Voiko muikusta

Anonyymi-ap

Tehdä anjovista. Pitäisi jalostaa pidemmälle jos ei tuoreena mene kaupaksi.

33

261

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kai muikkuakin voi laittaa mausteliemeen?

      • Anonyymi

        muikkukukkoa -

        muikkukukko ja anjovis kuuluu pohjoismaisiin eläinlajeihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        muikkukukkoa -

        muikkukukko ja anjovis kuuluu pohjoismaisiin eläinlajeihin.

        Pyydetyimpiä lajeja nimenomaan Kallaveellä


    • Anonyymi

      Mikä ettei.

    • Anonyymi

      Tokihan muikku on siika-kaloihin kuuluva lohikala ja anjovis on kilohailia.

      Muikkusäilykkeet ovat aika kalliita, arvokalaa... ihan parasta ruisjauhoissa pyöräytettyinä ja voissa paistettuina

      • Anonyymi

        En ole koskaan paistanut muikkusäilykkeitä. Pitäisiköhän kokeilla?


    • Anonyymi

      laske hintaa niin ei jää tiskiin

    • Anonyymi

      koita tuleeko hauista anjovista

      • Anonyymi

        Kyllä tulee hauista mutta pitää panoja nostella myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tulee hauista mutta pitää panoja nostella myös.

        Jos vaan saldo riittää. eli on pannut vähintään yhtä paljon mitä meinaa nostella.


    • Anonyymi

      Anjovis oli yks kemianopettaja.

    • Anonyymi

      Muikkufileistä saisi tehtyä myös silakkalaatikon kaltaista perunapaistosta uuniin.

      • Anonyymi

        Muikut savustuspönttöön ja voi syödä selkäruotoinen päivineen.


      • Anonyymi

        Oletko jo käynyt allekirjoittamassa lakialoitteen, jossa kahden hienon ruoka-raaka-aineen pilaaminen kiellettäisin lainvoimaiseti. Siis silakan ja peruna n sotkeminen keskenään silakkalaatikoksi!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko jo käynyt allekirjoittamassa lakialoitteen, jossa kahden hienon ruoka-raaka-aineen pilaaminen kiellettäisin lainvoimaiseti. Siis silakan ja peruna n sotkeminen keskenään silakkalaatikoksi!!

        Minä teen silakkahässäkän pakasteista, eli perunasipulisekoituksesta ja pakastetuista silakka vileistä. Mausteet ja kerma sekaan ja 200 asteeseen tunniksi, ehkä vähän alle, jos alkaa liikaa perunat käryämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä teen silakkahässäkän pakasteista, eli perunasipulisekoituksesta ja pakastetuista silakka vileistä. Mausteet ja kerma sekaan ja 200 asteeseen tunniksi, ehkä vähän alle, jos alkaa liikaa perunat käryämään.

        Halvemmaksi tulee pieniä perunat itse suikaleiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halvemmaksi tulee pieniä perunat itse suikaleiksi.

        Minä käytän isoja perunoita, en pieniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halvemmaksi tulee pieniä perunat itse suikaleiksi.

        Ei tule minun tuntipalkalla. Kilon suikaloitua perunasipulia saa alle 1,5 euron.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä käytän isoja perunoita, en pieniä.

        En puhunutkaan pienistä perunoista vaan pienimisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En puhunutkaan pienistä perunoista vaan pienimisestä.

        Ketä puhuu pienimisestä ja tyhjäyksestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä puhuu pienimisestä ja tyhjäyksestä.

        Ai, Ketä puhuu semmosiakin...


    • Anonyymi

      Tekeehän ne suutarit silakoista lohta. ns. suutarinlohta.

    • Anonyymi

      Anjovis tehdään sardellista tai kilohailista, kummatkin sillin sukulaisia ja rasvaprosentti n. 10.
      Muikun rasvaprosentti n.3.
      Tehnyt maustekaloja muikusta samoilla ohjeilla kuin silakastakin ja hyviä on tullut.

      • Anonyymi

        Miten valmistat nuo maustekalat? Itse laitoin etikkaan marinoitumaan eikä ollut hyviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten valmistat nuo maustekalat? Itse laitoin etikkaan marinoitumaan eikä ollut hyviä.

        Ensin laitetaan kalat "raakakypsymään" etikkaliemeen ja sitten vasta haluttuun mausteliemeen.
        Netistä löytyy lukuisia ohjeita ja se etikan määrä, joku tykkää etikkaisemmasta joku ei.
        Huom. Muikku on pehmeä kala, ruodon ja nahan poisto helläkätisemmin kuin silakalla.


    • Anonyymi

      Voiko mulkusta?

    • Anonyymi

      Puhtaasta järvestä pyydetystä muikusta voi todellakin tehdä täydellistä herkkua, kun se on siististi perattu ja viisaasti maustettu ja kypsytetty rusehtavaksi.
      Siitähän saa kuninkaiden ylistämää herkkua. Liikaa ei saa mausteita sotkea, eikä puhtaan kalan makua peittää.
      Aikoinaan Kuhmossa tekivät hunajamarinoituja muikkuja, ne olivat kyllä hyviä, mutta paistettu hunaja teki tulpan, jos enemmän söi.
      Mulla oli kylläkin tapana syödä kilokaupalla kerralla, ja se taisi olla vähän haittona.

      • Anonyymi

        Vai että siististi perattu. Yhteen muikkuun käytetään aikaa maksimissaan kolme sekuntia. Jos ei siinä ajassa saa tehtyä, niin sitten saa monoa persuksiin ainakin meidän firmasta. Ja kyllä siinä ajassa "kaikki" lähtee pään mukana, kun hallitsee tekniikan.


    • Anonyymi

      Kiihtelysvaarassa asuva isotätini teki 1970-luvulla anjovista jopa porsaasta. Hän oli ihan anjovis koko nainen: anjovoi kurkut, raparperperit, silakat ja säynäjät, kiisketkin, possun, lampaan ja jopa lohesta teki anjovista. Hevosanjovistakin kerran kokeili mutta sitä ei syönyt kyllä Erkkikään.

      Hevoskastanjaa teki joulupäivänä kun ruuna teutaroitiin joulukirkosta palattuaan. Se oli semmoinen perinne.

      Siithän ne naapurit vitsailikin että täti varman toivoo itsekin päätyvän lasipurkkiin anjovoitavaksi, kuten suklaamonni.

      Kaikki tekee voitavansa, täti teki anjovoitavansa.

    • Anonyymi

      Mun mummo teki anjovisvoitansa. Sitä levitti leivänpäälle, teki myös muna-anjovisvoitansa.

    • Anonyymi

      Tee mulkkukukkoa

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      66
      3193
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      548
      3026
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2295
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1992
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1815
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      305
      1805
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1592
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      102
      1302
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1218
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1205
    Aihe