Mielenterveys , uskovainen .

Anonyymi-ap

Löytyykö täällä muita uskovaisia jotka kamppailevat mielenterveysongelmien kanssa, ja tuntevat " syyllisyyttä" siitä, koska ovat uskovaisia? Minua vaivaa masennus ja ahdistus.

Itselläni tilanne on se että tulin uskoon reilut puolitoista vuotta sitten. Olin kovin masentunut ja ahdistunut. Hädissäni käännyin Jumalan puoleen, ja Jumala antoi uskon ja rauhan. Sain todellakin ottaa Jeesuksen vastaan, Pyhän Hengen kautta. Koin henkistä uudelleensyntymistä.

Samalla hävisi kaikki mielenterveysongelmat, olin täynnä iloa ja energiaa. Tämä kesti vajaat puoli vuotta.
Sitten alkoivat mielenterveysongelmat palaamaan vähitellen. Uskoni on kuiteinkin yhtä vahva. Rukoilen monta kertaa päivässä, ja aina saan rauhan . Tunnen todellakin Jumalan läsnäolon.

Elämme epätäydellisessä maailmassa, missä sairaudet ovat läsnä. Voihan uskovainen sairastua myös esim. syöpään ym.
Uskon että kaikella on tarkoituksensa.

Ehdin jo hehkutella tutuille miten hyvin voin ja että psyykeongelmat parantuivat heti kun tulin uskoon. On tuntunut vaikealta myöntää että voin taas huonommin.

Raamattuhan ei lupaa kristityille helppoa maallista elämää, mutta Jumalan armo kantaa. Toivon että tulisin taas parempaan kuntoon, yritän olla taistelematta tätä tilannettani vastaan, ja olen kiitollinen että uskoni on säilynyt yhtä vahvana.
Olen saanut tukea seurakunnastani.

128

654

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä en tunne syyllisyyttä siitä että olen uskovainen, vaan turvadun Jeesukseen ja Hänen kauttansa Jumalaan. Matka jatkuu, uskossa...!

      • Anonyymi

        Lisään vielä että Jumala koettelee jokaisen uskovaisen, onko hän uskossa, ja se voi ja on usein henkisesti vaikeaa. Päivä kerrallaan, koetuksellekkin on määrätty määräaika, milloin se loppuu.


      • Anonyymi

        Kun sielullisesti sokea toista kaltaistaan auttaa niin samaan kuoppaa kaatuvat.

        Kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen oppia Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        2.Korinttolaiskirje:11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sielullisesti sokea toista kaltaistaan auttaa niin samaan kuoppaa kaatuvat.

        Kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen oppia Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        2.Korinttolaiskirje:11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."

        Mitä tarkoitat sielullisella sokeudella, tässä yhteydessä?
        Että minä Ap en ole oikeasti uskossa?
        Että muut uskovaiset, jotka ovat vastanneet täällä, eivät myöskään ole uskossa?

        Toivon että ymmärsin sinua väärin, todellakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat sielullisella sokeudella, tässä yhteydessä?
        Että minä Ap en ole oikeasti uskossa?
        Että muut uskovaiset, jotka ovat vastanneet täällä, eivät myöskään ole uskossa?

        Toivon että ymmärsin sinua väärin, todellakin.

        Kun ihminen syntyy niin hänellä on sielunsa puhtaus ja ihmisyyden lahjat. Kun lapsia kotona ja kouluissa aivopestään uskomuksilla, joulupukkiinkin, niin lapsen varttuessa hän on oppinut valehtelmaan ja uskomaan. Tuolla tavalla ihmisyyden parhaat lahjat turmeltuvat ja tulevat esiin yhteiskunnassa pahimmin turmeltuneiden nuorison levottomuuksina ja jopa vakavina rikollisia ja ne syylliset manipuloijat eivät tunne toimintansa yhteiskunnalle aiheuttamista vastuuta.
        Siis, kukaan ei synny uskovaiseksi VAAN sellaisiksi aivopestään jossa sielu on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä että Jumala koettelee jokaisen uskovaisen, onko hän uskossa, ja se voi ja on usein henkisesti vaikeaa. Päivä kerrallaan, koetuksellekkin on määrätty määräaika, milloin se loppuu.

        Jumala ei koettele yhtäkään kristittyä jolle on antanut poikansa usko on lahja vaan kuten luemme mitä Paulus tarkoittaa ihminen tutkii itse itseään onko usko poikaan vai ei. Kaiken se kestää kaiken se kärsii siitä tuntee pojan uskon että se se kestää kun sua lyödään loukataan vihataan raiskataan eksytetåån demonisoidaan syytetään milloin mistäkin kiusataan viedään rahat tavarat lestat kiroaa muut kiroaa sylkee päälle ja sä olet lahjauskossa Jeesukseen ehkä sun omassa uskossa jolla ei tee mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sielullisesti sokea toista kaltaistaan auttaa niin samaan kuoppaa kaatuvat.

        Kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen oppia Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        2.Korinttolaiskirje:11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."

        Juutalaiset etsii ihmeitä kreikkalaiset filosofiaa viisautta FARISEUKSET tutkii kirjaimia eikä näe mitään ja normaalit kristityt julistaa ristiin naulittua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat sielullisella sokeudella, tässä yhteydessä?
        Että minä Ap en ole oikeasti uskossa?
        Että muut uskovaiset, jotka ovat vastanneet täällä, eivät myöskään ole uskossa?

        Toivon että ymmärsin sinua väärin, todellakin.

        Juutalainen sokea peite ✡️ ei voi taluttaa toistaa juutalaista sokeaa kun molemmat ei näe ja molemmat syyttää toisia omista synneistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ihminen syntyy niin hänellä on sielunsa puhtaus ja ihmisyyden lahjat. Kun lapsia kotona ja kouluissa aivopestään uskomuksilla, joulupukkiinkin, niin lapsen varttuessa hän on oppinut valehtelmaan ja uskomaan. Tuolla tavalla ihmisyyden parhaat lahjat turmeltuvat ja tulevat esiin yhteiskunnassa pahimmin turmeltuneiden nuorison levottomuuksina ja jopa vakavina rikollisia ja ne syylliset manipuloijat eivät tunne toimintansa yhteiskunnalle aiheuttamista vastuuta.
        Siis, kukaan ei synny uskovaiseksi VAAN sellaisiksi aivopestään jossa sielu on!

        Pukki juttu onkin pilkkaajien keksintö mutta kristityt kestää sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä että Jumala koettelee jokaisen uskovaisen, onko hän uskossa, ja se voi ja on usein henkisesti vaikeaa. Päivä kerrallaan, koetuksellekkin on määrätty määräaika, milloin se loppuu.

        Kuulkaa kun Jumala antoi poikansa se oli siinä. Mutta saatana on syyttäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sielullisesti sokea toista kaltaistaan auttaa niin samaan kuoppaa kaatuvat.

        Kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen oppia Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        2.Korinttolaiskirje:11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."

        Sua vastaan voi tulla antikristuksen henki risti koru kaulassa se on varastettu joltain kristityltä myös vaatteita arabit on ryöstöllä.


      • Anonyymi

        Jehovat etsii harmagrddonia se on Israelissa. Jisreel.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pukki juttu onkin pilkkaajien keksintö mutta kristityt kestää sen.

        YLEn muutama vuosi sitten teettämän tutkimuksen mukaan lasten psyykkisille terveydelle ja luonnollisesti myös kehitykselle vaarallinen. Aikuinen tyttäreni on koulutukseltaan opettaja ja erikoistunut lapsiin joilla ilmenee nimenomaan kasvatuksista johtuvien psyykkiset sairaudet. Vakavimmissa tapauksissa ammattilaisenkin on vaikea kun vanhemmilla on oikeus estää lastensa kohtalut yksilöinä jotka poikkeavat sosiaalisesti koko ryhmän huomioon ottaen. On toki kohdannut työssään poikkeuksiakin ja vanhemmat ovat jopa pyytäneet lapselleen yksityistä terapiaa ja tyytyväisinä levittäneet tietoa toisille mutta mikään yleinen reaktio ei yksityis hoito ole ja siitä ainakin tyttäreni on iloinen sillä ammatina työkseen tekevä tarvitsee omaa aikaa ja ennen kaikkea lepoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalainen sokea peite ✡️ ei voi taluttaa toistaa juutalaista sokeaa kun molemmat ei näe ja molemmat syyttää toisia omista synneistään.

        Mutta kristitty Hitlerin luottomiehen toimesta esimiehenä talutti 4-miljoonaa tapettavaksi rikollisesti sen vuoksi, että olivat syntyneet juutalaisiksi.


    • Anonyymi

      Kiitos Sinulle ja kaikkea hyvää elämääsi!
      Näin se on, Jeesuksen kanssa jatkamme jokaisena päivänä. Hän ei koskaan hylkää.

      Yt. Ap

      • Anonyymi

        Juu Jeesus ei hylkää mutta ortodoksit varastaa luterilaista ja hellarit sekä eksyttää.


      • Anonyymi

        Ei hylkää ei! Paavalikin katuessaan rukoili Herrastaan ero kolme kertaa Saatanan enkeleiden seurassa raamatun mukaan, mutta eroa ei saanut.


    • Anonyymi

      Olen ollut ikäni uskossa, mutta kärsinyt isosta joukosta neuropsykiatrisia ja psykiatrisia ongelmia - aspergeria, dissosiaatiota, pakko-oireita, ahdistusta ja masennusta, jopa yksittäinen psykoosi, kun mielen kestokyky petti. Olen ollut avohoidossa, niin avoimella kuin suljetulla osastolla ja päiväsairaalassa. Syönyt jos jonkinlaisia lääkkeitä ja välillä päätynyt sivuoireista päivystykseen. Tämä on minun tieni, jonka kuljen Kristuksen kanssa. Rukoukseni on, että Kristus saisi minussa hahmoa kaiken tämän kautta. Koen, että uskonelämäni on hämmentävänkin tasapainoista ongelmani huomioiden. Armo kantaa.

      • Anonyymi

        Kaikkea hyvää elämääsi Sinulle!
        Sinulla ei ole ollut helppoa, mutta uskosi on vahva ja kaunis . Kiitos että kirjoitit ja kerroit elämästäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkea hyvää elämääsi Sinulle!
        Sinulla ei ole ollut helppoa, mutta uskosi on vahva ja kaunis . Kiitos että kirjoitit ja kerroit elämästäsi.

        Lämpimät terveiset; Ap


      • Anonyymi

        Psyykkiset sairaudet ja usko ovat usein samassa ihmisessä ehkä siksi, että kristillisten Kaikkivaltias Jeesus kielsi uskomasta vääriin profeettoihin, kuten Paavalin tekstien Herroihin....


      • Anonyymi

        Lestat on sut laittanut varmaan saatanalle tai hellarit kironnut. Ikävää että etsit apua väärästä paikasta eihän siellä ole kuin erilaisia uskontoja henkilökunnassa. Katsos. Jopa noitia jogeja. Täällä pitää itse seisoa ja kaatua hoitaa läheisiä auttaa ja hoitaa velvollisuuksia hoitaa hautapaikan koti maksaa sukulaisille jos tarvii ja tehdä työtä jos pystyy että on mistä antaa. Se että muut varastaa sulta se on heidän syntinsä täysin ei sun synti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psyykkiset sairaudet ja usko ovat usein samassa ihmisessä ehkä siksi, että kristillisten Kaikkivaltias Jeesus kielsi uskomasta vääriin profeettoihin, kuten Paavalin tekstien Herroihin....

        No niin Paavalin textien herroihin. Vääriä jeesuksia on ihmeitä tekeviä eksyttäjiä on myös vääriä profeettoja.


    • Anonyymi

      Jopa oli kieroa. Mielenterveydestä kärsiviä kyllä on, mutta juuri näiden saarnaajien ja ehtojen vuoksi. Jeesus ei kieltänyt elämää eikä mielenterveyttä keneltäkään. Terveitä mieliä oli ennen Jeesustakin jos se historiallisesti otetaan.

      • Anonyymi

        Anteeksi, mutta en oikein ymmärrä viestiäsi?
        Mitä tarkoitat?
        Kaikkea hyvää Sinulle.

        T. Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi, mutta en oikein ymmärrä viestiäsi?
        Mitä tarkoitat?
        Kaikkea hyvää Sinulle.

        T. Ap

        Toki ymmärrät. Suuri osa tänne kirjoittavista kärsii mielen ongelmista ja juuri kirjoittamisellaan puolustaa itseään. Ristiriita on nimensä mukaisesti riita ristiinnaulitusta. Näitä ristiriitojahan täällä yritetään käsitellä.

        Kristillisyys ei ole sama asia kuin mielenterveys. Mielenterveys ja mielen hyvinvointi toteutuu ilman mitään ajatusta Raamatusta tai kristillisyydestä. Moni pappi toki haluaisi ajatella kristillisyyden johtavan mielen terveyteen, rauhaan ja iloon, mutta kuten näemme, sitä ehdollistetaan uskomisella, syntisyyllisyydellä ja Raamatun lauseilla ja laeilla. Toki oikein ymmärrettynä ja oikeassa seurassa kristitty voi hyvin. Eli on onnistunut siinä mitä oli hakemassakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki ymmärrät. Suuri osa tänne kirjoittavista kärsii mielen ongelmista ja juuri kirjoittamisellaan puolustaa itseään. Ristiriita on nimensä mukaisesti riita ristiinnaulitusta. Näitä ristiriitojahan täällä yritetään käsitellä.

        Kristillisyys ei ole sama asia kuin mielenterveys. Mielenterveys ja mielen hyvinvointi toteutuu ilman mitään ajatusta Raamatusta tai kristillisyydestä. Moni pappi toki haluaisi ajatella kristillisyyden johtavan mielen terveyteen, rauhaan ja iloon, mutta kuten näemme, sitä ehdollistetaan uskomisella, syntisyyllisyydellä ja Raamatun lauseilla ja laeilla. Toki oikein ymmärrettynä ja oikeassa seurassa kristitty voi hyvin. Eli on onnistunut siinä mitä oli hakemassakin.

        Ok. Ymmärrän että itse et ole uskovainen.
        Kyllä Jeesus tuo sellaisen rauhan, jonka avulla kristitty kestää läpi vaikeudet/ sairaudet.
        Eli, olemme kyllä eri mieltä.

        Kaikkea hyvää!
        T.Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Ymmärrän että itse et ole uskovainen.
        Kyllä Jeesus tuo sellaisen rauhan, jonka avulla kristitty kestää läpi vaikeudet/ sairaudet.
        Eli, olemme kyllä eri mieltä.

        Kaikkea hyvää!
        T.Ap

        Moni muukin kokee rauhaa, iloa, rakkautta ja kauneutta. Ei se uskomisesta johdu. Olet varmasti samaa mieltä, jos olet rehellinen. Maailman mittakaavassa ajatellen, Jeesus on vieras miljardeille, mutta ilon näkee jo silmistä.

        Mutta yhtä kaikki, samaa tavoitellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi, mutta en oikein ymmärrä viestiäsi?
        Mitä tarkoitat?
        Kaikkea hyvää Sinulle.

        T. Ap

        Usko/uskomus rajoittaa tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni muukin kokee rauhaa, iloa, rakkautta ja kauneutta. Ei se uskomisesta johdu. Olet varmasti samaa mieltä, jos olet rehellinen. Maailman mittakaavassa ajatellen, Jeesus on vieras miljardeille, mutta ilon näkee jo silmistä.

        Mutta yhtä kaikki, samaa tavoitellaan.

        Koettelemukset on tehty uskossa oleville, kultakin koetellaan, ja Jumala on määrännyt senkin milloin koettelemus loppuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki ymmärrät. Suuri osa tänne kirjoittavista kärsii mielen ongelmista ja juuri kirjoittamisellaan puolustaa itseään. Ristiriita on nimensä mukaisesti riita ristiinnaulitusta. Näitä ristiriitojahan täällä yritetään käsitellä.

        Kristillisyys ei ole sama asia kuin mielenterveys. Mielenterveys ja mielen hyvinvointi toteutuu ilman mitään ajatusta Raamatusta tai kristillisyydestä. Moni pappi toki haluaisi ajatella kristillisyyden johtavan mielen terveyteen, rauhaan ja iloon, mutta kuten näemme, sitä ehdollistetaan uskomisella, syntisyyllisyydellä ja Raamatun lauseilla ja laeilla. Toki oikein ymmärrettynä ja oikeassa seurassa kristitty voi hyvin. Eli on onnistunut siinä mitä oli hakemassakin.

        Ja monet papeista ja seurakuntien työläisistä lehdistön mukaan ovat vapaamuurareita! MIKSI?
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Vapaamuurarit


      • Anonyymi

        Kyllä ikävät menetykset tapahtumat ja rosvot saa aikaan pahaa ihan meillä työpaikoilla hoitajat varastaa on huumeita on rikollisuutta kristittyjä vainotaan ihan liikenteessä lähiöissä kouluissa tehän tuotte tänne arabiasta näitä sylkijöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Ymmärrän että itse et ole uskovainen.
        Kyllä Jeesus tuo sellaisen rauhan, jonka avulla kristitty kestää läpi vaikeudet/ sairaudet.
        Eli, olemme kyllä eri mieltä.

        Kaikkea hyvää!
        T.Ap

        Jeesuksen kanssa on vaan elettävä elämä usein joku muu uskonto voi raiskata varastaa ryöstää mutta siinä lopulta kaatuu ikävämmin se pahuuden tekijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koettelemukset on tehty uskossa oleville, kultakin koetellaan, ja Jumala on määrännyt senkin milloin koettelemus loppuu.

        Ei koettele vaan ilkeät ihmiset riivaajat varkaat koettelee jopa kun joku vapaakirkosta hellareissa muista uskonnoista tulee varastamaan sun omaisuuttaan syyttää väärin työpaikkakiusaajat tai muuta niin siunausta vaan kaikille toisten tavaroitten rahojen viejät.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Lestat laittanut saatanalle Jeesuksen uskovia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni muukin kokee rauhaa, iloa, rakkautta ja kauneutta. Ei se uskomisesta johdu. Olet varmasti samaa mieltä, jos olet rehellinen. Maailman mittakaavassa ajatellen, Jeesus on vieras miljardeille, mutta ilon näkee jo silmistä.

        Mutta yhtä kaikki, samaa tavoitellaan.

        Usko on luja luottamus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koettelemukset on tehty uskossa oleville, kultakin koetellaan, ja Jumala on määrännyt senkin milloin koettelemus loppuu.

        Jeesuksen usko pelastaa ei ihmisen usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko on luja luottamus

        Luotat itsepetoksen saadaksesi aikaan joten usko sinä vaan!
        Kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen oppia Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ikävät menetykset tapahtumat ja rosvot saa aikaan pahaa ihan meillä työpaikoilla hoitajat varastaa on huumeita on rikollisuutta kristittyjä vainotaan ihan liikenteessä lähiöissä kouluissa tehän tuotte tänne arabiasta näitä sylkijöitä.

        Niin ja kristityt vainoavat edelleen, aloittivat vainot ja Paavalin aikaan....
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."
        Lainattua teksiä kristittyjen historiasta:
        "Kristityt ovat vainonneet runsaasti myös toisiaan historiansa aikana. [[Ristiretket]] innostivat hyökkäykseen myös kristittyä [[Konstantinopoli]]a [[Neljäs ristiretki|neljännen ristiretken]] aikana vastaan vuonna 1204. Katolisen kirkon piirissä oli [[inkvisitio]] kerettiläisesti ajattelevia kohtaan. [[Ranska]]ssa katolilaiset vainosivat 1500-luvulla [[hugenotit|hugenotteja]]<ref>[http://www.huguenot.netnation.com/general/huguenot.htm History]. The National Hugenot Society.</ref>, minkä johdosta suuri osa Ranskan protestanteista pakeni [[Saksa]]an, [[Englanti]]in ja [[Alankomaat|Alankomaihin]]. Englannissa alettiin [[Uskonpuhdistus|Uskonpuhdistuksen]] jälkeen puolestaan vainota katolilaisia. 1500–1600-luvut olivat Euroopassa katolisten ja protestanttien välisten uskonsotien aikaa. Suurimpana tämän kauden sotana oli [[kolmikymmenvuotinen sota]] 1600-luvun alkupuolella. Uskonnonvapautta ei ollut, vaan kunkin maan hallitsija määräsi uskonnon harjoittamisesta."
        Jne.........


    • Anonyymi

      Ei pidä kokea styyllisyyttä ahdistuksesta.
      Ei se tarkoita että olet "huono todistaja". Se tarkoittaa että "elämme siinä suuressa ahdistuksessa" josta Ilmestyskirja kertoo.

      Ei tämä aika ja sen elintavat ole missään mittakaavassa normaaleja. Ei kukaan voi hyvin tällaisessa pahuudessa muutoin kuin jos itse tykkää pahuudesta.

      Äläkä usko valheita tvssä kun mainostavat joka päivä että masennus on mielenterveysongelma. Masennus pahuuden keskellä on normaalia. Mutta pahuuden ja valheen yhteiskunta ei ole enää missään asiassa normaali eikä myöskään tykkää että joku voi pahoin sen "hyvyyksissä".
      Ne haluaa leimata herkät ihmiset "sairaiksi" koska he ei sopeudu muotiin joka on pahuutta.
      Näin he poistaa oman syyllisyytensä kun rakentavat pahuutta ja leimaavat sen sijaan uhrit "syyllisiksi" eli sairaiksi.

      • Anonyymi

        Kiitos kommenttistasi!
        Näin ajattelen itsekin, että olisi ihmeellistä jos Kristityltä tämä lopunaika tuntuisi pelkältä ilolta . Maailma, ja kaikki asiat ovat niin sekaisin kaikinpuolin.

        Se ei ole väärin voida huonosti nyt.
        Pääasia on että usko säilyy. Se on niin vahva itselläni, ja varmasti muilla tosiuskovaisilla.
        Sitä ei voi kukaan, koskaan, missään tilanteessa riistää meiltä.

        Kaikkea hyvää elämääsi Sinulle!
        T. Ap


      • Anonyymi

        Jeesus sanoi älkää tehkö vastarintaa pahalle toisaalta vastustakaa perkettä lujina uskossa toisaalta Paul tehdä vastarintaa synnille tarkoitti ettei pilkkaa Jeesusta ja Jeesuksen nimeä riivaajat vapisee. Risti seinälle merkiksi. Voitosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kommenttistasi!
        Näin ajattelen itsekin, että olisi ihmeellistä jos Kristityltä tämä lopunaika tuntuisi pelkältä ilolta . Maailma, ja kaikki asiat ovat niin sekaisin kaikinpuolin.

        Se ei ole väärin voida huonosti nyt.
        Pääasia on että usko säilyy. Se on niin vahva itselläni, ja varmasti muilla tosiuskovaisilla.
        Sitä ei voi kukaan, koskaan, missään tilanteessa riistää meiltä.

        Kaikkea hyvää elämääsi Sinulle!
        T. Ap

        No kristittyjen päälle tulee väärää profeettaa väärää Jeesusta väärää apostolia väärää henkeä rosvoja ja eksyttäjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kommenttistasi!
        Näin ajattelen itsekin, että olisi ihmeellistä jos Kristityltä tämä lopunaika tuntuisi pelkältä ilolta . Maailma, ja kaikki asiat ovat niin sekaisin kaikinpuolin.

        Se ei ole väärin voida huonosti nyt.
        Pääasia on että usko säilyy. Se on niin vahva itselläni, ja varmasti muilla tosiuskovaisilla.
        Sitä ei voi kukaan, koskaan, missään tilanteessa riistää meiltä.

        Kaikkea hyvää elämääsi Sinulle!
        T. Ap

        Israel on sitten se harmageddon Sodoma ja Babylon arabia jos vähänkään on oikein lukutaitoa.


      • Anonyymi

        Sekin on uskoa että kun on nälkä syö mitä on mihin on rahaa ja kykyjä eikä ala valittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Israel on sitten se harmageddon Sodoma ja Babylon arabia jos vähänkään on oikein lukutaitoa.

        On myös Sodoman siellä. Kartat esiin. Saatana syyttää . Jeesus sovittaa.


    • Anonyymi

      Lue psalmeja. Niissä Daavid kuvaa omia taistelujaan jotka ovat monessa kohtaa masennuksessa rypemistä.
      Myös muita henkilöitä on siellä kirjoittanut. Esim Aasaf oli ylistyksen johtaja seurakunnassa mutta taisi joutua elämään sitä aikaa kun Israelin maa tuhottiin sodassa ja jengi vietiin vankeina Baabeliin.

      Samaa kokevat uskovat nykyajan sodissa.

      Kannattaa lukea Raamattua kuten vertaistuki-kirjaa.
      He kertovat aidosti omista ahdingoistaan.

      Jeesus ei hylkää meitä vaikka olisimme kuinka surkeita. Päinvastoin, sitä enemmänhän me huudamme Häntä avuksi.
      Hyvinvoinnissa elävät eivät huuda ketään avuksi.

      • Anonyymi

        Kiitos Sinulle!
        Raamatun lukeminen antaa myös lohtua.
        Raamatun Sana on mahtava.

        Kirjoitit hienosti, näinhän asiat juuri ovat.

        Kaikkea hyvää!
        T.Ap


      • Anonyymi

        Et kyllä ota mitään kuollutta davidia joku eli aikaa ennen Jeesusta tähän joka eli aikaa kiroukset seuraa pahoja tekoja kostetaan sen pojalle poika kuoli ....JUMALAUTA !!!! OIKEITA PELLEJÄ JOTKA KAATAA KRISTITTYJEN PÄÄLLE PASKAA MIKÄ ON JUUTALAISTEN PÄÄLLÄ. AJALTA ENNEN SOVITUSTA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos Sinulle!
        Raamatun lukeminen antaa myös lohtua.
        Raamatun Sana on mahtava.

        Kirjoitit hienosti, näinhän asiat juuri ovat.

        Kaikkea hyvää!
        T.Ap

        Lohdutuksen Jumala antoi poikansa puolestasi mitä oikein yrität eksyttää pois Jeesuksesta.


      • Anonyymi

        Onse kun raamattua lukeneita pitää opettaa...

        Matteuksen evankeliumi:
        6:1 "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
        6:2 Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        6:3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,
        6:4 että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        6:5 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        6:6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        6:7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
        6:8 Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.
        6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
        6:10 tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;
        6:11 anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;
        6:12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;
        6:13 äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, [sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen].
        6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
        6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.


    • Anonyymi

      Rukous Jumalan puoleen Hän kuulee ja näkee kaiken.
      Niin Kiitos Jeesus Kristus.

      • Anonyymi

        Kyllä, Rukoilen paljon ja saan aina siitä rauhan. Jumalan läsnäolo on niin mahtava.

        Kaikkea hyvää Sinulle!
        T.Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, Rukoilen paljon ja saan aina siitä rauhan. Jumalan läsnäolo on niin mahtava.

        Kaikkea hyvää Sinulle!
        T.Ap

        Älkää tyhjiä hokeko tai näön vuoksi pitää fariseus rukouksia.....KRISTITTY ON SAANUT RAUHAN IKUISEN LAHJAKSI KUTEN POJAN JEESUKSEN LAHJAKSI EI SITÄ OMIN VOIMIN TEHDÄ ANSAITA TAI SAADA JOTENKIN ERIKSEEN SE ON KOKOAJAN OLEVA RAUHA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, Rukoilen paljon ja saan aina siitä rauhan. Jumalan läsnäolo on niin mahtava.

        Kaikkea hyvää Sinulle!
        T.Ap

        Ai et JAHVE VÄLILLÄ ON JA TAAS EI OLE. JUST JOO SELLAISTA SE OLI AJALTA ENNEN JEESUSTA ja kokoajan pitää tehdä jotain yrittää itse.


      • Anonyymi

        Niin on se kyllä ihmeellistä kyploppi tuijottaa yhdellä silmällä kuin Egyptin faarao mitä teet kyttää suäinua kokoajan ja heti kuolet kun teet virheen.


    • Anonyymi

      Uskominen ei ole tietoa:

      Tieteen tutkimuksien tuloksista....
      "Usko ja äly
      Professori Richard Lynnin mukaan älykkäät ihmiset ovat muita harvemmin uskossa. Älykkyys vähentää uskon merkitystä paitsi yksilölle myös kokonaisille yhteiskunnille. Viime vuosisadalla kiihtynyt länsimaisten yhteiskuntien maallistuminen on yhteydessä keskimääräisen älykkyysosamäärän kasvuun. Professorin mukaan uskonnollisuus väheni ja keskimääräinen älykkyys lisääntyi 137 kehittyneessä maassa 1900-luvulla.[22] Kehityspsykologi Satoshi Kanazawan tutkimuksen mukaan ateistit ovat keskimäärin älykkäämpiä kuin muu väestö."

      • Anonyymi

        Olet väärässä. Uskovissa on erittäin paljon hyvinkin älykkäitä!

        T. Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä. Uskovissa on erittäin paljon hyvinkin älykkäitä!

        T. Ap

        En ole väärässä sillä tuo teksi on lainaus joten et ymmärrä.

        Ja "usko ei ole tietoa" on monissa ammateissa selvyys! Esimerkiksi sään ennustaminen on vaikeaa joskus ja silloin jotku ilmaisevat mm siten, että "uskottavasti saamme sadetta" tai "jos tuulen suunta ei muutu niin ei ole varmaa että on poutainen sää" jne jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä. Uskovissa on erittäin paljon hyvinkin älykkäitä!

        T. Ap

        Uskovaisille on aika yleistä se, että he uskovat tietävänsä mutta usein se on uskomuksen tasolla olevaa eikä faktaan perustuva.
        Kun Laki kieltää tappamisen niin tappaminen on Lain vastainenrikos eikä siihen ole poikkeusta esimerkiksi näissäkään tapauksissa:
        "Älä tapa" ja "Jumalan pilkkaa" Lakien vastaisuus rikoksia:
        "Älä tapa" https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        Ja
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
        1.Joh. 3:4. Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus. Ja laittomuus on rikos."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä. Uskovissa on erittäin paljon hyvinkin älykkäitä!

        T. Ap

        Lainatun tekstin käyttäminen ei tee minua väärän tiedon antajaksi!
        Tässä oikean tiedon totuutta:
        Kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen oppia Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainatun tekstin käyttäminen ei tee minua väärän tiedon antajaksi!
        Tässä oikean tiedon totuutta:
        Kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen oppia Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

        Vääriä ovat Lakia rikkovat ja väärällä nimillä esiintyvinä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä. Uskovissa on erittäin paljon hyvinkin älykkäitä!

        T. Ap

        Optimistinen opeissasi olet.
        Nämä tiedot ovat katekismuksen uskontunnustuksen tekstin selityksistä lainattuja:
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä. Uskovissa on erittäin paljon hyvinkin älykkäitä!

        T. Ap

        Jaa, no tuomitse sinä vääräksi laittomuuden Herrasi palveljana:
        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joille Jeesuksen ei perustanut seurakuntia eikä heillä ole Jeesuksen opetuslapsia vaan apostoleita. https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        -
        Kristilliset = Kaikkivaltiaan Lait antaneen Jeesuksen sekä Hänen kristillisten opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
        Ilm. 2:1-29 Pergamos, Tyatira, Sardes, Smyrna, Filadelfia, Efeso, Laodikea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainatun tekstin käyttäminen ei tee minua väärän tiedon antajaksi!
        Tässä oikean tiedon totuutta:
        Kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen oppia Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

        En tmmärtä mitä ajat takaa? Mitä saat tästä irti?
        Itse tiedän kyllä että Jeesus on minun Herrani, eikä mikään eksyttäjä.

        Ja pysyn kannassani: uskovaisissa on paljon hyvinkin älykkäitä ihmisiä. Ns tutkimukset jotka väittävät muuta ovat kristinuskon vastustajia, ja tarkoitus on herjata kristittyjä.

        T. Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tmmärtä mitä ajat takaa? Mitä saat tästä irti?
        Itse tiedän kyllä että Jeesus on minun Herrani, eikä mikään eksyttäjä.

        Ja pysyn kannassani: uskovaisissa on paljon hyvinkin älykkäitä ihmisiä. Ns tutkimukset jotka väittävät muuta ovat kristinuskon vastustajia, ja tarkoitus on herjata kristittyjä.

        T. Ap

        Korj. Ymmärrä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tmmärtä mitä ajat takaa? Mitä saat tästä irti?
        Itse tiedän kyllä että Jeesus on minun Herrani, eikä mikään eksyttäjä.

        Ja pysyn kannassani: uskovaisissa on paljon hyvinkin älykkäitä ihmisiä. Ns tutkimukset jotka väittävät muuta ovat kristinuskon vastustajia, ja tarkoitus on herjata kristittyjä.

        T. Ap

        En ole pyytämässä muuta kuin rehelliyyttä ja raamatun tietoja käyttämällä tiedätte nyt että usko ei ole tietoa. JOS usko olisi teille tieto, niin palvelisitte rehellisesti kristittyjä Paavalin tekstien Saatanaa Jumalana sen omaan nimeen ja Barjeesusta syntienne sovittajana Hänen omaan nimeen mutta niin ette tee kun olette aivopestyjä uskomaan heitä kristillisten Kaikkivaltiaiksi ja kuten jo todistin niin HE eivät ole lähettäneet kristittyjä maailmalle Heidän Nimeen laittomuuksia tekemään joten ne laittomuukset ovat kristittyjen omien Herrojenne palvelevien tekoja ja silti uskotte Kaikkivaltiaiden palvelijoiksi itsenne vaikka kristillisten Kaikkivaltias kielsi uskomasta vääriin profeettoihin (llaittomuuden) niin uskotte.
        Suomen perustuslaki EI KIELLÄ palvelmasta Saatanaa Jumalana eikä Barjeesusta syntienne/rikoksienne sovittajana MUTTA SILLOIN PITÄÄ ESIINTYÄ HEIDÄN NIMEEN EIKÄ kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen Heitä pilkaten!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tmmärtä mitä ajat takaa? Mitä saat tästä irti?
        Itse tiedän kyllä että Jeesus on minun Herrani, eikä mikään eksyttäjä.

        Ja pysyn kannassani: uskovaisissa on paljon hyvinkin älykkäitä ihmisiä. Ns tutkimukset jotka väittävät muuta ovat kristinuskon vastustajia, ja tarkoitus on herjata kristittyjä.

        T. Ap

        Tottakai sinulla ja toisillakin on oikeus pysy kannassaan mutta silloin pitää myös olla rehellisesti niinkuin Vapaa muurarit jne eikä esiintyä laittomuuden eduistajana kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen.

        Ja, mitä tulee uskomiseen niin:
        Kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen oppia Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html

        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        Ja antoi opetuksensa kristityille...:
        Matt.23:15 "Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!"

        Miettikää:
        Ketä laittomuuden kristityt rakastavat:
        Joh. 14:15 "Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä. Uskovissa on erittäin paljon hyvinkin älykkäitä!

        T. Ap

        Jos kaikki uskovaiset olisivat älykkäitä maailmassa, niin ei kristityt tarvitsisi esimerkiksi uskonsa tukemiseen "Johtajaa" joka kiertelee ympäri maailmaa ja pyytelee anteeksi alaistensa lapsiinkin kohdistuneita rikoksia.
        Kristityt rahoittavat laittomuuden toimintaa uskomalla jonka Lain asettanut kristillisten Jeesus on kieltänyt.
        Ei tarvitse paljon enempää kertoa niin kristittyjen uskovaisten esiintymiset kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen laittomuuden rahoittajana ja uskovaisena niin rehellisyys on kadonnut pelkästään ymmärtämällä Lait ja oppien asettamat vaatimukset TIETOISESTI niin uskoa ei tarvita. Se ryöväri ristillä; joka puolusti krisillisten Jeesusta ei ollut raamatun mukaan uskossa, eikä kastettu mutta Jeesus otti hänen Paratiisiin mukaansa osoittaen ihmiskunnalle totuuden uskosta ja kasteesta tarpeettomina ja tavallaan ne ovat eksytykseksi kuten monet toisetkin kristittyjen omat tulkinnat.
        Sellaisia ovat mm rippi, salarippi, lapsikaste, rippikoulu, kirkkohäät jne...
        Rippi rituaali on kristittyjen oma keksimä ei raamatullinen jota käytetään mm seurakunnissa kun joku on rikkonut Lakia niin ripin antamalla saa muka synnit/rikokset anteeksi JA SE EI OLE KRISTILLISTEN KAIKKIVALTIAAN JUMALAN JA KAIKKIVALTIAAN JEESUKSEN ANTAMA OIKEUS ETTÄ LAITTOMUUS ANTAA OMILLE LAITTOMUUKSIA TEHNEILLE TEOT ANTEEKSI KRISTILLISTEN JUMALAN JA ETENKIN KRISTILLISTEN JEESUKSEN NIMEEN JOKA OLISI SOVITTANUT MUKA NEKIN RIKOKSET!
        Ottamaa huomioon, että Kaikkivaltias Jeesus on tuomionsa antanut:
        Matt.25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
        Ja tuon tuomion purkamiseen eivät laittomuuden rippi jne kelpaa kumoamisen aikaan saamiseksi,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä. Uskovissa on erittäin paljon hyvinkin älykkäitä!

        T. Ap

        Et ole enempää oikeassa sinäkään jos kristillisten Kaikkivaltiaan Jumalan ja Kaikkivaltiaan Jeesuksen Nimeen edustat kristittyjen laittomuuden Herroja Heidän nimet korvaamalla laittomuuden tukijoiksi salakavalasti

        JA
        raamatun mukaan Pyhän Hengen pilkkaamista ei anneta anteeksi ja ota huomioon että HE KOLME OVAT YHTÄ:
        Eikä olisi mahdottomuus, että kun Heistä yhtä pilkataan, niin pilkkaa Heitä.
        Kristillisten KaikkivaltiaanJeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää tai/ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
        Matteuksen evankeliumi:
        12:31 "Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan
        ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta."

        Joten uskominen tai/ja usko EI OLE TIETOA vaan eksytystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kaikki uskovaiset olisivat älykkäitä maailmassa, niin ei kristityt tarvitsisi esimerkiksi uskonsa tukemiseen "Johtajaa" joka kiertelee ympäri maailmaa ja pyytelee anteeksi alaistensa lapsiinkin kohdistuneita rikoksia.
        Kristityt rahoittavat laittomuuden toimintaa uskomalla jonka Lain asettanut kristillisten Jeesus on kieltänyt.
        Ei tarvitse paljon enempää kertoa niin kristittyjen uskovaisten esiintymiset kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen laittomuuden rahoittajana ja uskovaisena niin rehellisyys on kadonnut pelkästään ymmärtämällä Lait ja oppien asettamat vaatimukset TIETOISESTI niin uskoa ei tarvita. Se ryöväri ristillä; joka puolusti krisillisten Jeesusta ei ollut raamatun mukaan uskossa, eikä kastettu mutta Jeesus otti hänen Paratiisiin mukaansa osoittaen ihmiskunnalle totuuden uskosta ja kasteesta tarpeettomina ja tavallaan ne ovat eksytykseksi kuten monet toisetkin kristittyjen omat tulkinnat.
        Sellaisia ovat mm rippi, salarippi, lapsikaste, rippikoulu, kirkkohäät jne...
        Rippi rituaali on kristittyjen oma keksimä ei raamatullinen jota käytetään mm seurakunnissa kun joku on rikkonut Lakia niin ripin antamalla saa muka synnit/rikokset anteeksi JA SE EI OLE KRISTILLISTEN KAIKKIVALTIAAN JUMALAN JA KAIKKIVALTIAAN JEESUKSEN ANTAMA OIKEUS ETTÄ LAITTOMUUS ANTAA OMILLE LAITTOMUUKSIA TEHNEILLE TEOT ANTEEKSI KRISTILLISTEN JUMALAN JA ETENKIN KRISTILLISTEN JEESUKSEN NIMEEN JOKA OLISI SOVITTANUT MUKA NEKIN RIKOKSET!
        Ottamaa huomioon, että Kaikkivaltias Jeesus on tuomionsa antanut:
        Matt.25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
        Ja tuon tuomion purkamiseen eivät laittomuuden rippi jne kelpaa kumoamisen aikaan saamiseksi,

        En väitä että kaikki kristityt ovat hyvin älykkäitä. Kristityissäkin on älykkäitä ja vähemmän älykkäitä ( maallisen mittapuun mukaan).
        Kaikki olemme kuiteinkin samanarvoisia Jeesuksen edessä!


        T. Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole pyytämässä muuta kuin rehelliyyttä ja raamatun tietoja käyttämällä tiedätte nyt että usko ei ole tietoa. JOS usko olisi teille tieto, niin palvelisitte rehellisesti kristittyjä Paavalin tekstien Saatanaa Jumalana sen omaan nimeen ja Barjeesusta syntienne sovittajana Hänen omaan nimeen mutta niin ette tee kun olette aivopestyjä uskomaan heitä kristillisten Kaikkivaltiaiksi ja kuten jo todistin niin HE eivät ole lähettäneet kristittyjä maailmalle Heidän Nimeen laittomuuksia tekemään joten ne laittomuukset ovat kristittyjen omien Herrojenne palvelevien tekoja ja silti uskotte Kaikkivaltiaiden palvelijoiksi itsenne vaikka kristillisten Kaikkivaltias kielsi uskomasta vääriin profeettoihin (llaittomuuden) niin uskotte.
        Suomen perustuslaki EI KIELLÄ palvelmasta Saatanaa Jumalana eikä Barjeesusta syntienne/rikoksienne sovittajana MUTTA SILLOIN PITÄÄ ESIINTYÄ HEIDÄN NIMEEN EIKÄ kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen Heitä pilkaten!

        Olipa teksti. Minkä takia on pakko tulla häiriköimään tällaisella tekstillä?
        Eksyttäjä olet ja ilmeisesti saatananpalvoja myös!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa teksti. Minkä takia on pakko tulla häiriköimään tällaisella tekstillä?
        Eksyttäjä olet ja ilmeisesti saatananpalvoja myös!

        Todistin jo kristittyjen omalla raamatulla, että olette Paavalilais-Lurilaisia joiden todelliset herrat ova Saatana Jumana ja Barjeesus sovittamassa rikoksianne.
        Kristityistä ei saa kristillisten Laille ja opeille kuuliaisia siitä pitää aivopesula huolen ja siellä opitte uskomaan vaikka kristillisten Kaikkivaltias on sen kieltänyt.
        Ei ole pakko tulla mutta Saatanan palvojille on omiakin paikkoja sairaudensa hoitamisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En väitä että kaikki kristityt ovat hyvin älykkäitä. Kristityissäkin on älykkäitä ja vähemmän älykkäitä ( maallisen mittapuun mukaan).
        Kaikki olemme kuiteinkin samanarvoisia Jeesuksen edessä!


        T. Ap

        Siksikö valitsit kristittyjen oman Barjeesuksen jota uskotte kristillisten Kaikkivaltiaaksi Jeesuksen nimeen Häntä pilkaten?
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa teksti. Minkä takia on pakko tulla häiriköimään tällaisella tekstillä?
        Eksyttäjä olet ja ilmeisesti saatananpalvoja myös!

        Onko sinulla kauankin vaivannut ymmärryksen puute?
        Uskovaisena uskot ihmisiä kaltaiseksi ja tyrkytät todellista herraasi sitä palvoen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En väitä että kaikki kristityt ovat hyvin älykkäitä. Kristityissäkin on älykkäitä ja vähemmän älykkäitä ( maallisen mittapuun mukaan).
        Kaikki olemme kuiteinkin samanarvoisia Jeesuksen edessä!


        T. Ap

        Vainiin!!!
        Siis asetat itsesi Jeesusta suuremmaksi herraksi Paavalin Saatanaa jumaloivana ja Barjeesukseen uskovana etkä ymmärrä edes mitä tämä tarkoittaa:
        Kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen oppia Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko."
        Matt.25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla kauankin vaivannut ymmärryksen puute?
        Uskovaisena uskot ihmisiä kaltaiseksi ja tyrkytät todellista herraasi sitä palvoen!

        Kyllä! Jeesus on minun ja kaikkien kristittyjen Herra! Hän voittaa pimeyden, Saatanalla ei ole mitään mahdollisuuksia Jeesusta vastaan.

        Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä! Jeesus on minun ja kaikkien kristittyjen Herra! Hän voittaa pimeyden, Saatanalla ei ole mitään mahdollisuuksia Jeesusta vastaan.

        Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä!

        Näiden joukossa ei ollut laittomuuden kristittyjä:
        Matteuksen evankeliumi:
        10:1 Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille vallan ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
        10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin..."

        Paavalikin katui mutta eipä saanut raamatun mukaan eroa Herrastanne.
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."

        Tie ja totuus Barjeesusta kristillisten Kaikkivaltiaan nimeen palvelijat tietoisesti eksytyksestään ovat laittomuuden tiellään....:
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka

        Matt.25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa teksti. Minkä takia on pakko tulla häiriköimään tällaisella tekstillä?
        Eksyttäjä olet ja ilmeisesti saatananpalvoja myös!

        No kun uskonnon opetus kouluissa uskovaisille on aivopesu teholla uskoa ilman ymmärrystä että oppii vain uskomaan Paavalin Saatanaa kristillisten Jumalaksi.
        Joten siten uskossa olevat ovat mieleltään manipuloituja sairaaksi jotta eivät huomaisi olevansa eksyksissä. Tosin Luther auttaa Harransa omia:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun uskonnon opetus kouluissa uskovaisille on aivopesu teholla uskoa ilman ymmärrystä että oppii vain uskomaan Paavalin Saatanaa kristillisten Jumalaksi.
        Joten siten uskossa olevat ovat mieleltään manipuloituja sairaaksi jotta eivät huomaisi olevansa eksyksissä. Tosin Luther auttaa Harransa omia:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä! Jeesus on minun ja kaikkien kristittyjen Herra! Hän voittaa pimeyden, Saatanalla ei ole mitään mahdollisuuksia Jeesusta vastaan.

        Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä!

        Älä ole varma Herroistasi tai sitten käytät kristittynä uskomuksia väitteellesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ole varma Herroistasi tai sitten käytät kristittynä uskomuksia väitteellesi.

        Ei Herroistani, vaan Herrastani!
        Yksi Jumala, kolmessa persoonassa: Isä, Poika, Pyhä Henki .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Herroistani, vaan Herrastani!
        Yksi Jumala, kolmessa persoonassa: Isä, Poika, Pyhä Henki .

        Tunnustit itsesi Paavalin Jumalaa palvelevaksi
        SILLÄ:
        Kristillisten KaikkivaltiaanJeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää tai/ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

        Joten kolminisuus oppi on pakanallisuuden antamaa väärää tietoa jota monet käyttävät eksytettyinä ja Saatanaa tietämätää Jumalana palvelevana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnustit itsesi Paavalin Jumalaa palvelevaksi
        SILLÄ:
        Kristillisten KaikkivaltiaanJeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää tai/ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

        Joten kolminisuus oppi on pakanallisuuden antamaa väärää tietoa jota monet käyttävät eksytettyinä ja Saatanaa tietämätää Jumalana palvelevana.

        Kolminaisuusoppi on Raamatullinen. Kolminaisuusoppi on totuus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tmmärtä mitä ajat takaa? Mitä saat tästä irti?
        Itse tiedän kyllä että Jeesus on minun Herrani, eikä mikään eksyttäjä.

        Ja pysyn kannassani: uskovaisissa on paljon hyvinkin älykkäitä ihmisiä. Ns tutkimukset jotka väittävät muuta ovat kristinuskon vastustajia, ja tarkoitus on herjata kristittyjä.

        T. Ap

        Kirjoitin tuonne aiemmin mielenterveysongelmistani aina psykoosia ja osastoreissuja myöten sekä siitä, että olen uskossa ollut koko ikäni. Aspergerina olen hyvin analyyttinen, ja ÄO:ni on seulontatesteissä 126-130 hieman kastikkeesta riippuen. Olen korkeakoulutettu, joskin työkyvyttömyyseläkkeellä. Lukenyt kymmeniätuhansia sivuja tietokirjallisuutta. Jumalaan uskomiseen on erittäin vahvat filosofiset syyt. Tutustu esimerkiksi Immanuel Kantin transsendenttiseen argumenttiin (TAG). Jos sen ymmärtää ja sisäistää, on hyvin vaikea enää kieltää Jumalaa. Kristinuskon vahvinta todistusaineistoa on ylösnousemus ja sen jälkeiset ilmestykset, joka täyttävät monia historiallisten lähteiden aitouskriteerejä, ja ovat tieteellisesti luonnollisten seikkojensa osalta erittäin vaikeita kumota, jos aiheeseen rehellisesti perehtyy. Tätä käsitellään esimerkiksi Gary Habermasin ja Antony Flew'n klassikkodebatissa (esim. YouTubessa Flew Habermas Resurrection Debate).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tmmärtä mitä ajat takaa? Mitä saat tästä irti?
        Itse tiedän kyllä että Jeesus on minun Herrani, eikä mikään eksyttäjä.

        Ja pysyn kannassani: uskovaisissa on paljon hyvinkin älykkäitä ihmisiä. Ns tutkimukset jotka väittävät muuta ovat kristinuskon vastustajia, ja tarkoitus on herjata kristittyjä.

        T. Ap

        Koen asiaan liittyväksi kommentoida lyhyesti. Kirjoitin aiemmin olleeni ikäni uskossa, ja kärsineeni laajasta kirjosta neuropsykiatrisia ja psykiatrisia ongelmia. Asian toinen puoli on se, että olen aspergerina hyvin analyyttinen, ÄO:ni on seulontatesteissä 126-130, olen korkeakoulutettu, ja lukenut eläkkeelläni kymmeniä tuhansia sivuja tietokirjoja. Tällä hetkellä uskonnonfilosofiset argumentit ateismin puolesta ovat harvalukuisempia ja heikompia kuin teismin puolesta esitetyt argumentit. Mielestäni vakuuttavin, joskin monille vaikeaselkoinen, on Immanuel Kantin transsendenttinen argumentti (TAG), joka käsittelee loogisten ja moraalisten absoluuttien yhteyttä Jumalaan todellisuudessa, jossa varsinkaan loogisten absoluuttien kiistäminen ei ole kovin älyllistä. Jos TAG:n aidosti ymmärtää ja sisäistää, niin Jumalaa on vaikea kieltää missään olosuhteissa. Jos puhutaan kristinuskosta, juuri kärsimyskertomuksen keskeiset tapahtumat tyhjää hautaa ja ilmestyksiä myöten vaikuttavat aidoilta historiallisten aitouskriteerien mukaan. Myös silloinen ateistilegenda Antony Flew hyväksyi nämä standarditieteen vahvistamat faktat lähtökohdaksi debatilleen Gary Habermasin kanssa (Habermas Flew Resurrection Debate YouTubessa). Näissä vähän pehmeämmissä tieteissä ei toki yleensä saavuteta konsensusta, mutta sikäli kuin historiassa jotain tiedetään, niin hauta oli tyhjä ja useat ihmiset kokivat ylösnousseen ilmestyksiä. Näihin on toki vastalauseita, mutta niiden selitysvoimat tai taustaoletukset ovat varsin puutteellisia. Viimeinen kysymys tietenkin jää uskon varaan. Tapahtuiko jotain yliluonnollista? Tapahtuiko se, mitä Jeesus oli aiemmin kertonut tapahtuvan? Se, minkä jo Vanha Testamentti profetoi Jeesuksen kaltaisen hahmon kohdalla tapahtuvaksi? Se on jo uskon kysymys, mutta sen pakeneminen kieltää jotain ihmisyydestämme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Optimistinen opeissasi olet.
        Nämä tiedot ovat katekismuksen uskontunnustuksen tekstin selityksistä lainattuja:
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Oikaisen väitteitäsi. Luther ylistää ihmisen järkeä maallisessa asioidenhoidossa ja tieteissä (toki viitaten niihin keskiaikaisen yliopistoinstituution kontekstissa), mutta torjuu ihmisjärjen kyvyn ymmärtää pelastavia ilmoitustotuuksia. Tähän Lutherin mukaan tarvitaan Pyhän Hengen valo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitin tuonne aiemmin mielenterveysongelmistani aina psykoosia ja osastoreissuja myöten sekä siitä, että olen uskossa ollut koko ikäni. Aspergerina olen hyvin analyyttinen, ja ÄO:ni on seulontatesteissä 126-130 hieman kastikkeesta riippuen. Olen korkeakoulutettu, joskin työkyvyttömyyseläkkeellä. Lukenyt kymmeniätuhansia sivuja tietokirjallisuutta. Jumalaan uskomiseen on erittäin vahvat filosofiset syyt. Tutustu esimerkiksi Immanuel Kantin transsendenttiseen argumenttiin (TAG). Jos sen ymmärtää ja sisäistää, on hyvin vaikea enää kieltää Jumalaa. Kristinuskon vahvinta todistusaineistoa on ylösnousemus ja sen jälkeiset ilmestykset, joka täyttävät monia historiallisten lähteiden aitouskriteerejä, ja ovat tieteellisesti luonnollisten seikkojensa osalta erittäin vaikeita kumota, jos aiheeseen rehellisesti perehtyy. Tätä käsitellään esimerkiksi Gary Habermasin ja Antony Flew'n klassikkodebatissa (esim. YouTubessa Flew Habermas Resurrection Debate).

        Kiitos kommenttistasi, ja kaikkea hyvää!
        T. Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koen asiaan liittyväksi kommentoida lyhyesti. Kirjoitin aiemmin olleeni ikäni uskossa, ja kärsineeni laajasta kirjosta neuropsykiatrisia ja psykiatrisia ongelmia. Asian toinen puoli on se, että olen aspergerina hyvin analyyttinen, ÄO:ni on seulontatesteissä 126-130, olen korkeakoulutettu, ja lukenut eläkkeelläni kymmeniä tuhansia sivuja tietokirjoja. Tällä hetkellä uskonnonfilosofiset argumentit ateismin puolesta ovat harvalukuisempia ja heikompia kuin teismin puolesta esitetyt argumentit. Mielestäni vakuuttavin, joskin monille vaikeaselkoinen, on Immanuel Kantin transsendenttinen argumentti (TAG), joka käsittelee loogisten ja moraalisten absoluuttien yhteyttä Jumalaan todellisuudessa, jossa varsinkaan loogisten absoluuttien kiistäminen ei ole kovin älyllistä. Jos TAG:n aidosti ymmärtää ja sisäistää, niin Jumalaa on vaikea kieltää missään olosuhteissa. Jos puhutaan kristinuskosta, juuri kärsimyskertomuksen keskeiset tapahtumat tyhjää hautaa ja ilmestyksiä myöten vaikuttavat aidoilta historiallisten aitouskriteerien mukaan. Myös silloinen ateistilegenda Antony Flew hyväksyi nämä standarditieteen vahvistamat faktat lähtökohdaksi debatilleen Gary Habermasin kanssa (Habermas Flew Resurrection Debate YouTubessa). Näissä vähän pehmeämmissä tieteissä ei toki yleensä saavuteta konsensusta, mutta sikäli kuin historiassa jotain tiedetään, niin hauta oli tyhjä ja useat ihmiset kokivat ylösnousseen ilmestyksiä. Näihin on toki vastalauseita, mutta niiden selitysvoimat tai taustaoletukset ovat varsin puutteellisia. Viimeinen kysymys tietenkin jää uskon varaan. Tapahtuiko jotain yliluonnollista? Tapahtuiko se, mitä Jeesus oli aiemmin kertonut tapahtuvan? Se, minkä jo Vanha Testamentti profetoi Jeesuksen kaltaisen hahmon kohdalla tapahtuvaksi? Se on jo uskon kysymys, mutta sen pakeneminen kieltää jotain ihmisyydestämme.

        Ei kukaan synny uskovaiseksi! Sellaiseksi aivopestään usein jo lapsena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan synny uskovaiseksi! Sellaiseksi aivopestään usein jo lapsena.

        Kukaan ei tule uskovaiseksi aivopesemällä eikä omasta päätöksestään. Usko on lahja Jumalalta. Jumala antaa uskon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolminaisuusoppi on Raamatullinen. Kolminaisuusoppi on totuus!

        Missä se näyttö on kristillisen Kaikkivaltiaan antamana?
        Elle sitä ole, niin olet antanut väärää todistusta!
        Kristillisten KaikkivaltiaanJeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää tai/ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

        https://katekismus.fi/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        "Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikaisen väitteitäsi. Luther ylistää ihmisen järkeä maallisessa asioidenhoidossa ja tieteissä (toki viitaten niihin keskiaikaisen yliopistoinstituution kontekstissa), mutta torjuu ihmisjärjen kyvyn ymmärtää pelastavia ilmoitustotuuksia. Tähän Lutherin mukaan tarvitaan Pyhän Hengen valo.

        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä se näyttö on kristillisen Kaikkivaltiaan antamana?
        Elle sitä ole, niin olet antanut väärää todistusta!
        Kristillisten KaikkivaltiaanJeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää tai/ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

        https://katekismus.fi/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        "Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti."

        Juurihan toi tekstisi todistaa kolminaisuusopin, että on yksi Jumala : Isä, Poika , Pyhä Henki !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainatun tekstin käyttäminen ei tee minua väärän tiedon antajaksi!
        Tässä oikean tiedon totuutta:
        Kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen oppia Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

        Vääriä jeesuksia on ne guruja huumeissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä. Uskovissa on erittäin paljon hyvinkin älykkäitä!

        T. Ap

        Ikävä kertoo mutta ein ein ein ein STEIN ei pelastu älyllä vaan uskolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tmmärtä mitä ajat takaa? Mitä saat tästä irti?
        Itse tiedän kyllä että Jeesus on minun Herrani, eikä mikään eksyttäjä.

        Ja pysyn kannassani: uskovaisissa on paljon hyvinkin älykkäitä ihmisiä. Ns tutkimukset jotka väittävät muuta ovat kristinuskon vastustajia, ja tarkoitus on herjata kristittyjä.

        T. Ap

        Älyllä ei tee mitään kun kuolee . Ja jos sitä käyttää pahuuteen. Edelleen HAR MA GEDDON ON ISRAEL ALUEELLA .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kaikki uskovaiset olisivat älykkäitä maailmassa, niin ei kristityt tarvitsisi esimerkiksi uskonsa tukemiseen "Johtajaa" joka kiertelee ympäri maailmaa ja pyytelee anteeksi alaistensa lapsiinkin kohdistuneita rikoksia.
        Kristityt rahoittavat laittomuuden toimintaa uskomalla jonka Lain asettanut kristillisten Jeesus on kieltänyt.
        Ei tarvitse paljon enempää kertoa niin kristittyjen uskovaisten esiintymiset kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen laittomuuden rahoittajana ja uskovaisena niin rehellisyys on kadonnut pelkästään ymmärtämällä Lait ja oppien asettamat vaatimukset TIETOISESTI niin uskoa ei tarvita. Se ryöväri ristillä; joka puolusti krisillisten Jeesusta ei ollut raamatun mukaan uskossa, eikä kastettu mutta Jeesus otti hänen Paratiisiin mukaansa osoittaen ihmiskunnalle totuuden uskosta ja kasteesta tarpeettomina ja tavallaan ne ovat eksytykseksi kuten monet toisetkin kristittyjen omat tulkinnat.
        Sellaisia ovat mm rippi, salarippi, lapsikaste, rippikoulu, kirkkohäät jne...
        Rippi rituaali on kristittyjen oma keksimä ei raamatullinen jota käytetään mm seurakunnissa kun joku on rikkonut Lakia niin ripin antamalla saa muka synnit/rikokset anteeksi JA SE EI OLE KRISTILLISTEN KAIKKIVALTIAAN JUMALAN JA KAIKKIVALTIAAN JEESUKSEN ANTAMA OIKEUS ETTÄ LAITTOMUUS ANTAA OMILLE LAITTOMUUKSIA TEHNEILLE TEOT ANTEEKSI KRISTILLISTEN JUMALAN JA ETENKIN KRISTILLISTEN JEESUKSEN NIMEEN JOKA OLISI SOVITTANUT MUKA NEKIN RIKOKSET!
        Ottamaa huomioon, että Kaikkivaltias Jeesus on tuomionsa antanut:
        Matt.25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
        Ja tuon tuomion purkamiseen eivät laittomuuden rippi jne kelpaa kumoamisen aikaan saamiseksi,

        Älä varasta Mooses noniin taas on rikottu koko laki. Miehen pahat teot kostetaan sen pojalle kirous ei KUULU KRISTITYILLE .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksikö valitsit kristittyjen oman Barjeesuksen jota uskotte kristillisten Kaikkivaltiaaksi Jeesuksen nimeen Häntä pilkaten?
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka

        Bar Jeesus oli juutalainen noita . Hyvä lukea kokonaan asiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä kertoo mutta ein ein ein ein STEIN ei pelastu älyllä vaan uskolla.

        EIN on kai saksaa Stein.er.


    • Anonyymi

      Jonkun iltapäivä lehden artikkeli:

      "Saatat olla älykkäämpi kuin tiedätkään - nämä 7 merkkiä sen paljastavat
      Psykologin mukaan on olemassa seikkoja, jotka voivat merkitä ihmisen olevan hyvin älykäs.
      Videolla esitellään lahjakkuuden 8 muotoa
      Tutkijat ovat pohtineet pitkään, mitkä asiat tekevät ihmisestä älykkään.
      Esimerkiksi British Journal of Psychology -lehdessä julkaistussa tutkimuksessa todettiin, että erittäin älykkäät ihmiset viihtyvät mieluummin yksin.
      Tutkimuksessa päädyttiin siihen, että yksi älykkyyden merkki on kyky ratkaista ongelmat omalla tavallaan ilman apua.
      Se ei kuitenkaan tarkoita, että toisten seurassa viihtyvät olisivat vähemmän älykkäitä.
      – Heillä voi olla muita ominaisuuksia, kuten kyky muodostaa helposti yhteys toiseen, kertoo psykologi ja neuroterapeutti Catherine Jackson.
      Jackson kertoo Bustle-lehdessä, että älykkyys ei suinkaan tarkoita pelkkää kirjaviisautta, vaan erittäin fiksulla ihmisellä on monia erilaisia kognitiivisia taitoja.
      – Hän on joustava ajattelussaan, sopeutuu muutoksiin, ajattelee ennen kuin puhuu tai toimii, ja pystyy hallitsemaan tehokkaasti tunteitaan."

    • Anonyymi

      Voi kun te ymmärtäisitte että uskolla ei ole mitään tekemistä mielenterveyden tai tunteiden kanssa. Usko on Jumalanlahja.

      • Anonyymi

        Kyllä, olet oikeassa! Usko on todellakin lahja Jumalalta. Arvokkain ja kaunein lahja.

        Kaikkea hyvää!
        T.Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, olet oikeassa! Usko on todellakin lahja Jumalalta. Arvokkain ja kaunein lahja.

        Kaikkea hyvää!
        T.Ap

        Hienoa että ymmärrät. Voit siis olla vaikka kuinka mielenvikainen, Jumala silti rakastaa sinua.


      • Anonyymi

        Siinä tapauksessa olet valinnut Jumalasi ja se on Lailla suottu oikeus!
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html

        Tai todistatko kristillisten Kaikkivaltiasta Jeesusta vastaan:
        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

        Kahden Herran palveleminen aiheuttaa ristiriitauksia jotka johtaa mielen turmeltumisiin joten usko on tutkimuksien mukaan yksi syy sairauksiin....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä tapauksessa olet valinnut Jumalasi ja se on Lailla suottu oikeus!
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html

        Tai todistatko kristillisten Kaikkivaltiasta Jeesusta vastaan:
        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

        Kahden Herran palveleminen aiheuttaa ristiriitauksia jotka johtaa mielen turmeltumisiin joten usko on tutkimuksien mukaan yksi syy sairauksiin....

        HUOM! Mieli ja Sielu ovat sama. Tosin niiden sairauksista käytetään yleensä nimitystä "mielisairas" mutta ammattilaiset ymmärtävät sen sielulliseksi sairaudeksi.


      • Anonyymi

        Manipuloinnin seurauksena mieli rappeutuu ja valitettavasti usein käy niin, että sairastuu mielisairaaksi. Tutkittu mm lasten osalta mm joulupukki valheella josta lapsia oppii varttuneena uskomaan ja valehtelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Manipuloinnin seurauksena mieli rappeutuu ja valitettavasti usein käy niin, että sairastuu mielisairaaksi. Tutkittu mm lasten osalta mm joulupukki valheella josta lapsia oppii varttuneena uskomaan ja valehtelemaan.

        Näin niitä seurakuntia suomeenkin luotiin. Nk "miekkasivistyksen" toimet alkoivat Paavalin aikaan. Nykyisin lähetystyö laittomuuksin lähinnä kehitymaihin.
        2000-luvun vainoista Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen "Älä tapa" vastaista laittomuutta sekä Jumalan pilkkausta...:
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot

        "Lainattua teksiä kristittyjen historiasta:
        "Kristityt ovat vainonneet runsaasti myös toisiaan historiansa aikana. [[Ristiretket]] innostivat hyökkäykseen myös kristittyä [[Konstantinopoli]]a [[Neljäs ristiretki|neljännen ristiretken]] aikana vastaan vuonna 1204. Katolisen kirkon piirissä oli [[inkvisitio]] kerettiläisesti ajattelevia kohtaan. [[Ranska]]ssa katolilaiset vainosivat 1500-luvulla [[hugenotit|hugenotteja]]<ref>[http://www.huguenot.netnation.com/general/huguenot.htm History]. The National Hugenot Society.</ref>, minkä johdosta suuri osa Ranskan protestanteista pakeni [[Saksa]]an, [[Englanti]]in ja [[Alankomaat|Alankomaihin]]. Englannissa alettiin [[Uskonpuhdistus|Uskonpuhdistuksen]] jälkeen puolestaan vainota katolilaisia. 1500–1600-luvut olivat Euroopassa katolisten ja protestanttien välisten uskonsotien aikaa. Suurimpana tämän kauden sotana oli [[kolmikymmenvuotinen sota]] 1600-luvun alkupuolella. Uskonnonvapautta ei ollut, vaan kunkin maan hallitsija määräsi uskonnon harjoittamisesta."

        Arvaan ettei uskovaisissa ole monia jotka tunnustaisi sitä, että nuo rikoksina ovat mieleltään sairaiden tekemiä.
        Poikkeuksena on laittomuuden Herrastaan eroa saamaton Paavali joka rukoili kolme kertaa Saatanan enkeleiden seurassa, EROA saamatta raamatun mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin niitä seurakuntia suomeenkin luotiin. Nk "miekkasivistyksen" toimet alkoivat Paavalin aikaan. Nykyisin lähetystyö laittomuuksin lähinnä kehitymaihin.
        2000-luvun vainoista Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen "Älä tapa" vastaista laittomuutta sekä Jumalan pilkkausta...:
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot

        "Lainattua teksiä kristittyjen historiasta:
        "Kristityt ovat vainonneet runsaasti myös toisiaan historiansa aikana. [[Ristiretket]] innostivat hyökkäykseen myös kristittyä [[Konstantinopoli]]a [[Neljäs ristiretki|neljännen ristiretken]] aikana vastaan vuonna 1204. Katolisen kirkon piirissä oli [[inkvisitio]] kerettiläisesti ajattelevia kohtaan. [[Ranska]]ssa katolilaiset vainosivat 1500-luvulla [[hugenotit|hugenotteja]]<ref>[http://www.huguenot.netnation.com/general/huguenot.htm History]. The National Hugenot Society.</ref>, minkä johdosta suuri osa Ranskan protestanteista pakeni [[Saksa]]an, [[Englanti]]in ja [[Alankomaat|Alankomaihin]]. Englannissa alettiin [[Uskonpuhdistus|Uskonpuhdistuksen]] jälkeen puolestaan vainota katolilaisia. 1500–1600-luvut olivat Euroopassa katolisten ja protestanttien välisten uskonsotien aikaa. Suurimpana tämän kauden sotana oli [[kolmikymmenvuotinen sota]] 1600-luvun alkupuolella. Uskonnonvapautta ei ollut, vaan kunkin maan hallitsija määräsi uskonnon harjoittamisesta."

        Arvaan ettei uskovaisissa ole monia jotka tunnustaisi sitä, että nuo rikoksina ovat mieleltään sairaiden tekemiä.
        Poikkeuksena on laittomuuden Herrastaan eroa saamaton Paavali joka rukoili kolme kertaa Saatanan enkeleiden seurassa, EROA saamatta raamatun mukaan.

        Paavalin aikaisia tekoja ja oppeja on useita joista selviää pakanallisuuden mielensairauksia joita ei terveen järjen omaavilla ole!
        Yhdenkään noitarovioilla tapetun rikos ole Laillisesti oikein sivistyneiden terveellä järjellä tutkien kun uhreina ovat; kuten usein syyttömät lapsetkin....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, olet oikeassa! Usko on todellakin lahja Jumalalta. Arvokkain ja kaunein lahja.

        Kaikkea hyvää!
        T.Ap

        Uskotte palvelvanne kristillisten Kaikkivaltiasta Jumalaa ja kristillisten Kaikkivaltiasta Jeesusta mutta uskonne pettää:

        Kristillisten Jeesuksen evankeliumia;
        Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa että ymmärrät. Voit siis olla vaikka kuinka mielenvikainen, Jumala silti rakastaa sinua.

        Lestadiolaiset laittaa saatanalle älkää menkää lähelle niitä yhtään ne on lahko ja vihaavat kristittyjä hoitkokoukset HEALING roomit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Manipuloinnin seurauksena mieli rappeutuu ja valitettavasti usein käy niin, että sairastuu mielisairaaksi. Tutkittu mm lasten osalta mm joulupukki valheella josta lapsia oppii varttuneena uskomaan ja valehtelemaan.

        Älkää menkää Vapaakirkon lahkoihin ANTIKRISTUSTA vihaa


    • Anonyymi

      Pyytäisin että sinä eksyttäjä, riivattu, saatananpalvoja lähtisit pois tästä ketjusta.

    • Anonyymi

      Ja tämä kehotus siis sille joka on häiriköinnut useilla viesteillä täällä!

      • Anonyymi

        Usko ei ole tietoa ja osaltasi Lain vastainen ajattelusi on väärä mutta turmeltuneena olet vain uhri....

        Lähde:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Sananvapaus#Euroopan_ihmisoikeussopimuksessa
        ... ... ... ... ... ...
        "Sopimuksissa
        Euroopan ihmisoikeussopimuksessa
        Suomi on allekirjoittanut yhdessä 43:n muun valtion kanssa Euroopan ihmisoikeussopimuksen, jonka 10. artikla toteaa sananvapaudesta muun muassa:

        »Jokaisella on sananvapaus. Tämä oikeus sisältää vapauden pitää mielipiteitä sekä vastaanottaa ja levittää tietoja ja ajatuksia alueellisista rajoista riippumatta ja viranomaisten siihen puuttumatta.»
        (Euroopan ihmisoikeussopimuksen 10. artiklan ensimmäinen kohta.[3])
        JNE......


    • Anonyymi

      Kommentoin tänne loppuun, että ketju nousee aihevirrassa. Aiempiin viesteihin on tullut vastauksia. Pyydän ystävällisimmin tutustumaan niihin.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Markuksen evankeliumi
        12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
        12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,

        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        20:45-47 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
        "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".


    • Anonyymi

      Uskotte kristittyinä uskovaisina kun kristillisten Kaikkivaltias Jeesus on uskomisen kieltänyt vääriin profeetoihin.
      Samalla tunnustatte Paavalin tekstien Saatanan Jumalaksi ja Barjeesuksen syntienne sivittajiksi.
      Ei pitäs olla vaikea ymmärtää totuudet jotka ovat raamatuissanne.
      Tai voitteko todistaa kristittyjen rikokset kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen tehtyinä MYÖS KRISTILLISTEN KAIKKIVALTIAAN JEESUKSEN KRITITYILLE ANTAMAN KÄSKYN TEOIKSI?

      Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
      "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."
      Lainattua tekstiä:
      "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

      Näiden joukossa ei ollut kristittyjä.
      Matteuksen evankeliumi:
      10:1 " Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille vallan ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
      10:2 Ja nämä ovat niiden kahdentoista apostolin nimet: ensimmäinen oli Simon, jota kutsuttiin Pietariksi, ja Andreas, hänen veljensä, sitten Jaakob Sebedeuksen poika, ja Johannes, hänen veljensä,
      10:3 Filippus ja Bartolomeus, Tuomas ja Matteus, publikaani, Jaakob, Alfeuksen poika, ja Lebbeus, lisänimeltä Taddeus,
      10:4 Simon Kananeus ja Juudas Iskariot, sama, joka hänet kavalsi.
      10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,"

      • Anonyymi

        Mikä tämä on?? Teksti täynnä valheita.
        Paavali oli apostoli, kristityt eivät muuta väitä. Barjeesus oli väärä profeetta/ eksyttäjä ( kuten itsekin).

        Koko teksti täynnä eksytystä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tämä on?? Teksti täynnä valheita.
        Paavali oli apostoli, kristityt eivät muuta väitä. Barjeesus oli väärä profeetta/ eksyttäjä ( kuten itsekin).

        Koko teksti täynnä eksytystä!

        Eksytydystä tietenkin eihän muuten olisi kristinuskoa jossa uskotaan laittomuuden herroja kristillisten Kaikkivaltian Nimiin pilkaten:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        Nuo rikokset ovat kristittyjen lähetystyö rikollisuuden tekemiä tai/ja teettämiä kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen;
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
        Ja "Älä tapa" Laki on voimassa.


    • Anonyymi

      Ja tarkoitin siis sinua, kun kirjoitin : eksyttäjä, kuten itsekin. Piti lukea : kuten itsekin olet!

    • Anonyymi

      Paavali oli ja on kristittyjen apostoli
      MUTTA
      Paavali ei ollut kristillisten Jeesuksen opetuslapsi!
      .........
      Kristityt = Paavalin kumppaneineen perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joille Jeesuksen ei perustanut seurakuntia eikä heillä ole Jeesuksen opetuslapsia vaan apostoleita. https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
      -
      Kristilliset = Kaikkivaltiaan Lait antaneen Jeesuksen sekä Hänen kristillisten opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
      Ilm. 2:1-29 Pergamos, Tyatira, Sardes, Smyrna, Filadelfia, Efeso, Laodikea.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Se ei ole mahdollista paitsi jos itse olet ns uskovainen.

    • Anonyymi

      "...nytterveys nyton= mielenterveys

    • Anonyymi

      Minä, Ap tulen vielä kirjoittamaan tämän:

      Kiitos kaikille niille, jotka ovat kommentoineet aloitustani asiallisesti ja kannustavasti. Toivon kaikkea hyvää Teille, Siunausta!

      Tällä palstalla riehuu joku ( jotkut) selvästi riivattuja, saatananpalvojia. Sellaisia tekstejä on tullut, silkkaa pahuutta ja eksytystä .

      Teille pahoille sanoisin: tuntuu toki pahalta lukea tekstejänne, sitä en voi kieltää.
      Ette kuiteinkaan pysty saavuttamaan yhtään mitään, ette pysty eksyttämään meitä uskovaisia. Jeesus on meidän Herramme.
      Jeesus: minä olen Tie, Totuus ja Elämä!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1148
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe