Kesällä asennettu ilmalämpöpumppu metelöi. Pakkasöinä pitää kovaa meteliä, koko seinä tärisee. Makuuhuone on vielä ihan vieressä. Olen monta kertaa soittanut asennusliikkeeseen, luvattu tulla korjaamaan, mutta ei ole käynyt kukaan.
Ulkoyksikkö on seinässä kiinni, voisiko meteli johtua siitä?
Ilmalämpöpumppu metelöi
45
4106
Vastaukset
- Anonyymi
Oliko firma lämpö*******nen nimeltään. Kiertäkää kaukaa
- Anonyymi
Jos makuuhuoneita lähellä, eikä ulkoyksikköä voi muualle laittaa, niin aina maateline. Jos paikallinen pumppufirma tunaroinut, niin ei kun käynti vaan ko firmaan.
- Anonyymi
Oletko saanut piraattipumpun. Komeat kuoret mutta silkkoa pa...aa sisältä? Sillekin alalle pesiytyy taatusti huijareita. Terv. Pan Tsing Sonic
- Anonyymi
Mulla pumppu laitettiin tuulikaapin oven päälle. Pumppu on liian alhaalla, puhallin siipi otti ala-asennossa oveen. Soitin firmaan, pyysin käymään, eipä ole kukaan käynyt. Lopulta sahasin itse ovesta pari senttiä pois. Nyt menee ovi kiinni. Vieläkö takuu on voimassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla pumppu laitettiin tuulikaapin oven päälle. Pumppu on liian alhaalla, puhallin siipi otti ala-asennossa oveen. Soitin firmaan, pyysin käymään, eipä ole kukaan käynyt. Lopulta sahasin itse ovesta pari senttiä pois. Nyt menee ovi kiinni. Vieläkö takuu on voimassa?
Tiedätkö edes, mikä on ilmalämpöpumppu ja sen yksiköt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kummalla ovella vai pumpulla?
- Anonyymi
Pumpun sisäyksikön vasen puoli on alempana kuin oikeapuoli vaikka vesiletku lähtee oikealta. Eikö näin maalaisjärjellä oikeapuoli pitäisi olla alempana?
- Anonyymi
Kyllä pitäisi. Mutta se paikallinen asentaja on katsonut sisäyksikköä ulkoapäin, joten asennus on OK.
- Anonyymi
Minäkin kun menen taloon huomaan että vasen käsi on vasemmalla mutta ulos tultaessa se onkin oikealla...oikeastaan...
- Anonyymi
Mikä firma osaa asentaa pumpun oikein Parkanossa?
- Anonyymi
Ei kukaan.
- Anonyymi
Paikalliset pumppufirmat puhuvat paskaa toisistaan senkun kerkiävät. Kateutta se lienee, käytös on luin pikku kersoilla. Aika lapsellista sakkia.
- Anonyymi
Elikkä samanlaista kuin Parkanon terveyskeskuksessa. Lapsellisia ja tyhmiä lääkäreitä jotka kirjoittelevat ihmiset terveystiedot täyteen valheita.
- Anonyymi
Keittiöön laittoivat sisäyksikön. Nyt kaikki ruuankäryt leviävät ympäri taloa. Eikä ole edes liesituuletinta. Höperön hommaa.
- Anonyymi
Ilmalämpöpumppua voi käyttää myös liesituulettimena, hölmö!
- Anonyymi
Jos ulkoyksikkö on suoraan seinässä, kantautuvat ulkoyksikön resonanssit rakenteisiin. Näin ainakin meillä.
Ulkoyksikkö kannattaisi asentaa erilliseen telineeseen: https://www.google.fi/search?q=ulkoyksikkö maateline#imgrc=UiUR4u3-JCWLHM
Mutta koska laite on jo asennettuna, niin asennuspaikan vaihto ei niin vaan käykään. Kannattaa ehdottomasti silti olla tosiaan yhteydessä asennusliikkeeseen.- Anonyymi
Viikottain olen yhteydessä asennusliikkeeseen, mutta mitään ei tapahdu. Pumppu metelöi ettei öisin saa nukutuksi. Pakkasöisin sammutan koko pumpun.
- Anonyymi
Pitääkö itkeä näillä sivuilla jostain pumpunromuista. Kyllä ne rahalla saa laitettua vaikka puuhun kiinni. Myykää mersut ja bemarit pois jos on rahasta tiukkaa hei
- Anonyymi
Kyllä täällä saa itkeä vaikka hajonneesta polkupyörän pumpusta. Hyvä tiedottaa kansalle mitä romua meille myydään.
- Anonyymi
Mulle laitettiin pienempi pumppu, kuin mitä tilasin. Yritin purkaa kaupat, ei onnistunut. Lopulta sain 200 € hinnan hyvitystä. Paska pulju kyllä oli.
- Anonyymi
Pumpun lämpötila säädetty 22 asteeseen, silti lämmittää 26 asteeseen. 4 viikkoa sitten soitettu asentajalle, ei ole käynyt. Naapuri sensijaan kävi ja sanoi, villat puuttuu läpiviennistä. Lisäsi villaa, nyt pelaa. Paska paikallinen firma asensi pumpun.
- Anonyymi
Onkohan kyseessä Bosch Climate 6100? Itsellä n. vuoden vanha laite ja ei ole kuukautta etteikö siinä olisi jotain vikaa.
- Anonyymi
Boschia myytiin männäviikolla 1390 eur. 700 eur halvemmalla kuin normaalisti. Asentaa luvattiin ennen Joulua. Kyllä sähkölasku siten pienenee.
- Anonyymi
Myyjän käsi on ollut valmiiksi asiakkaan taskulla SDP. Ei parane valittaa. Hyvät fibat varmasti kolinasta. Rytmi veressä.
- Anonyymi
Pumpus pitääs olla takkatoiminto ja laitettiin takan viereen. Nyt talvella kun takkaa lämmittää, pumppu sammuu heti. Pumpulla ei tee yhtikääs mitään kun lämmitän takkaa aamuin-illoin. Pari tuntia käy korkeintaan yöllä, ja pumppu maksoi reilusti yli 2 tonnia. Että osaa ihminen olla tyhymä?
- Anonyymi
Älä nyt masennu,kait sillä voit helteellä sitten viilentää asuntoa.Pitää ajatella positiivisesti vaikka jäihin olis pudonnu.
- Anonyymi
Meillekkin tulossa toinen ilmalämpöpumppu, ei vaan ole oikein mitään paikkaa mihin sen asentais jos takan viereen eikä keittiöön voi asentaa.
- Anonyymi
On teillä aivottomat puheenaiheet. Taidatte olla niitä TAAKALEITA?
- Anonyymi
Taakaleet ajaa rattoreila, ja pumppaa tyttöystävänne täyteen.
- Anonyymi
Mullakin ulkoyksikkö resonoi, sitten kaveri vinkkas että siinä on liian kovat vaimennuskumit ulkoyksikön ja telineen välillä. Tilasin uudet kärkkäiseltä, maksoi 4kpl 9,90€, vaihdon jälkeen resonointi loppui. Löytyy tolla hakusanalla:
Onnline Shore A30 4 kpl värinänvaimennin ilmalämpöpumpulle - Anonyymi
Ihang totta voi kauheeta vai neljä kumia ja asia sillä selvä, voi että mikä Puuhapete sitte siinä.
- Anonyymi
Kärkkäisen halvat kumit kovettuu pakkasessa. Mieluummin tärinäjouset. Ei kuulu enää sisälle kuin hiljainen diiselin ääni.
- Anonyymi
Minä siirsin ulkoyksikön potkukelkan päälle. Yöksi siirrän kelkan vähän kauemmaksi eivät mölinät kuulu. Kiitos viälä asennusliikkeelle hyvästä neuvosta!
- Anonyymi
Huva idea.
- Anonyymi
Pumppu lämmittää vaan, vaikka pyydetty lämpötila saavutettu. Osaako kukaan sanoa miksi. Paikallinen firma asentanut. Eivät tiedä syytä.
- Anonyymi
Pumppu lämmittää jäämäsähköllä ja näin ollen se ei maksa mitään.
- Anonyymi
Yk sähkö on asiansa osaava, soitto sinne!
- Anonyymi
Kkh Luoma Seinäjoelta asentaa.
Itselleni noihin kämppiin laitattanu , ja toiminta ollut moitteetonta.
Takoneet lämpöä jo 15 vuotta, eikä ongelmia eikä huollettu vielä kertaakaan.
Suodatinta putsailtu , eikä muuta.
Kun asennutin niin kilpailutin hinnat paikallisten kanssa.
Eroa kkh luomalle pienimmillään kolme sataa. Että silleen!- Anonyymi
Mauri ei ole asentanut pumppuja enää pariin vuoteen. Hyvin laittoi ja edullisesti mullekin.
- Anonyymi
Kyllä oli ihana laittaja. Oli hirveen hellä ja ymmärsi reikien päälle ei tyäntänyt mensseliä nopeasti vaan levensi reikää hellästi.
- Anonyymi
Paikallinen asentaja asensi ilmalämpöpumpun ulkoyksikön terassin oven taakse. Jäätä on tullut niin paljon, ettei terassin ovea saa auki. Miten jään saa pois rikkomatta terassia?
- Anonyymi
Soita sille asentajalle ja käske tulla sulattamaan se jää kuumalla vedellä..
- Anonyymi
ihan pikku neuvo .ensin mitsubishin pumppu kestää eikä tarvi korjailla.itsellä ollu 8 vuotta ei mitää vikaa.muutamalla naapurilla sama .ja voi itse laittaa jos on ostanu jonku halpismerkin niin kaksinkertaiset värinänvaimennuskumit ei ole vaikea laittaa.tai voi myös laittaa jouset.
- Anonyymi
Paukku pakkasilla nappi laittaa off asentoon, muuten hajoaa koko paska!?
- Anonyymi
Voi kauheeta pitäisikö yhteiskunnan käydä viemässä nämä kädettömät paskahuussiin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882