Ikuinen vai päättyvä helvetti?

Anonyymi-ap

38

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Raamatussa on kohtia, joissa viitataan loputtomaan vaivaan helvetissä. Miten ne sopivat yhteen evankeliumin sanoman kanssa, joka kertoo Jumalan rakkaudesta ja oikeudenmukaisuudesta ?

      • Anonyymi

        Uudessa testamentissa viitataan helvettiin 12 kertaa ja lisäksi Ilmestyskirjassa mainitaan toistuvasti tulijärvi. Tekstiyhteydessä käy ilmi, että sanat liittyvät jumalattomien rangaistukseen ja lopulliseen kohtaloon. Näissä teksteissä osoitetaan myös, että ihminen joutuu helvettiin sieluineen ja ruumiineen.


      • Anonyymi

        Siten että jollei pahuuden tekijöitä eristetä ikuisesti eroon vanhurskaista niin silloin nämä pahantekijät, jotka luetellaan Raamatussa jatkaisivat murhaamista rauhan aikana ja sodassa, syntymättömien vauvaihmisten murhaamista, valehtelua, kiusaamista, typeryyttä, typeryyden kysymyksiä toistellen hakien syyllistä omaan syyllisyyteensä epäoikeudenmukaisiin tekoihinsa niihin tekoihin syyttömästä Jumalasta, jonka oikeudenmukaisuuttaan kyseenalaistettaisiin ,kiduttamista, väärintuomioitaan, vainoa, varkauksia eli vanhurskaat eivät saisi elää autuutta todeksi kun saatanan lapset jatkaisivat aina vaan siitä mihin ovat pahuuden töissä jääneet.

        Tämä tai tämänsuuntainen eristyksen syyn täytyy olla?

        Itse päästäisit nämä jumalattomat jatkamaan Helvetistä muutaman viikon päästä lusittuaan Uuteen Maahan ? Ja tämä murhavarkausvalhepetoskaruselli jatkuisi ikuisesti.

        Mutta Uudessa Maassa asuu Jumala, jonka edessä syntinen ei kestä. Miten jumalattoman kät Jumalan nähdessään?

        Minä tiedän, mutta sinä et? Mutta voit päätellä.Tai kysyä joltakin Raamattua miettien lukeneelta.

        Kunnia oikeudenmukaisuuden palauttavalle pyhälle JHVH:lle aina ja ikuisesti.

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudessa testamentissa viitataan helvettiin 12 kertaa ja lisäksi Ilmestyskirjassa mainitaan toistuvasti tulijärvi. Tekstiyhteydessä käy ilmi, että sanat liittyvät jumalattomien rangaistukseen ja lopulliseen kohtaloon. Näissä teksteissä osoitetaan myös, että ihminen joutuu helvettiin sieluineen ja ruumiineen.

        Ihmisellä ei ole mitään sielua! Selitä, mikä on ihmisen sielu.

        “Kaikille villieläimille, taivaan linnuille ja maassa liikkuville pikkueläimille, joissa on elävä sielu, minä annan ravinnoksi kaikenlaiset vihreät kasvit.” ...” (1Moos 1:30, FinRK)

        Kuoliko Jeesus kaikkien sielullisen puolesta?

        “Sitten Herra Jumala muovasi ihmisen maan tomusta ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen. Näin ihmisestä tuli elävä sielu...” (1Moos 2:7, FinRK)

        Niin, ihmiselle ei tullut sielua vaan ihmisestä TULI SIELU!!! Eli ihminen muuttuu sieluksi, kun Jumala puhaltaa häneen henkensä. Ihan selkeää suomen kieltä. Ihminen lakkaa olemasta sielu kun hän kuolee. Mitään sielua ei ihmisestä karka mihinkään taivaaseen tai helvettiin hänen kuollessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisellä ei ole mitään sielua! Selitä, mikä on ihmisen sielu.

        “Kaikille villieläimille, taivaan linnuille ja maassa liikkuville pikkueläimille, joissa on elävä sielu, minä annan ravinnoksi kaikenlaiset vihreät kasvit.” ...” (1Moos 1:30, FinRK)

        Kuoliko Jeesus kaikkien sielullisen puolesta?

        “Sitten Herra Jumala muovasi ihmisen maan tomusta ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen. Näin ihmisestä tuli elävä sielu...” (1Moos 2:7, FinRK)

        Niin, ihmiselle ei tullut sielua vaan ihmisestä TULI SIELU!!! Eli ihminen muuttuu sieluksi, kun Jumala puhaltaa häneen henkensä. Ihan selkeää suomen kieltä. Ihminen lakkaa olemasta sielu kun hän kuolee. Mitään sielua ei ihmisestä karka mihinkään taivaaseen tai helvettiin hänen kuollessaan.

        “Älkää kuitenkaan syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, on.” (1Moos 9:4, FinRK)

        Sielu on yhtä kuin ihmisen veri, joka tekee ihmisen eläväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        “Älkää kuitenkaan syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, on.” (1Moos 9:4, FinRK)

        Sielu on yhtä kuin ihmisen veri, joka tekee ihmisen eläväksi.

        "Niin, ihmiselle ei tullut sielua vaan ihmisestä TULI SIELU!!! "

        "Sielu on yhtä kuin ihmisen veri, joka tekee ihmisen eläväksi."

        Ei pidä paikkaansa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudessa testamentissa viitataan helvettiin 12 kertaa ja lisäksi Ilmestyskirjassa mainitaan toistuvasti tulijärvi. Tekstiyhteydessä käy ilmi, että sanat liittyvät jumalattomien rangaistukseen ja lopulliseen kohtaloon. Näissä teksteissä osoitetaan myös, että ihminen joutuu helvettiin sieluineen ja ruumiineen.

        Onko helvetti aineeton vai aineellinen? Jos se on aineellinen, niin se, kuten kaikki aine, häviää lopulta. Aineellisessa lopussa on säteilevä pimeys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niin, ihmiselle ei tullut sielua vaan ihmisestä TULI SIELU!!! "

        "Sielu on yhtä kuin ihmisen veri, joka tekee ihmisen eläväksi."

        Ei pidä paikkaansa!

        Sielu asuu weressä on oikea vastaus.

        Raamatussa lukee kysymys: Kuuletko Kainin veren huutavan maasta?

        Muuallakin asiaa kosketellaan.

        Ketjussa kysellään mikä sielu on. Se on yksi kolmesta: Henki, sielu, ruumis.

        Näkymätön ihmissilmälle. Muistin ja persoonallisuutemme sisältää.Saattaa olla etten täysin ymmärrä mikä sielu on.Tai mikä on mun oma henkeni.Ruumiini mä ymmärrän jotensakin, sen että mulla on sellainenkin.

        Ilman Jumalan ilmoitusta en tietäisi näkymättömiin jäävistä asioista tuon taivaallista.

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niin, ihmiselle ei tullut sielua vaan ihmisestä TULI SIELU!!! "

        "Sielu on yhtä kuin ihmisen veri, joka tekee ihmisen eläväksi."

        Ei pidä paikkaansa!

        Älä usko Raamatun sanaa...suoria lainauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko helvetti aineeton vai aineellinen? Jos se on aineellinen, niin se, kuten kaikki aine, häviää lopulta. Aineellisessa lopussa on säteilevä pimeys.

        Taivaskin voi olla aineeton, jos Raamattua lukee.

        Mutta siis... miten sielu, jolla ei ole aivoja, hermoratoja eikä kipureseptoreita pystyisi kärsimään tulessa! Oli hevetti aineellinen tai aineeton...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sielu asuu weressä on oikea vastaus.

        Raamatussa lukee kysymys: Kuuletko Kainin veren huutavan maasta?

        Muuallakin asiaa kosketellaan.

        Ketjussa kysellään mikä sielu on. Se on yksi kolmesta: Henki, sielu, ruumis.

        Näkymätön ihmissilmälle. Muistin ja persoonallisuutemme sisältää.Saattaa olla etten täysin ymmärrä mikä sielu on.Tai mikä on mun oma henkeni.Ruumiini mä ymmärrän jotensakin, sen että mulla on sellainenkin.

        Ilman Jumalan ilmoitusta en tietäisi näkymättömiin jäävistä asioista tuon taivaallista.

        Selef Urge

        Sielu on suomeksi mieli. Veri on elämänlähteenä taikauskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sielu asuu weressä on oikea vastaus.

        Raamatussa lukee kysymys: Kuuletko Kainin veren huutavan maasta?

        Muuallakin asiaa kosketellaan.

        Ketjussa kysellään mikä sielu on. Se on yksi kolmesta: Henki, sielu, ruumis.

        Näkymätön ihmissilmälle. Muistin ja persoonallisuutemme sisältää.Saattaa olla etten täysin ymmärrä mikä sielu on.Tai mikä on mun oma henkeni.Ruumiini mä ymmärrän jotensakin, sen että mulla on sellainenkin.

        Ilman Jumalan ilmoitusta en tietäisi näkymättömiin jäävistä asioista tuon taivaallista.

        Selef Urge

        "Muistin ja persoonallisuutemme sisältää"

        Todistapa tuo Raamatulla.

        "Saattaa olla etten täysin ymmärrä mikä sielu on.Tai mikä on mun oma henken"

        Johtunee siitä, että kirkkoisien väärät perinneopit sekoittavat ajatteluasi. Raamattu antaa molempiin selkeän selityksen.


    • Anonyymi

      Rangaistuksen kestoa ilmaistaan kreikkalaisessa alkutekstissä sanalla aion joka loputtoman ajan lisäksi tarkoittaa m m . maailmanaikaa, määrätynpituista aikaa ja aikakautta. Suomessakin sana iankaikkinen tulee sanoista ikä kausi.
      Näin on mahdollista ymmärtää, että tulijärvessä on jumalattomille heidän syntiensä mukaan määrätty aika.

      • Anonyymi

        On tosiaan mahdollista ymmärtää oikein tai väärin.

        Helvetistä ei pääse koskaan pois. Sitä tarkoittaa ikuisuus aikamääreenä, se on päättymätön, ikuisesti jatkuva aika.Helvetissä oleva on ikuisesti erossa Jumalasta. Uskoipa Raamatussa sanottuun tai ei.

        Tuomio on kova, mutta oikeudenmukainen.

        Jokaisella on vapaus vaikuttaa siihen millainen ikuisuustulevaisuus on.

        Minä olen valinnuut Jeesuksen enkä hylkää Häntä ikinä, Hän on Herrani ikuisesti, mikä on suuri autuuden odotuksen aihe, ilostaan ja rauhastaan olenkin jo nyt osallinen.Ja muista anteliaisuutensa lahjoista, joilla Hän on mua muistanut, siunannut.

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tosiaan mahdollista ymmärtää oikein tai väärin.

        Helvetistä ei pääse koskaan pois. Sitä tarkoittaa ikuisuus aikamääreenä, se on päättymätön, ikuisesti jatkuva aika.Helvetissä oleva on ikuisesti erossa Jumalasta. Uskoipa Raamatussa sanottuun tai ei.

        Tuomio on kova, mutta oikeudenmukainen.

        Jokaisella on vapaus vaikuttaa siihen millainen ikuisuustulevaisuus on.

        Minä olen valinnuut Jeesuksen enkä hylkää Häntä ikinä, Hän on Herrani ikuisesti, mikä on suuri autuuden odotuksen aihe, ilostaan ja rauhastaan olenkin jo nyt osallinen.Ja muista anteliaisuutensa lahjoista, joilla Hän on mua muistanut, siunannut.

        Selef Urge

        Silleen jännää tulkintaa, että on irtonaista kontekstistaan...tyypillistä sinulta. Ensinnä, tekstiä pitää lukea niin kuin tekstissä lukee, ja toiseksi, lukemaansa on tulkittava Raamatun ajan kulttuureita ja alkukieliä vasten. Kolmanneksi, sitä pitää ihan oikeasti verrata tekstiä vastaaviin muihin Raamatun teksteihin ja katsoa, miten näitä tekstejä on kerrottu omissa asiayhteyksissään ja miten itse Raamatussa niitä on tulkittu ja miten Raamattu käyttää näitä muita tekstejä...missä merkityksessä. Siinähän sinä olet vasta harjoittelija.

        Kun Jeesus puhui ruumiin ja sielun hukuttamisesta "helvettiin", alkutekstissä käytetään kreikan kielen apollymi-verbiä. Sana vastaa heprean kielen teonsanaa, joka käännetään kreikankielisessä Vanhan testamentin muinaisessa Septuaginta-käännöksessä apollymi-sanalla. Molemmat sanat tarkoittavat täydellistä tuhoamista, peruuttamatonta hävittämistä, jonka kohteesta ei jää mitään jäljelle. Vanhan testamentin käsite sammumattomasta tulesta ei tarkoita tulta, joka ei koskaan sammu, vaan tulta, jota ei kyetä sammuttamaan. Se polttaa tulen kohteen poroksi ja sammuu sitten itsestään.

        Jerusalemin portit ja palatsit tuhoutuivat sammumattomassa tulessa. Nämä Jeremian sanat toteutuivat juutalaisten joutuessa Babylonin pakkosiirtoon 587/586 eaa. Tuli ei pala enää, vaan se sammui, kun portit ja palatsit olivat palaneet. Sitä vain ei voitu sammuttaa. (Jer. 17:27). Samoin ikuinen tuli ei tarkoita tulta, joka palaa ikuisesti, vaan tulta, joka tuhoaa kohteensa ikuisiksi ajoiksi. Hes. 26:15-21 -- Jumala ennustaa Tyyron kaupungin tuhoutuvan, ja olevan ikuisesti raunioitettu. Tyyro on kuitenkin olemassa ja asuttuna, vielä tänäkin päivänä. Tämä siksi, että ikuinen ei tarkoita päättymätöntä aikaa Raamatussa. Raamattu onkin itse itsensä paras selittäjä.

        Valitusvirret 4:6 "Minun kansani syntivelka on kasvanut suuremmaksi kuin Sodoman synti. Sodoma tuhoutui HETKESSÄ, ihmiskäden koskematta."

        Juudaksen kirje 7: "Niin myös Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavoin kuin nekin harjoittivat haureutta ja antautuivat luonnonvastaisiin lihan himoihin, ovat varoittavana esimerkkinä kärsiessään IKUISEN TULEN RANGAISTUSTA."

        He saivat tekojensa mukaan mutta palaako siellä vielä tuo ikuinen tuli? Ei pala ja Raamattu sanookin, että tuo ikuinen tuli paloi hetkessä.

        Raamatussa sana ikuinen ei siis tarkoita päättymätöntä ajanjaksoa. Joonan ainias kalan vatsassa kesti vain kolme päivää:

        Joona 2:7 "Minä vajosin alas vuorten perustuksiin asti, maan salvat sulkeutuivat ylitseni ainiaaksi. Mutta sinä nostit minut elävänä haudasta, Herra, minun Jumalani."

        Niin, Jumala tuhosi Sodoman ja Gomorran ikuisella tulella. Se ei pala enää, vaan palamisen lopputulos on ikuinen. Näitä kaupunkeja ei enää ole, vaan ne kärsivät ikuisen tulen rangaistusta, olemattomuutta. Tästä syystä Jeesuksen sanat ikuisesta rangaistuksesta eivät tarkoita ikuista piinaa, vaan tuhoutumista ikuisiksi ajoiksi. (1. Moos.19:24-28 2. Piet. 2:6; Juud. 7 RK 2012). Jumalattomat tosiaan tuhoutuvat hetkessä: Psalmi 68:3 niin kuin savu hajoaa; niin kuin vaha sulaa tulen hohteessa, niin jumalattomat häviävät Jumalan kasvojen edessä.

        Ilmestyskirja piirtää eteemme kuvan jumalattomien hävittämisestä tulella ja tulikivellä. Sitä kutsutaan toiseksi kuolemaksi, ja kuvaus muistuttaa juuri Jeremian ja Jesajan kuvauksia jumalattomien tuhoamisesta. (Ilm. 20:9-15; 21:8).

        Näiden tosiasioiden valossa ajatus ikuisesta piinasta on väärä. Jumala hävittää kadotustuomion alaiset ihmiset kokonaan, eikä heistä jää mitään jäljelle. Malakian mukaan jumalattomat ovat kuin oljenkorsia, jotka poltetaan tulessa, eikä heistä jää jäljelle juurta eikä vartta. Obadja taas näki oman aikansa kansakuntien hävittämisessä esimaun lopullisesta jumalattomia kohtaavasta tuomiosta. Obadjan mukaan jumalattomat tulevat olemaan kuin heitä ei olisi koskaan ollut olemassa. (Mal. 3:19; Ob. 16). Kyseessä on iankaikkinen kuolema, josta ei ole paluuta.

        Iankaikkinen ero Jumalasta onkin melkoinen rangaistus:

        2. Tessalonikalaiskirje 1:9-10 "9. He tulevat kärsimään rangaistuksena iankaikkisen kadotuksen erossa Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta, 10. kun hän tulee, että hän sinä päivänä kirkastuisi pyhissää ja olisi ihmeteltävä kaikissa uskovissa. Olettehan te uskoneet meidän todistuksemme."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silleen jännää tulkintaa, että on irtonaista kontekstistaan...tyypillistä sinulta. Ensinnä, tekstiä pitää lukea niin kuin tekstissä lukee, ja toiseksi, lukemaansa on tulkittava Raamatun ajan kulttuureita ja alkukieliä vasten. Kolmanneksi, sitä pitää ihan oikeasti verrata tekstiä vastaaviin muihin Raamatun teksteihin ja katsoa, miten näitä tekstejä on kerrottu omissa asiayhteyksissään ja miten itse Raamatussa niitä on tulkittu ja miten Raamattu käyttää näitä muita tekstejä...missä merkityksessä. Siinähän sinä olet vasta harjoittelija.

        Kun Jeesus puhui ruumiin ja sielun hukuttamisesta "helvettiin", alkutekstissä käytetään kreikan kielen apollymi-verbiä. Sana vastaa heprean kielen teonsanaa, joka käännetään kreikankielisessä Vanhan testamentin muinaisessa Septuaginta-käännöksessä apollymi-sanalla. Molemmat sanat tarkoittavat täydellistä tuhoamista, peruuttamatonta hävittämistä, jonka kohteesta ei jää mitään jäljelle. Vanhan testamentin käsite sammumattomasta tulesta ei tarkoita tulta, joka ei koskaan sammu, vaan tulta, jota ei kyetä sammuttamaan. Se polttaa tulen kohteen poroksi ja sammuu sitten itsestään.

        Jerusalemin portit ja palatsit tuhoutuivat sammumattomassa tulessa. Nämä Jeremian sanat toteutuivat juutalaisten joutuessa Babylonin pakkosiirtoon 587/586 eaa. Tuli ei pala enää, vaan se sammui, kun portit ja palatsit olivat palaneet. Sitä vain ei voitu sammuttaa. (Jer. 17:27). Samoin ikuinen tuli ei tarkoita tulta, joka palaa ikuisesti, vaan tulta, joka tuhoaa kohteensa ikuisiksi ajoiksi. Hes. 26:15-21 -- Jumala ennustaa Tyyron kaupungin tuhoutuvan, ja olevan ikuisesti raunioitettu. Tyyro on kuitenkin olemassa ja asuttuna, vielä tänäkin päivänä. Tämä siksi, että ikuinen ei tarkoita päättymätöntä aikaa Raamatussa. Raamattu onkin itse itsensä paras selittäjä.

        Valitusvirret 4:6 "Minun kansani syntivelka on kasvanut suuremmaksi kuin Sodoman synti. Sodoma tuhoutui HETKESSÄ, ihmiskäden koskematta."

        Juudaksen kirje 7: "Niin myös Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavoin kuin nekin harjoittivat haureutta ja antautuivat luonnonvastaisiin lihan himoihin, ovat varoittavana esimerkkinä kärsiessään IKUISEN TULEN RANGAISTUSTA."

        He saivat tekojensa mukaan mutta palaako siellä vielä tuo ikuinen tuli? Ei pala ja Raamattu sanookin, että tuo ikuinen tuli paloi hetkessä.

        Raamatussa sana ikuinen ei siis tarkoita päättymätöntä ajanjaksoa. Joonan ainias kalan vatsassa kesti vain kolme päivää:

        Joona 2:7 "Minä vajosin alas vuorten perustuksiin asti, maan salvat sulkeutuivat ylitseni ainiaaksi. Mutta sinä nostit minut elävänä haudasta, Herra, minun Jumalani."

        Niin, Jumala tuhosi Sodoman ja Gomorran ikuisella tulella. Se ei pala enää, vaan palamisen lopputulos on ikuinen. Näitä kaupunkeja ei enää ole, vaan ne kärsivät ikuisen tulen rangaistusta, olemattomuutta. Tästä syystä Jeesuksen sanat ikuisesta rangaistuksesta eivät tarkoita ikuista piinaa, vaan tuhoutumista ikuisiksi ajoiksi. (1. Moos.19:24-28 2. Piet. 2:6; Juud. 7 RK 2012). Jumalattomat tosiaan tuhoutuvat hetkessä: Psalmi 68:3 niin kuin savu hajoaa; niin kuin vaha sulaa tulen hohteessa, niin jumalattomat häviävät Jumalan kasvojen edessä.

        Ilmestyskirja piirtää eteemme kuvan jumalattomien hävittämisestä tulella ja tulikivellä. Sitä kutsutaan toiseksi kuolemaksi, ja kuvaus muistuttaa juuri Jeremian ja Jesajan kuvauksia jumalattomien tuhoamisesta. (Ilm. 20:9-15; 21:8).

        Näiden tosiasioiden valossa ajatus ikuisesta piinasta on väärä. Jumala hävittää kadotustuomion alaiset ihmiset kokonaan, eikä heistä jää mitään jäljelle. Malakian mukaan jumalattomat ovat kuin oljenkorsia, jotka poltetaan tulessa, eikä heistä jää jäljelle juurta eikä vartta. Obadja taas näki oman aikansa kansakuntien hävittämisessä esimaun lopullisesta jumalattomia kohtaavasta tuomiosta. Obadjan mukaan jumalattomat tulevat olemaan kuin heitä ei olisi koskaan ollut olemassa. (Mal. 3:19; Ob. 16). Kyseessä on iankaikkinen kuolema, josta ei ole paluuta.

        Iankaikkinen ero Jumalasta onkin melkoinen rangaistus:

        2. Tessalonikalaiskirje 1:9-10 "9. He tulevat kärsimään rangaistuksena iankaikkisen kadotuksen erossa Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta, 10. kun hän tulee, että hän sinä päivänä kirkastuisi pyhissää ja olisi ihmeteltävä kaikissa uskovissa. Olettehan te uskoneet meidän todistuksemme."

        Karsitko tahallasi pois sanan" ikuisella"? Kun viittasit Helvetissä olevaan tuleen nin jätit ikuisesti kestävän tulen pois siksi kun on vaikea saada sopimaan määräaikaisuuteen ikuinen tuli? Sulle ei harhaanjohtaminen ole mikään ongelma?

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karsitko tahallasi pois sanan" ikuisella"? Kun viittasit Helvetissä olevaan tuleen nin jätit ikuisesti kestävän tulen pois siksi kun on vaikea saada sopimaan määräaikaisuuteen ikuinen tuli? Sulle ei harhaanjohtaminen ole mikään ongelma?

        Selef Urge

        Etkö ymmärtänyt tekstini perusteella, että Raamatun ikuinen ei tarkoita päättymätöntä aikaa. Se nyt on vain fakta. Ilmeisesti harhaoppia päättymättömästä kidutuksesta on niin voimakkaasti iskostettu päähäsi, ettet kykene ennakkoluulottomasti edes näkemään muita vaihtoehtoja. Mutta unohda vain kielen konteksti, tuo kielen ymmärtämisen ja käännöksien tärkein tekijä.


    • Anonyymi

      Ateisti äänessä, vesitti Kristuksen sovituskuolema.

    • Anonyymi

      Uskovaisen uskonhelvetti päättyy kuolemaan.
      Ja meillä muillahan ei helvettiä olekaan.

      Oi valitkaa tie,
      joka elämään vie.
      Kohta jo päättynut uskonto lie.

    • Anonyymi

      Kiristinopin jatkessa, islamissa, kerrotaan helvetin eri tasoista, ja miten ne yleensä ovat määrä-aikaisia.

      • Anonyymi

        Sulla on toinenkin vähemmän kieroutuneen valheellinen väärässä oleminen kirjoituksessa. Määräaika kirjoitetaan ilman teennäistä väliviivaa.

        Väli- Meri on väärin. Välimeri on oikein. Väli- matka vai Välimatka? Välimatka!

        Heh heh heh.

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on toinenkin vähemmän kieroutuneen valheellinen väärässä oleminen kirjoituksessa. Määräaika kirjoitetaan ilman teennäistä väliviivaa.

        Väli- Meri on väärin. Välimeri on oikein. Väli- matka vai Välimatka? Välimatka!

        Heh heh heh.

        Selef Urge

        No sun on turha vittuilla kenellekään kirjoitusvirheistä. Sen verran sulla on niitä itselläsikin!


    • Anonyymi

      Tuoreessa puheessa,
      IKUINEN HELVETIN TULIJÄRVI,
      on Raamatun opetus siitä
      MISSÄ HELVETTI ON?
      Ja KUKA JOUTUU HELVETTIIN?
      https://youtu.be/0JXjIfPYJ1c

      • Anonyymi

        Vanha testamentti kertoo tasan tarkkaan, että Sheol (jotkut osaamattomat kääntävät helvetti) on maan alla. Jostakin syystä tutkijat eivät vain vielä ole löytäneet sitä. Tulijärvi on olemassa vasta kun Jumala saapuu tuhoamaan jumalattomat, ei sitä ennen, sanoo Ilmestyskirja.

        Kuka joutuu helvettiin?

        Minä ainakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha testamentti kertoo tasan tarkkaan, että Sheol (jotkut osaamattomat kääntävät helvetti) on maan alla. Jostakin syystä tutkijat eivät vain vielä ole löytäneet sitä. Tulijärvi on olemassa vasta kun Jumala saapuu tuhoamaan jumalattomat, ei sitä ennen, sanoo Ilmestyskirja.

        Kuka joutuu helvettiin?

        Minä ainakin.

        Et sinä sinne joudu jos et halua !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä sinne joudu jos et halua !

        Jumalattoman haluamisella ei jumalaton pelastu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha testamentti kertoo tasan tarkkaan, että Sheol (jotkut osaamattomat kääntävät helvetti) on maan alla. Jostakin syystä tutkijat eivät vain vielä ole löytäneet sitä. Tulijärvi on olemassa vasta kun Jumala saapuu tuhoamaan jumalattomat, ei sitä ennen, sanoo Ilmestyskirja.

        Kuka joutuu helvettiin?

        Minä ainakin.

        Kyllä he löytävät sen sitten kun he menevät sinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalattoman haluamisella ei jumalaton pelastu.

        Jumalattoman tulee haluta olla joutumasta ikuisesti Helvetissä kärsimään. Se onnistuu uskomalla Jeesukseen. Ei maksa mitään. Pahanteoista tehtävä parannus.
        Halu syntyy kyllä "itsestään" Uutestisyntyneillä." Eli Jumalan Henki vaikuttaa tahtomista, duunaamista.

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalattoman tulee haluta olla joutumasta ikuisesti Helvetissä kärsimään. Se onnistuu uskomalla Jeesukseen. Ei maksa mitään. Pahanteoista tehtävä parannus.
        Halu syntyy kyllä "itsestään" Uutestisyntyneillä." Eli Jumalan Henki vaikuttaa tahtomista, duunaamista.

        Selef Urge

        Mitäs se pastori tuossa puheessa sanoi oliko se helvetti ikuinen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs se pastori tuossa puheessa sanoi oliko se helvetti ikuinen ?

        En ole kuunnellut. Sanoipa niin tai näin niin Jumalan ilmoituksesta totuus tutkitaan.

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalattoman tulee haluta olla joutumasta ikuisesti Helvetissä kärsimään. Se onnistuu uskomalla Jeesukseen. Ei maksa mitään. Pahanteoista tehtävä parannus.
        Halu syntyy kyllä "itsestään" Uutestisyntyneillä." Eli Jumalan Henki vaikuttaa tahtomista, duunaamista.

        Selef Urge

        Ikuinen tulihelvetti ei kyllä minun järkeeni käy, ei sitten millään. On ihan järjetön opetus. Ei Jumala sentään mikään sadisti ole.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalattoman tulee haluta olla joutumasta ikuisesti Helvetissä kärsimään. Se onnistuu uskomalla Jeesukseen. Ei maksa mitään. Pahanteoista tehtävä parannus.
        Halu syntyy kyllä "itsestään" Uutestisyntyneillä." Eli Jumalan Henki vaikuttaa tahtomista, duunaamista.

        Selef Urge

        Minä olen uskovainen mutta en usko helvettiin. Kun kerran kuollaan, niin se on sitten siinä. Muu on kuvittelua.


    • Anonyymi

      Aam.9:2 Biblia (1776) Ja vaikka he itsiänsä hamaan helvettiin kaivaisivat, niin minun käteni on kuitenkin heitä sieltäkin hakeva; ja jos he astuisivat ylös taivaasen, niin kuitenkin tahdon syöstä heidät sieltä alas. Ob.1:4 Vaikkas ylös korkialle niinkuin kotka, tekisit pesäs tähtien keskelle; niin minä kuitenkin syöksen sinun alas sieltä, sanoo Herra.

    • Anonyymi

      Ps.139:7-8 Biblia. Kuhunka minä menen sinun hengestäs? ja kuhunka minä sinun kasvois edestä pakenen? Jos minä astuisin ylös taivaasen, niin sinä sielä olet: jos minä vuoteeni helvetissä rakentaisin, katso, sinä myös siellä olet.

    • Anonyymi

      Ps.36:6 Herra, sinun armosi ulottuu taivaisiin, sinun totuutesi pilviin asti. Ps.57:11 Sillä suuri on sinun armosi ja ulottuu hamaan taivaisiin, ja sinun totuutesi pilviin asti. Ps.108:5 Sillä suuri on sinun armosi ja ulottuu ylitse taivasten ja sinun totuutesi hamaan pilviin asti. Ps.115:16-17 Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten papsille. Eivät kuolleet ylistä Herraa, ei kukaan hiljaisuuteen astuneista.

      • Anonyymi

        Kuollut ruumis ei tiedä, Mooses kieltää jo laissa ottamasta yhteyttä, adv pitkään kiistelevät kalmanhajuisesta toisaalla.


      • Anonyymi

        Kahto, totuutta sie tahtot salatuimpaan saagga, ja sisimmässäin sie ilmoittelet miulle viisaujen.

        Psalmendaarokset 51: kahteksan

        Selef Urge


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      7955
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      180
      1767
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1036
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe