Olen ihmetellyt miksi ammattikoulu ei kiinnosta suomalaisia nuoria. Lappajärvellä tämän huomaa varsin hyvin, onko kukaan ajatellut riskejä, mitä tämä tuo?
Valmistuuko ammattikoulusta suomalaisia
13
124
Vastaukset
- Anonyymi
Töitä on tarjolla omalla paikkakunnalla ja varsinkin rannikkokaupungeissa. Kokonaan toinen juttu on, viitsiikö töitä tehdä. Parhaat kaverit pitää olla koko ajan lähellä ja samalla pitäisi pelata ja somettaa.
- Anonyymi
Joutuu töihin jos käy ammattikoulun.
Eläteistä otetaan mallia ja notkutaan vain Sossun luukulla ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläteistä otetaan mallia ja notkutaan vain Sossun luukulla !Yritystuilla notkuminen tulisi lopettaa kunnes alkaa palkanmaksu kiinnostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläteistä otetaan mallia ja notkutaan vain Sossun luukulla !Se sossun luukulla notkuminen ei ole sitä mitä ehkä sun nuoruudessa. Sossulta eli Kelalta ei noin vaan irtoa toimeentulotuki naamaa jossain luukulla näyttämällä. Omakohtaista kokemusta on, en saanut mitään vaikka tarve oli. Sukulainen lainasi ja sai kyllä velkansa takaisin ja vaivanpalkkaa eli auttelen häntä ruohonleikkuussa ja polttopuun pilkkomisessa ja talvella käyn kolaamassa pihankin. Ja muuta pientä.
- Anonyymi
Kun turistiviisumilla ei Suomeen pääse, miksi raakaa sotaa käyvän maan kansalaiset saavat opiskella täällä?
- Anonyymi
Länsimainen liian korkea elintaso, harva enää viitsii tehdä fyysistä ja raskasta työtä.
- Anonyymi
Kyllä sinne oli paljonkin hakijoita. Logistiikka ja sähkö vetävät. Lukioon taisi mennä vähemmän nuoria.
- Anonyymi
Metalli on tärkeä, mutta se pitää saada takaisin Vimpelistä Lappajärvelle.
- Anonyymi
Mä vähä luulen,että kohta täältä lähtee joka linja muualle.
- Anonyymi
Siirretään krimille koko koulu
- Anonyymi
alajärvi vie lapåpajärgven ammattikoulun.
- Anonyymi
Lappajärvellä pyöritetään ammattikoulua enää vain valtion tukien takia.
- Anonyymi
minne hävisi se kotiteollisuuskoulu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1282177Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3441811- 381488
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii291295Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941163- 541133
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua26926Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327867Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104810Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53722