Nyt pitäisi kysyä, miksi Suomessa kaikki on niin kallista. Mutta tässä tulee juuri se hankala kohta, johon sosiaalidemokraattinen aate ei vastausta uskalla antaa. Juurisyyhyn pitäisi päästä käsiksi ja sen voi tehdä kysymällä muutaman kerran miksi, kuten pikkulapsi. Miksi Suomessa kaikki on kallista? Koska työ on kallista. Miksi työ on kallista? Yrittäjä osaa tähän vastasta. Koska työntekijän palkka on liian korkea. Palkkoja pitää kohtuullistaa eikä paskoille pidä maksaa tyhjästä.
Miksi Suomessa on kallista.
35
964
Vastaukset
- Anonyymi
Suomeen tarvitaan ulkomailta lisää yrittäjähenkisiä työläisiä, jotka painavat pitkää päivää eivätkä valita. Kongolaiset ruokalähetit ovat hyvä esikuva.
- Anonyymi
Yrittäjien ahneutta pitäisi pystyä suitsimaan. Tosin se ei ole mahdollista, koska elämme markkinataloudessa. Yrittäjät määrittelevät hinnat, siihen eivät muut pysty vaikuttamaan.
- Anonyymi
Koneet lähes korvanneet ihmistyön joten palkoista ei johdu tuo että kaikki on kallista. Vaikka palkat rupeaisi Kela verovaroista maksamaan ei se juuri tuotteiden ja palveluiden hintaan vaikuttaisi.
- Anonyymi
Virossa on nykyään yhtä kallista, vaikka palkat alle puolet Suomen tasosta.
- Anonyymi
Ei nyt ihan paikkasnsa pidä. Taidat olla Tallinna turisti.
- Anonyymi
Kallista on Suomessa. Palkalla ei enää tule toimeen, palkat ovat jääneet jälkeen. Yhteiskunta tukee toimeentuloa verovaroin.
Yritykset tekevät huipputuloksia, viimeaikoina erityisesti sähkön myyjät.
Vaatimuksena näyttää olevan, että työtä pitäisi tehdä hyvin pienellä palkalla työn kuormittavuutta ei saisi ottaa huomioon.
Surkeaksi on mennyt elämä ahneuden iskiessä työnantajiin.- Anonyymi
Myös talonrakentajat tekevät huipputulosta jopa niin kovaa ettei enää tarvitse tehdä yhtään mitään.
- Anonyymi
Eläkeläiset isoin ryhmä joka aiheuttaa kuluja.
- Anonyymi
Voi sinua sivistymätöntä poikaa. Eläkeläiset ovat keskimäärin kohtuullisen varakkaita ja maksaneet eläkkeensä jo työssä ollessaan, entä sinä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi sinua sivistymätöntä poikaa. Eläkeläiset ovat keskimäärin kohtuullisen varakkaita ja maksaneet eläkkeensä jo työssä ollessaan, entä sinä?
Nyt eläkkeellä olevat saavat yhdellä eurolla kuusi euroa eläkettä ja nyt työelämässä olevat tulevat saamaan yhdellä eurolla vajaa kaksi euroa eläkettä.
- Anonyymi
Kateus lienee pohjimmainen syy.
- Anonyymi
Tämä aiheuttaa lumipalloefektin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä aiheuttaa lumipalloefektin.
Kun ihminen näkee että toisella on sitä ja tätä, hän vaatii itselleen myös sitä ja tätä. Sitten ihminen vaatii palkkansa nostoa. Tämä taas nostaa tuotteiden hintaa. Tällainen oravanpyörä on kateuden takia luotu maahan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ihminen näkee että toisella on sitä ja tätä, hän vaatii itselleen myös sitä ja tätä. Sitten ihminen vaatii palkkansa nostoa. Tämä taas nostaa tuotteiden hintaa. Tällainen oravanpyörä on kateuden takia luotu maahan.
Tuotteen hintaan ei vaikuta mikään muu kuin se paljonko asiakkaat on valmiita siittä maksamaan. Ei kukaan myy eurolla tuotetta jos saa sen 100 eurollakin kaupaksi menemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuotteen hintaan ei vaikuta mikään muu kuin se paljonko asiakkaat on valmiita siittä maksamaan. Ei kukaan myy eurolla tuotetta jos saa sen 100 eurollakin kaupaksi menemään.
Ei tuolla kaupassa kysellä paljonko ollaan ruuasta valmiita maksamaan. Kilpailua ei ole tässä maassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuolla kaupassa kysellä paljonko ollaan ruuasta valmiita maksamaan. Kilpailua ei ole tässä maassa.
Valo ja älli. Kyllä kauppaa rehdessä näkee mitä se asiakas on valmis maksamaan, niin minä teen. Ensin pyydän ylihintaa ja jos asiakas on silti tyytyväinen, niin nostan hintaa ja nosta ja nostan kunnes alkaa nikottelemaan. Sitten 100 juttu onkin 999.
- Anonyymi
Korkeat hinnat johtuvat sosialidemokratiasta , yhteiskunnan palkkalistoilla ylläpidetään 10 000 joutavanpäiväistä virkahenkilöä . Samaan suojattienryhmään kuuluvat AY liikkeet omaisuuksineen sillä verokarhu ei saa heitä rokottaa .
- Anonyymi
Jos verokarhu rokottaa niin kyllä nuo verot siirretään täysimääräisinä kuluttaja hintoihin. Ei yksikään yritys omista rahoistaan rupea veroja maksamaan.
- Anonyymi
Vasemmistoaate on vaikuttanut korkean hinnan. Kateus kateus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tunne kuuluu vasemmistoaatteeseen kaikkein selvimmin. Maajussiakin ovat nämä punikit kadehtineet ilman syytä sata vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tunne kuuluu vasemmistoaatteeseen kaikkein selvimmin. Maajussiakin ovat nämä punikit kadehtineet ilman syytä sata vuotta.
He itse voisivat testata käytännössä onko tälle kateudelle todellisuuspohjaa. Puhukoot sitten kun ovat maistaneet tätä "kultakaivosta". Kuitenkaan eivät jostain syystä lähde siihen hommaan. Hajuko lie syynä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
He itse voisivat testata käytännössä onko tälle kateudelle todellisuuspohjaa. Puhukoot sitten kun ovat maistaneet tätä "kultakaivosta". Kuitenkaan eivät jostain syystä lähde siihen hommaan. Hajuko lie syynä?
Siis onko tälle kateudelle perusteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai työn likaisuusko on syynä? Minä nostan hattua niille ihmisille jotka työskentelevät kanalassa tai sikaloissa. Se homma on niin paskaista hommaa silloin kun esimerkiksi pestään painepesurilla tuotantolaitosta uutta kanaerää varten, että se paskahöyry tunkeutuu silmiin ja joka paikkaan. Jopa työntekijän auto alkaa siinä pihamaalla haisemaan sonnalle. Näin kertoi eräs työntekijä joka käy kanalassa töissä.
Ilman näitä arjen sankareita meillä ei olisi kananmunia ja broilerin lihaa. Olen syvästi kiitollinen teille. Joku vielä jaksaa tehdä kirjallisesti paskaduunia, ja meidän takia. Kiitos teille. Kiitos. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai työn likaisuusko on syynä? Minä nostan hattua niille ihmisille jotka työskentelevät kanalassa tai sikaloissa. Se homma on niin paskaista hommaa silloin kun esimerkiksi pestään painepesurilla tuotantolaitosta uutta kanaerää varten, että se paskahöyry tunkeutuu silmiin ja joka paikkaan. Jopa työntekijän auto alkaa siinä pihamaalla haisemaan sonnalle. Näin kertoi eräs työntekijä joka käy kanalassa töissä.
Ilman näitä arjen sankareita meillä ei olisi kananmunia ja broilerin lihaa. Olen syvästi kiitollinen teille. Joku vielä jaksaa tehdä kirjallisesti paskaduunia, ja meidän takia. Kiitos teille. Kiitos.Mutta hävyttömät punikit van rienaa näitä ahkeria ihmisiä. Ei mitään häpyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta hävyttömät punikit van rienaa näitä ahkeria ihmisiä. Ei mitään häpyä.
Vaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Porvarit kadehtii jopa työmarkkinatukea.
- Anonyymi
Persu ei ole huomannut, että muuallakin on kallista.
Koko EU:ssa ja
NATO-maa Turkissa inflaatio on yli 80%.- Anonyymi
"Tyypillinen palkka on Syrjälän mukaan Turkissa 2 000 liiran eli noin 300 euron kieppeillä kuussa."
Eläkeläisillä ei ainakaan pitäs olla otsaa valittaa kalliista hinnasta suomessa. Senkun muuttavat vaikka turkkiin 600 e siellä on jo todella kova kk palkka.
- Anonyymi
Sitä se tekee, kun päättäjinä on lähes aina kansan heikointa ainesta.
- Anonyymi
Kenens vika tuo on ;)
- Anonyymi
Jaa. Täällä näitä varsinaisia liiketalouden neroja. Hah.
- Anonyymi
Keskimääräinen ostovoima koostuu keskimääräisestä työn tuottavuudesta.
- Anonyymi
Mikä laskuoppi saa suomalaisesta työstä kallista? Kuitenkin palkat pohjoismaiden heikoimmat.
- Anonyymi
Siksi, että meitä ei suojaa lait ja asetukset ja tyhmä kansaa on helppoa rahastaa.
- Anonyymi
Mitenkä ruoan hinta saadaan kalliiksi? Kai siihen vaikuttaa sekin, ostaako jatkuvasti sisäfilettä tai broileria. Itse laskin nyt yksineläjän tammikuun ruokamenot.
Tavallista peruna, jauheliha, broilerisuikaleet, nakit. Lehtisalaattia, kurkkua, tomaattia, juustoa, leipää. Noin kerran viikossa jokin kaupan valmisruoka-annos. Talous- ja wc-paperit talouspaperit ostan tietysti myös.
188,27€/kk + 87.52€/kk oluet kotona tai bubissa. Olen tyytyväinen, ettei ruokani ole tuon kalliinpaa. Oluet voisi tietysti jättää pois, mutta tarviihan sitä joskus ihmisten kanssa käydä juttelemassa ja rentoutumassa. Nettotulot aihan ok. 1430/kk.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232