kylmää vai kuumaa vettä?
Heitätkö Sinä kiukaalle
30
88
Vastaukset
- Anonyymi
Kannattaa yrittää lämmittää sauna ja heittää mieluummin kylmää vettä kiukaalle koska jos keität veden niin menee turhaan sähköä siihen kun kylmä ajaa saman asian.
FAKTA TIETO!- Anonyymi
Itse käytän lämmintä. En ihan kuumaa. Kivet eivät jäähdy niin äkkiä kun käyttää lämmintä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse käytän lämmintä. En ihan kuumaa. Kivet eivät jäähdy niin äkkiä kun käyttää lämmintä.
Meillä rivarissa täällä Turussa, naapuri kuumentaa kiviä hiustenkuivaimella...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuleeko hyvätkin löylyt tuolla kikalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiustenkuivaimellakin saa hien otsalle. Voi sanoa naapurille naama punaisena, että kävinpä tuossa juuri saunassa, mites teillä…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiustenkuivaimellakin saa hien otsalle. Voi sanoa naapurille naama punaisena, että kävinpä tuossa juuri saunassa, mites teillä…
comoon...se on hei turussa...
- Anonyymi
Sopivasti lämmin vesi on hyvä. Haihtuu höyryksi ärhäkämmin, eikä teoriassa rapauta kiviäkään niin paljoa.
Löylyveden saa sähköä tuhlaamatta kätevästi, kun laskee sen kiukaan kyljessä olevasta säiliöstä. Sama kiuas myös valaisee löylyhuoneen lasisen luukun ansiosta.
Koko homma ilman ensimmäistäkään wattia sähköä. - Anonyymi
Onko Vankkaa Dataa taas vauhdissa?🤣
- Anonyymi
Käyn niin harvoin saunassa etten muista.
- Anonyymi
Noin pari kertaa vuodessa.
- Anonyymi
Useimmin käytän kylmää vettä kun käytän sitä saunassa myös viilentymiseen kovien löylyjen välissä. Jos kivet taas ei ole kunnolla lämpimät ja saunasta ei meinaa muutenkaan lähteä kunnon löylyä nii lämmintä vettä ettei kivet yhtään jäähtys ennempää mutta miten milloinkin.
- Anonyymi
Ärhäkkä väliviilennys. Olosuhteisiin ja fiiliksiin sopivalla konstilla.
Sitten uudestaan löylyyn.
Se tekee gutaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ärhäkkä väliviilennys. Olosuhteisiin ja fiiliksiin sopivalla konstilla.
Sitten uudestaan löylyyn.
Se tekee gutaa.Juu jääkylmä suihku tai talvella lumihanki on hyvä mutta tulee myös löylyjen välissä viilennetyä itse kylmällä löylyvedellä kun niskaan kaataa.
- Anonyymi
en tiedä mutta kokeilkaa fantaa niin ei kukaan ole saunassa ainaskaan kahteen viikkoon.
- Anonyymi
Juo pari lapinkultaa ja sit kusasee kiukaalle niin avot hyvä tulee.
- Anonyymi
Jotkut tykkää käyttää olutta tuohon temppuun, mutta tulikuumille kiville kaadettuna tekee vain niin kamalan palaneen katkun, että siitä ovat miellyttävät aromit hyvinkin kaukana.
Voisin kuvitella että joku kivinen kippo mihin kaadetaan haihtumaan hiljakseen, voisi jopa toimia.
- Anonyymi
Meillä heitetään hartwallin lonkeroa kiville, on niin huonoa että ei kelpaa muuhun.
- Anonyymi
Parhaimmissa saunakinkereissä heitän kiukaalle vettä.
- Anonyymi
Itse olen melko usein saunamajurina ja kun muut lähtee vilvotteleen niin voin ottaa aina kunnon löylyt siinä välissä.
- Anonyymi
Minä olen aina kussut kiukaalle!
On sopivan kädenlämpöistä vettä. - Anonyymi
Kerran erään uimahallin saunassa valitti saksalainen, että on liian kuuma. Käskin hänen heittämään kylmää vettä kiukaalle.
- Anonyymi
No tekikö työtä käskettyä?
- Anonyymi
Lämmintä maitoa.
- Anonyymi
Eikös kusi ole sellaista n 37-asteista, ruumiinlämpöistä?
Vastaa vedenheittäjä!- Anonyymi
Sen verran kallis harrastus tuo saunominen sähkölämmitteisellä kiukaalla, että palataan asiaan kun sähkö on taas siinä 5 snt/ kWh tasossa.
- Anonyymi
Konjakkia kun heittää niin tulee mukavat löylyt.
- Anonyymi
Mitä sattuu varastossa olemaan.
- Anonyymi
Lämmintä vettä kun liian kylmä halkoo kiviä. Ihan voi kuulla välillä kun raksahtelee.
- Anonyymi
Kylmää, koska se on terveellisempää (aina kraanasta kylmällä) ja lämpenee saunassa. Aste-erot ovat sen verran pienet, ettei sillä on siltä osin niin väliä, mutta tutkijat tutkivat tällä hetkellä hypoteesia siitä, että viileämpi vesi valuu syvemmälle kiukaalla, ja voi siten olla parempi, mutta asian kokonaisuus vaatii vielä paljon lisätutkimusta, mm. kiukaan ja kivien laadun vaikuttaessa asiaan.
- Anonyymi
Miksi kylmä olisi terveellisempää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1542505Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot971009- 64881
- 61764
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85680Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202658Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648