Mitä Raamatun oppia? Iisebel ja Aahab areenalla? (Osa 2)

Anonyymi-ap

S24 Kristinusko: helluntailaisuus, evlut, adventismi, jne

Tämä on OSA 2 aiheesta, jossa on tarkoitus tarkastella ns. "iisebelin opin" kysymystä.

Tämä "oppi" on viime vuosina ollut se "lyömäase" - jolla on ryhdytty leimaamaan ja mustamaalaamaan uskovia naisia. Tällaisen "hyökkäysrintaman" (miehet yleensä...) ovat tehneet kuin Yhden-Jakeen-Opin. Vielä 1970-1990 luvuilla ei juurikaan tätä lyömäasetta juuri näkynyt. Mutta näinä aikoina?

Tälläkin palstalla tuo likainen iisebelin-oppi on otettu aseeksi, jolla erästä Aloittajaakin on koetettu tunkea tuon "opin" mukaiseen kaapuun! Täysin faktojen vastaisesti, vihatasolla!

Edellisessä, OSA 1 jo aiheesta asiaa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17613168/helluntailaista-raamatun-quotoppiaquot-vai--mita-sorttia



1) Ei ole Iisebeliä ilman Aahabia!
-----------------------------------------

Kaikki jotka tuntevat (hyvin) Raamatun sisältöä, ja tutkivat sitä avoimin ja nöyrin sydämin, heille Raamattu opettaa, viisautta. Sanoihan Paavali näinkin (VT:n) Israelin kansan asioista:

• "Tämä, mikä tapahtui heille, on esikuvallista ja on kirjoitettu varoitukseksi meille, joille maailmanaikojen loppukausi on tullut." ( 1 Kor 10:11)


Nämä vihakirjoittajat, jotka koettavat mustata (uskovia) naisia "iisebelin-hengen" opilla, mitä heistä? He eivät nimittäin juuri koskaan kirjoita sitä viitekehystä, jossa Iisebel muinoin toimi?

Nämä iisebel-fanaatikot jättävät kirjoittamatta kaikki ne tapahtumat, joissa Iisebelin törkeys kehittyi!

Tällä Raamatun sanojen "salaamisella" nämä (miehet) osoittavat oman epärehellisyytensä, valheellisuutensa! He jättävät pimentoon sen PääAsian - että kyseessä oli Kuningas Aahabin laaja, syvä ja likainen ongelmakenttä! Siinä Iisebel oli Aahabin syntikaveri, mutta näytteli vain sivuroolia! Tällainen relevattien seikkojen "pimittämisen yritys" se on pimeyden agendaa.

Mitään salaamatta?
-------------------------
Kun todistaja vakuuttaa oikeudessa, (valan) vakuutuksen sisältö on:
• "Minä N. N. lupaan ja vakuutan kunniani ja omantuntoni kautta, että minä todistan ja kerron kaiken totuuden tässä asiassa siitä mitään SALAAMATTA tai siihen mitään lisäämättä taikka sitä muuttamatta."

Kun uskova mies (?) paukuttaa oppia "iisebelin-henki" ja samalla SALAA sen asiayhteyden, kontekstin - jossa Iisebelin asia esiintyy - hänet on nähtävä epärehellisenä. Puolueellisena, asenteellisena. Naisia vastaan. Ja tällainen salaamisen menettely romuttaa uskottavuuden.
Se on manipulointia.

Kun luetaan Iisebelistä, ei voida välttää ja sivuuttaa Aahabia!

2) Valheellista leimaamista!
-------------------------------------

Niinpä tätä syyllistämistä "iisebelin-hengestä" on tähdätty myös Aloittajaan...
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17607638/seurakunta-vai-quotorjaleiri---naiset-jumalan-asioissa--(-osa-2)
• Anonyymi2022-10-26 19:41:18
• "tuollaiset kommentit on laadittu Iisebelin hengessä..
Määritelmä Iisebelille: Iisebel on paholaisen vertauskuva - paatunut, katumukseen kykenemätön. Hän edustaa viettelevää henkeä, joka toimii maailmassa juuri nyt ja haluaa tuottaa sekaannusta Jumalan huoneeseen. Tämä henki aikoo riistää seurakunnalta kaiken Isälle annettavan pyhän ylistyksen. Se yrittää johtaa uskovia harhaan palvomasta Jumalaa puhtaalla sydämellä!"


Aloitus jatkuu...

34

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Mitä Raamatun oppia? Iisebel ja Aahab areenalla? (Osa 2)


      3) Aahabin ja Iisebelin yhteinen syntipaketti
      _______________________________________

      Luettavaksi: 1 Kun 16:29-34, 18.luku, 19.luku, 20-22 luku.

      Jumala oli kieltänyt, etteivät Herran kansan miehet saaneet avioitua ns. pakananaisten kanssa.

      • "Älkää avioituko näihin kansoihin kuuluvien kanssa. Älkää myöskään antako tyttäriänne heille vaimoiksi älkääkä ottako heidän tyttäriään vaimoiksi pojillenne, sillä he viettelisivät poikanne luopumaan Herrasta ja palvelemaan vieraita jumalia. Jos annatte tämän tapahtua, Herra vihastuu teihin ja tekee teistä heti lopun." ( 5 Moos 7:3-4)

      Iisebel oli jumalattoman Ahab-nimisen Israelin kuninkaan (pakanavaimo). Kun miehet syyllistävät naisia "iisebelin hengestä" he ilmeisen tahallaan koettavat piilottaa ne synnit, joihin kuningas Aahab lankesi! Aahab oli uhmassaan ollut tottelmaton, ja otti pakanavaimon. Tässä listaa:

      • Hän otti "pakanavaimon", Iisebelin siidonilaisen naisen! ( 1 Kun 16:30)
      • Vaikka Herra oli ehdottomasti kieltänyt kansansa miehiä ottamassa pakanavaimoa!
      • Hän pysytti alttarina Baalille -epäjumalalle. (1 Kun 16:32-33)
      • Asetti toisen epäjumalan (Aseran) aloitti uudelleen epäjumalien palvelun Israelissa.
      • Alkoi jumalattomuudessaan vainota Herran profeettaa, Eliaa. ( 1 Kun 17:1)
      • Aiheutti jumalattomuuden synnillä yli kolmen (3) vuoden kuivuuden ja nälänhädän maassa! ( 1 Kun 18.luku)
      • Syyllistyi syyttömän harkittuun murhaan. ( 1 Kun 21. luku)
      • Varasti syyttömän köyhän miehen perinnön ja murhasi hänet. ( 1 Kun 21:19)
      • Johdatti Israelin kansan syntiin ja tottelemattomuuteen Herraa vastaan. ( 1 Kun 21:22)
      • Antoi pakanavaimon (Iiseblin) ohjata itseään. ( 1 Kun 21:7-9)
      • Lähti älyttömään sotaan vastoin Herran profeetta Miikan varoitusta. ( 1 Kun 22:14-17)
      • Kohtasi kuolemansa, niinkuin profeetta Elia ennusti:


      4) Sekä Aahab että Iisebel kohtasivat molemmat karun kuoleman. . . ( 1 Kun 21:20-25)
      ------------------------------------------------------------------------------------

      • "Jo löysin. Koska sinä olet myynyt itsesi tekemään sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, niin katso, minä annan onnettomuuden kohdata sinua ja lakaisen sinut pois ja hävitän Israelista Ahabin miespuoliset jälkeläiset, kaikki tyynni. "

      • "Ja minä teen sinun suvullesi niinkuin Jerobeamin, Nebatin pojan, suvulle ja niinkuin Baesan, Ahian pojan, suvulle, koska sinä olet vihoittanut minut ja saattanut Israelin tekemään syntiä."

      • "Myöskin Iisebelistä on Herra puhunut sanoen: Koirat syövät Iisebelin Jisreelin muurin luona. Joka Ahabin jälkeläisistä kuolee kaupungissa, sen koirat syövät, ja joka kuolee kedolle, sen syövät taivaan linnut."
      • "Totisesti ei ole ollut ketään, joka olisi niin myynyt itsensä tekemään sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, kuin Ahab, kun hänen vaimonsa Iisebel vietteli häntä. Hän teki ylen kauhistavasti, kun lähti seuraamaan kivijumalia, aivan niinkuin amorilaiset tekivät, jotka Herra karkoitti israelilaisten tieltä."

      5) Jumalan tuomio ja rangaistus kävi toteen
      ..........................................................................

      On kuin kohtalon ivaa, miten Aahab kuoli? Hän lähti ylimielisesti lähti sotimaan. Vaikka Aahab koetti piiloutua, tekeytyi tuntemattomaksi ( 1 Kun 22:30). Se ei auttanut. Se ainoa aukkokohta joka Aahabin sotisovassa oli, koitui hänen kuolemakseen. ( 1 Kun 22:34-35, 37-38)

      • "Mutta eräs mies, joka oli jännittänyt jousensa ja ampui umpimähkään, satutti Israelin kuningasta vyöpanssarin ja rintahaarniskan väliin. Niin tämä sanoi vaunujensa ohjaajalle: "Käännä vaunut ja vie minut pois sotarinnasta, sillä minä olen haavoittunut."

      • "Mutta kun taistelu sinä päivänä yltyi yltymistään, jäi kuningas seisomaan vaunuihinsa, päin aramilaisia. Illalla hän kuoli; ja verta oli vuotanut haavasta vaununpohjaan. "
      • " Näin kuoli kuningas, ja hänet vietiin Samariaan; ja kuningas haudattiin Samariaan."
      "Ja kun vaunut huuhdottiin Samarian lammikolla, nuoleskelivat koirat hänen vertansa, ja portot peseytyivät siinä, sen sanan mukaan, jonka Herra oli puhunut."

      aloitus jatkuu

    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen Iisebel ja Aahab areenalla...


      6) Yhteenveto: Iisebelin "henki" ja Aahabin henki?
      --------------------------------------------------------------------

      Raamatun kertomien tapausten nojalla nousee kokonaiskuva siitä, mitä tähän Iisebeliin tulee? Ei hänellä ollut mitään "henkeä". Hän oli jumalaton pakananainen.
      Hänessä vaikutti paholaisen pimeys.

      Mutta oliko sitten Aahabilla jokin henki? Ei ainakaan Jumalan Henkeä? Hänessä oli tottelemattomuus, joka oli surullisen kattava!

      Kun tietyt miehet ovat ottaneet tuon tapaus Iisebelin likaiseksi lyömäaseeksi (uskovia naisia) vastaan, he ovat ilmeisen tahallaan (?) jättäneet pois kuningas Aahabin osuuden? Aahabin synnit? Aahabin "hengen"! Oliko Aahab muka "Jumalan hengessä" kun vietteli Jumalan kansaa Baalin ja Aseran, epäjumalien palvontaan? Jokainen normijärkinen osaa vastata!

      Aahabin primääri synti oli, että hän oli TOTTELEMATON Jumalan käskyä vastaan ja otti pakanavaimon! (Vastoin Jumalan kieltoa!) Tästä syntyi sitten paha ongelma? Kyllä. Kyse oli Aahabin synnistä. Hän kapinoi Jumalan säätämystä vastaan. Hän antoi viholliselle ja pahalle ovet auki. Aahab kuunteli jumalatonta vaimoaan. Hän salli Iisebelin vietellä itseään...

      Kun jotkut sortuvat niin pimeään suhteellisuustajun sokeuteen ja puolueellisuuteen, että vain IISEBEL olisi jokin kaiken-pahan-juuri? Kyseessä oli ja on varoittava esimerkki!

      Jokainen oppikoon jos tahtoo? Niin Aahabin synneistä, kuin IIsebelin osuudesta!

      • Anonyymi

        Onpas mielikitusta eli valhetta eli syntiä julkituotu..yhteenvedon perusteet ovat provosoimista..

        >>6) Yhteenveto: Iisebelin "henki" ja Aahabin henki?>>

        tuossa on jälleen julkituotu provo-kommentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpas mielikitusta eli valhetta eli syntiä julkituotu..yhteenvedon perusteet ovat provosoimista..

        >>6) Yhteenveto: Iisebelin "henki" ja Aahabin henki?>>

        tuossa on jälleen julkituotu provo-kommentti.

        todellisuudessa iisebel on seuraavanlainen:

        Iisebel piti itseään puhtaana, vaikka hän teki koko ajan syntiä Jumalaa vastaan. Iisebel oli hengessään kihlannut itselleen Baal epäjumalan "aviomiehekseen", joka omisti hänet ja jota hän palveli.
        Tänä päivänä myös samoin Iisebelin hengen vallassa oleva korostaa omaa puhtauttaan, vaikka hän epärehellisesti juonitellen tekee syntiä Jumalaa ja ihmisiä vastaan

        Nuo "puhtaat "provokommentit ovat kuin Iisebel


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpas mielikitusta eli valhetta eli syntiä julkituotu..yhteenvedon perusteet ovat provosoimista..

        >>6) Yhteenveto: Iisebelin "henki" ja Aahabin henki?>>

        tuossa on jälleen julkituotu provo-kommentti.

        Iisebelin henki oli mikä oli? Pakananainen kun oli!

        Aahabni henki taas ei ollut Jumalan Henki, koska Jumalan Henki ei johda syntiin, eikä kapinoi Jumalan säädöksiä vastaan ( = otti pakanavaimon).

        Ihan normaalia tekstiä, ei mitään provo?
        Mutta jos itse on ns. provosoitava persoona? Sellainen on ylireagoiva ja näkee normaalikin viestinnän provona.

        Aloittajaa ei haittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        todellisuudessa iisebel on seuraavanlainen:

        Iisebel piti itseään puhtaana, vaikka hän teki koko ajan syntiä Jumalaa vastaan. Iisebel oli hengessään kihlannut itselleen Baal epäjumalan "aviomiehekseen", joka omisti hänet ja jota hän palveli.
        Tänä päivänä myös samoin Iisebelin hengen vallassa oleva korostaa omaa puhtauttaan, vaikka hän epärehellisesti juonitellen tekee syntiä Jumalaa ja ihmisiä vastaan

        Nuo "puhtaat "provokommentit ovat kuin Iisebel

        Satukertomuksia? Kyllä.

        Tämä:

        "Iisebel piti itseään puhtaana, vaikka hän teki koko ajan syntiä Jumalaa vastaan. "
        -

        Koettelua:

        Tuollaista huuhaata ei RAAMATUSSA missään lue! Se on kirjoittajan omasta päästä, omien korvien välistä sepitetty, Satukertomus.

        Toistan: MISSÄÄN Raamatussa ei kuvailla iisebliä tuolla tavalla!

        Hän teki syntiä, yhdessä jumalattoman kuninkaan Aahabin kanssa.
        Siitä on kirjoitettu niissä Raamatun kohdissa, joita aloituksessa on esitetty.

        Mutta? Tällaiset "iisebel-fanit"? Jotka puskevat kommentteja - satusarjaa - he eivät ehkä ole lukeneetkaan kuin muutamia Raamatun jakeita.

        Sääli sellaista.

        Mutta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        todellisuudessa iisebel on seuraavanlainen:

        Iisebel piti itseään puhtaana, vaikka hän teki koko ajan syntiä Jumalaa vastaan. Iisebel oli hengessään kihlannut itselleen Baal epäjumalan "aviomiehekseen", joka omisti hänet ja jota hän palveli.
        Tänä päivänä myös samoin Iisebelin hengen vallassa oleva korostaa omaa puhtauttaan, vaikka hän epärehellisesti juonitellen tekee syntiä Jumalaa ja ihmisiä vastaan

        Nuo "puhtaat "provokommentit ovat kuin Iisebel

        Mihinkäs unohdit Aahabin syntilistan?
        Tässä kertausta...

        • Hän otti "pakanavaimon", Iisebelin siidonilaisen naisen! ( 1 Kun 16:30)
        • Vaikka Herra oli ehdottomasti kieltänyt kansansa miehiä ottamassa pakanavaimoa!
        • Hän pysytti alttarina Baalille -epäjumalalle. (1 Kun 16:32-33)
        • Asetti toisen epäjumalan (Aseran) aloitti uudelleen epäjumalien palvelun Israelissa.
        • Alkoi jumalattomuudessaan vainota Herran profeettaa, Eliaa. ( 1 Kun 17:1)
        • Aiheutti jumalattomuuden synnillä yli kolmen (3) vuoden kuivuuden ja nälänhädän maassa! ( 1 Kun 18.luku)
        • Syyllistyi syyttömän harkittuun murhaan. ( 1 Kun 21. luku)
        • Varasti syyttömän köyhän miehen perinnön ja murhasi hänet. ( 1 Kun 21:19)
        • Johdatti Israelin kansan syntiin ja tottelemattomuuteen Herraa vastaan. ( 1 Kun 21:22)
        • Antoi pakanavaimon (Iiseblin) ohjata itseään. ( 1 Kun 21:7-9)
        • Lähti älyttömään sotaan vastoin Herran profeetta Miikan varoitusta. ( 1 Kun 22:14-17)
        • Kohtasi kuolemansa, niinkuin profeetta Elia ennusti:

        __________________________

        Ei auta enää tuollaiset silmänkääntötemput, että iisebeliä nostetaan syntipylvään päähän? Naurettavaa manipuloinnin yritystä.

        Iisebel ja Aahab. Kaksikko pahassa.
        Primääri synti oli, että Aahan otti pakanavaimon. Himo sai vallan.
        Ja sen yhteisen himonsa hedelmä on kauhea kansan tila!


    • Anonyymi

      Niin se näkyy täälläkin. Ihan fanaattinen kiihko jotakin iisebelin henkeä vastaan.
      Herää kysymys on niillä realiteettistauksen ongelma? Näkevät jotakin harhoja???
      Fanaattisissa tiloissa, kiihkouskonnollisuus, kiihkopoliittisuus, erilaiset kiihkoaatteet?
      Niissä katoaa usein ihan selvä järkikin? Luulot ja korvien välistä nousevat mielikuvat ja pelot alkavat jyllätä!

      On normaalia, jos hiiri pelkää kissaa?
      Mutta jos isot kollikissat alkavat pelätä hiiriä, taikka hiiren kuvia?
      Silloin on paha tilanne!!

      • Anonyymi

        Anonyymi-ap
        2022-10-29 09:48:01

        Helluntailaisuus eli Pentecostalismi on amerikkalaisen vapaamuurarin perustama ja kehittämä kristinuskoa matkiva henkiliike, mikä tuotiin Suomeen 1910-luvun loppupuolella.


    • Anonyymi

      Niillä on aivan fanaattinen hinku tuon Iisebelin perässä! Kuin fanit siis.
      Iisebel-iisebe-iisebel - ne hokee, Ja näkee iisebeli-haamuja vaanimassa mieten reviirejä! Voi mikä surkeus? No, kun tarpeeksi pitkään askartelee iisebeli-haamujen kanssa --- niin kyllä siinä Jumala ja Jeesus pakosti jää taka-alalle? Ja nämä iisebeli-ihailijat uskoo omat satunsa!
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17615801/mika-uskonsuunta-on-iisebel-fanit

    • Anonyymi

      Haamujako ???

      Johanneksen ilmestys 2

      20 Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.
      21 Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.
      22 Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;
      23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.
      24 Mutta teille muille Tyatirassa oleville, kaikille, joilla ei ole tätä oppia, teille, jotka ette ole tulleet tuntemaan, niinkuin ne sanovat, saatanan syvyyksiä, minä sanon: en minä pane teidän päällenne muuta kuormaa;
      25 pitäkää vain, mitä teillä on, siihen asti kuin minä tulen.

      Kyse ei ole Aahabin vaimosta vaan niistä kaikista iisebeleistä, jotka sotivat Jumalan selvää tahtoa ja säätämystä vastaan !

      • Anonyymi

        kyse on niistä naisista, joiss iisebelin henki vaikuttaa.

        tuota eivät provokaattori- kommentit julista.
        eivätkä haluakaan, koska kyse on provokaattorista.

        yksikertaisista provokaatoreista on kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyse on niistä naisista, joiss iisebelin henki vaikuttaa.

        tuota eivät provokaattori- kommentit julista.
        eivätkä haluakaan, koska kyse on provokaattorista.

        yksikertaisista provokaatoreista on kyse.

        Sulla on tosi paha iisebeli-harha.
        Sitten on paha harha provokaattoreista?
        Mutta seurustele niiden iisebeli-asioiden kanssa lisää. saat varmaan apua.

        Niillä on aivan fanaattinen hinku tuon Iisebelin perässä! Kuin fanit siis.
        Iisebel-iisebe-iisebel - ne hokee, Ja näkee iisebeli-haamuja vaanimassa mieten reviirejä! Voi mikä surkeus? No, kun tarpeeksi pitkään askartelee iisebeli-haamujen kanssa --- niin kyllä siinä Jumala ja Jeesus pakosti jää taka-alalle? Ja nämä iisebeli-ihailijat uskoo omat satunsa!
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17615801/mika-uskonsuunta-on-iisebel-fanit


        Ihan turhaa on tuhlata ruutia, lyödä päätä seinään! On asioita joita ei voi kukistaa miesvihalla, kiukuttelemalla syyttömille sivullisille naisille.

        On tilanteita, joissa uskonnollinen väkivalta ei onnistu.
        On tilanteita, ettei mikään fanaattinen vihamissio voi vaientaa totuuden ääntä.

        Kun Herra nousee - mitä sitten?


    • Anonyymi

      Nähty on se. Tietyt miehet koettavat piilottaa sen, mihin kauheuksiin kuningas Aahab rupesi. Yksi pahan alkujuuri oli, kun otti pakananvaimon, vastoin Jumalan käskyä.

    • Anonyymi

      joo. ne on keksiny naisten vihaamiseen keppihevoseksi sen iisebelin.
      Sillä ne koettaa häpäistä uskovia Herran naisia, mutta onkin aika sokeat silmät?

      Kun eivät edes halua nähdä, että vika oli AAHABISSA; kuninkaassa, joka otti pakanavaimon...

      Oliko pakko olla tottelematon Jumalan käskylle.

      Siitä se riesa nousi. Aahab itse sen aiheutti...

    • Anonyymi

      1Kun.21:17-29

    • Anonyymi

      1Kun.21:29 Biblia (1776) Etkös nähnyt, kuinka Ahab nöyryytti itsensä minun edessäni? että hän itsensä niin nöyryyttää minun edessäni, en minä saata sitä pahaa hänen aikanansa; mutta hänen poikansa aikana saatan minä pahan hänen huoneensa päälle.

    • Anonyymi

      Jumalan tuomio ja rangaistus kävi toteen
      ..........................................................................

      On kuin kohtalon ivaa, miten Aahab kuoli? Hän lähti ylimielisesti lähti sotimaan. Vaikka Aahab koetti piiloutua, tekeytyi tuntemattomaksi ( 1 Kun 22:30). Se ei auttanut. Se ainoa aukkokohta joka Aahabin sotisovassa oli, koitui hänen kuolemakseen. ( 1 Kun 22:34-35, 37-38)

      • "Mutta eräs mies, joka oli jännittänyt jousensa ja ampui umpimähkään, satutti Israelin kuningasta vyöpanssarin ja rintahaarniskan väliin. Niin tämä sanoi vaunujensa ohjaajalle: "Käännä vaunut ja vie minut pois sotarinnasta, sillä minä olen haavoittunut."

      • "Mutta kun taistelu sinä päivänä yltyi yltymistään, jäi kuningas seisomaan vaunuihinsa, päin aramilaisia. Illalla hän kuoli; ja verta oli vuotanut haavasta vaununpohjaan. "
      • " Näin kuoli kuningas, ja hänet vietiin Samariaan; ja kuningas haudattiin Samariaan."
      "Ja kun vaunut huuhdottiin Samarian lammikolla, nuoleskelivat koirat hänen vertansa, ja portot peseytyivät siinä, sen sanan mukaan, jonka Herra oli puhunut."

      • Anonyymi

        >>Anonyymi
        2022-10-30 14:58:17
        UUSI

        Jumalan tuomio ja rangaistus kävi toteen>>

        Kommentti jättää taas osan kertomatta, koska kommentti manipuloi Teitä S24-lukijat.

        Ahabin parannus.
        Ahab tuli synnintuntoon ja teki parannuksen ja nöyrtyi Jumalan edessä, siksi hän sai armon Jumalan silmien edessä. Iisebelin hengen vaikutuksen alla olevan tulee nöyrtyä ja hylätä Iisebelin eksytys, opit sekä Iisebelin vallan tukeminen. Tämä johtaa parannuksen tekemiseen kun nöyrrytään Jumalan edessä. Iisbelin hengen vaikutus on syvä ja suuri ylpeys sekä vihollisuus todellista Jumalan tahtoa vastaan, siksi Iisebelin hengen vallassa olevan tai sen tukijan täytyy nöyrtyä Jumalan edessä ja tehdä parannus.

        TE, JOTKA olette Iisebelin hengen vallassa tai hänen tukijansa, niin nöyrry ja tee parannus ja Jumala armahtaa sinut ja johdattaa sinut terveeseen ja Herran tuntemiseen ja uskoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Anonyymi
        2022-10-30 14:58:17
        UUSI

        Jumalan tuomio ja rangaistus kävi toteen>>

        Kommentti jättää taas osan kertomatta, koska kommentti manipuloi Teitä S24-lukijat.

        Ahabin parannus.
        Ahab tuli synnintuntoon ja teki parannuksen ja nöyrtyi Jumalan edessä, siksi hän sai armon Jumalan silmien edessä. Iisebelin hengen vaikutuksen alla olevan tulee nöyrtyä ja hylätä Iisebelin eksytys, opit sekä Iisebelin vallan tukeminen. Tämä johtaa parannuksen tekemiseen kun nöyrrytään Jumalan edessä. Iisbelin hengen vaikutus on syvä ja suuri ylpeys sekä vihollisuus todellista Jumalan tahtoa vastaan, siksi Iisebelin hengen vallassa olevan tai sen tukijan täytyy nöyrtyä Jumalan edessä ja tehdä parannus.

        TE, JOTKA olette Iisebelin hengen vallassa tai hänen tukijansa, niin nöyrry ja tee parannus ja Jumala armahtaa sinut ja johdattaa sinut terveeseen ja Herran tuntemiseen ja uskoon.

        ote:Anonyymi
        2022-10-30 15:15:32

        miksi jättää kertomatta koko totuus..
        >>Kommentti jättää taas osan kertomatta,>>

        Koska kommentti painaa alas eli lyö ja alistaa miehiä täällä palstalla..eli kyse on miesvihasta omien naisvaltapyrkimysten tähden


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Anonyymi
        2022-10-30 14:58:17
        UUSI

        Jumalan tuomio ja rangaistus kävi toteen>>

        Kommentti jättää taas osan kertomatta, koska kommentti manipuloi Teitä S24-lukijat.

        Ahabin parannus.
        Ahab tuli synnintuntoon ja teki parannuksen ja nöyrtyi Jumalan edessä, siksi hän sai armon Jumalan silmien edessä. Iisebelin hengen vaikutuksen alla olevan tulee nöyrtyä ja hylätä Iisebelin eksytys, opit sekä Iisebelin vallan tukeminen. Tämä johtaa parannuksen tekemiseen kun nöyrrytään Jumalan edessä. Iisbelin hengen vaikutus on syvä ja suuri ylpeys sekä vihollisuus todellista Jumalan tahtoa vastaan, siksi Iisebelin hengen vallassa olevan tai sen tukijan täytyy nöyrtyä Jumalan edessä ja tehdä parannus.

        TE, JOTKA olette Iisebelin hengen vallassa tai hänen tukijansa, niin nöyrry ja tee parannus ja Jumala armahtaa sinut ja johdattaa sinut terveeseen ja Herran tuntemiseen ja uskoon.

        Tässa on Raamatun sanaa.

        Ei kenenkään iisebeli-harhaisten satukertomusta½


        Jumalan tuomio ja rangaistus kävi toteen
        ..........................................................................

        On kuin kohtalon ivaa, miten Aahab kuoli? Hän lähti ylimielisesti lähti sotimaan. Vaikka Aahab koetti piiloutua, tekeytyi tuntemattomaksi ( 1 Kun 22:30). Se ei auttanut. Se ainoa aukkokohta joka Aahabin sotisovassa oli, koitui hänen kuolemakseen. ( 1 Kun 22:34-35, 37-38)


        • "Mutta eräs mies, joka oli jännittänyt jousensa ja ampui umpimähkään, satutti Israelin kuningasta vyöpanssarin ja rintahaarniskan väliin. Niin tämä sanoi vaunujensa ohjaajalle: "Käännä vaunut ja vie minut pois sotarinnasta, sillä minä olen haavoittunut."

        • "Mutta kun taistelu sinä päivänä yltyi yltymistään, jäi kuningas seisomaan vaunuihinsa, päin aramilaisia. Illalla hän kuoli; ja verta oli vuotanut haavasta vaununpohjaan. "
        • " Näin kuoli kuningas, ja hänet vietiin Samariaan; ja kuningas haudattiin Samariaan."
        "Ja kun vaunut huuhdottiin Samarian lammikolla, nuoleskelivat koirat hänen vertansa, ja portot peseytyivät siinä, sen sanan mukaan, jonka Herra oli puhunut."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ote:Anonyymi
        2022-10-30 15:15:32

        miksi jättää kertomatta koko totuus..
        >>Kommentti jättää taas osan kertomatta,>>

        Koska kommentti painaa alas eli lyö ja alistaa miehiä täällä palstalla..eli kyse on miesvihasta omien naisvaltapyrkimysten tähden

        Mee jo lääkäriin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ote:Anonyymi
        2022-10-30 15:15:32

        miksi jättää kertomatta koko totuus..
        >>Kommentti jättää taas osan kertomatta,>>

        Koska kommentti painaa alas eli lyö ja alistaa miehiä täällä palstalla..eli kyse on miesvihasta omien naisvaltapyrkimysten tähden

        No miksi roikut tällä palstalla! Mee oman eukkos tykö!


    • Anonyymi

      2Kun.9:30-33 Sitten Jeehu tuli Jisreeliin. Kun Iisebel kuuli sen, maalasi hän ihomaalilla silmäluomensa, koristeli päänsä ja katseli ulos akkunasta. Ja kun Jeehu tuli portista sisään, kysyi Iisebel: Kävikö hyvin Simrille, herransa murhaajalle? Hän käänsi kasvonsa akkunaa kohti ja sanoi: Kuka on minun puolellani? Kuka? Niin pari kolme hoviherraa katsoi alas häneen. Jeehu sanoi: Syöskää hänet alas. Ja he syöksivät hänet alas, niin että hänen verensä pirskui seinään ja hevoisiin; ja nämä tallasivat hänet jalkoihinsa. 1Kun.16:8-20

      • Anonyymi

        • "Älkää avioituko näihin kansoihin kuuluvien kanssa. Älkää myöskään antako tyttäriänne heille vaimoiksi älkääkä ottako heidän tyttäriään vaimoiksi pojillenne, sillä he viettelisivät poikanne luopumaan Herrasta ja palvelemaan vieraita jumalia. Jos annatte tämän tapahtua, Herra vihastuu teihin ja tekee teistä heti lopun." ( 5 Moos 7:3-4)

        Iisebel oli jumalattoman Ahab-nimisen Israelin kuninkaan (pakanavaimo). Kun miehet syyllistävät naisia "iisebelin hengestä" he ilmeisen tahallaan koettavat piilottaa ne synnit, joihin kuningas Aahab lankesi! Aahab oli uhmassaan ollut tottelmaton, ja otti pakanavaimon. Tässä listaa:

        • Hän otti "pakanavaimon", Iisebelin siidonilaisen naisen! ( 1 Kun 16:30)
        • Vaikka Herra oli ehdottomasti kieltänyt kansansa miehiä ottamassa pakanavaimoa!
        • Hän pysytti alttarina Baalille -epäjumalalle. (1 Kun 16:32-33)
        • Asetti toisen epäjumalan (Aseran) aloitti uudelleen epäjumalien palvelun Israelissa.
        • Alkoi jumalattomuudessaan vainota Herran profeettaa, Eliaa. ( 1 Kun 17:1)
        • Aiheutti jumalattomuuden synnillä yli kolmen (3) vuoden kuivuuden ja nälänhädän maassa! ( 1 Kun 18.luku)
        • Syyllistyi syyttömän harkittuun murhaan. ( 1 Kun 21. luku)
        • Varasti syyttömän köyhän miehen perinnön ja murhasi hänet. ( 1 Kun 21:19)
        • Johdatti Israelin kansan syntiin ja tottelemattomuuteen Herraa vastaan. ( 1 Kun 21:22)
        • Antoi pakanavaimon (Iiseblin) ohjata itseään. ( 1 Kun 21:7-9)
        • Lähti älyttömään sotaan vastoin Herran profeetta Miikan varoitusta. ( 1 Kun 22:14-17)
        • Kohtasi kuolemansa, niinkuin profeetta Elia ennusti:


        4) Sekä Aahab että Iisebel kohtasivat molemmat karun kuoleman. . . ( 1 Kun 21:20-25)


    • Anonyymi

      2Kun.9:33 Biblia (1776) Hän sanoi: syöskäät hänet ulos! ja he syöksivät hänet ulos, ja seinä ja hevoset priiskoitettiin hänen verestänsä, ja hän tallattiin maahan.

    • Anonyymi

      On kuin kohtalon ivaa, miten Aahab kuoli? Hän lähti ylimielisesti lähti sotimaan. Vaikka Aahab koetti piiloutua, tekeytyi tuntemattomaksi ( 1 Kun 22:30). Se ei auttanut. Se ainoa aukkokohta joka Aahabin sotisovassa oli, koitui hänen kuolemakseen. ( 1 Kun 22:34-35, 37-38)

      • "Mutta eräs mies, joka oli jännittänyt jousensa ja ampui umpimähkään, satutti Israelin kuningasta vyöpanssarin ja rintahaarniskan väliin. Niin tämä sanoi vaunujensa ohjaajalle: "Käännä vaunut ja vie minut pois sotarinnasta, sillä minä olen haavoittunut."

      • "Mutta kun taistelu sinä päivänä yltyi yltymistään, jäi kuningas seisomaan vaunuihinsa, päin aramilaisia. Illalla hän kuoli; ja verta oli vuotanut haavasta vaununpohjaan. "
      • " Näin kuoli kuningas, ja hänet vietiin Samariaan; ja kuningas haudattiin Samariaan."
      "Ja kun vaunut huuhdottiin Samarian lammikolla, nuoleskelivat koirat hänen vertansa, ja portot peseytyivät siinä, sen sanan mukaan, jonka Herra oli puhunut."

    • Anonyymi

      Profeetta Elian nuhdepuhe kuningas Aahabille:

      1 Kun 21:17-25


      • "Jo löysin. Koska sinä olet myynyt itsesi tekemään sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, niin katso, minä annan onnettomuuden kohdata sinua ja lakaisen sinut pois ja hävitän Israelista Ahabin miespuoliset jälkeläiset, kaikki tyynni. "

      • "Ja minä teen sinun suvullesi niinkuin Jerobeamin, Nebatin pojan, suvulle ja niinkuin Baesan, Ahian pojan, suvulle, koska sinä olet vihoittanut minut ja saattanut Israelin tekemään syntiä."

      • "Myöskin Iisebelistä on Herra puhunut sanoen: Koirat syövät Iisebelin Jisreelin muurin luona. Joka Ahabin jälkeläisistä kuolee kaupungissa, sen koirat syövät, ja joka kuolee kedolle, sen syövät taivaan linnut."
      • "Totisesti ei ole ollut ketään, joka olisi niin myynyt itsensä tekemään sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, kuin Ahab, kun hänen vaimonsa Iisebel vietteli häntä. Hän teki ylen kauhistavasti, kun lähti seuraamaan kivijumalia, aivan niinkuin amorilaiset tekivät, jotka Herra karkoitti israelilaisten tieltä."

      Kuninkaan synnit olivat kauhistuttavat, koska hän käytti kuninkaan valtaa, ja asemaa.

      • Anonyymi

        TE, JOTKA olette Iisebelin hengen vallassa tai hänen tukijansa, niin nöyrry ja tee parannus ja Jumala armahtaa sinut ja johdattaa sinut terveeseen ja Herran tuntemiseen ja uskoon.


    • Anonyymi

      Sinä joka kuulunet sairaaseen iisebel-oppiin, iisebelin-henki-demoniseen oppiin, kukaan tervehenkinen uskova ei tuollaisiin haihatuksiin usko eikä lähde!

      Jos joku on siinä tilassa, että pelkää jotakin iisebeli-haamuja joak nurkan takana, silloin on asiat pahasti!

      Totisen uskovan usko nojaa Herraan Jeesukseen! Ja uskon katse on Hänessä ja terveen opin Sanassa. Ei luuserimaisessa pelko-fobiassa demoneita koko ajan peläten!

      Jeesus on Voittaja. Ja jokainen Hänen kanssaan on voittaja. Ei orjaile jonkun iisebeli-harha-opin kanssa!

      Kiittäkää Herraa te Kaikki Hänen laumasa lampaat!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Raamatun sanaa on verrattu kaksiteräiseen miekkaan. Miten?
      Hebr 4:12.

      • Anonyymi

        Jos ja kun antaa sen tehdä tehtävänsä, se suorittaa erotuksen. Mikä on sielusta? Mikä on Jumalasta?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe