Kyseessä on suomenruotsalaisten keinotekoinen mantra joka väittää, että kaksikielisyys kuuluisi suomalaiseen identiteettiin.
Pakkoruotsittajien yleinen väitehän on, että "ei ole olemassa puhdasta suomalaisuutta, vaan jokaisen suomalaisen identiteettiin
kuuluu ruotsin kieli". Ei pidä paikkaansa.
Kaksikielisyys ei kuulu Suomen eikä varsinkaan suomenkielisten identiteettiin
35
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tällä valheella onkin pitkät jäljet.
- Anonyymi
Johtaa RKP:n sylttytehtaalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johtaa RKP:n sylttytehtaalle.
Pitäis tuhota koko puolue.
- Anonyymi
Suomi olen minä 🤣🤣🤣🤣
- Anonyymi
Muumiruotsi katoaa vähitellen mantereelta.
- Anonyymi
Se on hyvä.
- Anonyymi
Ei haittaa yhtään.
- Anonyymi
Olen suomalainen enkä mikään kakskielinen.
- Anonyymi
Suurin osa on.
- Anonyymi
No eipä persuilukaan kuulu suomalaisten identiteettiin.
- Anonyymi
Perus-SUOMALAISUUS ei kuulu SUOMALAISTEN identiteettiin? Vai niin. Millä perusteella? Suomalaiset ovat suurimmaksi osaksi junttia metsäkansaa, eikä se fakta muutu sinun väitteelläsi.
- Anonyymi
Puniggius ei tosiaan kuulu, ja 1918 punigit lähes hävitettiin.
- Anonyymi
Sinä et kuulu edes Suomeen.
- Anonyymi
Nykyään se on englanti. Vienyt ruotsin aseman toisena kielenä.
- Anonyymi
Ja myös venäjä, sillä kymmenessä kunnassa venäjä on suomen jälkeen toiseksi puhutuin kieli. Ruotsi on lähes kaikissa kunnissa sijalla 4-8.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja myös venäjä, sillä kymmenessä kunnassa venäjä on suomen jälkeen toiseksi puhutuin kieli. Ruotsi on lähes kaikissa kunnissa sijalla 4-8.
Myös viro ja arabia ovat puhutumpia kuin ruotsi.
- Anonyymi
Pk-seudulla joo.
- Anonyymi
Suomi on kolmekielinen maa: suomi, ruotsi ja saame yleisyysjärjestyksessä. Näin ollen kolmekielisyys kuuluu suomalaiseen identiteettiin.
- Anonyymi
Mutta nuoriso puhuu jo suomea, jossa englannin kielisiä sanoja seassa.
- Anonyymi
Olen hämäläinen, eikä ruotsí tai saame todellakaan kuulu identiteettiini.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta nuoriso puhuu jo suomea, jossa englannin kielisiä sanoja seassa.
Monet hyrrinuoret eivät osaa suomea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet hyrrinuoret eivät osaa suomea.
Ei pidä paikkaansa. Prosentuaalisesti ehdottomasti suurempi osa äidinkieleltään ruotsia puhuvista osaa sekä suomea että ruotsia. Suomenkielisistä ei voi sanoa samaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Prosentuaalisesti ehdottomasti suurempi osa äidinkieleltään ruotsia puhuvista osaa sekä suomea että ruotsia. Suomenkielisistä ei voi sanoa samaa.
Suomalaisten ei ole mitään syytä osata pientä vähemmistökieltä. Mutta edelleen on huomattava joukko rantaruotslaisia nuoriakin, jotka ei pärjää suomella, kyseessä on asennevamma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaisten ei ole mitään syytä osata pientä vähemmistökieltä. Mutta edelleen on huomattava joukko rantaruotslaisia nuoriakin, jotka ei pärjää suomella, kyseessä on asennevamma.
Samaa mieltä.
- Anonyymi
rkp määrää suomessa. turha keskustella tästäkin aiheesta. 5% suomidemokratia
- Anonyymi
Kyllä kuuluu, itse olen kuullut sitä kaksikielisyyttä usein.
- Anonyymi
Meillä päin ei kuule ruotsia koskaan, ja näin se on suurimmassa osassa maata. Muumiruotsi ei kuulu suomalaisen identiteettiin, rantaruotsalaiset taas eivät ole suomalaisia.
- Anonyymi
Suomen valtion kielet ovat suomi ja ruotsi, vaikka se ei yksilmäisille persumaisille sopisikaan.
- Anonyymi
Onneksi turha ruotsi katoaa mantereelta.
Ja ruotsi on toiseksi puhutuin kieli vain kolmessa kunnassa, muissa se on jäänyt pitkälle taakse.
- Anonyymi
Ikävä keskustella kaksikielisen kanssa. Sitä lätinää ei kestä erkkikään.
- Anonyymi
Kaksikielisyys kuuluu Suomen ruotsinkielisten identiteettiin.
Jos reservaatista poistuu, huomaa että ei ruotsia suomessa osata muualla. Englanti on toinen kieli, joka niin suuresti harmittaa ruotsinkielen lobbareita.
- Anonyymi
Naulan kantaan.
- Anonyymi
Ei millään muotoa.
- Anonyymi
Minun identiteettiini kuluu monikielisyys.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun335344- 743312
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa813131Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus3142682- 412242
- 542181
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo211446Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211381- 491359
Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."
Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui281253