Ennen vietettiin joulua eri tavalla kuin nyt.
Ei aloitettu jo loka-marraskuussa.
Itse muistan että vasta jouluaattona ruvettiin koristelemaan joulukuusta ym.
Tämän luin:
https://www.ortodoksi.net/index.php/Ortodoksinen_joulu
Ortodoksinen joulu
4
315
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ollut "pikkujoulua".
Minkälaista oli joulun vietto Karjalassa?- Anonyymi
kyllä pikkujoulujuhlia oli jo ainakin 1950-luvulla, muistan kun meilläpäin kyläyhdistys järjesti joka vuosi upeat pikkujoulujuhlat , ohjelmineen, näytelmineen , - itse olin näytelmissä noin seitsemän 5 vuotiaasta alkaen.
oli aina hienot kahvitukset, tarjoilut ja kaikilla juhlavaatteet, aikuisille oli sitten loppuillasta tanssit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllä pikkujoulujuhlia oli jo ainakin 1950-luvulla, muistan kun meilläpäin kyläyhdistys järjesti joka vuosi upeat pikkujoulujuhlat , ohjelmineen, näytelmineen , - itse olin näytelmissä noin seitsemän 5 vuotiaasta alkaen.
oli aina hienot kahvitukset, tarjoilut ja kaikilla juhlavaatteet, aikuisille oli sitten loppuillasta tanssit.Joo oli, mutta ei ortodoksisessa perinteessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo oli, mutta ei ortodoksisessa perinteessä.
Nyt on hyvä aika pysähtyä Joulun sanomaan, ja että Jeesus syntyi jouluna.
Joulurauhaa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial131703Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1391697Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2891286Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221088Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2101066- 285965
- 130962
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3905Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49878- 10875