Näin se etenee.
https://yle.fi/uutiset/3-12673381
Mitä mieltä on MPP?
Ruotsi aloitti jo myötäilyn
43
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kokoomus aloitti vihreiden myötäilyn.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009183056.html
Mitäs kepulaiset tästä tuumivat? Kaikki mukaan?- Anonyymi
Ei kyllä liity avauksen aiheeseen, mutta kiitos silti kysymyksestäsi, johon toki en osaa vastata kepulaisten puolesta. MPP kokoomuslaisena voisi sen sijaan ehkä ottaa tuohon kokoomusnuorten huumeajatelmaankin kantaa, kun nyt aloit asiaa sivuraiteelle johdattelemaan.
- Anonyymi
Erään jo edesmenneen persun kanta huumeisiin.
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2009101410424267 Anonyymi kirjoitti:
Ei kyllä liity avauksen aiheeseen, mutta kiitos silti kysymyksestäsi, johon toki en osaa vastata kepulaisten puolesta. MPP kokoomuslaisena voisi sen sijaan ehkä ottaa tuohon kokoomusnuorten huumeajatelmaankin kantaa, kun nyt aloit asiaa sivuraiteelle johdattelemaan.
En ole kokoomuslainen enkä minkään muunkaan puolueen jäsen tai vankkumaton kannattaja. Voin silti ottaa kantaa huumeiden käytön dekriminalisointiin.
Mietojen huumeiden käytön ja pienten määrien hallussapidosta ei minusta kannattaisi rangaista. Niiden osalta kannattaisi harkita myös luvanvaraisen tai monopolimyynnin sallimista. Tällä tavalla vietäisiin rikollisilta markkinat ja tuotteiden laatu olisi turvallista siinä mielessä, että aine on sitä, mitä etiketissä luvataan. Myyntituloista osa ohjattaisiin ongelmakäyttäjien hoitoon. Eli samantapainen systeemi kuin alkoholinkin kohdalla ja syyt muutoksiin olisivat myös jokseenkin identtiset kieltolain kumoamisen kanssa.
Vaaralliset huumeet ovat eri asia, koska ne voidaan osin rinnastaa myrkkyihin. Niiden laillista myyntiä voisi pitää hyvin ongelmallisena jo senkin vuoksi, että kenen vastuulla on silloin huumeiden käytön vuoksi henkensä menettäminen esim. yliannostuksen takia. Mietojen huumeiden dekriminalisointi vapauttaisi poliisin resursseja vaarallisten huumeiden leviämistä vastaan. Käytön rikollisuus on niidenkin osalta kyseenalainen, koska kyse on usein sairaudeksi luokiteltavasta riippuvuudesta kuin halusta toimia rikollisesti. Suomessa ongelmallisimpia huumeita lienevät nyt kokaiini ja amfetamiini sekä erilaiset synteettiset huumeet. Näiden osalta vastustan rajoittamattoman ja valvotunkin myynnin laillistamista. Erilaisissa käyttöhuoneissa voi harkita huumeiden antamista, mutta tähän minulla ei ole vahvaa mielipidettä. Sodan jälkeenhän huumeriippuvaiset sotilaat saivat huumeannoksensa valvotusti sairaaloissa. Tämä on aika yleisesti tunnettu salaisuus.
Huumeiden vastaisessa toiminnassa pitäisi keskittyä valmistajien, myyjien ja toiminnan rahoittajien kiinni saamiseen ja rankaisemiseen. Reppanakäyttäjien rankaisemisella ei ongelmaa ratkaista.- Anonyymi
mielipidepankki kirjoitti:
En ole kokoomuslainen enkä minkään muunkaan puolueen jäsen tai vankkumaton kannattaja. Voin silti ottaa kantaa huumeiden käytön dekriminalisointiin.
Mietojen huumeiden käytön ja pienten määrien hallussapidosta ei minusta kannattaisi rangaista. Niiden osalta kannattaisi harkita myös luvanvaraisen tai monopolimyynnin sallimista. Tällä tavalla vietäisiin rikollisilta markkinat ja tuotteiden laatu olisi turvallista siinä mielessä, että aine on sitä, mitä etiketissä luvataan. Myyntituloista osa ohjattaisiin ongelmakäyttäjien hoitoon. Eli samantapainen systeemi kuin alkoholinkin kohdalla ja syyt muutoksiin olisivat myös jokseenkin identtiset kieltolain kumoamisen kanssa.
Vaaralliset huumeet ovat eri asia, koska ne voidaan osin rinnastaa myrkkyihin. Niiden laillista myyntiä voisi pitää hyvin ongelmallisena jo senkin vuoksi, että kenen vastuulla on silloin huumeiden käytön vuoksi henkensä menettäminen esim. yliannostuksen takia. Mietojen huumeiden dekriminalisointi vapauttaisi poliisin resursseja vaarallisten huumeiden leviämistä vastaan. Käytön rikollisuus on niidenkin osalta kyseenalainen, koska kyse on usein sairaudeksi luokiteltavasta riippuvuudesta kuin halusta toimia rikollisesti. Suomessa ongelmallisimpia huumeita lienevät nyt kokaiini ja amfetamiini sekä erilaiset synteettiset huumeet. Näiden osalta vastustan rajoittamattoman ja valvotunkin myynnin laillistamista. Erilaisissa käyttöhuoneissa voi harkita huumeiden antamista, mutta tähän minulla ei ole vahvaa mielipidettä. Sodan jälkeenhän huumeriippuvaiset sotilaat saivat huumeannoksensa valvotusti sairaaloissa. Tämä on aika yleisesti tunnettu salaisuus.
Huumeiden vastaisessa toiminnassa pitäisi keskittyä valmistajien, myyjien ja toiminnan rahoittajien kiinni saamiseen ja rankaisemiseen. Reppanakäyttäjien rankaisemisella ei ongelmaa ratkaista.Et ole kokoomuslainen, mutta olet vankkumaton SDP:n kannattaja. Tuot sen esiin jatkuvasti kaikessa, joten voit sen ihan reilusti myös sanoa. Vai onko se jotenkin hävettävää ja siksi et myönnä.
Huumeiden osalta on Suomenkin aika siirtyä eurooppalaiseen käytäntöön. Siis liberalisoida huumepolitiikkaa. Saisi Sanna Marinkin bileissään jauhotella vapaammin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole kokoomuslainen, mutta olet vankkumaton SDP:n kannattaja. Tuot sen esiin jatkuvasti kaikessa, joten voit sen ihan reilusti myös sanoa. Vai onko se jotenkin hävettävää ja siksi et myönnä.
Huumeiden osalta on Suomenkin aika siirtyä eurooppalaiseen käytäntöön. Siis liberalisoida huumepolitiikkaa. Saisi Sanna Marinkin bileissään jauhotella vapaammin.Oikeistodemari mpp on, viime aikoina liukunut enemmän oikealle. Aikoinaan Oiva Härkönen nimitti häntä ja hänenlaisiaan koklipeiksi (viittaus tietysti kokoomukseen ja Paavo Lipposeen).
Missä muuten Sanna Marin on jauhotellut paitsi korkeintaan persujen mielikuvituksessa ja vihjailuissa? Esitä näyttöä, vai eikö löydy? Suuta osaat kyllä soittaa, tosin huonosti sitäkin, mutta muuta et taida osata senkään vertaa, tyhmä persu?
:D Anonyymi kirjoitti:
Oikeistodemari mpp on, viime aikoina liukunut enemmän oikealle. Aikoinaan Oiva Härkönen nimitti häntä ja hänenlaisiaan koklipeiksi (viittaus tietysti kokoomukseen ja Paavo Lipposeen).
Missä muuten Sanna Marin on jauhotellut paitsi korkeintaan persujen mielikuvituksessa ja vihjailuissa? Esitä näyttöä, vai eikö löydy? Suuta osaat kyllä soittaa, tosin huonosti sitäkin, mutta muuta et taida osata senkään vertaa, tyhmä persu?
:DKiitos muistelosta. Kun nyt kerroit tuon koklipin, niin asia palautui mieleeni. Jos minua voi tuolla perusteella nimittää oikeistodemariksi, niin miksei sitten yhtä hyvin vasemmistokokoomuslaiseksi. Onko lasi puoliksi täynnä vai puoliksi tyhjä. Näen toki molempien näiden puolueiden politiikassa aineksia, joista olen samaa mieltä. Tätä joutuu tietysti tarkastelemaan vallitsevia vaihtoehtoja vasten. Minulle on selvää, että sen paremmin äärioikeistolaisuus, äärivasemmistolaisuus kuin äärikepulaisuuskaan ei sovi minulle. Vihreitä on jo paljon helpompi ymmärtää, sillä toki isoisäni olen huolissani jälkipolvienkin tulevaisuudesta.
Jos tuohon voi jotakin lisätä, niin ennen kaikkea olen aina ollut varsin vapaamielinen eli arvoliberaali ja aika lailla liberaali muutoinkin, jos sillä tarkoitetaan eteenpäin katsomista ja edistysmielisyyttä.- Anonyymi
Kiitos muistelosta. Kun nyt kerroit tuon koklipin, niin asia palautui mieleeni. Jos minua voi tuolla perusteella nimittää oikeistodemariksi, niin miksei sitten yhtä hyvin vasemmistokokoomuslaiseksi. Onko lasi puoliksi täynnä vai puoliksi tyhjä. Näen toki molempien näiden puolueiden politiikassa aineksia, joista olen samaa mieltä. Tätä joutuu tietysti tarkastelemaan vallitsevia vaihtoehtoja vasten. Minulle on selvää, että sen paremmin äärioikeistolaisuus, äärivasemmistolaisuus kuin äärikepulaisuuskaan ei sovi minulle. Vihreitä on jo paljon helpompi ymmärtää, sillä toki isoisäni olen huolissani jälkipolvienkin tulevaisuudesta.
Jos tuohon voi jotakin lisätä, niin ennen kaikkea olen aina ollut varsin vapaamielinen eli arvoliberaali ja aika lailla liberaali muutoinkin, jos sillä tarkoitetaan eteenpäin katsomista ja edistysmielisyyttä.Olet itsekin mainininnut olevasi oikeistodemari. Oivan nimitys koklip oli Oivan keksimä.
- Anonyymi
Kiitos muistelosta. Kun nyt kerroit tuon koklipin, niin asia palautui mieleeni. Jos minua voi tuolla perusteella nimittää oikeistodemariksi, niin miksei sitten yhtä hyvin vasemmistokokoomuslaiseksi. Onko lasi puoliksi täynnä vai puoliksi tyhjä. Näen toki molempien näiden puolueiden politiikassa aineksia, joista olen samaa mieltä. Tätä joutuu tietysti tarkastelemaan vallitsevia vaihtoehtoja vasten. Minulle on selvää, että sen paremmin äärioikeistolaisuus, äärivasemmistolaisuus kuin äärikepulaisuuskaan ei sovi minulle. Vihreitä on jo paljon helpompi ymmärtää, sillä toki isoisäni olen huolissani jälkipolvienkin tulevaisuudesta.
Jos tuohon voi jotakin lisätä, niin ennen kaikkea olen aina ollut varsin vapaamielinen eli arvoliberaali ja aika lailla liberaali muutoinkin, jos sillä tarkoitetaan eteenpäin katsomista ja edistysmielisyyttä.Jos olet oikeistodemarin ja vasemmistokokoomuslaisen yhdistelmä, niin silloinhan olet keskustalainen.
No vitsihän tuo, todellisuudessa olet aivan umpidemari.
Jälkipolville jos jotain kestävää haluaa jättää, niin ei ainakaan vihreiden opeilla. Vihreiden tavoitteet ovat hyviä ja kannatettavia, mutta kerta toisensa jälkeen heidän käytännön teot ovat johtaneet vain entistä heikompaan ympäristön tilaan. Mikä ihme heistätekeekin niin epäpragmaattisia.
Liberaali jos olet, niin miksi kaikki mitä täällä kirjoitat henkii äärivanhoillisuutta.
Puolustat esimerkiksi henkeen ja vereen ay liikettä, joka on taantunut 1970 luvulla luotujen tupo ym. käytäntöjen puolustajaksi vailla vähäisintäkään eteenpäin katsomista tai edistysmielisyyttä. Sama koskee monia monia muita mielipiteitäsi. Jos olet aidosti liberaali ja eteenpäinkatsova, silloin pitää uskaltaa muutakin kuin toistaa SDP:n ay-siiven sanomaa. Osoita se kirjoituksin, ei vain tuollaisin itse itsestäsi esittämin väittein - Anonyymi
Jos tuohon voi jotakin lisätä, niin ennen kaikkea olen aina ollut varsin vapaamielinen eli arvoliberaali ja aika lailla liberaali muutoinkin, jos sillä tarkoitetaan eteenpäin katsomista ja edistysmielisyyttä.Kannattaako sinun kovin paljon muistella, kun et muista edes omia juttujasi? Joutuuko siinä valossa kyseenalaiseen valoon nuo puolityhjät filosofointisikin, vaikuttavat ehkä jopa vähintään puolityhmiltä?
- Anonyymi
Tarkoitus pyhittää keinot, mitä noita kurditerroristeja säälimään?
- Anonyymi
Mitenhän Sauli Niinistö sanansa asettelee mahdollisimman hienovaraisesti, kun ihmishengillä käydään kauppaa natojäsenyyksien saamiseksi?
- Anonyymi
Ruotsissa on palautumassa järki politiikkaan. Uusi hallitus näyttää toimivat hyvin. Meille sama kehitys keväällä niin hyvä tulee
- Anonyymi
Äkkiäpä olet vetänyt johtopäätöksesi Ruotsin uuden hallituksen hyvästä toiminnasta, kun se ei ole ehtinyt toimia juuri ollenkaan.
Kyllähän tuo Ruotsin uuden hallituksen toiminta kuulostaa varsin moraalittomalta. Länsimaissa tuettiin yleisesti Syyrian kurdeja siinä vaiheessa, kun taistelivat liittolaisina menestyksekkäästi Isiä vastaan. Vielä monta astetta moraalittomampaa oli se kun Trump jätti kurdit Turkin armoille joku vuosi sitten, kun Turkki hyökkäsi Syyrian puolelle. Näiden kokemusten perusteella kurdit eivät ehkä auta enää länsimaita terrorismin vastaisessa taistelussa. Kurdien merkitys oli suuri Isisin vastustamisessa.
Minusta on valitettavaa tinkiä oikeudenmukaisuudesta sen vuoksi, että Turkki pitäisi miellyttää Natoon pääsemisen vuoksi. Mitään laittomia ihmisten palautuksia Turkkiin ei onneksi oikeusvaltioissa voida ryhtyä.- Anonyymi
"Mitään laittomia ihmisten palautuksia Turkkiin ei onneksi oikeusvaltioissa voida ryhtyä."
Ikäiseksesi olet harvinaisen naiivi ihminen. Tai sitten vaan esität typerää. - Anonyymi
Äkkiäpä olet vetänyt johtopäätöksesi Ruotsin uuden hallituksen huonosta toiminnasta, kun se ei ole ehtinyt toimia juuri ollenkaan.
- Anonyymi
ELI mpp JÄISIT MIELUUḾMIN NATON ULKOPUOLELLE, KUIN ANTAISIT PERIKSI TURKILLE ?
Kas.. tuli vähän kännykkään sekaisin isoa ja pientä. Mutta asiaan. Kyllä minä painvastoin näkisin että Nato on nyt tärkeintä, vaikka yhdyn täysin MPP:n näkemyksiin ISISistä, ja Kurdien avuista meillekkin. Syyria on niin levottoman sekaista, ettei aina tiedä kuka on kukin. Venäjä sielläkin tehnyt ruumiita paljon, ja muuta YK vastaista. Jos nyt YK:lla on mitään arvoa juurikaan, niin kauan kun veto-oikeus mm Venäjällä.
Sitten omana maalliseen asiaan, juuri parkkeerasin Sodankylän P-paikalle, ja laitoin kahvin tippaseen, kun nykyään jo elellään rekoissakin "herroiksi" kuin mikä tahansa matkailuauto varustukseltaan melkein, pienemmässä koossa vain. Täällä on maa valkoisena ei nyt paljoa lunta, kuitenkin ehkä parisen senttiä ainakin.
Tavaraa on taas paikat täynnä, ja sitä on m3 -paljon, kun nykyään perävaunut julmetun pitkiä, eikä nupissakaan ole niin tilan ahtautta. mm lohta on kyydissä suurempikin määrä, kun Norjasta olen tulossa. Että menkääpä keski-suomalaiset ja pohjoisempaan huomenna kauppaan ostamaan tuoretta lohta, josta kuulin lähtöpäässä että hinta on taas tullut alaspäin. Myös etelä-suomeen riittää tästäkin lastista n puolet. Se lienee kaupoissa huomen iltasella ja ja seuraavan päivän aamusella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas.. tuli vähän kännykkään sekaisin isoa ja pientä. Mutta asiaan. Kyllä minä painvastoin näkisin että Nato on nyt tärkeintä, vaikka yhdyn täysin MPP:n näkemyksiin ISISistä, ja Kurdien avuista meillekkin. Syyria on niin levottoman sekaista, ettei aina tiedä kuka on kukin. Venäjä sielläkin tehnyt ruumiita paljon, ja muuta YK vastaista. Jos nyt YK:lla on mitään arvoa juurikaan, niin kauan kun veto-oikeus mm Venäjällä.
Sitten omana maalliseen asiaan, juuri parkkeerasin Sodankylän P-paikalle, ja laitoin kahvin tippaseen, kun nykyään jo elellään rekoissakin "herroiksi" kuin mikä tahansa matkailuauto varustukseltaan melkein, pienemmässä koossa vain. Täällä on maa valkoisena ei nyt paljoa lunta, kuitenkin ehkä parisen senttiä ainakin.
Tavaraa on taas paikat täynnä, ja sitä on m3 -paljon, kun nykyään perävaunut julmetun pitkiä, eikä nupissakaan ole niin tilan ahtautta. mm lohta on kyydissä suurempikin määrä, kun Norjasta olen tulossa. Että menkääpä keski-suomalaiset ja pohjoisempaan huomenna kauppaan ostamaan tuoretta lohta, josta kuulin lähtöpäässä että hinta on taas tullut alaspäin. Myös etelä-suomeen riittää tästäkin lastista n puolet. Se lienee kaupoissa huomen iltasella ja ja seuraavan päivän aamusella.Ilmojen halki käy hapsumattoni tie.....
- Anonyymi
"Mitään laittomia ihmisten palautuksia Turkkiin ei onneksi oikeusvaltioissa voida ryhtyä."
Jos kerran muutetaan kantaa kurdijärjestöihin ja päädytään ehkäpä jopa siihen, että terroristejahan ne onkin, kuten Turkinkin mielestä on, mitä laitonta siinä on, että palautetaan terroristit takaisin? Täytyyhän meidän siihen Natoon päästä, joten pikkuisen vaan viilataan tulkintoja, niin ei tarvitse laittomuuksiinkaan alkaa. Kauniilla korulauseilla koristellaan lopuksi vielä täydellinen takinkääntö asiassa, niin siinähän se on valmis paketti ja neuvottelujen tulos.
Khihihihihihihiiii Anonyymi kirjoitti:
Ikäiseksesi olet harvinaisen naiivi ihminen. Tai sitten vaan esität typerää.Mikä tuossa nyt oli naivia? Ei esim. Ruotsin kansalaista voida luovuttaa muuhun maahan.
- Anonyymi
Mikä tuossa nyt oli naivia? Ei esim. Ruotsin kansalaista voida luovuttaa muuhun maahan.
Se on naiivia, ei naivia.
Anonyymi kirjoitti:
Tavaraa on taas paikat täynnä, ja sitä on m3 -paljon, kun nykyään perävaunut julmetun pitkiä, eikä nupissakaan ole niin tilan ahtautta. mm lohta on kyydissä suurempikin määrä, kun Norjasta olen tulossa. Että menkääpä keski-suomalaiset ja pohjoisempaan huomenna kauppaan ostamaan tuoretta lohta, josta kuulin lähtöpäässä että hinta on taas tullut alaspäin. Myös etelä-suomeen riittää tästäkin lastista n puolet. Se lienee kaupoissa huomen iltasella ja ja seuraavan päivän aamusella.Onneksi nämä eivät taida olla ainoat vaihtoehdot. Nato näyttäisi ulospäin ja länsimaisille jäsenilleen aika omituiselta liittoutumalta, jos antaisi Turkin sanella politiikkaansa. Toki on Turkilla on tähän muodollinen oikeus. Toisella puolen taitaa vaan olla niin, että USAllakin on oikeus olla myymättä hävittäjiä Turkille.
Johonkin rajan joutuu ehkä kuitenkin vetämään. Jari Tervo kuvasi Myyränsä julkaisemisen aikoihin suomettunutta Suomea ja sitä suomettaneita poliitikkoja Treblinkan leipureiksi. Voi olla kansakunnalle häpeäksi, jos astuu liian syvälle tuohon Treblinkan leipurin paradoksiin.- Anonyymi
Mikä tuossa nyt oli naivia? Ei esim. Ruotsin kansalaista voida luovuttaa muuhun maahan.
Eikö Suomi voinut antaa natsi-Saksalle Suomen kanalaisia, jotka olivat juutalaisia? Niinkö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on naiivia, ei naivia.
Simo laulaa kyllä naivista ihmisistä, mutta se on huumoripuolta, jossa MPP on kyllä aika huono.
"ne on niitä naivia ihmisiä".
https://www.youtube.com/watch?v=_zVZfgJQSxo - Anonyymi
Kaikenlaista voi tapahtua. En usko maailman niin paljon muutamassa vuosikymmenessä muuttuneen, että lapsellinen toiveajattelusi olisi perusteltua.
https://yle.fi/uutiset/3-10678576
- Anonyymi
Toivotaan että Erdokan pitää kiini siitä mitä Suomi ja Ruotsi sopi eikä käännä takkiaan . Vaikkakin suomijannut käsittävät sopparin toisin .
- Anonyymi
Mites tää kaikki liittyy Suomen Keskustaan?
- Anonyymi
Natoko ? Kyllä sekin liittyy. Kommunistina et vain tajua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Natoko ? Kyllä sekin liittyy. Kommunistina et vain tajua.
Pankkiksella vilistelee taas kommunisteja nurkissaan :)))))
- Anonyymi
Ainakin minulle kepulaisena nato ja lohi on tärkeitä. Sulle varmaankaan ei kommunistina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin minulle kepulaisena nato ja lohi on tärkeitä. Sulle varmaankaan ei kommunistina.
Kommunistihöpinät kertovat, että olet persu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lohia löytyy kepulaisista. Lestakepulaista sukua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitit naton keskellä lausetta pienellä, joten tarkoittanet sukulaista?
Aviomiehen sisar on nato.
- Anonyymi
Mikähän mahtaa Suomenkin natojäsenyyden hinta lopulta olla? Sekin kummastuttaa, että nyt sanottiin, että ensin jäsenyys ja sitten vasta aletaan sopia siitä, mitä siihen sisällytetään? Kokoomushan on jo esittänyt toiveenaan, että Suomeen täytyy saada ulkomaisia natojoukkoja, tukikohtia ja sen tapaista. Tuo persujen Halla-aho on myös sen lajin nato- ja sotahullu, että ihmetellä sopii, miten se siviilipalvelukseen halusi, kun on niin aseista innostunut, että heiluu nettivideoillakin sellaisten aseiden kanssa, joihin ei tavallisemmilla kansalaisilla olisi mitään mahdollisuutta saada lupia?
Ellei sitten lapsellisuuttaan esittele jotain muovipyssyjä oikeina aseina?- Anonyymi
Ensin pirulle pikkusormi, sitten koko käsi...
- Anonyymi
Suomen ja Ruotsin on myytävä ihmisoikeudet.
Sen se vaatii.
Ei enää turvapaikkaa kurdeille- Anonyymi
Aragoni kirjoitti:
Tiettyä joustoa se vaatii, ikävä kyllä.
Kun kumarretaan suuntaan, samalla pyllistetään toiseen suuntaan. Ei kaikille voi olla mieliksi samaan aikaan.
Kyllähän tässä on järkevää tehdä niin ympäripyöreitä sanamuotoja, että niitä voidaan tulkita miten vaan. Kun Ruotsi ja Suomi ovat Naton jäseniä, ne voivat sitten alkaa käydä tulkintapeliä Turkin kanssa hamaan ikuisuuteen. Luulisi Turkissakin ymmärrettävän tämän show:n jälkeen, ettei heillä ole Natossa kovin montaa todellista ystävää. Se voi käydä tiukan paikan tullen Turkillekin kohtalokkaaksi. Suomessa ja Ruotsissa tullaan miettimään kolmannenkin kerran, että minkälaista apua ne ovat valmiit Turkille antamaan, jos tämä sattuu vetoamaan 5. artiklaan.
- Anonyymi
Kyllähän tässä on järkevää tehdä niin ympäripyöreitä sanamuotoja, että niitä voidaan tulkita miten vaan. Kun Ruotsi ja Suomi ovat Naton jäseniä, ne voivat sitten alkaa käydä tulkintapeliä Turkin kanssa hamaan ikuisuuteen. Luulisi Turkissakin ymmärrettävän tämän show:n jälkeen, ettei heillä ole Natossa kovin montaa todellista ystävää. Se voi käydä tiukan paikan tullen Turkillekin kohtalokkaaksi. Suomessa ja Ruotsissa tullaan miettimään kolmannenkin kerran, että minkälaista apua ne ovat valmiit Turkille antamaan, jos tämä sattuu vetoamaan 5. artiklaan.
Järkevää tehdä?
Kyllä se taitaa olla niin, että se on pakko tehdä ympäripyöreitä sanamuotoja (ja ties vielä mitä), jos Natoon halutaan päästä.
Itse oletkin jo henkilökohtaisesti alkanut varautumaan tulevaan ja kirjoittelet nykyään tuollaisia. Muistelen, että hieman aiemmin kirjoittelit muunlaista tekstiä asian suhteen. Muistelen nimittäin, että kirjoitit siihen suuntaan, että tuo nyt kirjoittamasi on pahasti ristiriidassa aiemmin kirjoittamasi suhteen.
Mutta niinhän se etenee isommassakin mittakaavassa, sanoja ja sanomisia muokataan tilanteen mukaan, sinä olet pelkkä nettikirjoittelija, jonka sanomisilla ei ole muuta merkitystä kuin että ne kuvastavat ihmisen tapaa selitellä asiat aina parhain päin ja viis siitä, että hetkeä aiemmin sama asia selitettiinkin aivan toisella tapaa.
- Anonyymi
"Ruotsin pääministeri Kristerssonin odotetaan ottavan kantaa siihen, luovuttaako Ruotsi Turkille henkilöitä, joita Turkki pitää terroristeina. Viikonloppuna Ruotsin hallitus ilmoitti uudesta, Turkkia myötäilevästä kurdilinjasta."
- Anonyymi
no se on jo hyvän merkki, mutta vielä tarvitaan käytännön toimia ja tosi paljon.....
-tekeeköhän Suomi tarpeeksi.....
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El1516817MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny635963Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.884559NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun1074509Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja1624310Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?
Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.941690- 4021586
- 821389
HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a311377Onko kaivattusi muuttunut sinä aikana
Kun olet hänet tuntenut? Jos, mihin suuntaan? Mistä epäilet muuttumisen johtuneen?411151