Onko näyttöä Jumalasta?

Anonyymi-ap

Ateisteilla on tapana sanoa, että Jumalasta ei ole mitään näyttöä, eikä yhtään havaintoa. Olen eri mieltä.

Jumalasta on näyttöä, sillä tätä näyttöpäätettä ei voisi olla olemassa, ellei Jumala olisi luonut tätä maailmaa.

Jokainen näyttölaite todistaa siten Jumalasta.

49

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei tähän aivopieruun tarvitse kommentoida. Jättäkää huomiotta veljet

    • Anonyymi

      Joskus 6000 vuotta sitten ihmiset eli 1000 vuotta ja olivat Jumalaan lähemmässä yhteydessä kuin nykyisin.

      Me ei edes tiedetä elikö ihmiset todella 1000 vuotta. Kuinka voisimme tietää mitään menneitä asioita. On vain joitakin kirjoja jäänyt noilta ajoilta. Noissa kirjoissa Jumala on tosi Kuningas.
      Esim. Gilgamesh.

      Jumalaa on todistettu aina olemassa olevaksi.
      Niin yhä tänä päivänä. Mutta hän sanoo itse:

      MINÄ LUON UUDET TAIVAAT JA UUDEN MAAN, MIKÄÄN ENTINEN EI PALAA MIELEEN.

      Jumala uudistaa kaiken poistaen tiedon menneistä uskoista ja tapahtumista.
      Me eletään muutoksen virrassa. Menneet on aina täynnä orjuutta tai väkivaltaa.

      Tulevaisuudessa on toivo.

      • Anonyymi

        Nii ih ja kun Jumala sitte loi ihmiset niin hän alko kiduttaa niitä jotka ei häneen uskonut ei vähempää eikä enempää, kuin iankaikkisesti tulisessa järvessä. Usko Jumalaan on siis iankaikkisen kidutuksen vaihto ehto. Jumalalle ei siis kelpaa esm se, että hän lopettaisi ihmisen, hän haluaa raamatun mukaan kiduttaa ihmistä ja iankaikkisesti, siis iajankaikkisesti siis ajan joka ei lopu koskaan.
        Sinä kuka tahansa joka sanoi olevasi uskossa on tämä uskottava koska se on Jumalan sanassa raamatussa. Jumala rankaisee sinua jos et usko. Jumalan mielestä siis ihmistä on rankaistava kuolemaa pahemmalla rangaistuksella jos et häneen usko.

        Raamatun mukaan on siis kaikkialla missä Jumala liikkunut on veri lentänyt ja kalman haju täytänyt tienoot. Miksi ette lue raamatustanne, miten esm Vanhatestamentin aikaan on Jumala suorastaan kylpenyt ihmisen veressä. Kysy itseltäsi:- Onko sinun Jumalasi yhtään parempi kuin sinäkään ja voitko luottaa tälläiseen hirviöön.

        On sanottava! Miksi uskot tälläisiin hirviö taruihin? Ne on keksitty silloin ammoin kun uskonnollinen eliitti halusi tukea valtaansa näillä hirviö tarinoilla mielikuvitus Jumalastaan.

        Todellinen Jumala meillä meillä on elämä itsessään. Sinut on otettu elämän yhteyteen tiettyä tarkoitusta varten ja elämä itsessään on sinun ja kaikkien elollisten Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii ih ja kun Jumala sitte loi ihmiset niin hän alko kiduttaa niitä jotka ei häneen uskonut ei vähempää eikä enempää, kuin iankaikkisesti tulisessa järvessä. Usko Jumalaan on siis iankaikkisen kidutuksen vaihto ehto. Jumalalle ei siis kelpaa esm se, että hän lopettaisi ihmisen, hän haluaa raamatun mukaan kiduttaa ihmistä ja iankaikkisesti, siis iajankaikkisesti siis ajan joka ei lopu koskaan.
        Sinä kuka tahansa joka sanoi olevasi uskossa on tämä uskottava koska se on Jumalan sanassa raamatussa. Jumala rankaisee sinua jos et usko. Jumalan mielestä siis ihmistä on rankaistava kuolemaa pahemmalla rangaistuksella jos et häneen usko.

        Raamatun mukaan on siis kaikkialla missä Jumala liikkunut on veri lentänyt ja kalman haju täytänyt tienoot. Miksi ette lue raamatustanne, miten esm Vanhatestamentin aikaan on Jumala suorastaan kylpenyt ihmisen veressä. Kysy itseltäsi:- Onko sinun Jumalasi yhtään parempi kuin sinäkään ja voitko luottaa tälläiseen hirviöön.

        On sanottava! Miksi uskot tälläisiin hirviö taruihin? Ne on keksitty silloin ammoin kun uskonnollinen eliitti halusi tukea valtaansa näillä hirviö tarinoilla mielikuvitus Jumalastaan.

        Todellinen Jumala meillä meillä on elämä itsessään. Sinut on otettu elämän yhteyteen tiettyä tarkoitusta varten ja elämä itsessään on sinun ja kaikkien elollisten Jumala.

        Niin on Jumala rakastanut sinuakin, ja kaikkia meitä muitakin syntisäkkejä, että vuodatti verensä meidän puolestamme, jotta pelastuisimme yksin uskon kautta. (1 Kor 15:1-4)

        Jos uskominen Jeesukseen on sinulle vastenmielistä, Jumala antaa sinulle vapauden mennä viettämään ikuisuutesi helvetin kärsimyksessä. Kadut sitä heti sillä hetkellä, kun huomaat päässeesi sinne, mutta silloin se on sinun kohdaltasi myöhäistä. Vaikka kuinka äkämöisit, että haluaisit kuolemasi jälkeen haihtua olemattomiin, se ei tule tapahtumaan. Sinä et voi sitä asiaa päättää. Jumala on koko maailmankaikkeuden luonut ja hän loi sen hyväksi. Ihminen kuitenkin lankesi syntiin. Siitä johtuu kaikki kärsimys. Pian tämä maailmanaika loppuu ja Jeesus tulee hallitsemaan tuhatvuotista valtakuntaansa Jerusalemiin. Sitä ennen on uskovien ylöstempaus ja sen jälkeen Harmagedoniin päättyvä Jumalan vihan aika. Jos haluat jäädä siihen, älä toki usko Jeesukseen. Minulle tieto pian tapahtuvasta täältä pois pääsystä lohduttaa valtavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii ih ja kun Jumala sitte loi ihmiset niin hän alko kiduttaa niitä jotka ei häneen uskonut ei vähempää eikä enempää, kuin iankaikkisesti tulisessa järvessä. Usko Jumalaan on siis iankaikkisen kidutuksen vaihto ehto. Jumalalle ei siis kelpaa esm se, että hän lopettaisi ihmisen, hän haluaa raamatun mukaan kiduttaa ihmistä ja iankaikkisesti, siis iajankaikkisesti siis ajan joka ei lopu koskaan.
        Sinä kuka tahansa joka sanoi olevasi uskossa on tämä uskottava koska se on Jumalan sanassa raamatussa. Jumala rankaisee sinua jos et usko. Jumalan mielestä siis ihmistä on rankaistava kuolemaa pahemmalla rangaistuksella jos et häneen usko.

        Raamatun mukaan on siis kaikkialla missä Jumala liikkunut on veri lentänyt ja kalman haju täytänyt tienoot. Miksi ette lue raamatustanne, miten esm Vanhatestamentin aikaan on Jumala suorastaan kylpenyt ihmisen veressä. Kysy itseltäsi:- Onko sinun Jumalasi yhtään parempi kuin sinäkään ja voitko luottaa tälläiseen hirviöön.

        On sanottava! Miksi uskot tälläisiin hirviö taruihin? Ne on keksitty silloin ammoin kun uskonnollinen eliitti halusi tukea valtaansa näillä hirviö tarinoilla mielikuvitus Jumalastaan.

        Todellinen Jumala meillä meillä on elämä itsessään. Sinut on otettu elämän yhteyteen tiettyä tarkoitusta varten ja elämä itsessään on sinun ja kaikkien elollisten Jumala.

        Olette ymmärtäneet Jumalan väärin, johtuen Raamatun tarinoista. Jumala tai jumalallisuus asuu jokaisessa ihmisessä, eli olemme Jumalan kuvia, persooniksi ilmestyneitä olentoja.

        Ihmisen päälaella, meidän syntyessä on aukile, josta meihin virtaa valo, kaiken näkevä henki, eli tuo jumalallisuus. Eli se tietoisuus, jonka kautta pystymme havainnoimaan itseämme. Eli meissä on ikään kuin kaksi minuutta. Sama mekanismi vaikuttaa maailmankaikkeudessa, jonka kautta meitä havainnoidaan. Evoluutioteoria on tästä syystä puppua.

        Se kärsimys mikä meissä on, johtuu siitä, että takerrumme tuon alemman itsen kautta asioihin ja omaan fyysiseen ruumiseen. Monelle tuttu helvetti on parempi kuin tuntematon taivas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on Jumala rakastanut sinuakin, ja kaikkia meitä muitakin syntisäkkejä, että vuodatti verensä meidän puolestamme, jotta pelastuisimme yksin uskon kautta. (1 Kor 15:1-4)

        Jos uskominen Jeesukseen on sinulle vastenmielistä, Jumala antaa sinulle vapauden mennä viettämään ikuisuutesi helvetin kärsimyksessä. Kadut sitä heti sillä hetkellä, kun huomaat päässeesi sinne, mutta silloin se on sinun kohdaltasi myöhäistä. Vaikka kuinka äkämöisit, että haluaisit kuolemasi jälkeen haihtua olemattomiin, se ei tule tapahtumaan. Sinä et voi sitä asiaa päättää. Jumala on koko maailmankaikkeuden luonut ja hän loi sen hyväksi. Ihminen kuitenkin lankesi syntiin. Siitä johtuu kaikki kärsimys. Pian tämä maailmanaika loppuu ja Jeesus tulee hallitsemaan tuhatvuotista valtakuntaansa Jerusalemiin. Sitä ennen on uskovien ylöstempaus ja sen jälkeen Harmagedoniin päättyvä Jumalan vihan aika. Jos haluat jäädä siihen, älä toki usko Jeesukseen. Minulle tieto pian tapahtuvasta täältä pois pääsystä lohduttaa valtavasti.

        Noo kuinka monen ihmisen veren Jumala jo raamatun mukaan on vuodattanut ja kuinka monta vielä vuodattaa. Se johon viittaat kai tarkoittaa sitä, että joku Juutalainen krappi nimeltä Jeesus teloitetii julmalla tavalla sen ajan käytännön mukaan ristillä.
        Kyllä täytyy ihmetellä sitä miksi ei ymmärretä, että Jumala tekee raamatun mukaan moninkertaisesti niitä tekoja joista hän kieltää ihmistä tekemästä, Ei ole siis mitään mielikuvitus olentoa niin julmaa ja hirmuista kun Jumala on.
        On vaikea käsittää, että vielä tässä ajassa on kaltaisiasi ihmisiä jotka uskoo näihin hirviö juttuihin joita ns Jumalasta on keksitty.
        Mutta kirkkojen vaino tavallista ihmistä kohtaan on ollut vuosi tuhantinen. että se kirkkojen ja pappien kylvämä pelko on saattanut ulottua satojen sukupolvien yli tähän päivään asti.
        Olen ottanut asiakseni suojella kanssa ihmisiäni kaltaisiltasi ns uskovilta ja kirkoilta ja papeilta. Yleensä vielä ns uskovat ovat lasten kaltaisia ja heidän lapsen omainen mielensä varmasti kärsii niistä kauhu tarinoista joita heille totena kerrotaan. Se teidän Jeesuksennehan sanoikin, että usko on lasten kaltaisten:- "Sallikaa lasten tulla minun tykööni, sillä heidän kaltaistensa on taivasten valtakunta" Näin siis Jeesus sanoi. No kuka aikuinen näitä juttuja uskoiskaan? Asia on suunilleen sama kun lapsille uskotetaan Joulupukin olemassa oloa. Paitsi että Joulupukki on paljo kiltimpi kuin Jumala.

        Monet vanhemmat on kieltäneet uskontojen opetuksen lapsilleen sillä uskonto on jo lain mukaankin oikeastaan lapsilta kiellettyä


    • Anonyymi

      Mun näyttö on kylläkin Delliltä. Eikä ole miltään jumalalta sunkaan.

    • Anonyymi

      miksi tööttäilet GTA 5 yö aikaan ja otan niitä kyytiin ja viet pimeälle kujalle ?

    • Jumalasta on vain aihetodisteita muita todisteita ei ole.

      • Onko mielisairaan deluusiot esimerkiksi Näkymättömästä Vaaleanpunaisesta Yksisarvisesta (IPU) aihetodisteita IPU:sta vai onko ne vain deluusioita? Niinpä. Jumalasta ei ole yhtään ainoaa aihetodistetta.


      • Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        Onko mielisairaan deluusiot esimerkiksi Näkymättömästä Vaaleanpunaisesta Yksisarvisesta (IPU) aihetodisteita IPU:sta vai onko ne vain deluusioita? Niinpä. Jumalasta ei ole yhtään ainoaa aihetodistetta.

        Ikävä kyllä jumalasta on aihetodisteita.
        Älysi ei riitä sitä ymmärtämään. Olet tyypillinen lahkossa kasvanut et ateisti sinulla ateismi on kapinaa lapsuutesi uskovien kaltoinkohtelusta. Minä elin tasapainoisen ateistisen lapsuuden.


      • MattiA kirjoitti:

        Ikävä kyllä jumalasta on aihetodisteita.
        Älysi ei riitä sitä ymmärtämään. Olet tyypillinen lahkossa kasvanut et ateisti sinulla ateismi on kapinaa lapsuutesi uskovien kaltoinkohtelusta. Minä elin tasapainoisen ateistisen lapsuuden.

        ” Ikävä kyllä jumalasta on aihetodisteita.”

        Ja mitähän nämä aihetodisteet on? 🤣

        ” Olet tyypillinen lahkossa kasvanut”

        Mistä sinä tämän repäisit? En ole kasvanut lahkossa vaan olen ollut jumalaton syntymästä saakka.


      • MattiA kirjoitti:

        Ikävä kyllä jumalasta on aihetodisteita.
        Älysi ei riitä sitä ymmärtämään. Olet tyypillinen lahkossa kasvanut et ateisti sinulla ateismi on kapinaa lapsuutesi uskovien kaltoinkohtelusta. Minä elin tasapainoisen ateistisen lapsuuden.

        ” Minä elin tasapainoisen ateistisen lapsuuden.”

        Mutta nyt ei taida olla kaikki kunnossa. Aloitit aamulla klo 05 ja vedät vielä klo 22. Huh huh, miten 77 -vuotias ateisti viitsii käyttää jäljellä olevat elinvuotensa niin, että roikkuu netissä 18 tuntia päivässä. Ja eikö sinulla ole vaimokin ja muutenkin tosielämän asiat kunnossa niin silti laiminlyöt heitä roikkumalla netissä? Ei saatana 😂😂😂


      • Anonyymi
        Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        ” Minä elin tasapainoisen ateistisen lapsuuden.”

        Mutta nyt ei taida olla kaikki kunnossa. Aloitit aamulla klo 05 ja vedät vielä klo 22. Huh huh, miten 77 -vuotias ateisti viitsii käyttää jäljellä olevat elinvuotensa niin, että roikkuu netissä 18 tuntia päivässä. Ja eikö sinulla ole vaimokin ja muutenkin tosielämän asiat kunnossa niin silti laiminlyöt heitä roikkumalla netissä? Ei saatana 😂😂😂

        Tuo MattiA:n nettiaddiktio selittää miksi häneltä tulee välillä, hmmm... aika useinkin, melkoista sanallista ripulia.


      • Anonyymi
        Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        ” Ikävä kyllä jumalasta on aihetodisteita.”

        Ja mitähän nämä aihetodisteet on? 🤣

        ” Olet tyypillinen lahkossa kasvanut”

        Mistä sinä tämän repäisit? En ole kasvanut lahkossa vaan olen ollut jumalaton syntymästä saakka.

        Olet lestadiolainen evankelista nuoruusvuosilta. Kuopiosta.


      • Anonyymi
        Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        ” Minä elin tasapainoisen ateistisen lapsuuden.”

        Mutta nyt ei taida olla kaikki kunnossa. Aloitit aamulla klo 05 ja vedät vielä klo 22. Huh huh, miten 77 -vuotias ateisti viitsii käyttää jäljellä olevat elinvuotensa niin, että roikkuu netissä 18 tuntia päivässä. Ja eikö sinulla ole vaimokin ja muutenkin tosielämän asiat kunnossa niin silti laiminlyöt heitä roikkumalla netissä? Ei saatana 😂😂😂

        Ja amerikan vävy myös.


      • Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        ” Ikävä kyllä jumalasta on aihetodisteita.”

        Ja mitähän nämä aihetodisteet on? 🤣

        ” Olet tyypillinen lahkossa kasvanut”

        Mistä sinä tämän repäisit? En ole kasvanut lahkossa vaan olen ollut jumalaton syntymästä saakka.

        Aihetodisteet ovat nähtävissä siinä kuinka uskoontulo muuttaa ihmistä. Usko ssunatonttuihin ei aiheuta muutosta mutta Jumalaan uskominen muuttaa sekä hyvässä että pahassa


      • Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        ” Minä elin tasapainoisen ateistisen lapsuuden.”

        Mutta nyt ei taida olla kaikki kunnossa. Aloitit aamulla klo 05 ja vedät vielä klo 22. Huh huh, miten 77 -vuotias ateisti viitsii käyttää jäljellä olevat elinvuotensa niin, että roikkuu netissä 18 tuntia päivässä. Ja eikö sinulla ole vaimokin ja muutenkin tosielämän asiat kunnossa niin silti laiminlyöt heitä roikkumalla netissä? Ei saatana 😂😂😂

        Kirjoitan pari riviä kerralla siihen ei mene aikaa kuin pari minuuttia. Eläkeläisenä on aikaa. Tietotekniikka on tuttua työelämästä koodasin eka ohjelman vuonna 1965.

        Perhe ei enää 77 vuotiaana vie paljon aikaa. Netissä olen paljon seuraan myös politiikkaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo MattiA:n nettiaddiktio selittää miksi häneltä tulee välillä, hmmm... aika useinkin, melkoista sanallista ripulia.

        Ne ovat Wikipediasta copy..paste. En niitä itse kirjoita. Siihenkin menee pari minuuttia


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet lestadiolainen evankelista nuoruusvuosilta. Kuopiosta.

        Sittenhän olemme tavanneet


      • MattiA kirjoitti:

        Aihetodisteet ovat nähtävissä siinä kuinka uskoontulo muuttaa ihmistä. Usko ssunatonttuihin ei aiheuta muutosta mutta Jumalaan uskominen muuttaa sekä hyvässä että pahassa

        ”Aihetodisteet ovat nähtävissä siinä kuinka uskoontulo muuttaa ihmistä.”

        No tässähän se todellinen syy tulikin. Uskoontulo on aihetodiste uskosta, ei Jumalasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet lestadiolainen evankelista nuoruusvuosilta. Kuopiosta.

        Laitoit Matin nukkumaan ja tulit itse koneelle. 21 tuntia putkeen, huh huh 😂😂😂


      • MattiA kirjoitti:

        Aihetodisteet ovat nähtävissä siinä kuinka uskoontulo muuttaa ihmistä. Usko ssunatonttuihin ei aiheuta muutosta mutta Jumalaan uskominen muuttaa sekä hyvässä että pahassa

        ”Usko ssunatonttuihin ei aiheuta muutosta”

        No eipä yllätä yhtään, että hihhuli on jälleen pihalla kuin lumiukko. Saunatonttu oli ennen tehokas moraalinvartija.

        Moraalinvartija tonttu päättää, kuka saa lahjoja, mutta ennen vanhaan tontut olivat kaikkea muuta kuin hyväntahtoisia piippalakkeja

        https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006353807.html


      • Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        ”Aihetodisteet ovat nähtävissä siinä kuinka uskoontulo muuttaa ihmistä.”

        No tässähän se todellinen syy tulikin. Uskoontulo on aihetodiste uskosta, ei Jumalasta.

        Kyllä mutta uskosta Jumalaan usko saunatonttuihin ei aiheuta muutosta.

        Sekin että on olemassa ateismi on aihetodiste Jumalasta ja se että minä kirjoittelen tänne on aihetodiste Jumalasta
        Kirjoittelen koska minulla on negaatio Jumalasta


      • Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        Laitoit Matin nukkumaan ja tulit itse koneelle. 21 tuntia putkeen, huh huh 😂😂😂

        Onhan netti aina auki puhelimessani se vinkuu kun saan ateistin viestin


      • Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        Laitoit Matin nukkumaan ja tulit itse koneelle. 21 tuntia putkeen, huh huh 😂😂😂

        Aikataulu
        Herään aamulla klo 5
        Siinä aamukahvia juodessa kirjoittelen viestit vie aikaa muutaman minuutin
        Jooga ohjelma
        Sauvakävely
        Valokuvausta
        Teen lounaan olen hyvä kokki
        Yhdistysasioita

        Netissä olen 24 tuntia koska puhelimeni on aina netissä


      • Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        ”Usko ssunatonttuihin ei aiheuta muutosta”

        No eipä yllätä yhtään, että hihhuli on jälleen pihalla kuin lumiukko. Saunatonttu oli ennen tehokas moraalinvartija.

        Moraalinvartija tonttu päättää, kuka saa lahjoja, mutta ennen vanhaan tontut olivat kaikkea muuta kuin hyväntahtoisia piippalakkeja

        https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006353807.html

        Kuinka tuo liittyy asiaan


      • Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        ”Usko ssunatonttuihin ei aiheuta muutosta”

        No eipä yllätä yhtään, että hihhuli on jälleen pihalla kuin lumiukko. Saunatonttu oli ennen tehokas moraalinvartija.

        Moraalinvartija tonttu päättää, kuka saa lahjoja, mutta ennen vanhaan tontut olivat kaikkea muuta kuin hyväntahtoisia piippalakkeja

        https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006353807.html

        Niinhän Jumalakin ennen oli moraalinvartija.
        Moraali ei tarvitse uskontoa eikä jumalia


      • Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        ” Minä elin tasapainoisen ateistisen lapsuuden.”

        Mutta nyt ei taida olla kaikki kunnossa. Aloitit aamulla klo 05 ja vedät vielä klo 22. Huh huh, miten 77 -vuotias ateisti viitsii käyttää jäljellä olevat elinvuotensa niin, että roikkuu netissä 18 tuntia päivässä. Ja eikö sinulla ole vaimokin ja muutenkin tosielämän asiat kunnossa niin silti laiminlyöt heitä roikkumalla netissä? Ei saatana 😂😂😂

        Vaimo on minuakin pahempi netissä roikkuja hän vain kirjoittelee eri foorumeille. Olemme molemmat 24 tuntia netissä. Vanhusten pitäisi olla 24 tuntia netissä saa apua jos kaatuu saa sairauskohtauksen. Siisti vanhuskin alkaa haista kun makaa tajuttomana pitkään lattialla. Meillä onkin ns. älykoti


      • MattiA kirjoitti:

        Niinhän Jumalakin ennen oli moraalinvartija.
        Moraali ei tarvitse uskontoa eikä jumalia

        "Niinhän Jumalakin ennen oli moraalinvartija."

        Eikö tämä ole silloin aihetodiste myös Saunatontusta? Saunatonttu saa ihmiset muuttamaan käytöstä (moraali).


      • Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        "Niinhän Jumalakin ennen oli moraalinvartija."

        Eikö tämä ole silloin aihetodiste myös Saunatontusta? Saunatonttu saa ihmiset muuttamaan käytöstä (moraali).

        Kyllä näin on mutta Jumala on monin verroin sitkeämpi kuin saunatonttu. Juuri kukaan ei enää usko saunatonttuun mutta Jumalaan uskoo vielä 16 % alle 40 vuotiaista suomalaisista. Odotellaan milloin Jumalaan uskominen loppuu.


      • MattiA kirjoitti:

        Kyllä näin on mutta Jumala on monin verroin sitkeämpi kuin saunatonttu. Juuri kukaan ei enää usko saunatonttuun mutta Jumalaan uskoo vielä 16 % alle 40 vuotiaista suomalaisista. Odotellaan milloin Jumalaan uskominen loppuu.

        Meillä on vielä toivoa mutta ei esim. Turkissa jossa ateisteja on 1 %


      • MattiA kirjoitti:

        Aikataulu
        Herään aamulla klo 5
        Siinä aamukahvia juodessa kirjoittelen viestit vie aikaa muutaman minuutin
        Jooga ohjelma
        Sauvakävely
        Valokuvausta
        Teen lounaan olen hyvä kokki
        Yhdistysasioita

        Netissä olen 24 tuntia koska puhelimeni on aina netissä

        Mutta jos ensimmäinen kommentti lähtee aamulla 05 ha viimeinen yöllä 01 niin onhan sulka aika vakava pakkomielle ateisteista. Antaisit ateistien olla ja keskity sinä siihen Jumalaan uskomiseen 😀


      • Anonyymi
        Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        Mutta jos ensimmäinen kommentti lähtee aamulla 05 ha viimeinen yöllä 01 niin onhan sulka aika vakava pakkomielle ateisteista. Antaisit ateistien olla ja keskity sinä siihen Jumalaan uskomiseen 😀

        Minä en ole MattiA enkä usko Jumalaan.


      • Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        Mutta jos ensimmäinen kommentti lähtee aamulla 05 ha viimeinen yöllä 01 niin onhan sulka aika vakava pakkomielle ateisteista. Antaisit ateistien olla ja keskity sinä siihen Jumalaan uskomiseen 😀

        Menen nukkumaan klo 22, joudun käymään vessassa noin klo 1....2 kuten eturauhanen päättää vanhoilla miehillä. Saatan silloin samalla vastata viestiin. Aikaa jää päivisin paljon muihin harrastuksiin. En istu koneen ääressä käytän älypuhelintani. Kesällä usein vastailin kävelylenkilläni kun lepäsin puiston penkillä.

        En tee uusia avauksia yleensä vastailen vain. Eniten kiinnostaa täällä olevat ateistit. Miksi ovat niin vainoharhaisia näkevät uskiksia kaikkialla ? Eivät pysty keskustelemaan ateismista vaan aloittavat vihapuheen epäilemäänsä uskista vastaan. Vahva epäilys minulla on että olevat ex lahkolaisia.


      • Anonyymi
        MattiA kirjoitti:

        Menen nukkumaan klo 22, joudun käymään vessassa noin klo 1....2 kuten eturauhanen päättää vanhoilla miehillä. Saatan silloin samalla vastata viestiin. Aikaa jää päivisin paljon muihin harrastuksiin. En istu koneen ääressä käytän älypuhelintani. Kesällä usein vastailin kävelylenkilläni kun lepäsin puiston penkillä.

        En tee uusia avauksia yleensä vastailen vain. Eniten kiinnostaa täällä olevat ateistit. Miksi ovat niin vainoharhaisia näkevät uskiksia kaikkialla ? Eivät pysty keskustelemaan ateismista vaan aloittavat vihapuheen epäilemäänsä uskista vastaan. Vahva epäilys minulla on että olevat ex lahkolaisia.

        Minä olen ateistien kuningas. Kiellän hihhuli-Moosesta epäilemästä epäuskoasi, olenko minä sinä ja sinä minä? Olen Mooses totta


      • MattiA kirjoitti:

        Kyllä näin on mutta Jumala on monin verroin sitkeämpi kuin saunatonttu. Juuri kukaan ei enää usko saunatonttuun mutta Jumalaan uskoo vielä 16 % alle 40 vuotiaista suomalaisista. Odotellaan milloin Jumalaan uskominen loppuu.

        "Kyllä näin on mutta Jumala on monin verroin sitkeämpi kuin saunatonttu."

        Nyt ei keskusteltu Jumalaan uskovien osuudesta vaan siitä, onko deluusio aihetodiste deluusiosta. Jos näin olisi niin ei olisi lainkaan mielenterveysongelmia. Psykoosi olisi aihetodiste siitä, että mielisairas on oikeassa ja psykoottisen deluusion kohde todellinen. Mitä vaikeampi psykoosi, sitä enemmän tuo harha vaikuttaa ihmiseen ja sitä vahvempi aihetodiste se olisi. Huomaatko kuinka vammainen logiikkasi on?


      • Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        "Kyllä näin on mutta Jumala on monin verroin sitkeämpi kuin saunatonttu."

        Nyt ei keskusteltu Jumalaan uskovien osuudesta vaan siitä, onko deluusio aihetodiste deluusiosta. Jos näin olisi niin ei olisi lainkaan mielenterveysongelmia. Psykoosi olisi aihetodiste siitä, että mielisairas on oikeassa ja psykoottisen deluusion kohde todellinen. Mitä vaikeampi psykoosi, sitä enemmän tuo harha vaikuttaa ihmiseen ja sitä vahvempi aihetodiste se olisi. Huomaatko kuinka vammainen logiikkasi on?

        En huomaa. Aihetodiste ei kelpaa oikeudessakaan todisteeksi mutta uskovaiselle aihetodiste kelpaa todisteeksi Jumalan olemassaolosta. Minulle ei kelpaa.

        Ja kyllä psykoosi on aihetodiste.


      • MattiA kirjoitti:

        En huomaa. Aihetodiste ei kelpaa oikeudessakaan todisteeksi mutta uskovaiselle aihetodiste kelpaa todisteeksi Jumalan olemassaolosta. Minulle ei kelpaa.

        Ja kyllä psykoosi on aihetodiste.

        Mutta älä nyt taas ala vänkäämään psykoosista se on myös sairaus. Usko voi myös olla sairaus mutta ei aina. Onhan sinullakin psykoosi kun epäilet minua uskikseksi vaikka olen todistettavasti toisen polven ateisti.


    • Anonyymi

      Maailmankaikkeus koostuu atomeista ja säteilystä. Jumalaa ei tarvita kumpaankaan.

      • Anonyymi

        Tavan uskovaisella ei ole mitään käsitystä mikä on atomi. 99% tyhjää kaikki.


      • Ehkä Jumala loi ne molemmat sekä atomin että säteilyn


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tavan uskovaisella ei ole mitään käsitystä mikä on atomi. 99% tyhjää kaikki.

        Taitaa sinullakin olla heikkoa käsitys mikä on atomi. Ateismi ei lisää ymmärrystä atomeista


      • Anonyymi
        MattiA kirjoitti:

        Ehkä Jumala loi ne molemmat sekä atomin että säteilyn

        Miten? Tiede osaa vastata, eikä siihen jumalia tarvita.


      • Anonyymi
        MattiA kirjoitti:

        Taitaa sinullakin olla heikkoa käsitys mikä on atomi. Ateismi ei lisää ymmärrystä atomeista

        Ateismi ei lisää tietoa, tieto lisää ateismia.


    • Anonyymi

      Mitään muutahan ei olekaan kuin näyttöä, sanoisi uskovainen. Filosofina sanon, että Totuus on koko ajan läsnä ja ympärillämme - paitsi näissä valheissa ja jutuissa täälä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hepulikohtaukset pyhän hengen vallassa ovat raakoja todisteita yliluonnolliseen!


      👻

    • On. Tässä lukee LG.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1492
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1262
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1216
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      110
      1010
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      38
      818
    6. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      787
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      725
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      699
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      40
      651
    10. Kristitty kuvittelee olevansa Jumalan yläpuolella

      Kristinusko eroaa muista väkivaltaisuuden osalta, henkisen väkivallan, pakottamaisen osalta. Psyykkinen väkivalta on jop
      Hindulaisuus
      373
      647
    Aihe