Turvallisin paikka - susireviirin ydin

Anonyymi-ap

Asun kaupungissa kerrostalossa ja kokenut kaupunkielämässä lukuisia vaaratilanteita ja jokapäiväistä rauhattomuutta.

Vastapainoksi hakeudun säännöllisesti mahdollisimman rauhalliseen luontokohteeseen ja kymmenen kertaa käynyt ilmi, että olen susireviirin ytimessä aikani umpimetsässä rämmittyäni. Susireviireita kun riittää nykyisin jo kiitettävän laajalti useissa maakunnissa. Huomannutkin, että arvostan samanlaisia ympäristöjä kuin sudet. Suota, vettä, tiheähköä metsää, hieman kalliopaikkoja, sellaista monipuolista maastoa, sekä ennen kaikkea hiljaisuutta. Tavallaan tahtomattani hyvin usein päädyn yöksi susien maille.

Suden ruoka juoksee ja minä en. Ei siis mitään pelättävää. Ulvontaa kuullut muun muassa Yläneeltä ja Teuvalla,. Sekä Kemiönsaarellakin, jossa ei edes reviiriä, mutta joku vaeltava susi sielläkin.
Lauman jälkiä hangessa Mynämäellä.
Raaseporin takamailla metsä oli täynnä hirvieläinten luurankoja, jonka koin hyvin turvallisena asiana - joka oli merkki siitä, että susilla vatsat täynnä.

Useita kymmeniä öitä 2022 vuoden aikana ympäri Suomea susien reviireillä ja yhteensä toistasataa umpimetsäkilometriä suunnistusta, näkemättä vilaustakaan yhdestäkään sudessta. Ei ole ihme, sillä onhan sudella 12 kertaa koiraakin parempi hajuaisti ja erinomainen kuulokin. Suder pitävät ihmistä metsän suurimpana petona, joita ensisijaisesti välttelevät Aikamoinen sattumien summa täytyy olla, mikäli suden näet metsäolosuhteissa.

1

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Susi on arka erämaassa, mutta vain siellä. Kaupungissa susi voi pahimmillaan pyrkiä lyöttäytymään ihmisen seuraan. Oma tuore kokemus oli, kun laavulla söin eväitä, niin susi ilmestyy jostakin muutaman kymmenen metrin päähän seuraamaan puuhiani. En tiedä mitä hukkasella oli mielessään, mutta pääsin rauhassa poistumaan tilanteesta halkovajan antaman näkösuojan turvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe