Talviaikako terveellistä?

Anonyymi-ap

Tutkija väittää että aamun valo on terveellistä. Ehkä se tuollaiselle kymmeneksi töihin menevälle onkin, mutta minä masennun aivan hemmetisti, kun ajelen säkkipimeällä töihin ja kun pääsen vihdoinkin kotiin niin on taas säkkipimeää kun ulkoilutan koiraa.
Töissä olen loisteputkivalossa koko päivän ja keinovalossa kotona. Tätä jatkuu koko synkän talven.
Pysyvä kesäaika soisi edes tunnin valoisaa omaa aikaa.

https://yle.fi/uutiset/74-20002772?origin=rss

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tunti sinne tai tänne, ei vaikuta mulla mitenkään mihinkään. En ole koskaan ymmärtänyt mistä tämä valitus kellojen siirtelystä johtuu. Herääkö oikeasti ihmiset aamuneljältä siirtämään kelloja, vähän siltä kuulostaa tämän marmatuksen perusteella...

    • Anonyymi

      Te olette täysin tyhmiä. Mitä väliä sillä on, mitä kello näyttää. Miksi siirtää kelloa?
      Muuttakaa mieluummin aikatauluanne, jos se helpottaa.

      • Anonyymi

        Helppohan sun on sanoa kun et käy kuin sossussa keskellä päivää.


    • Anonyymi

      Mietippä kaks kertaa, jos sydäntalvella aurinko nousisi aamulla klo 10 sijaan vasta klo 11. Niin huh huh, että mua ainakin riepoisi, kun heräämisen jälkeen saisi olla monta tuntia pimeässä, ennen kuin päivä valkenisi. Eikä tässä nyt ole kyse pelkistä työpäivistä. Onhan sitä ihmisel nyt vapaa-aikaa ja lomiakin. Vapailla kyllä ärsyttäisi, jos valoista aikaa pitäisi odotella klo 11 saakka. Kyllä minä haluan että vapailla kun heräilen 8-9 välillä, niin kahvien jälkeen alkaa pikku hiljaa valoisuus lisääntyä. Ja pääsee vapaapäivänäkin ihmisten ajoissa harrastamaan ja touhuamaan edes jonkin aikaa valoisassa. Ei minulla ainakaan ole iltapäivällä mitään tarvetta saada sinne valoisaa aikaa. Siihen aikaan on harrastukset jo harrastettu, eikä illan pimeys niin haittaa. Näin.

      • Anonyymi

        Jotkut käy töissäkin, ja työaika on mitä on annettu. Mun puolesta saisi siirtää vielä tästäkin pari, kolme tuntia eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut käy töissäkin, ja työaika on mitä on annettu. Mun puolesta saisi siirtää vielä tästäkin pari, kolme tuntia eteenpäin.

        No eiks sulla oo vapaapäiviä ollenkaan? Mitä teet vapaapäivänä aamupäivän, jos on pimeää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eiks sulla oo vapaapäiviä ollenkaan? Mitä teet vapaapäivänä aamupäivän, jos on pimeää?

        No nukun pitkään kun kerrankin voin.


    • Anonyymi

      Airinko laskee on sit kesä tai talvi ja pimeys myös saapuu

    • Anonyymi

      Kesäaika saisi jatkua koko ajan. Ei tarvitsisi taliaikaan siirtyä ollenkaan. Niin olisi parasta.

      • Anonyymi

        pimennys verhot on keksitty. aikoinani muutin etelä-pohjanmaalle järkytyin siitä verhonvaihto rumbasta. talvella piti olla tummat verhot ettei pimiä pääse sisälle ja kesällä vaaliat että valo pääsee...mietin että jos tuo nainen ei olisi kaunis sais lähtee heti. no pimennysverhot tuli kesäksi kyllä ja talvella pidettiin verhoja auki. eikä anoppi käyny kun synttäreillä ja jouluna.


    • Anonyymi

      Millä lailla aamun 1h extra valo on tervellisempää kuin iltapäivän? Kiva tietysti herätä, mutta aurinko ei ole noussut tai muuta vielä aamulla, ja vasta duunista päästessä on se ratkaiseva hyötyaika valolle, joka on talviajalla minimoitu/eliminoitu.
      Nautikaa nyt seuraavasta kolmesta viikosta, kun aurinko nousee tunnin aikaisemmin; sen jälkeen ollaan entisessä, ja hinta on suurin mahdollinen auringon laskiessa sen tunnin aikaisemmin koko talven, eikä aamuissa tapahdu merkittävää muutosta.

    • Anonyymi

      Pitää muistaa siirtää kello, jottei mee kirkoon tuntia liiaan aikaasin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      257
      4230
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2398
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2151
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2096
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      103
      1740
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1432
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1382
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      327
      1333
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe