Neuvostoliitto romahti siihen ,ettei 1800-luvun maailmaan perustuva marksismi-leninismi antanut keinoja vastata nykyajan haasteisiin
Marksilta ja Leniniltä ei löytynyt neuvoja miten tehdä yhtä hyviä tietokoneita kuin amerikkalaiset tai miten tehdä yhtä hyviä teollisuusrobotteja kuin japanilaiset
NL jäi aina enemmän jälkeen kehittyneistä kapitalistimaista ja kehitys pysähtyi kokonaan 1980 luvulle tultaessa ja järjestelmän oli pakko antaa romahtaa ja hajota 1991 tai alistetut kansat olisivat pyrkineet siitä eroon väkivaltaisesti
Marksismi-Leninismi on soopaa
nykymaailmassa
3
444
Vastaukset
- H-h
Romahduksen jälkeen alkoi myös työtätekevien ihmisten suoranainen kusetus, vai väitätkö vastaan..
Olen yrittäjä mutta uskon markkinatalouden romahtavan omaan järjettömyyteensä ennenpitkää..On hieno kilpailla itsensä hengiltä.. Suosittelen Sinulle ensiksi tutustumista Marx´in teoksiin ja sitten tehdä päätelmiä, miten hyvin Hän pystyi ennakoimaan tulevaa!!
vom- t.i.ruskeepaa
Niinpä. On niin, että marxismi-leninismi sopii helposti nykykapitalismin selittäjäksi, vaikka se ei tarkoitakaan sitä, että se olisi sen ainoa selitys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1391412
- 104901
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15553ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40494Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..36441- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402