Onko ihmisellä Sielu ?

Anonyymi-ap

Tänä aamuna radiossa pohdittiin kuolemaa,
minkälaisia havaintoja ja kokemuksia oli jos ihminen on käyny kuoleman rajalla,
esm. syd pysähdys ja aivotominnasta on nähty pelkkää viivaa
tai suuressa leikkauksessa,

itse olen ollu useamman kerran suuressa leikkauksessa,
en ikinä ole nähny mitään,,,,, pelkkää pimeää,,, olen ollu täysin tietoisuuden ulkopuolella,
siksi en koskaan ole koko nu edes kuoleman pelkoa, kun olen tullu siihen tulokseen ettei kuoleman jälkee ole mitään muuta kuin unta ja pimeää
minkäänlaista tietoisutta ei enään ole,

tänään tuliki uusi mietelmä,,,
onko minulla olemassa SIELU, kun en näe kuoleman jälkeen minkäänlaista tietoisuutta,

paitsi näin elossa ollessani näen Mielikuvitusmaailmassani
kaikki elämääni vaikutaneet läheiset, sukulaiset, ja ystävät jopa työkaverit, siellä jossain mua odottavan,
mutta
en ikinä ole nähnyt yhtikäsmitään jos olen ollu syvään nukutettuna ja sydän otettu pois rintakehästä,
olin ollu silloin jopa kuoleena jonkin aikaa,

siksi kysynki
onko minulla ollenkaan olemassa SIELUA,
onko vain tämä fyysinen ruumis
ja MIELIKUVITUSMAAILMA aivoissa,,



toivotaan keskustelua kokemuksista,,,,

438

4420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Todennäkösesti ei ole mitään muuta kuin fyysinen ruumis
      ja vilkas toiveikas mielikuvitus paremmasta elämästä
      elävänä ollessaan .

      • Anonyymi

        Kunsanotaan että energia ei katoa koskaan ja ihmisessä on energiaa , mihin se silloin menee jos se ei katoa koskaaan. Kaikenlaisia kertomuksia on aina selitetty kuolemasta kautta aikojen
        Kukin omalla tavallaan . Ajatus siitä taivaaseen menosta on kirjoitettu siksi ettei kuolema tuntuisi niin lohduttomalta kun se todellisuudessa on.
        Kivahan se on mielikuviyåtella että siellä ” jossain” ovat rakkaat ihmiset odottamassa,
        Mutta luulisin että elämän ikuisuudelta tarkoitetaan lapsi jotka taas omassa aikuis elämässään saavat omia lapsia ,siis sukupolvet jatkuvat koko ajan toiset lähtee ja uusia tulee , se kai on sitä ikuista elämän jatkamista .


    • Anonyymi

      Ihmisellä pitää olla toive paremmasta elämästä kuoleman jälkeen,

      muuten ei jaksa kukaan tätä maanpäällistä helvettiä.

      • Anonyymi

        Tuonpuoleinen elämämme alkaa vasta viimeisenä päivänä, jolloin meidät herätetään, kuuntele hautaan siunauksen sanoma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuonpuoleinen elämämme alkaa vasta viimeisenä päivänä, jolloin meidät herätetään, kuuntele hautaan siunauksen sanoma.

        10:02:49

        niin ,,, kuoleman jälkeinen elämä on ihmiseltä salattu,,,, raamatussa,,,,

        siitä huolimatta saarnataan se totena,,,


        joten minäki tymyydessäni siihen täysin uskon
        vaikka totuus on salattu,,,

        kummallista,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10:02:49

        niin ,,, kuoleman jälkeinen elämä on ihmiseltä salattu,,,, raamatussa,,,,

        siitä huolimatta saarnataan se totena,,,


        joten minäki tymyydessäni siihen täysin uskon
        vaikka totuus on salattu,,,

        kummallista,,,

        Leikkauksessa ollaan nukutettuna ei siis kuolla eikä siinä mitään nähdä ja ja herätään kipuihin. Olen ollut leikkauksessa.
        Ihmisellä on sielu. Kuollessa sielu erkanee ruumista. Emme palaa samaan fyyysiseen kehoomme mitä meillä oli jos koemme ylösnousemuksen tai synnymme uudestaan toisena henkilönä. Jos meillä on entisiä elämiä takana emme nyt muista niitä. Tätä asiaa ei vain nyt tiedä. Ehkä joskus selviää.
        Meidän on vain elettävä parhaamme mukaan hyviä asioita toetuttaen ja tiedostaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leikkauksessa ollaan nukutettuna ei siis kuolla eikä siinä mitään nähdä ja ja herätään kipuihin. Olen ollut leikkauksessa.
        Ihmisellä on sielu. Kuollessa sielu erkanee ruumista. Emme palaa samaan fyyysiseen kehoomme mitä meillä oli jos koemme ylösnousemuksen tai synnymme uudestaan toisena henkilönä. Jos meillä on entisiä elämiä takana emme nyt muista niitä. Tätä asiaa ei vain nyt tiedä. Ehkä joskus selviää.
        Meidän on vain elettävä parhaamme mukaan hyviä asioita toetuttaen ja tiedostaen.

        Lapsellista huuhaata, ei kukaan täysjärkinen usko tuollaiseen.
        Uskovaiset kuvittelee olevansa hyviä ihmisiä, silti piinattujen eläinten veri lentää teurastamoissa, kun hurskaat uskovaiset viettää uskontonsa juhlapyhiä.
        Mikään ei ole niin tekopyhä piru, kuin uskovainen, tämän touhut tähtää vain oman taivaspaikan saamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10:02:49

        niin ,,, kuoleman jälkeinen elämä on ihmiseltä salattu,,,, raamatussa,,,,

        siitä huolimatta saarnataan se totena,,,


        joten minäki tymyydessäni siihen täysin uskon
        vaikka totuus on salattu,,,

        kummallista,,,

        Kun ihminen kuolee niin sydän pysähtyy eikä pumppaa verta lihaksiin ! Verenpaine laskee ja aivot lopettavat toimimasta , ja. Kun aivot lopettavat toiminnan niin sinne ei enää pääse happea , ja ne aivot ei koskaan enää ala toimimaan millään muotoa.
        Joten lapsien kautta meidän geenit siirtyvät polvi polvelta uusiin ihmisiin niin on ollut aina ihan silloinkin kun alku ihminen oli olemassa. Silloin jäi eloon ainoastaan ne vahvat pikku ihmiset joista muodostui eri heimoja . Ja ihmisten elinikä oli siihen aikaan alhainen. Moni ei 50 vuotta ehtinyt täyttää edes.
        Joten tieteen vuoksi olemme nykyään saaneet mahdollisuuden pidempään elämään kun ihmiset ovat saaneet tietoa että mitä tulisi syödä jaksaakseen ja oppivat itse kauan sitten kasvattamaan. Sitä mitä sitten söivät . Ihmisen kehitys on saanut ainahan uusia asioista ihmiskunnassa niin hyviä kun pahojakin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leikkauksessa ollaan nukutettuna ei siis kuolla eikä siinä mitään nähdä ja ja herätään kipuihin. Olen ollut leikkauksessa.
        Ihmisellä on sielu. Kuollessa sielu erkanee ruumista. Emme palaa samaan fyyysiseen kehoomme mitä meillä oli jos koemme ylösnousemuksen tai synnymme uudestaan toisena henkilönä. Jos meillä on entisiä elämiä takana emme nyt muista niitä. Tätä asiaa ei vain nyt tiedä. Ehkä joskus selviää.
        Meidän on vain elettävä parhaamme mukaan hyviä asioita toetuttaen ja tiedostaen.

        On näitä uskomuksia vielä nykyaikanakin , kai se on jokin lohdutusmprosessimihmiselle että muka synnytään uudestaan .
        Kukaan ei vaan koskaan ole sitä pystynyt todistamaan mistä puhuvat siis että ollaan uudessa kropassa . Nyky ihminen kaipaa todisteen asioista. , ei siis usko kulkusanontoihin


    • Mulla ainakin on sielu,
      ja mahottoman vikkelä liikkeinen vielä.
      En päivääkään selviäisi sieluttani,
      terveisiä ja mukavaa elämää vaan sieluttomille.

      • Anonyymi

        Jooo,, tuoata,,,

        niin minäki olen luullut ja edeleen luulen että minulla on sielu,
        mutta
        kun kuuntelin aamuista juttua,

        aloin kysellä itseltäni,
        onko minun sieluni pelkkää mielikuvitusta,
        siis nyt elävänä aivoissa toimivaa mielikuvitusta,

        olen kristinuskoon kuuluva ja on vahva usko raamatun sanaan,
        jossa puhutaan
        Jumalasta,,, Jeesuksesta Kristuksesta, koen vahvasti mielikuvitusmaailmassani Jumalan Jeesus Kristuksen olemassa olon,,

        mutta nyt kun aamulla kysyttiin ihmisten kokemuksia kuolenan rajalla käymisestä, monella oli kokemuksia ja näkyjä,,

        MUTTA minulla EI koskaan ole ollu mitään näkyjä vaikka olen ollu lääkärin mukaan jopa kuolleena jonkin aikaa,

        siksi nyt ihmettelen , onko minulla oikeesti SIELU olemassa vai onko se plkää mielikuvitusta,,,


      • Sieluni on paljon hitaampi kuin nuorena.
        Olen ajatellut niin, kun olen saanut elään työntäyteisen ja vaikeuksien keskellä hyvänkin elämän niin nyt elän just kuten sieluni halajaa.
        Teen pakolliset kotihommat, paljon olisi tekemättömiä töitä, mutta ei ne lopu ikinä.
        On paljon sellaista mitä emme ymmärrä tai tiedä.
        Siksi ei kannata olla kovin jyrkkä ja tietäväinen missään asiassa.
        Kun rakas ihminen kuolee, saa lohtua siitä että voisi vielä nähdä jossain....
        Mutta tuonpuoleisessa saattaa olla myös sellaisia joita ei välittäisi nähdä? Kyllä heillä on samat oikeudet kun minullakin.
        En ajattele uskonko sieluun tai kuoleman jälkeiseen elämään.
        En ainakaan helvettiin soisi kenenkään uskovan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jooo,, tuoata,,,

        niin minäki olen luullut ja edeleen luulen että minulla on sielu,
        mutta
        kun kuuntelin aamuista juttua,

        aloin kysellä itseltäni,
        onko minun sieluni pelkkää mielikuvitusta,
        siis nyt elävänä aivoissa toimivaa mielikuvitusta,

        olen kristinuskoon kuuluva ja on vahva usko raamatun sanaan,
        jossa puhutaan
        Jumalasta,,, Jeesuksesta Kristuksesta, koen vahvasti mielikuvitusmaailmassani Jumalan Jeesus Kristuksen olemassa olon,,

        mutta nyt kun aamulla kysyttiin ihmisten kokemuksia kuolenan rajalla käymisestä, monella oli kokemuksia ja näkyjä,,

        MUTTA minulla EI koskaan ole ollu mitään näkyjä vaikka olen ollu lääkärin mukaan jopa kuolleena jonkin aikaa,

        siksi nyt ihmettelen , onko minulla oikeesti SIELU olemassa vai onko se plkää mielikuvitusta,,,

        Kaikille näille jutuille on sama kertomus tunnelista jossa ovat ja menevät sen lävitse. Luulen ettö se on se vaihe kun verenpaine laskee olemattomiin .hallusinaatioita myös näkee ihminen hapen puutteessa ja joistain lääkkeistäkin .
        Olen minäliåkin kuunnellut noita tarinoita .
        Itse herään joskus aamulla kun kissa maukuu pihalle ja sanon miehelleni että nouse nyt sinä vuorostasi päästämään kissa pihalle , niin todellinen se olotila on . Sitten havahdun tietoisuuteen että ei mies ole ollut elossakaan enää vuosikausiin. Ja päästän. ,kissan pihalle. Joku ” tulkitsija” sanoisi että miehesi oli lähelläsi ja tunsit sen . Minä sanon että,olin ehkä päivällä ajatellut häntä,ja siitä unen sekainen aamu tila .


    • Anonyymi

      Mikä se 'sielu" on ? Onko sielu ja mielikuvitus sama asia, mielikuvituksemme
      on kehitellyt meille sielun ? Näkisin niin, että sielu on henkinen minämme,
      ei sen kummempaa.

      Ihminen voi sanoa "tunnen sielussani tuskan" tai tunnen sydämessäni ilon"
      Aivoissa se "tunteminen" kuitenkin tapahtuu, aivot tuottavat "tuntemuksia"
      ja mielikuvia.

      Fyysinen kipu on erikseen.

      • Anonyymi

        niimpä siitä syystä heräsiki kysymys on ihmisellä sielu,

        pohdiskelin ajattelin sielu on aivomme,
        siis ajatusmaailmamme on sielumme,


        tieto ja sivistys on kehittäny maailmaan hyvän ja pahan,

        siihen on auttanu viisas raamattu
        tuhansien vuosien aikana kerätty tieto ja ihmiskunnan kokemukset,,

        mutta mistä sittenkin kumpuaa tuntematon häivähdys
        jonkun ihmistä suuremman olemassa olosta,
        se jää ihmiselle vielä arvoitukseksi,
        siis uskon varaan,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niimpä siitä syystä heräsiki kysymys on ihmisellä sielu,

        pohdiskelin ajattelin sielu on aivomme,
        siis ajatusmaailmamme on sielumme,


        tieto ja sivistys on kehittäny maailmaan hyvän ja pahan,

        siihen on auttanu viisas raamattu
        tuhansien vuosien aikana kerätty tieto ja ihmiskunnan kokemukset,,

        mutta mistä sittenkin kumpuaa tuntematon häivähdys
        jonkun ihmistä suuremman olemassa olosta,
        se jää ihmiselle vielä arvoitukseksi,
        siis uskon varaan,,,

        "ajatusmaailmamme on sielumme" on hyvin ajateltu !
        Ihmisillä on enemmän tai vähemmän suuri kaipaus jonkun "suuremman voiman"
        olemassaolosta. Usko siihen kai jollain lailla lohduttaa meitä ?
        Ettei kaikki olekaan tässä, vaan on olemassa jotain lohdullisempaa,
        parempaa . . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ajatusmaailmamme on sielumme" on hyvin ajateltu !
        Ihmisillä on enemmän tai vähemmän suuri kaipaus jonkun "suuremman voiman"
        olemassaolosta. Usko siihen kai jollain lailla lohduttaa meitä ?
        Ettei kaikki olekaan tässä, vaan on olemassa jotain lohdullisempaa,
        parempaa . . . .

        Mua vaan välliin huolestuttaa,
        että elämä sittenki ON vain TÄSSÄ ja NYT

        ei ollekaan enään sitten kun olen haudassa tuhkana,

        on vain tuhkaa jäljellä,

        tuosta kaikesta huolimatta mulla on l a p s e n usko että on Jumala ja Jeesus Kristus, joka kokoajan kulkee kanssani, suojelee ja varjelee maua kokoajan menin minne ikinä
        koskaan en ole yksin,,,
        mistähän tämä näin luja tuntemus oikein on minuun kehittynya,,,


        niin no,, santaanhan niinki että usko tulee kuulemisesta,,,

        tai
        oli jossaki avioliiton alkuaikoina niin vaikeeta, että joka ikinen ilta ja päivä rukoilin luojaa, en muista mitä mutta kuistan ajatusmaailmassani huutavani apua jatkuvasti
        niin silloin välähti kuin salama makuuhuoneessa, ja sen jälkeen on tuntunu kuin mun seurassa olisi aina joku vaikka ikinä en sitä näe,
        mutta en ikinä ole yksin enkä yksinäinen, vaikka yksin olenki,
        ja sen jälkeen on tapahtunu aivan älyttömiä ihmeitä elämässäni,
        siis hyivä asioita,

        joten pakko on uskoa ainaki ihmistä suuremaan mahtavaan voimaan,
        joka suojelee ja varjelee ihmistä,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua vaan välliin huolestuttaa,
        että elämä sittenki ON vain TÄSSÄ ja NYT

        ei ollekaan enään sitten kun olen haudassa tuhkana,

        on vain tuhkaa jäljellä,

        tuosta kaikesta huolimatta mulla on l a p s e n usko että on Jumala ja Jeesus Kristus, joka kokoajan kulkee kanssani, suojelee ja varjelee maua kokoajan menin minne ikinä
        koskaan en ole yksin,,,
        mistähän tämä näin luja tuntemus oikein on minuun kehittynya,,,


        niin no,, santaanhan niinki että usko tulee kuulemisesta,,,

        tai
        oli jossaki avioliiton alkuaikoina niin vaikeeta, että joka ikinen ilta ja päivä rukoilin luojaa, en muista mitä mutta kuistan ajatusmaailmassani huutavani apua jatkuvasti
        niin silloin välähti kuin salama makuuhuoneessa, ja sen jälkeen on tuntunu kuin mun seurassa olisi aina joku vaikka ikinä en sitä näe,
        mutta en ikinä ole yksin enkä yksinäinen, vaikka yksin olenki,
        ja sen jälkeen on tapahtunu aivan älyttömiä ihmeitä elämässäni,
        siis hyivä asioita,

        joten pakko on uskoa ainaki ihmistä suuremaan mahtavaan voimaan,
        joka suojelee ja varjelee ihmistä,,,

        Niin mutta onko SIELU eriasia
        kuin usko Jumalaan Jeesukseen Kristukseen,,

        mikä ON sielu ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ajatusmaailmamme on sielumme" on hyvin ajateltu !
        Ihmisillä on enemmän tai vähemmän suuri kaipaus jonkun "suuremman voiman"
        olemassaolosta. Usko siihen kai jollain lailla lohduttaa meitä ?
        Ettei kaikki olekaan tässä, vaan on olemassa jotain lohdullisempaa,
        parempaa . . . .

        Me valitsemme, mitä haluamme uskoa.
        Emme usko kummituksiin, emmekä demoneihin, emme paholaiseen, joka haluaa yllyttää meitä pahuuteen ja toivoo saavansa sielumme kuoleman jälkeen.
        Mutta uskomme, että kuolleet sukulaisemme tulevat luoksemme, eivät hylkää, että enkelit varjelevat, että taivaassa meitä odottaa ia kaikkinensa elämä.
        Me olemme kehittäneet paikan,jonne kaipaamme ja uskomme poisnukkuneiden menneen.
        Mihin nämä haaveet perustuvat? Raamattu sanoo että heräämme henkiin viimeisenä päivänä, jolloin Taivallinen Isämme tulee tuomitsemaan elävät ja kuolleet.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niimpä siitä syystä heräsiki kysymys on ihmisellä sielu,

        pohdiskelin ajattelin sielu on aivomme,
        siis ajatusmaailmamme on sielumme,


        tieto ja sivistys on kehittäny maailmaan hyvän ja pahan,

        siihen on auttanu viisas raamattu
        tuhansien vuosien aikana kerätty tieto ja ihmiskunnan kokemukset,,

        mutta mistä sittenkin kumpuaa tuntematon häivähdys
        jonkun ihmistä suuremman olemassa olosta,
        se jää ihmiselle vielä arvoitukseksi,
        siis uskon varaan,,,

        Osaako kukaa; esim piirtää sielun kuvan paperille , minä en osaa. Eikä minulla silloin ole sielua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ajatusmaailmamme on sielumme" on hyvin ajateltu !
        Ihmisillä on enemmän tai vähemmän suuri kaipaus jonkun "suuremman voiman"
        olemassaolosta. Usko siihen kai jollain lailla lohduttaa meitä ?
        Ettei kaikki olekaan tässä, vaan on olemassa jotain lohdullisempaa,
        parempaa . . . .

        Ajatus maailmaa sanotaan ainoastaan ajatuksiksi, sitten on ihmisillä hummeri elämä , jokaisella omansa , joka säätelee ihmisen elämäää toisilla hyvinkin voimakkaasti . Ennemmin laittaisin sielun tunne elämään se kun ainoastaan ajatukset sillä aivot laittavat meille ajatukset , tunne tuntuu kehossa hybåvin selvästi oli suru tai ilo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me valitsemme, mitä haluamme uskoa.
        Emme usko kummituksiin, emmekä demoneihin, emme paholaiseen, joka haluaa yllyttää meitä pahuuteen ja toivoo saavansa sielumme kuoleman jälkeen.
        Mutta uskomme, että kuolleet sukulaisemme tulevat luoksemme, eivät hylkää, että enkelit varjelevat, että taivaassa meitä odottaa ia kaikkinensa elämä.
        Me olemme kehittäneet paikan,jonne kaipaamme ja uskomme poisnukkuneiden menneen.
        Mihin nämä haaveet perustuvat? Raamattu sanoo että heräämme henkiin viimeisenä päivänä, jolloin Taivallinen Isämme tulee tuomitsemaan elävät ja kuolleet.
        Mkr.

        Raamatunkin on vaan kirjoittaneet tavalliset ihmiset ja olisivat varmaan ihmeissään jos voisit nähdä miten se vaikuttaa ihmisiin , sillä sitä he eivät edes kyenneet haaveilemaan .
        Taitavia kynä niekkoja on ollut kautta aikojen jotka ovat osanneet kertomisen taidon. Ä ilta nuotioilla kokoontuivat ja kertoiluåivat kertomuksia toisilleen , niistä nuotiaousta on löydetty jääneen jäljet kun tutkijat ovat teheåneet kaivauksia eri osassa maailmaan ja ovat löytäneet vanhoja okralla maaalattuja kuvia kivisen vuoden seinämistä , joitanovatnoppineenntulkitsemaan nyky aikanakin . Minusta se on aina mahtavaa kun tulee uutta tietoa arkeologiasta tuhansien vuosien takaa ja kaivaminen on hyvin hidasta etteivät vaan tåriko löydettuåyjä savesta tehtyjä kulhoja . Entisten ihmisten jälkeläiset ovat usein asumassa aika lähellä näitä paikkoja missä esimisätmmovatn asuneet tuhansia vuosia ennen kerrontaa. Krisyåuksestabjosta meidän ajan jaksoimme alkaa , siihenkin on syynsä,


    • Anonyymi

      Meinaatko aloittaja siis, että leikkausnukutus on sama asia kuin kuolema? Eikö se sielu ole sinun henkesi, joka ylläpitää kaikkea muuta - ajatusta, asennetta, mieltä, psyykeä - kuin fysiikkaasi? Kai sulla(kin) joku henki on, kun aloituksen verran olet saanut ulostettua itsestäsi. - Nm. Sielusi jatkaa sitten, kun sinä et enää

      • Anonyymi

        jaa "sielusi jatkaa sitten kun sinä et enää "


        taas tuliin siihen
        että sielu ON USKON- ASIA

        siis me ihmiset luotamme siihen mitä ajatuksia aivot tuottaa, ,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jaa "sielusi jatkaa sitten kun sinä et enää "


        taas tuliin siihen
        että sielu ON USKON- ASIA

        siis me ihmiset luotamme siihen mitä ajatuksia aivot tuottaa, ,,,

        joten SIELU on AIVOT !


      • Minut on nukutettu monesti. Tunne on varmaan samanlainen kun kuolleena olisi. Ei pienintäkään aistimusta, kuin ei olisi olemassa. Normaali uni on erilaista.
        Nukutuksessa olisi helppo kuolla.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Minut on nukutettu monesti. Tunne on varmaan samanlainen kun kuolleena olisi. Ei pienintäkään aistimusta, kuin ei olisi olemassa. Normaali uni on erilaista.
        Nukutuksessa olisi helppo kuolla.

        Siis toisin sanoin ei ole minkäänlaista tunnetta . Nukutus aine lamaannuttaa ihmisen. tietoisuuden
        Ja kiva kuunnella kun tuodaan herätys huoneeseen kun ihmiset puhuvat herätessään nukutus aineen vaikutuksen alaisena kaiken laista heräämis prosessissa .


    • Anonyymi

      Joillekin on helpompi uskoa että on sielu, toiset taas eivät usko sellaiseen. Joten luulen että jokaisella on oma ajatuksensa tästäkin asiasta , pää asia että voi hyvin eläessään ja uskoo siihen minkä pitää omalla kohdallaan tärkeänä . Vaikea on sanoa tuohon mitään

      • Anonyymi

        mikä on musta-aukko,
        sehän kuulemma nielasee syvyyksiinsä kokonaisia planeettoja,

        nielaseekohan tuo uusi kohta maapallon kitaansa,
        kuinka meidän sitten käy ????


        puttinki kummasti sitten rauhottuu ,,, näin uskoisin,,
        kun siellä ihmettelee mihin helvettiin on joutunukkaaa,,, sotahimotki loppuu siltä kummasti,,,


    • Anonyymi

      ei ole sielua
      elämä on nyt ja tässä,

      ja se luoja jonka me ihmiset koemme olevan olemassa
      on myös nyt tässä ja nyt hetkessä jokaisessa ihmisessä itsessään,

      me ihmiset jokaikinen hallitsemme maailmaa ajatuksen voimalla,
      sillä ajatuksista lähtee singnaaleja avaruuteen
      samoin kuin langattomista kännyköistä ja tieto-koneista,

      siis ihmisessä itsessään on elinaikaan se taivas tai helvetti jo täällä maanpäällä,

      sillä ihminen itse määrää sen onko elämä helvettiä vai sivistynyttä muita ihmisiä ja kansallisuuksia kunnioittava olento,

      että ihmisen sielu ON AIVOT,,

      • Anonyymi

        noin se täytyy olla,,


        siis taivas on jo täällä maanpäällä,
        meissä itsessämme,,

        päätä kummassa haluat elää
        taivassa vai helvetissä, molemmat ovat jo täällä,,


    • Anonyymi

      Sielu on ikuinen arvotus ihmiselle,

      lähinnä ihmisellä on tunteet jotka ailahtelee ja heilahtelee joskus pysyy vakaana,

      on ilon tunteet
      alakulo olo
      onnen tunteet
      suru surut
      pettymykset
      vihaa
      rakkautta tulista ja haileeta,
      ym. miljoonat muut tunteet,

      olisko se tunne se kysytty ja arvailtu SIELU ihmisessä ?

    • Anonyymi

      Itseni olen nähnyt suuressa lekauksessa katorajassa katsomassa lekkauspöydälle jossa olin leikkaus itseäni hetken.Ennuste ennen leikkaus oli siskolleni sanottu: kuolen tai jään henkiin 50%. Suolisto tukos ja umpisuoli puhki. Selvisin lääkärit sanoi minulla oli niin voimakas elämisen tahto.Toki oli lapset syntyneet kesäkuu 1972 ja Tammikuu: 1976 ja leikkaus oli 1976 toukokuu.

      • Anonyymi

        On totta
        ihmeitä tapahtuu,
        niistä on paljon ramatussa kerrottu,,

        omassa elämässäkin on tapahtunu suuria ihmeitä,


    • Anonyymi

      Ihmiset ovat luotuja ja meillä on sielu. Kuka tai ketkä loi ihmislajin humaanit?
      Kun ajatellaan, että maailman kaikkeudella täytyy olla Luoja. Mitä olen lukenut netistä viime vuosina,aikoina, että Jumala,Luoja,Elohim on kaiken alkulähde ja on persoonaton voima ei fyysinen. Luomistyön käytännössä ovat tehneet 5 eri avaruusrotua joista vanhin,vaikutus valtaisin vanhin johtaja rotu on Pleijadians jotka sijaitsevat 7 sisaren tähdistössä ja ovat lähinnä ihmisen kaltaisia ja näköisiä olentoja mutta paljon edistyneempiä kaikessa. Raamatussa Genesis 1: 26-27 sanotaan luomisesta : " tehkäämme ihmisistä itsemme näköisiä ja kaltaisia ja Jumala loi miehen ja naisen."
      Sitä on vain ihmetellyt miten vähän tiedämme mistään. Tahallista eksyttämistä totuuksista tai balhtelua. Alkuhistoriasta lähtien. Nyt kuitenkin saa elää ja tietää enemmän ja totuuksia kaikesta.

      • Anonyymi

        No niitä, juttuja kirjoitellaan jos jonkin laisia , mikään ei luo ihmistä vaan olemme aika monien tuhansien kehityksen tulos . Tieteellä on siihen parempi kuvaus jonka voi loogisesti ymmärtää miten ihmiset ovat saaneet alkunsa.
        Mystiikka on aina kiehtonut ihmisiä , ja niiden kertojia on ollut jos jonkin laisia .
        Parempi sentään luottaa siihen miten tiede määrittelee tämän asian , koska sen voi ymmärtää.
        Mutta kukin uskokoon mihin tahtoo , ja tuntee olevansa onnellinen siihen mihin uskoo,.
        En mene inttämään jonkun uskomuksiin , tulos on silti se sama kuten että elämä ei ole ikuinen


    • Anonyymi

      Aiemmin sana sielu oli myös tieteellisessä käytössä, psykologiaa kutsuttiin ”sielutieteeksi”.
      Nykyajan neurotiede ei ole löytänyt todisteita sielun olemassaolosta.
      Ajattelisin, että ns. sielu on "henkinen puoli" itsessämme,
      "sielu" on aivojemme ajatusten "tuote".

    • Sinä itse olet kokonaisuutena se sielu.
      "Et näe metsää puilta".
      Niin kauan kun sinussa henki pihisee, niin olet elävä sielu. Kun henki lähtee sinusta, niin olet kuollut sielu.

      • Anonyymi

        Vain Gogolin kirjassa on kuolleita sieluja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vain Gogolin kirjassa on kuolleita sieluja.

        Kuka on Gogol?

        Raamattu:
        "Se sielu joka syntiä tekee, sen on kuoltava. Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme".


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kuka on Gogol?

        Raamattu:
        "Se sielu joka syntiä tekee, sen on kuoltava. Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme".

        Nikolai Gogol eli 1809-1852 Venäjällä ja kirjoitti kirjan : Kuolleet sielut. Hyvin tunnettu klassikko. Kirja on humoristi, satiiri,fantasia ja realistinen 1800 luvun maaseutua kiertävästä Tsitsikov herrasmiehesta, joka ostaa kuolleita sieluja,eli maaorjia joita ei ole poistettu rekisteristä.( Kopioin em. txt kirjan kannesta) Kunpa ehtisi lukea vielä muutaman uudelleen Idiootin,joitakin Dostojevskin.


    • Anonyymi

      No, minne se sielu lähtee kuoltua? Onko joku välivarasto?

      • Anonyymi

        luullakseni ei ole, koko ihminen on pois kun kuolee,,


      • Hautaan se menee, kunnes hänet viimeisenä päivänä herätetään joko elämän tai tuomion ylösnousuun.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Hautaan se menee, kunnes hänet viimeisenä päivänä herätetään joko elämän tai tuomion ylösnousuun.

        jaaa, voi voi,, ku minä en tiedä,
        en pelkää kuolemaa,
        haluisin jo nukkua ikuiseen uneen, mutta siitä ei taida olla vielä tietoakaan,

        mutt ku ainakun ajattelen kuolemaa,
        näen " sieluni" silmin vain pimeetä siis ei mitään, siis vain unta kuten normaalisti joka yö kun nukun enkä näe yhtään mitään,,


      • Anonyymi kirjoitti:

        jaaa, voi voi,, ku minä en tiedä,
        en pelkää kuolemaa,
        haluisin jo nukkua ikuiseen uneen, mutta siitä ei taida olla vielä tietoakaan,

        mutt ku ainakun ajattelen kuolemaa,
        näen " sieluni" silmin vain pimeetä siis ei mitään, siis vain unta kuten normaalisti joka yö kun nukun enkä näe yhtään mitään,,

        Aivan oikein olet "sielusi silmin" nähnyt.
        Sitähän se kuolema on.

        Elän kuitenkin siinä toivossa, että kerran minut siitä unesta herätetään ja sitten katsotaan, että laitetaanko vain jatkamaan unia vai ihanko myönnettäisiin minulle sitten jotain parempaa ikuisen elämän muodossa ilman mitään näitä maallisen elämän tapaisia vastoinkäymisiä ja hankaluuksia, sairauksia, sotia, inflaatioita, sähkökatkoja ... ja muita.
        Se on sitten Korkeimman käres, kuinka päättää.
        Sithä se nähhää.
        Siihen asti vain nukun ja aika menee varmaan nopeasti niinkin, kuten nukkuessa yleensäkin.


      • Anonyymi

        Sielu menee odottamaan uutta elämää jonain toisena henkilönä. Tai sitten odottaa pitemmän aikaa levosssa seuraavaa inkarnaatiota. Karma ja sielunvaellus. Saa nähdä miten nämä asiat ovat menneet tai menee käytännössä. Tuleeko aika jolloin muistamme entiset elämät? Elämä täällä maa planeetalla on koulu. Jotain tälläista lukenut. Tämä maa oli luotu, tarkoitettu edistyneemmille elämälle mutta jotain pahaa tapahtui kyvylle muistaa menneisyyttä ja joka alensi tietoisuuuttammme täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sielu menee odottamaan uutta elämää jonain toisena henkilönä. Tai sitten odottaa pitemmän aikaa levosssa seuraavaa inkarnaatiota. Karma ja sielunvaellus. Saa nähdä miten nämä asiat ovat menneet tai menee käytännössä. Tuleeko aika jolloin muistamme entiset elämät? Elämä täällä maa planeetalla on koulu. Jotain tälläista lukenut. Tämä maa oli luotu, tarkoitettu edistyneemmille elämälle mutta jotain pahaa tapahtui kyvylle muistaa menneisyyttä ja joka alensi tietoisuuuttammme täällä.

        Semmonen iltasatu nyt sit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sielu menee odottamaan uutta elämää jonain toisena henkilönä. Tai sitten odottaa pitemmän aikaa levosssa seuraavaa inkarnaatiota. Karma ja sielunvaellus. Saa nähdä miten nämä asiat ovat menneet tai menee käytännössä. Tuleeko aika jolloin muistamme entiset elämät? Elämä täällä maa planeetalla on koulu. Jotain tälläista lukenut. Tämä maa oli luotu, tarkoitettu edistyneemmille elämälle mutta jotain pahaa tapahtui kyvylle muistaa menneisyyttä ja joka alensi tietoisuuuttammme täällä.

        olenki epäillykki,
        olen ollu täällä ennenki,

        olisi mukava tietää monesko kerta tämä mahtaa olla,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Semmonen iltasatu nyt sit.

        Pidätkö mahdollisena että avaruudessa maailman kaikkeudessa on muita olentoja ja rotuja? Luuletko,että olemme täällä Terra maa planeetalla kehityksemme huipulla kun on muullakin tähdillä,planeetoilla on elämää?
        Miten maailman syntyi? Miten ihmiset sai alkunsa? Satanisti kertoo alkupamauksesta ja siitä läjästä muka kaikki kehittyi itsestään ja maapallo on pyöreä ja kiertää auringon,kuun ympäri? Ei se ole noin.
        Kyllä kaikki selviää aikanaan olemme vaikka vuoden päästä viisaampia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jaaa, voi voi,, ku minä en tiedä,
        en pelkää kuolemaa,
        haluisin jo nukkua ikuiseen uneen, mutta siitä ei taida olla vielä tietoakaan,

        mutt ku ainakun ajattelen kuolemaa,
        näen " sieluni" silmin vain pimeetä siis ei mitään, siis vain unta kuten normaalisti joka yö kun nukun enkä näe yhtään mitään,,

        Ei ole missään tietoa kuoleman jälkeisestä ,elämästä, ei ole kukaan tullut sieltä kertonmaan mitään eikä tule. Kuolleet haudataan tai poltetaan juuri siksi että heidän ainut elämänsä on eletty.
        Mutta mielikuvituksellisia kertomuksia on joka maass näistä asioista milloin missäkin muodossa .


    • Anonyymi

      Pikkupoikana seurasin kun äijät pumppasivat ilmaa pyörärenkaaseen. He sanoivat venttiilistä kiertämällä irtoavaa osaa sieluksi.
      Aatelin, että ihmisestäkin lähtee henki pois, kun jonkinlainen venttiilin sieluun verrattava osa putoaa jonnekin.

    • Anonyymi

      Siinäpä ongelma.
      Mikä se sielu on?

      • Anonyymi

        Sinun henkinen olemuksesi. - Nm. Onko sulla


      • Anonyymi

        Se on ihmisen mielikuvituksen tuottama asia , kun sanotaan että näkee sielunsa silmin niin silloin on luonut kuvan jostain tapahtumasta itselleen , niitä sielun silmillä näkemistä minulla on aina kun luen uutta kirjaa niin olen aivoissani tehnyt kuvan asioista mistä kirjassa kerrotaan
        Joten ilmeisesti se sielu on ihmisen luoma asia .


    • Anonyymi

      Eikös enkeleillä ole sielu.
      Jotain pyhää sen täytyy olla.

    • Anonyymi

      Ei minulla ainakaan ole. Epäilen, että ihmisillä on kuvitelmia, jotka
      liittyvät raamattuun ja tuonpuoleiseen elämään ja jotka ehkä ehkä helpottavat "maanpäällistä vaellusta", mutta jokaisella saa olla omat ajatuksensa.
      Kunnioitan niitä.

    • Anonyymi

      Minulla on suojelus-Enkeli aina olemassa,

      mun sielu on ilmeisesti mun aivot
      siis tietoisuus
      tietoisuus nyt ja tässä nykyhetkissä elämässä,

      kun kuolen lamppu samuu, ei ole enään tietoisuutta,

      vain luoja tietää mitä kuoleman jälkeen tapahtuu,
      ihmiseltä se on salattu,
      kukaan ei tiedä,

      raamatussa kaikki on ilmoitettu
      vain Jeesus tietää

      siihen uskokaamme,,,,, minä uskon,,, raamatun sana on totta, ja totuus,,,

    • Anonyymi

      Millainen on sielukas ihminen?

      • Anonyymi

        Evoluutiota emme voi kieltää. Luomistyö on ollut paljon pitempi kuin luomiskertomuksen viikko. Se on kuitenkin ihan ymmärrettävä tapahtuma, niin monimuotoinen maailmamme on, että hyvin voi.me uskoa, että sen suunnittelijalla on ollut voimaa ja viisautta.
        Yhtä vain en tajua: missä kehitysvaiheensa kohdassa ihminen
        sai kuolemattoman sielunsa? Milloin ihmisestä tuli Ihminen, jolla on oikeus hallita maailmaamme.
        Se on arvoitus.


    • Anonyymi

      " Miksi toisiinsa kytkemättömät muinaiset kulttuurit ympäri maailmaa rakensivat pyramideja ja yhtäkkiä unohtivat miksi he tekivät niin, edistyneen matematiikan, tähtitieteen ja rakennustekniikat?

      Koska ihmiset eivät ole rakentaneet niitä.

      Ihmiskunnan todelliset vanhemmat, plejadilaiset ja galaktinen liitto, jättivät ne muistutuksiksi."
      ....Tämä on lainaus toisesta ketjusta s24..Onko evoluutiovalhetta suurempaa.

      • Anonyymi

        Evoluutioon ei kuulu jotkut kaukaisesta galaksista tulleet alienit, kyllä me olemme vuosimiljoonien tuottaman kehityksen tulos.
        Jos yhtään lukisit historiaa, saisit tiedot pyramidien rakentajista jopa nimiä myöten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Evoluutioon ei kuulu jotkut kaukaisesta galaksista tulleet alienit, kyllä me olemme vuosimiljoonien tuottaman kehityksen tulos.
        Jos yhtään lukisit historiaa, saisit tiedot pyramidien rakentajista jopa nimiä myöten.

        Historiaa on väärennettyä. Aikajanaa huijattu mm. Osa raamattuakin.
        Alkupamaus ja apina teoria on saatanan palvojien muurarin,jewsien,jesuiittojen,Vatikaanin tarinaa ja salaseurojen. Ne eivät halua ihmisten tietävän omaa menneissyyttään ja manipuloineet kaikin tavoin kaikkia asioita. Kaiken lisäksi omien negatiivistenn et avulla pyyhkineet ihmisten tietoisuutta, muistia niin että emme muista ja tiedä.
        Raamatun kirjoittivat valkoiset miehet valkoisille. Jeesus ei ollut ns. juutalainen. Odotellaan vain kyllä totuudet tulee eteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Evoluutioon ei kuulu jotkut kaukaisesta galaksista tulleet alienit, kyllä me olemme vuosimiljoonien tuottaman kehityksen tulos.
        Jos yhtään lukisit historiaa, saisit tiedot pyramidien rakentajista jopa nimiä myöten.

        Evoluutio? ,kivikasasta kehittyy apainalajia ja siitä ihminen?.Hullujen juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Evoluutioon ei kuulu jotkut kaukaisesta galaksista tulleet alienit, kyllä me olemme vuosimiljoonien tuottaman kehityksen tulos.
        Jos yhtään lukisit historiaa, saisit tiedot pyramidien rakentajista jopa nimiä myöten.

        Satanistien evoluutio valhe teoriaan kuuluu et siis muualta tulleet tänne annunakit,dracot jotka eivät ole ihmisrotua vaan matelijoihin kuuluvia jolla ei ole paljon ihmisgeenejä.


      • Anonyymi

        Ihminen on luotu. Luojat ovat positiivisia hyväntahtoisia humaaneja ja lähinnä ihmisen kaltaisia mutta edistyneempiä. Se ei ole evoluutioteoria apinasta ihmiseksi jota pimeän puolen negatiiviset rodut on syöttänyt omaans kauan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Historiaa on väärennettyä. Aikajanaa huijattu mm. Osa raamattuakin.
        Alkupamaus ja apina teoria on saatanan palvojien muurarin,jewsien,jesuiittojen,Vatikaanin tarinaa ja salaseurojen. Ne eivät halua ihmisten tietävän omaa menneissyyttään ja manipuloineet kaikin tavoin kaikkia asioita. Kaiken lisäksi omien negatiivistenn et avulla pyyhkineet ihmisten tietoisuutta, muistia niin että emme muista ja tiedä.
        Raamatun kirjoittivat valkoiset miehet valkoisille. Jeesus ei ollut ns. juutalainen. Odotellaan vain kyllä totuudet tulee eteen.

        No odotetaan vaan. Mielenkiintoinen havainto, että Vatikaani on kirjoittanut Raamatun, joka todistettavasti on paljon vanhempi kuin Vatikaanivaltio.

        Salaseuroihin voit uskoa ja pidä hauskaa, kun arvuuttelet, mihin kaikkeen ne pystyvät.
        Salaseurat ovat siitä kivoja, että niiltä onnistuu ihan mikä vaan.
        Niihin kuuluvat kummin kaiman setäpuolen pikkuserkkujen puolisot, joita ei kukaan ole koskaan tavannut, mutta joiden tavoitteista kaikki ovat selvillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Historiaa on väärennettyä. Aikajanaa huijattu mm. Osa raamattuakin.
        Alkupamaus ja apina teoria on saatanan palvojien muurarin,jewsien,jesuiittojen,Vatikaanin tarinaa ja salaseurojen. Ne eivät halua ihmisten tietävän omaa menneissyyttään ja manipuloineet kaikin tavoin kaikkia asioita. Kaiken lisäksi omien negatiivistenn et avulla pyyhkineet ihmisten tietoisuutta, muistia niin että emme muista ja tiedä.
        Raamatun kirjoittivat valkoiset miehet valkoisille. Jeesus ei ollut ns. juutalainen. Odotellaan vain kyllä totuudet tulee eteen.

        Uskoisinko mihin uskot, et ole koskaan tehnyt töitä laboratoriossa, etkä tiedä miten yksinkertaista on tutkia asioita jotka kansan suussa olvat jotain muuta . Tiede ei tietenkää mene kaikille jakeluun, mutta et voi loogista selitystäkää kieltää . Sitä vastoin mielikuvitus jutut ovat sellaisia joissa ei ole minkään laisia todisteita niiden olemassa olosta mutta silti vaan uskotaan kovasti. Mikä minua ihmetyttää koska taas eräissä asioissa ollaan kovasti vaatimassa lähteitä .
        Niin että ihmisen on vaan todettava se fakta että kukaan ei täältä lähde elävänä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satanistien evoluutio valhe teoriaan kuuluu et siis muualta tulleet tänne annunakit,dracot jotka eivät ole ihmisrotua vaan matelijoihin kuuluvia jolla ei ole paljon ihmisgeenejä.

        No ei niitä kukaan mitenkään ole taikonutakaan esille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Evoluutio? ,kivikasasta kehittyy apainalajia ja siitä ihminen?.Hullujen juttuja.

        Ainahan ne todelliset hullut ovat vastustaneet tiedettä koska eivät pysy ymmärtämään sitä
        Muista ö
        Äidin isän kun hän myi rasioita 30 luvun loppu puolella. Ja ainoastaa hänellä oli rasia kylässä. Naiset tulivat sunnuntaisin kuuntelemaan jumalan palvelusta ja ihmettelivy miten se pappi siellä radiossa on. Ukki sanoi heille että tulevaisuudessa tulee olemaan sellainen radio missä on ihmiset oikein näkyvillä ja nänen kun ne liikkuu siellä . Silloin päättelivät kylän naiset että ukki oli hullu eihän sellainen voi olla mahdollista. Ihmiset alkoivat karttamaan. Ukkia koska hän oli hullu. No televisio tuli aikanaan. Kuten ukki oli sanonut joten näin tehdään ihmisistä hullu, siis juuri ne hullut aiheuttavat sen maineen , täytyykö sanoa etteivät nämä naiset saaneet tulla koskaan ukin ja mummon luom katsomaan televisiota, vaikka pyysivät.

        Sama juttu silloin kun sähkölamppu keksittiin , vastustajat siis hullut saivat aikaan paljon pahaa kun. Keksivät kaikkea pahaa sähkölampusta .
        No meillä on sähkö tänään eikä kukaan kiellä sitä , hän joka sen keksi olikin viisas mies .
        Näitä vastustajia siis on ollut kaikkina aika kausina ja he vaan eivät yksinkertaisesti. Kykene ymmärtämään tiedettä
        Voi mikä mölinä oli aikoinaan kun ensimmäisiä ,veren siirtoja tehtiin potilaille jotka muuten olisivat kuolleet. Oli siinä taas hulluilla kestämistä ymmärtää että joku toinen on vaan viisaampi kun mitä he ovat jotka aina ovat vastustamassa uutuuksia. .

        Joten eivät ehkä voi sille mitäön että eivät ylety ymmärtämään tiedettä . Mutta olisivat hiljaa niin eivät munaisi itseään. Tiede on se joka on loogisesti ymmärrettävissä., mielikuvitus olentoja ei kukaan voi mitenkään todistaa että,ovat olemassa , silti vaan kovasti uskovat, se jos jokin on minusta aika hullua


    • Anonyymi

      Eikös me olla jumalia tai siihen verrattavia.
      Isossa kirjassa kai sanotaan, että Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen.

      • Anonyymi

        Ei se sitä tarkoita, että ihminen olisi Jumala, vaikka monet kyllä kovasti yrittävät. - Nm. Kaikkea kuvitellaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se sitä tarkoita, että ihminen olisi Jumala, vaikka monet kyllä kovasti yrittävät. - Nm. Kaikkea kuvitellaan

        Jaa, no sossainpäin on ihmisen näköinen tyyppi, joka on Jumala.


      • Anonyymi

        Vatikaanista on saatu pois Raamatun kirjoituksia joita oli alunperin 777 joista 66 vain mukana. Uusi Raamattu ilmestyy korjattuna.


    • Anonyymi

      Jumalan poika oli juutalainen. Minkä näköinen isä siis on ?

      • Anonyymi

        Joku saatanan demoni baal, lusifer,Baphomet transpukki..


      • Anonyymi

        Josef ja Maria olivat Jesuksen vanhemmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku saatanan demoni baal, lusifer,Baphomet transpukki..

        Jos olis ollut juutal jeesus.


      • Anonyymi

        Jos ny totuus sallitaan, totean, että Nasarealaisen esivanhemmat luikkivat pieninä nelijalkaisina pakoon nopeita petoja.

        Uskon, että kvarkkimaailmassa, atomimassassa tämä meille kerrotaan, mutta minkäs teet, siellä asia on jo vanhentunut.

        On hyvä uskoa oppineiden selonteko aurinkomme alkuvaiheista.
        Uuden tähden syntyessä auringon plasmavaihe kesti yli 200000 vuotta.

        Niistä roiskeista, jotka painovoima heitti yli laidan, syntyi meitin planeettakunta.
        Sitä prosessii ei jessemmekään, Nasarean mies pystyny ohittaan.

        Alkusolun jakautumiseen kului aikaa yli 1 miljardi vuotta. Sen pätsiajan maapallo oli mahdoton bakteerinkaan elää.

        Planeettakuntia on univarsumissa lukematon määrä. Toistaiseksi yhä uusia tähtiä syntyy mm. Linnunrata galaksissamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ny totuus sallitaan, totean, että Nasarealaisen esivanhemmat luikkivat pieninä nelijalkaisina pakoon nopeita petoja.

        Uskon, että kvarkkimaailmassa, atomimassassa tämä meille kerrotaan, mutta minkäs teet, siellä asia on jo vanhentunut.

        On hyvä uskoa oppineiden selonteko aurinkomme alkuvaiheista.
        Uuden tähden syntyessä auringon plasmavaihe kesti yli 200000 vuotta.

        Niistä roiskeista, jotka painovoima heitti yli laidan, syntyi meitin planeettakunta.
        Sitä prosessii ei jessemmekään, Nasarean mies pystyny ohittaan.

        Alkusolun jakautumiseen kului aikaa yli 1 miljardi vuotta. Sen pätsiajan maapallo oli mahdoton bakteerinkaan elää.

        Planeettakuntia on univarsumissa lukematon määrä. Toistaiseksi yhä uusia tähtiä syntyy mm. Linnunrata galaksissamme.

        Korjaus. Toki auringon plasmavaihe kesti yli 200 miljoonaa vuotta.
        Vallitsi miljardien asteiden lämpötila.


      • Anonyymi

        Saisko siitä DNA jotenkin ettei vaan laiteta väärälle isälle


    • Anonyymi

      Kuinka ON,,, kun,,,


      raamatussa sanotaan jotenki näin:

      " kun tuuli käy sinun ylitse ei sinua enään ole,
      eikä asuinpaikkasi sinua enään tunne "

      joten ihminen on katoavainen,,,
      jää vain kysymys, onko SIELU
      ja jos on sielu olemassa
      mistä tietää että sielu on lähteny ruumiista ,,, ja minne,, leijaileeko sielu täällä ihmisten keskellä näkymättömänä vingnaalina, kuten on puhelimissa ja langattomissa tietokoissaki näkymätön singnaali joka tuottaa kuvia ja tekstiä nähtäväksi,,,

      • Anonyymi

        En usko, että sielu jää harhailemaan nykylaitteisiin, ei sellaisesta puhuta ainakaan
        Raamatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko, että sielu jää harhailemaan nykylaitteisiin, ei sellaisesta puhuta ainakaan
        Raamatussa.

        ymmärsit väärin,,,,

        tarkotti
        että

        jääkö sielu samanlaisena singlaanina keskuuteemme leilileen,
        kuin puhe. singlaanit

        kumma kyllä jos ne on keskuudessamme,,, EIVÄT vaan ota minkäänlaista yhteyttä eläviin ihmisiin, ei edes läheisiinsä,,

        vaikka karti-helena on joksus väittäny
        että hänen puolisonsa on ottanu häneen yhteyttä kuoleman jälkeen,
        taitaa olla mielikuvistusta,
        johtuu katrin ikävästä,


    • Anonyymi

      Minä olin joskus sellaisessa tilassa... mutta ajatuksia ei ollut oli vain lämmin valkoinen olotila, vaikea kuvailla, koska ei ollut ajatuksia vain olotila.

      Absurdiahan olisi kuvitella että mummot ja papat kuolleena tuijottelevat toisten tekemisiä maapaqllollaq :D

    • Anonyymi

      Yhtä hyvin kuin on Isä.

    • Anonyymi

      Olemme joutuneet viime vuosikymmenet satanististen tapojen,oppien ja toimijoiden,poliitikkojen aivopesun kohteeksi. Symboleita on kaikkialla Googlen,sovellusten merkit muurarien merkeistä yms mukailtuja. Viihde ja urheilu tapahtumat ovat satanistisia.
      Olemme etääntyneet Jumalasta. Kun on tajunnut miten kaikki on vinossa alkaa vältellä mediaa. Ja alkaa etsiä tietoja miten paha torjutaan.
      Miten ihmisten olemassa oloa halvennetaan ja yritetään tuhota ja varastaa kaikki vauraus kansoilta. Natsit eivät kadonneet mm2 sodan jälkeen vaan piiloutuvat perustivat YK Naton,EU:n. Tekivät valmistelua siihen Nwo tavoitteeseensa. Niille kaikki paha on hyvää. Kuoleman kultti joka vihaa ihmisyyyttä. Mutta se ei onnistu vaikka koemme kaikenlaisia uhkia kerrotaan. Media on paholaisen asianajaja. Valehtelua ja tyhmentäjä. Pahojen teot paljastetaan. Lopulta käy hyvin hyville.

    • Anonyymi

      Jenkeissä jo Tramppi-hulluus on menemässä ohi.

    • Anonyymi

      Mun sielu huutaa,,,,
      ulos ,,,,,


      ulos on päästä
      muuten pikku sieluni tylsistyy sisällä löhöilyyn,,,

      apuwaaa mun on päästävä ulos,,,,,,

    • Anonyymi

      Kirkko tarjoaa sielunhoitoa, joten kyllä se sielu on olemassa.

      • Anonyymi

        Eu lude kirkko on yksi vatikaanin satanistien etäpesäke ja tulehtunut myös.Lahkot samaa satsia. Zionisteja.
        Ihmisine ei tarvitse kirkon jäsenyyttä ollakseen hyvä ihminen. Jätin jäsenyyden n 1980 luvun alussa. Näin sen ilkeyden, falskiuden. Monet papit ja kanttorit ovat muurareita niin oli vaikea omaisen hautaus olla tekemisissä kun pappi on puhunut yläpuolella olevasta valvovasta silmästä ts satanistinen,Lucifer juttu.
        Nuorena ei tiennyt ja nyt myöhemmin kun tietää tunnistaa kaiken valheelisen petoksen historiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eu lude kirkko on yksi vatikaanin satanistien etäpesäke ja tulehtunut myös.Lahkot samaa satsia. Zionisteja.
        Ihmisine ei tarvitse kirkon jäsenyyttä ollakseen hyvä ihminen. Jätin jäsenyyden n 1980 luvun alussa. Näin sen ilkeyden, falskiuden. Monet papit ja kanttorit ovat muurareita niin oli vaikea omaisen hautaus olla tekemisissä kun pappi on puhunut yläpuolella olevasta valvovasta silmästä ts satanistinen,Lucifer juttu.
        Nuorena ei tiennyt ja nyt myöhemmin kun tietää tunnistaa kaiken valheelisen petoksen historiassa.

        EI se noin ole, kuin luulet ja haluat ymmärtää,,



        kirkko kylläki on poikennu raamatunsansata,

        en tiedä onko se hyvä vai paha,

        itse uskon horjumatta alkuperäiseen raamatun sanan totuuteen,


      • Anonyymi

        Minkälaista sielunhoitoa kirkon tarkoituksella herättämä pelko on ?
        Kirkko saarnaa ihmisen syntisyydestä ja helvetistä, pelolla pitää ihmisiä hallinnassaan.
        Saarnat synnyttävät niin kauhean Jumalanpelon, ettei uskalla kirkkoon mennä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaista sielunhoitoa kirkon tarkoituksella herättämä pelko on ?
        Kirkko saarnaa ihmisen syntisyydestä ja helvetistä, pelolla pitää ihmisiä hallinnassaan.
        Saarnat synnyttävät niin kauhean Jumalanpelon, ettei uskalla kirkkoon mennä.

        Ei lut. kirkko mitään, mutta kun on hurmoshenkisiä lahkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaista sielunhoitoa kirkon tarkoituksella herättämä pelko on ?
        Kirkko saarnaa ihmisen syntisyydestä ja helvetistä, pelolla pitää ihmisiä hallinnassaan.
        Saarnat synnyttävät niin kauhean Jumalanpelon, ettei uskalla kirkkoon mennä.

        11:14:51

        höpön höpö ,,, kaikkea muuta,,,

        saarnat tuo rauhaa,
        turvallisuuden tunnetta

        raamatun sanaan ei koskaan kyllästy,

        jokaikinen kerta jos on huolia tai jokin hätä
        vaikka summan mutikassa aukasee raamatun ja lukee siltä sivulta mitä on siihen kirjoitettu
        a i n a tulee jokin lohtu tai sana tai neuvo kuinka eteenpäin
        raamattu on ihmeellinen kirja,
        aivan käsittämättömän ihmeellinen kirja,

        raamatussa on vain ja ainoastaan totuuden sana
        kirjoitettuna ihmisknnalle tiedoksi ja lohduksi,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaista sielunhoitoa kirkon tarkoituksella herättämä pelko on ?
        Kirkko saarnaa ihmisen syntisyydestä ja helvetistä, pelolla pitää ihmisiä hallinnassaan.
        Saarnat synnyttävät niin kauhean Jumalanpelon, ettei uskalla kirkkoon mennä.

        jos noin on sinun kohdalla, silloinhan nimenomaan sinun kannataisi mennä kirkkoon
        ja kun noin kauheesti tunnet pahuutesi sinun kannataa
        tunnustaa tekosi ja pyytää jumalata anteeksi tekosi,


        jumala on armollinen jumalan armo ON SUURI,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI se noin ole, kuin luulet ja haluat ymmärtää,,



        kirkko kylläki on poikennu raamatunsansata,

        en tiedä onko se hyvä vai paha,

        itse uskon horjumatta alkuperäiseen raamatun sanan totuuteen,

        Vatikaani,jesuutat muuttaneet raamatun,tekstiä ja piilottivat siihen alunperin kuuluneita kirjoja 777 joista vain on 66. Ne on saatu pois ja uusittu raamattu julkakistaan. Vatikaani ei ole mikään pyhä kuten se yksi maakaan.
        Juuri tuo synnin yms korostaminen ja seuraukset kosto on valhetta. Jeeuss ei opettanut niin. Jeesusken elämästä ei kerrottu kaikkea. Enokin kirja sisältää ihmiskunnan historiaa. Veriuhrit ovat satanistien omia lisäyksiä kuten lapsen tapot yms. Ihmisten haluttiin elävän pelossa ja muuta kontrollia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos noin on sinun kohdalla, silloinhan nimenomaan sinun kannataisi mennä kirkkoon
        ja kun noin kauheesti tunnet pahuutesi sinun kannataa
        tunnustaa tekosi ja pyytää jumalata anteeksi tekosi,


        jumala on armollinen jumalan armo ON SUURI,,

        En ole paha, vaikka raamattu syyllistää minua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole paha, vaikka raamattu syyllistää minua.

        NO kerro tarkemmin,,, mitä et ole tehny,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole paha, vaikka raamattu syyllistää minua.

        kuinka niin,,, et ole paha,,


        Raamattu sanoo kaikissa ihmisissä on perisynti,
        siis pahuutta,

        kuinka voisit olla täysin puhudas hyvä ihminen, kun pahat ajatuksetki on syntiä ,,, mieti,,

        kun raamatun sanan mukaan AJATUSKIN on jo sama kuin tehty synti,


        miksi sinua raamatun sana pelottaa,
        etkö ole itsellesi rehellinen,
        etkö uskalla olla itsellesi rehellinen,

        kaiken hyvän lähtökohta on aina rehellisyys
        olla rehellinen ensin itselleen
        sitten pystyy olemaan rehellinen muillekki,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaista sielunhoitoa kirkon tarkoituksella herättämä pelko on ?
        Kirkko saarnaa ihmisen syntisyydestä ja helvetistä, pelolla pitää ihmisiä hallinnassaan.
        Saarnat synnyttävät niin kauhean Jumalanpelon, ettei uskalla kirkkoon mennä.

        En ole koskaan kuullut luterilaisen papin saarnaavan syntisyydestä ja helvetistä. Elit ilmeisesti jonkun uskonnollisen kultin vaikutuspiirissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuinka niin,,, et ole paha,,


        Raamattu sanoo kaikissa ihmisissä on perisynti,
        siis pahuutta,

        kuinka voisit olla täysin puhudas hyvä ihminen, kun pahat ajatuksetki on syntiä ,,, mieti,,

        kun raamatun sanan mukaan AJATUSKIN on jo sama kuin tehty synti,


        miksi sinua raamatun sana pelottaa,
        etkö ole itsellesi rehellinen,
        etkö uskalla olla itsellesi rehellinen,

        kaiken hyvän lähtökohta on aina rehellisyys
        olla rehellinen ensin itselleen
        sitten pystyy olemaan rehellinen muillekki,,,

        Luterilainen kirkko ei puhu perisynnistä. Uusi Testamentti kertoo armosta ja anteeksiannosta ristinkuoleman kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuinka niin,,, et ole paha,,


        Raamattu sanoo kaikissa ihmisissä on perisynti,
        siis pahuutta,

        kuinka voisit olla täysin puhudas hyvä ihminen, kun pahat ajatuksetki on syntiä ,,, mieti,,

        kun raamatun sanan mukaan AJATUSKIN on jo sama kuin tehty synti,


        miksi sinua raamatun sana pelottaa,
        etkö ole itsellesi rehellinen,
        etkö uskalla olla itsellesi rehellinen,

        kaiken hyvän lähtökohta on aina rehellisyys
        olla rehellinen ensin itselleen
        sitten pystyy olemaan rehellinen muillekki,,,

        No eikö niitä raamatun juttuja voi pitää omina tietonaan ei niistä ole tarpeellista edes mainostaa mitenkään.
        Nyt eletään ihan toista aikaa kun sitä vanhaa aikaa . Ei kai se niin vaikeaa ole ymmärtää, raamatun on kirjoittaneet tavalliset ihmiset joilla on ollut hyvä mielikuvitus , sen nyt luulisi kaikkien ymmärtävän


    • Anonyymi

      Aion kuoloni jälkeen kello 24,00 maissa lepakon muodossa lentää tehtaan tornien ympäri !

      Että Silleen

    • Anonyymi

      Kai Jumala jonkinlaisen sielu puhalsi silloin Eevan ja Aatamin aikoina.

      • Raamatun mukaan Jumala puhalsi elämän hengen ihmiseen ja "niin hänestä tuli elävä sielu".
        Sitten, kun hänestä lähtee elämän henki, niin hänestä tulee kuollut sielu.


    • Anonyymi

      Ei jhmisellä mitään sielua oo - se on smmosta puhetta vain.

    • Anonyymi

      Muistelen lukeeni jostain, että olisi henkilö ollut tarkassa vaa'assa kuolinhetkellään, ja painosta olisi 20 grammaa hävinnyt yxkax.
      Oliko se sielun paino.

      • Anonyymi

        Oli yksi elokuva 20gr. En muista tarkemmin.


      • Anonyymi

        Hassu. Saman ne painaa oli ne sisällä tai ulkona. Eikä ne heti tule vaan sulatus jatkaa ja tulee ulos.


    • Anonyymi

      Kyllä minä näen joskus sieluni silmillä, joten sielu on olemassa.

      • Anonyymi

        samoin,,, sieluni silmin näen yhtä sun toista,
        ja varsinki sitä toista,,,


    • Anonyymi

      Joutukaa sielut on aikamme kallis...
      Näin luletaan

    • Anonyymi

      Human rotuisella ihmisellä on sielu. Kun puhutaan taivaaseen menosta siihen ei tarvita välikäsiä eikä kuulumista mihinkään srk tai uskonto kuntiin.
      Uskonnot ovat pahojen ihmisten keksimiä pitämään ihmiset kontrollissa ja rahastaa,verottaa. Raamattukin satanistit väärensi. Jumala ei ole mikään koston Jumala tai että pitäisi uhrata saadakseen jotain kuten satanisti ovat aikojen alusta tehneet.

    • Anonyymi

      Piipahdin "Death Clock " sivulla , sen mukaan olen kuollut jo 6/11-2022 .....
      Ketä tässä sitten kirjoittelee ???

      Gubbe 73

    • Anonyymi

      Oletan,,
      jos ihmisellä on t u n t e e t
      siis kokee kaikenlaisia tunteita, kuten surua, iloa, nautintoa, vihaa, rakkautta, niin ihmisellä on myös sielu olemassa, näin uskon ja luulen,, ja olen varmaki,

    • Anonyymi

      Minun sielu ainaki itkee ja kärsii,
      vanha kun on
      on vain kipee ja väsyny,
      näköki heikkenee
      silmiä pakottaa,
      mieli musrhetta kantaa,
      maailma on paha paikka ihmiselle,

      onnellinen se ihminen
      joka ei ole synnyttäny ainuttakaa ihmislasta maanpäälle kärsimään,
      on vain koittanu hoivata ja auttaa muitten lapsia,
      oi kuinka onnellinen hän tietämättään onkaa,
      hänen ei tarvi syyttää itseään siitä
      että on tuottanu maailmaan vain uusia kärsiviä ihmislapsia,
      maailma on pahapaikka ihmisen elää,
      oi luoja
      lopeta edes sodat maanpäältä,,

    • Anonyymi

      Ihmisen sielu on yhtä abstrakti käsite kuin ihmisen alitajunta. Lienevätkö yksi ja sama asia. Ehkä, kenties. Mutta vajaakäytöllä molemmat.

      • Anonyymi

        USKON NÄIN
        tunteet on se salaperäinen sielu,

        koska vain tunteilla kokee kaiken, ihan kaiken,

        kuten rakkutta, vihaa surua , tuskaa, huolta, epätoivoa,
        empatia, symppatia, ym. kaikkea mahdollista,

        tunteitten täytyy olla ihmisen Sielu .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        USKON NÄIN
        tunteet on se salaperäinen sielu,

        koska vain tunteilla kokee kaiken, ihan kaiken,

        kuten rakkutta, vihaa surua , tuskaa, huolta, epätoivoa,
        empatia, symppatia, ym. kaikkea mahdollista,

        tunteitten täytyy olla ihmisen Sielu .

        Mulla ON sielu

        mulla ON kaikki mahdolliset i h m i s e n tunteet
        ja
        niitä on RAJATTOMASTI,,,

        ihmisen SIELU ON TUNTEET,,


        SIELU tietää aina hyvä ja pahan olemassaolon '

        ja
        normaali ihminen pyrkii a i n a hyvään,,,

        paha ihminen ei olekkaa normaali hän on mielisairas,
        ja tarvii asiantuntevaa hoitoa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ON sielu

        mulla ON kaikki mahdolliset i h m i s e n tunteet
        ja
        niitä on RAJATTOMASTI,,,

        ihmisen SIELU ON TUNTEET,,


        SIELU tietää aina hyvä ja pahan olemassaolon '

        ja
        normaali ihminen pyrkii a i n a hyvään,,,

        paha ihminen ei olekkaa normaali hän on mielisairas,
        ja tarvii asiantuntevaa hoitoa,

        Kun vauva syntyy, vauva ei suunnittele tulevaa uraa pahana ihmisenä.
        Mitä kaikkea pahaa ihmisille tehdään, että he sairastuvat ?
        Miksi suloisesta jokeltelevasta vauvasta tulee onneton ihminen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        USKON NÄIN
        tunteet on se salaperäinen sielu,

        koska vain tunteilla kokee kaiken, ihan kaiken,

        kuten rakkutta, vihaa surua , tuskaa, huolta, epätoivoa,
        empatia, symppatia, ym. kaikkea mahdollista,

        tunteitten täytyy olla ihmisen Sielu .

        En kylläkään jaksa uskoa, että sieluun mahtuisi "vihaa, surua, tuskaa, huolta, epätoivoa ...", ikävää tms. negatiivista. Sielullisuus on niitten asioitten yläpuolella.


      • Anonyymi

        Sielu näyttää merkitsevän jokaiselle eri asioita , ja sitä ei voi mitenkään todistaa että sitä on olemassa, jokaisella oma käsityksensä siitä
        Itsekkin joskus sanonut ilman mitään ajatusta että ” sieluni silmin katsottuna” joten aika typerää käyttää jotain sanaa mistä ei ole todistusta edes mitä se on ja millaisena se oikeastaan esiintyy. Ilmeisesti vertauskuvallinen ilmaisu jostain mielentilasta ihmisellä tai tunnetta .Sanotaan että joku ihminen on sielukas , miten senkin voi tulkita , siis kukin tavallaan
        J


    • Anonyymi

      " I respect all races and it's very important to make kids, but races should not mix, period. Every time a race has been mixed, the soul which incarnates the body will be from a lower astral plane.
      These souls are young souls, which are more obedient and susceptible to programing, they do not have the genetic memory as the pure bloods.
      This genetical memory that we have is what is mostly preventing us from being completely brainwashed.
      White race or should I say civilization is it's own species and doesn't have anything to do with black, yellow and red race, which were brought from different planetary systems. They have different cores, different gods, and different after life.
      This is why they push the racial mixing, they want to deny the old souls coming back here on Earth, and have these obedient hybrids. No Jesus, Tesla, Buddha..etc will ever incarnate into the hybrid genetic. "

      • Anonyymi

        halooo, 20:13:11

        suomenna teksti,,,, kiitos,,,,,,


    • Anonyymi

      https://t.me/awakenedspecies/3681
      Eelliseen linkki. Tekijät jotka heikentää ihmislajin sieluttomaksi.

      • Anonyymi

        surullista,
        maailma on muuttunu huolestuttavasti väkivaltaisemmaksi,

        voi kuinka rukoilen ja toivon että ihmisyys palaisi yhteiskuntaamme,
        ja sehän palaisi
        jos kouluihin palautettaisiin tutuuden merkitys, raamatun sana opetus
        esm. kymmen käskyä selityksineen,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        surullista,
        maailma on muuttunu huolestuttavasti väkivaltaisemmaksi,

        voi kuinka rukoilen ja toivon että ihmisyys palaisi yhteiskuntaamme,
        ja sehän palaisi
        jos kouluihin palautettaisiin tutuuden merkitys, raamatun sana opetus
        esm. kymmen käskyä selityksineen,

        Aloitettakoon tästä palstasta. Torjutaan ilkeys, kateus, epäluulot ja turhat syytökset, niin voimme pitää hyvillä mielin yhteyttä ja keskustella ajankohtaisista asioista.


    • Anonyymi

      Kurkkasin sisääni näkyykö sielu. Ei näkyny kuin nielu. Miksiköhän
      sanat on niin lähellä toisiaan ? Sielu ja nielu ? Mikä on sanojen tausta ?

      • Anonyymi

        mieti sitä ,,,
        voi olla ettei se sinulle koskaan selviä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mieti sitä ,,,
        voi olla ettei se sinulle koskaan selviä,

        Olen lukenut siitä joskus, hämärässä muistissa on, mutta en muista missä yhteydessä,
        ehkä se oli joku antroposofinen kirja, ehkä ammoin suomalainen uskoi, että ihminen
        on nielaissut sielunsa sisäänsä.

        Yhtä outoa on, että kurkulla on Suomessa kaksi merkitystä. Eri suunnista tulleet sanat muistaakseni. Toinen Saksasta ?


    • Anonyymi

      Näin tämän yekstin äsken ja löytyi sopiva ketju mihin laittaa se luettaavksi.
      " Joulu ja uusivuosi ovat saattaneet päättyä, mutta se ei tarkoita, että lomakausi olisi ohi.
      Monille kristityille Espanjassa ja Latinalaisessa Amerikassa lomakausi päättyy virallisesti tammikuun 6. päivänä, joka on joulun 12. päivä, joka tunnetaan loppiaisena eli kolmen kuninkaan päivänä. Juhlapäivänä juhlitaan raamatullista tarinaa, jossa Kolme kuningasta eli Kolme viisasta vierailevat Jeesuksen luona hänen syntymänsä jälkeen.
      Matteuksen evankeliumissa kolme kuningasta löytävät vauvan Jeesuksen seuraamalla tähden polkua autiomaassa kahdentoista päivän ajan. Evankeliumin mukaan kolme kuningasta, nimeltään Melkior, Kaspar ja Baltasar, matkustivat Betlehemiin tuodakseen kultaa, suitsuketta ja mirhaa Jeesus-lapselle.
      t.me/LauraAbolichannel "
      Venäjällä ordoksisen perinteen mukaan joulua vietetään nyt 6-7.1.
      Juliaanisen oikean kalenterin mukaan oikea päivä. Satanistit muutti ajanlaskun lisäten 13pv 1500 luvulla. Ordodoksi kristillisyys oli aikaisemmin valta uskonto Euroopassa. Pahuus otti vallan ja akaikki muuttui salaseurojen ja roomankirkon ym..kontroloidessa kaikkea. Silloin tapahtui muutakin outoa ja historiaa on pimitetty ja väärennetty.

      • Anonyymi

        Juliaaninen kalenteri ei pysynyt Aurinkovuoden kanssa samassa tahdissa, siinä oli päiviä liian vähän.


    • Anonyymi

      Joko olette löytäneet sielun? Onko sieluttomia ihmisiä?
      Ketkä ovat myyneet sielunsa saatanalle?

      • Anonyymi

        Sieluttomista en tiedä, mutta pienisieluisia on olemassa.


    • Anonyymi

      Tunnetuimmat näyttelijät H- Wood ym tv julkkikset ja ammatti urheilijat ainakin ulkomaiset.

      • Anonyymi

        Mitä / mistä kommenttisi kertoo ja mihin liittyy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä / mistä kommenttisi kertoo ja mihin liittyy?

        Kloonaukseen ja rikoksiin.


    • Anonyymi

      On olemassa näkymätön maailma, ( sielujen maailma )
      siis uskon Jumalan valtakunta on keskuudessamme,
      on monia konkreetisia omakohtaisia kokemuksia asiasta,

      eräältä lomamatkalla
      espanjassa oli suuri valtakunnallinen rukous kausi
      se kesti ilmeisesti useamman viikon,

      olimme puolisoni kanssa lomareissulla kuten tavallisesti,

      me ihmeteliin kuinka meillä sillä reissulla oli erikoisen ihana loma
      me tunsimme kuin jokin suojeli meitä mentiin mihin tahansa,

      vasta lentokentälle mennessä kotimatkalla kuulimme valtakunnalisesta rukous tapahtumasta

      voi vain todeta on olemassa näkymätön hyvä maailma keskuudessamme,

      valtakunnallisella rukouksella on valtava voima
      kun sen vain ihmiset huomaisi,

      moni asia omassaki elämässä muuttuu paremmaksi
      kun kääntyy luojan puoleen rukoilee apua ja armoa maailmaan,,,

      ihmisellä on sielu
      pitäkää siitä hyvää huolta,

      • Anonyymi

        Olen asunut Espanjassa jo vuosia ja en ole koskaan kokenut mitään ylimääräistä suojelua. Eivät myöskään espanjalaiset tuttavani jotka ei myöskään tunteneet tuollaista rukoustapahtumaa.
        Pitänee ostaa kai parempi allakka että huomaa oikea rukousajan. Sitten voi istua hiljaa kotona ja nauttia ylenmääräisestä suojelusta.


    • Anonyymi

      Onneksi elämme tätä aikaa ja on mahdollisuus tietää asioista enemmän kuin joskus aikaisemmin. Tämänkin ketjun aihe avautuu.

    • Anonyymi

      Sielu on, kun henki lähtee sielusta siitä seuraa kuolema

      • Anonyymi

        Tässäpä varsinainen valopää.


    • Anonyymi

      Tervehdys. Kyllä ihmisellä on sielu.
      Ilman Herraa Jeesusta ei kannata tästä ajasta lähteä iankaikkisuuteen. Eikä kannata syntiensä kanssa kulkea iankaikkiseen kadotukseen.
      Tehkää parannus ja uskokaa Evankeliumi
      Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

      • Anonyymi

        kyllä ihmisellä on sielu, raamatussa kirjoitettu:

        kristillinen kasteessa liitytään Kristukseen:
        "Teidän elämänne on KÄTKETTYNÄ Kristuksen kanssa Jumalassa"
        Kol: 3: 3

        lahkoissa ne hakee NÄKYVÄÄ, ja "ihmeitä ja merkkejä", se ei ole kristinuskon ydinsanoma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä ihmisellä on sielu, raamatussa kirjoitettu:

        kristillinen kasteessa liitytään Kristukseen:
        "Teidän elämänne on KÄTKETTYNÄ Kristuksen kanssa Jumalassa"
        Kol: 3: 3

        lahkoissa ne hakee NÄKYVÄÄ, ja "ihmeitä ja merkkejä", se ei ole kristinuskon ydinsanoma.

        >>>"kätkettynä"<<<

        "Niinkuin me NYT olemme maallisen ihmisen kaltaisia, niin me tulemme kerran taivaallisen
        ihmisen kaltaisiksi" 1Kor: 15: 49

        hengelliset asiat tulee ymmärtää erottaa maallisesta, ei Jeesus tullut perustaan "taivasten
        valtakuntaa maan päälle , vaan taivasiin:
        "että tekin olisitte siellä, minne minä menen" Joh: 14:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"kätkettynä"<<<

        "Niinkuin me NYT olemme maallisen ihmisen kaltaisia, niin me tulemme kerran taivaallisen
        ihmisen kaltaisiksi" 1Kor: 15: 49

        hengelliset asiat tulee ymmärtää erottaa maallisesta, ei Jeesus tullut perustaan "taivasten
        valtakuntaa maan päälle , vaan taivasiin:
        "että tekin olisitte siellä, minne minä menen" Joh: 14:

        Sielulla ei ole mitään yhteyttä jumaluuteen. Se on henkilön oma ego.


      • Anonyymi

        Aina kehotetaan tekemään parannus. Millainen se on? Mitä te parannuksen tehneet teitte? Mistä tiedätte tehneenne parannuksen? Onnistuitteko? Nyt olette pelastetut. Miltä?


    • Anonyymi

      Se oli sellainen jumalallinen oletus pitkään että eläimillä ei ole sielua mutta ihmisillä on. Kun nykylääketiede on jo paljonkin ehtinyt tutkia eri eläinlajeja ja tietää niiden rakenteen ja toiminnallisuuden hyvin tarkoin, on jouduttu toteamaan että tosiaan, eläimillä ei ole sielua, sellaista ei ole eläimistä löydetty.
      Kun nykylääketiede on jo paljonkin ehtinyt tutkia myös ihmisen rakennetta ja toiminnallisuutta, on yllätyksellisesti jouduttu toteamaan, että pahus, ei löydy sielua ihmisistäkään.

      • Anonyymi

        raamattu:
        "teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa" Kol: 3:

        sitä on usko,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        raamattu:
        "teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa" Kol: 3:

        sitä on usko,

        On olemassa tieto,

        jokaisella vastasyntyneellä lapsellakin on jo alitajunnassa tieto
        JUMALAN
        JEESUKSEN KRISTUKSEN olemassa olosta,

        jokunen aika sitten oli ohjelmaa ihmisen psyykkeestä ja sen kehityksestä,

        sitä en tiedä missä vaiheessa joistaki ihmisistä tulee ateisti,
        mutta
        ateistillaki on alitajunnassa eli sielussa Jumalan olemassa olosta tieto silti olemassa,


    • Anonyymi

      Monethan puhuvat sielusta , muistan kauan sitten hoitokoulussa kun opettaja psykologian tunnilla sanoi että piirtäkää jokainen paperille millaisena näette sielun. Siinä oli jokaisella työ,ja tuloksia tuli jos jonkun mallisia, kukaan ei kokenut asiaa samoin.
      Kaikilla omanlaisensa piirustus .
      Tämä koe oli siksi että huomataan että kaikilla meillä on oma kuvamme asiasta millä on ainoastaan nimi mutta ei mitään muotoa ei tietoa missä sielu on , minkä värinen , ja mitä sille tapahtuu kun ihminen kuolee .
      Vaikea asia sinänsä , itse en osaa oikein siihen sanoa mitään , ainoastaan että meidän kehossamme on energiaa , ja sanotaan ettei energia häviä koskaan missään muodossa
      Niin että mihin se meidän energia joutuu kun lähtö tulee .
      Niin että paljon on ihmisillä ajatuksia joihin ei koskaan saa vastausta

      • Anonyymi

        Kyllä jokaisella ihmisellä on olemassa " vaisto " jostaki suuremmasta kuin tämä näkyvä maailma tässä,

        sielu voi olla vaisto,,
        tai jotain suurempaa se jokatapauksessa on,

        veljeni kuoli vastikään,
        vielä kuoleman edeltänä päivänä hän sanoi minulle jotain mitä oli nähny tuonpuoleisessa,
        kysi minulta onko se totta mitä hän näki,
        minä sanoi on se totta,
        hän meni sinne missä oli jo muuta hänen läheisensä aikasemmin menneet
        kuten isämme ja äitimme ja muutama sisaristamme, ym. sukulaisia,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä jokaisella ihmisellä on olemassa " vaisto " jostaki suuremmasta kuin tämä näkyvä maailma tässä,

        sielu voi olla vaisto,,
        tai jotain suurempaa se jokatapauksessa on,

        veljeni kuoli vastikään,
        vielä kuoleman edeltänä päivänä hän sanoi minulle jotain mitä oli nähny tuonpuoleisessa,
        kysi minulta onko se totta mitä hän näki,
        minä sanoi on se totta,
        hän meni sinne missä oli jo muuta hänen läheisensä aikasemmin menneet
        kuten isämme ja äitimme ja muutama sisaristamme, ym. sukulaisia,

        se oma "vaisto" on juuri sitä Jumalalta saatua "kätkettyä", siksihän käytetäänkin sanaa , usko. > luota vaistoosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se oma "vaisto" on juuri sitä Jumalalta saatua "kätkettyä", siksihän käytetäänkin sanaa , usko. > luota vaistoosi.

        Missä kohdassa ihmistä se sielu jonka yrität nyt kääntää ja vääntää vaistoksi, sijaitsee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohdassa ihmistä se sielu jonka yrität nyt kääntää ja vääntää vaistoksi, sijaitsee?

        "vaisto", useimmilla ainakin on ns. itsesuojeluvaisto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohdassa ihmistä se sielu jonka yrität nyt kääntää ja vääntää vaistoksi, sijaitsee?

        vaisto = on ÄLYKKYYTTÄ ,,,

        siis viiasutta ymmärtää mahdollisia tapahtumia, hyviä tai pahoja, kun vaisto toimii ihminen osaa suojautua esm. mahdolliselta vaaralta,
        tai toisin päin vaisto kertoo jostaki ihmisestä tai pahtumasta että se on hyvä asia ja siihen voi luottaa,
        siis vaisto tomii kaikilla sektoreilla ihmisen tunne elämässä,
        useinmiten ihminen toimii vaistonvaraisesti aina oikein,

        ihmisen viisaus ON aina Jumalata lähtöisin,
        ihminen itsessään ei ole niin viisas kuin luojamme on,
        ja älykkyys ja viisaus on aina LAHJA Jumalalta, ei ihmisestä itsestään lähtöisin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohdassa ihmistä se sielu jonka yrität nyt kääntää ja vääntää vaistoksi, sijaitsee?

        Eikö se alitajunta / piilotajunta tai vaikkapa vaisto ole ja elä ihmisen takaraivossa. Jos olee ja elää ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "vaisto", useimmilla ainakin on ns. itsesuojeluvaisto.

        Mutta eihän kukaan sielusta puhuva väitä tarkoittavansa sillä vaistoa?
        Ja jos ihan tarkkoja ollaan, mitään vaistoakaan ei sikäli ihmisillä ole, että se vaistoksi nimitetty juttu on sitä että ihmisen genomiin on tuhansien sukupolvien aikana iskostunut kokemusperäisyyden kautta tiettyjä suojautumis- ja varotoimintoja, ne ovat siis opittuja ja sittemmin perintönä kulkevia asioita.
        Ainakin aikuinen ihminen säikähtäisi käärmettä vaikka hänelle ei sen mahdollista vaarallisuutta olisi missään kerran kertaa kerrottu. Käärmeen vaarallisuus on ihmisen aivojen varhaisimmin kehittyneisiin osiin ihmisen historian aikana tallentunut tieto. Tätä sitten keksitään sanoa joksikin vaistoksi mitä se ei ole...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "vaisto", useimmilla ainakin on ns. itsesuojeluvaisto.

        Kun ihminen ajaa autolla moottoritiellä 120- 130 km/h nopeudella kahdeksan metriä edellä ajavan perässä, missä on havaittavissa itsesuojeluvaiston olemassaolo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vaisto = on ÄLYKKYYTTÄ ,,,

        siis viiasutta ymmärtää mahdollisia tapahtumia, hyviä tai pahoja, kun vaisto toimii ihminen osaa suojautua esm. mahdolliselta vaaralta,
        tai toisin päin vaisto kertoo jostaki ihmisestä tai pahtumasta että se on hyvä asia ja siihen voi luottaa,
        siis vaisto tomii kaikilla sektoreilla ihmisen tunne elämässä,
        useinmiten ihminen toimii vaistonvaraisesti aina oikein,

        ihmisen viisaus ON aina Jumalata lähtöisin,
        ihminen itsessään ei ole niin viisas kuin luojamme on,
        ja älykkyys ja viisaus on aina LAHJA Jumalalta, ei ihmisestä itsestään lähtöisin,

        Kun sekoiluasi tarkastelee, voi vain päätellä että kylläpä se jumala panttaa toisinaan tehokkaasti älyn jakamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eihän kukaan sielusta puhuva väitä tarkoittavansa sillä vaistoa?
        Ja jos ihan tarkkoja ollaan, mitään vaistoakaan ei sikäli ihmisillä ole, että se vaistoksi nimitetty juttu on sitä että ihmisen genomiin on tuhansien sukupolvien aikana iskostunut kokemusperäisyyden kautta tiettyjä suojautumis- ja varotoimintoja, ne ovat siis opittuja ja sittemmin perintönä kulkevia asioita.
        Ainakin aikuinen ihminen säikähtäisi käärmettä vaikka hänelle ei sen mahdollista vaarallisuutta olisi missään kerran kertaa kerrottu. Käärmeen vaarallisuus on ihmisen aivojen varhaisimmin kehittyneisiin osiin ihmisen historian aikana tallentunut tieto. Tätä sitten keksitään sanoa joksikin vaistoksi mitä se ei ole...

        Jos "aivojen varhaisimmin kehittyneisiin osiin ihmisen historian aikana tallentunut tieto" toimii ja vaikuttaa nyt elävällä, niiin kyllä se no. on vaisto nimeltään. Vai miksi kutsut tietoa, joka tulee takaraivosta, vaikka et tiedä siitä mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos "aivojen varhaisimmin kehittyneisiin osiin ihmisen historian aikana tallentunut tieto" toimii ja vaikuttaa nyt elävällä, niiin kyllä se no. on vaisto nimeltään. Vai miksi kutsut tietoa, joka tulee takaraivosta, vaikka et tiedä siitä mitään?

        Miksi kutsut tietoa joka tulee sinulle tietokoneesi ruudulta jonnekin tallennettuna vaikka et tiedä siitä mitään?
        Kutsutko sitä vaistoksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kutsut tietoa joka tulee sinulle tietokoneesi ruudulta jonnekin tallennettuna vaikka et tiedä siitä mitään?
        Kutsutko sitä vaistoksi?

        Sulla näyttää olevan puurot ja vellit niiin pahasti sekaisin, jotta ei aihetta enempään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla näyttää olevan puurot ja vellit niiin pahasti sekaisin, jotta ei aihetta enempään.

        Samoin sulla. Sulla oli yksi Rooman keisareita...Delfoin oraakkeli oli siihen aikaan kuin sielu...Poliksella mellastivat Juno ja Juppiter...


    • Anonyymi

      On.

    • Anonyymi

      "Joutukaa sielut on aikanne kallis,
      vuodet ne virtana vierivät pois."

    • Anonyymi

      ON olemassa ihmistä suurempaa viisautta , hyvyyttä, oikeudenmukaisuutta siis totuus olemassa,
      ihmiskunnan kannataisiperustaa elämä aina totuuden pohjalle,

      • Anonyymi

        Mitenköhän suurta sellainen viisaus onkaan?
        Voisiko sitä viisautta saada hitusen vaikka kohtuullisen hyvän kirjoitustaidon opetteluun?


      • Anonyymi

        Opettele kirjoittamaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenköhän suurta sellainen viisaus onkaan?
        Voisiko sitä viisautta saada hitusen vaikka kohtuullisen hyvän kirjoitustaidon opetteluun?

        ilmeisesti olet aivo-vammanen,
        ilmeisesti luoja ei sunulle ole antanu viisautta koska olet tavallista tyhmempi

        et ymmärrä yksinkertasiakaan asioita vaikka sinulle rautalangasta vääntäis,
        surku

        kysyn kuitenki vaikka et ymmärräkkää,

        " miltä sinusta tuntuu jos joku vetää sinua nyrkillä naamaan "
        " miltä sinusta tuntuu jos joku varastaa sinun rahasi tai jonkun joka oli sinulle hyvin merkityksellisesti tärkeä tavara, "
        " onko oikein että sinulle valehdellaan, sinua huijataan, sinulle nauretaan, sinulle annetaan turpiin "

        vastaappa noihin kysymyksiin rehellisesti,, onko oikein ja miltä sinusta tuntuu !

        jos nyt yleensäkkää tajua ja ymmärrät
        mitä sana REHELLINEN ja ihminen merkitsee ?

        mielenkiinolla odotan vastaustasi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele kirjoittamaan!

        Miksi sinä aina mäkätät kirjoittamisesta ?
        On erinomaisen hienoa, että yli 80 vuotiaalla on digitaitoja
        hallussa niin paljon, että voi keskustelupalstaan ottaa osaa.
        Monilla muilla on kogniitiviset kyvyt jo niin paljon heikentyneet, ettei siihen pysty
        ollenkaan.
        Sinäkin pystyt vain yhtä lausetta toistamaan:
        Opettele kirjoittamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ilmeisesti olet aivo-vammanen,
        ilmeisesti luoja ei sunulle ole antanu viisautta koska olet tavallista tyhmempi

        et ymmärrä yksinkertasiakaan asioita vaikka sinulle rautalangasta vääntäis,
        surku

        kysyn kuitenki vaikka et ymmärräkkää,

        " miltä sinusta tuntuu jos joku vetää sinua nyrkillä naamaan "
        " miltä sinusta tuntuu jos joku varastaa sinun rahasi tai jonkun joka oli sinulle hyvin merkityksellisesti tärkeä tavara, "
        " onko oikein että sinulle valehdellaan, sinua huijataan, sinulle nauretaan, sinulle annetaan turpiin "

        vastaappa noihin kysymyksiin rehellisesti,, onko oikein ja miltä sinusta tuntuu !

        jos nyt yleensäkkää tajua ja ymmärrät
        mitä sana REHELLINEN ja ihminen merkitsee ?

        mielenkiinolla odotan vastaustasi .

        HYVÄT on kysymykset,



        sinulta 11:28:18 vastausta odotetaan suurella mielenkiinolla,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HYVÄT on kysymykset,



        sinulta 11:28:18 vastausta odotetaan suurella mielenkiinolla,

        Kummallista
        miksi kyseinen henkilö EI uskalla vastata kysymyksiin ?????

        pelottaako TOTUUS
        totuuden olemassaolo,
        kun ei vastaa ,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ilmeisesti olet aivo-vammanen,
        ilmeisesti luoja ei sunulle ole antanu viisautta koska olet tavallista tyhmempi

        et ymmärrä yksinkertasiakaan asioita vaikka sinulle rautalangasta vääntäis,
        surku

        kysyn kuitenki vaikka et ymmärräkkää,

        " miltä sinusta tuntuu jos joku vetää sinua nyrkillä naamaan "
        " miltä sinusta tuntuu jos joku varastaa sinun rahasi tai jonkun joka oli sinulle hyvin merkityksellisesti tärkeä tavara, "
        " onko oikein että sinulle valehdellaan, sinua huijataan, sinulle nauretaan, sinulle annetaan turpiin "

        vastaappa noihin kysymyksiin rehellisesti,, onko oikein ja miltä sinusta tuntuu !

        jos nyt yleensäkkää tajua ja ymmärrät
        mitä sana REHELLINEN ja ihminen merkitsee ?

        mielenkiinolla odotan vastaustasi .

        räkkää räkkää poroilla on aina kesäaikaan räkkäaika


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        räkkää räkkää poroilla on aina kesäaikaan räkkäaika

        Sääskillä eli hyttysillä on räkkäaika kesällä. Poroilla se on rykimä- eli kiima-aika.


    • Anonyymi

      Onneksi monet muut eivät vielä niin mieleltään taantuneet,
      ettei ole muuta sanottavaa kuin "Opettele kirjoittamaan".
      Sitä tämä yksi jaksaa toistaa. Jos sinulla on dementia, saat anteeksi.

      On erinomaisen hienoa, että yli 80 vuotiaalla on digitaitoja
      hallussa niin paljon, että voi keskustelupalstaan ottaa osaa.
      Monilla muilla on kogniitiviset kyvyt jo niin paljon heikentyneet, ettei siihen pysty
      ollenkaan.
      Yli 65-vuotiaista vain noin puolet omaa digitaitoja ollenkaan.

      • Anonyymi

        Yli 65- vuotiaista yli 80 % on jo työelämässä joutunut edes jonkin verran tutustumaan tietokoneen käyttöön, ei se niin täysin monilta se osaaminen ole nyt yks kaks mihinkään kadonnut.
        Nuoruudessani hapuiltiin laskutikuilla yms. sitten yleistyivät ns. taskulaskimet, niihin tuli enemmän toimintoja ja hetkeä myöhemmin jo putkahtivat ensimmäiset kolhot kännykät, tietokoneet jne.


    • Anonyymi

      Kyllä ja joskus rahat ja henki.

    • Anonyymi

      Lukekaa Raamattunne .Jumaala loi ihmisen maantomusta ja puhalsi
      hänen sieraimiinsa elävän hengen,näin hänestä tuli elävä sielu.
      Kun ihminen kuolee,ja henki lähtee pois ,niin sielu hajoaa.
      Jää vain henki kokemuksineen jäljele.MIHIN tämä elämän voima ,henki
      sitten katoaa,kah, sitäpä en tiedä.Lupauksen mukaan taivaan porteille.

      "Koneisto hajoaa,ja elämänvoima katoaa ja henki palaa antajansa luo."

      • Anonyymi

        En tiedä
        mutta usko on vahva
        on jotain suurempaa
        koskaan en ole yksin vaikka en näekkää ympärillä mitään mutta tunnen sen olemassa olon menin minne tahansa en koskaan ole yksin,
        siis on jotain näkyvää suurempaa olemassa,
        tieeteellisestiki on tieto energiasta
        jota emme näe siitä on ollu asiaohjelmia TV:ssä,

        se näkymätön energia on luojamme maailma,
        ja kaikki maailman viisaust tulee sieltä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä
        mutta usko on vahva
        on jotain suurempaa
        koskaan en ole yksin vaikka en näekkää ympärillä mitään mutta tunnen sen olemassa olon menin minne tahansa en koskaan ole yksin,
        siis on jotain näkyvää suurempaa olemassa,
        tieeteellisestiki on tieto energiasta
        jota emme näe siitä on ollu asiaohjelmia TV:ssä,

        se näkymätön energia on luojamme maailma,
        ja kaikki maailman viisaust tulee sieltä,

        jokaisella on ns. kuudes aisti, joka voi ehkä varoittaa. aavistaa, "oikean / väärän", on paljon yleisesti kuultua, "olisinpa luottanut VAISTOONI",
        ja aina ei kuitenkaan tule kuunneltua / kuuntele sitä v a i s t o a, sellaisia me ihmiset ollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jokaisella on ns. kuudes aisti, joka voi ehkä varoittaa. aavistaa, "oikean / väärän", on paljon yleisesti kuultua, "olisinpa luottanut VAISTOONI",
        ja aina ei kuitenkaan tule kuunneltua / kuuntele sitä v a i s t o a, sellaisia me ihmiset ollaan.

        Terveellä ihmisellä on aina vaisto olemassa,

        kannataa kuunnella mitä vaisto sanoo,
        usein tai oikeestaan aina vaisto on oikeessa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jokaisella on ns. kuudes aisti, joka voi ehkä varoittaa. aavistaa, "oikean / väärän", on paljon yleisesti kuultua, "olisinpa luottanut VAISTOONI",
        ja aina ei kuitenkaan tule kuunneltua / kuuntele sitä v a i s t o a, sellaisia me ihmiset ollaan.

        Kuten on tällekin sivulle jo aiemmin kirjoitettu, mitään vaistoa tai kuudetta aistia ei ole. kaikki aivoista löytyvä ennakolta vaaroista varoittava tieto on ihmisen aivoihin tallennettu. Se on sinne iskostunut niin monta kertaa ja niin pitkän ajan kuluessa että siitä on tullut periytyvä ominaisuus.
        Esim. käärmeitä ihminen osaa varoa opettamatta, kokemusta niistä ja niiden vaarallisuudesta saattaa olla 100000- 1000000 vuoden ajalta ja kokemukset ovat jättäneet jäljen perimäämme eli genomiimme. Kyse ei siis ole vaistosta eikä kuudennesta tai seitsemännestä aistista!
        Jos ihmisillä olisikin kuvitellulla tavalla se vaisto tai kuudes aisti, miten sitten samaisille ihmisille sattuu ja tapahtuu erilaisia onnettomuuksia ja tapaturmia tms. niin turkasen paljon..? Ihminen menee jäiselle kadulle, liukastuu, kaatuu ja satuttaa itseään ehkä pahastikin. Missä oli vaisto, miten se toimi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten on tällekin sivulle jo aiemmin kirjoitettu, mitään vaistoa tai kuudetta aistia ei ole. kaikki aivoista löytyvä ennakolta vaaroista varoittava tieto on ihmisen aivoihin tallennettu. Se on sinne iskostunut niin monta kertaa ja niin pitkän ajan kuluessa että siitä on tullut periytyvä ominaisuus.
        Esim. käärmeitä ihminen osaa varoa opettamatta, kokemusta niistä ja niiden vaarallisuudesta saattaa olla 100000- 1000000 vuoden ajalta ja kokemukset ovat jättäneet jäljen perimäämme eli genomiimme. Kyse ei siis ole vaistosta eikä kuudennesta tai seitsemännestä aistista!
        Jos ihmisillä olisikin kuvitellulla tavalla se vaisto tai kuudes aisti, miten sitten samaisille ihmisille sattuu ja tapahtuu erilaisia onnettomuuksia ja tapaturmia tms. niin turkasen paljon..? Ihminen menee jäiselle kadulle, liukastuu, kaatuu ja satuttaa itseään ehkä pahastikin. Missä oli vaisto, miten se toimi?

        Ei ole kuudetta aistia, se on itsesuojeluvaisto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kuudetta aistia, se on itsesuojeluvaisto.

        Yeap, kuten ehkä huomasit; "vaisto", olkoon aisti tai ei, on olemassa ja toimii. Nykyihmisillä kyllä varsin vähäisesti ja huonosti.


    • Anonyymi

      viisi aistia on: haju, kuulo, maku, näkö ja tunto,

      "kuudes aisti" , "vaistoaa", eikä ole näkyvästi osoitettavissa,
      on , intuitiivisesti , > vaistonvaraisesti.

      • Anonyymi

        Ja se "vaisto" perustuu kokemukseen, ei se sen kummempaa ole. Voimakkaimmin ihmisiin syöpyneet kokemusperäiset erityisesti vaaroista varoittavat muistijäljet ovat kymmenientuhansien vuosien aikana jo jättäneet jäljen myös genomiimme ja siksi kulkevat perintönä jälkeläisille.
        Vaikkapa autoilua olemme harrastaneet niin ohikiitävän lyhyen aikaa että se ns. itsesuojeluvaistomme on olemattoman heikko tien päällä. Esim. ajamme monetkin rennosti vaikkapa 120- 130 km/h nopeutta moottoriteillä muutamia metrejä edelläajavan takana jolloin mahdollisuutemme välttää kolari jos edelläajava nopeasti pudottaa nopeuttaan on tasan plus miinus nolla. Siis missä on ko. tilanteessa se kuuluisa itsesuojeluvaisto?

        Aikanaan uskottiin esim. että ihmisillä on sielu mutta eläimillä ei. Nyt kun ihmistä on jo varsin paljon tutkittu, joudutaan toteamaan ettei löydy ihmisiltäkään sielua, sitä vaan ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se "vaisto" perustuu kokemukseen, ei se sen kummempaa ole. Voimakkaimmin ihmisiin syöpyneet kokemusperäiset erityisesti vaaroista varoittavat muistijäljet ovat kymmenientuhansien vuosien aikana jo jättäneet jäljen myös genomiimme ja siksi kulkevat perintönä jälkeläisille.
        Vaikkapa autoilua olemme harrastaneet niin ohikiitävän lyhyen aikaa että se ns. itsesuojeluvaistomme on olemattoman heikko tien päällä. Esim. ajamme monetkin rennosti vaikkapa 120- 130 km/h nopeutta moottoriteillä muutamia metrejä edelläajavan takana jolloin mahdollisuutemme välttää kolari jos edelläajava nopeasti pudottaa nopeuttaan on tasan plus miinus nolla. Siis missä on ko. tilanteessa se kuuluisa itsesuojeluvaisto?

        Aikanaan uskottiin esim. että ihmisillä on sielu mutta eläimillä ei. Nyt kun ihmistä on jo varsin paljon tutkittu, joudutaan toteamaan ettei löydy ihmisiltäkään sielua, sitä vaan ei ole.

        Jestas prkl että joku voi olla 'viisas'. Hellitä vähän, ettet sekoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jestas prkl että joku voi olla 'viisas'. Hellitä vähän, ettet sekoa.

        Joku voi olla viisas.
        Joku toinen voi tietää paljon.
        Määrittele käsite "viisas"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku voi olla viisas.
        Joku toinen voi tietää paljon.
        Määrittele käsite "viisas"?

        Vastaan kun huomasin, en ole ko em. txt.
        Paljon tietävä ei voi aina olla viisas. Voi olla lukenut mutta jotain häikkää on ja toimii huonosti,typerästi,ei tajua jotain. Viisaus ei riipu koulutuksesta eikä asemasta. Viisaus on hankittu ominaisuus elämän mukana. Osaa toimia paremmin kuin nuorena ja siitä vanhuus ja viisaus sanonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaan kun huomasin, en ole ko em. txt.
        Paljon tietävä ei voi aina olla viisas. Voi olla lukenut mutta jotain häikkää on ja toimii huonosti,typerästi,ei tajua jotain. Viisaus ei riipu koulutuksesta eikä asemasta. Viisaus on hankittu ominaisuus elämän mukana. Osaa toimia paremmin kuin nuorena ja siitä vanhuus ja viisaus sanonta.

        Vanhana toopeentuu. Ei ole välttämättä yhtään viisas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku voi olla viisas.
        Joku toinen voi tietää paljon.
        Määrittele käsite "viisas"?

        Kun paljon tietävä ihminen osaa käyttää tietonsa oikein ja hyvin, hän on viisas: " Älä tee tiedosta kruunua, jolla loistat, vaan lapio, jolla kaivat. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun paljon tietävä ihminen osaa käyttää tietonsa oikein ja hyvin, hän on viisas: " Älä tee tiedosta kruunua, jolla loistat, vaan lapio, jolla kaivat. "

        Entä jos ihmisellä on paljon tietoa ja hän osaa käyttää sitä oikein ja hyvin niin milloin tietoa on niin paljon että ihminen on myös viisas? Muistakaamme että maailmassa saatavilla olevan tiedon määrä on sikäli valtava, ettei yksilö ehdi hankkia siitä lyhyen elämänsä aikana kuin pieniä siivuja sieltä täältä.
        Entä mikä on runsaan tiedon oikein käyttämistä? Mietitäänpä että jotkut ihmiset ovat eläissään olleet erityisen kiinnostuneita ns. yleistiedosta, historiasta ehkä erityisesti, ja lukeneet sellaiset lähemmäs miljoonan kirjan sivullisen verran ja sitten on ylivertainen enemmistö kansalaisista jotka eivät pakollisten muutaman koulukirjan ja ehkä muutaman ammatillisen kirjan jälkeen ole juuri kirjaa käteensä ottaneet niin ko. ihmisryhmien tiedon määrissä on niin valtaisa ero etteivät jälkimmäisen ryhmän ihmiset kykene sitä edes kuvittelemaan. Eli kysynkin miten se paljon tietävä voi ylipäätään tietoaan käyttää kun ei hän voi muiden kanssa juurikaan keskustella muusta kuin ilmoista ja ehkä F1:sta...Ja se menee vielä niinkin että tietämätön yleensä ikään kuin karkaa pois tilanteesta huomatessaan oman tietämättömyytensä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhana toopeentuu. Ei ole välttämättä yhtään viisas.

        Et näemmä tajunnut edellisen kommentin sisältöä, siis sen, johon vastasit. Vanhuuden toopeus ei haittaa yhtään sen enempää kuin nuoruuden toopeuskaan.


    • Anonyymi

      " The most important distinction between God-Source and Elohim are that Souls, Planets and Universes were created by God-Source, but humans were genetically upgraded by advanced ETs, called Elohim and "sky gods" by ancient humans."
      Seuraava suomennos ei ole, tarkka käännös,
      Edistyneet ET avaruus rodut ovat vaikuttaneet ja geneettisesti luoneet tai parantaneet ihmisiä täällä.
      Aikoinaan alkuihmiset nimittivät heitä taivas jumaliksi. Heidän tekojaan pidettiin ihmeenä tai taikuutena.
      ---Täällä on ollut vaikuttamassa myös pahantahtoinen ei empaattinen häikäilemätön rotu.

    • Anonyymi

      Mitenkä ne joiden mielestä ihmisellä ei ole sielua selittävät sen miten ihmsikunta ja olennot saaneet alkunsa? Mistä saimme esim hyöty ja tuotanto eläimet?

      • Anonyymi

        Mitäh! Sulla taitaa olla puurot ja vellit pahemmin kuin sekaisin.


      • Anonyymi

        Noan arkista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noan arkista.

        Mistä ne sinne tuli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä ne sinne tuli?

        Jumala loi ne ja lypsyämpärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäh! Sulla taitaa olla puurot ja vellit pahemmin kuin sekaisin.

        Sinulta meni yli ymmärryksen koko asia.


      • Anonyymi

        Ne hyöty- ja tuotantoeläimet ovat entisiä villieläimiä, nykyisin vain ihmisen jalostusmenettelyn seurauksena mikä miksikin kummajaiseksi muodostunut.
        Mutta eivät ne villieläimetkään saaneet alkuaan sieluista...


    • Anonyymi

      Noin raamatullisessa mielessä aikanaan pidettiin selvänä että eläimillä ei ole sielua mutta ihmisillä on.
      Nyt kun lääketiede ja tiede ylipäätään on edistynyt löytämään atomit ja niiden osaset ja tutkinut niin eläinten kuin ihmistenkin rakenteet hyvin tarkkaan, voidaan todeta että sen paremmin eläimiltä kuin ihmisiltäkään ei ole löydetty sielua.

      • Anonyymi

        Tuskin sielu atomeina esiintyykään. Miten teitä hengettömiä on niiin hlvt:n paljon?


      • Anonyymi

        Ei aikoinaan naisellakaan tunnustettu olevan sielua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei aikoinaan naisellakaan tunnustettu olevan sielua.

        No miten? Eihän naista pidetty "aikoinaan" ihmisenäkään. Ehkä siksi joittenkin on vieläkin tooosi vaikeaa ajatella tasa-arvoisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin sielu atomeina esiintyykään. Miten teitä hengettömiä on niiin hlvt:n paljon?

        Eli nyt jätät enää kertomatta, miten se sielu esiintyy?
        Ellet tuota kerro, olet tosi hengetön!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli nyt jätät enää kertomatta, miten se sielu esiintyy?
        Ellet tuota kerro, olet tosi hengetön!

        HÖH,,
        sinä näet sitten vasta missä sielu on kun ensin kuolet,,,
        sinun pitää ensin kuolla,

        sillä raamatun sanan mukaan
        kuoleman jälkeinen elämä on uhmiseltä salatu,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HÖH,,
        sinä näet sitten vasta missä sielu on kun ensin kuolet,,,
        sinun pitää ensin kuolla,

        sillä raamatun sanan mukaan
        kuoleman jälkeinen elämä on uhmiseltä salatu,,,

        Nyt vain jätit kertomatta mistä kohdasta sieltä raamatusta löydän tuollaisen väitteen?
        Mikä versio raamatusta, kuka suomentanut, mistä kielestä suomennettu jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt vain jätit kertomatta mistä kohdasta sieltä raamatusta löydän tuollaisen väitteen?
        Mikä versio raamatusta, kuka suomentanut, mistä kielestä suomennettu jne.

        älä kysele tyhmiä,,,,
        lue raamattu kannesta kanteen ,, opit ehkä sinäki jotain,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä kysele tyhmiä,,,,
        lue raamattu kannesta kanteen ,, opit ehkä sinäki jotain,,,

        Et siis kykene vastaamaan!
        Olen lukenut ihan kannesta kanteen sekä raamatun että koraanin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis kykene vastaamaan!
        Olen lukenut ihan kannesta kanteen sekä raamatun että koraanin.

        eipä uskois,
        no et sitten muista mitä siellä luki kuolemastaki,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eipä uskois,
        no et sitten muista mitä siellä luki kuolemastaki,

        Eipä niin, ihan uskomatonta tämä onkin?
        Suosittelen lukemaan myös esim. Eusebiuksen KIRKKOHISTORIAn, mieluiten alkuperäiskielellä etteivät käännöskommellukset ja -muutokset silleen haittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä kysele tyhmiä,,,,
        lue raamattu kannesta kanteen ,, opit ehkä sinäki jotain,,,

        Raamatun tarinat on uskon asioita. Ehkä sellaista on ollut tai sitten ei.
        Luonnonilmiöistäkin on tehty "ihmeitä", kun tietämys oli kehittymätöntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun tarinat on uskon asioita. Ehkä sellaista on ollut tai sitten ei.
        Luonnonilmiöistäkin on tehty "ihmeitä", kun tietämys oli kehittymätöntä.

        Jumalan armosta tiedän JeesusKristus ja Jumala on olemassa,
        raamatun sana on totta,
        joka sen tajuaa
        perustaa myös koko elämänsä totuuden pohjalle,
        luoja on aina kaikessa kanssamme
        teimme tai menimmepä minne tahansa,
        suojelee , varjelee ja ohjaa oikeaan vajavaista ihmistä elämänsä tiellä ,,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan armosta tiedän JeesusKristus ja Jumala on olemassa,
        raamatun sana on totta,
        joka sen tajuaa
        perustaa myös koko elämänsä totuuden pohjalle,
        luoja on aina kaikessa kanssamme
        teimme tai menimmepä minne tahansa,
        suojelee , varjelee ja ohjaa oikeaan vajavaista ihmistä elämänsä tiellä ,,,,

        Jumaliahan kyllä piisaa, esim. keisari Constantius julistettiin kuolemansa jälkeen jumalaksi.
        Raamattu on päivittämättä, monta jumalaa jää sielläm mainitsematta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumaliahan kyllä piisaa, esim. keisari Constantius julistettiin kuolemansa jälkeen jumalaksi.
        Raamattu on päivittämättä, monta jumalaa jää sielläm mainitsematta!

        Eikä ole monta,
        on vain yksi
        raamatun Jumala,
        yksi totuus,
        totuus ei pala tulessakaan,
        totuus on ja pysyy ikuisesti,
        kaikki muut joista hopistään on epä-jumalia kuten tiedät,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä ole monta,
        on vain yksi
        raamatun Jumala,
        yksi totuus,
        totuus ei pala tulessakaan,
        totuus on ja pysyy ikuisesti,
        kaikki muut joista hopistään on epä-jumalia kuten tiedät,

        ...kuten tiedät...anteeksi kuinka? Minä en usko jumalan tai jumalien olemassaoloon koska minulla nimen omaan ei ole luotettavaa tietoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...kuten tiedät...anteeksi kuinka? Minä en usko jumalan tai jumalien olemassaoloon koska minulla nimen omaan ei ole luotettavaa tietoa!

        Persoonattomat luonnonlait täällä toimivat, eivät jumalat!
        Kasvien osalta maapallo aavikoituu joka vuosi kymmeniätuhansia hehtaareita.

        Se näkyy mm. myös Välimeren pohjoisella puolella.

        mm.Araljärven kuivumista ei enää pystytä pysäyttämään. Tämä yhtenä merkkinä tuhansista vastaavista maapallolla.


    • Anonyymi

      Maailmassa on arviolta yli 10 000 uskontoa. Noin 300:lla uskonnolla on yli puoli miljoonaa kannattajaa.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Seiska kertoi kakkimisesta.


    • Anonyymi

      PS:ssä on eniten rikollisiakin, erikoisesti väkivaltarikoksia tehneitä.
      Miksi ihmiset niitä äänestää ? Voitteko ymmärtää ?

      • Anonyymi

        18:49:45 haloooo,,,



        " mikä minä olen tuomitsemaan " sano Jeesuski aikoinaan raamatussa,

        siis mikä SINÄ olet tuomitsemaan, tiedätkö jotain enemmän kuin Jumala ja muut ihmiset ???
        voi hyvinki sinulta kysyä ,, ?? vastaa jos osaat,,,


        sillä vain Jumala tietää kuinka asiat oikeesti on,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        18:49:45 haloooo,,,



        " mikä minä olen tuomitsemaan " sano Jeesuski aikoinaan raamatussa,

        siis mikä SINÄ olet tuomitsemaan, tiedätkö jotain enemmän kuin Jumala ja muut ihmiset ???
        voi hyvinki sinulta kysyä ,, ?? vastaa jos osaat,,,


        sillä vain Jumala tietää kuinka asiat oikeesti on,,

        ...tiedätkö jotain enemmän kuin jumala ja muut ihmiset ??? Hehheh vaan kuinka nokkeluutesi ei toimi, nythän tuossa lauseessa väität että jumala on ihminen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...tiedätkö jotain enemmän kuin jumala ja muut ihmiset ??? Hehheh vaan kuinka nokkeluutesi ei toimi, nythän tuossa lauseessa väität että jumala on ihminen!

        heh heh älä sekoile, tasan tarkaan tiedät mitä lauseke tarkotti,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        heh heh älä sekoile, tasan tarkaan tiedät mitä lauseke tarkotti,

        Onko se jokin jumalallinen tapa kirjoittaa että kirjoitetaan yhtä ja lukijan on siitä sitten osattava arvuutella ettei kirjoittaja tarkoitakaan sitä ja on osattava arvuutella mitä kirjoittaja aivan oikeasti tarkoittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        heh heh älä sekoile, tasan tarkaan tiedät mitä lauseke tarkotti,

        Palstan parasta antia on osoittaa, että toiset kirjoittavat niin epäselvästi, että on suorastaan nautinto ymmärtää väärin.


    • Anonyymi

      Tästä voi aloittaa tutkimaan, millaisessa matriisissa me elämme:
      https://rumble.com/v1mrmiw-how-they-make-clones.-hitlers-clones.-1938-they-started-making-clones....html
      Kannattaa muistaa, että vastustaja on juurikin sielumme perässä.

      • Anonyymi

        Olen lukenut ja nähnyt em. kloonaus asiaan liityviä juttuja ja linkkejä mutta en ole laittanut mihinkään. Olemme nähneet niitä kauan viihde,politiikka,urheilukin. Kiinassa ei voi olla niin paljon ihmisiä kuin kerrottu ja muutenkin sielä ei ole arkeologiset löytöjä yli150v vanhempia. Kiinan muurikin rakennettiin toisesta maasta Tartariasta päin Kiinaa vastaan turvaksi. Kun katsoo kuvia näkee. Muureja on muuallakin ympäri maapalloa ne on vain näy. Lastenloru Humpty dumpty viittaa asiaan.


      • Anonyymi

        No, alapa sitten tutkimaan...nimittäin 99 % linkkejään laittelevista ei edes itse lue niitä linkkejä...
        Mutta vastustajammehan onkin sielun perässä...


    • Anonyymi

      Sielu on herkkä- asia
      sielusta keskustelu kyseenalaista,
      sillä Jumalan sana salaa tuonpoleista tulevaa elämää ja asioita ihmiseltä,
      ihminen elää vain UKSON varassa,
      luojaan turvaten,,

    • Anonyymi

      Sielu on vain elävällä ihmisellä , se katoaa kuollessa muiden elintoimintojenmyötä . Tuntuu hyvältä päästä joskus tästä paskasta eroon , eli demareista .

      • Anonyymi

        heh heh jaaaaa,
        muaki ne joskus vituttaa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        heh heh jaaaaa,
        muaki ne joskus vituttaa,

        Minäpä sain eilen yhden demarin käännytettyä äänestämään kokoomusta. Hyvä minä, kunhan jaksaisin itse mennä äänestämään. Huomenna ehkä, sitten tuleekin talvi uudestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        heh heh jaaaaa,
        muaki ne joskus vituttaa,

        Mua NE eivät koskaan -ituta!


    • Anonyymi

      https://twitter.com/HeroDisposable1/status/1638668424506220544?s=19
      Maailma ei ole sellainen mitä meille uskoteltu. Lyhyt video siitä kun esim. Stonehenge kivikasat tehtiin. Lavasteita ei mitään vanhaa mennyttä aikaa. Jossain on kuin 3D printterilla tehtyjä muotoja. Edistyneet ovat tehneet omalla tekniikallaan ainakaan pyramidit joita on kaikkialla maanosissa.
      Oikea menneisyys löytyy syvemmältä hautautuneena muta tulvien jälkeen. On vanhoja rakennuksia joiden esimmäinen kerros on hautautunut maahan monissa maissa. Kun tekevät katu,viemäri töitä isoissa akupungeissa löytyy vanhoja taloja ja katuja maan alta.
      Kauniita rakennuksia ym. Venäjällä on kaivettu paljon esiin vanhoja rakennuksia. Paljon on tuhottu jotta emme tietäisi menneisyydestä täällä planeetalla. Alistava rikas roisto eliitti näki paljon vaivaa kehittäessään totuuksia ihmislajin menneisyydestä.

      • Anonyymi

        Pimityäessän totuuksia jamkeksiessään valheita historiasta.


      • Anonyymi

        Paljastaisitko vielä mitä kauniita vanhoja rakennuksia on kaivettu esiin maan alta Venäjällä?


      • Anonyymi

        Virhe sana merkitys muuttui. Ihan päinvastoin
        .... Pitää olla että näkivät paljon vaivaa keksiessään VALHEITA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljastaisitko vielä mitä kauniita vanhoja rakennuksia on kaivettu esiin maan alta Venäjällä?

        Rakennusten ensimmäinen ja tai pohjakerros on maan alla ja ylempänä katutasolla olevan rakennuksen ikkunat ovat maan rajassa. Talon sissäänkäynti on siirretty ylemmäs. Eihän niin rakenneta. Vesi muta tulvia on ollut.
        Samaa on tapahtunut ja nähtävissä muissakin maissa esim. Usassa pohjois osassa isoissa kaupungeissa. Rakennuksia on myös muutettu ja tuhottu kokonaan maailman näyttelyiden yhteydessä tahallaan.
        Tämäkin asia selviää vielä milloin miten miksi.


    • Anonyymi

      Tylsä totuus vaan on että kun kuolet niin se oli sitten siinä. Mitään todisteita ei ole löytynyt sielusta eikä muustakaan jälkimainingeista kuoleman jälkeen.. Miksi olisikaan, kaikki on vain ihmisen omaa kaipuuta jostain paremmasta mitä hän ei saanut kokea elinaikanaan.

      • Anonyymi

        No siinäpä varsinainen jehveli vai jahve, joka tietää sen, mitä kukaan ei. Tutki tarkemmin - itseäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siinäpä varsinainen jehveli vai jahve, joka tietää sen, mitä kukaan ei. Tutki tarkemmin - itseäsi.

        Olen tutkinutkin mutta ei löydy jälkeäkään vaikka kuin haeskelisi.
        Sinäkin vain luulet jotakin vailla parempaa tietoa.


      • Anonyymi

        Ei niitä entisiä elämiä kuulu muistaa. Jos emme näe tai tajua, ymmärrä nyt jotain asiaa se ei johdu siitä ettei sitä ole olemassa. Ihmisen kyky on rajallinen näissä olosuhteissa. Elämme 3D maailmassa,ulottuvuudessa. Meitä edistyneempiä on olemassa ylemmissä tiheyksissä ja ovat aluksillaan olleet maan läheisyydessä näkymättöminä.


    • Anonyymi

      Jos ihmisillä on sielu joka jää leijailemaan jonnekin nin paljonko niitä sieluja nyt pitkin poikin leijailee? Paljonko on yhteensä suunnilleen kuollut ihmisiä koko pallolla?

      • Anonyymi

        Jostain luin että n. 118 miljardia ollut kaikenkaikkiaan. Aika tiukkaa tekee jo sieluillekin.
        Ihmettelen vaan mitä ne touhuaa ja miten saavat aikansa kulumaan ikuisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jostain luin että n. 118 miljardia ollut kaikenkaikkiaan. Aika tiukkaa tekee jo sieluillekin.
        Ihmettelen vaan mitä ne touhuaa ja miten saavat aikansa kulumaan ikuisesti.

        ikuisuudessa ei ole ajan aikaa,

        "sillä yksi päivä Herran edessä on niinkuin tuhat vuotta, ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ikuisuudessa ei ole ajan aikaa,

        "sillä yksi päivä Herran edessä on niinkuin tuhat vuotta, ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."

        Juuri noin kahelia on uskonnollisuus, yksi päivä on toisinaan tuhat päivää ja hetken päästyä tuhat vuotta onkin vain yksi päivä, uskomatonta sekoilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin kahelia on uskonnollisuus, yksi päivä on toisinaan tuhat päivää ja hetken päästyä tuhat vuotta onkin vain yksi päivä, uskomatonta sekoilua.

        Et siis ole ikupäivänä kuullut mielikuvista mitään? Oletko mistään muustakaan?


    • Anonyymi

      Joutukaa sielut, on aikamme kallis,
      vuotemme virtanaan vierivi pois...
      Se on taas ensi yönä valvottava että tulevat kellojen viisarit mulkattua kesäaikaan...

    • Anonyymi

      Pohjalaismies oli ollut tappelussa, saanut puukosta ja makasi
      leikkauspöydällä.
      - Ei tartte parsia niin tarkkaan, sanoi mies lääkärille,
      mä menen juhliin huomennakin.

    • Anonyymi

      Ihmettelen miten monta on sitä mieltä ettei ihmisellä ole sielua.
      Miten he kuvittelevat syntyneessä maan asukkaaksi?
      Kuinka pitkälle tiedätte sukunne menneisyyttä?
      Onko asiakirjoja ja kuvia?Vanhoja Hautoja joissa näkyy vuosiluvut ja nimet?
      Miski niin vähän tietoa saatavissa. Oman isäpuolen suvun vaiheet epäselviä koska pappani kuoli 1v syntymäni jälkeen ja oma isä muutti muualle joten häneltä ei paljon jäänyt tietoa minulle. Lapselle ei kerrottu tarpeeksi. Isäni veli kuoli nuorena sodassa ja toinen setäni löydettiin kuolleena tieltä, päälleajon aiheuttaajaa ei saatu kiinni. Pitäisi tehdä sukuselvitys jota en ole vielä tehnyt koska on aina jotain muuta menossa. Aika tuntuu menevän nopeasti.
      Sielu. Ihmislajilla on sielu. Kirkollisissa kirjoituksissa oli uudellen syntymisestä mutta se poistettiin. Room Katoliset salaseurat zionistit, jesuiitat yms tietysti halusivat sen pois pitääkseen ihmiset tietämättöminä omista kyvyistään. Pahuus joka asiassa. Kunnes...jonain päivä tämäkin selviää.

      • Anonyymi

        EN tiedä mutta miksi minusta tuntuu että ihminen syntyy uudeleen ihmiseksi kuoleman jälkeen, ,,,,
        vaikka tiedän ja tunnen totuuden
        ja minulla on vahva usko Jeesukseen ja kaikkeen siihen mitä Jeesus Jumalamme on raamatun sanassa kertonu,
        ja tunnen aina Jeesuksen läsnäolon elämässäni
        siitä huolimatta on suuri epäily, ihminen syntyy uudeleen ihmiseksi kuoleman jälkeen,,,


    • Anonyymi

      Kun vielä vähän jaksamme odottaa saame vastuksia elämän suuriin kysymyksiin. Mistä ihmislaji tuli tänne planeetalle ja miten meidät luotiin ja ketkä ovat auttaneet alkuaikoina. Kuinka pitkä aikajana on ollut. Meille on kerrottu koulussa ym paljon vale tietoa kaikesta.
      Likka luottavaisina ja hyväuskoisuus on aiheuttanut vahinkoa meille.

      • Anonyymi

        "Likkauskovaisuus" on hyvä apu. Kantsii pitää "pikkuhousuaarteestaan" jämpti huoli.
        Suomalainen harkinta on tässäkin paras ja kaikille tarpeellinen hyve.


    • Anonyymi

      On sielu olemassa, se on suomen kielellä sanottuna
      mielikuvitusmaailma ,

      eli fanttasia maailma,


      siellä taistelee hyvä ja paha keskenään,,

      raamatun mukaan hyvä lopulta voittaa pahan
      vaikka ensin tuntuu asia olevan toisin päin

      mutta siihen luotan HYVÄ voittaa PAHAN maailman,,

      • Anonyymi

        Onhan se sielu ihmisellä, tottakai.


    • Anonyymi

      Tietenki meillä on sielu, eihän me muuten oltais ihmisiä
      eikä maanpäällä,

    • Anonyymi

      Joskus kuviteltiin että ihmisen erottaa eläimistä se että ihmisillä on sielu mutta eläimillä ei. Pyytäisin nyt mitä kauneimmin, että ne jotka kykenevät osoittamaan jotta ihmisellä on sielu, osoittaisivat luotettavasti samalla ettei eläimillä ole sielua...
      Aika paljon on muuten lääketiede ja tiede yleensäkin leikellyt ja tutkinut niin ihmistä kuin eläimiäkin mutta sitä sielua vaan ei ole löytynyt, siis sitä ei ole!

      • Anonyymi

        älä sekoile,
        sielu on hyvyyttä vain hyvyyttä,,, mieti sitä,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä sekoile,
        sielu on hyvyyttä vain hyvyyttä,,, mieti sitä,,,

        Älä sekoile, hyvyys on vain ihmisen käyttämä termi jonka jokainen ymmärtää vähän eri tavalla.
        Selitäpä sitten että miksi on niin paljon pahuutta ja pahoja ihmisiä? Tosin pahuus- käsitteenkin ihminen ymmärtää kuka mitenkin. Mutta jos niin olisi että sielu on jotenkin yhtä kuin hyvyys, eihän kai pahoilla ihmisillä voi olla sielua ensinkään vai kuinka?
        Maapallolla arvuoidaan tähän mennessä eläneen noin 112 miljardia ihmistä, siis jo kuolleita.
        Eläinkunnasta puhumattaan, biisoneitakin on ehtinyt elää miljardeja ja niin isoilla eläimillä on varmaan suuret sielutkin, paljon tila vievät, missä kaikkien sielut liihottelevat...ajattelepas vähän ennen kuin ihan sekoja esität sieluinesi!


      • Anonyymi

        Onko yksinkertaisuutensa aivan pakko ilmoittaa julkisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko yksinkertaisuutensa aivan pakko ilmoittaa julkisesti?

        Hyvä kysymys sinänsä!


    • Anonyymi

      Eläimillä on samanlainen sielu kuin ihmisilläkin, kas kun mekin olemme selkärankaisiin kuuluvia eläimiä.
      Hyvinvoivat eläimemme evät tiedä, että ovat vain hyödyttämässä isäntiämme.

      Se on uudempaa tietoa, että liitymme kuolemamme jälkeen kvarkkimassan jatkeeksi.
      Se minuu vanhana äijänä kiinnostaa, että voiko ne kvargit seurustella keskenään jollakin tavalla.

      Tiede puhuu kvarkkipuurosta kun niit sielui on jo miljardittain sii kvarkkimassassa.
      Aikojen alusta alkaen, miljardien vuosien aikana niit kertyy.

      Puilla ja muilla kasveilla sielua ei oleteta olevan.
      .t.

    • Anonyymi

      Jotkut eläimet vaistoaa alhaisen värähtelyn ja pahuutta esim. näin videon jossa 2 ratsuhevosta pysähtyi eikä mennyt keskellä katua NY kun katuun oli maalattu sateenkaari lippu. Ohjastajan täytyy kiertää kaukaa jalkakäytävän kautta.
      "Kuningatar" Elisabethiin on koira reagoinut,pakeni kuten jotkut lapset. Kissakin saattaa tunnistaa ja muuttuu pelokkaaksi.

      • Anonyymi

        Ja minä olen nähnyt suomenhevosen joka opettamatta ja komentamatta alkoi kävellä hieman heikonoloisella jäällä hyvin varovasti ja kun isäni otti reestä tuuran mennäkseen eteen katsomaan jään paksuutta, hevonen pysähtyi odottamaan ilman pyyntöä.
        Ilmiselvästi ainakin tällä hevosella siis oli sielu, eikö vain?
        Tai sitten sillä oli joko itsellään kokemusta jään rikkoutumisesta tai sen suvussa oli ehkä usammankin hevossukupolven ajalta kokemusta joka oli perintötekijöissä siirtynyt jälkeläiselle.
        Käytännössä kaikki itsesuojeluvaistoksi nimittämämme toiminta tai toiminnan välttäminen tulee aivoihimme joskus kauan sitten iskostuneista elävän elämän tapahtumista ja opetuksista ja periytyvät meille.
        Pieni esimerkki: Suurin osa meistä osaa varoa käärmeitä vaikka emme ikinä olisi niitä sen paremmin kuvissa kuin luonnossakaan aikaisemmin nähneet tai niistä lukeneet tai kuulleet. Mutta ihmiset ovat saaneet aikanaan karusti kokea että käärmeet voivat olla vaarallisia ja se tieto kulkee mukana jo genomissamme eli perintötekijöissä.
        Jos ihmiset elävät riittävän kauan, olkoot se vaikka useita tuhansia vuosia, ympäristössä jossa ei ole käärmeitä, tuo käärmeistä varoittava muistitieto jostakin aivojen perimmäisistä (käytännössä alimmista ja vanhimmista osista) vähin erin häviää pois. Siksi meidän genomissamme onkin niin paljon mukana roskaa, "kuolleita" geenejä joille on joskus ollut jokin käyttötarve mutta ei ole enää...
        Se vaan että ko. asioilla ei ole mitään tekemistä sielun kanssa eikä sellaista kuin sielu ole olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja minä olen nähnyt suomenhevosen joka opettamatta ja komentamatta alkoi kävellä hieman heikonoloisella jäällä hyvin varovasti ja kun isäni otti reestä tuuran mennäkseen eteen katsomaan jään paksuutta, hevonen pysähtyi odottamaan ilman pyyntöä.
        Ilmiselvästi ainakin tällä hevosella siis oli sielu, eikö vain?
        Tai sitten sillä oli joko itsellään kokemusta jään rikkoutumisesta tai sen suvussa oli ehkä usammankin hevossukupolven ajalta kokemusta joka oli perintötekijöissä siirtynyt jälkeläiselle.
        Käytännössä kaikki itsesuojeluvaistoksi nimittämämme toiminta tai toiminnan välttäminen tulee aivoihimme joskus kauan sitten iskostuneista elävän elämän tapahtumista ja opetuksista ja periytyvät meille.
        Pieni esimerkki: Suurin osa meistä osaa varoa käärmeitä vaikka emme ikinä olisi niitä sen paremmin kuvissa kuin luonnossakaan aikaisemmin nähneet tai niistä lukeneet tai kuulleet. Mutta ihmiset ovat saaneet aikanaan karusti kokea että käärmeet voivat olla vaarallisia ja se tieto kulkee mukana jo genomissamme eli perintötekijöissä.
        Jos ihmiset elävät riittävän kauan, olkoot se vaikka useita tuhansia vuosia, ympäristössä jossa ei ole käärmeitä, tuo käärmeistä varoittava muistitieto jostakin aivojen perimmäisistä (käytännössä alimmista ja vanhimmista osista) vähin erin häviää pois. Siksi meidän genomissamme onkin niin paljon mukana roskaa, "kuolleita" geenejä joille on joskus ollut jokin käyttötarve mutta ei ole enää...
        Se vaan että ko. asioilla ei ole mitään tekemistä sielun kanssa eikä sellaista kuin sielu ole olemassa.

        Viitaten viimeiseen virkkeeseesi; mistä hlvt:stä sinä sen tiedät tai kuka sinulle sen tiedon on antanut? Sinä et ainakaan sitä asiaa päätä, olet itse mitä mieltä tai mielipuolta tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viitaten viimeiseen virkkeeseesi; mistä hlvt:stä sinä sen tiedät tai kuka sinulle sen tiedon on antanut? Sinä et ainakaan sitä asiaa päätä, olet itse mitä mieltä tai mielipuolta tahansa.

        Viitaten tai olemalla viittaamatta kerron ettei sellaista kuin sielu ole olemassa.
        Sielua ja jumalaa ei ole olemassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viitaten tai olemalla viittaamatta kerron ettei sellaista kuin sielu ole olemassa.
        Sielua ja jumalaa ei ole olemassa!

        Toivottavasti sinäkin häviät olemasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti sinäkin häviät olemasta.

        Tai siis ethän sinä olekaan olemassa, kuulostat, joten lienet hengetön.


    • Anonyymi

      Lainattu Twitteristä. Tämä asia on ajankohtainen.

      " The sooner humanity understands the better.

      All Gods who ever walked on Earth or interacted with humans, were extraterrestrials.

      God-Source, Creator of All That Is, doesn't have peers, or fragile emotions like anger or jealousy, never had chosen people and never needed blood. "
      Kääntäkää suomeksi itse.

      • Anonyymi

        Käännös edellisen:
        "Mitä pikemmin ihmiskunta ymmärtää sen parempi.
        Kaikki jumalat jotka ovat kävelleet maan päällä tai olleet vuorovaikutuksessa ihmisten kanssa olivat avaruusolentoja.
        Jumala - Lähde, kaiken olevan Luoja ei ole vertaisia tai hauraita tunteita kuten vihaa tai mustasukkaisuutta, Hän ei ole koskaan valinnut ihmisiä eikä koskaan tarvinnut verta. "
        ... Eikä koskaan valinnut välittäjiä itsensä ja ihmisten välille. Jeesus ei perustanut uskontoja eikä halunnut itseään palvottavan.
        On olemassa hyväntahtoisia positiivisia extra t. ja negatiivisia e.t jotka käyttää pimeitä voimiaan. Pimeä puoli keksi uskonnot viemään huomion vääriin asioihin ja he ovat väärentäneet raamatun txt.
        Jeesuksen seuraaminen on sitä mitä hän opetti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käännös edellisen:
        "Mitä pikemmin ihmiskunta ymmärtää sen parempi.
        Kaikki jumalat jotka ovat kävelleet maan päällä tai olleet vuorovaikutuksessa ihmisten kanssa olivat avaruusolentoja.
        Jumala - Lähde, kaiken olevan Luoja ei ole vertaisia tai hauraita tunteita kuten vihaa tai mustasukkaisuutta, Hän ei ole koskaan valinnut ihmisiä eikä koskaan tarvinnut verta. "
        ... Eikä koskaan valinnut välittäjiä itsensä ja ihmisten välille. Jeesus ei perustanut uskontoja eikä halunnut itseään palvottavan.
        On olemassa hyväntahtoisia positiivisia extra t. ja negatiivisia e.t jotka käyttää pimeitä voimiaan. Pimeä puoli keksi uskonnot viemään huomion vääriin asioihin ja he ovat väärentäneet raamatun txt.
        Jeesuksen seuraaminen on sitä mitä hän opetti.

        Ohoh, nyt niitä jumalia on jo enemmänkin, jestas...
        Pimeät voimat näyttävät kyllä iskeneen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohoh, nyt niitä jumalia on jo enemmänkin, jestas...
        Pimeät voimat näyttävät kyllä iskeneen!

        "Onhan tosin sekä taivaassa että maan päällä niin sanottuja jumalia, moniakin jumalia ja
        herroja, mutta meillä on vain YKSI Jumala, Isä. Hänestä on kaikki lähtöisin ja hänen
        luokseen olemme matkalla." 1 Kor: 8: 5-6


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onhan tosin sekä taivaassa että maan päällä niin sanottuja jumalia, moniakin jumalia ja
        herroja, mutta meillä on vain YKSI Jumala, Isä. Hänestä on kaikki lähtöisin ja hänen
        luokseen olemme matkalla." 1 Kor: 8: 5-6

        Pimeällä puolella olevilla satanisteilla kuten annunakeilla oli, on epäjumalia eri nimillä. Edistyneet, paljon edellä meitä olevat avaruus rodut sanovat ylintä Luoja voimaa kaiken Lähteeksi ja he itse ovat myös luojia ja heillä on kykyjä ja pystyvät tekemään asioita joita me täällä emme kykene.
        Kristinnuskon valhe on puhua verestä ja Jeesuksen kuolleen meidän puolesta yms. Satanistit muutivat Raamatun txt itselleen sopiviksi jotta pääsevät hallitsemaan elämäämme.


    • Anonyymi

      On atomeja joissa on protonit, neutronit ja sellaiset ja sitten on kvarkit ja ne on jo aika pieniä eikä niiden taakse piiloon kyllä sieluja mahdu.
      Edes tehokkaimmilla hiukkaskiihdyttimillä ei ole saatu näkyviin sieluja.

      • Anonyymi

        Miten hlvt:ssä sinä hengen näet? Tai no, jos ymmärryksesi piilee luettelemissasi, niiin ilmeisesti sulla ei henkeä olekaan.


    • Anonyymi

      On tietenki sielu,
      ihminen voi olla " sielukas " hassu sana , kesin sen, mutta on olemassa sielukkaita ihmisiä,

      sielukas ihminen on,,,
      sympaatinen
      empaattinen
      vilpiitömästi rehellinen ystävällinen,
      kristinuskoinen
      uskoo Jumalaan JeesukseenKristukseen ja pyhäänhenkeen,
      ym. hyvät ihmiset heillä on sielu ,,, ja mulla,,,

      • Anonyymi

        Aika paljon on sitten ollut ja on yhä sieluttomiakin ihmisiä mikäli hyvyys on jokin mittari sielun olemassaololle!
        Jos vaikka on näpistellyt kaupasta niin tarkoittaako se ettei ole sielua?
        Entä ylinopeudella ajaminen ellei jää kiinni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika paljon on sitten ollut ja on yhä sieluttomiakin ihmisiä mikäli hyvyys on jokin mittari sielun olemassaololle!
        Jos vaikka on näpistellyt kaupasta niin tarkoittaako se ettei ole sielua?
        Entä ylinopeudella ajaminen ellei jää kiinni?

        Sekotat sielun ns. omatuntoon.


    • Anonyymi

      Kuulutko ihmisen viholliseen?

    • Anonyymi

      Kertokaa ensin mikä sielu on ?

      • Anonyymi

        Wikipedia: " Sielu tarkoittaa ihmisen ja joskus muunkin olennon tajuista, henkisten toimintojen ja ilmiöiden ylläpitäjänä toimivaa aineetonta puolta, joka usein käsitetään itsenäiseksi olioksi ja jonka monissa uskonnoissa ajatellaan lähtevän ruumiista kuolemassa ja jatkavan olemassaoloaan.

        Näkemystä, jonka mukaan ulkomaailmaa aistiva aineellinen keho ja ulkomaailmasta tietoinen aineeton tajunta tai sielu ovat kaksi eri asiaa, kutsutaan dualismiksi. Sielulla tarkoitetaan myös ihmisen psyykkisten toimintojen ja ilmiöiden kokonaisuutta, varsinkin kuvaannollisessa yhteydessä, ihmisen sisintä olemusta. "


    • Anonyymi

      Se taitaa olla niin,,,,,

      sielu on sama asia kuin usko Jumalaan Jeesukseen Kristukseen

      mä uskon vanhvasti Jeesuksen olemassaoloon
      joten mulla täytyy olla sieluki, en vaan näe kun vasta kuoleman jälkeen molemmat, sieluni ja Jeesuksen,

      • Anonyymi

        Kuolemasi jälkeen muutut alkuaineiksi, atomeiksi ja niiden osasiksi ja ne ovat myöhemmin jonkun uuden alku, voi olla että se uusi on vaikka puu, pensas tai kyhmyjoutsen.
        Kaikki materia koostuu samaisista alkuaineista, täysin sieluttomista sellaisista.
        Jos kuvittelet tapaavasi kuolemasi jälkeen jonkun jeesuksen, eikö se mene vähän rankaksi kun pelkästään kuolleiden ihmisten sieluja on siellä odottamassa arvioiden mukaan noin 120 miljardia ja miljardit miljardit eläinten sielut lisäksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuolemasi jälkeen muutut alkuaineiksi, atomeiksi ja niiden osasiksi ja ne ovat myöhemmin jonkun uuden alku, voi olla että se uusi on vaikka puu, pensas tai kyhmyjoutsen.
        Kaikki materia koostuu samaisista alkuaineista, täysin sieluttomista sellaisista.
        Jos kuvittelet tapaavasi kuolemasi jälkeen jonkun jeesuksen, eikö se mene vähän rankaksi kun pelkästään kuolleiden ihmisten sieluja on siellä odottamassa arvioiden mukaan noin 120 miljardia ja miljardit miljardit eläinten sielut lisäksi?

        Vatikaani poisti aikoinaan inkarnaario opin Raamatusta ja opetuksesta.
        Ihmisellä on sielu ja jälkeen syntyminen on totta, olemme siirtyneet uuteen hahmoon ja jatkamme elämää. Meidän ei ole ollut mahdollisuutta muistaa entisiä. Elämme aikaa jolloin salatut asiat tule julki. Paljon asioita ja muuta. Ei siihen mene enää vuosia. Kannattaa sinnitellä ja olla elossa kun saa tietää asioista. Me luulemme tietäväämme yleensä asioista mutta osaksi ne on valhetta. Emmehän me ihmsiset edes tiedä alkuajoistamme. Historiaa on väärennetty. Maa ei ole pallo eikä pyöri vaan on tasankoa mutta ei ohut litteä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vatikaani poisti aikoinaan inkarnaario opin Raamatusta ja opetuksesta.
        Ihmisellä on sielu ja jälkeen syntyminen on totta, olemme siirtyneet uuteen hahmoon ja jatkamme elämää. Meidän ei ole ollut mahdollisuutta muistaa entisiä. Elämme aikaa jolloin salatut asiat tule julki. Paljon asioita ja muuta. Ei siihen mene enää vuosia. Kannattaa sinnitellä ja olla elossa kun saa tietää asioista. Me luulemme tietäväämme yleensä asioista mutta osaksi ne on valhetta. Emmehän me ihmsiset edes tiedä alkuajoistamme. Historiaa on väärennetty. Maa ei ole pallo eikä pyöri vaan on tasankoa mutta ei ohut litteä.

        Mitä Flat tarkoittaa?
        flat {substantiivi} on suomeksi
        tasanne, tasamaa
        Maa ei siis liiku eikä pyöri auringon eikä kuun ympärillä. Taivaankansi eli firmament on yläpuolella. Kaikki muinaiset kansat tiesivät tämän mutta kun NASA ja politiikot,koukut,yliopistot ym ainoana valehteli meille. Vesi asettuu aina vaakatasoon. Raamatussa sanotaan tämä myös luomis kertomiksessa.. Emme tulleet ajatelleeksi sitä ja nytkin kun alettu puhua tästä niin jotkut inttää edelleen että maa on pyöreä. Miten hulluja käsityksiä voi olla. Eikö ole helpottavaa kun saa tietää totuuden kaikesta. Yllätyksiä tulee mutta hyvin miellyttäviä asioita on paljon. 😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä Flat tarkoittaa?
        flat {substantiivi} on suomeksi
        tasanne, tasamaa
        Maa ei siis liiku eikä pyöri auringon eikä kuun ympärillä. Taivaankansi eli firmament on yläpuolella. Kaikki muinaiset kansat tiesivät tämän mutta kun NASA ja politiikot,koukut,yliopistot ym ainoana valehteli meille. Vesi asettuu aina vaakatasoon. Raamatussa sanotaan tämä myös luomis kertomiksessa.. Emme tulleet ajatelleeksi sitä ja nytkin kun alettu puhua tästä niin jotkut inttää edelleen että maa on pyöreä. Miten hulluja käsityksiä voi olla. Eikö ole helpottavaa kun saa tietää totuuden kaikesta. Yllätyksiä tulee mutta hyvin miellyttäviä asioita on paljon. 😀

        Tiedoksesi että maa ei tosiaan pyöri kuun ympärillä, johtuisiko se siitä että kuu kiertää maata?
        Ja maapallon litteydestä sitten sananen: Kukaan ei edes väitä että maapallo olisi täydellisen pyöreä ja tästä syystä pitkään käytettiinkin virheellistä metrin mittaa...Nimittäin kun metrin pituus aikanaan määriteltiin, oletettiin että maapallo on täysin pyöreä ja siksi käyttöön tuli virheellinen mitta.
        Paljonko se muuten erosi oikeasta mitasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedoksesi että maa ei tosiaan pyöri kuun ympärillä, johtuisiko se siitä että kuu kiertää maata?
        Ja maapallon litteydestä sitten sananen: Kukaan ei edes väitä että maapallo olisi täydellisen pyöreä ja tästä syystä pitkään käytettiinkin virheellistä metrin mittaa...Nimittäin kun metrin pituus aikanaan määriteltiin, oletettiin että maapallo on täysin pyöreä ja siksi käyttöön tuli virheellinen mitta.
        Paljonko se muuten erosi oikeasta mitasta?

        lukihärönen.... Siinä sanotaan selvästi ettei maa pyöri auringon eikä kuun ympärillä. Maa on liikkumaton. Ja laajempi kuin mitä luulemme ja meille kerrottu.
        Kysymys tietoisesta valheista joita ihmislajin vihaajat satanistit ja muualta tullut laji kauan sitten ovat halun6neet opettaa. Valheilla on pidetty ihmiset tyhminä,tietämättöminä ja kontroloituina matriisissa. Ihmiskunnan human lajin historia on väärennetty eri tavoin aikojen kuluessa.
        Ihmiset ovat luotuja ja evoluutio on valhetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lukihärönen.... Siinä sanotaan selvästi ettei maa pyöri auringon eikä kuun ympärillä. Maa on liikkumaton. Ja laajempi kuin mitä luulemme ja meille kerrottu.
        Kysymys tietoisesta valheista joita ihmislajin vihaajat satanistit ja muualta tullut laji kauan sitten ovat halun6neet opettaa. Valheilla on pidetty ihmiset tyhminä,tietämättöminä ja kontroloituina matriisissa. Ihmiskunnan human lajin historia on väärennetty eri tavoin aikojen kuluessa.
        Ihmiset ovat luotuja ja evoluutio on valhetta.

        Että oikein matriisissa!
        Ei kai asioita niinkin lyhyesä ajassa kuin 6000 vuodessa ole kovin ehditty väärentää?


    • Anonyymi

      Jumalan luoduilla on sielu. Luoxuilla on myös ihmisen geenit ja ihmiselle tyypillisesti ominaisuudet. Kaikki on suunniteltu. Ei sattumaa.

      • Anonyymi

        Jumalan luotu, mikäköhän kummajainen sekin on sieluineen?


      • Anonyymi

        Luojia oli useita. Luin hiljattain että hepreaa käännettiin väärin ja pitäisi olla Elohim monikko luojat. Raamattua on muuteltu ja koostetaan totuuksia vastaavaksi.
        Ihmislaji syntyy luonnollisesti naisen ja mihen aiakaan saamana ja hänellä on sielu. Sieluttomia on olemassa ijmisen näköiset kloonit ja ns saatanalle palvojs ja itsensä myyneet julkut. Heillä ei ole human rodulle ominaisia piirteitä eikö tapoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luojia oli useita. Luin hiljattain että hepreaa käännettiin väärin ja pitäisi olla Elohim monikko luojat. Raamattua on muuteltu ja koostetaan totuuksia vastaavaksi.
        Ihmislaji syntyy luonnollisesti naisen ja mihen aiakaan saamana ja hänellä on sielu. Sieluttomia on olemassa ijmisen näköiset kloonit ja ns saatanalle palvojs ja itsensä myyneet julkut. Heillä ei ole human rodulle ominaisia piirteitä eikö tapoja.

        Mormonien kirja?


    • Anonyymi

      Mitä sielumme edustaa? Onko se aina hyvään pyrkivä, meidän parempi minämme, vai todellinen puoli luonteestamme? Kuinka pahansuopa sielu voi olla? Kateellinen, vihamielinen, itserakas?
      Mitä hyötyä meille sielusta on?

      • Anonyymi

        Sielua ei ole, kaikki loppuu kun kuolemme ja mätänemme (tai palamme).
        Kun kuoltuamme ajattelumme loppuu, lakkaa kaikki toiminta eikä jäljelle jää sielua. Sielua jonkinlaisena jumalallisena ja kuolemanjälkeisenä ei siis ole.


      • Anonyymi

        Sielu ON pelkää HYVYYTTÄ


        pahuus on eri asia,
        se on se aatamin aikuinen käärme joka luikerteli hyvyyden sielujen maailmaan sotkemaan asioita,


        HYVYYS EI KATOA KOSKAAN
        vaikka
        käärme kuinka lirkuttelee, joskus pahuus vallan saa, mutta se onAINA sen ihmisen TUHO kun pahuus on päässy turmelemaan SIELUN HYVYYDEN olemassaolon,

        MUTTA
        LOPULTA
        HYVYYS VOITTAA KAIKEN
        ihan kaiken,
        ja pahuus joutuu väistymään,


        tämä on raamatussa kerrottu ja se on TOTTA, ja totuus,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sielua ei ole, kaikki loppuu kun kuolemme ja mätänemme (tai palamme).
        Kun kuoltuamme ajattelumme loppuu, lakkaa kaikki toiminta eikä jäljelle jää sielua. Sielua jonkinlaisena jumalallisena ja kuolemanjälkeisenä ei siis ole.

        Ja kuka sulle tuon tiedon on antanut ja suonut? Viisaampasi ovat eri mieltä, jotta kannattaa tutkia terkemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sielua ei ole, kaikki loppuu kun kuolemme ja mätänemme (tai palamme).
        Kun kuoltuamme ajattelumme loppuu, lakkaa kaikki toiminta eikä jäljelle jää sielua. Sielua jonkinlaisena jumalallisena ja kuolemanjälkeisenä ei siis ole.

        Ihmislajilla on sielu. Ihminen on luotu.


    • Anonyymi

      Tiedättekö mikä on napanuoran tarkoitus ja merkitys ihmiselle?
      Mitä siinä tapahtuu?

      • Anonyymi

        Napanuoran kautta sielu siirtyy äidistä lapseen.
        Niin lukee raamatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Napanuoran kautta sielu siirtyy äidistä lapseen.
        Niin lukee raamatussa.

        Kun napanuora, Umbilical cord engl. katkaistaan synnymme tähän maailmaan ja kun Silver cord englanniksi, hopea nuora katkaistaan kuolemme ja synnymme toiseen maailmaan, realm englanniksi. Sielu irtautuu nousee ylös ja fyysinen keho jää tänne ja haudataan täällä. As Above so bellow, Niin alhaalla kuin yläpuolella.


    • Anonyymi

      Te olette merinisäkkäitä mikä näkyy veriarvoistanne
      kun käytte mittauttamassa terveyskeskuksessa

      teillä on mahtava kestokyky natriumin eli vedensuolan suhteen
      mutta kuolette nopeasti jos kalium eli maansuola tulee ruumiiseen

      koska siis olitte alunperin merinisäkkäitä jotka nousivat suolavededestä hitaasti
      makeaan ja maalle ja teillä on merisuolaan sopeutuma

      • Anonyymi

        varaus. vaikka pidän uskontoanne satuna tai siis Rooman keisarin haluna rauhoittaa
        valtakuntaa niin koska olen menettänyt uskoni pienenä en tunne mitään tarvetta kiistellä
        ja kunnioitan luterilaisia kuten suomen kirjakielen isiä Luther ja Agricola ja käytännöllisiä
        Suomea modernisoineita pappeja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        varaus. vaikka pidän uskontoanne satuna tai siis Rooman keisarin haluna rauhoittaa
        valtakuntaa niin koska olen menettänyt uskoni pienenä en tunne mitään tarvetta kiistellä
        ja kunnioitan luterilaisia kuten suomen kirjakielen isiä Luther ja Agricola ja käytännöllisiä
        Suomea modernisoineita pappeja

        Lutherko oli suomalainen ja on kirjakielemme isä? Mitä murrettamme hää jutusteli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lutherko oli suomalainen ja on kirjakielemme isä? Mitä murrettamme hää jutusteli?

        Luther on tunnetuin koskaan elänyt suomalainen
        hänen ideansa oli luoda kansankieli ja sen hän teki saksaksi ja pani oppilaansa Agricolan
        tekemään sen suomeksi

        Tällä keinolla Luther ja Agricola erottivat suomalaisen kulttuurin ortodoksisuudesta
        ja siten pelastivat suomalaisen kulttuurin ja kielen venäläisten diktatuurin pyrkimyksilä tuhota maa

        https://anselm.fi/tunnetuin-koskaan-elanyt-suomalainen-on-martti-luther/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        varaus. vaikka pidän uskontoanne satuna tai siis Rooman keisarin haluna rauhoittaa
        valtakuntaa niin koska olen menettänyt uskoni pienenä en tunne mitään tarvetta kiistellä
        ja kunnioitan luterilaisia kuten suomen kirjakielen isiä Luther ja Agricola ja käytännöllisiä
        Suomea modernisoineita pappeja

        Emme tarvitse usko järjestelmiä ja ne ovat satanistien perustamia ihmisten kontroloimista varten siis alistamaista pelottamalla.


      • Anonyymi

        EI ole totta merijutut. Evoluutio on valhetta jota sataan palvomat opettavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emme tarvitse usko järjestelmiä ja ne ovat satanistien perustamia ihmisten kontroloimista varten siis alistamaista pelottamalla.

        Näin on
        emme tarvitse pakkoruotsiakaan mutta siellä se vain roikkuu
        pakkokielet ovat tärkeitä mutta eivät pakkopienkielet suomi poikkeuksena

        voitaisiin opettaa saksaa ja silloin puolessa vuodessa oppii hyvin ruotsia jos
        on pakko sama kieli melkein
        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/sampoterho/129605-pakkoruotsi-on-seka-jarjen-etta-kansalaismielipiteen-vastaista/

        raamattua voitaisiin opettaa raamattukouluissa eikä teologisia tiedekuntia tarvita
        ne nyt ainakin pitäisi poistaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        varaus. vaikka pidän uskontoanne satuna tai siis Rooman keisarin haluna rauhoittaa
        valtakuntaa niin koska olen menettänyt uskoni pienenä en tunne mitään tarvetta kiistellä
        ja kunnioitan luterilaisia kuten suomen kirjakielen isiä Luther ja Agricola ja käytännöllisiä
        Suomea modernisoineita pappeja

        Uskonnot ovat satannsitien perustamia kontrolointi ja orjuutus laitoksia.
        Välikäsiä jumallallinen voiman, alkulähteen ym. ymmärtämiselle ei tarvita.
        Jeesu ei kuollut ristillä eikä vuotanut verta meidän ihmisten takia. Väärennetty raamattu . VERIUHRIT KUULUVAT SATANISTIEN uskomuksiin ja tekoihin.
        Jeesus ei ole Jumala eikä käskenyt palvovaan itseään.
        Jeesuksen opetukset on tie hyvään elämään. Niitä jesuiitat ym. poistivat kirjasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther on tunnetuin koskaan elänyt suomalainen
        hänen ideansa oli luoda kansankieli ja sen hän teki saksaksi ja pani oppilaansa Agricolan
        tekemään sen suomeksi

        Tällä keinolla Luther ja Agricola erottivat suomalaisen kulttuurin ortodoksisuudesta
        ja siten pelastivat suomalaisen kulttuurin ja kielen venäläisten diktatuurin pyrkimyksilä tuhota maa

        https://anselm.fi/tunnetuin-koskaan-elanyt-suomalainen-on-martti-luther/

        Ano 16.5.23, 20:08.
        Lyödäänkö vetoa, että sulla oli koulussa historiassa kymppi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emme tarvitse usko järjestelmiä ja ne ovat satanistien perustamia ihmisten kontroloimista varten siis alistamaista pelottamalla.

        Uskonnoilla on aina hallittu rahvasta. Uskontoja ovat perustaneet ja luoneet monenlaiset tahot.
        Joskus sitä on myös nimitetty henkilöpalvonnaksi.


    • Anonyymi

      On tietenki ihmisellä sielu,
      eihän ihmen muuten olisi ihminen,
      miettikääpä
      kun joku tuttu, tai läheinen kuolee ,
      ihminen tuntee suurta surua hänen poismenonsa takia,
      kaipaa vuosia
      ja muistelee kuolemaansa aisti pois nukkuneita, tietenki meillä on sielu,,,

      • Anonyymi

        Ihmisellä on muisti.
        Eläimillä on muisti.
        Ei siinä sen kummemmasta ole kyse kuin muistista ja muistamisesta. Muisti saadaan syntymässä, muistamisen tavat puolestaan ovat kulttuurisen vaikutuksen opettamia ja pisimmälle asiassa menee ihminen hautajaisineen ja hautakivineen ja haudallakäynteineen.
        Mutta ei muistamisessa ole mitään tekemistä jonkin sielun kanssa, ei se mistään sielusta kerro jos muistaa menneitä asioita ja menneitä lajitovereita. Se kyky kyllä lakkaa jokaisella kuolemassa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisellä on muisti.
        Eläimillä on muisti.
        Ei siinä sen kummemmasta ole kyse kuin muistista ja muistamisesta. Muisti saadaan syntymässä, muistamisen tavat puolestaan ovat kulttuurisen vaikutuksen opettamia ja pisimmälle asiassa menee ihminen hautajaisineen ja hautakivineen ja haudallakäynteineen.
        Mutta ei muistamisessa ole mitään tekemistä jonkin sielun kanssa, ei se mistään sielusta kerro jos muistaa menneitä asioita ja menneitä lajitovereita. Se kyky kyllä lakkaa jokaisella kuolemassa...

        Jestas sentään, että ihminen voi olla kovakalloinen. Ehkä se sitten trkoittaa sitä, että ei ole sieluakaan. Muilla on.


    • Anonyymi

      Kehittyneet laumaeläimet ihminen kädelliset yleensä susi norsu ... surevat kuolleitaan ja jättävät hyvästit

      Kenialainen 55 - vuotias norsurouva on kuollut. Pari kolme viikkoa sen jälkeen lauma käy hänen haudallaan jättämässä hyvästit vaikka ruumis on jo hajoamassa maaksi
      https://youtu.be/Ku_GUNzXoeQ

      • Anonyymi

        Lisään vielä. Täällä on tuttuja variksia esim. kun vihellän - italialaisia iskelmiä marina illalla illalla lazzarella - ne tulevat syömään proteiinia ja nopeasti ei mitään hiiriongelmia synny niin

        Yöllä erään perheen luultavasti herravaris sai sydänkohtauksen ja kuoli - naaras istui koko yön sen vieressä ja kun huomasin oudon käytöksen menin hautaamaan

        naaras nosti valtaisan äläkän niin kauan kuin mies näkyi ja poistui vasta kun olin saanut haudan peittoon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä. Täällä on tuttuja variksia esim. kun vihellän - italialaisia iskelmiä marina illalla illalla lazzarella - ne tulevat syömään proteiinia ja nopeasti ei mitään hiiriongelmia synny niin

        Yöllä erään perheen luultavasti herravaris sai sydänkohtauksen ja kuoli - naaras istui koko yön sen vieressä ja kun huomasin oudon käytöksen menin hautaamaan

        naaras nosti valtaisan äläkän niin kauan kuin mies näkyi ja poistui vasta kun olin saanut haudan peittoon

        Joo, ja minulla on pienenä ollut kesy varis. Kun se halusi kulkea ovesta ulos tai sisään, se meni ovelle ja nokki sitä merkiksi että avatkaa ovi. Erään kerran kun isäni tuli ulkoa sisään oli lintu puolestaan sisäpuolella menossa ovelle ilmoittamaan että haluaa ulos, ovi ehti kuitenkin aueta joitain sekunnin murto- osia aikasemmin ja isäni astua kynnyksen yli ja linnun päälle niin että se oli lopetettava.
        Minä itkin hetken hillittömästi tapahtunutta, onko minulla siis sielu?


    • Anonyymi

      Johanneksen ilmestys 21.

      • Anonyymi

        Onko kuolleet omaisenne tulleet teitä tervehtimään ja antamaan neuvoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kuolleet omaisenne tulleet teitä tervehtimään ja antamaan neuvoja?

        No, yllätys, yllätys, eivät ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, yllätys, yllätys, eivät ole.

        Isä on tullut monta kertaa antamaan neuvoja, kun on ollut kiperä paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kuolleet omaisenne tulleet teitä tervehtimään ja antamaan neuvoja?

        Unta usein heistä näen,,
        on kauhee ikävä kaikkia ihania rakkaita kuolleita läheisiäni,
        joskus ihan naurattaa
        kun esm. oman puolison kanssa tehdään kaikkea kivaa, rakennetaan, matkaillaan ym. menoa , mutta aina joka ikinen kerta kun uni loppu hän yllättäin katoaa jokun nurkan taa tai menee ovesta ulos enkä löydä häntä enään mistään,
        -- saman tekee omat vanhempani aina katoavat kun uni päätty
        aina menevät jonneki vaikka etsin en enään löydä,

        kuka kertoo mitä tommoset unet tietää,,, siis merkitse,,


    • Anonyymi

      Ihmisellä ON tietenki sielu ,

      itsestään selvyys,,,,
      ,

    • Anonyymi

      https://youtu.be/NK4SyJd7Ubs
      Video yhteenveto tilanteesta jossa me eletään nyt maailmassa. Suomeksi suomalaisen kanava, kesto 25 min. Ei mene liikaa yksityiskohtiin ja on lempeän myönteinen.
      Katsoin tänä aamuna ja ajattelin että tämä olisi sopiva linkki niille joita viime aikojen tapahtumat hämmentää ja pelottaa. Hyviä neuvoja lopussa keskittyä omaan elämään ja sen laatuun eikä seurata paljon mediaa koska kaikki ei ole siltä miltä näyttää.
      Lukekaa myös videon kommentti osuus siellä on lisää tietoa.

      • Anonyymi

        https://youtu.be/mj8qZn50PgY
        VIDEO Maan vapauttaminen ja vapaaehtoiset 1 osa ja osia on 13 You Tubessa Tuulen tyttäret kanava.
        Suomalainen kanava suomea puhutaan. Maailmassa tapahtuvaa muutoksista. Mitä sillä tarkoitetaan. Tämä aika on ainutlaatuista ja saamme kokea sen. Kuinka vähän olemme tienneet asioista ja olemassa olostamme ja mitä on mennyt vikaan jo kauan sitten. Ihmisten on jo täytynyt tajuta että me täällä planeetalla maa emme ole yksin emmekä edistyneempiä lajeja.


    • Anonyymi

      Joskus luin että miten estät vangin karkaamisen vankilasta.
      Älä kerro hänelle että on vanki.

      • Anonyymi

        jaaa, no mä kerron sulle
        on ihmisellä sielu,,,

        olen sen omin silmin ittessäni nähny,,


      • Anonyymi

        joo niin se on, minkä ominsilmin näkee se on totta, ihmisellä on sielu,


      • Anonyymi

        TÄMÄ kommentti liittyi siihen mistä edellisessä You Tube linkissä puhutaan.
        Ihmisellä on sielu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TÄMÄ kommentti liittyi siihen mistä edellisessä You Tube linkissä puhutaan.
        Ihmisellä on sielu.

        Ihmisillä EI ole sielua. Sielu- käsite on uskonnollista karkeata hömppää, se on yhtä totta kuin noitien öiset lentelyt kyöpelinvuorelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisillä EI ole sielua. Sielu- käsite on uskonnollista karkeata hömppää, se on yhtä totta kuin noitien öiset lentelyt kyöpelinvuorelle.

        Joko taas. Sinä siis väität, ettei sulla ole henkeä. Tosin, siltähän sinä kuulostatkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko taas. Sinä siis väität, ettei sulla ole henkeä. Tosin, siltähän sinä kuulostatkin.

        Sieluton myynyt sielunsa rahasta ja kuuluisuudesta saatanalle.
        Tai on ei ihmis geeninen klooni. Ei humaani rotua eikä kuulu tälle planeetalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieluton myynyt sielunsa rahasta ja kuuluisuudesta saatanalle.
        Tai on ei ihmis geeninen klooni. Ei humaani rotua eikä kuulu tälle planeetalle.

        ei ihminen voi myydä sielua,
        "Sillä lihan sielu on veressä , ja minä olen sen teille antanut alttarille " 3 Moos: 17:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ihminen voi myydä sielua,
        "Sillä lihan sielu on veressä , ja minä olen sen teille antanut alttarille " 3 Moos: 17:

        Abrahamilaisten uskontojen mukaan ihminen haluaa päästä "Paratiisiin" eli Taivaaseen. Mutta Taivas on edelleen aineellisessa maailmassa, ja ihmisen on palattava maan päälle ja alettava kerättävä jälleen "taivas-pisteitä" - esimerkiksi pelottelemalla muita ikuisella helvettiopilla jne. Kristityt uskovat, että Paratiisi on ikuinen, mutta sitä se ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Abrahamilaisten uskontojen mukaan ihminen haluaa päästä "Paratiisiin" eli Taivaaseen. Mutta Taivas on edelleen aineellisessa maailmassa, ja ihmisen on palattava maan päälle ja alettava kerättävä jälleen "taivas-pisteitä" - esimerkiksi pelottelemalla muita ikuisella helvettiopilla jne. Kristityt uskovat, että Paratiisi on ikuinen, mutta sitä se ei ole.

        Mutta itämaisessa filosofiassa halutaan päästä pois aineellisesta maailmasta kokonaan. Raamatussa puhutaan Jumalan Valtakunnasta ja Taivasten valtakunnasta. Mutta itämaiset tekstit selittävät, että ne ovat täysin eri asioita. Buddhalaiset haluavat mennä Nirvanaan, joka on aineellisen ja henkisen maailman välimaastossa, mutta hekin joutuvat palaamaan. Nirvanassa ei ole vaihtelua, se on tylsää, vaikka onkin kovin rauhallistaa.
        Hyvä kristitty voi olla Jeesuksen kanssa pitkään kuoleman jälkeen, mutta sitten hän palaa takaisin maan päälle ja kaikki alkaa alusta. Ihminen on siellä, ketä hän palvoi eläessään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ihminen voi myydä sielua,
        "Sillä lihan sielu on veressä , ja minä olen sen teille antanut alttarille " 3 Moos: 17:

        Veriuhtaus jutut eivät kuulu Jeesuksen sanomaan.
        Teille on opetettu satanistien asioita. Ne eivät halunneet että tiedämme totuuden ja keksivät uskonnot kontrolimaan valheilla ihmislajia.
        Uskonnot oven rahan ja vallan käyttöjärjestelmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veriuhtaus jutut eivät kuulu Jeesuksen sanomaan.
        Teille on opetettu satanistien asioita. Ne eivät halunneet että tiedämme totuuden ja keksivät uskonnot kontrolimaan valheilla ihmislajia.
        Uskonnot oven rahan ja vallan käyttöjärjestelmä.

        nimenomaan Jeesuksen Kristuksen sanomaan,

        "Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat" ,
        Jeesus Kristus, Jumalan Poika vuodatti oman verensä , "että meillä elämä olisi"
        "elämä, > iankaikkinen elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nimenomaan Jeesuksen Kristuksen sanomaan,

        "Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat" ,
        Jeesus Kristus, Jumalan Poika vuodatti oman verensä , "että meillä elämä olisi"
        "elämä, > iankaikkinen elämä.

        Raamattu kuten moni muukin asia on jesuiittojen,muutarien kirjoittamia juttuja,valheita ihmislajin pitämiseksi tietämättöminä ja veron maksajina.
        Kirjoilla ja uskonnoilla ei,ole mitään tekemistä sielun kanssa. Kuuluminen johonkin ei takaa mitään.
        Sieluun liiityyvät asiat ovat jumalallisesta alkulähteen toimijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu kuten moni muukin asia on jesuiittojen,muutarien kirjoittamia juttuja,valheita ihmislajin pitämiseksi tietämättöminä ja veron maksajina.
        Kirjoilla ja uskonnoilla ei,ole mitään tekemistä sielun kanssa. Kuuluminen johonkin ei takaa mitään.
        Sieluun liiityyvät asiat ovat jumalallisesta alkulähteen toimijoita.

        https://twitter.com/vegastarr/status/1670192342765019137?s=19
        Twitteristä tuli juuri hän kuva jossa on saatnistien Baphomet ja valkoinen Paavi. On muåtös musta ja harmaa paavi. Ette ole koskaan kuullut nimiä. Roomalaiskatoliset ovat satanisti ZIONISTEJA myös. Petos.
        Jonathan Prycellä on ollut pitkä rooli paavina. ...F ransis on delannut jo aikaa sitten.


    • Anonyymi

      Varmaan koska on kaksi jalkaakin 🙄

    • Anonyymi

      Joku joskus väitti ettei Jehovat ole kristinuskoisia, eikä se uskonto kuulu kristinuskoon,,

      niillä on aika outo uskonto, ne ei saa surustella muihin uskontoihin kuuluvien henkilöitten kanssa,
      ja jopa oman lapsensakki hylkää jos lapsi ajatteleeki toisin ja seurustelee eri uskontoon kuuluvan henkilön kanssa,
      voiki kysyä, onko jehovan uskovaisilla sielu,, ?

      meillä kristinuskovaisilla on sielu,,

    • Anonyymi

      Onko lääkäreillä sielunhoitolääkettä?

      • Anonyymi

        Psykiatrit ovat sielunhoitajia,
        myös papit !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psykiatrit ovat sielunhoitajia,
        myös papit !

        🤣🤡🤣🤔😥😩


    • Anonyymi

      Niin aloitusta ajattelin, kun kirjoitan vasta nyt, koska tuo sielun olemassa olo jäi silloin askarruttamaan.

      Nyt olenkin ajatellut, että mihinkä se sielu lentää/katoaa, koska aiemmin uskoin, että taivaaseen, mutta missä se taivas sitten on, koska ei se ole tuolla mitä näemme, sillä avaruus on vieläkin tavoittamattomissa ihmisiltä.

      Toista ihmiskunnan tasoista planeettaa etsitään edelleen ja löytymättä jää meidänkin elinaikana.

      Sitten on olettamus, että sielu siirtyy seuraavaa sukupolveen, mutta entä nämä, jotka uskovat tapaavansa sukulaisensa siellä "tuonpuoleisessa", missä se sitten onkaan ja omainen onkin siirtynyt jo johonkin toiseen?

      Vaikeita kysymyksiä ilman vastausta, joten olkoon. Sittenpähän sen kokee, kun on kuollut.

      yks sieluton

      • Anonyymi

        ON sielu olemassa,
        ja paratiisi on keskuudessamme
        se on sitä n ä k y m ä t ö n t ä enegiaa jota tiedemiehet tietää olevan olemassa,
        se näkymätön energia on keskuudessamme, tässä ja nyt,

        jos on saanu uskonlahjan ,, siis uskovaiseksihan EI ihminen ITSE voi noin vain alkaa,
        USKO on aina LAHJA IHMISELLE luojaltamme,
        usko tulee kuulemisesta ja rukousten pyynnöstä,
        EI koskaan niin - kuin ihminen haluaa ja tahtoo,
        vaan niin-kuin sen LUOJAMME tahtoo ja antaa,

        siis läheisemme on keskuudessamme näkymättömänä energiana,
        sen tietää siitä kun heitä rakkaitamme ajattelemme usein tuntuu kuin he olisiva läsnä VAIKKA EMME NÄE, mutta se tunne on ihmisessä aito,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ON sielu olemassa,
        ja paratiisi on keskuudessamme
        se on sitä n ä k y m ä t ö n t ä enegiaa jota tiedemiehet tietää olevan olemassa,
        se näkymätön energia on keskuudessamme, tässä ja nyt,

        jos on saanu uskonlahjan ,, siis uskovaiseksihan EI ihminen ITSE voi noin vain alkaa,
        USKO on aina LAHJA IHMISELLE luojaltamme,
        usko tulee kuulemisesta ja rukousten pyynnöstä,
        EI koskaan niin - kuin ihminen haluaa ja tahtoo,
        vaan niin-kuin sen LUOJAMME tahtoo ja antaa,

        siis läheisemme on keskuudessamme näkymättömänä energiana,
        sen tietää siitä kun heitä rakkaitamme ajattelemme usein tuntuu kuin he olisiva läsnä VAIKKA EMME NÄE, mutta se tunne on ihmisessä aito,

        Minulla on aina ollut tunne, että isä auttaa.
        Ihan käytännön asioissa olen saanut apua ja neuvoja.
        Isäni kuoli kun olin pieni lapsi.
        Kuollut veljeni olen tuntenut aina parhaimpana ystävänä.
        Jokin aika sitten kuoli äitini. Tuntuu että käy tervehtimässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on aina ollut tunne, että isä auttaa.
        Ihan käytännön asioissa olen saanut apua ja neuvoja.
        Isäni kuoli kun olin pieni lapsi.
        Kuollut veljeni olen tuntenut aina parhaimpana ystävänä.
        Jokin aika sitten kuoli äitini. Tuntuu että käy tervehtimässä.

        Samoja tuntemuksia on aina ollu minullaki,
        kaikki kuolleet läheiset ystävät, kaverit jopa tuttavat koen heidän elävän siellä jossaki vaikka en heitä enään näe,

        kaikkein omituisin tunne on se
        kun minun ainoa sisko oli kuollu pienenä muutaman vuoden ikäsenä,
        useamman vuoden ennen minun syntymääni,
        koen silti jokin yhteenkuuluvuus on aina ollu,
        olen aina käyny hänen haudallaan ihan lapsesta lähtien,
        tunnen hänen läheisyyden ja olevan olemassa jossaki vaikka en näekkää ,
        samoin kaikkiin veljiini on jokin yhteys olemass,
        osa on jo kuollu,
        muutama on vielä elossa, eri paikkakunnalla kuin minä,
        kyllä ihmisellä on sielu, siihen tulokseen olen tullu,
        kun Jeesus on olemassa
        on myös sielu,


    • Anonyymi

      Mikäs on sielun tilanne?

    • Anonyymi

      Sielussa on rauha,

      suree, kasoo, tietää, seuraa , odottaa,


      nyt
      maailma kuohuu
      on sekasorto ja ahdistus suuri,

      kaikki päättyy aikanaan ,,,

    • Anonyymi

      Eikös kaikilla suomalaisilla ole sisään rakennettu identiteetti - suomalaisuuden tunne?
      Jos on, onko se sielu?

      Vai menikö rasistiseksi puheeksi? Anteeksi!

      • Anonyymi

        Niin, se voi olla suomalaisuuden ylikorostamista.


      • Anonyymi

        Ei ole, eikä mitään sielu ole!


    • Anonyymi

      Sielun oleminen on uskonasia. Jos tiede onnistuu sen löytämään, niin
      silloin minäkin uskon. Nyt en halua sanoa juu taikka ei.

      • Anonyymi

        Mistä hlvt:stä näitä hengettömiä löytyy aina vain? Miten tiede löytää jotain / mitään, mikä on aineetonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä hlvt:stä näitä hengettömiä löytyy aina vain? Miten tiede löytää jotain / mitään, mikä on aineetonta.

        Onko sielu aineeton? Löytyykö siitä todisteita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sielu aineeton? Löytyykö siitä todisteita?

        Ei, ainakaan hengetön ei löydä.


    • Anonyymi

      ON sielu !

    • Anonyymi

      Lähempänä sataa vuotta on tullut sanottua ei useamman kerran. Ite vastasin kyllä.

    • Anonyymi

      Te ette vielä tiedä
      mutta tiedemaalimaki jo tietää
      on olemassa n ä k y m ä t ö n energia,

      sitä jopa tiedemiehet tutkii kiivaasti kuinka se näkymätön energia saataisiin hyödynnettyä ,

      siis tiedään sen olemassa olo mutta ei ole vielä pytytty ottamaan sitä hyötykäyttöön, huh ihan pelottaa,

      itse uskon juusi senäkymätön energia on se luojan valtakunta jossa kuolleitten sielutki leijailee,
      ja siksi kaikki ne ihmiset jotka tuntee jonkilaista yhteyttä kuoleisiin
      ovat siellä näkymättömässä maailmassa jonne meki päästään sitten kun aikamme on kuolla,
      siellä on luojamme Jeesus Kristus, ja kaikki muutki,

    • Anonyymi

      Ei ole mitään rajaa kokemuksia, mutta uskon , että ihmisellä on sielu, sillä kun näet juuri kuolleen ihmisen, hän on tyhjä kuori , sielu on lähtenyt lentoon jonnekin...

      • Anonyymi

        Ihmisellä ei ole sielua, se ei siis voi lähteä lentoon...
        Maailmassa arvioidaan eläneen noin 120000000000 ihmistä, on siellä sitten sieluja leijailemassa, eläinten sielut siihen päälle, miljoonien biisonien sielutkin...


    • Anonyymi

      Geeneiltään Ihmislajisen humaanin biologisen naisen ja miehen luonnollisesti alkunsa saaneella lapsella on sielu. Ihmiselle kuuluvat tietyt geenit ja niiden mukana tulee luonteen ominaisuudet. Täytyy olla siis tarpeeksi ihmisgeenejä jotta on ihminen. Kloonatulla ihmisellä tai sen näköisellä geenimanipuloidulla olennolla ei ole sielua. Napanuoralla on tietty tehtävä.

      • Anonyymi

        Missä sinulla näitä kloonattuja tyyppejä löytyy? "Napanuoralla" ja sielullakaan ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.


      • Anonyymi

        Totta, napanuoralla on tietty tehtävä: Se kuljettaa kehittyvälle ja kasvavalle ihmisalulle ravintoa ja vettä.
        Perintötekijänsä ihminen saa hedelmöityksen hetkellä, ei genomia enää siellä napanuorassa kuljeteta eikä mitään hemmetin sielua ole olemassakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, napanuoralla on tietty tehtävä: Se kuljettaa kehittyvälle ja kasvavalle ihmisalulle ravintoa ja vettä.
        Perintötekijänsä ihminen saa hedelmöityksen hetkellä, ei genomia enää siellä napanuorassa kuljeteta eikä mitään hemmetin sielua ole olemassakaan.

        Ja taas yksi hengetön.


    • Anonyymi

      " Two men in white (Pleiadians) took Jesus into a cloud (craft) and told onlookers he would return the same way he left.

      Immediately upon boarding the craft Jesus was transformed back to his true self, the Pleiadian Sananda, Elder of Merope. " Acts 1 9-11.
      Apostolien teot 1 luku jakeet 9-11.
      Luojamme ja suojelus enkelimme.

      • Anonyymi

        Jos voisit suomentaa,,,

        kiitos


        ihmisellä on sielu

        se on se osa ihmisissä joka tietää mikä on oikein ja mikä on väärin elämässä,,,,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos voisit suomentaa,,,

        kiitos


        ihmisellä on sielu

        se on se osa ihmisissä joka tietää mikä on oikein ja mikä on väärin elämässä,,,,,,

        Kovin vaan ovat sielut sitten erilaisia tietäjiä eri ihmisillä kun se käsitys oikeasta ja väärästä on niin pahuksen erilainen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin vaan ovat sielut sitten erilaisia tietäjiä eri ihmisillä kun se käsitys oikeasta ja väärästä on niin pahuksen erilainen...

        Totuus ei koskaan voi olla erilainen,

        totuus on ja pysyy aina samana ,,

        sillä oikea ja väärä perustuu aina totuuden olemassa oloon,

        raamussaki on sanottu

        TOTUUS EI PALA TULESSAKAAN

        totuus on ja pysyy aina ja ikuisesti !


      • Anonyymi

        NIIN ja joka muuta väittää

        hän ei koskaan ole eläny elämäänsä TOTUUDEN pohjalle,


        eikä tajua mitä totuus merkitsee,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos voisit suomentaa,,,

        kiitos


        ihmisellä on sielu

        se on se osa ihmisissä joka tietää mikä on oikein ja mikä on väärin elämässä,,,,,,

        https://twitter.com/Kabamur_Taygeta/status/1687110667252486144?s=19
        Twitteristä lainattu ja sen txt voi kääntää suomeksi kohdasta Translate joka on vasemmassa alalaidassa. En tiedä näkyykö nykyään. Joilla on tili Twitter se näkyy. Chrome selain ei kääntänyt sitä kommenttia ajankaan minulla suomeksi. Kokeilkaa omilla selaimilla.


      • Anonyymi

        Käännös edelliseen : Kaksi valkoista miestä,Pleiadialaisia ottivat Jeesuksen pilveen, avaruus alukseen ja he kertoivat sen näkijöille, katsojille että Jeesus palaisi samalla tavalla.
        Heti aluksessa Jeesus muuttui,muutettiin omaksi itsekseen Pleijadialiseksi Sanandaksi, Meropen vanhimmaksi. Apostolien teot luku 1 jakeet 9- 11 kertoo tästä pilveen noususta. Merope on yksi 7 sisaren tähti ryhmästä Härän kuviossa.
        Me vaaleat ihmiset muistutamme eniten juuri heitä ulkonäöltämme. Ihmiskunnan luojia oli useita peijadien lisäksi arcturians,sirians,andromedit ja nämä kaikki ovat hyväntahtoisa avaruus rotuja jotka ovat paljon edellä kehitystä vrt meidän maa planeettaa. Kaiken olevaisen päävoima Alkulähde englanniksi Source on pääluoja loi isoja asioita ja on persoonaton ja sitten tulee nämä jumallisia voimia myös omaavat luoja rodut jotka auttaneet ihmislajin ym kehitystä ympäri tätä aurinkokuntaa.


      • Anonyymi

        " Jeesus oli profeetta. Luoja lähetti hänet varoittajaksi heille ja ilosanoman tuojaksi niille, jotka rakastavat Totuutta.
        Ilmeisesti samat jumalattomat, jotka kirjoittivat Talmudin, toimivat ikään kuin Jeesus väittäisi olevansa Jumalan tai Jumalan poika. He voivat tehdä sen kirjoittaessaan ja painaessaan Raamatun. Siitä löytyy Jumalan Sana ja Jeesuksen jumalkuoma. Monien hirviömäisten valheiden rinnalla ja välissä.
        Se on sama ilkeä, joka kirjoitti haadithin. Ne ovat pohjimmiltaan kopio Talmudista.

        Jumala ei luonut mitään uskontoja. Ne ovat kaikki ihmisen tekemiä.
        Jumala antoi vain peruskäskyt.
        Ja suurin osa ihmiskunnasta kieltää ne.
        Ja palvoa muita yhden Jumalan rinnalla tai edessä.
        Jumalalle ihmisen teot, sanat ja teot ovat tärkeitä.
        Kulttijäsenyys ei auta. Päinvastoin. "


    • Anonyymi

      Arveluttaa minne minuus joutuu, kuoleman koittaessa? Ei ole kukaan tullut kertomaan varmuudella, vai onko se valon sammuminen valokatkaisijasta? Siitä sen valon saa myös takaisin.

      Menee yli hilseen.

      • Anonyymi

        "sielu" , > "teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa"


    • Anonyymi

      Ruumis ja sielu on kokonaisuus nimeltään ihminen.

      • Anonyymi

        Onko ihmisellä sielu?

        Pitäisi sanoa, että sielulla on keho.

        Keho ei vaihda sielua, mutta sielu vaihtaa kehoja jälleensyntymisen yhteydessä.

        Joka päivä vaihdamme vaatteet: otamme likaiset vaatteet pois ja puemme puhtaat päälle. Kun vaatteet kuluvat loppuun, emme pue niitä uudelleen. Aineellisessa maailmassa jiva vaihtaa kehoja aivan kuten keho vaihtaa vaatteita. Kun ruumis vanhenee tai tuhoutuu sairauden vuoksi, sielu jättää sen ja hankkii uuden. Yksi kerrallaan se vaihtaa kehoa syntymän ja kuoleman aaltojen myötä. Jiva ei koskaan häviä ruumiin kuoleman myötä. Se on ikuinen, tuhoutumaton, aktiivinen ja tietoisuuden täyttämä.



        Sielua kutsutaan syntymättömäksi, mutta koska se on aineellisessa kehossa, se näyttää siltä kuin se olisi syntynyt kehon mukana. Itse asiassa kehossa oleva sielu ei synny eikä kuole. Kaikki syntynyt on tuomittu kuolemaan. Koska sielu ei ole syntynyt, sillä ei ole menneisyyttä, nykyisyyttä eikä tulevaisuutta. Se on ikuinen, aina olemassa oleva ja alkuperäinen. Toisin sanoen sen syntyajankohtaa ei ole mahdollista määrittää. Yritämme määritellä, milloin sielu syntyy, vain siksi, että laajennamme siihen kehollisia mielikuvia. Toisin kuin keho, sielu ei vanhene koskaan.


        Bhagavad Gita. 2.13
        Ruumiillistunut sielu vaihtaa vähitellen lapsen kehosta nuoren miehen kehoon ja sitten vanhan miehen kehoon, ja samalla tavalla sielu siirtyy kuoleman jälkeen toiseen kehoon. Henkilö, joka on tietoinen omasta henkisestä luonteestaan, ei hämmenny tällaisesta muutoksesta.

        Bhagavad Gita 2.20
        Sielu ei synny eikä kuole. Hän ei ole koskaan syntynyt, ei synny eikä tule koskaan syntymään. Hän on syntymätön, ikuinen, aina olemassa oleva ja alkuperäinen. Hän ei tuhoudu, kun keho kuolee.

        Bhagavad Gita. 2.12
        Koskaan ei ole ollut aikaa, jolloin Minua, sinua ja kaikkia näitä kuninkaita ei olisi ollut olemassa, eikä kukaan meistä lakkaa olemasta tulevaisuudessakaan.


        Kuolema on viiden aistin kyvyttömyys havaita ulkomaailman esineitä. Kun aistien toiminta lakkaa, sielu ei kuitenkaan kuole, vaan odottaa siihen asti, kunnes aistit heräävät jälleen henkiin uudessa ruumiissa. Vain liha pelkää kuolemaa, sielulle kuolema on tilaisuus toteuttaa kuolemattomuutensa. Kuolemaa ei tarvitse pelätä, sillä kuolema on vain kyvyttömyyttä havaita ulkoista petosta aisteilla. Vain se, joka elää lihan tyydyttämiseksi, kuolee. Kuoleman voittamiseksi riittää, että tuntee oman ikuisen luontonsa. Sinun on tuhottava omistajuuden tunne ja murrettava ulkomaailmaan liittyvät siteet. Luovu kaikesta, mikä sitoo sinut näkyvään todellisuuteen. Anna valemaailman huolehtia kehostasi. Jätä itsellesi vain äly. Sen avulla oivallat todellisen itsesi ja voitat kuolemanpelon.
        (Vyasa)


        Kaikki muistomme tallentuvat mieleemme. Mieli on järjestelmä, joka analysoi aisteistamme saatua tietoa. Kuoleman hetkellä, kun tämän elämän prarabdha-karma on jo käytetty loppuun, mieli lakkaa vastaanottamasta tietoa tämän kehon aisteista. Mielen ja aistien välisen yhteyden katkeamista kutsutaan kehon kuolemaksi.
        Kuvittele, että sinä, joka olet sukellusveneessä, et yhtäkkiä pysty enää ohjaamaan sitä - se ei ota vastaan käskyjäsi. Moottori pysähtyy, peräsin ei tottele, teillä ei ole yhteyttä ulkomaailman kohteisiin. Sukellusveneen ohjausmekanismin katkaiseminen merkitsee sukellusveneen kuolemaa. Ja aineelliset aistimme yhdistävät sielumme aineelliseen maailmaan, ja jos tämä yhteys katkeaa, se tarkoittaa, että aineellista maailmaa ei enää ole olemassa meille.
        Juuri näin tapahtuu kuoleman hetkellä. Kehon siteet katkeavat ja sielu menettää kosketuksensa tämän maailman nautintoihin. Mutta se kaipaa voimakkaasti näitä nautintoja, ja niinpä se saa uuden ruumiin, ja uuden inkarnaation aikana uudet tunteet yhdistyvät vanhaan hienojakoiseen ruumiiseen, ja sielu saa tilaisuuden kokea aistillisia nautintoja uudelleen.
        Kuoleman hetki on yksinkertaisesti yhteyden katoaminen aineelliseen kehoon. Mutta koska ihmisellä, joka on kuolematon sielu, on halu jatkaa viihtymistä aineellisessa maailmassa, jossa kukaan ei valitettavasti ole turvassa sairauksilta ja vanhuudelta, hän palaa yhä uudelleen ja uudelleen samaan paikkaan.
        Niinpä menemme elämästä toiseen aineellisten halujemme kanssa, ja meille annetaan uusi keho ja uudistetut aistit, ja opimme hallitsemaan niitä uudestaan.
        Se on kuin meidät siirrettäisiin sukellusveneestä lentokoneeseen. Ja sukellusvenemiehen olisi opittava lentäjän taidot. Näin opimme lapsena istumaan, kävelemään, puhumaan jne. Ja sielu joutuu niin uusien tunteiden virran vangiksi, että se unohtaa täysin menneisyytensä, ja tiedot menneisyydestä ovat ikään kuin arkistoituna lukuisten tiedostojen joukkoon alitajuntaamme. Nyt elämme täysin lentäjän tunteiden ja tuntemusten mukaan ja unohdamme, että olimme ennen sukellusvenemies. Joskus näemme epäilyttäviä unia edellisistä elämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ihmisellä sielu?

        Pitäisi sanoa, että sielulla on keho.

        Keho ei vaihda sielua, mutta sielu vaihtaa kehoja jälleensyntymisen yhteydessä.

        Joka päivä vaihdamme vaatteet: otamme likaiset vaatteet pois ja puemme puhtaat päälle. Kun vaatteet kuluvat loppuun, emme pue niitä uudelleen. Aineellisessa maailmassa jiva vaihtaa kehoja aivan kuten keho vaihtaa vaatteita. Kun ruumis vanhenee tai tuhoutuu sairauden vuoksi, sielu jättää sen ja hankkii uuden. Yksi kerrallaan se vaihtaa kehoa syntymän ja kuoleman aaltojen myötä. Jiva ei koskaan häviä ruumiin kuoleman myötä. Se on ikuinen, tuhoutumaton, aktiivinen ja tietoisuuden täyttämä.



        Sielua kutsutaan syntymättömäksi, mutta koska se on aineellisessa kehossa, se näyttää siltä kuin se olisi syntynyt kehon mukana. Itse asiassa kehossa oleva sielu ei synny eikä kuole. Kaikki syntynyt on tuomittu kuolemaan. Koska sielu ei ole syntynyt, sillä ei ole menneisyyttä, nykyisyyttä eikä tulevaisuutta. Se on ikuinen, aina olemassa oleva ja alkuperäinen. Toisin sanoen sen syntyajankohtaa ei ole mahdollista määrittää. Yritämme määritellä, milloin sielu syntyy, vain siksi, että laajennamme siihen kehollisia mielikuvia. Toisin kuin keho, sielu ei vanhene koskaan.


        Bhagavad Gita. 2.13
        Ruumiillistunut sielu vaihtaa vähitellen lapsen kehosta nuoren miehen kehoon ja sitten vanhan miehen kehoon, ja samalla tavalla sielu siirtyy kuoleman jälkeen toiseen kehoon. Henkilö, joka on tietoinen omasta henkisestä luonteestaan, ei hämmenny tällaisesta muutoksesta.

        Bhagavad Gita 2.20
        Sielu ei synny eikä kuole. Hän ei ole koskaan syntynyt, ei synny eikä tule koskaan syntymään. Hän on syntymätön, ikuinen, aina olemassa oleva ja alkuperäinen. Hän ei tuhoudu, kun keho kuolee.

        Bhagavad Gita. 2.12
        Koskaan ei ole ollut aikaa, jolloin Minua, sinua ja kaikkia näitä kuninkaita ei olisi ollut olemassa, eikä kukaan meistä lakkaa olemasta tulevaisuudessakaan.


        Kuolema on viiden aistin kyvyttömyys havaita ulkomaailman esineitä. Kun aistien toiminta lakkaa, sielu ei kuitenkaan kuole, vaan odottaa siihen asti, kunnes aistit heräävät jälleen henkiin uudessa ruumiissa. Vain liha pelkää kuolemaa, sielulle kuolema on tilaisuus toteuttaa kuolemattomuutensa. Kuolemaa ei tarvitse pelätä, sillä kuolema on vain kyvyttömyyttä havaita ulkoista petosta aisteilla. Vain se, joka elää lihan tyydyttämiseksi, kuolee. Kuoleman voittamiseksi riittää, että tuntee oman ikuisen luontonsa. Sinun on tuhottava omistajuuden tunne ja murrettava ulkomaailmaan liittyvät siteet. Luovu kaikesta, mikä sitoo sinut näkyvään todellisuuteen. Anna valemaailman huolehtia kehostasi. Jätä itsellesi vain äly. Sen avulla oivallat todellisen itsesi ja voitat kuolemanpelon.
        (Vyasa)


        Kaikki muistomme tallentuvat mieleemme. Mieli on järjestelmä, joka analysoi aisteistamme saatua tietoa. Kuoleman hetkellä, kun tämän elämän prarabdha-karma on jo käytetty loppuun, mieli lakkaa vastaanottamasta tietoa tämän kehon aisteista. Mielen ja aistien välisen yhteyden katkeamista kutsutaan kehon kuolemaksi.
        Kuvittele, että sinä, joka olet sukellusveneessä, et yhtäkkiä pysty enää ohjaamaan sitä - se ei ota vastaan käskyjäsi. Moottori pysähtyy, peräsin ei tottele, teillä ei ole yhteyttä ulkomaailman kohteisiin. Sukellusveneen ohjausmekanismin katkaiseminen merkitsee sukellusveneen kuolemaa. Ja aineelliset aistimme yhdistävät sielumme aineelliseen maailmaan, ja jos tämä yhteys katkeaa, se tarkoittaa, että aineellista maailmaa ei enää ole olemassa meille.
        Juuri näin tapahtuu kuoleman hetkellä. Kehon siteet katkeavat ja sielu menettää kosketuksensa tämän maailman nautintoihin. Mutta se kaipaa voimakkaasti näitä nautintoja, ja niinpä se saa uuden ruumiin, ja uuden inkarnaation aikana uudet tunteet yhdistyvät vanhaan hienojakoiseen ruumiiseen, ja sielu saa tilaisuuden kokea aistillisia nautintoja uudelleen.
        Kuoleman hetki on yksinkertaisesti yhteyden katoaminen aineelliseen kehoon. Mutta koska ihmisellä, joka on kuolematon sielu, on halu jatkaa viihtymistä aineellisessa maailmassa, jossa kukaan ei valitettavasti ole turvassa sairauksilta ja vanhuudelta, hän palaa yhä uudelleen ja uudelleen samaan paikkaan.
        Niinpä menemme elämästä toiseen aineellisten halujemme kanssa, ja meille annetaan uusi keho ja uudistetut aistit, ja opimme hallitsemaan niitä uudestaan.
        Se on kuin meidät siirrettäisiin sukellusveneestä lentokoneeseen. Ja sukellusvenemiehen olisi opittava lentäjän taidot. Näin opimme lapsena istumaan, kävelemään, puhumaan jne. Ja sielu joutuu niin uusien tunteiden virran vangiksi, että se unohtaa täysin menneisyytensä, ja tiedot menneisyydestä ovat ikään kuin arkistoituna lukuisten tiedostojen joukkoon alitajuntaamme. Nyt elämme täysin lentäjän tunteiden ja tuntemusten mukaan ja unohdamme, että olimme ennen sukellusvenemies. Joskus näemme epäilyttäviä unia edellisistä elämistä.

        Keho on sielun harhojen biologinen ilmentymä.

        Sielu (élan vital) etsii onnea, halujen täyttymistä. Tässä pyrkimyksessään se ruumiillistuu erilaisiin kehoihin ja elämänmuotoihin, kunnes se syntyy ihmiskehoon. Jos tarkastelemme erilaisia elämänmuotoja, havaitsemme tietoisuuden asteittaisen kehittymisen, tunteiden ja havaintojen kehittymisen sekä vapaan tahdon ilmaisemisen. Mikä ohjaa evoluutiota? Tietoisuus. Kaikki kumpuaa tietoisuudesta. Elämän olosuhteiden ja itse kehon havaitseminen on mahdollista tietoisuuden ansiosta.
        Kuun heijastuminen vesistön pinnalla auttaa meitä ymmärtämään tämän. Kun vesi aaltoilee, heijastus värähtelee ja aaltoilee aaltojen mukana. Kuu itse loistaa taivaalla tasaisesti ja liikkumattomana. Myös sielu loistaa henkisestä sijainnistaan (ajan ja avaruuden tuolla puolen), joka heijastuu aineesta vääristyneen tietoisuuden kautta ruumiillisen olemassaolon vaihtelevissa olosuhteissa. Keho on sielun harhojen biologinen ilmentymä. Kehon synnyttää itseilmaisu, joka perustuu väärään käsitykseen itsestä, hienovaraisesta karkeaan, kerros kerrokselta: ego, äly, mieli ja aistit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keho on sielun harhojen biologinen ilmentymä.

        Sielu (élan vital) etsii onnea, halujen täyttymistä. Tässä pyrkimyksessään se ruumiillistuu erilaisiin kehoihin ja elämänmuotoihin, kunnes se syntyy ihmiskehoon. Jos tarkastelemme erilaisia elämänmuotoja, havaitsemme tietoisuuden asteittaisen kehittymisen, tunteiden ja havaintojen kehittymisen sekä vapaan tahdon ilmaisemisen. Mikä ohjaa evoluutiota? Tietoisuus. Kaikki kumpuaa tietoisuudesta. Elämän olosuhteiden ja itse kehon havaitseminen on mahdollista tietoisuuden ansiosta.
        Kuun heijastuminen vesistön pinnalla auttaa meitä ymmärtämään tämän. Kun vesi aaltoilee, heijastus värähtelee ja aaltoilee aaltojen mukana. Kuu itse loistaa taivaalla tasaisesti ja liikkumattomana. Myös sielu loistaa henkisestä sijainnistaan (ajan ja avaruuden tuolla puolen), joka heijastuu aineesta vääristyneen tietoisuuden kautta ruumiillisen olemassaolon vaihtelevissa olosuhteissa. Keho on sielun harhojen biologinen ilmentymä. Kehon synnyttää itseilmaisu, joka perustuu väärään käsitykseen itsestä, hienovaraisesta karkeaan, kerros kerrokselta: ego, äly, mieli ja aistit.

        NO sittenhän tämä on totta,,,


        " SILMÄT OVAT SIELUN PEILIT "

        tosi on silmät kertoo ihmisestä paljon

        hyvyyden ja pahuuden jos OSAA KATSOA siis TULKITA

        kaikki ei osaa ja
        heijastumiseen vaikuttaa omatki ajatukset kuinka toisen ihmisen näkee ,,,

        siis asia ei olekaa niin yksinkertainen,

        vaan aina vaikuttaa kaikkeen ihminen itse ajatuksineen,


    • Anonyymi

      Jäin miettimään, että sielu on kuolematon. Oliko sitten ne kuolemattomat sielut Adamilla ja Evalla ja näiden "sieluja" olemme kaikki?

      Uskomaton olettamus minun järjelleni.

      • Anonyymi

        niinhän se on,
        ei kaikkea tarvitse koettaa ymmärtää ihmisen , vajavaisen ihmisen viisaudella,

        "Totisesti , sinä olet salattu Jumala , sinä Jumala , Israelin Vapahtaja." Jes: 45: 15


      • Anonyymi

        Älkää ottako kaikkea kirjaimellisesti mitä Raamatussa kerrotaan. Ihmisiä oli luotu useiden toimesta jo enemm sitä hieman sepitettyä tarinaa.
        Saatanan palvojat ja Vatikaani, roomaal katoliset salaseurat,masonit ovat muuttanee teitä itseään sopivaksi. Uskonnot ovat samanlainen kontrolli valta rakenne ihmisä vastaan kuin hallitukset. Ikävintä on että valkoiset ovat omaksuneet liikaa vääriä ja valhe juttuja toisiaan vastaan. Ihmiskunnan viholliset onnistuneet pitää meidät tietämättöminä kaikesta omasta menneisyydestä ja siten helppoja alistaa ja rahastaa. Korruptio ja pahat tavat ja teot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää ottako kaikkea kirjaimellisesti mitä Raamatussa kerrotaan. Ihmisiä oli luotu useiden toimesta jo enemm sitä hieman sepitettyä tarinaa.
        Saatanan palvojat ja Vatikaani, roomaal katoliset salaseurat,masonit ovat muuttanee teitä itseään sopivaksi. Uskonnot ovat samanlainen kontrolli valta rakenne ihmisä vastaan kuin hallitukset. Ikävintä on että valkoiset ovat omaksuneet liikaa vääriä ja valhe juttuja toisiaan vastaan. Ihmiskunnan viholliset onnistuneet pitää meidät tietämättöminä kaikesta omasta menneisyydestä ja siten helppoja alistaa ja rahastaa. Korruptio ja pahat tavat ja teot.

        ... muuttaneet itselleen sopiviksi Raamatun tekstit.


    • Anonyymi

      miten se olikaa,

      " LAPSEN USKO "

      siitä jotain sanotaan raamatussa, muistaakseni,, lapsen usko riittää ihmisen pelastamiseen,,,


      minulla on lapsen usko, siis sinisilmäisesti uskon vaan Jeesuksen olemassa oloon
      väittää sitten ateistit mitä ikinä tahansa,
      se usko ei horju
      Jeesus on keskuudessamme ,
      sen vaistoaa kokoajan kaikkialla,
      vaikka emme näe, Jeesus on keskuudessamme,,,

    • Anonyymi

      Vanhan testamentin julma veriuhrien ja koston pimeyden jumala ei ole hyvien ihmisten Jumala, joka on alkulähde kaikelle olemassa olevalle. Jeesus oli opettaja,opas meille ihmisille miten pitäisi elää. Jeesus ei perustanut uskontoja eikä halunnut itseään palvottavan. Pimeyden pahan palvojat keksivät eri uskonnot ja uskomukset jonka kautta ne ovat hallinneet ja alistaneet meitä. Hehän haluavat meiltä vain rahaa,lahjoituksia,testamentteja. Rikolliset järjestöt vievät vain rahanne ei ne auta mitään oikeasti. Roistot varastavat rahat ja ja jotkut lahjoittaa niille vielä verta. Niin lapsellsia meillä ollaan. Lopettakaa tuhlaus ja lahjoitukset Punainen risti on petosta ja ihmsikauppaa mafian perustama. Yk on samanlainen ym järjestöt vain ihmisten hallintaa pahalla kuten politiikka.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Tuli taas vastaan tietoa että Maailman väestön määrää on liioiteltu. Se on 4.3 mrd josta vain 1mrd ihmista on Human rotua eli geenejä riittävästi. Mankind on sitten eri käsite..cainilaisia ym.

      • Anonyymi

        Viite! Kun johonkin faktaan vedotaan, on lähdeviite mainittava, muuten voi käydä niin, että jotkut eivät usko.
        Sinun väitteesi on tuulesta temmattu.


      • Anonyymi

        Vielä luotettavampi henkilö sanoi väestö määräksi 3.4. Mrd noin vuosi sitten.
        Kaikki ihmisen näköiset eivät ole human lajia. Mankind humans tarkoittaa anunnaki humans. Asioita manipuloidaan ja valehdellaan niin tieteessä kuin historiassa. Ilmastomuutos on valhe.
        Se mitä opetettiin kouluissa ja olemme kuullet tai lukeneet ei ole aina totta.
        Totuuksia tulee kun aika on kypsä.


      • Anonyymi

        Viitaten kommenttisi sisältöön, mihin muuhun kuin "Human"-rotuun itse kuulut?


    • Anonyymi

      Suoralinja viimeiseen sijoituspaikkaamme - on muuten k v a r k k i p i l v i on 7/24 aina auki.

      Tulemme tapaamaan siellä myös ns. Nasareanmiehen.
      Kvarkkimassassa olemme niin pieniä, että nuppineulan kärkeen meitä mahtuisi kokonaisen kaupungin väki.

      Sitten meillä yhä vouhkataan "ikuisesta elämästä".
      Sekin aika on edessä, että kaikki maapallon elämä löytyy siitä samasta pilvestä.

      Niitä "elämänpilviä" universumissa on laskematon määrä.
      On myös laskettu, että lopulta tunnettu Universumikin tuhoutuu pimeän energian sen repiessä hajalle.
      .että.

    • Anonyymi

      " Jumalalla Suurella Luojalla ei ole mitään tekemistä ihmisten tekemien uskontojen kanssa. "
      Joten uskonnot teki pimeät voimat kuten muutkin vaikeudet elämälle.
      Eliitti on aina palvelut epäjumalia satanistista olentoja.

      • Anonyymi

        Jos ei nyt ihan "pimeät voimat", niiin ihminen kuitenkin.


    • Anonyymi

      " An omnipotent loving God:

      - doesn't have rivals
      - never needs blood
      - doesn't have fragile feelings
      - doesn't command humans to harm
      - doesn't torture souls in hell
      - isn't a character in a book but every character in every book

      Humans were tricked by negative ETs playing God "

    • Anonyymi

      "Gold is the money of kings;
      silver is the money of gentlemen;
      barter is the money of peasants;
      debt is the money of slaves."
      ~ Norm Franz

      " We’re all slaves in the 3D matrix "

      • Anonyymi

        Minä kuolin kerran.
        En ihan taivaassa käynyt, mutta jo "autuaitten mailla". En olisi halunnut tulla takaisin.
        Sen muistan, että ymmärsin silloin, miten piti ymmärtää. Katselin maailmaa ihan toiselta kantilta, ja katselen vieläkin. Selvää suojelusta ja johdatusta on.
        Mutta minun aika ei ollut vielä. Oli pienet lapset ja se tehtävä, mitä minun on ollut tarkoitus tehdä. Melko mahdoton tehtävä, mutta minua on "johdatettu" ja olen sittenkin jaksanut. Sitä olen vieläkin tekemässä.
        Näen asioita. Vaistoan. Tunnen vaaran ja tunnen, milloin joku tarttee apua. Autan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kuolin kerran.
        En ihan taivaassa käynyt, mutta jo "autuaitten mailla". En olisi halunnut tulla takaisin.
        Sen muistan, että ymmärsin silloin, miten piti ymmärtää. Katselin maailmaa ihan toiselta kantilta, ja katselen vieläkin. Selvää suojelusta ja johdatusta on.
        Mutta minun aika ei ollut vielä. Oli pienet lapset ja se tehtävä, mitä minun on ollut tarkoitus tehdä. Melko mahdoton tehtävä, mutta minua on "johdatettu" ja olen sittenkin jaksanut. Sitä olen vieläkin tekemässä.
        Näen asioita. Vaistoan. Tunnen vaaran ja tunnen, milloin joku tarttee apua. Autan.

        Minäki näen ennakkoon asioita,
        en haluais nähdä,
        usein tai aina marmatan luojalle, " en halua tietää etukäteen " ei se luoja kuule antaa vaan nähä juttuja etukäteen,
        mutt
        ikinä en kerro kellekää mitä näen tai olen nähny,
        EI kuulu minun tehtävään,,,, luoja tietää ja ohjaa suojelee ja varjelee
        se tunne on lohdullinen ihana ja tietää olevansa aina turvassa,


    • Anonyymi

      On ainaki suojelusenkeli kokoajan mukana,
      sen tunnen ja tiedän olevan aina läsnä, vaikka en näekkään, se vaan on,,
      eikä se jätä mua ikinä , se on ja pysyy menin minne ikinä,
      kai se sieluki sitten on ,,

    • Anonyymi

      Mistä tai miten me ihmiset, human laji tiedämme että meillä on sielu? Tiedän, että meillä on sielu.

      • Anonyymi

        En tiedä, mutta kannattaisiko alkaa tutustumaan omaan alitajuntaansa, jospa se löytyisi jostain sieltä, tuntemattomalta tieltä.


      • Anonyymi

        Minä olen lukenut sen netistä jossa sanottu että sielu on kuolematon ja kuoltua siirtyy toiseen syntyvään ihmiseen. Siinä on joku välivaihe jollakin pitempi jollakin lyhyempi. Tämä asia selviää kyllä jonkun ajan päästä kaiken muun ohella. Emme muista niitä entisiä elämiä täällä,itse koska se häiritsisi uutta elämää.
        Ihmiset ovat luotuja. Evoluutio on valhe jonka katoliset,sionisti ä,muurarit valehtelevat. He ovat myös muuttaneet Raamatun alkuperäisiä tekstejä pitääkseen ihmisä pelossa ja hallitakseen meitä omista syistään. Veriuhrista puhuminen pitää lopettaa Jeesuksen yhteydessä, se ei ole oikea vaan satanistien epäjumalien tapa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen lukenut sen netistä jossa sanottu että sielu on kuolematon ja kuoltua siirtyy toiseen syntyvään ihmiseen. Siinä on joku välivaihe jollakin pitempi jollakin lyhyempi. Tämä asia selviää kyllä jonkun ajan päästä kaiken muun ohella. Emme muista niitä entisiä elämiä täällä,itse koska se häiritsisi uutta elämää.
        Ihmiset ovat luotuja. Evoluutio on valhe jonka katoliset,sionisti ä,muurarit valehtelevat. He ovat myös muuttaneet Raamatun alkuperäisiä tekstejä pitääkseen ihmisä pelossa ja hallitakseen meitä omista syistään. Veriuhrista puhuminen pitää lopettaa Jeesuksen yhteydessä, se ei ole oikea vaan satanistien epäjumalien tapa.

        Tuo sinun ajatus vaikuttaa sielunvaellus-opilta


        itse olen kristitty ja hyvin vakaasti uskon jeesukseen kristukseen ja raamatunsanaan siis hyvyyden ja pahuuden olemassa oloon ja totuuteen,

        kaikesta huolimatta joskus tuntuu kuin olisin eläny maanpäällä ennenki,
        ehkä johtuu perityistä geeneistä
        ja dna:n muka tuomista perinnöllisyys tekijöistä,

        kummallisia outoja tapahtumia kuin olisin itse ne kokenu,

        kaikesta huolimatta luotan jeesukseen ja suojelusenkeleihin,
        ne on aina mun mukana meninin sitten minne tahansa, vaikka en niitä näe , mutta tunnen niitten olemassa olon aina,
        en ikinä ole yksin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo sinun ajatus vaikuttaa sielunvaellus-opilta


        itse olen kristitty ja hyvin vakaasti uskon jeesukseen kristukseen ja raamatunsanaan siis hyvyyden ja pahuuden olemassa oloon ja totuuteen,

        kaikesta huolimatta joskus tuntuu kuin olisin eläny maanpäällä ennenki,
        ehkä johtuu perityistä geeneistä
        ja dna:n muka tuomista perinnöllisyys tekijöistä,

        kummallisia outoja tapahtumia kuin olisin itse ne kokenu,

        kaikesta huolimatta luotan jeesukseen ja suojelusenkeleihin,
        ne on aina mun mukana meninin sitten minne tahansa, vaikka en niitä näe , mutta tunnen niitten olemassa olon aina,
        en ikinä ole yksin,

        Mistä luulet Jumalan lähettelilään opettaja Jeesuksen saapuneen tänne? Jeesus tuli maan ulkopuolelta 7 eri alueen Pleijadien Merope ryhmästä. Hän sinne hän lähti takaisin. Heitä on kuvattu Raamatussa.ä enkeleiksi. Pleijadilaiset ovat auttaneet meitä maan ihmislajia kehittymään parantamalla geneettisesti ja opettamalla selviytymään tuomalla ruoka ja eläinlajeja aikoinaan. Jumala on kaiken näkymätön alkuvoima lähde, ei persoona ja käytännön luomista ja avustustyötä ympöri galaksia tekivät ja tekevät erittäin teknisesti pitkälle edistyneet hyväntahtoiset maan luomiseen osallistuneet 5 maan ulkopuolista lajia joista juuri em pleijadil ovat eniten ulkonäöltään ihmislajia muistuttavia. He ovat myös suojelijoita ja estäneet pahantahtoisia lajeja lähestymästä meidän maa alueita. Man ulkopuoliset em seuraavat kehittävämme mutta eivä voi puuttua tekemisiimme,univesaali laki ja vapaa tahto ja meidän täällä on itse päästävä eroon huonoista asioista ja vioista täällä. Tietoisuuden tason on noustava täällä jotta voimme siirtyä ylemmäksi. Elämä on kuin koulu.
        Hyvän ja pahan jatkuva taistelu on ollut menossa ja ihmisllä on vapaa tahto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä luulet Jumalan lähettelilään opettaja Jeesuksen saapuneen tänne? Jeesus tuli maan ulkopuolelta 7 eri alueen Pleijadien Merope ryhmästä. Hän sinne hän lähti takaisin. Heitä on kuvattu Raamatussa.ä enkeleiksi. Pleijadilaiset ovat auttaneet meitä maan ihmislajia kehittymään parantamalla geneettisesti ja opettamalla selviytymään tuomalla ruoka ja eläinlajeja aikoinaan. Jumala on kaiken näkymätön alkuvoima lähde, ei persoona ja käytännön luomista ja avustustyötä ympöri galaksia tekivät ja tekevät erittäin teknisesti pitkälle edistyneet hyväntahtoiset maan luomiseen osallistuneet 5 maan ulkopuolista lajia joista juuri em pleijadil ovat eniten ulkonäöltään ihmislajia muistuttavia. He ovat myös suojelijoita ja estäneet pahantahtoisia lajeja lähestymästä meidän maa alueita. Man ulkopuoliset em seuraavat kehittävämme mutta eivä voi puuttua tekemisiimme,univesaali laki ja vapaa tahto ja meidän täällä on itse päästävä eroon huonoista asioista ja vioista täällä. Tietoisuuden tason on noustava täällä jotta voimme siirtyä ylemmäksi. Elämä on kuin koulu.
        Hyvän ja pahan jatkuva taistelu on ollut menossa ja ihmisllä on vapaa tahto.

        V2017 lähtien on eräällä pleijadilaisella ollut Twitter tili ja netti sivusto. On varmaan muitakin ja he kertovat jakavat asioista. Heitä on ollut aina joukossamme,he näyttävät samanlaislta kun me valkoinen rotu.He ovat inkartoinet tänne lapsena ja heillä eimole muistoja mistä tulivat vaan heille paljastuu tehtävä myöhemmin. Ihminen ei tarvitse uskontoja jotka keksitty jesuiitat yms vain eksyttämään pois totuudesta. Raamattua on muutettu saatanpalvojien eduksi. Toinen asia on korruptoitu politiikka jolla langenneet pelaavat. Vallankäyttö ja vahingon teko on hyvin laajaa. Paha puoli on ihmiskunnan vihollisia. Tästähän tässä.viime aikoina on kysymys kaikessa. Ne haluavaa estää ihmisen kehitystä koska menettävät otteensa ja vallan. Ne ovat pitäneet meidät tietämättöminä mene ulkopuolisista olennoista ja heidän krs uosia edellä olevasta edistymisestä.


    • Anonyymi

      " Jumala ei ole Hän, engl He, hän ei ole ihminen, human, henkilö, ei kuva patsas eikä mikään uskonto.
      Jumala on elekromagneettinen energia pulssi, jenergia joka antaa elämiä ja elämää kaikenlaisille asioille "

      • Anonyymi

        Tämän alkulähteen Luojan käytännön työtä tekevät meitä miljardeja vuosia edistyneemmät maan ulkopuoliset valolennot, enkelit joista Raamattukin jotain kertoo. Asuttuja paikkoja on runsaasti. He valvovat ja suojelevat galaksin asioita ja etsivät autettavia ryhmiä ja he löysivät meidät aikojen alussa jolloin olimme heikkoja täällä emmekä olisi selviytyneet ilman apua. He ovat hyväntahtoisia ja olemme tavallaan heidän lapsia mutta eivät voi puuttua suoraan meidän ongelmiin. Ihmisten täällä täytyy itse löytää ratkaisuja jos asiat ovat huonosti.
        He ovat myös auttaneet ihmisiä kehittymään planeetalla kauan sitten neuvomalla ja antamalla kasveja ym ruoka tuotantoon liityvää. Jonain päivänä saamme tärkeimpiä tietoja omasta menneisyydestä ja minlälaista on muualla. Meidän on saavutettava riittävästi ymmärrystä tajuta asioita. On 4 kehitystasoa ja me maa planeetalla olemme nyt 2 tasolla ja olemme siirtymässä ylöspäin 3 asettta kohti tietoisuudessa.


    • Anonyymi

      Jumalan valtakunta on keskuudessamme tälläki hetkellä,
      se on se pimeä-energia
      jonka tiedemiehet jo tietää olevan olemassa
      jota kiivaasti tutkitaan,
      jota eivät ainakaa vielä saa ihmiskunnan käyttöön,

      se vaikuttaa ihmisen ajatusmaailmaan, ajatuksiin voimakkaasti,
      toteuttaa ihmisen pyyntöjä jotka on vain hyviä,
      huomatkaa,, v a i n hyviä , pimeä energia edustaa vain hyvyyttä,
      ja ihmiselle hyödyllisiä asioita,
      suojelee ja varjelee ihmistä,
      ohjaa oikeaan,
      se on pahuuden vastavoima, vastakohta,
      voittaa aina pahuuden,
      pahuus jää aina toiseksi jopa pakenee hyvyyttä,

    • Anonyymi

      Nielu on. Siitä voi olla varma. Mitä se muuttaisi jos tulisi tulisi tulokseen,
      että on tai ei ole sielua ?
      Yksikään patologi ei ole löytänyt ihmisestä sielua.

      • Anonyymi

        Onko yksinkertaisuutensa ihan pakko ilmoittaa julkisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko yksinkertaisuutensa ihan pakko ilmoittaa julkisesti?

        Tosiasian toteaminen ei ole yksinkertaisuutta. Se on viisautta.
        Niin sanoi aikoinaan jo presidentti Paasikivi,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasian toteaminen ei ole yksinkertaisuutta. Se on viisautta.
        Niin sanoi aikoinaan jo presidentti Paasikivi,

        Tosiasia on vain se, että olet t_hm_.


    • Anonyymi

      Miksi ei ole löytäny sielua ihmisellä , onhan sika myös rotta Hän! Ihmettelen.

    • Anonyymi

      Christian Today lehdessä olevasta lainattua tekstiä 4.12.2023 :

      "Ehkä nyt on ihanteellinen aika kristityille alkaa esittää vakavia mitä jos -kysymyksiä... Enkeliolennot ovat esimerkki Raamatussa mainitusta elämästä Maan ulkopuolella - olivatpa ne kuinka erilaisia ​​tahansa muusta biologisesta elämästä tahansa."

      EXTRARESTRIAL tarkoittaa "syntyneitä, olemassa olevia tai esiintyviä maan tai sen ilmakehän ulkopuolella".
      Enkelit ovat maan ulkopuolisia. He eivät ole maasta. He eivät matkusta lentävissä vaunuissa, vaan avaruusaluksissa.
      Huolimatta siitä, mitä jotkut uskovat, Jumala-lähde ei luonut universumia, jossa vain pahat olennot jättäisivät maapallon ainutlaatuiseksi pyhäksi paikaksi.
      Kaikilla olennoilla on vapaa tahto. Itse asiassa on hyväntahtoisia "muukalaisia" maailmoja, jotka säälivät planeettoja, jotka edelleen kohtelevat omiaan kuten ihmiset. "

    • Anonyymi

      Onko ihmisellä human laji sielu vai ei? Jotkut oli täällä sitä mieltä ettei ole ja kuoleman jälkeistä elämää ei ole. Kaikki loppuu siihen.

    • Anonyymi

      Uskon ja koen, että minussa elää sielu.

    • Anonyymi

      Ihmisellä on sielu ja se pelastuu taivaaseen uudestisyntymän kautta ja se rtapahtuu, kun pyytää Jeesusta tulemaan sydämmeen ja sitten tunnustaa se uskon jollekin, sillä Raamattu sanoo, että sdämmen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustamisellal pelastutaan. Tässä lisää. https://www.youtube.com/watch?v=XfuPQvZqgBo

      • Anonyymi

        Jeesus auttaa aina, on niin ihmeen hyvä!


    • Anonyymi

      Ihmisellä on sielu mutta yli 80 vuotiaalla ei tietennään enää mitä hän sillä tekisi

      • Anonyymi

        Vanhan sielu on ehkä valmistunut tulevaan muutokseen. Kysymys on ihmisestå itsestään ja hänen valinnoistaan elämässä. Ei tarvita raamatun lukua ja kirkossa käyntejä yms koska ne ei liity tähän ylösnousemukseen. Ihmisen valinnat, arvot ja teot,moraali, rehellisyys yms. Olemme eläneet ja elämme yhä 3D, ulottuvuudessa täällä maa planeetalla ja kun olemme kehittyneet tarpeeksi maan ulkopuoliset paljon meitä edellä olevat jumalallista kykyjä omaavat luoja ryhmät käynnistävät muutoksen jossa olosuhteet muuttuvat 5D tiheyteen jossa on helpompi elää, uusia kykyjä. Jumala on elektomagneettinen pulssi,alkulähde,boima, joka mahdollsitaa kaiken elävän ja elämän. Hän ei ole persoona,fyysinen henlilö. Meidän kykyjä havanmoida ja nähdä asioita täällä on ollut rajoittunut. Emme menetä mitään emme siirry muualle asumaan. Kukaan ei kuole tässä siirtymässä. Meitä on pidetty tietämättöminä maan ulkopuolisista ja vain peloteltu. Paljon pahaa ja rikoksia kansoille, ihmsiille tehneet jäävät jälkeen 3D. Hyvät jättävät pahat toimijat taakseen. On 2 ns aikajanaa, ylempi ja alempi. Jeesus tuli aikoinaan valmistelemaan meitä tulevaan.
        Kysymys on pitkästä kehitys prosessista jossa on ollut hidasteita joita pahat meille tehneet.


    • Anonyymi

      " Uskonnot edistävät negatiivisten ET:iden (Fallen Angels) palvontaa, jotka leikkivät Jumalaa jättäen huomiotta positiiviset ET:t (enkelit), jotka todella parantavat meitä." Jeesus oli yksi heistä. Positiiviset enkeli olennot ovat mukana sielun suunnitelmissa ja auttoivat aikojen alussa ihmisten kehityksessä ja ihmisilaji human ei olisi kehittynyt ilman heitä tarpeeksi pysyäkseen hengissä.
      Jumala ei ole henkilö, joka auttaa meitä, enkelit ovat. "

    • Anonyymi

      Tottakai ihmisellä on sielu ja Jumala huolehtii sielustamme kuolemamme
      jälkeen.

      • Anonyymi
        UUSI

        Luin juuri hiljattan että joku? en muista nyt Twitterissä, että " kaikki jotka ovat joskus eläneet ovat elossa ."
        Jumala on pääluoja eikä ole fyysinen henkilö ja tekee mahdolliseski, on alkulähde , alkuvoima energia elektorooninnen pulssi aikelle olevaiselle maailmassa.
        Elohimiksi sanotaan muutamaa krs vuosia vanhempia rotuja aurinkokunnassamme jotka ovat fyysessä kehossa muodossa olemassa. Heillä on jumalaisia voimia. Raamatussa heitä,kutsutaan enkeleiksi,valo olennoksi samoin tekivät ne jotka heitä kohtasivat. Em Elohim ryhmä on auttanu kautta aikain muita kehittymään auttamalla, suojelemalla. Alkuaikoina löysivät tämäkin planeetan ja auttoivat.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin juuri hiljattan että joku? en muista nyt Twitterissä, että " kaikki jotka ovat joskus eläneet ovat elossa ."
        Jumala on pääluoja eikä ole fyysinen henkilö ja tekee mahdolliseski, on alkulähde , alkuvoima energia elektorooninnen pulssi aikelle olevaiselle maailmassa.
        Elohimiksi sanotaan muutamaa krs vuosia vanhempia rotuja aurinkokunnassamme jotka ovat fyysessä kehossa muodossa olemassa. Heillä on jumalaisia voimia. Raamatussa heitä,kutsutaan enkeleiksi,valo olennoksi samoin tekivät ne jotka heitä kohtasivat. Em Elohim ryhmä on auttanu kautta aikain muita kehittymään auttamalla, suojelemalla. Alkuaikoina löysivät tämäkin planeetan ja auttoivat.

        Virhe txt .. korjaan siis : muutamia meitä ihmisiä miljardeja vuosia vanhempia ja kehittyneenpiä et rotuja..


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Virhe txt .. korjaan siis : muutamia meitä ihmisiä miljardeja vuosia vanhempia ja kehittyneenpiä et rotuja..

        Tablettini näppäimistö on seonnut. Ei tahdo saa mitään oikein. Onkohan se häirintää jotta txt saa vaikeaksi ymmärtää.


    • Anonyymi
      UUSI

      Alotukseen :

      ON TIETENKI IHMISELLÄ SIELU !

    • Anonyymi
      UUSI

      Kun ihminen kuolee, sielu nousee ylös ja ihminen on tyhjä kuori sen jälkeen.

      Saan aina avun Jeesukselta vaikean tehtävän kohdalla, kun pyydän, auta!

      Saan voimaa, että pystyn asian tekemään.

      • Anonyymi
        UUSI

        Samoin,
        jo kymmeniä kymmeniä vuosia,
        ainoa turva elämän tiellä.


    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe