Liikennevalojen toiminta

Anonyymi-ap

Mihin tämä perustuu?? Seison tyhjässä risteyksessä minuutin punaisissa. Auto saapuu horisontista ja juuri kun tämä ajaa tunnistimen yli lyö valot hänelle punaiset naaman edestä ja antaa vasta sitten minulle vihreät. Tässä lähes joka kerta kun seison tässä samaisessa risteyksessä joudun odottamaan että valot saisivat pysäyttää risteävältä tieltä tulevan auton. Näinkö näitä valoja ohjelmoidaan? Pöljää?!

9

128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Taidat asua Helsingissä?

• Anonyymi

Oulussakin olen samanlaista toimintaa nähnyt. Kyllä se ihan tarkoituksella tehdyltä vaikuttaa.

• Anonyymi

ELI LIIKENNEVALOJEN PAKKO - OHJAUS VALOJEN KALIPROIJAT EIVÄT OSAA OHJELMOIDA VAPAA - OHJAUKSEEN EIVÄT OLE AMMATTILAISIA TIETO TAITO OSAAMINEN PUUTTUU JA SAMA ONGELMA JOENSUUSSAKIN YÖLLÄKIN KYMMENISSÄ KESKUSTAN KULMILLA JA KESKUSTAN LAIDOILLA.

• Anonyymi

Helsingissä on hermonsa menettäneitä autonkuskeja. YKSI MINUUTTI liikennevaloissa saa aikaan aivan järkyttävän purkauksen.
      Mitä olisit tehnyt jos olisit ollut määränpäässäsi YHTÄ MINUUTTIA aikaisemmin?
      Usein auttaa myös reittivalinnan muuttaminen mutta sitähän ei voi tehdä koska OLET AINA mennyt tästä etkä edes osaa kulkea muualta.

• Anonyymi

No ei tässä nyt mitään järkyttäviä purkauksia ole tullut, mutta hölmöltähän se tuntuu tyhjässä risteyksessä odotella että joku tulee päästämään pois. Kävelijät ja pyöräilijäthän vetää surutta päin punaisia, mutta autolla se on jotenkin muka paheksuttavampaa. Ja monissa risteyksissä on vielä kamerat vahtimassa ettei vaan vaarannettaisi liikennettä.

• Anonyymi

Hämeenlinnassa sama juttu. Tuntuu tyhmältä seistä viikonloppuaamuna tuijottamassa minuuttitolkulla tyhjää risteystä, ja odottaa että se joku muu tulisi pysäytettäväksi että itselle syttyy vihreä.
      Muutaman kerran on usko loppunut ja olen ajanut päin punaista kun missään ei näy ketään, ei autoja eikä jalankulkijoita.

Veikkaan, että eivät osaa ohjelmoida valoja optimaalisesti, tai sitten on ostettu valonohjausohjelmistosta halvin mahdollinen versio, jossa ei ole mahdollisuutta säätää liikennekuorman mukaan.

• Anonyymi

Hämeenlinna on surullisen kuuluisa liikennevalojen punaisesta aallosta. Ihan sama, mistä on minne ajamassa, niin lähes kaikkiin liikennevaloihin pitää pysähtyä. Edes reitti Paasikiventie - Keinusaari - Viipurintie ei ole säästynyt punaiselta aallolta, vaikka se on pippeli kaupungin pääväylä liikenteelle.

• Anonyymi

Liikennevaloilla annostellaan myös liikennettä. Ei päästetä liikaa autoja menemään. Sama "annostelu" on varmaankin päällä öiseen aikaan, vaikka liikennettä ei ole, vai onko?

• Anonyymi

Perseestä ne onkin. Aivan turhia kapistuksia monessakin hiljaisessa risteyksessä. Ainakin lpr:sa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      86
      3368
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1909
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1733
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      144
      1601
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1458
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      162
      1453
    7. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      96
      1395
    8. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1371
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      100
      1314
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      86
      1267
    Aihe