Kertokaapa miksi kunnan nimi on Ylöjärvi? Eihän täällä ole sellaista järveä missään. Miksei nimi ole esimerkiksi Keijärvi? Entinen nimi oli Peräkunta, ymmärrän kyllä miksi se haluttiin vaihtaa.
Miksi Ylöjärvi?
5
739
Vastaukset
- Anonyymi
Ihmettelen Keijärven nimeä. Siitä tulee mieleen Gayjärvi ja täällä ei ole suurin osa asukkaista homoseksuaaleja.
- Anonyymi
Onko Alajärvelläkään Alajärvi -nimistä järveä?
- Anonyymi
Ylöjärvi on kuulunut aikanaan Pirkkalaan ja Ylöjärveä on joskus aikanaa kutsuttu Yläjärveksi vanhassa kartassa on näin kirjoitettu. Karttaan on merkitty nykyisen Keijärven kohdalle Suojanen, joka on yksi vanhimpia tiloja Ylöjärvellä. Yläjärvi nimitys kaiketi tulee siitä kun karttaa katsotaan niin Keijärvi on ylinnä Birkkalan vanhassa kartassa. Nimi on sittemmin muuntunut Ylöjärveksi. Jotenkin näin uskon nimen kanssa käyneen.
- Anonyymi
eipä ole ainut näitä on paljon tampereella on tesoma vaikka sellaista paikkaa ei ole olemassa on vain tesomajärvi
- Anonyymi
Tampereelta Ylöjärvelle muuttaneena oon aina ihmetelly ton järven nimee. Kaunis järvi mut hei haloo: "Gay-järvi". Onks täälläkin aikanaan vaikuttanu kaikki "vähemmistöjen" edustajat? Se on hullua toi ralli nykyään. Mä ymmärrän sen että jokaisella on paikkansa ja pitää olla, mut hei!? onko vähän karannu laukalle? Mä oon vaan tylsä umpihetero mutta ylpee siitä. Minkä kiven taakse me heterot mennään piiloon? 20 vuoden päästä on ihgua kun joku uskaltaa tulla "kaapista" kun se on hetero:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.4104622Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1221815- 1421570
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko751315Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass151146Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔761123Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise131069Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään661013- 38980
- 66972