Siirrytään ydinvoimaan

Tuulisähköfirmat vuolevat nyt kultaa – Selvitimme 20 suurinta tuulisähkön tuottajaa ja niiden taloustiedot: Liikevoitto jopa 55 %

Miksi tuulisähkö/aurinkosähkökin huippu hinnoissa.
RAHAN AHNEUS kusi noussu monen sähköfirman johdon päähän.
Hienoa työtä, ansaitsette palkkion, osakkaat kiittää, suomen kansa halveksii.

10

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö ole hyvä, että tekevät voittoa? Vähän aikaa sitten ydinvoiman kannattajat valittivat, että miksi suositaan tuulivoimaa, vaikka se ei pärjää ilman tukia.
      Sähkön hinta ei sitä paitsi johdu energiantuottajien voitoista, vaan EU-päätöksestä, jonka johdosta sähkön hinta seuraa maakaasun hintaa.

      • Anonyymi

        Ei sähkön hinnalla ole mitään tekemistä minkää maakaasun kanssa. Se on puhtaasti Suomen sähköntuottajien kartellin touhuja. Ja tähän kartelliin ei mikään taho Suomessa puutu, koska kyseiset tahot on lahjottu kartellin osakkeilla ja ne tahot vetää hirveitä summia asioitten nykytilasta. Ahneus se tätäkin rikosta pyörittää ja maanlaajuinen korruptio.
        Sattumalta on tästäkin sisäpiirin tietoa huhuna liikkeellä eikä sitä juuri kiistetäkään, kukaankun ei voi eikä halua tehdä asialle mitään. Meillä vaahdotaan, ettei Venäjä välitä pätkääkään sotansa kuolleitten määrístä, mutta samaa se on meidänkin valta- ja rahaeliitillä. Omat oligarkkimme vain lentelevät ympäri maailmaa suhteitaan hoitelemassa rahvaalta ulosmitatuilla rahoilla samaan aikaan, kun yllyttävät rahvasta etätöihin. Nämä etätyöthän ei eliitille käy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei sähkön hinnalla ole mitään tekemistä minkää maakaasun kanssa. Se on puhtaasti Suomen sähköntuottajien kartellin touhuja. Ja tähän kartelliin ei mikään taho Suomessa puutu, koska kyseiset tahot on lahjottu kartellin osakkeilla ja ne tahot vetää hirveitä summia asioitten nykytilasta. Ahneus se tätäkin rikosta pyörittää ja maanlaajuinen korruptio.
        Sattumalta on tästäkin sisäpiirin tietoa huhuna liikkeellä eikä sitä juuri kiistetäkään, kukaankun ei voi eikä halua tehdä asialle mitään. Meillä vaahdotaan, ettei Venäjä välitä pätkääkään sotansa kuolleitten määrístä, mutta samaa se on meidänkin valta- ja rahaeliitillä. Omat oligarkkimme vain lentelevät ympäri maailmaa suhteitaan hoitelemassa rahvaalta ulosmitatuilla rahoilla samaan aikaan, kun yllyttävät rahvasta etätöihin. Nämä etätyöthän ei eliitille käy.

        Energiateollisuus-sivuston 19.4.2022 mukaan merkittävin tekijä melko pitkään vallinneiden nousseiden ja kalliiden sähkön hintojen taustalla on Euroopassa kaasun riittävyyshuolista seurannut kaasun, ja sen perässä hiilen kohonnut hinta. Myös päästöoikeuksien voimakkaasti kohonneet hinnat nostavat fossiilisen energiantuotannon kustannuksia.
        Ahneudellakin on kyllä varmaan oma osansa. Aina löytyy niitä, jotka käyttävät härskisti tilaisuutta hyväkseen.


    • Anonyymi

      Tilanne varmaan tasoittuu sitten kun saadaan isoja uusia voimalinjoja vedetyksi. Tuulivoimaloita tai suunniteltuja sellaisia on tällä hetkellä 150 odottamassa, mutta niitä ei voida ottaa käyttöön, kun olemassaoleva sähköverkosto ei kestä niiden tuottamaa kuormitusta. Kyllä MUU kuin ydinvoima on hyvä asia. Kansalaiset eivät tulevaisuudessa todellakaan kiitä kun onkaloissa olevat ydinjätettä sisältävät putkilot alkavat hapertumaan. Ei kai se kuparikaan iät ajat kestä. Jostain luin, että maximum 100 vuotta kestävät ja entäs sitten...Kuka niitä menee sinne säteilyn keskelle onkaloihin korjaamaan/pinnoittamaan/vaihtamaan? Vai lähettävätkö ydinvoimauskovaiset oman jälkikasvunsa sinne?

      • Anonyymi

        Perustaisivat oman kirkon. Käytetty reaktori sinne eteen ja voivat sitä kumarrella. Kivaa ylimaallista hehkuakin säteilee. Narikassa voisi myydä säteileviä renkaita joita voi päänsä ympärille asetella. Kyllä ovat kanssakansalaiset ihmetyksestä huuli pyöreänä kun sellaisen näkevät.


      • Anonyymi

        Näillä energiaan liittyvillä palstoilla kyseltiin vuosia sitten sidonnaisuuksista energia-alaan ja -yhtiöihin liittyen. Aihe oli ruutiherkkää joillekin tuulivoimaa omistaville tahoille. Juuri nyt aihe on todellinen Suomen sähköenergian alalla.


    • Anonyymi

      Fortumin ja Suomen puolueiden takia sähkön hinnat ovat nousseet.Oudot poliitikot ovat rakennuttaneet tuulimyllyjä kalliilla tukiaisilla ja luoneet utopian tuulisähköstä jota on vain yli 8 metrin tuulella. Muulloin ei ole mitään ja siksi hinnat nousseet.Demokratia toimii lasten leikkikenttän ja siksi kaikki on pielessä.

      • Anonyymi

        Aivan. Lokakuussa jo nähtiin todellisuudessa tuuleton jakso jolloin oltiin lähellä säännöstelyä. Toivotaan vain ettei tammikuun pakkasilla olla pelkästään sattumaenergian varassa ja että OL 3 saataisiin normaalisti toimimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Lokakuussa jo nähtiin todellisuudessa tuuleton jakso jolloin oltiin lähellä säännöstelyä. Toivotaan vain ettei tammikuun pakkasilla olla pelkästään sattumaenergian varassa ja että OL 3 saataisiin normaalisti toimimaan.

        Ei saada OL 3:a toimimaan ainakaan vielä v 2023 tammikuussa. Virheistä vasta pieni osa on tullut ilmi kesken koekäytön. Paljon odottaa vielä paljastumistaan...


    • Anonyymi

      Herranen aika sentään, mitenkäs sitä tultiin 50-luvulla pelkällä vesivoimalla toimeen ja kukaan ei kuollut viluun eikä nälkään. Nykyään joka asiaan pitää olla jokin sähköhärpäke kohta varmaan sähköisestä perskarvannyppijästä lähtien.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe