Ydinvoimaloita rakennetaan kaikkialle ja vihreitä kismittää

Anonyymi-ap

Puhtain ja jaloin energian muoto on ydinvoima-

Naurattaa, kuinka viherhörhöt vastusti sitä erityisesti 80-90 luvulla

Taas yksi tappio vihreiden sarakkeeseen

11

61

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Muuttui huuhaa puolueeksi kun alkoi vastustamaan ydinvoimaloita eivät kai tajunneet että ydinvoimalat ovat vähiten saastuttava tapa tuottaa energiaa?

• Ydinvoimaa voimakkaasti vastustaneet vihreät ovat jo eläkeiässä. Maailma kehittyy eikä ole mitenkään "periaatteellista" jumittaa jossain 1980-luvun kannoissa (silloin Kokoomus kannatti YYA-sopimusta), vaan kun tieto lisääntyy, johtopäätökset muuttuvat.

Ydinvoima ei ole mitenkään ongelmaton energiamuoto, mutta vihreissäkin on ymmärretty ei ole mikään muukaan ja se yksi niistä harvoista päästöttömistä perusvoiman lähteistä, joka ei ole säästä riippuvainen. Lisäydinvoiman lisäksi energiajärjestelmästämme puuttuu säätövoimaa. Kun tuulivoimalla kuitenkin on merkittävä rooli, niin tuuli- ja ydinvoiman rinnalle tarvitaan säätövoimaa, joka varastoi sähköä silloin kun siitä on ylitarjontaa ja luovuttaa sitä silloin kun sillä on kysyntää.

• Anonyymi

Minusta on hyvä, että rakennetaan uusia ydinvoimaloita, jotta saadaan puhdasta ja edullista sähköä.

Sinusta on hyvä, että rakennetaan uusia ydinvoimaloita, koska arvelet sen kismittävän vihreitä.

• Anonyymi

Kyllä, se on tärkeämpää

• Anonyymi

Oikeastaan otsikko kertoo siitä, että persuja kismittää se että vihreät ovat harkinneet uudelleen kantansa ydinvoimaan persujen ennen niin ihannoiman putinin hyökkäyssodan aiheuttaman energiapulan vuoksi.

Vihreät kykenevät muuttamaan näkemyksiään asioista tosiasioiden muuttuessa. Se on viisautta.

• Anonyymi

Suomen oikeuslaitos on linjannut vihreät rikolliseksi terroristijärjestöksi. Niin laittomaksi ja halveksuttavaksi joukoksi että jopa islamistiset ja äärioikeistolaiset teoreettiset uhat jäävät toiseksi iljettävyydeltään ja leimaavuudeltaan. Jos joku epäilisi julkisesti että joku fundamentalisti tai skini olisi saanut oikeinkirjoitusapua joltakin tunnetulta henkilöltä, niin tällaisen epäileminen olisi vain hivenen loukkaavaa.

Mutta jos joku antaa kirjoitusapua vihreälle kansanedustajalle, niin se on jo niin katalaan rikokseen yhtymistä, että sellaisesta todistamatta epäileminen on kunnianloukkauksista kovin, ja se käsitellään käräjäoikeudessa. Myöhemmin hovissa, ja tarvittaessa vielä korkeimmassakin oikeudessa. Sillä se on herjaamista osallisuudesta niin kuvottavien olentojen kammottaviin toimiin, että moista harvoin nähdään.

• Anonyymi

Rakennetaan kaikkialle ?
      Ei rakenneta Suomeen vaikka pitäisi olla monta rakenteilla.
      Mitoituspakkasella Fingridin mukaan 2800 MW:n tuotantovaje.

Ruotsista linjat kestävät n. 2500 MW jos suostuvat myymään.

• Anonyymi

Ranska on ydinvoiman mallimaa, kymmeniä voimaloita ja 15 uutta suunnitteilla.

• Anonyymi

Ranskassa periaatteessa 46 atomivoimalaa ja 14 suunnitteilla.
        Tekniikan tepposet vaan pahasti vähentävät tuotantoa.

Onko Saksassa suuremman väkiluvun edellyttämät yli 70 atomivoimalaa?
        Kolmekymmentäkolme reaktoria kylmänä, kaksi tai kolme käytössä.

• Anonyymi

Uraani halkeaa ja tuottaa meille energiaa ja aivan kuten kaikilla muillakin mailla, suomesaakaan ei ole riskejä

• Anonyymi

Suomessa Fukushiman tapaan varavoimageneraattorit rannassa tsunamille alttiina?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En kestä enää olla erossa...

Mitä jos mää vaan tuun ja alan suuteleen sua?
      Ikävä
      130
      1613
    2. Itsenäisyyspäivän korkein kunniamerkki Sanna Marinille

"Tasavallan presidentti Sauli Niinistö on jälleen myöntänyt itsenäisyyspäivän kunniamerkit. Kaikki kunniamerkit luovutetaan itsenäisyyspäivänä. Itsen
      Suomen Keskusta
      236
      801
    3. Haluaisin kyllä

pyytää anteeksi. Sinä et varmaan enää juuri ajattele asiaa. Kuljet ylpeänä eteenpäin. Olit mulle se.
      Ikävä
      35
      745
    4. montako eri kirjainta

kaivattusi etunimessä on? Mun ihanan 4.
      Ikävä
      72
      737
    5. Sä oot nainen ihan hullu.

Anna mun rakastaa sua. Anna mun himoita sua! Anna mun tulla sun päällesi ja sano mulle että sä rakastat mua. Mun päivä on muuten ihan pilalla
      Ikävä
      61
      617
    6. Minkä biisin antaisit kaivatullesi?

Jos voisit antaa kaivatullesi yhden biisin niin mikä se olisi? 🎶
      Ikävä
      40
      567
    7. Mitähän mietit mies

Jäitkö minua kaipaamaan siitä ajasta kun vielä nähtiin? Nähdäänkö me enää koskaan?
      Ikävä
      60
      554
    8. Hyvää yötä tännekin

Miehelle tai miehille. Ehkä naisillekin. Erityisesti mukaville sellaisille.
      Ikävä
      95
      545
    9. Tykkäisitpä minusta

Edes ihmisenä. Kun minä tykkään niin paljon sinusta.
      Ikävä
      24
      535
    Aihe