60-vuotias eläkeläinen hurjistui

Anonyymi-ap

Köyhyysloukkuun takertunut entinen keihäänheittäjä tuomitsee 6.8 prossan eläkekorotukset huijauksena joilla "kansa pidetään hiljaisena". En tiedä mitä siitä pitäis sanoa kun normi eläkeikäkin on 63+.

20

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sepolle pitää järjestää keräys ettei sen tarvi mitaleitaan myydä niinku entinen mies.

    • Anonyymi

      Ota selvää asioista, normi eläkeikä on 65 ei mikään 63

    • Anonyymi

      Mistä johtuu köyhyysloukku?
      Olen ollut töissä lähes 40 vuotta, vaikka sairauden takia en voinut tehdä enemmän vuosia. Tuosta rupeamasta kertyi kuitenkin riittävästi eläkettä.

      Käsittääkseni köyhiä ovat nuoresta saakka eläkkeellä olevat sairaat ja vammaiset. Tai jostain muusta syystä työelämän ulkopuolella olleet.

      • Anonyymi

        Rätyhän paisko keppiä vuosikaudet, mikä sillä ny mättää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rätyhän paisko keppiä vuosikaudet, mikä sillä ny mättää.

        Rahapalkinnot on tainnut hävitä taivaan tuuliin, mutta saahan Räty myös urheilijaeläkettä 1300 € ja 1000 € työeläkkeen, johon korotus nyt 68€..
        Ihan turha valittaa, olis pistänyt palkintorahat säästöön pahojen päivien varalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahapalkinnot on tainnut hävitä taivaan tuuliin, mutta saahan Räty myös urheilijaeläkettä 1300 € ja 1000 € työeläkkeen, johon korotus nyt 68€..
        Ihan turha valittaa, olis pistänyt palkintorahat säästöön pahojen päivien varalle.

        Kaikkeen on syynä se että Saksa on paska maa.


    • Anonyymi

      Lopun päivinä tulee vaikeita aikoja.

    • Anonyymi

      Jossain mättää pahasti, jos vanhana pieruna pitää vielä töissä hypätä. Työhommat ovat lähinnä pentujen hommia. Yli 50-vuotiaana ei pitäisi itseään enää töillä rasittaa.

      • Anonyymi

        Minulla oli tähtäys 50v iässä mutta kahden työnantajan konkurssin vuoksi tavoite ylittyi kahdella vuodella. Joutilaaksi 52v ikäisenä ilman avustuksia.


    • Anonyymi

      Tuntuu että Seppo Räty on "vanhoilla" päivillään osoittautumassa surkimukseksi, vaikka ennen oli pullistelun perikuva.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mikä on keihäänheittäjän eläkeikä?

    • Anonyymi

      Eikös sillä ole tuo 1200e ?töistä saatu eläke Täysi eläke (1340 e/kk) urheilijaeläke mikä hätä? 2500e Baut

      • Anonyymi

        Sille kävi kuin Matti Nykäselle .Välistä vedettynä , eli otan osaa. Näin se kävi minullekin kun muutin rantaruotsi ( sekundahurri kuntaan ) Työt loppui yrittäjänä . Heillä semmonen feikki svärjelössi .


    • Anonyymi

      "Saksa on paska maa" kommentin jälkeen ei Suomessa tai missään EU-maassa ole ollut mahiksia työmarkkinoilla. EU-fasismi nyt vain on sellaista "leimattuja" kohtaan.

    • Anonyymi

      Kyllä totuus on se, että eläkkeet eivät ole nousseet ollenkaan samaa tahtia kuin palkat ja elinkustannukset vaan paljon vähemmän jo vuosia. Ja tuo nyt tuleva korotus ei edes saa kiinni jälkeenjääneisyyttä saati sitten sitä mitä hinnat on tänä vuonna nousseet. Eli miinuksen puolelle taaskin jäädään. On todellakin ikäviä ihan aiheettomat kommentit jotka selvästi tulevat asiaa pitkällä aikavälillä mitään tietämättömiltä ihmisiltä

      • Anonyymi

        Räty saa eläkettä liki 2500 e kuukaudessa ja se hyvä eläke suurin osa ei saa kuin 1300e kk.


    • Anonyymi

      Itse olen ollut vuodesta 1997 työkyvyttömyyseläkkeellä mielenterveyssyistä. Kyllä takuueläkkeellä kohtalaisesti pärjää ok-talossa .

      • Anonyymi

        Juu. Pärjää, jos saat ilmaisia halkoja senkuin sahaat ja pilkot, ja varaava takka löytyy.
        Sähkön ja vedenkulutustakin voit säädellä erityisesti jos voit käyttää rinnalla kaivovesiä pihojen kasteluun. Kaupungin vettä vain ruokavetenä. Mitään remonttia ei voi tehdä, ja nuohous kerran viiteen vuoteen. Sillä voisi takuueläke riittää.
        Ehkä vielä aurinkopaneleja ja inverttereitä sähkönkulutuksen tasaamiseksi. Nämä olet ostanut jo ennen eläkeaikaasi.


    • Anonyymi

      Räty olisi päässyt mielenterveyssyistä eläkkeelle jo aikoja sitten.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3520
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2942
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2830
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2718
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2624
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2425
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      2024
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1857
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1763
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      160
      1684
    Aihe