Kävin ostoksilla.

Anonyymi-ap

560 euroa meni ostoksiin. Ostin vaatteita ja hiukan ruokaa. Ostin t paitoja ja boxereita, yhden hupparin ja verkkatakin ja kengät ja tietokoneeseen uudet kaiuttimet ostin myös. Taas tuli pari tonnia pitkävedosta rahaa viime yö nhl kierrokselta.

15

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Teetin autoon sen "ison huollon" , mikä tulee 45 tkm:n välein = 700 €.
      Mutta kun pukkasi päälle tuo Black Friday, niin pitihän sitäkin juhlistaa.
      Niinpä hommasimme uuden hellan kun se vanha oli jo pois muodista.
      Kampanjahella kuljetuksineen ja asennuksineen oli kohtuulliset 520 €.
      Mutta ei hätää, kun Keva lähettä uudet toimintatonnit jo pian eli 20 pnä.

    • Anonyymi

      Hienoo, oot lahjakas tarinan vääntäjä

      • Anonyymi

        Köyhän ainoa huvitus on vilkas mielikuvitus.

        Itekkin kuvittelen kuukauden viimeisellä viikolla, että olen kaukopartiossa ryssien mailla lennättämässä siltoja ja rautateitä. Lunta on metri ja pakkasta -32C ja evästä kehnonlaisesti. Vanikkaa ja isovarpaan kynnen kokoinen siru säilykelihaa. Teetä olis, vaan tulta ei uskalla sytyttää..
        Kun havahdun mielikuvistani, huomaan, että näkkileipä ja tee turvallisessa lämpimässä yksiössäni nautittuna maistuvat herkulliselle.


      • Anonyymi

        Kaikista mukavinta on se, että minulla on kuitit molemmista hankinnoista.


      • Anonyymi

        Mikä mahdollistaa köyhälle eläkeläiselle muutaman isomman hankinnan kuukaudessa ?
        Sehän on se legendaarinen jemmaraha. Kun on jo 10 vuotta laittanut sivuun joka
        kuukausi pienen summan puskurivarastoksi, niin pankkitilillä on rahaa ja kotona
        lisäksi mukava potti. Näitä voi sitten käyttää tarpeen hetkellä hyväkseen eikä
        se vaikuta mitenkään muuhun kuukauden rahatalouteen. Ja miten ne säilyy ?
        Kun ihmisellä ei ole pelihimoa, viinanhimoa tai tupakanhimoa niin sitä
        rahapottia voi vain pikkuhiljaa kasvattaa ja sitten tehdä harkitun ostoksen.
        Hankinnan jälkeen voi taas kuroa jemmarahan haluamalleen tasolle eli
        vaikka se 5-6 t€ on sellainen tavoitetaso, sillä tarkoitushan ei ollut rikastua.
        Tuo puskurivarasto kuittaa helposti yllätysmenon tai uuden sohvakaluston.
        Se vaan vaatii sinnikkyyttä ja pitkäjänteisyyttä mutta samalla rauhoittaa mieltä.
        Suosittelen lämpimästi käytettäväksi samaa menetelmää useassa taloudessa.
        Ei tarvitse koskaan miettiä sitä mikä on osamaksulisä tai vastaava kulu.


    • Anonyymi

      Kuka ylpeilee milläkin! Minä katson ansiokseni sen mitä todella tarvitsemaani saan jokaisen käyttämäni euron vastikkeeksi.
      Yllättävän vähän on todella tarpeellista.

    • Anonyymi

      Ootko koskaan miettinyt sitä että miks sä oot köyhä? No just sen takia kun se raha "polttaa" sun "taskussa"!

    • Anonyymi

      Se on jos nyt tulee rahaa pitkästävedosta niin odotas, kaljapäiten ei tarvi kun kerran tehdä sössintä isolla panoksella juu varmat kohteet, sinne menee rahat ja vuokra maksamatta. Harhaa se on että jotenki peleillä tässä nyt eletään. Ei laita peleihin mitään kun eihän noi muuten toimi jossei joku häviä. Pakko heti ostaa jotain kun tulee voittoja toi menee niin saman kaavan mukaan.

      • Anonyymi

        Aika kauan saa pelata pitkävetoa euron panoksilla jos pari tonnia aikoo hävitä. Itse olen maksanut jo 3 kk vuokrat etukäteen. Maksan vuokraa 50 euroa joka kuukausi ylimääräistä joten siitä kertyy sitten ennakkoa vuokranmaksuun. Tällä hetkellä ei ole rahasta pulaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika kauan saa pelata pitkävetoa euron panoksilla jos pari tonnia aikoo hävitä. Itse olen maksanut jo 3 kk vuokrat etukäteen. Maksan vuokraa 50 euroa joka kuukausi ylimääräistä joten siitä kertyy sitten ennakkoa vuokranmaksuun. Tällä hetkellä ei ole rahasta pulaa

        No olet sitten varautunut hyvin. Yks ukkeli sano joskus että 3 eur laittaa pitkään vetoon ja voittaa 20eur ni riittää. Itsellä joskus veto ilves vs kärpät ja ilves oli hyvin johdossa ja ajattelin että hyvä tulee 20eur. Kävin keittiössä välillä ja sit katoin tilannetta ni kärpät tehny maaleja niin perkeleesti.Oli historiallinen peli kuulem ni manasin tarviko justiin sillon kun itse pelasin.Järkevämpi se toisaalta pitkäveto kun jotkut automaattipelit.Kautta aikain vetoa on lyöty.Joillakin käy hyvä munkki raveissa mutta voi myös rahoja mennä.


    • Anonyymi

      Minun ennätys on 8000 euroa tuhlasin 2 päivässä silloin kun sain perinnön äidin kuoltua. Ostin kaikkea enkä paljon ajatellut sitä rahan tuhlaamista mutta ostin tarpeellista tavaraa kuten vaatteita parilla tonnilla.

    • Anonyymi

      On se että jotain ostaa niin ei harmita mikään.On se reteetä kun joskus on rahaa. Yhdellä tutulla meni kaksio kurkusta alas ja äitinsä vielä antoi lahjana osakkeen.Säntillisen oloinen ukkeli mutta alko kaljat maistuun ja sai laina osaketta vastaan.Monta kertaa otti lainaa sitten hups myi pois osakkeen. Nyt joku 62v ukkeli ja asuu vuokralla.Eikö olis osake kannattanu säilyttää ja eläkkeellä maksella vastiketta. Nupissa tolla ukolla vikaa enkä enään yhteydessä.

    • Anonyymi

      Reipasta itseriittoisuutta siis.

    • Anonyymi

      Kuten lankoni. Heppu oli 30:n pinnassa kun sai 6kk:n palkan kertakorvauksena laittomasta irtisanomisesta.
      Korvaus oli sileä parin viikon jälkeen. Jätkällä ei ollut mitään varsinaista ammattia mutta olihan tuon jälkeen Abu Ambassadör tason heittouistinvarusteet, neon vaatteet, sähköurut vaikka ei soittanutkaan ja piti koko kolmerappuiselle talolle viikonlopun mittaiset synttärikemunsa.
      Sitten työttömäksi.

      Vuosia myöhemmin sai osuutensa anoppini perinnöstä. Olisi saanut kaveriltaan halvalla kesämökkitontin ja suunnitteli mökkiä. Meni hieman pitkäksi eikä enää ollut perinnöstä jälkeäkään.

      Positiivista on, ettei heppu koskaan valittanut köyhyyttään. Rahaa vaan oli niukasti.

      Eräs tuttavamuija sai miehensä henkivakuutuksesta 60000mk joka vastasi ainakin hänen kahden vuoden palkkaansa.
      Pani sileäksi siivoustyöstä saamansa kesäloman aikana. Mm. taksilla Turusta Savonlinnaan jne. Piti käydä tuttaville näyttämässä Enonkoskella enkä tiedä mihin kaikkeen hän saikaan rahat uppoamaan mutta tuon jälkeen oli kevyt oli.

      • Anonyymi

        Vielä hurjempia tarinoita löytyy maailmalta lottovoittajista.
        Parhaimmat oli onnistuneet tärväämään tyhmyyksiin useita miljoonia muutaman
        vuoden ajanjaksossa ja sitten elettiin loppu elämä tyhjätaskuna .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1831
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1164
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    Aihe