Mitähän lienee ajatellut se kaveri, joka laitellut liikennemerkit paikoilleen motaria Ruskeasuolle tultaessa. Tullaan 80 km/h rajoituksella. Sitten tulee taajamamerkki, eli 50 km/h rajoitus. Parikymmentämetriä myöhemmin onkin sitten 60 km/h rajoitus.
Onko tuossa tarkoitus tehdä nopea hidastus ja kiihdytys, vai onko tarkoitus asettaa tuohon hyvä sakotuspaikka?
Hämeenlinnanväylä - merkit hullussa järjestyksessä?
13
162
Vastaukset
- Anonyymi
Ei sillä väliä niin kauan, kun välille ei laiteta nopeuskameraa.
- Anonyymi
Tunne liikennemerkit, tai ole ajamatta.
Taajamamerkin jälkeen enintään 60 metrin päässä siitä oleva muun liikennemerkin osoittama nopeusrajoitus astuu voimaan taajamamerkin kohdalta. Tämä on vakiintunut käytäntö tieliikennelain "välittömästi jälkeen" (liikennemerkin C32 selitys) toteuttamisessa. Asia opetetaan myös autokoulussa, jos sellaiseen on mahdollisuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunne liikennemerkit, tai ole ajamatta.
Taajamamerkin jälkeen enintään 60 metrin päässä siitä oleva muun liikennemerkin osoittama nopeusrajoitus astuu voimaan taajamamerkin kohdalta. Tämä on vakiintunut käytäntö tieliikennelain "välittömästi jälkeen" (liikennemerkin C32 selitys) toteuttamisessa. Asia opetetaan myös autokoulussa, jos sellaiseen on mahdollisuus."Tunne liikennemerkit, tai ole ajamatta.
Taajamamerkin jälkeen enintään 60 metrin päässä siitä oleva muun liikennemerkin osoittama nopeusrajoitus astuu voimaan taajamamerkin kohdalta. "
Uuden tieliikennelain mukaan ei noin ole, vaan ennen taajamamerkkiä voimassa ollut nopeusrajoitus päättyy vasta taajamamerkin jälkeen tulevaan nopeusrajoitusmerkkiin.
C32 Nopeusrajoitus
Merkin voimassaolo päättyy myös merkkiin E22 (taajama), jollei välittömästi merkin E22 jälkeen ole liikennemerkillä osoitettu uutta nopeusrajoitusta.
- Anonyymi
Jos on tarkoitus ilmoittaa sekä taajamasta ja sen lisäksi taajamanopeutta korkeammasta nopeudesta, niin eipä taida olla muuta keinoa tällä hetkellä tehdä asia, kuin juurikin tuo järjestys.
- Anonyymi
Noin juuri tieliikennelain mukaan pitää tehdä. Nopeusrajoitusmerkin selityksessä sanotaan;
Merkin C32 voimassaolo päättyy myös merkkiin E22 (taajama), jollei välittömästi merkin E22
jälkeen ole liikennemerkillä osoitettu uutta nopeusrajoitusta.
Eli 80:n nopeusrajoitus ei pääty taajama-merkkiin vaan merkkiin 60 km/h. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin juuri tieliikennelain mukaan pitää tehdä. Nopeusrajoitusmerkin selityksessä sanotaan;
Merkin C32 voimassaolo päättyy myös merkkiin E22 (taajama), jollei välittömästi merkin E22
jälkeen ole liikennemerkillä osoitettu uutta nopeusrajoitusta.
Eli 80:n nopeusrajoitus ei pääty taajama-merkkiin vaan merkkiin 60 km/h.Kiitos!
- Anonyymi
Siinä on joku tietyö ja kuudenkympin rajoitus on kai väliaikainen. Keskustasta lähdettäessä rajoitus muuttuu viidestäkympistä kahdeksaankymppiin, pian kuuteenkymppiin ja muutaman sadan metrin päästä taas kahdeksaankymppiin.
- Anonyymi
Kyllä tämä aloittajan kuvaama tilanne on ollut sama jo ainakin toista kymmentä vuotta. Ja siis kaupunkiin tullessa, ei lähtiessä.
Nyt siellä tosiaan on ylimääräisiä 50 km/h pätkiä. Hölmösti jättävät kyltit peittämättä myös töistä lähtiessään, vaikka tielle ei jää mitään tavallisuudesta poikkeavaa, jolla tuon rajoituksen voisi perustella. On omiaan löyhentämään kansalaisten suhtautumista tietyöalueiden nopeusrajoituksiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tämä aloittajan kuvaama tilanne on ollut sama jo ainakin toista kymmentä vuotta. Ja siis kaupunkiin tullessa, ei lähtiessä.
Nyt siellä tosiaan on ylimääräisiä 50 km/h pätkiä. Hölmösti jättävät kyltit peittämättä myös töistä lähtiessään, vaikka tielle ei jää mitään tavallisuudesta poikkeavaa, jolla tuon rajoituksen voisi perustella. On omiaan löyhentämään kansalaisten suhtautumista tietyöalueiden nopeusrajoituksiin.Tuo järjestely ei ole edes kovin harvinainen, eli taajamamerkin jälkeen on jokin muu rajoitusmerkki kuin 50. Ja ihan toimiva järjestely se on.
- Anonyymi
"Siinä on joku tietyö ja kuudenkympin rajoitus on kai väliaikainen. .."
Muuten hyvä selitys, mutta harvoin tietyön takia taajamanopeutta 50 km/h nostetaan.
- Anonyymi
Tuo on aivan tavallinen järjestys muuallakin, ei mitään ihmeellistä. Ei tarvitse syytellä ketään eikä mollata kun on työnsä oikein tehnyt.
- Anonyymi
Onneksi noista ei tarvii välittää, nopeusrajoitukset ovat vaan ohjeellisia jos ei muuten joku hahmota mitä vauhtia olisi hyvä koettaa mennä ja suoriutua.
- Anonyymi
Huono provo. Ei jatkoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?827086Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267043Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1076156Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455394Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845228Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa635185Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405098Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274585Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv163457Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003370