Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Toyotan kalliit huollot?

Anonyymi-ap

Ihmettelen sitä, miten huonompien automerkkien omistajat jatkuvasti vaahtoavat Toyotan huolto-ohjelmasta. Minulle 15000 km huoltoväli on aivan sopiva. Kerran vuodessa käytän hybridi-Toyotaani merkkiliikkeessä huollettavana, jolloin autoon tehdään normaali huolto ja tarkistetaan akusto ja hybridikoneisto. Silloin akkutakuu on voimassa 10 vuotta tai 350000 km.

Tietysti huolto hieman maksaa, mutta jos on vara pitää autoa, niin kyllä sitä kannattaa huollossakin käyttää. Jos auton normaali huollattaminen tuntuu liian kalliilta, niin silloin pitää hankkia halvempi käytetty ropponen, jota voi sitten itse iltaisin rassailla. Auto pitää valita maksukyvyn mukaan.

Käteisellä Tojotansa ostaneet Tojota-papparaiset pystyvät kyllä huoltolaskunsa keveästi maksamaan. Jos huonompien merkkien varattomilla ja kateellisilla omistajilla on huoltojen maksamisessa vaikeuksia, niin sehän on heidän asiansa. Turha näistä maksuvaikeuksista on meitä viisaita Tojota-papparaisia syyllistää.

113

995

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ajat kuitenkin 10 vuodessa vain alle 150000 km. Mitä hyödyt 350000 km akkutakuusta?

      • Anonyymi

        Se takuu on 8v/160tkm.


    • Anonyymi

      Paremmissa merkeissä on huolto 30.000 km välein. Mitä huonompi merkki, sen lyhyempi huoltoväli. Jos autossani olisi 15.000 km välein huolto, joutuisin käyttämään autoa kaksi kertaa vuodessa huollossa. Aikaa, vaivaa ja rahaakin menisi. Kyytejäkin voi joutua järjestelemään. Eikä siellä huollossa muuta tehdä kuin öljyt ja suodatin vaihdetaan. Ei siellä mitään tarkistella. Ilmansuodatin vaihdetaan kolmen vuoden välein öljynvaihdon yhteydessä.

      • Anonyymi

        Niissä ns. paremmissa merkeissä vaan täytyy lisätä sitä öljyä ja meneehän siihenkin rahaa, koska siten se öljy siellä moottorissa vaihtuu niin, että sen 30.000 km voi ajaa siihen varsinaiseen huoltoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niissä ns. paremmissa merkeissä vaan täytyy lisätä sitä öljyä ja meneehän siihenkin rahaa, koska siten se öljy siellä moottorissa vaihtuu niin, että sen 30.000 km voi ajaa siihen varsinaiseen huoltoon.

        Ei tarvitse lisätä lainkaan 30.000 km.aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niissä ns. paremmissa merkeissä vaan täytyy lisätä sitä öljyä ja meneehän siihenkin rahaa, koska siten se öljy siellä moottorissa vaihtuu niin, että sen 30.000 km voi ajaa siihen varsinaiseen huoltoon.

        Kaiken lisäksi ne öljyt on sitten pakokaasujen lisäksi hengitysilmassa. Hyvä Toyota pidä tuo 15.000 km huoltoväli se on vaan perustellusti oikeasti parempi. Silloin täytyy olla tosi köyhä jos ei ole sen verran aikaa ja rahaa, että öljyt ja suodattimen vaihtaa tai vaihdattaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaiken lisäksi ne öljyt on sitten pakokaasujen lisäksi hengitysilmassa. Hyvä Toyota pidä tuo 15.000 km huoltoväli se on vaan perustellusti oikeasti parempi. Silloin täytyy olla tosi köyhä jos ei ole sen verran aikaa ja rahaa, että öljyt ja suodattimen vaihtaa tai vaihdattaa.

        Köyhillä on varmaan aikaa vaihdattaa öljyt noin tiheään.
        Hyvissä merkeissä ei tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhillä on varmaan aikaa vaihdattaa öljyt noin tiheään.
        Hyvissä merkeissä ei tarvitse.

        Aika on rahaa, joten köyhillä nimenomaan ei ole aikaa eikä rahaa vaihtaa tai vaihdattaa öljyjä useammin. Rikkaampien ei taas tarvitse olla useammin kädet kokoajan öljyssä sitä öljyä lisäämässä pitkillä huoltoväleillä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Että taas 2000-luvun taitteen autoista juttua. Toyotissa lyhenneettiin öljyn mittatikkuja, että saatiin öljynpintaa ylemmäksi, jotta ei tarvitsisi koko ajan lisätä.

        D4D-moottorit ne vasta ongelmallisia olivatkin:

        "2.0 ja 2.2 litraisissa D4-D dieselmoottoreissa on materiaalivirhe. Ne alkavat kuluttamaan jäähdytinnestettä ja moottori ei ole kunnostettavissa, koska tasopinnat haurastuvat. Moottorin uusinta maksaa 5.000 eurosta ylöspäin"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että taas 2000-luvun taitteen autoista juttua. Toyotissa lyhenneettiin öljyn mittatikkuja, että saatiin öljynpintaa ylemmäksi, jotta ei tarvitsisi koko ajan lisätä.

        D4D-moottorit ne vasta ongelmallisia olivatkin:

        "2.0 ja 2.2 litraisissa D4-D dieselmoottoreissa on materiaalivirhe. Ne alkavat kuluttamaan jäähdytinnestettä ja moottori ei ole kunnostettavissa, koska tasopinnat haurastuvat. Moottorin uusinta maksaa 5.000 eurosta ylöspäin"

        Toyotasta hajoaa vähän kaikki:
        Kysymys:

        "Haluan tuoda julki ko kansanautossa olevat tyyppiviat eli vuosi ja kahdeksan kuukautta vanhassa autossa 208 tkm taksissa mittarissa .

        Vauhtipyörä ja kytkinpaketti takuuseen 120 000 km, täristi jarrulevyt kierot
        Lambda ? anturi ja moottoriohjelma uusiksi , savutti ihan hirveästi välillä regenerointivaiheessa 125 000 km
        208 tkm (1v ja 9 kk vanha auto) kannentiiviste rikki, merkkiliikkeen kustannusarvio 5000 ( kannnentiivisteen vaihto ) – 12 000 e (moottorinvaihto), vaihdoin itse kannentiivisteen, n 40 h työaika, todella isotöinen.
        Remontissa paljastui Egr-järjestelmä vialliseksi, karsta oli sotkenut kanavat kannessa ja järjestelmässä ja mm imusarjassa n. puoli !!!! litraa karstamömmöä, jonka puhdistaminen ei kuulu mihinkään huolto-ohjelmaan, vaikka mielestäni tulisi puhdistaa max 150 tkm välein.
        Oven stopparit särkeneet ovipellin ja tulossa läpi etuovista!!!
        Viat yleisiä, käyttö pääasiassa matka ajoa ja huollot tehty ajallaan

        Kysymys kuuluu: Onko viat mielestäsi tuotevastuulain piirissä?

        Maahantuojan mielestä ei ole ."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että taas 2000-luvun taitteen autoista juttua. Toyotissa lyhenneettiin öljyn mittatikkuja, että saatiin öljynpintaa ylemmäksi, jotta ei tarvitsisi koko ajan lisätä.

        D4D-moottorit ne vasta ongelmallisia olivatkin:

        "2.0 ja 2.2 litraisissa D4-D dieselmoottoreissa on materiaalivirhe. Ne alkavat kuluttamaan jäähdytinnestettä ja moottori ei ole kunnostettavissa, koska tasopinnat haurastuvat. Moottorin uusinta maksaa 5.000 eurosta ylöspäin"

        Noita Toyotan moottoreita hajosi pelkästään Suomessa ilmeisesti tuhansia.

        https://www.apu.fi/kysymykset/toyota-avensis-2008-2013-d4d-20-vm-2011-ongelmat


      • Anonyymi

        Suomessa autoon kannattaa vaihtaa öljyt 15000 km välein, mikäli haluaa auton toimivan varmasti. Yhdellä tutullani on autokorjaamo, jossa korjataan kaikkia merkkejä. Kaveri kertoi minulle, että hän suosittelee kaikille Volkkarin omistajille öljynvaihtoa 15000 välein, mikäli nämä haluavat ajaa autollaan pitkään.

        Kaverin mielestä Volkkarin moottoreille 30000 öljynvaihtoväli on aivan liian pitkä. Mikäli öljyt vaihdetaan 30000 km välein, niin moottori saattaa kilahtaa 70000 -80000 km kohdalla. Näitä tapauksia on kuulemma tullut eteen aika paljon, ja siksi kaveri suositteleekin kaikkiin VAG-autoihin lyhempää (15000 km) öljynvaihtoväliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa autoon kannattaa vaihtaa öljyt 15000 km välein, mikäli haluaa auton toimivan varmasti. Yhdellä tutullani on autokorjaamo, jossa korjataan kaikkia merkkejä. Kaveri kertoi minulle, että hän suosittelee kaikille Volkkarin omistajille öljynvaihtoa 15000 välein, mikäli nämä haluavat ajaa autollaan pitkään.

        Kaverin mielestä Volkkarin moottoreille 30000 öljynvaihtoväli on aivan liian pitkä. Mikäli öljyt vaihdetaan 30000 km välein, niin moottori saattaa kilahtaa 70000 -80000 km kohdalla. Näitä tapauksia on kuulemma tullut eteen aika paljon, ja siksi kaveri suositteleekin kaikkiin VAG-autoihin lyhempää (15000 km) öljynvaihtoväliä.

        Vai kaverilla, heh. Olen nyt ajanut 17 vuotta 30.000 km vaihtovälillä, eikä ole ollut pienintäkään ongelmaa enkä ole lisännyt öljyä kertaakaan. Eikä ole ollut myöskään ongelmia yhdelläkään kaverilla 30.000 km vaihtoväleillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai kaverilla, heh. Olen nyt ajanut 17 vuotta 30.000 km vaihtovälillä, eikä ole ollut pienintäkään ongelmaa enkä ole lisännyt öljyä kertaakaan. Eikä ole ollut myöskään ongelmia yhdelläkään kaverilla 30.000 km vaihtoväleillä.

        Jos ajaa paljon niin 30.000km on aivan hyvä ölynvaihtoväli. Täydin yurhaa vaihtaa long life öljyjä. Turhaa rahantuhlausta.

        Sen sijaan jos ajaa esim 10.000km vuodessa niin tilanne on toinen. Silloin VWkin osaa sytyttää huoltovälin reilun vuoden jälkeen. Kokeiltu on sitäkin aivan omassa elämässä.

        Ero tojotaan on se että VW osaa ottaa olosuhteet huomioon ja vaihdattaa öljyt ytarpeen mukaan. Tojon tyhmä kiinteä ohjeöma on ok vähän ajaville mutta kallis riesa paljonajavalle.


      • Anonyymi

        Huolto 30 tkm välein ja korjauksia kerran kuussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huolto 30 tkm välein ja korjauksia kerran kuussa.

        Korjauksia ei ole, kun ei ole vikojakaan. Vesipumppu tosin menee siinä 280 tkm lukemissa ja tarvikepumppu ei sitten kestä kuin 150-200 tkm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että taas 2000-luvun taitteen autoista juttua. Toyotissa lyhenneettiin öljyn mittatikkuja, että saatiin öljynpintaa ylemmäksi, jotta ei tarvitsisi koko ajan lisätä.

        D4D-moottorit ne vasta ongelmallisia olivatkin:

        "2.0 ja 2.2 litraisissa D4-D dieselmoottoreissa on materiaalivirhe. Ne alkavat kuluttamaan jäähdytinnestettä ja moottori ei ole kunnostettavissa, koska tasopinnat haurastuvat. Moottorin uusinta maksaa 5.000 eurosta ylöspäin"

        Niitä 2000-luvun autoja on kuitenkin vielä liikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai kaverilla, heh. Olen nyt ajanut 17 vuotta 30.000 km vaihtovälillä, eikä ole ollut pienintäkään ongelmaa enkä ole lisännyt öljyä kertaakaan. Eikä ole ollut myöskään ongelmia yhdelläkään kaverilla 30.000 km vaihtoväleillä.

        Et sitten ole ajanut vag autolla, jotka sitä öljyä syö. Ei ole tullut vielä yhtään sellaista 2000-luvun Volkkaria, joka ei öljyä olisi syönyt. Ja eihän niitä kaverinkaan kokemuksia voi olla, kun ei niitä kavereita ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten ole ajanut vag autolla, jotka sitä öljyä syö. Ei ole tullut vielä yhtään sellaista 2000-luvun Volkkaria, joka ei öljyä olisi syönyt. Ja eihän niitä kaverinkaan kokemuksia voi olla, kun ei niitä kavereita ole.

        Ei ole tullut vastaan yhtään Volkkaria tai muutakaan autoa, jossa on 30.000 km huoltoväli ja joka veisi öljyä. Kavereita on paljon, ja taitaa liki kaikilla olla autot, jossa on 30.000 km huoltoväli.

        Turha tuota on sinun jankuttaa, että söisivät öljyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai kaverilla, heh. Olen nyt ajanut 17 vuotta 30.000 km vaihtovälillä, eikä ole ollut pienintäkään ongelmaa enkä ole lisännyt öljyä kertaakaan. Eikä ole ollut myöskään ongelmia yhdelläkään kaverilla 30.000 km vaihtoväleillä.

        Suosittelen kokeilemaan öljyn vaihtamista omin käsin 15 tkm jälkeen. Öljy on sen verran ohueksi leikkautunutta että kyllä on jo aikakin vaihtaa. 15-30 tkm välillä öljyn ominaisuudet ei ainakaan parane.
        Jos autossani olisi 30 tkm öljynvaihtoväli, vaihtaisin öljyt silti 15 tkm välein. Voisin venyttää öljynvaihtovälin 30 tkmiin vain jos alle 2 litran moottorissa öljytilavuus olisi 6 litraa.
        Rekan moottoreissa on jopa 100 tkm öljynvaihtovälejä, mutta niissä on myös iso öljytilavuus ja moottori raksuttaa kellon ympäri, jolloin öljy pysyy toimintalämpötilassaan koko vaihtovälin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niissä ns. paremmissa merkeissä vaan täytyy lisätä sitä öljyä ja meneehän siihenkin rahaa, koska siten se öljy siellä moottorissa vaihtuu niin, että sen 30.000 km voi ajaa siihen varsinaiseen huoltoon.

        YLEENSÄ vain jos käytetään väärää öljyä niin saattaa öljynkulutus alkaa kasvaa.
        Tarpeeksi kauan kun on käytetty väärää öljyä niin ei se öljynvaihto oikeaan enää auta, männänrenkaat esimerkiksi on joku liikaantuneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa autoon kannattaa vaihtaa öljyt 15000 km välein, mikäli haluaa auton toimivan varmasti. Yhdellä tutullani on autokorjaamo, jossa korjataan kaikkia merkkejä. Kaveri kertoi minulle, että hän suosittelee kaikille Volkkarin omistajille öljynvaihtoa 15000 välein, mikäli nämä haluavat ajaa autollaan pitkään.

        Kaverin mielestä Volkkarin moottoreille 30000 öljynvaihtoväli on aivan liian pitkä. Mikäli öljyt vaihdetaan 30000 km välein, niin moottori saattaa kilahtaa 70000 -80000 km kohdalla. Näitä tapauksia on kuulemma tullut eteen aika paljon, ja siksi kaveri suositteleekin kaikkiin VAG-autoihin lyhempää (15000 km) öljynvaihtoväliä.

        Hevosmiesten tietotoimisto !!??


    • Anonyymi

      "Relax takuuseen ei kuulu:
      Huolto-osat kuten:

      säännöllisesti huolto-ohjelmassa vaihdettavat osat, suodattimet, jarrupalat ja -levyt, -kengät ja vaijerit, kytkin paketti (levy, asetelma ja painelaakeri), rengasyhdistelmät, vanteet, renkaat, (V- tai moniura) hihnat ja kiristimet, 12V akut, kaikki nesteet, sytytystulpat sekä vianetsintä.

      Kumiosat kuten:

      lämmitysletkut ja -putket, muut kumiletkut, moottorin tai ohjaamon tuet, ikkuna- ja kylkilistat, pyyhkijänsulat, vetoakselin suojakumit, iskunvaimentimet (ml. pneumaattiset sylinterit), kallistuksenvakaajan kumihelat, (maa-)kaasukäyttöön/FlexFuel liittyvät osat sekä kaikki muut kuin alkuperäisen polttoainejärjestelmät osakomponentit ja niiden välittömät ja välilliset vahingot.

      Kori ja maalipinta kuten:

      ajovalot, lamput, polttimot, linssit, korin osat, puskurit, lasi (ikkuna), antenni, kahvat ja kangasosat, maalipinta, ovi- ja ikkunalistat, kromiosat, kiiltävät metallit (metalliosat ilman pinnoitetta/maalausta) sekä kaikki korroosiokorjaukset.

      Sisustus kuten:

      verhoilut ml. katto, istuinsuojat, tyynyt/pehmusteet, lattiamatot, tuuletussäleiköt, tuhkakuppi, vaihdekepin nuppi, kojelauta sekä ohjauspyörä.

      Multimediajärjestelmät kuten:

      DVD-soitin, näytöt sekä kuulokkeet.

      HSD-ajoakku, koska kuuluu akkuturvan piiriin

      Muut kuin alkuperäiset Toyota-varaosat/varusteet

      Varusteena asennettu jälkiasenteinen polttoainetoiminen lisälämmitin ei kuulu turvaan.

      Alkuperäiset Toyota-lisävarusteet, jotka ovat asennettu muualla kuin tehtaalla tai maahantuontikunnostamossa.

      Huom! Ei kata jälleenmyyjällä asennettuja varusteita.

      Tietyt yksittäiset osat ja komponentit kuten:

      pakoputkisto, saranat, mutterit ja pultit, sulakkeet, kiinnikkeet ja pidikkeet (esim. puskuri/oviverhous), etu- ja takavakaajatanko, moottorin ja ohjaamon kiinnikkeet sekä EV- ja Plug-in-latauskaapelit.

      Kaikki ajoneuvon korin ulkopuoliset osat

      Äänien/melun korjaustoimenpiteet

      Säätotoimenpiteet kuten:

      ohjauskulmat sekä ovien säädöt."

      • Anonyymi

        Herää kysymys mitä relax takuuseen kuuluu. Yksi asia on päivänselvä, otetaan aasiakkailta rahat pois. Jääkö muuta?


      • Anonyymi

        Tämä on mielenkiintoinen tieto asioista jotka eivät kuulu Toyotan takuuseen: "vianetsintä"

        Mitä hevlettiä? jos tojossa on joku vika ja viet sen takuukorjaukseen niin Toyota laskuttaa kaikesta työstä jonka se käyttää siihen että se yrittää keksiä mikä vika on kyseessä?
        Tekniikan Maailman kertoman mukaan siihen voi vierähtää hyväkin tovi eikä mitään saada selville....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on mielenkiintoinen tieto asioista jotka eivät kuulu Toyotan takuuseen: "vianetsintä"

        Mitä hevlettiä? jos tojossa on joku vika ja viet sen takuukorjaukseen niin Toyota laskuttaa kaikesta työstä jonka se käyttää siihen että se yrittää keksiä mikä vika on kyseessä?
        Tekniikan Maailman kertoman mukaan siihen voi vierähtää hyväkin tovi eikä mitään saada selville....

        Ihan kusetusta tuollainen takuu. Vaan ei tunnu toimivan Kiassa ja Hyundaissakaan. Rajataan takuun ulkopuolelle niin paljon kaikkea.


    • Anonyymi

      Mene bussilla, vaikka sitten jos olet noin köyhä.

      • Anonyymi

        ..Lisään vielä, että itse en mene edes bussilla vaan joko kävellen tai pyörällä.


    • Anonyymi

      Ahaa, eli kovat huoltokulut ei sitten olekaan mikään ongelma, kun rahaa on. Mutta sittenhän voi yhtä hyvin vaikka ajella paremmallakin autolla kuin jollain tojolla. Hintahan ei ole mikään ongelma myöskään, jos on rahaa. Ai niin, mutta kun niitä "huonompia merkkejä" joutuu kuulemma joskus korjaamaankin. Mutta rahalla siitäkin selviää. Ei se juurikaan poikkea tojon ylimääräisistä huoltoreissuista. Korjaamolla on auto kuitenkin, ja sijaisautolla ajellaan sillä välin. Sou vot.

      • Anonyymi

        Kyllä ne korjaukset pelkistä perushuolloista aika paljonkin eroaa.


      • Anonyymi

        Pelkkä öljynvaihtohuolto menee odottaessakin ei tarvitse edes sijaisautosta maksaa. Ja vielä vähemmän jos itse tekee.


      • Anonyymi

        Tojotan käyttäminen huollossa ei ole minulle ongelma, sillä raha riittää siihen hyvin. Paremman automerkin hankkiminen muodostu kyllä minulle ongelmaksi, sillä ne "paremmat" saksalaiset premiumautot kun ovat käyttövarmuudeltaan huonompia kuin Toyota. Aivan älytöntähän se olisi käyttää enemmän rahaa ja ostaa sitten huonompi saksalainen "laatuauto" kuin nykyinen Toyota. En minä vielä niin seniili ole, että tällaisen typeryyden tekisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotan käyttäminen huollossa ei ole minulle ongelma, sillä raha riittää siihen hyvin. Paremman automerkin hankkiminen muodostu kyllä minulle ongelmaksi, sillä ne "paremmat" saksalaiset premiumautot kun ovat käyttövarmuudeltaan huonompia kuin Toyota. Aivan älytöntähän se olisi käyttää enemmän rahaa ja ostaa sitten huonompi saksalainen "laatuauto" kuin nykyinen Toyota. En minä vielä niin seniili ole, että tällaisen typeryyden tekisin.

        Ne saksalaiset ovat käyttövarmuudeltaan huomattavasti parempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne korjaukset pelkistä perushuolloista aika paljonkin eroaa.

        Ai jaa, minulla ei ole ollut mitenkään merkittävän tuntuista eroa, noin niin kuin asiakkaan näkökulmasta, kun on esim. tehty vaikka se perus öljynvaihto, tai korjattu vaikkapa lohkolämmitin. Aamulla auto pajalle, sijaisautolla töihin, päivän mittaan tulee tekstari että auto valmis ja sitten käväsee sen hakemassa jossain sopivassa välissä. Niin Toyotahuollossako pitää istuskella venaamassa, kun ei raski sijaisautosta maksaa? Siitäkö pitää ihan maksaakin, mutta eikös se aloituksen pointti ollut että rahaa kyllä riittää vaikka pitääkin yhtenään rampata huollossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai jaa, minulla ei ole ollut mitenkään merkittävän tuntuista eroa, noin niin kuin asiakkaan näkökulmasta, kun on esim. tehty vaikka se perus öljynvaihto, tai korjattu vaikkapa lohkolämmitin. Aamulla auto pajalle, sijaisautolla töihin, päivän mittaan tulee tekstari että auto valmis ja sitten käväsee sen hakemassa jossain sopivassa välissä. Niin Toyotahuollossako pitää istuskella venaamassa, kun ei raski sijaisautosta maksaa? Siitäkö pitää ihan maksaakin, mutta eikös se aloituksen pointti ollut että rahaa kyllä riittää vaikka pitääkin yhtenään rampata huollossa.

        Papparaisilla ei oo kiirettä mihinkään, niin hyvin voi istuskella pullakahveja hörstämässä, ja jos vielä myyjä tulee juttelemaan mukavia niin sehän tyydyttää jo monenlaisia tarpeita tojopapan elämässä. Eihän sitä tiiä jos vaikka joku kerta lähteekin huoltoreissulta ihan uudella tojolla tien päälle.


    • Anonyymi

      Toyota kestää.

    • Anonyymi

      Aloittajalle. Mistä löytyy huonompi automerkki kuin Toyota?
      Aikas mahdotonta on sellaista löytää. En keksi ainuttakaan.

      • Anonyymi

        "Aloittajalle. Mistä löytyy huonompi automerkki kuin Toyota?
        Aikas mahdotonta on sellaista löytää. En keksi ainuttakaan."


        Huonompia automerkkejä on helppo löytää. Monen remonttimiehen kanssa olen autoista keskustellut, ja kaikki heistä ovat olleet yhtä mieltä siitä, että Toyota on paras auto tavalliselle käyttäjälle. Kaikki muut automerkit ovat siten Toyotaa huonompia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Aloittajalle. Mistä löytyy huonompi automerkki kuin Toyota?
        Aikas mahdotonta on sellaista löytää. En keksi ainuttakaan."


        Huonompia automerkkejä on helppo löytää. Monen remonttimiehen kanssa olen autoista keskustellut, ja kaikki heistä ovat olleet yhtä mieltä siitä, että Toyota on paras auto tavalliselle käyttäjälle. Kaikki muut automerkit ovat siten Toyotaa huonompia.

        En ole vielä.semmoista remonttimiestä nähnyt, joka pitää Toyotaa hyvänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole vielä.semmoista remonttimiestä nähnyt, joka pitää Toyotaa hyvänä.

        Mistä autosta ei Opelia tulisi jossain vaiheessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole vielä.semmoista remonttimiestä nähnyt, joka pitää Toyotaa hyvänä.

        Mä tiedän yhden remonttimiehen joka on tyytyväinen Tojotaan. Sillä on pieni korjaamo ja sanoi, että Tojotat tuo leivän pöytään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä tiedän yhden remonttimiehen joka on tyytyväinen Tojotaan. Sillä on pieni korjaamo ja sanoi, että Tojotat tuo leivän pöytään.

        Eikä tarvii pahemmin muuta tehdä, kun huoltaa ja tekemistä siinäkin riittää ihan tarpeeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Aloittajalle. Mistä löytyy huonompi automerkki kuin Toyota?
        Aikas mahdotonta on sellaista löytää. En keksi ainuttakaan."


        Huonompia automerkkejä on helppo löytää. Monen remonttimiehen kanssa olen autoista keskustellut, ja kaikki heistä ovat olleet yhtä mieltä siitä, että Toyota on paras auto tavalliselle käyttäjälle. Kaikki muut automerkit ovat siten Toyotaa huonompia.

        No nyt oikein vitsin murjaisit. Hyvä että huumoria löytyy, vai olisko tuo lausumasi oikea emävale.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt oikein vitsin murjaisit. Hyvä että huumoria löytyy, vai olisko tuo lausumasi oikea emävale.

        Totuus ei pala tulessakaan. Käytännössä on havaittu, että Toyota toimii varmemmin kuin saksalaiset premiumautot. Kaikki (saksalaisilla vikapesillä ajavat) eivät uskalla tätä tosiasiaa tunnustaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus ei pala tulessakaan. Käytännössä on havaittu, että Toyota toimii varmemmin kuin saksalaiset premiumautot. Kaikki (saksalaisilla vikapesillä ajavat) eivät uskalla tätä tosiasiaa tunnustaa.

        Mitäpä sitä väärää tunnustusta tekemään. Parempi pysyä totuudessa, ja ajella mieleisellään autolla. Minä olen ollut tyytyväinen nykyiseen Bemariin, huolto kahden vuoden välein, eikä yhtään vikaa. On vielä hyvä ajettava, ja tehoakin mukavasti.


    • Anonyymi

      Aikas subjektiivista keskustelua mutta mitäpä sitä hyvää vääntöä faktoilla pilaamaan.

    • Anonyymi

      Kallis huolto-ohjelma se on joka tapauksessa ja vakuutuksetkin kalliimmat kuin verrokeissa.

      • Anonyymi

        Tai maksat sitten korjauksista. Täytyy muistaa, että huollot ja korjaukset ovat 2 eri asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai maksat sitten korjauksista. Täytyy muistaa, että huollot ja korjaukset ovat 2 eri asiaa.

        Miksi korjauksia pitäisi maksaa kun niitä ei ole?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi korjauksia pitäisi maksaa kun niitä ei ole?

        Kaikista autoista tulee Opeleita jossain vaiheessa tai sitten sulla ei ole autoa ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai maksat sitten korjauksista. Täytyy muistaa, että huollot ja korjaukset ovat 2 eri asiaa.

        Ei jatkuva öljyn lutraus vähennä yhtään vikoja, hihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei jatkuva öljyn lutraus vähennä yhtään vikoja, hihii!

        Ei niin. Sitä jatkuvaa öljyn kanssa lutraamista se Volkkarin kanssa oli, kun sitä piti lisätä ja viat siihen lisäksi päälle myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin. Sitä jatkuvaa öljyn kanssa lutraamista se Volkkarin kanssa oli, kun sitä piti lisätä ja viat siihen lisäksi päälle myös.

        Ei tarvitse lutrata ollenkaan jos ei itse vaihda öljyjä. Eikä tarvitse vaihtaa kuin 30.000 km välein. Heikkolaatuisissa autoissa pitää vaihtaa 15:tkm välein.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja viat päälle.

        Toyotalla öljyn lutraaminen on tuttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla öljyn lutraaminen on tuttua.

        Volkkarilla tutumpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi korjauksia pitäisi maksaa kun niitä ei ole?

        Toyotan dieseleissäkin puolimoottorin vaihto oli vain isompi huolto. Ei siis mitään korjattavaa.


    • Anonyymi

      Toyotan akkutakuu on 8 vuotta /160 000km, ainakin Suomessa Toyotan virallisten sivujen mukaan.

      • Anonyymi

        Minulla ainakin on oikein viralinen sertifikaatti, jossa lukee akkutakuun olevan 10 vuotta tai 350000 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ainakin on oikein viralinen sertifikaatti, jossa lukee akkutakuun olevan 10 vuotta tai 350000 km.

        Älä valehtele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele.

        "Älä valehtele."


        Ei minulla ole tarvetta valehdella näin selvässä asiassa. Autoni hansikaslokerossa on maahantuojan antama dokumentti " TOYOTA HYBRIDIAKKUTURVA 10v/350000 km" . Jokaisen vuosihuollon yhteydessa saan merkkiliikkeestä sertifikaatin " Toyota Hybrid Service , Toyota Hybrid-järjestelmän kuntotarkastus", joka vaaditaan siihen, että HYBRIDIAKKUTURVA pysyy voimassa 10 vuotta. Mikä tässä jutussa on sinulle epäselvää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Älä valehtele."


        Ei minulla ole tarvetta valehdella näin selvässä asiassa. Autoni hansikaslokerossa on maahantuojan antama dokumentti " TOYOTA HYBRIDIAKKUTURVA 10v/350000 km" . Jokaisen vuosihuollon yhteydessa saan merkkiliikkeestä sertifikaatin " Toyota Hybrid Service , Toyota Hybrid-järjestelmän kuntotarkastus", joka vaaditaan siihen, että HYBRIDIAKKUTURVA pysyy voimassa 10 vuotta. Mikä tässä jutussa on sinulle epäselvää?

        Laadukkaille akuille annetaan pitkä takuu. Toyota on paras ja turvallisin valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laadukkaille akuille annetaan pitkä takuu. Toyota on paras ja turvallisin valinta.

        Tai Lexus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai Lexus.

        Jos olisin nuorempi mies, niin voisin ostaa Lexuksen, mutta nyt on ikää jo niin paljon, ettei kaupassa olisi enää mitään mieltä. Tavallinen itselataava hybridi-Toyota on minulle ihan passeli ajopeli hautaan asti.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Aloittajalla, köyhälle kaikki on kallista. Hähähähähähähö

    • Anonyymi

      On hauskaa kun japseilla ajelevat kuvittelevat ajavansa länsiautoilla, vaikka japsit ovat itäisimmistä itäisempiä!

    • Anonyymi

      Kalliista huolto-ohjelmasta huolimatta Toyotan kestävyys on valheellinen myytti jota papat yrittävät vaalia. 700.000 suomessa tehtyä katsastusta kertoo että toyotat paalatan vähemmän ajettuina kuin autot keskimärim. Se näkyy liitteen taulukosta.
      Toyotilla ajetaan niin vähän että ne ovat kyllä pitkään rekisterissä mutta eivät ne kilometrien valossa kovin kestäviä ole.

      https://www.iltalehti.fi/autot/a/2016051921593165

      10 vuoden aikana ajetuista kilometreistä Trafin tilasto kertoo seuraavaa.

      http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Katsastuksen_vikatilastot/010_kats_tau_101.px/table/tableViewLayout1/

      Ajettujen kilometrien keskiarvo / Ajettujen kilometrien mediaani
      2019 -2009
      Skoda OCTAVIA 204 084 -197 093
      Toyota COROLLA 157 656 -150 892
      Volkswagen GOLF 173 998 -166 474

      Octavialla ajetaan noin 30% enemmän kuin Corollalla. Se on todella suuri ero. Voitte kaivella mitä tahansa ikäluokkaa tai mitä malleja niin tulos on aina tämänsuuntainen. Toytalla ajetaan selkeästi vähemmän kuin VW:n autoilla tai muilla saksalaisilla.

      Tojo kestää vuosia kun sillä ei ajeta van se seisoo pihassa pihatontun kaverina.

      • Anonyymi

        Tykkäät ilmeisesti hengitellä pakokaasuja? Mikäs siinä makunsa ja hajunsa kullakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tykkäät ilmeisesti hengitellä pakokaasuja? Mikäs siinä makunsa ja hajunsa kullakin.

        Sekä Golfista että Octaviasta on Plugin-versio jolloin voi ajaa oikeasti päästöttömästi sähköllä. Saatavilla on myös uusiutuvalla biokaasulla liikkuvat erittäin vähäpäästöiset versiot.
        Corolla etenee 100% bensaa polttamallla tehdyllä energialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä Golfista että Octaviasta on Plugin-versio jolloin voi ajaa oikeasti päästöttömästi sähköllä. Saatavilla on myös uusiutuvalla biokaasulla liikkuvat erittäin vähäpäästöiset versiot.
        Corolla etenee 100% bensaa polttamallla tehdyllä energialla.

        Eipä ollut vaan Corollan hybridi käyttää myös jarrutus sekä moottorijarrutus lataustekniikkaa varsinkin kaupunkiajossa, joka on eniten sitä polttoainetta kuluttavaa ajoa. Ja pelkällä sähköllä lämmittäminen sähköautossa varsinkin talvella on vaan pois siitä matkanteosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä Golfista että Octaviasta on Plugin-versio jolloin voi ajaa oikeasti päästöttömästi sähköllä. Saatavilla on myös uusiutuvalla biokaasulla liikkuvat erittäin vähäpäästöiset versiot.
        Corolla etenee 100% bensaa polttamallla tehdyllä energialla.

        Sähköntuotantoko ei saastuta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä Golfista että Octaviasta on Plugin-versio jolloin voi ajaa oikeasti päästöttömästi sähköllä. Saatavilla on myös uusiutuvalla biokaasulla liikkuvat erittäin vähäpäästöiset versiot.
        Corolla etenee 100% bensaa polttamallla tehdyllä energialla.

        Ettei vaan niillekin kävisi suht nopeasti, kuten kävi jo Teslalle ja miten paljon tuollainen räjäytys sitten saastuttaakaan? Aikamoinen savupilvi.

        https://youtu.be/7_9aVzf5fC4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköntuotantoko ei saastuta?

        Ydinvoima, vesivoima, tuulivoima, aurinkovoima.......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ollut vaan Corollan hybridi käyttää myös jarrutus sekä moottorijarrutus lataustekniikkaa varsinkin kaupunkiajossa, joka on eniten sitä polttoainetta kuluttavaa ajoa. Ja pelkällä sähköllä lämmittäminen sähköautossa varsinkin talvella on vaan pois siitä matkanteosta.

        Kaikki corollan eteneminen tapahtuu bensasta saadulla energialla. Se että latauskelvoton osaa kerätä osan jarutusenergiasta talteen ei muuta asiaa miksikään. Regeneroinnin osaa myös ladattavat autot.

        Vain ladattava auto käyttää oikeasti sähköä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ydinvoima, vesivoima, tuulivoima, aurinkovoima.......

        Ja ydinvoima saastuttaa. Ja, vaikka jostain töpselistä saisikin jollain muulla tavalla tuotettua sähköä niin kaikista välttämättä ei sähköauton lataukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki corollan eteneminen tapahtuu bensasta saadulla energialla. Se että latauskelvoton osaa kerätä osan jarutusenergiasta talteen ei muuta asiaa miksikään. Regeneroinnin osaa myös ladattavat autot.

        Vain ladattava auto käyttää oikeasti sähköä.

        Ei pelkästään bensalla vaan sähköllä myös. Eli jetsulleen Toyotan hybridi on varsinkin hyvä kaupunkiajossa, joka normaalisti on eniten sitä polttoainetta kuluttavaa ajoa. Ja näin ollen, kun hybridi Toyotalla kiihdytetään, jarrutetaan ja taas kiihdytetään ja jarrutetaan, koska kaupunkiajo on vaan sellaista niin Toyotan hybridi on, kuin ikiliikkuja kaupungissa ja lataa siitä jarrutuksesta saadulla energialla taas seuraavaan kiihdytykseen. Hyvin looginen toimintaperiaate siis Toyotan hybridissä. Polttoainetta säästyy sekä ilmasto ja ympäristö kiittää ja kumartaa. Toki Toyotan hybridi kulkee maantielläkin myös pelkällä sähköllä eikä pelkällä polttoaineella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pelkästään bensalla vaan sähköllä myös. Eli jetsulleen Toyotan hybridi on varsinkin hyvä kaupunkiajossa, joka normaalisti on eniten sitä polttoainetta kuluttavaa ajoa. Ja näin ollen, kun hybridi Toyotalla kiihdytetään, jarrutetaan ja taas kiihdytetään ja jarrutetaan, koska kaupunkiajo on vaan sellaista niin Toyotan hybridi on, kuin ikiliikkuja kaupungissa ja lataa siitä jarrutuksesta saadulla energialla taas seuraavaan kiihdytykseen. Hyvin looginen toimintaperiaate siis Toyotan hybridissä. Polttoainetta säästyy sekä ilmasto ja ympäristö kiittää ja kumartaa. Toki Toyotan hybridi kulkee maantielläkin myös pelkällä sähköllä eikä pelkällä polttoaineella.

        Toyotan hybridin (ei plugin) kaikki liike-energia on bensasta kotoisin, sekin mikä on regeneroitunut akkuun, ihan kaikki. Tämä on ihan perusfysiikkaa ja fakta jota ei millään voi kumota. Kaikki vähintään ylä-asteen hyväksyttävästi suorittaneet tämän ymmärtävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pelkästään bensalla vaan sähköllä myös. Eli jetsulleen Toyotan hybridi on varsinkin hyvä kaupunkiajossa, joka normaalisti on eniten sitä polttoainetta kuluttavaa ajoa. Ja näin ollen, kun hybridi Toyotalla kiihdytetään, jarrutetaan ja taas kiihdytetään ja jarrutetaan, koska kaupunkiajo on vaan sellaista niin Toyotan hybridi on, kuin ikiliikkuja kaupungissa ja lataa siitä jarrutuksesta saadulla energialla taas seuraavaan kiihdytykseen. Hyvin looginen toimintaperiaate siis Toyotan hybridissä. Polttoainetta säästyy sekä ilmasto ja ympäristö kiittää ja kumartaa. Toki Toyotan hybridi kulkee maantielläkin myös pelkällä sähköllä eikä pelkällä polttoaineella.

        "kun hybridi Toyotalla kiihdytetään, jarrutetaan ja taas kiihdytetään ja jarrutetaan,"

        Tojon latauskelvottoman konen käy suuren osan ajasta kaupunkiajossakin vaikka se osaa regeneroida. Plugarin ja sähköauton bensankulutus kaupungissa on tasan nolla. Polttomoottoria ei tarvita lainkaan ja regerointi on tehokkaampaa kuin Tojossa. Isompi generaattori nääs, ei tarvii mekaanisia jarruja käytännössä ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan hybridin (ei plugin) kaikki liike-energia on bensasta kotoisin, sekin mikä on regeneroitunut akkuun, ihan kaikki. Tämä on ihan perusfysiikkaa ja fakta jota ei millään voi kumota. Kaikki vähintään ylä-asteen hyväksyttävästi suorittaneet tämän ymmärtävät.

        Ei ole pelkästään bensasta vaan myös jarrutusenergiasta saatua liike-energiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kun hybridi Toyotalla kiihdytetään, jarrutetaan ja taas kiihdytetään ja jarrutetaan,"

        Tojon latauskelvottoman konen käy suuren osan ajasta kaupunkiajossakin vaikka se osaa regeneroida. Plugarin ja sähköauton bensankulutus kaupungissa on tasan nolla. Polttomoottoria ei tarvita lainkaan ja regerointi on tehokkaampaa kuin Tojossa. Isompi generaattori nääs, ei tarvii mekaanisia jarruja käytännössä ollenkaan.

        Toyotan bensakone ei käy välttämättä edes maantieajossa vaan pelkällä sähköllä mennään. Talvipakkasessa täys-sähköautossa menee paljon sähköenergiaa auton sisätilan lämmitykseen ja se energia on silloin pois matkanteosta. Se plugarin ja täys-sähköautonkin sähkö on voitu tuottaa saastuttavalla ydinvoimalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole pelkästään bensasta vaan myös jarrutusenergiasta saatua liike-energiaa.

        Se liike-energia ennen jarrutusta on tehty bensaa polttamalla. Regenerointi on hyvä asia mutta se energia mikä otetaan talteen on on tehty bensasta.
        Toyotan latauskelvoton tekee sähköä akkuun enimmäkseen niin että se polttaa bensaa enemmän kuin mitä liikumiseen tarvitaan ja jarruttaa samaan aikaan menoa generaattorilla ---> lataa akkuja bensaa polttamalla.
        Jarrutuksesta saadaan hyvin vähän energiaa talteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan bensakone ei käy välttämättä edes maantieajossa vaan pelkällä sähköllä mennään. Talvipakkasessa täys-sähköautossa menee paljon sähköenergiaa auton sisätilan lämmitykseen ja se energia on silloin pois matkanteosta. Se plugarin ja täys-sähköautonkin sähkö on voitu tuottaa saastuttavalla ydinvoimalla.

        "Talvipakkasessa täys-sähköautossa menee paljon sähköenergiaa auton sisätilan lämmitykseen ja se energia on silloin pois matkanteosta."
        Sähköä saa lisää töpselistä ja se on hinnaltaan vain murto-osa tojon käyttämän bensan hinnasta. Tojon latauskelvottomien käyttämä sähkö on maailman kalleinta mahdollista sähköä kun se tehdään törkeän kalliista bensasta.

        Ja on turha alkaa vaahtoamaan mistään pörssisähkön hintapiikeistä. Esim oma sähkö maksaa seuraavat 1,5 vuotta noin 14 c/kWh täysin riippumatta pörssisähkön hinnasta. Bensa on ollut sikakallista aina ja on sitä jatkossakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan hybridin (ei plugin) kaikki liike-energia on bensasta kotoisin, sekin mikä on regeneroitunut akkuun, ihan kaikki. Tämä on ihan perusfysiikkaa ja fakta jota ei millään voi kumota. Kaikki vähintään ylä-asteen hyväksyttävästi suorittaneet tämän ymmärtävät.

        Itselataavasta hybridi-Toyotasta on sellaisten kavereiden turha kiistellä, jos heillä ei ole omakohtaista kokemusta autosta. Itse olen ajellut nyt kolme vuotta hybridi-Toyotalla, ja sen perusteella voin sanoa, että auto on tässä siirtymävaiheessa paras mahdollinen kulkuneuvo, koska sitä ei tarvitse milloinkaan ladata. Auto on aina valmis lähtöön, ja se kulkee reippaassakin kaupunkiajossa täysin nykäyksettömästi.

        Hybridi-Toyotan hyva puoli on hyvä taloudellisuus. Maantieajossa se menee yhtä vähällä polttoaineella kuin parhaat saman kokoluokan autot, mutta kaupunkiajossa Toyotan ylivoima tulee parhaiten esiin. Toyotan nerokas HYBRID SYNERGY DRIVE voimalinja pudottaa kulutuksen puoleen kaupunkiajossa. Suuri kaupunkikulutus on kaikkien muiden polttomoottoriautojen suurin ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Talvipakkasessa täys-sähköautossa menee paljon sähköenergiaa auton sisätilan lämmitykseen ja se energia on silloin pois matkanteosta."
        Sähköä saa lisää töpselistä ja se on hinnaltaan vain murto-osa tojon käyttämän bensan hinnasta. Tojon latauskelvottomien käyttämä sähkö on maailman kalleinta mahdollista sähköä kun se tehdään törkeän kalliista bensasta.

        Ja on turha alkaa vaahtoamaan mistään pörssisähkön hintapiikeistä. Esim oma sähkö maksaa seuraavat 1,5 vuotta noin 14 c/kWh täysin riippumatta pörssisähkön hinnasta. Bensa on ollut sikakallista aina ja on sitä jatkossakin.

        Edelleenkään Toyotan hybridi ei tuota sähköä pelkästään bensasta vaan kahdesta asiasta myös eli normaalijarrutuksesta sekä moottorijarrutuksesta. Sekä ajamalla vähemmän, kuten Toyotasta muutenkin sanotaan näin niin siinä säästyy lompakon lisäksi myös ympäristö ja ilmastokin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Talvipakkasessa täys-sähköautossa menee paljon sähköenergiaa auton sisätilan lämmitykseen ja se energia on silloin pois matkanteosta."
        Sähköä saa lisää töpselistä ja se on hinnaltaan vain murto-osa tojon käyttämän bensan hinnasta. Tojon latauskelvottomien käyttämä sähkö on maailman kalleinta mahdollista sähköä kun se tehdään törkeän kalliista bensasta.

        Ja on turha alkaa vaahtoamaan mistään pörssisähkön hintapiikeistä. Esim oma sähkö maksaa seuraavat 1,5 vuotta noin 14 c/kWh täysin riippumatta pörssisähkön hinnasta. Bensa on ollut sikakallista aina ja on sitä jatkossakin.

        Tästä linkistä näet itselataavan hybridi Corollan kierroslukumittarista, että bensamoottori ei ole kokoajan käynnissä.

        https://youtu.be/-bGR2ffSEm4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kun hybridi Toyotalla kiihdytetään, jarrutetaan ja taas kiihdytetään ja jarrutetaan,"

        Tojon latauskelvottoman konen käy suuren osan ajasta kaupunkiajossakin vaikka se osaa regeneroida. Plugarin ja sähköauton bensankulutus kaupungissa on tasan nolla. Polttomoottoria ei tarvita lainkaan ja regerointi on tehokkaampaa kuin Tojossa. Isompi generaattori nääs, ei tarvii mekaanisia jarruja käytännössä ollenkaan.

        "Polttomoottoria ei tarvita lainkaan ja regerointi on tehokkaampaa kuin Tojossa. Isompi generaattori nääs, ei tarvii mekaanisia jarruja käytännössä ollenkaan."


        Itselataavassa hybridi-Toyotassa on riittävän tehokas regenerointi, ja siksi se ottaa jarrutusenergian hyvin talteen. Tojotassakin jarrutus suoritetaan pääosin generaattorijarrulla (ladataan akkua), ja tavalliset jarrut kytkeytyvät päälle vasta ihan kävelyvauhdissa liikennevaloihin pysähdyttäessä. Tavallisia jarruja ei siis normaalissa ajossa juurikaan käytetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä linkistä näet itselataavan hybridi Corollan kierroslukumittarista, että bensamoottori ei ole kokoajan käynnissä.

        https://youtu.be/-bGR2ffSEm4

        "Tästä linkistä näet itselataavan hybridi Corollan kierroslukumittarista, että bensamoottori ei ole kokoajan käynnissä."

        Ei koko aikaa mutta käy ison osan ajasta. Plugarista ja shköautosta voi ottaa tunnin videon kaupunkiajossa eikä polttomoottori ole missään vaiheessa käynnissä. Ei kulu tippaakaan bensaa ja nollapäästöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tästä linkistä näet itselataavan hybridi Corollan kierroslukumittarista, että bensamoottori ei ole kokoajan käynnissä."

        Ei koko aikaa mutta käy ison osan ajasta. Plugarista ja shköautosta voi ottaa tunnin videon kaupunkiajossa eikä polttomoottori ole missään vaiheessa käynnissä. Ei kulu tippaakaan bensaa ja nollapäästöt.

        Isoimman osan matkasta kuitenkin eli noin 80% hybrid Corolla kulki pelkällä EV modella eli pelkällä sähkömoottorilla. Uskomatonta, mutta totta ja ei se ydinvoimalla tuotettu sähkö ole saasteetonta sekään.

        https://youtu.be/-bGR2ffSEm4

        https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.stuk.fi/aiheet/ydinvoimalaitokset/suomen-ydinvoimalaitokset&ved=2ahUKEwiAwPPppYv7AhVwo4sKHRYfD04QFnoECBsQAQ&usg=AOvVaw009luxTNO9ulL2_L5toZNJ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isoimman osan matkasta kuitenkin eli noin 80% hybrid Corolla kulki pelkällä EV modella eli pelkällä sähkömoottorilla. Uskomatonta, mutta totta ja ei se ydinvoimalla tuotettu sähkö ole saasteetonta sekään.

        https://youtu.be/-bGR2ffSEm4

        https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.stuk.fi/aiheet/ydinvoimalaitokset/suomen-ydinvoimalaitokset&ved=2ahUKEwiAwPPppYv7AhVwo4sKHRYfD04QFnoECBsQAQ&usg=AOvVaw009luxTNO9ulL2_L5toZNJ

        "Isoimman osan matkasta kuitenkin eli noin 80% hybrid Corolla kulki pelkällä EV modella eli pelkällä sähkömoottorilla. "

        Massiivista itsens kusettamista pitää tuollaista parin minuutin pätkää jotenkin merkityksellisenä.
        Pragmaattinen luonne antaa tuolle painoarvon nolla ja Moottori-lehden noin 3.000km kulutusmittaukselle painoarvon sata.

        Moottori:"nyt 2 780 viiden tankkauksen jälkeen auton keskikulutus on 5,90 l/100 km. Valtaosa tankkauksista on mennyt aika tarkalleen kuuden litran tuntumaan sataa kilometriä kohden, mutta yksi tankillinen taittui sentään lukemalla 5,37 l/100 km."

        Joku pienen pätkän ja polttiksen sekuntimittaaminen on yhtä tyhjän kanssa pitkän aikavälin keskikulutukseen verrattuna. Tuo noin kusi litra on vain keskiverto suoritus edes normaalipölttiksen verrattuna.
        Plugariin verrattuna umpisurkea oikeasta sähköautosta puhumattakaan.

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/hybridihaaste-yli-2-500-kilometria-myohemmin-toyota-corolla-hybridin-kulutus-alkaa-selvita/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Isoimman osan matkasta kuitenkin eli noin 80% hybrid Corolla kulki pelkällä EV modella eli pelkällä sähkömoottorilla. "

        Massiivista itsens kusettamista pitää tuollaista parin minuutin pätkää jotenkin merkityksellisenä.
        Pragmaattinen luonne antaa tuolle painoarvon nolla ja Moottori-lehden noin 3.000km kulutusmittaukselle painoarvon sata.

        Moottori:"nyt 2 780 viiden tankkauksen jälkeen auton keskikulutus on 5,90 l/100 km. Valtaosa tankkauksista on mennyt aika tarkalleen kuuden litran tuntumaan sataa kilometriä kohden, mutta yksi tankillinen taittui sentään lukemalla 5,37 l/100 km."

        Joku pienen pätkän ja polttiksen sekuntimittaaminen on yhtä tyhjän kanssa pitkän aikavälin keskikulutukseen verrattuna. Tuo noin kusi litra on vain keskiverto suoritus edes normaalipölttiksen verrattuna.
        Plugariin verrattuna umpisurkea oikeasta sähköautosta puhumattakaan.

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/hybridihaaste-yli-2-500-kilometria-myohemmin-toyota-corolla-hybridin-kulutus-alkaa-selvita/

        Tuossa se myönnetään, että bensankulutus oli vain hieman korkeampi mitä ennakoitiin, koska oli kolea sää. Talvi vaikuttaa aina sähkönkulutukseenkin ei pelkästään kylmyyden vaan myös pimeydenkin takia toki lumi valaisee jos sitä on. Ja ei silti huono kulutus 2.0 litraselta. 1.8 litrasella olisi ollut pienempi kulutus. Testissä ei selvinnyt kummalla polttoaineella siinä ajettiin 95E10:lla vai 98E5:lla. Se vaikuttaa kulutuslukemaan sekä minkä kokoisilla, minkälaisilla renkailla ja minkälaisilla rengaspaineilla ajetaan. Kuvastakin sen jo näki isosta rengaskoosta, että kulutus on suurempi pienempään rengaskokoon verrattuna.

        https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.is.fi/autot/art-2000000385371.html&ved=2ahUKEwis54iwrYz7AhUwRvEDHdnCDnAQFnoECAcQAQ&usg=AOvVaw1lM6MgC_V9T3G2kb-wdENc

        https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.is.fi/autot/art-2000005234125.html&ved=2ahUKEwiKra2ks4z7AhVgW_EDHb3PD7QQFnoECA4QBQ&usg=AOvVaw151iDR5r6Q4sjkG8ZCo7UM


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa se myönnetään, että bensankulutus oli vain hieman korkeampi mitä ennakoitiin, koska oli kolea sää. Talvi vaikuttaa aina sähkönkulutukseenkin ei pelkästään kylmyyden vaan myös pimeydenkin takia toki lumi valaisee jos sitä on. Ja ei silti huono kulutus 2.0 litraselta. 1.8 litrasella olisi ollut pienempi kulutus. Testissä ei selvinnyt kummalla polttoaineella siinä ajettiin 95E10:lla vai 98E5:lla. Se vaikuttaa kulutuslukemaan sekä minkä kokoisilla, minkälaisilla renkailla ja minkälaisilla rengaspaineilla ajetaan. Kuvastakin sen jo näki isosta rengaskoosta, että kulutus on suurempi pienempään rengaskokoon verrattuna.

        https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.is.fi/autot/art-2000000385371.html&ved=2ahUKEwis54iwrYz7AhUwRvEDHdnCDnAQFnoECAcQAQ&usg=AOvVaw1lM6MgC_V9T3G2kb-wdENc

        https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.is.fi/autot/art-2000005234125.html&ved=2ahUKEwiKra2ks4z7AhVgW_EDHb3PD7QQFnoECA4QBQ&usg=AOvVaw151iDR5r6Q4sjkG8ZCo7UM

        "Tuossa se myönnetään, että bensankulutus oli vain hieman korkeampi mitä ennakoitiin, koska oli kolea sää."

        Suomessa on usein kolea sää. Joskus jopa kylmä. Realisti vertailee niitä kulutuksia jotka on mitattu Suomessa pitkällä matkalla oikeissa olosuhteissa. Ei jotain kolmen minuutin YouTube-videota jostain Californiasta.
        Ymmärrätkö miten haavemaailman juttuja sä vedät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuossa se myönnetään, että bensankulutus oli vain hieman korkeampi mitä ennakoitiin, koska oli kolea sää."

        Suomessa on usein kolea sää. Joskus jopa kylmä. Realisti vertailee niitä kulutuksia jotka on mitattu Suomessa pitkällä matkalla oikeissa olosuhteissa. Ei jotain kolmen minuutin YouTube-videota jostain Californiasta.
        Ymmärrätkö miten haavemaailman juttuja sä vedät?

        Suomessakin voi olla kesällä kuuma helle, joka vaikuttaa polttoaineen kulutukseen. Ja Suomen kesähelteinen sää on ihan eri asia, kuin Marraskuun lopussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettei vaan niillekin kävisi suht nopeasti, kuten kävi jo Teslalle ja miten paljon tuollainen räjäytys sitten saastuttaakaan? Aikamoinen savupilvi.

        https://youtu.be/7_9aVzf5fC4

        Itse asiassa tuosta Teslasta oli jo purettu tekniikka pois ennen räjäytystä. Räjähdyksessä tuhottoon vain tyhjä auton kori. Lukemani perusteella sähkötekniikkaa soviteltiin Mersun maastoautoon, mutta projektin nykytilasta minulla ei ole tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa tuosta Teslasta oli jo purettu tekniikka pois ennen räjäytystä. Räjähdyksessä tuhottoon vain tyhjä auton kori. Lukemani perusteella sähkötekniikkaa soviteltiin Mersun maastoautoon, mutta projektin nykytilasta minulla ei ole tietoa.

        Mersu Teslan tekniikalla sitten.


    • Anonyymi

      Onneksi olkoon.

    • Anonyymi

      Tavalliset ihmiset ovat hyvin tyytyväisiä Toyotan huoltotoimintaan ja sen hinnoitteluun. Onnistuneesti tehty jälkimarkkinointi on taannut sen, että lokakuussakin Toyota oli taas piikkipaikalla rekisteröintitilastossa. Työsuhdeautoiksi rekisteröidyt Volvot ja Skodat saattavat syksyllä joinakin kuukausina sotkea rekisteröintitilastoja, mutta nyt on taas palattu normaaliin marssijärjestykseen.

      • Anonyymi

        Toyota rules jälleen!


      • Anonyymi

        Huolto-organisaation markkinointiviestintä on vaan uponnut asiakkaisiin hyvin.

        Mitään teknistä syytä tiheälle huoltovälille ei voi olla jos Toyotan huoltoväli on 15 tkm, mutta sama auto Suzukina niin huoltoväli onkin 20 tkm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huolto-organisaation markkinointiviestintä on vaan uponnut asiakkaisiin hyvin.

        Mitään teknistä syytä tiheälle huoltovälille ei voi olla jos Toyotan huoltoväli on 15 tkm, mutta sama auto Suzukina niin huoltoväli onkin 20 tkm.

        Ei tarvita teknistä syytä kun Toyotan myyntiosasto haluaa koijata apinalta rahat pois. Ja apina on vieläpä innoissaan siitä että saa rahdata rahaa kottikärryllä marmoritiskille.


    • Anonyymi

      "Tuossa se myönnetään, että bensankulutus oli vain hieman korkeampi mitä ennakoitiin, koska oli kolea sää."

      Corollan kulutus oli 5,9 litraa sataselle. Ja se on todella iso lukema. Se on ainoa asia millä on merkitystä.

      • Anonyymi

        Eipä tuo ollut paljon 2 litraselta, kun ottaa huomioon kaikki muutkin asiat, joilla sitä kulutusta saisi vielä pienemmäksi. Vaikka tuo Suomen koeajo auto oli vihreä niin se ei sitä autoa vielä oikeasti vihreäksi tee vaan pinnallisesti ja kaksinaismoraalisesti vain. Toisenlainen varustelu ja ajo-olosuhteet pudottaisi kyllä kulutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tuo ollut paljon 2 litraselta, kun ottaa huomioon kaikki muutkin asiat, joilla sitä kulutusta saisi vielä pienemmäksi. Vaikka tuo Suomen koeajo auto oli vihreä niin se ei sitä autoa vielä oikeasti vihreäksi tee vaan pinnallisesti ja kaksinaismoraalisesti vain. Toisenlainen varustelu ja ajo-olosuhteet pudottaisi kyllä kulutusta.

        "Eipä tuo ollut paljon 2 litraselta, kun ottaa huomioon kaikki muutkin asiat, joilla sitä kulutusta saisi vielä pienemmäksi. "

        Kyllä tuo on paljon kun ottaa huomioon miten törkeän laiska tuo Tojon kaksltrainen on.
        Moottroilehden vertailussa oli paljon ripeämpi Mersun plugari joka vei vain puolet tousta Tojon imemästä bensasta.


      • Anonyymi

        Edellisen bensa autoni 10 tkm keskikulutus oli 5 l. Kyllä 5.9 l hybridille on liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellisen bensa autoni 10 tkm keskikulutus oli 5 l. Kyllä 5.9 l hybridille on liikaa.

        Jos on ysiviitosta tankissa sekin vaikuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eipä tuo ollut paljon 2 litraselta, kun ottaa huomioon kaikki muutkin asiat, joilla sitä kulutusta saisi vielä pienemmäksi. "

        Kyllä tuo on paljon kun ottaa huomioon miten törkeän laiska tuo Tojon kaksltrainen on.
        Moottroilehden vertailussa oli paljon ripeämpi Mersun plugari joka vei vain puolet tousta Tojon imemästä bensasta.

        Ja sähköt voitu Mersuun ladata saastuttavasta ydinvoimalasta.


    • Anonyymi

      "Eipä tuo ollut paljon 2 litraselta, kun ottaa huomioon kaikki muutkin asiat, "

      Tuo tojon kaksilitrainen on suorituskyvyltään 80.-luvun Lada 1200 tasoa. Pelkkä vitsi.

      • Anonyymi

        Turhaan liioittelet. Jos tankissa oli esim. ysiviitosta niin sekin vaikuttaa korkeampaan kulutukseen ja heikompaan suorityskykyyn, kuin ysikasilla.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      30
      1760
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1520
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1471
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1392
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1354
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1312
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe