https://www.verkkouutiset.fi/a/keskusta-on-kannatuskriisissa-nama-ovat-kohtalon-kysymyksia/#ea41f8a0 Taapertaa akuankkakävelyä eduskunnan käytävällä ja valmistautuu jättämään hommat kesken.
Lohi uhkaa hallituksesta lähdöllä
8
210
Vastaukset
- Anonyymi
Kuuluu Sipilän Rauhanyhdistyken lahkoliikkeeseen.
- Anonyymi
Lohi: täyttäkäämme maa.
- Anonyymi
Eihän Lohi millään hallituksesta lähdöllä uhkaillut. Sehän nyt vasta farssi olisikin, että Keskusta kaataisi kahdella perättäisellä vaalikaudella hallituksen. Sitä ei voisi pitää minään vastuullisena tekona vaan pikemminkin löisi vastuunpakoiljan leiman puolueeseen.
Tätähän tietysti oppositio toivoisi ja etenkin konservatiivisimmat voimat siellä, koska Keskustan kannatus putoaisi sen jälkeen takuuvarmasti alle 10 %:n, pahimmillaan vihreiden sekä vasureiden taakse.
Lohi ei tyrmännyt ajatusta siitä, että Keskusta tulisi jatkossakin tekemään yhteistyötä SDP:n kanssa, mutta vaikka hän ei suoraan maininnut mitään tulevaisuuden yhteistyöstä vihreiden ja vasureiden kanssa, niin kyllä havaittavissa oli, ettei Keskusta välttämättä lämpene poliittiselle yhteistyölle näiden kanssa lähitulevaisuudessa.
Hieman ihmetyttää se, että miten Keskusta voi olla tyytymätön itse allekirjoittamaansa varsin kepulaiseen hallitusohjelmaan? Tämä vaikuttaa kuin käsienpesuyritykseltä. Onko kysymys enemmänkin puolueen sisäisestä kipuilusta, joka haluttaisiin verhoilla hallituskumppanien syyksi? Lohi varsin hyvin vertasi Kataisen sixpack-hallitusta nykyhallitukseen. Sixpack-hallitus teki huomattavasti vasemmistolaisempaa politiikkaa kuin nykyinen hallitus, mutta oppositio yrittää maalata sellaista mielikuvaa, että Keskusta olisi ollut vihervasemmistolaisten vietävissä. Kokoomus on myymässä sekä sivistyksellisen että ympäristöpoliittisen sielunsa persuille? - Anonyymi
Lohi ei voi lähteä hallituksesta, koska ei ole hallituksen jäsenenä.
- Anonyymi
Kepu(li)puolue pettää aina
- Anonyymi
Keskustassa on selvästi kaksi ryhmä lesta-kepulit ja uusvihreäkepulien osa Saarikkolaiset transmaalaiset , näyttää siltä jotta puolue voi hajoata ja lestakeput voisi liittyä kristillisiin, pervokeput vihreisiin. Pitäisin hajoamista melko varmana viimeistään vaalin jälkeen.
- Anonyymi
Ennen olivat Citykeput ja Maalaiskeput. Nyt ei tätä jakoa enää ole, koska vain muutama maanviljelijä on enää Kepun tukena. Nimikin piti muuttaa Maalaisliitosta Keskustaksi, vaikka muutos olisi pitänyt tehdä Maalaisliitosta Reunustaksi kannattajien löytyessä vain keskustojen ulkopuolisilta reunustoilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen olivat Citykeput ja Maalaiskeput. Nyt ei tätä jakoa enää ole, koska vain muutama maanviljelijä on enää Kepun tukena. Nimikin piti muuttaa Maalaisliitosta Keskustaksi, vaikka muutos olisi pitänyt tehdä Maalaisliitosta Reunustaksi kannattajien löytyessä vain keskustojen ulkopuolisilta reunustoilta.
Puolue ei siis enää toimi oman aatteensa ajamana vaan puolueen sisäisten klikkien etujen mukaan riippuen siitä, ketkä vuorollaan tahtipuikkoa heiluttavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1452720Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3621995- 401717
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii331614Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281360Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941203- 541163
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327937Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110928Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53772