KYMMENEN KÄSKYN LAKI ON AINA VOIMASSA

Anonyymi-ap

Ihmetellä täytyy, kun monet uskovaksi tunnustautuvat väittävät, ettei 10 käskyn lakia tarvitse noudattaa niin tarkasti tai ainakaan sen kaikkia käskyjä. Tosiasiahan on että pelastus helvetistä ikuiseen elämään on armolahja Jeesuksen Kristuksen sovitusuhrin ansiosta. Tämä lahja ei tule teoista vaan uskon kautta ja armosta. Eli pelastuksen perusta on ainoastaan Jeesuksen Kristuksen sovitusuhri Golgatalla 2000 vuotta sitten, kun me hyväksymme ja vastaanotamme Jeesuksen Vapahtajaksemme ja Herraksemme, niin saamme syntimme anteeksi Hänen sovitusuhrinsa ansiosta.
Mutta aivan yhtä selkee asia on se, että pelastuksen toinen ehto on synnistä luopuminen. Taivaaseen ei pääse syntiä. Ja mikä synti on? 1.Joh.3:4 määrittelee synnin selvästi Jumalan lain(eli 10 käskyn) rikkomiseksi.. Eli toisin sanoen, meidän tulee myös luopua synneistä eli Jumalan lain rikkomuksista, jos mielimme Taivaaseen. Taivaaseen ja ikuisenn elämään ei pääse syntiä. Ja niistä luopuminenhan on sama että käännymme elämään Jumalan lain mukaisesti. Parhaamme mukaan, kaikesta sydämestämme, ettemme tahallaan sitä riko ja tee syntiä. Jeesus on täyttänyt lain puolestamme , meidän ei tarvi täyttää lakia, mutta meidän tulee nouidataa sitä niin, ettemme tahallaan tee syntiä. Hebrealaiskirjeessähän on vakava varroitus siitä, ettei syntiä saa tehdä tahallaan.
Ja Jeesus opetti tämän asian tosi selkeesti. Vuorisaarnassaan Hän sanoi, ettei Hän ole tullut lakia ja profeettoja kumoamaan, eikä laista(10 käskyä) katoa, eikä muutu pieninkään piirto(Matt.5:17-21). Eli ei yksikään käsky, ei edes sapattikäsky, eikä se muutu viikon seitsemänneltä päivältä(lauantai) viikon ensimmäiselle päivälle(sunnuntai), vaikka yhteiskunta onkin muutanut viikon päättymään
sunnuntaille. (vuoden 1973 muutos) ja tosi monet näin väittävät. Tosi selkee juttu.

Monia toki hämää se, että Paavali joissakin kirjeissään kirjoittaa lain olevan kumottu. Mutta näissa kohdissa Paavali ei tarkoita 10 käskyn lakia, vaan sertemonialakia, joka oli väliaikainen laki, ja lakkasi Jeesuksen ristinkuoleman yhteydessä. Sen tarkoitus oli vertauskuvin opettaa Israelin kansaa tulevasta Messiaasta. Mutta sitä ei tarvittu enää senjälkeen, kun Messias oli kuollut sovituskuoleman Golgatalla. Israelilla oli ainakin 4 eri lakia.Mutta niistä ainoastaan 10 käskyn laki on enää voimassa ja se on ja pysyy aina voimassa.

3

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      PSALMI 92.
      Ylistyslaulu vanhurskaan Jumalan kunniaksi.
      VIRSI, sapatinpäivä-laulu.
      2. Hyvä on Herraa kiittää ja veisata kiitosta sinun nimellesi, sinä KORKEIN.
      3. Aamulla julistaa sinun armoasi ja yön tullen sinun totuuttasi.
      7. Järjetön mies ei tätä ymmärrä, eikä sitä älyä tomppeli.

      1234567---

    • Anonyymi

      Ei sen noudattaminen varmaan mahdotonta olisi.
      Minäkin tunnustan rikkoneeni noista käskyistä kaikkia muita, paitsi en ole himoinnut naapurin karjaa.

      • Anonyymi

        Emme ole täydellisiä. Jumalan kymmenenkäskyn laki on kasvattaja Kristukseen.

        1234567---


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe