Ruuan siunaaminen

Anonyymi-ap

Leipää heitetään jätteisiin kaupoissa ja kotitalouksissa sikojen tallattavaksi.
Ruuan siunaaminen ja sen nauttiminen kiitoksella on unohtunut monelta uskovalta.
Juon myös mehua ruuan kanssa.
Pitäisikö mehu myös siunata?

19

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Raamattunei kehotanihmisiä siunaamaan ruokaansa. Missään kohtaa Raamatusta ei löydy kohtaa, jossa joku ihminen siunaisi jonkun ruoan. Vain Jumala siunaa Raamatussa ruokaa ja katso mitä se ruoalle tekee!!! Pystytkö samaan? Et vai? Mitä hyötyä siis moisesta rituaalista on?

Kyseinen rituaali on siis ihmisten omassa lihassa keksittyä tapakulttuuria.

• Tässä maassa saa siunata ruoan. Et sinä voi sitä kieltää.

• Anonyymi

Jeesus siunasi leivän ja viinin, mutta tässä kohdin vain ehtoollistarkoituksessa.

• Anonyymi
        PasiToivonen3 kirjoitti:

Tässä maassa saa siunata ruoan. Et sinä voi sitä kieltää.

Mitä hyötyä tuollaisesta tyhjästä ihmisten keksimästä tavasta on? Mitä se tekee ruoalle? Entä siunauksen kuulijoille?

• Anonyymi

Uskovatko niitä muka siellä kaupoissa tallovat ja heittävät sioille...?

Kaikki Jumalalta tullut on myös siunattua. Tosin ihminen voi itse halventaa Jumalan siunauksetkin. Ja Jumalakin voi muuttaa anttamansa siunauksen kiroukseksi.

• Anonyymi

Totta. Jumala on kaiken Luoja.
        Hän pitää jopa varpusista huolen.

On ihmisen omalla vastuulla kuka haluaa ottaa elämäänsä vastaan Jumalan tahdon sekä Hänen tahtonsa mukaiset lahjat.

Psalmi 37: 25-32
        25 Olen ollut nuori ja olen vanhaksi tullut, mutta en ole nähnyt vanhurskasta hyljättynä enkä hänen lastensa kerjäävän leipää.

26 Aina hän on armahtavainen ja antaa lainaksi, ja hänen lapsensa ovat siunaukseksi.
        27 Karta pahaa ja tee hyvää, niin sinä pysyt iankaikkisesti.
        28 Sillä Herra rakastaa oikeutta eikä hylkää hurskaitansa; heidät varjellaan iankaikkisesti, mutta jumalattomain siemen hävitetään.

29 Vanhurskaat perivät maan ja asuvat siinä iankaikkisesti.
        30 Vanhurskaan suu lausuu viisautta, ja hänen kielensä puhuu oikeuden sanoja.
        31 Hänen Jumalansa laki on hänen sydämessään, hänen askeleensa eivät horju.
        32 Jumalaton väijyy vanhurskasta ja etsii häntä tappaaksensa.

Tästä on itsellänikin omakohtaiset kokemukseni. Olen itse elänyt jumalattomasti, menettänyt kaiken, jos mitään koskaan vielä olikaan. Asunnottomana nukkunut öitäni ihmisten lattioilla, rappukäytävien ylätasanteilla.

Tein sydämessäni täyden parannuksen, huusin Jumalaa ja Hän vastasi.

Psalmi 3: 1-8
        1 Daavidin virsi, hänen paetessaan poikaansa Absalomia.
        Herra, kuinka paljon minulla on vihollisia, paljon niitä, jotka nousevat minua vastaan!
        2 Monet sanovat minusta: "Ei ole hänellä pelastusta Jumalassa". Sela.

3 Mutta sinä, Herra, olet minun kilpeni, sinä olet minun kunniani, sinä kohotat minun pääni.
        4 Ääneeni minä huudan Herraa, ja hän vastaa minulle pyhältä vuoreltansa. Sela.
        5 Minä käyn levolle ja nukun; minä herään, sillä Herra minua tukee.

6 En pelkää kymmentuhantista joukkoa, joka asettuu yltympäri minua vastaan.
        7 Nouse, Herra, pelasta minut, minun Jumalani! Sillä sinä lyöt poskelle kaikkia minun vihollisiani, sinä murskaat jumalattomain hampaat.
        8 Herrassa on pelastus; sinun siunauksesi tulkoon sinun kansallesi. Sela.

Jeesus Messias:
        https://www.youtube.com/watch?v=z-j_1e13qlE

Tämä laulu valuu ylhäältä kuin sydämeni läpi, koskettaa, antaa voimaa, toivoa, iloa, lohduttaa halveksittua ja kidutettua sielua.
        *

• Anonyymi

Jumala tietenkin siunaa ruuan, ei ihminen.
      Ihminen esim. ruokarukouksessa kiittää tästä Jumalaa.

"Siunaa, JEESUS, ruokamme..."

Muutoin nuo esim. kristillisten turistiryhmien taparukoukset ovat todellakin vähän niin kuin turhia sanoja. Kiitokselle pitää olla asiallinen syy. Itse en aina ääneen osallistu tällaiseen, sillä Jumala tulee kunnioittaa, ei höpistä turhia. Tällaiset esitykset ovat Jumalan Itsensä tahdon vastaisia.

Jos ihmisillä on varaa osallistua esim. turistiryhmän mukana jollekin aterialle, niin turha siitä on Jumalaa kiittää, kun ihmisillä kerran on ollut varaa kyseiseen reissuunkin. Jokainen tietysti hengessään voi hiljaa rukoilla ja olla kiitollinen, jos haluaa. Muutoin kyseessä on vain tekopyhä ele.

Huippua on, että joidenkin pitää ravintolassa alkaa kuorossa laulaa "ruuan siunauksiaan", joka on vain noloa, sillä kaikki tajuavat sen pelkäksi tekopyhäksi esiintymishaluksi. Jumala siitä hoilotuksesta vähät välittää ja jumalattomat pitävät tällaisia ihmisiä vain noloina ja huonotapaisina, eikä tämä ainakaan edistä evankeliumintyötä, vaan ainoastaan korottaa ihmistä, yleensä helluntailaisia ja vie uskottavuutta myös kristilliseltä evankeliumilta. Sillä jumalattomat luulevat näitä "aitouskovaisiksi kristityiksi", joita he eivät itseasiassa lainkaan ole, vaan jotain muuta.

• Anonyymi

Juutalaisuuteen käännytys on mafiaa lakiin kun kääntyy joutuu niihin kirouksiin mitä niistä seuraa. Miehen pahat teot kostetaan pojille.....naiset kivitetään pettämisestä....miehet kivitetään homoilusta.....kädet hakataan poikki kun varastaa......

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaisuuteen käännytys on mafiaa lakiin kun kääntyy joutuu niihin kirouksiin mitä niistä seuraa. Miehen pahat teot kostetaan pojille.....naiset kivitetään pettämisestä....miehet kivitetään homoilusta.....kädet hakataan poikki kun varastaa......

Ne ei halua maksaa veroja niiden lesket ja orvot nukkuu kaduilla.

• Anonyymi

Ei sun tarvi juutalaiset matkia kristittyjä edes myyntimielessä.

• Anonyymi

Oletko huomannut, että ruoa määrä kasvaisi tai laatu paranisi siunaushokeman takia?

• Anonyymi

Ehtoollinen ja mehu ovat aterioita.
      Aina kun juo mehua voi muistella ristiä.

• Anonyymi

Adventistiveljet puhdistautuvat ennen ehtoollista jalkojen pesulla joka vanha pyhä tapa pyhitettynä Sapattina.

• Anonyymi

Kato löytyi yksi RISTI . Palaa äkkiä normaalikirkkoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adventistiveljet puhdistautuvat ennen ehtoollista jalkojen pesulla joka vanha pyhä tapa pyhitettynä Sapattina.

Siinain ja Siionin vuori on tuolla Egyptissä niin siellä on moskeijat synagogat voit siellä sitten KAMELI 🐫🐐🐏 ajelun päälle pestä jalkasi tomusta vaikka Sodoman suolajärvellä. Pakkaaminen ei kestä kauan pääset autolla tai junalla sinne nopeasti ja etsit sieltä sen har mageddon alueen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinain ja Siionin vuori on tuolla Egyptissä niin siellä on moskeijat synagogat voit siellä sitten KAMELI 🐫🐐🐏 ajelun päälle pestä jalkasi tomusta vaikka Sodoman suolajärvellä. Pakkaaminen ei kestä kauan pääset autolla tai junalla sinne nopeasti ja etsit sieltä sen har mageddon alueen.

Olis hienoa jos JISREELIN laakso Har mageddon laakso löytyisi teillekin vaikka siellä se on aina ollut. Parhaiten sinne löytää kun autolla menee laivalla HAIFAN satamaan.

• >>Ehtoollinen ja mehu ovat aterioita.
      Aina kun juo mehua voi muistella ristiä.>>

Voi sitä viiniäkin juoda. Ja muistella ristiä.
      😄😄😄😄😄

• Anonyymi

Se nyt vaan ei ole mikään tavallinen ateria eikä Risti tavallinen risti. No niin tosi halpoja vuokra asuntoja Israelin arabian alueella ja nyt on turvallisempi mennä teitä tai junia käyttäen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se nyt vaan ei ole mikään tavallinen ateria eikä Risti tavallinen risti. No niin tosi halpoja vuokra asuntoja Israelin arabian alueella ja nyt on turvallisempi mennä teitä tai junia käyttäen.

Jaffassa on halpa asuntoja yökerhoja ja majoitusta.Kaikkihan tietää että Jaffa tarkoittaa kaunis.Haifassa on halpoja kerrostalo asuntoja.Siellä on hyvä lukea karttoja rauhassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      156
      6799
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      31
      3926
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      110
      1858
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      59
      1848
    5. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      191
      1438
    6. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      81
      1431
    7. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1081
    8. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      13
      974
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

vuoden 2025 aluksi?
      Ikävä
      48
      969
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      223
      936
    Aihe