Ilmalämpöpumppu metelöi

Anonyymi-ap

Kesällä asennettu ilmalämpöpumppu metelöi. Pakkasöinä pitää kovaa meteliä, koko seinä tärisee. Makuuhuone on vielä ihan vieressä. Olen monta kertaa soittanut asennusliikkeeseen, luvattu tulla korjaamaan, mutta ei ole käynyt kukaan.
Ulkoyksikkö on seinässä kiinni, voisiko meteli johtua siitä?

45

3543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oliko firma lämpö*******nen nimeltään. Kiertäkää kaukaa

      • Anonyymi

        Jos makuuhuoneita lähellä, eikä ulkoyksikköä voi muualle laittaa, niin aina maateline. Jos paikallinen pumppufirma tunaroinut, niin ei kun käynti vaan ko firmaan.


    • Anonyymi

      Oletko saanut piraattipumpun. Komeat kuoret mutta silkkoa pa...aa sisältä? Sillekin alalle pesiytyy taatusti huijareita. Terv. Pan Tsing Sonic

      • Anonyymi

        Mulla pumppu laitettiin tuulikaapin oven päälle. Pumppu on liian alhaalla, puhallin siipi otti ala-asennossa oveen. Soitin firmaan, pyysin käymään, eipä ole kukaan käynyt. Lopulta sahasin itse ovesta pari senttiä pois. Nyt menee ovi kiinni. Vieläkö takuu on voimassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla pumppu laitettiin tuulikaapin oven päälle. Pumppu on liian alhaalla, puhallin siipi otti ala-asennossa oveen. Soitin firmaan, pyysin käymään, eipä ole kukaan käynyt. Lopulta sahasin itse ovesta pari senttiä pois. Nyt menee ovi kiinni. Vieläkö takuu on voimassa?

        Tiedätkö edes, mikä on ilmalämpöpumppu ja sen yksiköt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla pumppu laitettiin tuulikaapin oven päälle. Pumppu on liian alhaalla, puhallin siipi otti ala-asennossa oveen. Soitin firmaan, pyysin käymään, eipä ole kukaan käynyt. Lopulta sahasin itse ovesta pari senttiä pois. Nyt menee ovi kiinni. Vieläkö takuu on voimassa?

        kummalla ovella vai pumpulla?


    • Anonyymi

      Pumpun sisäyksikön vasen puoli on alempana kuin oikeapuoli vaikka vesiletku lähtee oikealta. Eikö näin maalaisjärjellä oikeapuoli pitäisi olla alempana?

    • Anonyymi

      Kyllä pitäisi. Mutta se paikallinen asentaja on katsonut sisäyksikköä ulkoapäin, joten asennus on OK.

    • Anonyymi

      Minäkin kun menen taloon huomaan että vasen käsi on vasemmalla mutta ulos tultaessa se onkin oikealla...oikeastaan...

    • Anonyymi

      Mikä firma osaa asentaa pumpun oikein Parkanossa?

      • Anonyymi

        Ei kukaan.


    • Anonyymi

      Paikalliset pumppufirmat puhuvat paskaa toisistaan senkun kerkiävät. Kateutta se lienee, käytös on luin pikku kersoilla. Aika lapsellista sakkia.

    • Anonyymi

      Elikkä samanlaista kuin Parkanon terveyskeskuksessa. Lapsellisia ja tyhmiä lääkäreitä jotka kirjoittelevat ihmiset terveystiedot täyteen valheita.

    • Anonyymi

      Keittiöön laittoivat sisäyksikön. Nyt kaikki ruuankäryt leviävät ympäri taloa. Eikä ole edes liesituuletinta. Höperön hommaa.

      • Anonyymi

        Ilmalämpöpumppua voi käyttää myös liesituulettimena, hölmö!


    • Anonyymi

      Jos ulkoyksikkö on suoraan seinässä, kantautuvat ulkoyksikön resonanssit rakenteisiin. Näin ainakin meillä.

      Ulkoyksikkö kannattaisi asentaa erilliseen telineeseen: https://www.google.fi/search?q=ulkoyksikkö maateline#imgrc=UiUR4u3-JCWLHM

      Mutta koska laite on jo asennettuna, niin asennuspaikan vaihto ei niin vaan käykään. Kannattaa ehdottomasti silti olla tosiaan yhteydessä asennusliikkeeseen.

      • Anonyymi

        Viikottain olen yhteydessä asennusliikkeeseen, mutta mitään ei tapahdu. Pumppu metelöi ettei öisin saa nukutuksi. Pakkasöisin sammutan koko pumpun.


    • Anonyymi

      Pitääkö itkeä näillä sivuilla jostain pumpunromuista. Kyllä ne rahalla saa laitettua vaikka puuhun kiinni. Myykää mersut ja bemarit pois jos on rahasta tiukkaa hei

      • Anonyymi

        Kyllä täällä saa itkeä vaikka hajonneesta polkupyörän pumpusta. Hyvä tiedottaa kansalle mitä romua meille myydään.


    • Anonyymi

      Mulle laitettiin pienempi pumppu, kuin mitä tilasin. Yritin purkaa kaupat, ei onnistunut. Lopulta sain 200 € hinnan hyvitystä. Paska pulju kyllä oli.

      • Anonyymi

        Pumpun lämpötila säädetty 22 asteeseen, silti lämmittää 26 asteeseen. 4 viikkoa sitten soitettu asentajalle, ei ole käynyt. Naapuri sensijaan kävi ja sanoi, villat puuttuu läpiviennistä. Lisäsi villaa, nyt pelaa. Paska paikallinen firma asensi pumpun.


    • Anonyymi

      Onkohan kyseessä Bosch Climate 6100? Itsellä n. vuoden vanha laite ja ei ole kuukautta etteikö siinä olisi jotain vikaa.

    • Anonyymi

      Boschia myytiin männäviikolla 1390 eur. 700 eur halvemmalla kuin normaalisti. Asentaa luvattiin ennen Joulua. Kyllä sähkölasku siten pienenee.

    • Anonyymi

      Myyjän käsi on ollut valmiiksi asiakkaan taskulla SDP. Ei parane valittaa. Hyvät fibat varmasti kolinasta. Rytmi veressä.

    • Anonyymi

      Pumpus pitääs olla takkatoiminto ja laitettiin takan viereen. Nyt talvella kun takkaa lämmittää, pumppu sammuu heti. Pumpulla ei tee yhtikääs mitään kun lämmitän takkaa aamuin-illoin. Pari tuntia käy korkeintaan yöllä, ja pumppu maksoi reilusti yli 2 tonnia. Että osaa ihminen olla tyhymä?

      • Anonyymi

        Älä nyt masennu,kait sillä voit helteellä sitten viilentää asuntoa.Pitää ajatella positiivisesti vaikka jäihin olis pudonnu.


    • Anonyymi

      Meillekkin tulossa toinen ilmalämpöpumppu, ei vaan ole oikein mitään paikkaa mihin sen asentais jos takan viereen eikä keittiöön voi asentaa.

    • Anonyymi

      On teillä aivottomat puheenaiheet. Taidatte olla niitä TAAKALEITA?

      • Anonyymi

        Taakaleet ajaa rattoreila, ja pumppaa tyttöystävänne täyteen.


    • Anonyymi

      Mullakin ulkoyksikkö resonoi, sitten kaveri vinkkas että siinä on liian kovat vaimennuskumit ulkoyksikön ja telineen välillä. Tilasin uudet kärkkäiseltä, maksoi 4kpl 9,90€, vaihdon jälkeen resonointi loppui. Löytyy tolla hakusanalla:
      Onnline Shore A30 4 kpl värinänvaimennin ilmalämpöpumpulle

    • Anonyymi

      Ihang totta voi kauheeta vai neljä kumia ja asia sillä selvä, voi että mikä Puuhapete sitte siinä.

    • Anonyymi

      Kärkkäisen halvat kumit kovettuu pakkasessa. Mieluummin tärinäjouset. Ei kuulu enää sisälle kuin hiljainen diiselin ääni.

      • Anonyymi

        Minä siirsin ulkoyksikön potkukelkan päälle. Yöksi siirrän kelkan vähän kauemmaksi eivät mölinät kuulu. Kiitos viälä asennusliikkeelle hyvästä neuvosta!


    • Anonyymi

      Huva idea.

      • Anonyymi

        Pumppu lämmittää vaan, vaikka pyydetty lämpötila saavutettu. Osaako kukaan sanoa miksi. Paikallinen firma asentanut. Eivät tiedä syytä.


    • Anonyymi

      Pumppu lämmittää jäämäsähköllä ja näin ollen se ei maksa mitään.

    • Anonyymi

      Yk sähkö on asiansa osaava, soitto sinne!

    • Anonyymi

      Kkh Luoma Seinäjoelta asentaa.
      Itselleni noihin kämppiin laitattanu , ja toiminta ollut moitteetonta.
      Takoneet lämpöä jo 15 vuotta, eikä ongelmia eikä huollettu vielä kertaakaan.
      Suodatinta putsailtu , eikä muuta.
      Kun asennutin niin kilpailutin hinnat paikallisten kanssa.
      Eroa kkh luomalle pienimmillään kolme sataa. Että silleen!

      • Anonyymi

        Mauri ei ole asentanut pumppuja enää pariin vuoteen. Hyvin laittoi ja edullisesti mullekin.


    • Anonyymi

      Kyllä oli ihana laittaja. Oli hirveen hellä ja ymmärsi reikien päälle ei tyäntänyt mensseliä nopeasti vaan levensi reikää hellästi.

    • Anonyymi

      Paikallinen asentaja asensi ilmalämpöpumpun ulkoyksikön terassin oven taakse. Jäätä on tullut niin paljon, ettei terassin ovea saa auki. Miten jään saa pois rikkomatta terassia?

      • Anonyymi

        Soita sille asentajalle ja käske tulla sulattamaan se jää kuumalla vedellä..


    • Anonyymi

      ihan pikku neuvo .ensin mitsubishin pumppu kestää eikä tarvi korjailla.itsellä ollu 8 vuotta ei mitää vikaa.muutamalla naapurilla sama .ja voi itse laittaa jos on ostanu jonku halpismerkin niin kaksinkertaiset värinänvaimennuskumit ei ole vaikea laittaa.tai voi myös laittaa jouset.

    • Anonyymi

      Paukku pakkasilla nappi laittaa off asentoon, muuten hajoaa koko paska!?

    • Anonyymi

      Voi kauheeta pitäisikö yhteiskunnan käydä viemässä nämä kädettömät paskahuussiin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6570
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3928
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1528
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1505
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe