Lähes 450 autokorjaamoa Pietarissa ja Moskovassa on käytännössä konkurssissa

Anonyymi-ap

No alkaahan ne pakoitteet purra Venäjällä. Harmaatuonti ja slakuljetus eivät pysty täyttämään varaosien ja komponettien tarvetta Venäjällä. ILtasanomat.

67

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä kaikki hetken toimii kuten ennen, mutta jossain kohtaa töksähtää. Seuraavaksi aletaan sosiaalisoimaan pysäköidyistä autoista kaikki irti saatavat osat, jotta korjausta voi jatkaa ja lopuksi käy kuin nyt, konkurssi.

      Kyllä moni muukin asia tökkii ja se on nyt viimeistään alkanut. Toivotaan, että vauhti kiihtyy ja venäläiset huomaa, miten harhaan heitä viedään.

      • Anonyymi

        Hauskaa. Osat sosialisoidaan siis autosta, joka on ajettu korjaamolta ulos. Varsinainen kiertotalous.


    • Anonyymi

      Tilannetta, ei enää pystytä pitämään piilossa.

      • Anonyymi

        Toivottavasti pystyvät.
        Sitä suurempi romahdus sitten myöhemmin.


        👻


    • Anonyymi

      🤣🤣😅😂😅😅😅😂

    • Anonyymi

      Konkurssin tehneiden yrityksien miehet joutuvat sitten rintamalle taistelemaan, kun työpanosta ei enää ole. Elinikä rintamalla maks kaksi viikkoa.

      • Anonyymi

        🙏👍👍👍


      • Anonyymi

        Kiina valmistaa n. 30 miljoonaa autoa vuodessa. Venäläiset ryhtyvät ostamaan sieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiina valmistaa n. 30 miljoonaa autoa vuodessa. Venäläiset ryhtyvät ostamaan sieltä.

        Jos olet tottunut ajamaan uudella ja lämpimällä audilla 150km/tunnissa. Miten suhtaudut kylmään moni vikaiseen kiinan ihmeeseen jolla jo 80km nopeus pelottaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet tottunut ajamaan uudella ja lämpimällä audilla 150km/tunnissa. Miten suhtaudut kylmään moni vikaiseen kiinan ihmeeseen jolla jo 80km nopeus pelottaa?

        Tai sitten pyöreälamppu-Ladaan 65 km/h


    • Anonyymi

      Eipä tule autoissa mieleen ainoatakaan komponenttia taikka osaa jota mikä tahansa nyrkkipaja ei voisi valmistaa taikka osalle korvaavaa viritystä tehdä. Siis jos tarkoitus että romu käyntikuntoisena pidetään Tietenkin tuo lisäisi korjaamoihin työntekijöiden tarvetta roimasti.

      Tuskin kukaan "kalliin" auton ostaja jättää romua seisomaan kun ei alkuperäistä osaa mistään saa. Kuuba hyvä esimerkki romu kuin romu pidetään "liikenne kelpoisena".

      • Anonyymi

        Nykyautoissa on liian paljon elektroniikkaa. Siksi nyrkkipajat ei huoli niitä korjattavaksi. Elektroniikkaa eivät pysty hitsipillillä ja kiintoavaimilla tuottamaan. Tietysti voit katkaista aina johdon jollain vikavalo ei pala, Mutta näin toimimalla saat muutama sata kilometriä lisäaikaa ennen lopullista hajoamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyautoissa on liian paljon elektroniikkaa. Siksi nyrkkipajat ei huoli niitä korjattavaksi. Elektroniikkaa eivät pysty hitsipillillä ja kiintoavaimilla tuottamaan. Tietysti voit katkaista aina johdon jollain vikavalo ei pala, Mutta näin toimimalla saat muutama sata kilometriä lisäaikaa ennen lopullista hajoamista.

        Juurikin niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyautoissa on liian paljon elektroniikkaa. Siksi nyrkkipajat ei huoli niitä korjattavaksi. Elektroniikkaa eivät pysty hitsipillillä ja kiintoavaimilla tuottamaan. Tietysti voit katkaista aina johdon jollain vikavalo ei pala, Mutta näin toimimalla saat muutama sata kilometriä lisäaikaa ennen lopullista hajoamista.

        Mosse aloitti uudelleen tuotannon Venäjällä. Siihen ei elektroniikkaa tarvita.

        Muttei sitä kukaan ostakkaan.


      • Anonyymi

        Kyllä siinä on jopa venäläinen mekaanikko ihmeissään kun joku puolijohdekomponentti kyrvähtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siinä on jopa venäläinen mekaanikko ihmeissään kun joku puolijohdekomponentti kyrvähtää.

        99% noista sun puolijohteistas lähinnä turhaa krääsää. Ei kai ne noissa oloissa edes välitä jostain pikkujutuista kuten toimiiko vilkut jne.

        Kuhan etenpäin kulkee. Suomessa tietysti "autoasentajat" lähinnä osien vaihtajia eivät korjaajia. Korjaaminen kun tulis kalliimmaksi kuin uuden osan vaihto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mosse aloitti uudelleen tuotannon Venäjällä. Siihen ei elektroniikkaa tarvita.

        Muttei sitä kukaan ostakkaan.

        4000 kilometrin välein meni mossesta kytkinlevy, oli nastat ihan sileinä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        99% noista sun puolijohteistas lähinnä turhaa krääsää. Ei kai ne noissa oloissa edes välitä jostain pikkujutuista kuten toimiiko vilkut jne.

        Kuhan etenpäin kulkee. Suomessa tietysti "autoasentajat" lähinnä osien vaihtajia eivät korjaajia. Korjaaminen kun tulis kalliimmaksi kuin uuden osan vaihto.

        Ei tarvita vilkkuja eikä nettiyhteyttä autoon kun sillä ei pääse metriäkään sen jälkeen jos moottorinohjausjärjestelmä pimenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin niin.

        Kuuban malliin siirtyminen edessä, paikkaillaan samoja rotiskoja, tietysti joku kiinan tuonti voi paikata tilannetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mosse aloitti uudelleen tuotannon Venäjällä. Siihen ei elektroniikkaa tarvita.

        Muttei sitä kukaan ostakkaan.

        Korjaamotyökaluiksi riittää sirppi ja vasara.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4000 kilometrin välein meni mossesta kytkinlevy, oli nastat ihan sileinä...

        Lisäksi tyyppivika vaihdelaatikon tippuminen tielle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuban malliin siirtyminen edessä, paikkaillaan samoja rotiskoja, tietysti joku kiinan tuonti voi paikata tilannetta

        Ennustan että Venäjä siirtyy ennen pitkää hevosvetoon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4000 kilometrin välein meni mossesta kytkinlevy, oli nastat ihan sileinä...

        Mossen maksimaalinen ajosuorite oli n. 40 000 km jonka jälkeen se oli täysin loppu


    • Anonyymi

      Siis yksi korjaamo/40 000 asukasta on joutunut vaikeuksiin, ei paljoa. Suomessa on tuolla asukaspohjalla vähintään 10 korjaamoa.
      Moskovassa ja Pietarissa on yhteensä noin 18 miljoonaa asukasta.

      • Anonyymi

        Ja sinä kiroat kun et saa korjausaikaa samalla päivälle. 450 automorjaamoa konkurssissa muutaman kuukauden komponenttipulan takia. Mikä onkaan konkurssien lukumäärä talven jälkeen?

        😅🤣😅😂🤣😅


      • Anonyymi

        "Tilastokeskuksen mukaan vuonna 2020 toimintansa aloitti 39 700 yritystä. Toimintansa puolestaan lopetti 25 300 yritystä. Aloittaneita yrityksiä oli 3 prosenttia ja lopettaneita yrityksiä 21 prosenttia enemmän kuin vuonna 2019."

        Luonnollista liikkumista tuo on jos 25 000 yritystä vuosittain pistää suomessakin pillit pussiin
        Venäjällä varmaan miljoona yritystä vuosittain joutuu lopettamaan ja uusia tietysti tulee tilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tilastokeskuksen mukaan vuonna 2020 toimintansa aloitti 39 700 yritystä. Toimintansa puolestaan lopetti 25 300 yritystä. Aloittaneita yrityksiä oli 3 prosenttia ja lopettaneita yrityksiä 21 prosenttia enemmän kuin vuonna 2019."

        Luonnollista liikkumista tuo on jos 25 000 yritystä vuosittain pistää suomessakin pillit pussiin
        Venäjällä varmaan miljoona yritystä vuosittain joutuu lopettamaan ja uusia tietysti tulee tilalle.

        Jos ei ole autojen komponentteja autokorjaamolle ei Iivana ole niin tyhmä että laittaisi autokorjaamon pystyyn. Perustaisitko sinä autoliikkeen jos autotehtaat ei toimittaisi sinulle lainkaan autoja?

        Ymmärsitkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ole autojen komponentteja autokorjaamolle ei Iivana ole niin tyhmä että laittaisi autokorjaamon pystyyn. Perustaisitko sinä autoliikkeen jos autotehtaat ei toimittaisi sinulle lainkaan autoja?

        Ymmärsitkö?

        Kuka tahansa kiinalainenkin kun se riisipellolta hikipajaan talutetaan osaa "komponenteja" valmistaa.

        Suomesta on oikeasti tulossa uusavuttomien yhteiskunta. Sähkölamppua ei osata vaihtaa jos ei ole koulutusta siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tahansa kiinalainenkin kun se riisipellolta hikipajaan talutetaan osaa "komponenteja" valmistaa.

        Suomesta on oikeasti tulossa uusavuttomien yhteiskunta. Sähkölamppua ei osata vaihtaa jos ei ole koulutusta siihen.

        Sähkölampun vaihtaminen on tuhat kertaa helpompaa kuin mikropiirin valmistaminen. Siksi niitä Ruotsin nopeuskameroita tien varsilta häviää.

        Muntakos elektroniikkakomponenttia on Putinin trolli valmistanut?
        😂😅😅🤣😅😅😂😂😅🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkölampun vaihtaminen on tuhat kertaa helpompaa kuin mikropiirin valmistaminen. Siksi niitä Ruotsin nopeuskameroita tien varsilta häviää.

        Muntakos elektroniikkakomponenttia on Putinin trolli valmistanut?
        😂😅😅🤣😅😅😂😂😅🤣

        Venäjällä on alkanut yöllä häviämään elektroniikkaa autoista. Tämä on sitä venäläisten kierrätystä. Voidaan sitten myydä uudelleen varkauden takia toimimattomien autojen omistajille.

        Ei Venäjällä riitä tietotaito mikropiirien valmistamiseen. Siksi uudet Ladat myydään nyt muun muassa ilman turvatyynyjärjestelmiä.

        😂😅🤣😅


    • Anonyymi

      No siintä ei voi syyttää,kun heidän päämiestään.

    • Anonyymi

      Kannattaa taas ottaa pysäköidessä pyyhkijänsulat autosta talteen....

      Neukkuaikaahan putte haluaakin takaisin

      • Anonyymi

        Montakos firmaa suomessa on konkurssissa/menossa? Taitaa ne kuuluisat pakotteet purra paljon pahemmin täällä. "Kustiin taas omiin saappaisiin?


      • Anonyymi

        Sukkahousuilla saa pian rajan tuntumassa halutessaan pilua,... 🤣😅😂😅🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sukkahousuilla saa pian rajan tuntumassa halutessaan pilua,... 🤣😅😂😅🤣

        Pidän mieluummin ne sukkahousut,kun vaihdan venäläiseen panoon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidän mieluummin ne sukkahousut,kun vaihdan venäläiseen panoon

        Tiesin että kannatti säilyttää ne anttilan muovipussit 🤣😅😂😅🤣


    • Anonyymi

      450 autorkojaamon konkurssi ei olisi edes Suomessa kovin suuri asia. Moskovassa ja Pietarissa on yhteensä asukkaita 20 miljoonaa, miten sitten siellä.

    • Anonyymi

      Eipä tuo haittaa, jos ovat konkurssissa niin työntekijät joutaa rintamalle

    • Anonyymi

      Venäjälle tulee uusi teollisuudenala, tietokoneet riisutaan kaikki pois ja virranjakaja tilalle kaasari imusarjaan ja lootaan keppi niin taas kulkee. Abs;sät eps;yms. pois vaan. Hehkulamput kulmiin.

      • Anonyymi

        Lämmityslaitteet korvataan karvalakeilla ja raapoahousuilla.

        Nopeusvalvontaa ei tarvita kun autot ei kulje enään niin lujaa.


      • Anonyymi

        Noin muuten suomessakin "korjattiin" vanhempia autoja kun niihin uutena oli laitettuu uusinta uutta olevat sähköiset suhkutusjärjestelmät. Jotka ei kovin luotettavia / kestäviä olleet. Hintavia kylläkin.

        Kaasarit tilalle ja matka jatkui Ei tietysti tänäpäivänä onnistuisi saastemääräysten takia.


    • Anonyymi

      Niin myös Suomessa....

    • Anonyymi

      Korjaamoväki lähetetään Ukrainan rintamalle varastamaan osia.

    • Anonyymi

      Harmaa tuonti, ja kaksoiskansalaisten rahti täyttävät akuutin tarpeen, muttei kovin kauaa. Seuraava vaihe on purkuautot.

      • Anonyymi

        Venäjällä öisin korjaamoiden väki käy hakemassa tarvittavia osia parkissa plevista autoista parkkihalleissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjällä öisin korjaamoiden väki käy hakemassa tarvittavia osia parkissa plevista autoista parkkihalleissa.

        👍👍


    • Anonyymi

      Lähes 450 autokorjaamoa Pietarissa ja Moskovassa on käytännössä konkurssissa.

      No alkaahan ne pakoitteet purra Venäjällä.

    • Anonyymi

      Ten tiedämme, auto on pyhä lehmä. Kun lehmää ei enää korjata helposti ja halvalla kiihtyvät entisestään Kurva Putin huudahdukset.

    • Anonyymi

      Nyt Mersukin lähtee Venäjältä

      Mercedes-Benz on viimeisin autonvalmistaja, joka myy toimintonsa Venäjällä.

      No nyt on Mersunkin korjaaminen lähes mahdotonta.

      Joudut vaihtaa Mersusi Ladaan jos haluat pitää sen ajokunnossa.

      • Anonyymi

        Päätöksen myötä puolen tusinaa autoalan toimijaa on jo myynyt tai etsimässä ostajaa Venäjän-toiminnoilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päätöksen myötä puolen tusinaa autoalan toimijaa on jo myynyt tai etsimässä ostajaa Venäjän-toiminnoilleen.

        Renault myi oman toimintansa ruplalla, Nissan sai kokonaisen euron. Kummatkin päätyivät käytännössä Venäjän valtiolle. Toyota laittoi maaliskuussa Pietarissa sijaitsevan tehtaansa linjastot kiinni ja puoli vuotta myöhemmin kertoi sulkevansa sen kokonaan ja etsivänsä ostajaa. Volkswagen kertoi viime viikolla etsivänsä ostajaa Kalugassa sijaitsevalle tehtaalleen.

        Lisäksi japanilaismerkki Mazda on kertonut harkitsevansa pysyvää lähtöä Venäjältä ja samaa sanoi tiistaina korealainen Kia.

        😅🤣🤣😂🤣😅🤣😂🤣😅😅


    • Anonyymi

      Ajatko lämpimällä ja isolla Mersulla lännessä 4.5L/100km bensa 1.6€ vai kylmällä ja pienellä Ladalla Venäjällä 9L/100km bensa 0.70€.

      Itse valitsen Mersun!

      Valitseeko Putinisti Ladan?

    • Anonyymi

      Koirille oikein,et luut on kovia.

    • Anonyymi

      Kuulostaa Kataisen toimilta harmaa talous
      =
      Punainen Puhdistus

      • Anonyymi

        PPP

        Puttinin
        Punainen
        Puhdistus
        jo alkoi yrittäjien ahdistus

        Puutinkin sinertää kun loppu häämöttää
        Sinkki ja Puutin kohtaa ja nosturisen taivaaseen nostaa
        Sekä Sissi(Shokunkenraali) Ja Puutin kaksi läheistä ystävää
        sinkin päässä juosta vipeltää - kun trukkikuski merkin ymmärtää
        saa nostorin nostaa ja Putinille kostaa, kun Lada on pelkkää moskaa
        se ei läpäise katsastusta enää koskaan , tuskin se Puutinta enää kiinnostaa

        t. AVaaja

        jo maailma kittää
        ja SDP;llä tanssin aihetta riittää


    • Anonyymi

      Jos ladat lähtevät käyntiin, niin onhan se parempi kuin Mercedes johon ei saa osia Venäjältä.

    • Anonyymi

      Tais eurooppalaisilta autonvalmistajilta lähtee 100 000 000 potenttiaalista autonostajaa kerralla pois. Ehkä intialaisia ja kiinalaisiakin asiakkaita lähtee.

      Taitaa uudenkaupungin valmistus loppua.

      • Anonyymi

        "Uudenkaupungin autotehdas irtisanoo reilut 300 – kaikkiaan vähennystarve noin 1 000 työtehtävää"

        Pakotteet puree....


    • Anonyymi

      Venäjällä saat euron tai ruplan autehtaastasi.
      😅🤣🤣😂😂😅
      Renault myi oman toimintansa ruplalla, Nissan sai kokonaisen euron. Kummatkin päätyivät käytännössä Venäjän valtiolle. Toyota laittoi maaliskuussa Pietarissa sijaitsevan tehtaansa linjastot kiinni ja puoli vuotta myöhemmin kertoi sulkevansa sen kokonaan ja etsivänsä ostajaa. Volkswagen kertoi viime viikolla etsivänsä ostajaa Kalugassa sijaitsevalle tehtaalleen.
      😂😂😅🤣😅
      Lisäksi japanilaismerkki Mazda on kertonut harkitsevansa pysyvää lähtöä Venäjältä ja samaa sanoi tiistaina korealainen Kia.
      🤣😅😂😅🤣

    • Anonyymi

      Venäjä on aloittanut jälleen Mossen valmistuksen. Ei tarvi eloktroniikkaa. Ainoastaan bensaa, 10lit./100km.

    • Anonyymi

      Vanhanliiton w124 nousee arvoon arvaamattomaan tuolla.

    • Anonyymi

      Mosse liikkuu taas ja uudet ovat mosset ovat lähes ruosteettomia.

      • Anonyymi

        On toi säälittävää jos autoloisiakin pidetään jonain korkean teknologian tuotteina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On toi säälittävää jos autoloisiakin pidetään jonain korkean teknologian tuotteina.

        Mosse ei ole huono jos ei pääse edes uutena katsastuksesta läpi länsi maissa. Katsastus Venäjällä on Moskovits myönteinen eikä turhan tarkka jos auto liikkuu omin avuin.


    • Anonyymi

      Ja silti moskovan tiltut ja pietarin trollit koittavat väittää täälläkin päivittäin "etteivät pakotteet toimi" Hah!

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe