Elämä Suomessa. Miten selviytyä Suomen säästä, jotta mieli kestää ?

Anonyymi-ap

Miten tässä Suomen raskaassa, syksyisessä, sateisessa ja pimenevässä säässä voi henkisesti voida hyvin? Ja ilma tästä jälleen vain pimenee, sää kylmenee ja sitten koitetaan selviytyä loputtomasta lumitaakasta, joka usein vasta loppukeväästä sulaa ja hetkeksi helpottaa - jos luoja suo ja tulee aurinkoinen kesä. Sitäkään ei joka vuosi.

Miten voisi ihminen täyttää elämää (työn ja velvoitteiden päälle), jottei masennu tai tee isoa päätöstä ulkomaille muutosta? Hämmästyttävän vähän Suomessa tarjolla mitään ohjelmaa vapaa-ajalle. Kauppakeskuksissa ja kirjastoissa hengaten 9kk vuodesta vai baarissa istuskellen? Ei. Ei vaan voi.

Vinkkejä miten kestää tätä joka vuosi toistuvaa, suurimman vuodesta kestävää, ajanjaksoa, joka kestää pitkälle kevääseen!

3

217

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se on asenne kysymys. Jos valmiksi ajattelet inhoittava syksy talvi.Muodostat siitä ihan itse inhoittavan.Miksi et ajatele Suomen vuoden ajat on ihania? On kevät -kesä-syksy-talvi -Aina odotaa jotain uutta. Hanki sään mukaiset vaateet ja opetele ulkoilee säällä kuin säällä läpi vuoden aikojen.Olit yksin,perheellinen minkä ikäinen tahansa.Jos on lasia sama asia. Pidä kinni kelosta. Vähemmän netti / ruutu aikaa kerkiää opiskelussa, työelämässäkin olevat ulkoilla. Jos on lapsia sama asia.Nukuvat hyvin kuin sinäkin jos otatte elämän arkeenne mukaan ulkoilun.Aikaa jää jokaiselle iltasella jos työt,koulut päiväkodit.

• Anonyymi

Muta omaa ajattelu ,asennettasi. Hanki ulko vaatteet ja jalkineet jokaiselle vuoden ajalemme .Kesä,syksy ,talvi,kevät.Ei ongelmaa ulkoilla joka säällä kun on asianmukainen vaatetus ja jalkineet. Mikään pakko ei kahvilat ja kauppakeskukset istua.Hanki harastus. Voit ilmasiksi ulkoilla.Jokaisessa lähiössä on pienet metsät sinne kävelee ja ihailee luontoa.Änetömänä tietysti puhelimesi. Meillä Helsinki lähiöisä / monessa lähiössä on Meren rantaa paljon. Merta voi ihailla ja seurata vesilintuja.Opetella onkimaan,se ei tarvitse kalstuslupaa,Halpoja matoja myydän Hakaniemen ja Kauppatorin kojuissa,Onget lähtee halvalla Saiturin pörssi kuin matokoukut ymm.Voit ihan yksin tehdä mitä haluat siis ilmasiksi.Talvi voit hiihtää,luistella.Välineet saat halvalla kierätyskeskus,Kysy onko suksi nurkissa niitä ensin?Luulisit olet sen jo oppinut kun oletan Suomessa syntynyt?

• Anonyymi

Miten luulisit jaksavasi jossain ulkomailla jossa maisemat ja säätila lähestulkoon aina samat? Itse en voisi kuvitellakaan viihtyväni esim jossain Espanjassa jossa ei vuodenajoissa vaihtelua näy juuri muutoin kuin sataako vai paistaako, myöskään lämpötilat ei houkuta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1336
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1285
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe