Köyhyys vituttaa

Anonyymi-ap

Ja työttömyys vituttaa. Ei voi tehdä mitään kun ei pääse töihin. Raksatöitä tykkään tehdä mutta olen suomalainen joten ei kelpaa mihinkään. Juon sitten kaljaa tänään vitutukseen ja haen kebabbia illalla.

41

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se on ryhdikästä, että joku tälläkin palstalla kertoo rehdisti sen mitä
      ajattelee köyhyydestä ja työttömyydestä. Se on siis todellisuutta .
      Jotkut rinnakkaistodellisuudessa kaljahuuruista elämää viettävät
      koettavat vakuutella työttömyyden autuutta muille ihmisille.
      Mutta se on vain onnetonta ja näkemyksetöntä harhaa.

• Anonyymi

Heh... et sitten osaa lukea rivien välistä! Provoustahän se selvästi on..... huumoria ystävä hyvä, huumoria...

• Anonyymi

Köyhyyspalstallahan justiin pitäs keskustelua siitä kun vituttaa ei töitä löydy vaikka etsii. Elämään kyllästyneet kylläkin kirjoittaa että ihanaa olla työtön.

• Anonyymi

Olin itsekin pienenä köyhä sinnikkyyttä focus esiin...öitä

• Anonyymi

Otetaan mieluummin Astra esiin.

• Anonyymi

Kyllä se vituttaa kun on koulutus ja kaikki niin ei saa töitä mistään. Olen jopa hakenut työkäriin töihin virkailijaksi. Olen täysin pätevä mutta kun ei kelpaa. Niillä on suojatyöpaikat siellä ja serkut tulee tilalle.

• Anonyymi

Mitä serkumpi, sen herkumpi.

• Anonyymi

Ei riitä että tykkää. Pitäisi myös tehdä ja osata. Töitähän on.

Minäkin tykkäisin soittaa viulua, naapurit varmasti siitä ei.

• Anonyymi

Nää aloitukset kuuluu siihen kategoriaan missä yli puhutaan itseään ärsyttäviä asioita.

Minäkään en pidä urheilusta, niin voisin sanoo; Ei vitsi kun vituttaa kun ei pääse pelaan jääkiekkooo eikä kukaan ota koripallojoukkuseeseen, enkelpaa mihinkään, ei ne vaan huoli!!! Voi että taidan mennä juomaan skumppaa ja valkoviinii, vituttaa niiiiiiin paljo kun en pääse.

(Muuten on iloinen kun ei oteta mukaan) Nää on näitä kun puhuttan muuta kun takoitetaan.

• Anonyymi

Yhden ukkelin tiedän joka tehnyt 40vuotta timpurin hommia omiin nimiin eikä tarvi edes lehdissä ilmoitella.

• Anonyymi

Kyllä köyhyys kiukuttaa, kun se estää monenlaista toimintaa, missä tarvitsisi
      vähän rasittaa taloutta. Jouten kävely on kuitenkin melkein ilmaista.

• Anonyymi

No tee siten omalle käyhyydelle jotain jos et pysty olemaan kotona perheen parissa, sääli että et jaksa perhettäsi ja haluat olla poissa heidän luotaan.

ME MUUT TAAS OLLAAN ILOISIA KUN SAADAAN OLLA OMIEN LONA EIKÄ ORJAILEMASSA.

Kiva että teinaat meille rahaa veroillasi... ihanaa olla kotona. Töihin ei kaipaa kukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No tee siten omalle käyhyydelle jotain jos et pysty olemaan kotona perheen parissa, sääli että et jaksa perhettäsi ja haluat olla poissa heidän luotaan.

ME MUUT TAAS OLLAAN ILOISIA KUN SAADAAN OLLA OMIEN LONA EIKÄ ORJAILEMASSA.

Kiva että teinaat meille rahaa veroillasi... ihanaa olla kotona. Töihin ei kaipaa kukaan.

Todellakin kurjaa kun eläkkeestä menee se 25 % veroihin yhteiskunnalle.
        Mutta kun on optimisti, niin iloitsee siitä että 75 % jää omaan käyttöön.

• Anonyymi

Koulussa ei opi työntekoo vaan töissä.

• Anonyymi

No , mikä estää muka tekemästä raksahommia? Töitä on vaikka kuinka tarjolla ja raksahenkilöille maksetaan tosi hyvää palkkaa! Kaverini yli 60v. jäi joitakin aikoja sitten työttömäksi Turun seudulla myyntihenkilön töistä ja kouluttautui siitä vielä raksahommiin, nyt on painanut töitä raksalla hyvällä palkalla.
      Lankoni, täytti juuri 60v. on ollut nyt monet vuodet maalarina rakennuksilla, töitä on riittänyt tosi hyvin. Tosin nyt on ansiosidonnaisella muutaman viikon, että pystyy vähän huilaamaan tässä talven aikana ja vuodenvaihteen jälkeen alkaa taas painamaan pitkää päivää maalaushommissa.
      Ja muka ei suomalaiset kelpaa! Naapurini on jo reilusti yli 70 vuotta ja ihan perussuomalainen, niin pyysivät hommiin ajamaan kaivinkonetta tietyömaalle, pitkää päivää tekee siellä ja hyvin maksetaan kaivinkoneen kuljettajalle. Ei kuulemasti meinaa saada mistään niitä kuskeja kaivinkoneille.

• Anonyymi

Eikö niitä konekuskeja vasta vapautunut turvetyömailta kun vihreät tunaroivat
        senkin elinkeinon. Nyt ei ole turvetta kuin Vapon varastoissa vaikka on tulossa
        todella vaikea talvi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö niitä konekuskeja vasta vapautunut turvetyömailta kun vihreät tunaroivat
        senkin elinkeinon. Nyt ei ole turvetta kuin Vapon varastoissa vaikka on tulossa
        todella vaikea talvi.

Kyllä niille konekuskeille on ilmeisesti ollut kysyntää, kun meidänkin poika on ollut töissä kaivinkoneella pitkää päivää ja töissä varmaan juuri nytkin yöllä yhdellä vesijohtotyömaalla putkirikkoa selvittämässä.
        Ja kaveri tekee täyttä päivää kaivinkoneella kuskina yli 70v. ukkona!
        Kyllä töitä on tekeville!

• Anonyymi

Joo meillä kaikilla on omat mieltymykst.

Minua taas vitutti aikanaan työnteko. Koskaan ei päässyt mihinkään eikä jaksanut edes lähtä kun oli aina väsynyt. Minä rakastan perhettäni ja kotiani yli kaiken joten on ihanaa kun pääsee kotiin tekemään kakenlaista ja olla läheisten kanssa, se on niiin ihanaa!

En voisi kuvitellakkaan oelvani töissä, huh huh... se vie kaiken ilon elämästä. Jotain niinkauheaa kuin työ ei ole toista.

Onneksi olen työtön enkä töihin mee, nautin siitä kun saa olla. Rahaakin tulee paljon... et en tajuu miksi rha ei kelpaa toisille vaan haluaa ilmasiseen tyntekoon????

• Anonyymi

En minäkään ole käynyt töissä enää 10 vuoteen, mutta rahantulo ei vaan lakkaa.
        Joka kuukausi se penteleen keva lähettää pankkitilille saman summan vaikka
        sen tuhlaaminen on aina vain työläänpää. Säästöönkin tuppaa jäämään siivu.
        Ja taas vuodenvaihteessa tulee melkoinen korotus ansioihin.

• Anonyymi

Siirry alan alalle kun et muuta osaa.

• Anonyymi

Köyhyys on kuin kuolema. Kukaan ei tule köyhän hautajaisiin. Itsellä ei ole ketään läheisiä joten minua ei kukaan hautaa.

• Anonyymi

Köyhän suosikkilaulu on varmaan se "Ontuva Eriksson " Kannattaa kuunnella.

• Anonyymi

Ole kuule iloinen, että olet sentään työkykyinen.
      Meikäläisellä on selkä senverran huono, ettei rakennustöihin pystyisi ja nilkat niin huonot, että kipeytyy jo parin kilometrin kävelyn jälkeen.
      Kortistosta jäin pois jo vuosia sitten todettuani, ettei työelämä ole minun juttu, ei kertakaikkiaan kroppa kestänyt edes työharjoitteluita/kursseja.
      Työelämä on paljon vaativampaa, kuin joku työharjoittelu homma.
      Klo 7 työharjoittelupaikkaan meno oli yhtä tuskaa, ei kaikki ole aamuvirkkuja, kuten yhteiskunta olettaa joka ikisen olevan aamuvirkku, mutta kun ei ole.
      Sitten vielä se, että työharjoittelupaikalla väki istuskeli klo 8 saakka sohvalla kahvia keitellen, miksi sinne piti mennä klo 7, kun töitäkään ei alettu tekeen, kuin klo 8.
      Kun totesi, että eikö aloiteta tekemään töitä, kun on paikalle tultu klo7, niin siellä vaan todettiin, että ei tässä vielä hosuta, vaan klo 8 jälkeen aletaan työhommat.
      Miksi sinne pitää sitten mennä klo 7, jos siellä vaan jouten istutaan, kysyn vaan.
      Ei tuolla aika kulu millään ja

• Anonyymi

Köyhyys on oma valinta sanoo Sanna Marin.

• Anonyymi

Heheeee

• Anonyymi

Nyt kyllä erehdyit, Marin ei ole kokkari eikä persu.

• Anonyymi

Tykkään tehdä töitä mutta eipä pääse palkkatöihin työsopimuksella-. Olen sit ollut yhden sukulaisen töissä pimeesti välillä. En ole kieltäytynyt juuri koskaan mistään työstä jos työ ollut mielekästä. Ilman palkkaa en töitä tee. Olen sit itse kalastellut ja tehnyt kaikkea.

• Anonyymi

mävoisin olla jäätelönmaistaja. Istuis vaan ja söis jäätelöä. Jos siitä maksettas 8 tonni kuussa, voisin ehkä tehdä. Rahaa pitää saada, et pystyy ostaan lankaa.

• Anonyymi

Taitaa jäädä työpaikka haaveeksi noilla ehdoilla.

• Anonyymi

Mua ei. Voi soppailla aina kun haluaa, käydä missä haluaa, nukkua aina kun haluaa.
      Maailman paras olotila. MINÄ AINAKIN NAUTIN JA OLEN NIIN ONNELLINEN.

• Anonyymi

Ei muuta kuin takaisin laiskurit koulun penkille sitä oppia saamaan.

• Anonyymi

Niin eikö juuri kannattaisi kouluttautua uudelleen sellaisille aloille, missä on jo nyt
        huutava työvoimapula. Sehän olisi nykyiselle työttömälle ihan taivaan lahja.
        Mutta helpompi tie on tietysti istua kylän kaljabaarissa nuhruisessa seurassa ja
        esiintyä "kaikkien alojen asiantuntijana".
        Eli uuden ammatin ja työpaikan hankkimisen jälkeen köyhyys ja sen tuomat
        ongelmat olisivat vain kaukainen muisto. Mutta se vaatii sinnikkyyttä.

• Anonyymi

Mutta jaksaako köyhä tehdä muuta kuin vajota apatiaan.

• Anonyymi

Äärettömästi kiukuttaa jatkuva köyhyys vuodesta toiseen.

• Anonyymi

Pieraisen ja jatkan unia, lähden shoppailemaan iloisin mielin.

• Anonyymi

Nyrjäytin pikkurillin aikoinaan ja siitä työkyveläkkeellä ni sanotaan elämä on harmoonista.

• Anonyymi

Harmillista köyhyydessä on se, että jos vaikka kengät hajoaa, niin niitä ei sitten ole.

• Anonyymi

Olen nähnyt kaupassa muutamia asiakkaita, joilla on jalassa talvellakin vain
        sandaalit ja villasukat. Niilläkin näköjään pärjää, ainakin lähikauppaan asti.

• Anonyymi

Sama juttu mullakin.
      Töitä ei tahdo saada, asiallisella palkalla ainakaan ja mä en millään 8 euron bruttotuntipalkalla tee mitään. 10-11€/tunti täytyy vähintään saada ennen kuin lähden töihin. Vähän sekin on mutta sillä liksalla jo pärjää, minä ainakin.
      Ei mua tää aika haittaa, ihan kiva että sitä on, mutta rahaa tosiaan saisi olla enempi käytössä.
      Vaikka en mä nyt hirveitä hilluisi muutenkaan, mutta kun joku leffassa käyminenkin on jo sen verran kallista, ettei sitä voi juurikaan tehdä peruspäivärahoista jne.
      Perseestä kun 20 euroakin on jo helvetin iso raha, että pitää valita, käyttääkö sen ajanviettoon vai ruokaan.

• Anonyymi

No älä. Miten köyhyys voisi vituttaa.

• Anonyymi

Niin rajua v*tutusta tuskin voi ollakaan ettei se oluella ja parilla rullakebabilla lievene.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1399
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      68
      1197
    3. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      214
      1184
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      202
      1174
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1039
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      993
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      913
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      128
      891
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      788
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      755
    Aihe