Aloituksia poistetaan mielivaltaisesti!!

Anonyymi-ap

Kuten tämä alla oleva aloitukseni kaksi kertaa.
Syy!?

>>"Sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa."

24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.
( Gal. 3)

Herran Jeesuksen Kristuksen yksi ja yhteinen seurakunta muodostuu kaikista niistä, jotka ovat saaneet uudestisyntyä Jumalan lapsiksi otettuaan Jeesuksen Kristuksen vastaan syntiensä sovittajana ja lunastajanaan, Herranaan ja Vapahtajanaan.


11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
( Joh. 1)

P.S. Palstalla hyökätään tällä hetkellä rajummin kuin pitkiin aikoihin helluntailaisuutta vastaan - mutta myös vastavuoroisesti luterilaisuutta vastaan.
Tämä repivä sanasota kyllä karkottaa tehokkaasti hapuilevia etsijöitä, jotka ehkä elävät ensimmäistä etsikkoaikaansa.
Palstalla ylipäätään viime aikoina entistä matalamielisemmäksi käynyt "keskustelu" on omiaan ajamaan ulos jo kättelyssä niitä, joilla jo ennestään on vahva - valitettavasti paikoin oikeakin ennakkoluulonsa "uskiksia" kohtaan.>>

s-seutulainen

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja yllä olevan s-seutulaisen aloituksen tein minä.
      Uusi rekattu nimimerkkini ilmenee tästä viestistä.

    • Anonyymi

      Höpöhöpö! Ei täällä kukaan mitään poistele. Palstalla oli tekninen ongelma, eikä aiemmin laitetut julkaisut tarttuneet fiidiin. Siinä syy. Jos niin käy, kannattaa kokeilla myöhemmin uudelleen.

      • Asia selvä,
        no, sainpa aiheen jo aiemmin harkitsemani asian toteuttamiseen.
        Nimittäin rekisteröityä uudella, tarkemmin kotipaikkakuntaani määrittävällä nimimerkillä.
        :)


      • Anonyymi
        Loimaalainen kirjoitti:

        Asia selvä,
        no, sainpa aiheen jo aiemmin harkitsemani asian toteuttamiseen.
        Nimittäin rekisteröityä uudella, tarkemmin kotipaikkakuntaani määrittävällä nimimerkillä.
        :)

        Loimaa on perähikiä.


    • Anonyymi

      Minulla oli voimakkaita ennakkoluuloja helluntailaisia kohtaan.
      Mutta Jumala veti minun helluntaiseurakuntaan. Kukaan ihminen
      ei minua sinne vienyt eikä pakottanut eikä edes yrittänyt käännyttää.

      Koska Jumala veti minua helluntaiseurakuntaan ja minulla oli
      voimakkaita negatiivisia ennakkoasenteita, minä taistelin pitkään
      Jumalan kutsua vastaan, en menisi helluntaiseurakuntaan.
      Minusta ei koskaan tulisi ainakaan hellaria. Näin ajattelin.

      Toinen syy siihen, miksi en voisi alkaa hellariksi, oli se, että hellarit
      olivat liian passiivisia, eivät mitenkään yrittäneet saada minua mukaan
      vaikka olin heidän kanssaan tekemisissä päivittäin. Eivät mitenkään
      edes yrittäneet houkutella minua mukaan kokouksiin. Ajattelin etteivät
      he huoli minua porukkaansa.

      Kun sitten lopulta minulle tuli tuhannen selväksi, että Jumala vaatii
      minua menemään helluntaiseurakuntaan jättäytymään Jeesukselle
      ja minä tein, niin kuin Jumalan minulta vaati, menin seurakuntaan ja
      jättäydyin julkisessa kokouksessa ihmisten edessä. Ja minä koin ja
      sain pelastuksen Herralta Jeesukselta Kristukselta.

      Muistan että erään päiväkokouksen jälkeen kun kävelin ulos kirkosa
      ja pysähdyin kirkon portaille ihmettelemään kuinka kaunis luonto ja
      koko kirkon ympäristö on. En ollut huomannut sitä aikaisemmin.

      Huomasin myös helluntailaiset minulle rakkaiksi sisariksi ja
      veljiksi. Tämä oli hämmästyttävä kokemus. Minut hyväksyttiin helluntaiseurakunnassa ja sain jopa heiltä rakkautta. Minä viihdyin helluntaiseurakunnan kokouksissa kuin kala vedessä. Viihtyvyyteni
      johtui kuitenkin suurimmalta osalta siitä, että kokouksissa oli aina
      Pyhän Hengen voimakas läsnäolo ja sain Jumalalta elävää sanaa
      ja muitankin siunauksia. Olin siunattu.

      Mvh J - K

      • Anonyymi

        Edelliseen täytyy lisätä yksi tärkeä asia. Helluntailaiset eivät puhuneet
        minulle uskon asioista siinä määrin kuin olisin odottanut ja tahtonut.
        He eivät siis puhuneet minulle Jumalasta. Mutta myöhemmin tultuani uskoon,
        eräs uskova helluntailainen kertoi minulle , että he ovat puhuneet minusta
        Jumalalle. He olivat siis rukoilleet minunkin puolestani, että minä tulsin uskoon.
        Ehkä tässä oli Jumalan johdatus ja viisaus. Jos hellarit olisivat pyrkineet
        käännyttämään minua ja saarnanneet minulle kovasti, ehkä minä olisin
        pannut jarruja päälle enkä olisi itsepäisyyteni tähden koskaan mennyt
        heidän kokouksiin. Näin ajattelen tästä asiasta.

        Mvh J -K


      • Anonyymi

        Väärät ennakkoasenteet kertovat vääräennakkoasenteisen tyhmyydestä, pahuudesta ja valheellisuudesta? Ja itsekeskeisestä itsekkyydestä palveluvaatein helluntailaisia kohtaan. Eipä ole tullut toiveisiin että menisin yhtenä pääkriteerinäni seurakuntaan saadakseni haluamaani palvelua kuin seurakuntaan kuuluvat olisivat hotellin henkilöstöä , 5euron kolehtirahalla ostettua kieroutuneisuusasenteisesti.

        Kiva kun olet päässyt eroon yksinkertaisuuden ajattelutavan hölmöydestä.Väärät ennakkoasenteet ohjaavat väärintuomitsemiseen. Siunatkoon Herra sinua jatkossakin vastaavanlaisin ahaaelämyksin millainen totuus on valheen luuloverhon takana.

        Todettakoon että kirjoitukseni tulee ymmärtää osittaisesti yleistäen kuin sinua menneen ajan ajattelutavan hölmeliäisyyden kurittavuudesta.

        Kovannöyrä,

        Selef Urge


      • Anonyymi

        Jumala veti...tarkoitat varmaankin, että koit itse vastustamatonta tarvetta ottaa selvää moisesta porukasta. Mikä tahansa muu seurakunta olisi mennyt siinä samalla. Sinä nyt vain halusit valita hellarit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärät ennakkoasenteet kertovat vääräennakkoasenteisen tyhmyydestä, pahuudesta ja valheellisuudesta? Ja itsekeskeisestä itsekkyydestä palveluvaatein helluntailaisia kohtaan. Eipä ole tullut toiveisiin että menisin yhtenä pääkriteerinäni seurakuntaan saadakseni haluamaani palvelua kuin seurakuntaan kuuluvat olisivat hotellin henkilöstöä , 5euron kolehtirahalla ostettua kieroutuneisuusasenteisesti.

        Kiva kun olet päässyt eroon yksinkertaisuuden ajattelutavan hölmöydestä.Väärät ennakkoasenteet ohjaavat väärintuomitsemiseen. Siunatkoon Herra sinua jatkossakin vastaavanlaisin ahaaelämyksin millainen totuus on valheen luuloverhon takana.

        Todettakoon että kirjoitukseni tulee ymmärtää osittaisesti yleistäen kuin sinua menneen ajan ajattelutavan hölmeliäisyyden kurittavuudesta.

        Kovannöyrä,

        Selef Urge

        Hohhoinaa slehvi!?


    • Anonyymi

      Se on Jumalan tahto että harhaopeista varoitetaan.

      Tit 3:10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,

    • Anonyymi

      Jeesus varoitti heistä

      Mat 23:25 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!

    • Anonyymi

      Luterilaset ovat maailman ihmisiä, joiden uskonnon perusta on muinaisissa pakanuskonnoissa.

      • Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
        ( Room. 8:14)

        "Tämä on suuri ratkaiseva tuntomerkki. Kaikista maan päällä olevista ihmisistä ovat vain ne Jumalan lapsia, joita Jumalan Henki kuljettaa, hallitsee ja johtaa kaiken aikaa. Jumalan Hengen lapset ovat Jumalan lapsia. Kaikkia, jotka ovat Jumalan lapsia, kuljettaa Jumalan Henki. Ne, joita Jumalan Henki ei kuljeta, eivät ole Jumalan lapsia. Siis tämä lause ilmaisee meille sen suuren, yleisen tuntomerkin, joka erottaa Jumalan lapset kaikista muista ihmisistä.
        Koko maailmassa me näemme sen suuren eroavaisuuden ihmisten kesken, että kun ihmisten enemmistö elää vain lihan mukaan, joko vapaalla ja törkeällä tavalla, omien halujensa ja tämän maailman menon mukaan, tai siivommalla tavalla, pönkittäen omaa vanhurskauttaan, ilman Sanan ja Hengen johdatusta, on myös Kristuksen evankeliumin valossa kasvanutta toista kansaa. Kansaa, jonka päähuolena on, miten on oikein uskottava, seurattava Kristusta, kansaa, jonka pääasiallisimpana pyrkimyksenä kaikista heikkouksistaan ja valituksistaan huolimatta on voida oikein uskoa ja elää Kristuksen seuraajina, kuolettaa lihansa ja sekä sanoin että töin tunnustaa Herraansa, niin että koko heidän elämänsä on maailman elämän täydellinen vastakohta. Sitä ei koskaan liha ja veri vaikuta, vaan yksistään Jumalan Henki."
        ( C.O.Rosenius)

        -

        11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        ( Joh. 1)


        Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
        ( Gal. 3:28)


    • Anonyymi

      Poistettu....

      Vauvojen ympärileikkaus

      Jeesus Kristus Jumalan Poika oli myös vauvana ympärileikattu ja samoin kaikki Apostolit, miksi vauvana?
      Raamattu ei kiellä vauvojen uskoa niinkuin helluntailainen järkeisoppi.

      Onko helluntailaisuus sielunvihollisen kavala juoni?
      Henki ei ainakaan yhdy helluntaihenkeen minun kohdalla.

      • Anonyymi

        Niin, poikalapset ympärileikattiin.

        Ja kiitos Jumalalle suuresta pelastuksesta Jeesuksessa Kristuksessa ja siitä todistavasta armon evankeliumista, pelastuksen evankeliumista, jonka kuultuaan monet ympärileikatuista miespuolisistakin tuli uskoon.

        15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
        16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
        17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
        18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi".
        ( Apt 11)

        " Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen".

        Yhtäläinen lahja uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin ympärileikatuille, kuin ympärileikkaamattomillekin .

        Eli yhtäläinen lahja uskon kautta Jeesukseen Kristukseen kaikille, jotka uskovat.

        22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        ( Room 3)

        "Uskon kautta hänen vereensä".

        Kehoitus pysymään uskossa Jeesukseen kristukseen.

        21 Ja julistettuaan evankeliumia siinä kaupungissa ja tehtyään monta opetuslapsiksi he palasivat Lystraan ja Ikonioniin ja Antiokiaan
        22 ja vahvistivat opetuslasten sieluja ja kehoittivat heitä pysymään uskossa ja sanoivat: "Monen ahdistuksen kautta meidän pitää menemän sisälle Jumalan valtakuntaan".
        23 Ja kun he olivat valinneet heille vanhimmat jokaisessa seurakunnassa, niin he rukoillen ja paastoten jättivät heidät Herran haltuun, johon he nyt uskoivat. ( Apt 14)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi

        Eipä tietenkään maailman ruhtinaan henki ole yhtä Jumlan Hengen kanssa, siinä sanoit totuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tietenkään maailman ruhtinaan henki ole yhtä Jumlan Hengen kanssa, siinä sanoit totuuden.

        Helluntailaiset luulevat olevansa Jumalia.
        Eihän helluntailaiset ole kristittyjä muuten kuin teoriassa.


    • Anonyymi

      Jumala estää rienaavien kirjoitusten näkyvyyden.

    • Anonyymi

      Luterilaisen opin mukaan Jumala on lahjoittanut heille kaiken kasteen kautta. Sen sijaa Jeesuksen seurakunta on saanut lahjaksi kaiken, mitä elämän ja jumalisuuteen tarvitaan, Jumalan tuntemisen kautta.

      • Anonyymi

        Sinä sotket ympärileikkauksen ja kasteen.
        Yksi kaste sanotaan Raamatussa (ilman uusinta kasteita).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä sotket ympärileikkauksen ja kasteen.
        Yksi kaste sanotaan Raamatussa (ilman uusinta kasteita).

        Helluntailaisilla on yksi kaste.


    • Anonyymi

      >>Jeesuksen seurakunta on saanut lahjaksi kaiken, mitä elämän ja jumalisuuteen tarvitaan << kirjoittaja tarkkoittaa Helluntai Seurakuntaa.

      Myös mormonit kuvittelevat helluntailaisten tapaan olevansa pyhiä ja Jeesuksen seurakuntaa.
      Tälläinen on lahkolaisusko.

    • Anonyymi

      Kirkon virallisen opin mukaan kirkko pesee puhtaaksi synnistä kolmella vesitipalla.
      Kirkon virallisen opin mukaan Raamattu valehtelee sanoessaan: uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
      Kirkon virallisen opin mukaan ennen tehdyt synnit ovat sovittamatta ja ennen tehdyt synnit, aina Aadamista asti, sälytetään jokaisen ihmisen kannettavaksi.
      Kirkon virallisen opin mukaan kirkolla on pelastavat sakramentit: kirkko kykenee siihen, mihin Jumala ei kyennyt: pelastamaan ihmisen.

      • Anonyymi

        syvässä unessa oleva vaavi on helpoin pelastettava !

        toisin on jo ripitetyn teinin kiinni saaminen kadulta, juoksee nopeasti vaikka on reppu täynnä kaljaa ja siideriä, siinä alkaa jo kirkonkin voimat ehtyä.

        jälelle jää onneksi pakkoverot ellei juoksija ota j a eroa kunhan tulee siihen ikään.


    • 1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
      2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
      3 Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
      4 kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.
      5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
      6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
      7 ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.
      8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
      9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
      10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
      11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.
      12 Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
      13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.
      14 Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
      15 Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset.
      16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.
      17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.
      ( Kol. 3)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe