Sovitus pitää saada henkilökohtaiseksi sovitukseksi jokaiselle.

Anonyymi-ap

Ristinsovitus kun ei tullut kenenkään osaksi automaattisesti.

"Antakaa sovittaa itsenne"
Tarkoittaa antakaa kastaa itsenne ja lapsenne, jotta Jumala pesee kasteessa synnit pois eli sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa pesemällä kasteessa synnit pois ja lahjoittamalla sinne puhdistettuun ja tyhjän sydämeen uskon Hengen lahjan
sinetiksi ja vakuudeksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi. Ja merkiksi vihan enkelin kulkea ohi Ihmisen Pojan päivänä, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.

Room.6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

44

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luterilaisuudesta ja Luther-säätiön opista puuttuu kokonaan usko.

    • Anonyymi

      juu, ja sinä aloittaja olet vihan enkeli...

    • Anonyymi

      Kysyin sinulta aloittaja, mutta et vastannut.

      Voiko ihminen tulla uskoon ennen kastetta?

      Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        Helluntailaiset pitävät Muslimilapsiakin uskovaisina Kristittyinä lapsina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset pitävät Muslimilapsiakin uskovaisina Kristittyinä lapsina.

        Eli, onko asiallinen vastaaminen sinulle mahdollista?

        Voiko ihminen tulla uskoon ennen kastetta?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli, onko asiallinen vastaaminen sinulle mahdollista?

        Voiko ihminen tulla uskoon ennen kastetta?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Uskolla ja hengistä puhumalla on helppo ihmisiä eksyttää ja niillä helluntain tapahtumilla, koska ne eivät ole toistuneet samanlaisina missään sen jälkeen. Tuliset kielet hävisi näkyvistä niin siihen se kielilläpuhumine päättyi.
        Saatana voi synnyttää lahkolaisissa miten omituisia uskoja ja väittämiä tahansa.
        Ne voi kiertää vaikka keskellä yötä silmät kiiluen kirkkojen ympärillä etsien kenet voisivat vielä lahkoonsa uudestikastettavaksi lahkoonsa jäseneksi.
        Riivaajatkin uskoo ja vapisee ja tunnustaa huutamallaJeesuksen korkeiman Jumalan pojaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskolla ja hengistä puhumalla on helppo ihmisiä eksyttää ja niillä helluntain tapahtumilla, koska ne eivät ole toistuneet samanlaisina missään sen jälkeen. Tuliset kielet hävisi näkyvistä niin siihen se kielilläpuhumine päättyi.
        Saatana voi synnyttää lahkolaisissa miten omituisia uskoja ja väittämiä tahansa.
        Ne voi kiertää vaikka keskellä yötä silmät kiiluen kirkkojen ympärillä etsien kenet voisivat vielä lahkoonsa uudestikastettavaksi lahkoonsa jäseneksi.
        Riivaajatkin uskoo ja vapisee ja tunnustaa huutamallaJeesuksen korkeiman Jumalan pojaksi.

        Eli et osaa vastata tai et voi vastata kysymykseeni.

        Mistä se johtuu?

        Jos toimisit totuuden Hengessä, niin vastaamisen ei pitäisi olla noin ongelmallaista, onhan Jeesuksen mukaan usko Häneen välttämätön syntien anteeksisaamiseksi.

        Rakastatko syntiä vai rakastatko totuutta?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi

        Noita "uskoi", mutta ei tunnustanut syntisyyttään hellarien tavoin eikä saanut syntejä anteeksi kasteessa, veti vain kirousta päälleen.
        Farisukset ja hellarit ovat samanlaisia eivät tunnusta syntisyyttä ennen kastetta. Luottavat omiin uskonratkaisuihin ja vaellukseensa. Se on juuri sitä hiekalle rakentamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita "uskoi", mutta ei tunnustanut syntisyyttään hellarien tavoin eikä saanut syntejä anteeksi kasteessa, veti vain kirousta päälleen.
        Farisukset ja hellarit ovat samanlaisia eivät tunnusta syntisyyttä ennen kastetta. Luottavat omiin uskonratkaisuihin ja vaellukseensa. Se on juuri sitä hiekalle rakentamista.

        Todistat kommenteillasi ettet käsitä hengellisiä asioita.
        Hengellinen uskova huomaa tämän melko helposti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita "uskoi", mutta ei tunnustanut syntisyyttään hellarien tavoin eikä saanut syntejä anteeksi kasteessa, veti vain kirousta päälleen.
        Farisukset ja hellarit ovat samanlaisia eivät tunnusta syntisyyttä ennen kastetta. Luottavat omiin uskonratkaisuihin ja vaellukseensa. Se on juuri sitä hiekalle rakentamista.

        Kerro siis omakohtaisesti, kuinka on sinun osaltasi.

        Milloin tunnustit syntisi ja otit kasteen?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Jumalan Hengen lahja kasteessa on uskon Henki ihmisessä asuvaisena.
      Pyhä Henki on Uskon Henki. Jumala on Henki.


      Lahkolaiset tarkoittavat uskolla käänyttämisellä aikaansaatua mielenmuutosta, kreikaksi "metanoia", joka ei pese syntejä eikä synnytä ihmistä uudeksi vedestä ja Hengestä, mikä tapahtuu vain Kristillisessä yhdessä kasteessa, mitä Jenkkilahkoissa ei ole ollenkaan.
      Jenkkilahkojen uskoihin ei kenenkään pidä yhtyä.

      • Anonyymi

        Uskon Henki annetaan kasteessa kaikesta syntiriippuvuuksista puhdistettuun tyhjään sydämen leiliin lahjaksi. Ei sielä saa mitään ihmisen omaa uskoa saa olla valmiina asuvaisena.
        Ei sinne muuten Jeesuksen Henki ja Jeesuksen usko silloin tule, jos siellä on asukkaita jo valmiina.

        Ilm. 14:12

        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

        2. Kor. 4:13

        "Meillä on sama uskon Henki."

        Kasteesa Jeesuksen veren sovitus tulee ihmisen hyväksi ja siitä Jumala antaa kasteessa uskon Hengen sinetin vakuudeksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.

        Jeesus antaa kasteessa ihmiselle lupaamaansa omaa Totuuden Henkeä, (=Toinen Puolustaja, koska Jeesus itse on taivaassa) eli Jeesuksen omaa kärsimykset läpikäynyttä Henkeä ihmisen kasteessa kaikesta synnistä pestyyn puhtaaseen ja tyhjään sydämeen ja sieluun lahjaksi.

        En ole tavannut vielä yhtään helluntailaista, jolla olisi ollut Totuuden Henki.

        Muita kaatohenkiä ja villiteviä henkiä heissä kyllä näyttäisi olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon Henki annetaan kasteessa kaikesta syntiriippuvuuksista puhdistettuun tyhjään sydämen leiliin lahjaksi. Ei sielä saa mitään ihmisen omaa uskoa saa olla valmiina asuvaisena.
        Ei sinne muuten Jeesuksen Henki ja Jeesuksen usko silloin tule, jos siellä on asukkaita jo valmiina.

        Ilm. 14:12

        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

        2. Kor. 4:13

        "Meillä on sama uskon Henki."

        Kasteesa Jeesuksen veren sovitus tulee ihmisen hyväksi ja siitä Jumala antaa kasteessa uskon Hengen sinetin vakuudeksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.

        Jeesus antaa kasteessa ihmiselle lupaamaansa omaa Totuuden Henkeä, (=Toinen Puolustaja, koska Jeesus itse on taivaassa) eli Jeesuksen omaa kärsimykset läpikäynyttä Henkeä ihmisen kasteessa kaikesta synnistä pestyyn puhtaaseen ja tyhjään sydämeen ja sieluun lahjaksi.

        En ole tavannut vielä yhtään helluntailaista, jolla olisi ollut Totuuden Henki.

        Muita kaatohenkiä ja villiteviä henkiä heissä kyllä näyttäisi olevan.

        Totuuden Henki ei pistä ihmistä käyttämään Raamatun ilmoitusta vääryyden julistamiseen.

        Raamatun ilmoitus on totuus ja paljastaa valheen hengessä Raamatun ilmoituksen käytön.

        Suomessa usko Jeesukseen vähenee kaiken aikaa, joten kuinka se on mahdollista oppisi mukaan?

        Ei yksikään Jeesukseen uskova saata kysyttäessä Jeesusta kieltää.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuuden Henki ei pistä ihmistä käyttämään Raamatun ilmoitusta vääryyden julistamiseen.

        Raamatun ilmoitus on totuus ja paljastaa valheen hengessä Raamatun ilmoituksen käytön.

        Suomessa usko Jeesukseen vähenee kaiken aikaa, joten kuinka se on mahdollista oppisi mukaan?

        Ei yksikään Jeesukseen uskova saata kysyttäessä Jeesusta kieltää.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Riivaajatkin uskoo ja tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi Jumalan Pojaksi.

        Ei uskon tunnustus ole mikään varma merkki oikeasta hengestä.

        Valheen henki hokee Jeesuksen nimeä ja verta oikein työkseen. Eksytykset tulee Jeesuksen nimessä.

        Helluntailaisia nämä on ihan selvästi!

        Mt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riivaajatkin uskoo ja tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi Jumalan Pojaksi.

        Ei uskon tunnustus ole mikään varma merkki oikeasta hengestä.

        Valheen henki hokee Jeesuksen nimeä ja verta oikein työkseen. Eksytykset tulee Jeesuksen nimessä.

        Helluntailaisia nämä on ihan selvästi!

        Mt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Tuota juuri tarkoitin, kuinka Raamatun ilmoituksen väärinkäyttämien on laittomuuden tekemistä.

        Väärät todistukset ovat myöskin vääryyttä, vääryyden tekemistä.

        Voi siinä olla heluuntailaisiakin, mutta yhtälailla se koskee kaikkia muitakin vääryyden tekijöitä, kuten rinnakkaisesta tekstikohdasta Luuk. 13. voimme lukea.

        23 Ja joku kysyi häneltä: "Herra, onko niitä vähän, jotka pelastuvat? Niin hän sanoi heille:
        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.
        25 Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'.
        26 Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.
        27 Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.'

        " kaikki te vääryyden tekijät".

        Jos kirjoitat totuuden Hengestä, niin miksi kuitenkin tarkoituksellisesti toimit toisessa hengessä, mikä ei pysy totuudessa.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Kävin just sovittamasa uutta talvitakkia mutta ristin sovitus tms. masokismi ei kyllä ole mun juttu.

      • Anonyymi

        Paavalillekin sanottiin, tunnusta syntisyytesi kääntymälä syntisenä Jumalan puoleen ja anna sovittaa itsesi Jumalan kanssa eli anna kastaa itsesi, jotta synnit pestään pois Jeesuksen veren tähden.

        Murhamiehen piti oikein huutaa Jumalaa pesemään kasteessa raskaat synnit pois.
        Siitä seuraa pelastus ja hyvä omatunto, kun synnit on kasteessa pesty pois.

        Ap. t. 22:16

        Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalillekin sanottiin, tunnusta syntisyytesi kääntymälä syntisenä Jumalan puoleen ja anna sovittaa itsesi Jumalan kanssa eli anna kastaa itsesi, jotta synnit pestään pois Jeesuksen veren tähden.

        Murhamiehen piti oikein huutaa Jumalaa pesemään kasteessa raskaat synnit pois.
        Siitä seuraa pelastus ja hyvä omatunto, kun synnit on kasteessa pesty pois.

        Ap. t. 22:16

        Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

        Niin, Paavali todellakin huusi uskossa avuksensa Jeesuksen nimeä synnin tunnossa ja otti kasteen.

        Mutta kuinka on sinun kanssasi?

        Milloin käännyit uskossa Herran Jeesukseen puoleen synnin tunnossa ja pyysit anteeksiantoa synneistäsi ja otit kasteen?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, Paavali todellakin huusi uskossa avuksensa Jeesuksen nimeä synnin tunnossa ja otti kasteen.

        Mutta kuinka on sinun kanssasi?

        Milloin käännyit uskossa Herran Jeesukseen puoleen synnin tunnossa ja pyysit anteeksiantoa synneistäsi ja otit kasteen?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Ei murhamiestä mitään uskoa kehotettu tunnustamaan , vaan synnit piti tunnustaa ennen kastetta, jotta Jumala pesee kasteessa ne synnit pois perisynnistä alkaen.

        Helluntailailaiset lisäisevät sitä uskoontuloaan melkein jokaisen jakeen perään.

        Helluntailailailaisten harhaoppien mukaan he ovat täysin synnittömiä tähän maailmaan tullessaan ja omille rituaalikasteilleen mennessään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalillekin sanottiin, tunnusta syntisyytesi kääntymälä syntisenä Jumalan puoleen ja anna sovittaa itsesi Jumalan kanssa eli anna kastaa itsesi, jotta synnit pestään pois Jeesuksen veren tähden.

        Murhamiehen piti oikein huutaa Jumalaa pesemään kasteessa raskaat synnit pois.
        Siitä seuraa pelastus ja hyvä omatunto, kun synnit on kasteessa pesty pois.

        Ap. t. 22:16

        Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

        Mikäs se onkaan äpäräkultin jumalan nimi niin voisi sen pari kertaa parvekkeelta kailottaa. Kattoo miten nopeasti valkotakkiset tulee hakemaan.

        Ainakin sen spinnoff käyttää nimeä Allah.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei murhamiestä mitään uskoa kehotettu tunnustamaan , vaan synnit piti tunnustaa ennen kastetta, jotta Jumala pesee kasteessa ne synnit pois perisynnistä alkaen.

        Helluntailailaiset lisäisevät sitä uskoontuloaan melkein jokaisen jakeen perään.

        Helluntailailailaisten harhaoppien mukaan he ovat täysin synnittömiä tähän maailmaan tullessaan ja omille rituaalikasteilleen mennessään.

        Paavali itse todistaa, ettei kukaan huuda avuksensa sitä, johon ei usko.

        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? ( Room 10)

        Paavalihan sai kuulla Jeesuksen Kristuksen evankeliumin Jeesukselta itseltään.

        11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
        12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut. ( Gal 1)

        14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
        15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

        Kuten voit itsekin sen lukea Raamatun totuuden sanasta,

        Eli Paavali uskoi ja huusi avuksensa Herran Jeesuksen Kristuksen nimeä ennen kasteen ottamistaan.

        Siinä se usko näkyy.

        Ja uskovien vainoissa juuri tuo on uskovien tunniste.

        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". ( Apt 9)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Oli vapaapäivä niin vielä aamullakin sovitettiin vaimon kanssa.

    • Anonyymi

      Pyhä Henki kun tulee paikalle, niin Pyhä Henki näyttää aina ensin todeksi SYNNIN.

      Ennen kastetta Pyhä Henki laittaa ihmisen tunnustamaan synnin.

      Se vaihe hellareilta puuttuu, koska helluntailaisten henki on Jenkeistä saatu vieras henki. Villitsevä kaatohenki, hurmoshenki. Epäpyhä henki.

      Helluntailaisilta puuttuu kokonaan oikea Pyhä Henki.

      Muita kaatohenkiä ja villitseviä henkiä heissä kyllä näyttäisi olevan.

      • Anonyymi

        Pyhän hengen pössyttely on maassamme yhä kriminalisoitua.


      • Anonyymi

        Valehtelijat eivät peri Jumalan valtakuntaa.
        Kävisit joissakin helluntailaisten kokouksissa
        kuuntelemassa julistusta ja tutustumassa
        siihen Sanaan ja Henkeen mikä siellä vaikuttaa.
        ennen kuin tuot tänne valheitasi.


    • Anonyymi

      Kyllä antaessa on mahdollista saada.

    • Anonyymi

      Ei "itsenne" voi tarkoittaa sitä, että siihen sovittamiseen sekoitetaan lapsenkin kastaminen. Lapsihan ei sitten itse voi myöhemmin sovittaa mitään.

      Muutenkaan tuollainen tulkinta ei ole kovinkaan järkevää. Jos yhden lauseen lukee 100 lukijaa, siitä saadaan pahimmassa tapauksessa 100 tulkintaa. Silloin koko lause on yhdentekevä ja tekee yhdentekeväksi kaikki kirjoitukset.

      "olemme hänen kuolemaansa kastetut?"

      Tuostakin voi yksi jos toinenkin maallikkosaarnaaja tulkita vaikka mitä. Niin kauan kuin on tulkinnan mahdollisuus, ei ole mitään.

      Esim. jos reseptissä lukee: "1 tabletti 8 tunnin välein". Voiko tuota tulkita. Pitääkö sitä tulkita. Eikö sen tulkitseminen voisi olla jopa vaarallista tai tehdä turhaksi koko lääkkeen ottamisen.

      • Anonyymi

        Tai jos "reseptissä" lukee: "Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu", voiko sitä tulkita
        niin, että "Joka kastetaan ja sitten joskus uskoo, pelastuu"? Mikäli se käännetään
        toisinpäin niin, että joka kastetaan ja sitten joskus tulee uskoon, silloin on muokattu
        Jumalan Sanaa ja sille tehdään väkivaltaa. Jumala ei siitä pidä, että Hänen Sanaansa, "reseptiään", muunnellaan toiseksi. Eihän ammattikokkikaan ota vastuuta leivoksen
        tai ruuan onnistumisesta jos hänen reseptiänsä on muutettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai jos "reseptissä" lukee: "Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu", voiko sitä tulkita
        niin, että "Joka kastetaan ja sitten joskus uskoo, pelastuu"? Mikäli se käännetään
        toisinpäin niin, että joka kastetaan ja sitten joskus tulee uskoon, silloin on muokattu
        Jumalan Sanaa ja sille tehdään väkivaltaa. Jumala ei siitä pidä, että Hänen Sanaansa, "reseptiään", muunnellaan toiseksi. Eihän ammattikokkikaan ota vastuuta leivoksen
        tai ruuan onnistumisesta jos hänen reseptiänsä on muutettu.

        "joka uskoo ja kastetaan se pelastuu"

        Jeesus sanoo: "yhden näistä pienistä, jotka uskovat" Mark: 9: 42


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "joka uskoo ja kastetaan se pelastuu"

        Jeesus sanoo: "yhden näistä pienistä, jotka uskovat" Mark: 9: 42

        "yhden näistä pienistä, jotka uskovat"

        Ei tuo ole mitään sanomista. Tuollaiseen pätkään ei voi edes viitata.

        "Yhden näistä renkaista, jotka ovat", tokaisi rengaskauppias ja myi ehjän tilalle uuden renkaan.


    • Anonyymi

      Vauvakastetut lahkolaiset ovat toivottomia tapauksia. He ovat pilkanneet Pyhää Henkeä. Sen tähden Jumala on hyljännyt heidät saastaisuuteensa. Vauvakastettujen tekstit on valhetta, saastaa, parhamia...

      • Anonyymi

        Parhami oli Amerikkalainen sodomiasta tavoitettu pastoriksi tekeytynyt vapaamuurari, joka perusti ja kehitti heluntailaisuuden eli Pentecostalismin opit ja sen hengen laski liikkeelle ja Suomeen sitä harhaoppia alettiin tuoda 1920-luvulla. Päämies siinä touhussa oli myös sodomiasta vankilaan viety Gerhard Olsen-Smidt -niminen mies, joka perusti Suomeen 40 ens. helluntaiseurakuntaa.
        Aika erikoista olisi, jos se sattumaa olisi ollut, että vielä molemmat johtomiehet oli niitä miehiä?


    • Anonyymi

      Raamatussa asioita on ilmaistu sen ajan kielellisen imaisun mukaan ja sieltä hellarit keksii niitä sanakiistoja kikkailemalla yksittäisen sanojen ja sanamuotojen ja sanajärjestysten ja pilkin paikkojen kanssa, koska eivät ymmärrä ollenkaan hengellisten asioiden sisältöä ja merkitystä, koska saatana on sokaissut heidän silmänsä näkemästä enää totuutta.

      Helluntailaiset eivät voi päästä koskaan totuuden tuntemiseen.

      2. Tim. 3:7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.

    • Anonyymi

      Mitä ihmettä täällä jotkut lapsikasteen kannattajat oikein länkyttää olevansa oikeassa, ja yrittävät laittaa kaikkivaltiaan omiin itse keksimiinsä pönttöihin.
      Ettekö te sen vertaa asiasta ymmärrä, että näkisitte ristin ryövärin saamasta armosta, vaikka hän ei ollut varmaan lapsikastettu, eikä ollut käynyt uskovienkaan kasteella, niin Jeesus sanoi hänelle, että " Tänä päivänä sinä olet minun kanssani paratiisissa".
      Ryöväri vain USKOI Jeesuksen olevan Jumalan poika, ja sen uskon Jumala antoi hänelle, ja Jeesus antoi hänen synnit anteeksi.
      Ymmärrätteköhän ollenkaan, mitä tarkoittaa KAIKKIVALTIAS.

      Ja miettikäähän sitä, että vaikka piispa Mäkinen oli lapsikastettu, hän sanoi eläkkeelle jäädessään tv haastattelussa, että hän ei ole koskaan tullut uskoon.

      • Anonyymi

        Peruseksytystä hellareilta puhua kastetta vastaan ja puhua ryövärin pelastuksesta.

        Kritillinen yksi kaste syntien pois pesemiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi alkoi vasta helluntaina ja se perustuu Jeesuksen uhrikuolemaan, jonka osalliseksi kastettu tulee.

        Jeesuksella oli eläissään valta maan päällä antaa syntejä anteeksi ihan keitä hän vain tapasi ja kohtasi matkoillaan ilman mitään kastamista tai ehtoollista, koska niiden aika syntien anteeksisaamiseksi alkoi vasta Jeesuksen kuoleman ja taivaaseen nousun jälkeen.

        Luuk. 5:24

        Mutta jotta tietäisitte, että Ihmisen Pojalla* on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi" -- hän puhui nyt halvaantuneelle -- "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."

        -syntinen nainen
        -sokea mies
        -halvaantunut mies
        -lapset
        -ristinryöväri ja monta muuta ihmistä Jeesus pelasti ja paransi maa päällä eläissään


      • Anonyymi

        >>>"ristinryöväri"<<<

        "Tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi"
        Luuk: 5: 24

        Jeesus oli "maan päällä", kun armahti ristinryövärin, Jeesuksen Ylösnousemuksen jälkeen
        syntien anteeksianto on kasteessa Kristukseen ,

        "anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi" Apt: 22: 16


    • Anonyymi

      Höpöhöpö! Sovitus tapahtui ristillä, hyväksyy sitä sitten tai ei. Se tapahtui kaikkien maailman ihmisten syntien puolesta.

      On oma valintaa ottaako sovituksen vastaan vai ei.

      • Anonyymi

        Helluntailailaiset jakaa toisilleen niitä villiteviä kaatohenkiä ja sitten julistava hurmospäissään: "Nyt minä otin sen Jeesuksen vastaan". Helluntailaiset kuvittelee, että hurmoshenget on jotain Jeesuksia, jotka niitä tönii otsasta nurin selälleen. Niilo nauroi päälle pirullita naurua, kun kaatoi jonossa seisovia ihmisiä otsasta tönäisemällä selälleen lattialle.

        Raamatun mukaan kun Pyhä Henki otetaan vastaan kasteessa kaikesta synneistä pestyyn sydämeen.

        Sillä kasteen tapahtumalla pitää olla vielä kolme todistajaa sekä taivaassa että maan päällä.

        Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.


    • Anonyymi

      Jaahas, tämä olikin luusereiden pilkkaketju. Yhtään asiallista puolesta tai vastaan kommenttia ei tästä ketjusta vielä löydy. Kuka hölmö käyttää aikaansa siihen, että roikkuu vihaamansa seurakunnan palstalla? Hankkikaa elämä! Pellet!

    • Anonyymi

      Aloituksesi tarkoittaa, että olet rienaaja ja Jumalan pilkkaaja.

    • Anonyymi

      Luuletko sinä, maailman ihminen ja vainoaja olevasi Jeesuksen omien opettaja?

    • Anonyymi

      Lahkoissa huudetaan: Jeesus täällä, siellä Jeesus ja siellä Jeesus kaataa ihmisiä.


      Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.

      • Anonyymi

        Sillä valhetta he ennustavat teille minun nimessäni; minä en ole lähettänyt heitä, sanoo Herra.


        Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.


        Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.


    • Anonyymi

      Helluntailailaisten ilmoituksia lehdissä: "Jumalan kohtaamisen ilta"

      Eiköhän siellä kohdata niitä helluntailaisten omian hurmoshenkiä, jotka kaataa ihmisiä lattialle selälleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5145
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3237
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1375
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe