Raamatun Pyhäpäivä on Sapatti-Lauantai

Anonyymi-ap

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa krristillisten seurakuntien piirissä, on oikea raamatullinen pyhäpäivä. Tämä on siksi tärkeä aihe, koska pyhäpäiväkysymys on myös pelastuskysymys. Ei niin, että pelastuisimme tekojemme kautta, ainoastaan armosta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, koska emme voi saada syntejämme anteeksi muuta kuin Jeesuksen sovitusuhriin kautta. Mutta Jumala vaatii, että luovumme synneistämme, jos mielimme päästä Taivaaseen ja Uuteen Maahan. Ja synti on juuri Jumalan lain rikkomista, myös sitä jos emme pyhitä sapatinpäivää.
No niin, eli neljäs käsky kehottaa pyhittämään seitsemännen päivän ja oleen silloin tekemättä työtä ja askareita. Tämän käskyn rikkominen on myös syntiä(1.Joh.3:4).
Toiset viettävät pyhäpäivänään sunnuntaita, toiset lauantaita ja kolmannet väittävät voivansa itse valita minkä päivän tahansa. Tää kolmas vaihtoehto putoaa heti pois, koska Jumala on nimenomaan kehoittanut pyhittämään seitsemännen päivän. Mitä päivää Juutalaiskansa pyhitti Vanhan Testamentin aikaan, siitä selviää mikä oli oikea pyhäpäivä Vanhan Liiton aikana. Tunnettu tosiasia on, että Juutalaiskansa on aina pyhittänyt pyhäpäivänään Launtai-Sapatiia, joka ajoittuu perjantain ja lauantain auringonlaskujen väliin. Eka vaihtoehto, eli sunnuntaikin putoaa siten pois, kun luemme Matteuksen evankeliumista, että Jeesus opetti ettei laista katoa ja poistu(eikä siis muutukaan) yksikään kirjain tai piirto (Matt.5:17-21). Ja tätä vahvistaa myös se, että luettuamme Uuden Testamentin alusta loppuun, emme sieltäl öydä yhtään mainintaa siitä, että pyhäpäivä pitäisi muuttaa viikon seitsemänneltä viikon ensimmäiselle päivälle.
Ja viikon seitsemäs päivähän oikeasti on lauantai, vaikka se Suomessa ja joissakin muissakin maissa 1970-luvun alussa muutettiinkin sunnuntaiksi. Ihmisten tekemä muutos ei muuta Jumalan säädöksiä.
Kirkkohistoriasta taas selviää, että 300 luvun alussa Rooman valtakunnassa tapahtui jotain outoa. Silloin keisari lailla teki viikon ensimmäisestä päivästä, aurinkopäivästä Rooman yhteiskunnan viikottaisen vapaapäivän ja Rooman kirkko seurasi pian perässä muuttaen sapattilauntain auringonpäiväsunnuntaiksi.
Eli oikea Raamatullinen pyhäpäivä on Sapatti-Lauantai. Sapattiuskonpuhdistus menee nopealla vauhdilla eteenpäin. Jatkuvasti ympäri maailmaa uskovat huomattuaan asian, alkavat pyhittään oikeaa pyhäpäivää sapatti-lauantaita ja luopuvat sunnuntaista. Suurin sapattiaviettävä seurakunta taitaa nykyään olla Seitsemännen Päivän Adventtiseurakunta, ja toisena taitaa perässä tulla Seitsemännen Päivän Helluntaiseurakunta, joita heitäkin on jo useita miljoonia.
Voit kuunnella aiheesta lisää Ellen Whiten Audiokirjasta Youtubesta Suuri Taistelu-kirjasta. Kirjoitat vain Youtubeen: Suuri Taistelu. Toki löytyy myös kirjana.
Liity sinäkin sapatinviettäjien joukkoon ja astu askel eteenpäin kuuliaisuuden tiellä ja vältä pedon merkki.

8

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin eihän keskiviikkokaan tule keskelle viikkoa, jos viikko aloitetaan maanantaista.

    • Anonyymi

      Uutinen COP27-ilmastokonferenssista, jossa maailman johtavat tahot pyrkivät löytämään ratkaisuja ilmaston lämpenemisen estämiseen. Paavi Franciscus lähetti terveisensä kokoukseen ja muistutti osallistujia ajatuksestaan sunnuntain asettamisesta koko maailman lepopäiväksi maailman pelastamiseksi, kuten hän esitti jo vuonna 2015.

      • Anonyymi

        Lisää paavin ohjeita.
        Kotimaa24. 3.8. 2014. Paavin kymmenen ohjetta onneen, 5:des ohje: Pyhitä lepopäivä sunnuntai on perheen aikaa.
        Paavi ohjeistaa aina silloin tällöin.

        Paavin ajatus, koko maailman lepopäiväksi sunnuntai.

        Paavi ei ottanut huomioon Jumalan antamaa sapattia, joka on Jumalan merkki.

        2.Moos.31:13. PUHU ISRAELILAISILLE JA SANO: PITÄKÄÄ MINUN SAPATTINI, SILLÄ SE ON MERKKINÄ MEIDÄN VÄLILLÄMME, MINUN JA TEIDÄN, SUKUPOLVESTA SUKUPOLVEEN, TIETÄÄKSENNE, ETTÄ MINÄ OLEN HERRA, JOKA PYHITÄN TEIDÄT.

        1234567---


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sapatti-laulu Jumalan kunniaksi.

      PSALMI 92 ylistyslaulu vanhurskaan Jumalan kunniaksi. . . . Virsi, sapatinpäivä-laulu. Hyvä on Herraa kiittää ja veisata kiitosta sinun nimellesi, sinä KORKEIN.

      1234567---

    • Anonyymi

      Pyhäpäivä ei ole tärkein asia. Muista pyhittää lepopäivä. Seitsemäntenä päivänä Jumala lepäsi. Sen voi käsittää sekä lauantaiksi että sunnuntaiksi. Miten käsittää viikon lopetuksen ja aloituksen ajankohdan. Tärkeintä on kuitenkin kunnioittaa lepopäivää.

      • Anonyymi

        Jumala pyhittää.

        2.Moos.31: 12. Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: Puhu Israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, SILLÄ SE ON MERKKINÄ MEIDÄN VÄLILLÄMME, MINUN JA TEIDÄN, SUKUPOLVESTA SUKUPOLVEEN, TIETÄÄKSENNE, ETTÄ MINÄ OLEN HERRA, JOKA PYHITÄN TEIDÄT.

        Sapatti tie on kaita tie. Suurta osaa ihmiskuntaa, ei kaita tie kiinnosta.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala pyhittää.

        2.Moos.31: 12. Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: Puhu Israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, SILLÄ SE ON MERKKINÄ MEIDÄN VÄLILLÄMME, MINUN JA TEIDÄN, SUKUPOLVESTA SUKUPOLVEEN, TIETÄÄKSENNE, ETTÄ MINÄ OLEN HERRA, JOKA PYHITÄN TEIDÄT.

        Sapatti tie on kaita tie. Suurta osaa ihmiskuntaa, ei kaita tie kiinnosta.

        1234567---

        Niin kyllä sapatti on Jumalan merkki, jonka monet ovat sysänneet varjoon.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5195
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3257
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe