Mitähän lienee ajatellut se kaveri, joka laitellut liikennemerkit paikoilleen motaria Ruskeasuolle tultaessa. Tullaan 80 km/h rajoituksella. Sitten tulee taajamamerkki, eli 50 km/h rajoitus. Parikymmentämetriä myöhemmin onkin sitten 60 km/h rajoitus.
Onko tuossa tarkoitus tehdä nopea hidastus ja kiihdytys, vai onko tarkoitus asettaa tuohon hyvä sakotuspaikka?
Hämeenlinnanväylä - merkit hullussa järjestyksessä?
13
151
Vastaukset
- Anonyymi
Ei sillä väliä niin kauan, kun välille ei laiteta nopeuskameraa.
- Anonyymi
Tunne liikennemerkit, tai ole ajamatta.
Taajamamerkin jälkeen enintään 60 metrin päässä siitä oleva muun liikennemerkin osoittama nopeusrajoitus astuu voimaan taajamamerkin kohdalta. Tämä on vakiintunut käytäntö tieliikennelain "välittömästi jälkeen" (liikennemerkin C32 selitys) toteuttamisessa. Asia opetetaan myös autokoulussa, jos sellaiseen on mahdollisuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunne liikennemerkit, tai ole ajamatta.
Taajamamerkin jälkeen enintään 60 metrin päässä siitä oleva muun liikennemerkin osoittama nopeusrajoitus astuu voimaan taajamamerkin kohdalta. Tämä on vakiintunut käytäntö tieliikennelain "välittömästi jälkeen" (liikennemerkin C32 selitys) toteuttamisessa. Asia opetetaan myös autokoulussa, jos sellaiseen on mahdollisuus."Tunne liikennemerkit, tai ole ajamatta.
Taajamamerkin jälkeen enintään 60 metrin päässä siitä oleva muun liikennemerkin osoittama nopeusrajoitus astuu voimaan taajamamerkin kohdalta. "
Uuden tieliikennelain mukaan ei noin ole, vaan ennen taajamamerkkiä voimassa ollut nopeusrajoitus päättyy vasta taajamamerkin jälkeen tulevaan nopeusrajoitusmerkkiin.
C32 Nopeusrajoitus
Merkin voimassaolo päättyy myös merkkiin E22 (taajama), jollei välittömästi merkin E22 jälkeen ole liikennemerkillä osoitettu uutta nopeusrajoitusta.
- Anonyymi
Jos on tarkoitus ilmoittaa sekä taajamasta ja sen lisäksi taajamanopeutta korkeammasta nopeudesta, niin eipä taida olla muuta keinoa tällä hetkellä tehdä asia, kuin juurikin tuo järjestys.
- Anonyymi
Noin juuri tieliikennelain mukaan pitää tehdä. Nopeusrajoitusmerkin selityksessä sanotaan;
Merkin C32 voimassaolo päättyy myös merkkiin E22 (taajama), jollei välittömästi merkin E22
jälkeen ole liikennemerkillä osoitettu uutta nopeusrajoitusta.
Eli 80:n nopeusrajoitus ei pääty taajama-merkkiin vaan merkkiin 60 km/h. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin juuri tieliikennelain mukaan pitää tehdä. Nopeusrajoitusmerkin selityksessä sanotaan;
Merkin C32 voimassaolo päättyy myös merkkiin E22 (taajama), jollei välittömästi merkin E22
jälkeen ole liikennemerkillä osoitettu uutta nopeusrajoitusta.
Eli 80:n nopeusrajoitus ei pääty taajama-merkkiin vaan merkkiin 60 km/h.Kiitos!
- Anonyymi
Siinä on joku tietyö ja kuudenkympin rajoitus on kai väliaikainen. Keskustasta lähdettäessä rajoitus muuttuu viidestäkympistä kahdeksaankymppiin, pian kuuteenkymppiin ja muutaman sadan metrin päästä taas kahdeksaankymppiin.
- Anonyymi
Kyllä tämä aloittajan kuvaama tilanne on ollut sama jo ainakin toista kymmentä vuotta. Ja siis kaupunkiin tullessa, ei lähtiessä.
Nyt siellä tosiaan on ylimääräisiä 50 km/h pätkiä. Hölmösti jättävät kyltit peittämättä myös töistä lähtiessään, vaikka tielle ei jää mitään tavallisuudesta poikkeavaa, jolla tuon rajoituksen voisi perustella. On omiaan löyhentämään kansalaisten suhtautumista tietyöalueiden nopeusrajoituksiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tämä aloittajan kuvaama tilanne on ollut sama jo ainakin toista kymmentä vuotta. Ja siis kaupunkiin tullessa, ei lähtiessä.
Nyt siellä tosiaan on ylimääräisiä 50 km/h pätkiä. Hölmösti jättävät kyltit peittämättä myös töistä lähtiessään, vaikka tielle ei jää mitään tavallisuudesta poikkeavaa, jolla tuon rajoituksen voisi perustella. On omiaan löyhentämään kansalaisten suhtautumista tietyöalueiden nopeusrajoituksiin.Tuo järjestely ei ole edes kovin harvinainen, eli taajamamerkin jälkeen on jokin muu rajoitusmerkki kuin 50. Ja ihan toimiva järjestely se on.
- Anonyymi
"Siinä on joku tietyö ja kuudenkympin rajoitus on kai väliaikainen. .."
Muuten hyvä selitys, mutta harvoin tietyön takia taajamanopeutta 50 km/h nostetaan.
- Anonyymi
Tuo on aivan tavallinen järjestys muuallakin, ei mitään ihmeellistä. Ei tarvitse syytellä ketään eikä mollata kun on työnsä oikein tehnyt.
- Anonyymi
Onneksi noista ei tarvii välittää, nopeusrajoitukset ovat vaan ohjeellisia jos ei muuten joku hahmota mitä vauhtia olisi hyvä koettaa mennä ja suoriutua.
- Anonyymi
Huono provo. Ei jatkoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3347222Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss714408- 2083185
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa243007- 741962
- 1531836
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2151774Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1661587Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201548- 891448