Nuorena palvelutalossa asuminen.

Anonyymi-ap

Ol6-vuotias "moen 2niongelmaiseksi" kutsuttu mies. Diagnooseina on mm: ADHD, Asperger, ja olen jonkinlainen a-sosiaalinen persoonallisuus. Päihdeongelmaa ollut myös nuorempana.

Vankilan olen ihme kyllä onnistunut välttämään, mutta sakkoja ja ehdonalaista on tullut.

Päiväkotiajoista en oikein muista mitään. todettiin vain, että olen tavallista vilkkaampi.

Koulussa ajauduin usein ongelmiin toisten kanssa. Tappelin mielelläni ja haastoin riitaa. Olin usein ongelmissa opettajien kanssa. En ollut tunneilla hiljaa ja melusin ja haistattelin opettajille.

No minusta tehtiin lastensuojeluilmoituksia ja 7 luokalla minut sijoitettiin lastensuojeluyksikköön asumaan. Siellä oli muita hieman kaltaisiani nuoria.

Siinä me porukalla kuljeskeltiin eri kaupunginosissa tekemässä milloin mitäkin. Joskus öisin hiippailtiin omakotitaloalueelle ja naarmutettiin kalliita luksus autoja. Mersuja, Bemareita, Porscheja ja joskus ihan mitä sattui, pöllittiin fillareita ja rikottiin lasten leluja. Tuhrittiin ihmisten pihoja virtsaamalla ja ulostamalla mm. kukka-istutuksiin ja revittiin pihalle istutetuista puista oksia jne...

Me vietiin eri naapureiden pihalla olevaa omaisuutta toisten naapureiden pihoille ja taisivat asukkaat luulla, että naapuri on käynyt varkaissa. Töhrittiin hienojen omakotitalojen seiniä spraymaalilla. Eräs kaverini piirsi erään selkeästi rikkaan omistajan talon seinään ison hakaristin ja tekstin "tässä asuu pedofiili."

Sitten saimme kerran poliisin yöllä perään, kun mentiin porukalla erään mäen päälle ja heiteltiin isoja kiviä mäen alla olevaan taloon. Siellä meni ikkuna rikki ja katosta hajosi tiiliä.
Pääsimme kuitenkin poliisia karkuun erään lähistöllä olevan talon pihalla olevaan leikkimökkiin.

Tuohon aikaan me porukassa impattiin aika paljon ja polteltiin pilveä.
Poliisin kanssa jouduin tekemisiin, kun jollain oli ollut kameravalvonta pihalla. No meidäthän tunnistettiin nopeasti.

Minä olin jo 17v ja käynyt vain peruskoulun. Sain n. 4000e sakkoja ja 12000e korvausvaatimuksia, sekä 4-kuukautta ehdollista. Armeijaan en joutunut. Enkä ole koskaan ollut töissä.

Olen myös mielenterveyspalveluiden asiakas. Välillä sossutädit pohti kuuluisinko vammaispalveluihin, mutta sinne en todellakaan kuulunut. Sain psykologintesteissä 117 äö pistettä.

Nyt on lääkitys päällä, se on rauhoittanut elämää. Olen asunut jo noin 6-vuotta yksityisessä palvelutalossa. Olen päivittäin hoitohenkilökunnan kanssa tekemisissä. Osa niistä on ihan täysiä mulkkuja.

Veroprosenttini on puhdas nolla 0%. Suurin osa minulle myönnetyistä tuista menee palvelutalon maksuihin, vuokraan ruokaan ym.
Minulla on edunvalvoja ja saan 100e käyttörahaa kuussa. Lopetin tupakanpolton ja nyt mulle jää rahalippaaseen n.30e kuussa säästöön. Pankkiin en rahoja talleta koska silloin, edunvalvoja huomaa ne ja niillä maksetaan minun vuokrakuluja, ja vielä niitä vanhoja korvausvaatimuksia, mitä lie? ym...

Päivisin, tai lähinnä öisin pelaan tietokoneella. Sain tietokoneen lahjoituksena kirkon diakonia avusta. Ylensä päivät nukun ja iltapäivisin syön talon tarjoamaa sapuskaa. Peseydyn harvoin, koska ihoon sattuu, kun käyn suihkussa.

En kuitenkaan pidä itseäni syrjäytyneenä. Mites te toiset onko teillä samakaltaisia kohtaloita, tai kokemuksia?

12

798

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Korjausta, koska kone reistailee....,

      Olen 26-vuotias "moniongelmaiseksi" kutsuttu mies. Diagnooseina on mm: ADHD, Asperger, ja olen jonkinlainen a-sosiaalinen persoonallisuus. Päihdeongelmaa ollut myös nuorempana.

      Vankilan olen ihme kyllä onnistunut välttämään, mutta sakkoja ja ehdonalaista on tullut.

      Päiväkotiajoista en oikein muista mitään. todettiin vain, että olen tavallista vilkkaampi.

      Koulussa ajauduin usein ongelmiin toisten kanssa. Tappelin mielelläni ja haastoin riitaa. Olin usein ongelmissa opettajien kanssa. En ollut tunneilla hiljaa ja melusin ja haistattelin opettajille.

      No minusta tehtiin lastensuojeluilmoituksia ja 7 luokalla minut sijoitettiin lastensuojeluyksikköön asumaan. Siellä oli muita hieman kaltaisiani nuoria.

      Siinä me porukalla kuljeskeltiin eri kaupunginosissa tekemässä milloin mitäkin. Joskus öisin hiippailtiin omakotitaloalueelle ja naarmutettiin kalliita luksus autoja. Mersuja, Bemareita, Porscheja ja joskus ihan mitä sattui, pöllittiin fillareita ja rikottiin lasten leluja. Tuhrittiin ihmisten pihoja virtsaamalla ja ulostamalla mm. kukka-istutuksiin ja revittiin pihalle istutetuista puista oksia jne...

      Me vietiin eri naapureiden pihalla olevaa omaisuutta toisten naapureiden pihoille ja taisivat asukkaat luulla, että naapuri on käynyt varkaissa. Töhrittiin hienojen omakotitalojen seiniä spraymaalilla. Eräs kaverini piirsi erään selkeästi rikkaan omistajan talon seinään ison hakaristin ja tekstin "tässä asuu pedofiili."

      Sitten saimme kerran poliisin yöllä perään, kun mentiin porukalla erään mäen päälle ja heiteltiin isoja kiviä mäen alla olevaan taloon. Siellä meni ikkuna rikki ja katosta hajosi tiiliä.
      Pääsimme kuitenkin poliisia karkuun erään lähistöllä olevan talon pihalla olevaan leikkimökkiin.

      Tuohon aikaan me porukassa impattiin aika paljon ja polteltiin pilveä.
      Poliisin kanssa jouduin tekemisiin, kun jollain oli ollut kameravalvonta pihalla. No meidäthän tunnistettiin nopeasti.

      Minä olin jo 17v ja käynyt vain peruskoulun. Sain n. 4000e sakkoja ja 12000e korvausvaatimuksia, sekä 4-kuukautta ehdollista. Armeijaan en joutunut. Enkä ole koskaan ollut töissä.

      Olen myös mielenterveyspalveluiden asiakas. Välillä sossutädit pohti kuuluisinko vammaispalveluihin, mutta sinne en todellakaan kuulunut. Sain psykologintesteissä 117 äö pistettä.

      Nyt on lääkitys päällä, se on rauhoittanut elämää. Olen asunut jo noin 6-vuotta yksityisessä palvelutalossa. Olen päivittäin hoitohenkilökunnan kanssa tekemisissä. Osa niistä on ihan täysiä mulkkuja.

      Veroprosenttini on puhdas nolla 0%. Suurin osa minulle myönnetyistä tuista menee palvelutalon maksuihin, vuokraan ruokaan ym.
      Minulla on edunvalvoja ja saan 100e käyttörahaa kuussa. Lopetin tupakanpolton ja nyt mulle jää rahalippaaseen n.30e kuussa säästöön. Pankkiin en rahoja talleta koska silloin, edunvalvoja huomaa ne ja niillä maksetaan minun vuokrakuluja, ja vielä niitä vanhoja korvausvaatimuksia, mitä lie? ym...

      Päivisin, tai lähinnä öisin pelaan tietokoneella. Sain tietokoneen lahjoituksena kirkon diakonia avusta. Ylensä päivät nukun ja iltapäivisin syön talon tarjoamaa sapuskaa. Peseydyn harvoin, koska ihoon sattuu, kun käyn suihkussa.

      En kuitenkaan pidä itseäni syrjäytyneenä. Mites te toiset onko teillä samakaltaisia kohtaloita, tai kokemuksia?

      • Anonyymi

        Et koe olevasi syrjäytynyt koska saat olla tekemisissä muiden ihmisten kanssa.

        Monet yksin köyhyyteen jätetyt ovat syrjäytyneotä ilman ystäviä ja juttukaveria. Yhteiskunta ei heitä auta.

        Miten koet , miksi yhteiskunta auttaa sinua, rikollista, enemmän kuin syrjäytyneitä? Onko se mielestäsi oikein? Jos ymmärrät eron oikean ja väärän välillä?

        Eikö olisi ennemminkin oikein laittaa muiden omaisuuden tuhoajat ja varkaat autiolle saarelle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et koe olevasi syrjäytynyt koska saat olla tekemisissä muiden ihmisten kanssa.

        Monet yksin köyhyyteen jätetyt ovat syrjäytyneotä ilman ystäviä ja juttukaveria. Yhteiskunta ei heitä auta.

        Miten koet , miksi yhteiskunta auttaa sinua, rikollista, enemmän kuin syrjäytyneitä? Onko se mielestäsi oikein? Jos ymmärrät eron oikean ja väärän välillä?

        Eikö olisi ennemminkin oikein laittaa muiden omaisuuden tuhoajat ja varkaat autiolle saarelle?

        Voisiko tämän karkoituspalvelun ostaa Venäjältä, kun siellä se osataan hyvin.


    • Anonyymi

      Mitä mieltä Outokummussa ollaan ?

      • Anonyymi

        Miks kiusaat kehitysvammasii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks kiusaat kehitysvammasii

        Mitä se hikky hermoilee ihan suotta. Nyt ryhtiä sinne Outokumpuun!


    • Anonyymi

      Aspergerin kanssa vielä pärjää, mutta jos saa lusperger-diagnoosin, niin
      voi heittää toivon koko loppuelämäksi, sillä tulevaisuutta ei enää ole.

    • Anonyymi

      Nuoria kaytetään hyväksi laitoksissa ja kaduilla.

      ENO

      • Anonyymi

        Kertoisitko tarkemmin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisitko tarkemmin .

        Missä viipyy se odotettu Enon raportti.


    • Anonyymi

      "minusta tehtiin lastensuojeluilmoituksia"

      Mitä vanhempasi teki tai tekivät?

      • Anonyymi

        Siihen oli varmaan painavia syitä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6689
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4330
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2760
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2080
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1633
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1071
    Aihe