Liikennevalojen toiminta

Anonyymi-ap

Mihin tämä perustuu?? Seison tyhjässä risteyksessä minuutin punaisissa. Auto saapuu horisontista ja juuri kun tämä ajaa tunnistimen yli lyö valot hänelle punaiset naaman edestä ja antaa vasta sitten minulle vihreät. Tässä lähes joka kerta kun seison tässä samaisessa risteyksessä joudun odottamaan että valot saisivat pysäyttää risteävältä tieltä tulevan auton. Näinkö näitä valoja ohjelmoidaan? Pöljää?!

9

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taidat asua Helsingissä?

    • Anonyymi

      Oulussakin olen samanlaista toimintaa nähnyt. Kyllä se ihan tarkoituksella tehdyltä vaikuttaa.

    • Anonyymi

      ELI LIIKENNEVALOJEN PAKKO - OHJAUS VALOJEN KALIPROIJAT EIVÄT OSAA OHJELMOIDA VAPAA - OHJAUKSEEN EIVÄT OLE AMMATTILAISIA TIETO TAITO OSAAMINEN PUUTTUU JA SAMA ONGELMA JOENSUUSSAKIN YÖLLÄKIN KYMMENISSÄ KESKUSTAN KULMILLA JA KESKUSTAN LAIDOILLA.

    • Anonyymi

      Helsingissä on hermonsa menettäneitä autonkuskeja. YKSI MINUUTTI liikennevaloissa saa aikaan aivan järkyttävän purkauksen.
      Mitä olisit tehnyt jos olisit ollut määränpäässäsi YHTÄ MINUUTTIA aikaisemmin?
      Usein auttaa myös reittivalinnan muuttaminen mutta sitähän ei voi tehdä koska OLET AINA mennyt tästä etkä edes osaa kulkea muualta.

      • Anonyymi

        No ei tässä nyt mitään järkyttäviä purkauksia ole tullut, mutta hölmöltähän se tuntuu tyhjässä risteyksessä odotella että joku tulee päästämään pois. Kävelijät ja pyöräilijäthän vetää surutta päin punaisia, mutta autolla se on jotenkin muka paheksuttavampaa. Ja monissa risteyksissä on vielä kamerat vahtimassa ettei vaan vaarannettaisi liikennettä.


    • Anonyymi

      Hämeenlinnassa sama juttu. Tuntuu tyhmältä seistä viikonloppuaamuna tuijottamassa minuuttitolkulla tyhjää risteystä, ja odottaa että se joku muu tulisi pysäytettäväksi että itselle syttyy vihreä.
      Muutaman kerran on usko loppunut ja olen ajanut päin punaista kun missään ei näy ketään, ei autoja eikä jalankulkijoita.

      Veikkaan, että eivät osaa ohjelmoida valoja optimaalisesti, tai sitten on ostettu valonohjausohjelmistosta halvin mahdollinen versio, jossa ei ole mahdollisuutta säätää liikennekuorman mukaan.

      • Anonyymi

        Hämeenlinna on surullisen kuuluisa liikennevalojen punaisesta aallosta. Ihan sama, mistä on minne ajamassa, niin lähes kaikkiin liikennevaloihin pitää pysähtyä. Edes reitti Paasikiventie - Keinusaari - Viipurintie ei ole säästynyt punaiselta aallolta, vaikka se on pippeli kaupungin pääväylä liikenteelle.


    • Anonyymi

      Liikennevaloilla annostellaan myös liikennettä. Ei päästetä liikaa autoja menemään. Sama "annostelu" on varmaankin päällä öiseen aikaan, vaikka liikennettä ei ole, vai onko?

    • Anonyymi

      Perseestä ne onkin. Aivan turhia kapistuksia monessakin hiljaisessa risteyksessä. Ainakin lpr:sa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      1948
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      207
      1611
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      54
      1286
    4. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1208
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      108
      1184
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      1025
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      920
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      866
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      827
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      781
    Aihe