Porilaiset narkomaanit parrasvaloihin?

Anonyymi-ap

Uskooko kukaan tosi-tv -konseptiin, joka nostaisi Porin ja porilaiset narkomaanit parrasvaloihin? Minä itse uskon, että kyseinen ohjelma voisi helposti nousta katsojatilastojen kärkeen, tuoda positiivista julkisuutta Porille ja herättää yhteiskunnassa keskustelua asiasta, joka halutaan lakaista maton alle ja ummistaa silmät sen lieveilmiöiltä: Aikamme nuoret narkomaanit.

Käsikirjoitus on valmis. Ei tarvita kuin vierelleni joku toinen lähtemään tuottajaksi. Lisäksi muuten puuttuvat ne narkomaanit, jotka avaisivat elämänsä katsojille. Aika paljon siis puuttuu vielä, mutta hyvin suunnitletu on puoliksi tehty.

Älkääkä hei ihan vielä naurako. Jos joku olisi esitellyt Reindeerspotting - pako Joulumaasta -dokumenttielokuvan ajatuksen asteella ja tosissaan, kaikki olisivat varmaan nauraneet. Oma ideani tosi-tv -sarjasta, joka keskittyy narkomaanien elämän seuraamiseen, ei ole pätkääkään hullumpi kuin Reindeerspotting (2010) ja Lost Boys (2020) yhteensä. Olen vakuuttunut, että tämä voidaan tehdä Porista käsin ja olla kerrankin jossain asiassa maailman ensimmäisiä.

Montako tosi-tv -sarjaa löytyy, jossa seurataan narkomaanien elämää? Tasan nolla kappaletta. Voitte olla varmoja, että tätä asiaa pyritään nyt muuttamaan ennen kuin joku kiilaa edelle ja toteuttaa ideani.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Narkot ovat itse tiensä valinneet. Vituttaa yli kaiken että kaltaisiasi ymmärtäjiä on jatkuvasti vaikka nuo rotat tarvitsevat realitycheckin eli turpaan ja duunia kunnes rikokset on maksettu.
      toki haluat elvistellä jollain vetun dokkarilla saadaksesi itse rahaa siitä.Kaikki **rellit ja muu kuona on jo säälitty erilaisissa dokkareissa ja faktaa on että kukaan ei pakottanut noita paschkoja tekemään tekojaan, ei edes passchka perhe.He ovat luusereita ja tiensä valinneet.Pitäisi laittaa perkaamaan ojanpohjia aiheuttamiensa vahinkojen korjaamiseksi.

      • Anonyymi

        Suurin osa on valinnut tiensä, mutta monella on takana elämässä tapahtumia, joihin ei itse ole voinut vaikuttaa. He kaipaavat tukea, turvaa, ymmärrystä ja APUA. Vaikeampaa onkin sitten tunnistaa, kuka narkomaaneista on oikeasti uhri ja kuka ei ole?

        Mutta selvää on, ettei kukaan lapsi ole itse valinnut syntymistä alkoholistiperheeseen, jossa työttömyyttä ja avioero, kasvatus yksinhuoltajan toimesta, ei rahaa mihinkään, seksuaalisesti hyväksikäyttävä isäpuoli ja koulukiusaamista. Hyväksyntää haetaan jo alakouluikäisenä tupakkaa kokeilemalla ja liimaa haistelemalla, tai nykyään ehkä sitten jo ennemmin pillereistä ja tehden pikkurikoksia ja ilkivaltaa.

        Tällainen henkilö on sitten 16-vuotiaana peruskoulun käynyt sekakäyttäjä, jolla ei ole opiskelu- eikä työpaikkaa. Kuka auttaa? Yhteiskunnassa ketään ei tunnu kiinnostavan.

        Nämä ongelmatapaukset eli lapset, jotka jo syntymän hetkellä ovat "tuhoon tuomittuja", pitäisi tunnistaa aikaisemmin ja saada avun piiriin.


      • Anonyymi

        On positiivista, että asia herättää keskustelua. Lienee sopivaa pyytää, että kerrothan ihmeessä, jos sinulla on ideoita siihen, miten apua oikeasti tarvitsevia voitaisiin paremmin tunnistaa ja auttaa?

        Vauikka heidän tunnistaminen olisi helppoa, avun saaminen perille on yleensä paljon vaikeampaa. Kuten on lukemattomat kerrat todettu, apua todella tarvitsevat eivät välttämättä itse koe tarvitsevansa apua ollenkaan!


    • Anonyymi

      "sinun" ideasi, on jo siis toteutettu ja jätettähän se oli.Kansa vihaa rottia jotka luulevat olevansa lain yläpuolella ja voivansa tehdä mitä vain ilman seuraamuksia.Turpaan, ja lujaa, on ainoa tie.Silloin narkki oppii miten käy kun varastaa.

      • Anonyymi

        Olet pääpiirteissään oikeassa, mutta siellä narkomaanien joukossa on tapauksia, jotka eivät ole tietään valinneet. He tarvitsevat apua. On totta, että tosi-tv dokumentin kautta ei heitä pystytä auttamaan. Aina pitää silti yrittää herättää ihmisten huomio, kun yhteiskunnassa on ongelmia.

        Dokumenttiprojekti Hilton! (2013) oli tekele, joka jäi valitettavasti yritykseksi. Dokumenttielokuva kertoo siitä, miten "helsinkiläisen kerrostalon nuoret asukkaat ajelehtivat vailla päämäärää ja työtä. Elokuva varjoon jäämisestä ja syrjäytymisen periytymisestä, lapsuudesta, salatuista unista ja unelmista."

        Tarvitaan vastaavanlainen dokumentti narkkareista, herättämään keskustelua aiheesta, josta monet sanovat vain, että "Turpaan, ja lujaa, on ainoa tie. Silloin narkki oppii miten käy kun varastaa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet pääpiirteissään oikeassa, mutta siellä narkomaanien joukossa on tapauksia, jotka eivät ole tietään valinneet. He tarvitsevat apua. On totta, että tosi-tv dokumentin kautta ei heitä pystytä auttamaan. Aina pitää silti yrittää herättää ihmisten huomio, kun yhteiskunnassa on ongelmia.

        Dokumenttiprojekti Hilton! (2013) oli tekele, joka jäi valitettavasti yritykseksi. Dokumenttielokuva kertoo siitä, miten "helsinkiläisen kerrostalon nuoret asukkaat ajelehtivat vailla päämäärää ja työtä. Elokuva varjoon jäämisestä ja syrjäytymisen periytymisestä, lapsuudesta, salatuista unista ja unelmista."

        Tarvitaan vastaavanlainen dokumentti narkkareista, herättämään keskustelua aiheesta, josta monet sanovat vain, että "Turpaan, ja lujaa, on ainoa tie. Silloin narkki oppii miten käy kun varastaa."

        Jokainen ihminen valitsee oman tiensä. Ei voida sanoa, että huumeriippuvuus tulisi jostakin ulkoa ja henkilöllä ei olisi itse siitä vastuussa.
        Huumeriippuvainen on itse valinnut tiensä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen ihminen valitsee oman tiensä. Ei voida sanoa, että huumeriippuvuus tulisi jostakin ulkoa ja henkilöllä ei olisi itse siitä vastuussa.
        Huumeriippuvainen on itse valinnut tiensä

        Totta, narkkaamisesta on turha syyttää huonoa lapsuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, narkkaamisesta on turha syyttää huonoa lapsuutta.

        Ehkä vika on tuulipuvussa ja hupparissa, vartijat nappaa heti kiinni kun vähän lainaa kaupasta tavaraa ja remuaa, pääsee aina pahnoille huilaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen ihminen valitsee oman tiensä. Ei voida sanoa, että huumeriippuvuus tulisi jostakin ulkoa ja henkilöllä ei olisi itse siitä vastuussa.
        Huumeriippuvainen on itse valinnut tiensä

        Tietyssä mielessä olet oikeassa. Jokainen ihminen valitsee oman tiensä.

        Lisäksi asenteet ovat muuttuneet huolestuttavalla tavalla, kun nuorilta kuulee, että "kannabis on alkoholia parempaa eikä amfetamiinista tule krapulaa." Lopputuloksen näkee, kun avaa silmänsä ja katsoo touhua Porin keskustan kaduilla varsinkin kesäaikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietyssä mielessä olet oikeassa. Jokainen ihminen valitsee oman tiensä.

        Lisäksi asenteet ovat muuttuneet huolestuttavalla tavalla, kun nuorilta kuulee, että "kannabis on alkoholia parempaa eikä amfetamiinista tule krapulaa." Lopputuloksen näkee, kun avaa silmänsä ja katsoo touhua Porin keskustan kaduilla varsinkin kesäaikaan.

        Turha yleistää koskemaan kaikkia nuoria jotka kiskovat sauhut pari kertaa vuodessa,
        se käviksen porukka on oikeastaan pelkkiä pultsareita.


    • Anonyymi

      Leffaa näistä ei kannata tehdä mutta minkinrehuna vois mennä kunhan keittäisi ensin kunnolla jotta minkeille ei tule mitään tauteja

    • Anonyymi

      Tässä olis aloittajalle parempi idea.

      Tee dokkari nuorista menestyjistä jotka ovat esimerkiksi oman firman perustaneena menestyneet ja ovat rahoissaan.

      Kun teet narkkijäteväestä dokkarin, toiset narkit katsovat ihaillen että voi narkataanpa enempi niin pääsen televisioon.Normikansa katsoo ehkä kerran ja toteaa niin se on, jäteimpolan väkeä taas ja vaihtaa kanavaa.

      Vaikuta niin, että nuoriso kun katsoo dokkaristasi miten oma työ kannattaa, se narkkaus voikin jäädä ja aletaan touhuamaan tosisaan tulevaisuuden eteen eikä lorvita sossupummeina räkimässä parkkihalleissa.

      Onko tarpeeksi pokkaa tehdä kerrankin positiivinen dokumentti? Noita narkkiversioita on jo liikaa.

      • Anonyymi

        Leffan nimi vosi olla; Sähkö-Jaanan töpselibisnes

        Käviksen Kuningatar kuitenkii


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      60
      770
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      628
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      624
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe