Hyvän lihapiirakan salaisuus

Anonyymi-ap

Lihapiirakoista paras on sellainen, missä on sisällä sellaista pippurisen makuista jauheliha riisitahnaa. Ja siinä on sellaiset kuivat kuoret.
Lihapiirakan väliin sopii paistettu kananmuna, ale kinkkusiivu tms. laadukkaampi tuote.
Mausteista lihiksen kanssa suositellaan joko sinappia, soijakastiketta, wasabi tahnaa tai maustevoita.
Juomana omenahu tai colajuoma.

21

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos tekee itse ja ei uppopaista niin heti kun piirakat otetaan uunista niin voitelee runsaalla sulalla voilla.

      Taikinaan voita reippaasti kanssa.
      nam nam

    • Anonyymi

      laitan lihapiirakat halkaistuna paahtimeen, EI MIKROON!!
      grillillä maksaa sama setti 7.90e

      usein myös valmistan piirakat itse.
      kurkkusalaattia, ketsuppia, sinappia, silpulihaketta väliin.
      Aivan samaa kuin grillillä, mutta miltei ilmaista niihin hintoihin verrattuna, saa useita lihapiirakoitakin. makkaraakin väliin ja munaa.

      riistohintoja grilleillä, kebabit valmistuu itse, aurarullat maksoi viimeksi tuplalihalla haettuna 18e!

      • Anonyymi

        Hampurilainen sama , ne pihvit voi itsekin tehdä. Helppoa kun mikä


      • Anonyymi

        Ei oo täytteet tippuneet paahtimen sisään?


    • Anonyymi

      Itse tehty peltilihis on hyvää.

    • Anonyymi

      Ei lihapiirakka ole mikään välttämättömyys.

      • Anonyymi

        Mutta Lappeenrannassa saa vetyjä atomeja eli lihis täytteillä j on taivaallisen hyvää.


    • Anonyymi

      Kun tulee kotiin ulkoa kylmästä, niin mikäs sen parempaa kuin lihapiirakka, kahvi ja höyryävä itsetehty hernesoppa.

      • Anonyymi

        Se soppa höyryää jos kämppä on tarpeeksi kylmä. Kerrostaloasunnossa ei mikään soppa paljoa höyryä, korkeintaan vähän keittäessä ja sekin menee tuuletimesta ulos.


    • Anonyymi

      Saadakseen hyvän lihapiirakan, pitää matkustaa Kellarpeltoon.

      • Anonyymi

        Onko se Moldovassa ?


    • Anonyymi

      Maassamme tullaan tappamaan hyvälaatuisista lihiksistä

    • Anonyymi

      Köyhän kannattaa tehdä ITSE lihapiirakat! Kunnon jauhelihaa tarjouksesta ja jauhot, riisit ei paljoa maksa.
      Eineksinä ostetuissa lihapiirakoissa jauheliha on jauhettu yleensä sydämistä, joka on kyllä hyvää ja itsekin voi jauhaa jauhelihan sydämistä, niitä saa ostaa tarjouksista edullisesti.
      Ei ole mitään rakettitiedettä valmistaa itse ruokaa!

    • Anonyymi

      70 luvulla piirakoissa (grilleillä, kaupoissa) oli täytettä reilusti, niin että kun puraisi, ne pursuivat miltei nenänreijistä ulos.Oli parempia kuin nykyiset. joissa täytettä 2 teelusikallista sisällä nimeksi, nekin siansydämestä yleensä.

      • Anonyymi

        En halua että jauhetut siansydämet pursuaa nenänrei-istäni ulos.


      • Anonyymi

        Silloin iloisella 70-luvulla tehtiin kepeässä nousuhumalassa nakkikioskin ennätys.
        Guinnesin kirjaan ei päästy mutta kun lihikseen laittaa 13 nakkia, niin siitä kyllä
        riittää mutusteltavaa koko illaksi.


    • Anonyymi

      Miksi pitää ostella, kun voi tehdä itse ja tietää mitä syö! Kunnon jauhelihaa, ei mitään possunsydämiä jauhettuna!
      https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/13351/Hyvät lihapiirakat/

      Meillä kotona lapsuudessani 70-luvulla äitini teki aina lihapiirakat itse. Hyviä olivat ja samaa olen itse toteuttanut, teen itse lihapiirakat. Jauhan itse jauhelihankin tarjouksesta ostetuista lihoista.

      • Anonyymi

        Syötkö myös itse viimeiseen muruseen asti ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syötkö myös itse viimeiseen muruseen asti ?

        Kyllä meillä perhe syö viimeiseen muruseen asti, mitä ruokaa teen! Harvoin jää mitään tähteeksi.
        Teen yleensä sellaisia ruokia, että ne kelpaavat perheelle ja ei siten jää mitään hukkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä meillä perhe syö viimeiseen muruseen asti, mitä ruokaa teen! Harvoin jää mitään tähteeksi.
        Teen yleensä sellaisia ruokia, että ne kelpaavat perheelle ja ei siten jää mitään hukkaan.

        Se on oikein ja ryhdikkäästi tehty. Toiset alistuu vaan hakemaan ärrältä
        niitä kalliita mauttomuuksia. Häpeäisivät edes sitä avuttomuuttaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on oikein ja ryhdikkäästi tehty. Toiset alistuu vaan hakemaan ärrältä
        niitä kalliita mauttomuuksia. Häpeäisivät edes sitä avuttomuuttaan.

        Ruokien valmistus ei todellakaan ole mitään rakettitiedettä! Jos toimeentulotuessa on määritelty yhden henkilön ravintoon 9€/päivä, niin sillä rahalla ruokkii hyvin perheen, kun tekee itse ruokaa!
        Me ei osteta ärrältä mitään ruokaa, käydään vaan asiamiespostissa ja joskus teen yhden rivin lottoa, harvoin sitäkin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe