Omillaan toimeentulevalla on varaa ostaa lohkoperunoita

Anonyymi-ap

Palstalla vaikuttaa olevan paljon köyhyysrajan alapuolella eläviä, jos kerran perunatkin pitää hankkia likaisina. Osa varmasti joutuu itse ne jopa kasvattamaan.

Onneksi olen pelannut korttini oikein, eikä ole noita ongelmia.

65

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kotimaista rosmariini-oliiviöljy lohkopotut on ihan hyvä eines.

    • Anonyymi

      Vaikkei sinulla rahaongelmia ole kun voit ostaa perunasi valmiina lohkoina MUTTA katsos kun rahalla ei voi ostaa kaikkea.
      Täytyy sanoa että parhaat perunat ovat olleet juurikin omasta pellosta otettuja . Maku on 100×parempi kun muissa perunoissa ja niistä tulee myös täydellisen ihania lohkoperunoita.
      Ovat ne sinunkin perunat olleet ihan yhtä likaisia kun muutkin perunat , sehän on fakta.
      Bai tö wei nykyään perunoita saa kaupasta myös pestyinä.
      :D

      • Anonyymi

        Olipa vuodatus. Et takuulla pysty erottamaan jonkun olevan 100x paremman makuista kuin joku muu on. Voit tietenkin pitä toista paremman makuisena, mutta et tuollaista kerrointa voi määrittää.

        Jalostusasteen nostaminen näkyy lopputuotteen hinnassa. Mutta jonkunhan pitää työllistää ja käsien likaaminen ei ole valkoihoisen hommaa. Ja ainakin minä lasken hinnan myös omalle työlle. Perunateatteri ei ole meikäläisen juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa vuodatus. Et takuulla pysty erottamaan jonkun olevan 100x paremman makuista kuin joku muu on. Voit tietenkin pitä toista paremman makuisena, mutta et tuollaista kerrointa voi määrittää.

        Jalostusasteen nostaminen näkyy lopputuotteen hinnassa. Mutta jonkunhan pitää työllistää ja käsien likaaminen ei ole valkoihoisen hommaa. Ja ainakin minä lasken hinnan myös omalle työlle. Perunateatteri ei ole meikäläisen juttu.

        Tyypillisen pikkuporvarin (=wannabe-porvarin) puhetta ",hinta omalle työlle". Voiko naurettavampaa repliikkiä kuulla?
        Teillä käy sitten siivooja, muuten puheesi ovat puuta paskaa. Samoin pyykit pesee ostettu tekijä. Jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillisen pikkuporvarin (=wannabe-porvarin) puhetta ",hinta omalle työlle". Voiko naurettavampaa repliikkiä kuulla?
        Teillä käy sitten siivooja, muuten puheesi ovat puuta paskaa. Samoin pyykit pesee ostettu tekijä. Jne.

        Helpommalla pääsee asumalla koko ajan hotellissa. On aamupalat, huonepalvelu ja minibaari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpommalla pääsee asumalla koko ajan hotellissa. On aamupalat, huonepalvelu ja minibaari.

        Mutta et saa hyviä lohkoperunoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta et saa hyviä lohkoperunoita.

        Joissain hotelleissa on aamupalalla tarjolla myös perunaa paistettuna.


      • Anonyymi

        Parhaimmat perunat on kesällä juuri pellosta ostettuna, ohut kuori jos ollenkaan.
        Kuori muodostuu ihmeteltävän nopeasti. Sitten ne eivät olekaan juuripellostanostettuja. Nämä juuripellostanostetutperunat ovat kalliimpia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhaimmat perunat on kesällä juuri pellosta ostettuna, ohut kuori jos ollenkaan.
        Kuori muodostuu ihmeteltävän nopeasti. Sitten ne eivät olekaan juuripellostanostettuja. Nämä juuripellostanostetutperunat ovat kalliimpia.

        Hitaasti se kuori muodostuu. Niin hitaastsi ettei jaksa seurata sen muodostumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa vuodatus. Et takuulla pysty erottamaan jonkun olevan 100x paremman makuista kuin joku muu on. Voit tietenkin pitä toista paremman makuisena, mutta et tuollaista kerrointa voi määrittää.

        Jalostusasteen nostaminen näkyy lopputuotteen hinnassa. Mutta jonkunhan pitää työllistää ja käsien likaaminen ei ole valkoihoisen hommaa. Ja ainakin minä lasken hinnan myös omalle työlle. Perunateatteri ei ole meikäläisen juttu.

        Olennaista siinä kuitenkin on se paljon parempi maku.
        Iloa tuottaa myös oman perunan kasvatus.
        On ymmärrettävää ettei kaikki ihmiset pidä samoista asioista muttei silti pidä väheksyä toisten työtä ja tekemisen iloa , ei se tee ihmisistä yhtään huonompia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joissain hotelleissa on aamupalalla tarjolla myös perunaa paistettuna.

        Ainakin kanarialla on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta et saa hyviä lohkoperunoita.

        Jos ei rahaa tonnin söhkplqskuun et ole keskitloinen kokoomuslainenvaan köyhä

        Kokomusnon miljonaaöeien puoleu ja ajanvaan miljonäärien etuja


    • Anonyymi

      Rikkaat ei osta, ne teettää. Mutta köyhät osaa tehdä ite.

      • Anonyymi

        Omillaan toimeentuleva ei ole välttämättä rikas. Kaikki köyhät eivät osaa tehdä itse.

        Rikkaistakin tietty porukka osaa tehdä itse, koska eivät olisi välttämättä muuten rikastuneet. Ovat voineet aloittaa lohkoperunoiden valmistamisen autotallissa yksinään, josta sitten business vähitellen laajentunut.


    • Anonyymi

      Rikkailla onkin talousasioissa peukalo keskellä kämmentä.

    • Anonyymi

      Ei ne oman maan perunat kauan riitä jos ei ole säilytystilaa. Ne itseviljellyt on jo aikaa sitten syöty mutta hyviä ovat, kaupan perunat ovat nimittäin teollisuusperunaa. Aidon perunan maun ymmärtää vain se, joka on sellaisen omassa maassaan kasvattanut.

      • Anonyymi

        Perunanviljelijä toimittaa kaupalle perunaa tasaisena virtana. Siis sitä irrallaan myytävää multaperunaa. Valmiiksi muovipusseihin pakatut perunat tulee kaupan oman logistiikkaketjun läpi. Ne vedessä uitetut perunat on kyllä karmeen makuisia, vaikka eivät vielä homeessa olisikaan.


    • Anonyymi

      Melkoinen lisäainekoktail:

      Rainbow 400g Kuorelliset lohkoperunat

      Valmistusmaa
      Belgia

      Ainesosat

      Kuorellinen peruna 92%, auringonkukkaöljy 5% (esipaistamisesta), muunnettu perunatärkkelys, riisijauho, suola, dekstriini, maltodekstriini, dekstroosi, aromi. Perunan alkuperä: EU ja/tai Iso-Britannia.

      • Anonyymi

        Itsevalmistamissa on se idea, että ei tarvii syödä niin paljon lisäaineita.
        Alkaahan se kuormittaan elimistöä ainakin myöhemmällä iällä.
        Ehkä sitä vähän muumioituu. Nuorempana sitä ei niin ajattele.


    • Anonyymi

      Onnittelut. Tuollaiseen auvopieruun eivät muut pysty!

      • Anonyymi

        RIP Auvo & Kultsi,

        Jonnet ei tiedä.


    • Anonyymi

      Köyhyysrajalla ja sen alapuolella ei kalliita perunoita syödä. Ainoastaan keitetyt makaronit on jokapaiväistä ruokaa. Hyvinä päivinä on varaa ripauttaa hyppysellinen suolaa makaronien keitinveteen, siitä tulee jo siedettävä syötävä.

      • Anonyymi

        Tuohan on jo ihan juhlaruokaa millä Saarikkokin laihtuisi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on jo ihan juhlaruokaa millä Saarikkokin laihtuisi!

        Makaroonit on höttöhiilareita. Potaatti on terveystärkkelystä, mutta sitä ei saa paistaa, koska silloin siihen tulee PAH-yhdisteitä, jotka ovat hengenvaarallisia. Keittäminen on sallittua.


    • Anonyymi

      Oikeat perunat vaatii työtä. Muusiinkin pitää kuoria ja keittää! Ei se vaan kaikilta onnistu. Lohkoperunat on helppoja ja parempia itsetehtynä, etenkin kun samassa uunissa voi paistaa kalaa tai lihaa samalla.
      Perunoihin mausteeksi suolaa.savupaprikaa ja öljyä, johan maistuu!

    • Anonyymi

      Annabelle, ja multainen, "likainen", peruna pitää sisällään todellisen maun.

      • Anonyymi

        Lapin puikulaa söisin, mutta saamelaiskäräjät ovat nimestä eri mieltä.


    • Anonyymi

      Väitän, että aloittaja ei edes pystyisi kasvattamaan itse perunoita. Siihen nimittäin tarvitaan osaamista, siemenperunat ja omaa maata. Niitä ei ole kaikilla. Aloittajalla ei ole näistä mitään eikä tule koskaan olemaan. Pakko syödä pakastimen kautta kulkeneita lohkoperunoita, nam!

      • Anonyymi

        Perunoita voi kasvattaa vaikka kumisaappaassa. Ottaa itäneen potun jääkaapista keväällä, laittaa multaa saappaaseen ja hautaa potun multiin. Saappaan pohjaan kannattaa puukottaa reikä, jotta ylimääräinen vesi valuu pois.


    • Anonyymi

      Luetun perusteella tällä palstalla ei ole muita omillaan toimeentulevia kuin minä.

    • Anonyymi

      Lohkopotut on kunnon huijausta, aina löytyy vihertäviä myrkyllisiä lohkoja. Ilmeisesti kaikki jämät kasataan näihin lohkoihin tai ranskalaisiin.

      • Anonyymi

        Pahan väriset perunat kerätään tuotantolinjalta pois ennen niiden lohkomista.


    • Anonyymi

      Jotkuthan on rikastuneet nettipokerillakin.

    • Anonyymi

      Pitääkin tilata Woltin kautta lohkoperunoita ja broilerin filettä uunitettaviksi. Kuka sitä nyt itse lähtee mitään hakemaan.

    • Anonyymi

      Lohkoperunat on maailmanhelpointa tehdä itsekin. Perunoita eurolla. Pakastepussiin pestyt ja lohkotut perunat. pari ruokalusikallista öljyä, suolaa, pippuria, savupaprikaa ja ravistus ja uuniin.
      Samaan uuniin lihamureke tai uunilohi.

      • Anonyymi

        Ainakin minä olen paistellut lohkoperunani 225-asteessa, jossa pakastepussit jo sulavat. Eikä pussissa hauduttamalla perunoista tule muutenkaan rapsakoita.


    • Anonyymi

      Vielä!

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Mulla rahaa kun roskaa mut nuukana kävin tuola jonkun perunamaalla varastamassa 20 kg pottuja kaivoin auton valoissa pimeällä lokakuun alussa.

    • Anonyymi

      pelikortit ovat paperia jota syödään vain hyvin hyvin erityisissä tilanteissa

    • Anonyymi

      Se on valintakysymys.
      Eläkeläisillä ja työttömillä on suurinpiirtein samankaltaiset tulot ja edut.

      Köyhyysrajan alapuolella keikumme, ehkä useimmatkin.

      Tietty rahasumma tulee tilille "kerran kuussa".
      Meistä kukin itse valitsee, mihin nämä rahansa käyttää.

      Kaikkeen ei ole varaa.
      Jollain on jotain, mitä taas jollain toisella ei ole.

      Itse lopetin tupakoinnin n. 15 vuotta sitten.
      Alkoi säästyä joka kuukausi n. 350€, johonkin muuhun käytettäväksi, esim. ruokaan.

      • Anonyymi

        Itse lopetin alkoholin ja alkoi säästyä 2000€ joka kk.......


    • Anonyymi

      Jollain 3 tonnin bruttotuloilla ehkä.

    • Anonyymi

      Nautiskelin tuossa puolukka ja mansikkahilloa 50-50 kun leipää pitää säästellä.

    • Anonyymi

      Pitääkin tilata iltapalaksi lohkoperunoita.

    • Anonyymi

      Minulle perunan lajike on tärkeä. Haluan syödä perunan kuorineen, koska niissä on kivennäisiä ja kuituja. Suosikkini on Siikli, koska sen kuori on hyvään makuinen. Toki voisin sitä itsekin kasvattaa, mutta olen vähän laiska. Saahan sitä toisinaan kaupasta. Jelly on myös ihan jees. Tänään ostin Folvaa. Saa nähdä onko yhtä hyvää.

      Perunoissa on eroja, kuten viineissäkin. Kaikille maku ei tietenkään ole tärkeätä. Joillekin riittää pelkö mättö.

      • Anonyymi

        Pahvipussiin pakatut lapin puikulat on hyviä jauhoperunoita, mutta tosi tarkkoja keiteltäviä. Aika herkkiä ovat nimittäin halkeaman. Maku on erinomainen.


    • Anonyymi

      Joo, mutta ei niitä kaupan lohkoperunoita viitsi paistella. Itse tehdyt ovat paljon parempia. Eikä ne itse tehdyt taida olla yhtään edullisempia.

    • Anonyymi

      Helppoa ruokaa nopeasti monelle

    • Anonyymi

      En ole koskaan ostanut muita kuin pieniä kuorittuja etikkaperunoita. Mulla on siihen varaa, olen yrittäjä.

      • Anonyymi

        Yrittäjänä saa vielä alv:n pois, kun ostaa potut firman piikkiin.


    • Anonyymi

      Ongelmahan ei tiellä pidäkään vaan ahdistus.

    • Anonyymi

      Rasvakeittimellä valmiita lankkuperunoita on parasta bestiä. Köyhänä pärjää ellei sairauksia ole,tupakoi,autoile,matkusta,käy ravintoloissa ymm pubeissa,halua aina uusia vaatteita..

      • Anonyymi

        Airfryeri on nykyaikaisempi tapa valmistaa. Ei tarvitse niin paljoa öljyjen kanssa lohrata.


    • Anonyymi

      Likaisia perunoita? Pullamussukkoiden käsitys mullasta, mikä tuolle porukalle likaa. Multaperuna, se likainen, on paras. Jos ne digikätöset liian herkät mullalle, pitäkää toki elintarviketeollisuutta toiminnassa.

    • Anonyymi

      Alankomaalaiset lohkoperunat vielä kesällä 0,99 paketti. Nyt 1,75.

      • Anonyymi

        Tutustuin aiheeseen ja Ahvenanmaan Oolanti-lohkoperunat ovat kg-hinnaltaan huokeampia, mutta pussi on suurempi.


    • Anonyymi

      Oli rahaa tai ei, itse ainakin haluan ostaa kaupasta tai ottaa omasta maasta aitoja perunoita multaisina.
      Osaan kyllä pestä ne, jopa juuresharjalla, ja sitten kypsentää.
      Haluan tietää mitä syön, ja nähdä mitä ötököitä siitä on, että voi poistaa ne.

      • Anonyymi

        Pesemiseen kuluu suotta vettä. Valmiiksi käsitellyt perunat ovat ekologisempia.


    • Anonyymi

      Henkinen ikä 15 pinnassa.

    • Anonyymi

      Aloittaja kuulostaa 72 v vantaalaiselta leskeltä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe