https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/metsa/c29dba97-b999-4b63-aa3b-f132d6c147f3
Maksumuurin takana tosin mutta höyryturbiini joka tuottaa sähköä ja lämpöä samalla tontilla. Olisiko myös alueen puuntuottajille lisäbisnestä? Isäntä/emäntä ajaa rankakuorman Vaakaan ja saa rahaa siitä tai sen suuntaista pienyrittäjyyttä lisäksi laitoksen yhteyteen. Mittakaava laitokselle olisi jokin ja tuottovarmuus jonkinmoinen ei mitään kiveenhakattuja eli hyvin joustava. Kun on -25 kolmatta viikkoa mittarissa luulisi sähkön kiinnostavan. Aurinkopaneeli sähköäkin myydään miksi ei tämmöistä jonkun tehoista turbiinilaitoksen sähköllekkin löytyisi ostaja vaikka kovimpaan kysyntään jos vaikka venäjä hyökkää johonkin maahan ja perusasiat alkaa järkkyä. Voiko semmoinen tapahtua…vai luinko uutiset väärin. Kotimaista energiaa minä itte tehden.
Höyryturbiini sähköntuottoon
8
259
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä tänne on tulossa ydinvoimala, jona pitää Lappajärvenkin sulana koko talven. Iso poreallas ja matkailuvaltti.
- Anonyymi
Pienvoimaloita voisi olla useampikin. Kylissä on traktoreita ja energiapuuta on metsissä. Puhdasta kotimaista energiaa ja työtä ?
- Anonyymi
Ei kannata jos ei saa valtion tukea, eli noin 48%.
- Anonyymi
Mitäpä maksaa semmoinen laitos? Jos vaikka ihan jokin yksityinen osakeyhtiö pyöritää ja hallinnoi semmoista? Hyvin robin hood tyylillä eli pörssi nopeat voitot minulle tyyli ja ajatus on täysin pois suljettu asia voimalasta. Mutta niin että homma pyörii ja ns turhia investointeja ei huvikseen tehdä vaan terve järkiperusteisesti.
Hmm tuottahan se lämpöäkin mutta ehkäpä se valjastetaan sähköntuotantoon kuitenkin tai yhteistyötä keskustan lämpövoimalan kanssa. Minkä kokoinen on myös kysymys sillä kaikelle on joku hyvä arvo olemassa. - Anonyymi
Metsien käytössä näkyy, että energian hinta on korkealla. Näyttää siltä, että risukin on noussut arvoon arvaamattomaan ???
– Puuyhtiöt keräävät nyt tarkemmin oksatkin pois. Itse olen imenyt oppini metsänhoitoon omalta isältäni ja meillä on tavattu kerätä risua ja arvotonta rankapuuta hakelämmitykseen.
Valitettavasti valtavasti puumassan jää korjuuseen jälkeen maahan mädäntymään.- Anonyymi
Ei sinne kyllä paljon enää risua jää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sinne kyllä paljon enää risua jää
Ja minusta jää aika paljon ja hyvä niin sillä on kiva lämmitellä latvuksilla torppaa.
- Anonyymi
Oma turbiini voimala on erittäin hyvä asia. Ja tarkoitan sillä kuten lämpöyhtiöllä on suuruus luokkaa olevaa. Tehdään omaa sähkö ja myydään loput. Energiaa tuotettava omien rajojen sisällä ja monesta laitoksesta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 652957
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252083Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671668Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241520- 281281
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161267Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61196Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281150Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101107Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621001