilevät muutkin puolueet sekä kuunnellen mallioppilaan tavoin euroopanunionin päättäjiä.

    • Anonyymi

      Lakia voi rikkoakin jos se on vaan oikeudenmukaista ja turvallista.

      • Anonyymi

        Monet rikkovat lakia, oli tilanne mikä tahansa. Eivät muista piittaa. Itse olen sitä mieltä että jos joskus ottaa vapauden rikkoa lakia, niin siitä ei saa koitua kenellekään muulle mitään haittaa tai vaaraa (esim. punaisia päin kävely keskellä yötä, kun muita ei ole siinä liikennetilanteessa).


    • Anonyymi

      Mikä ongelma hä?
      Etkö meinaa sopeutua liikenteeseen?
      Osaat kuitenkin luetella epäkohtia

    • Anonyymi

      Teiden hoito on nykyään sellaista, että laitetaan liikennemerkki "kuoppia tiessä" ja asia on sillä hoidettu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      202
      11474
    2. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

      Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      88
      8949
    3. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

      Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      62
      8518
    4. Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta

      Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t
      Maailman menoa
      132
      7935
    5. Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle

      Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht
      Maailman menoa
      6
      7468
    6. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

      Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      66
      7413
    7. Demarikultin uhri kertoo

      Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      91
      5862
    8. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

      – Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      6
      5696
    9. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

      Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      22
      5650
    10. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

      Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      59
      5313
    Aihe