Raamattu kieltää vauvakasteen

Anonyymi-ap

Efesolaiskirje:
4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;

Tuon Paavali on kirjoittanut noin 2000 vuotta sitten. Hän haluaa varoittaa seurakuntiä vääristä herroista, väärästä uskosta ja väärästä kasteesta.

Paavalin aikana ihmiset tulivat uskoon ja heidät kastettiin sen jälkeen, tästä on tuhansia esimerkkejä Raamatussa. Raamatussa ei missään kerrota, että joku kastettu olisi halunnut kasteelle uudestaan. Ei, sillä he muistivat, että heidät on jo kastettu eivätkä he tarvitse toista kastetta.

Ei siis ollut vaaraa, että joku kastettaisiin uudestaan, siksi ei ollut tarpeen varoittaa uudestikastamisesta. Ei edes osattu kuvitella, että joku tulisi uudestaan kastettavaksi.

Siksi tuo varoitus ei koske uudestaan kastamista vaan se koskee vääriä kasteita. Ei pidä mennä väärille, harhaoppisille tai pakanallisille kasteille. Siihen aikaan joissakin pakanauskonnoissa harrastettiin kastamista, myös vanhan liiton juutalaisilla oli joitain vesirituaaleja ja Johanneksen kastekin oli vanhentunut, kun Jeesus aloitti kastamisen. Ne eivät kuulu kristityille, niistä Raamattu haluaa meitä varoittaa..

Tuo varoitus koskee myös vauvakastetta, josta Raamattu ei mainitse mitään eivätkä apostolit sitä harrastaneet. Vauvakaste on selvästä väärä ja harhaoppinen kaste.

Efesolaiskirje:
4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;

Yksi Herra tarkoittaa Jeesusta - yksi usko tarkoittaa sitä uskoa, joka Jeesuksella oli -yksi kaste tarkoittaa kastetta Jeesuksen Kristuksen nimeen.

Kirkkoherra on väärä herra, lapsenusko on väärä usko ja vauvakaste on väärä kaste.

9

65

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Raamatussa ei missään kerrota UUDELEEN- kastetuista.
      helluntailaisuuden uudelleen -kaste on eksytys.

• Anonyymi

Tietenkään Raamatussa ei kerrota uudelleenkastetuista, koska vauvakastetta ei ollut ollenkaan siihen aikaan. Lue aloitus huolella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietenkään Raamatussa ei kerrota uudelleenkastetuista, koska vauvakastetta ei ollut ollenkaan siihen aikaan. Lue aloitus huolella.

Vauvakastetta ei ole vieläkään, Kaste oli jo silloin ja lapsia kastettiin jo alussa

• Anonyymi

säälittävää tämä suomen luterilaisten tietämättömyys raamatun asioista, siis pääsääntöisesti ei mitään tietoa, kaikenmailman luuloja ja isien tarinoita sitäkin enemmän.
      viissata avuotta oltu kirkon lumoissa eikä mitään ole opittu.

tarkkailuluokallakaan ei löydy vastaavaa nollaoppimista.

• Anonyymi

Ja moni helluntailainen ei usko mitä Jeesus sanoo, siis satoja vuosia ollaan oltu luuojen lumoissa

ei kukaan järkevä käyttäydy noin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja moni helluntailainen ei usko mitä Jeesus sanoo, siis satoja vuosia ollaan oltu luuojen lumoissa

ei kukaan järkevä käyttäydy noin

Luterilaiset valehtelvat siitä, mitä Jeesus sanoo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiset valehtelvat siitä, mitä Jeesus sanoo.

Uudestikastajat valehtelevat mitä Jeesus sanoo

• Anonyymi

Älä sano väärää todistusta Jeesuksesta.

• Anonyymi

Miksi teet niin?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En kestä enää olla erossa...

Mitä jos mää vaan tuun ja alan suuteleen sua?
      Ikävä
      143
      2256
    2. Itsenäisyyspäivän korkein kunniamerkki Sanna Marinille

"Tasavallan presidentti Sauli Niinistö on jälleen myöntänyt itsenäisyyspäivän kunniamerkit. Kaikki kunniamerkit luovutetaan itsenäisyyspäivänä. Itsen
      Suomen Keskusta
      379
      1350
    3. Haluaisin kyllä

pyytää anteeksi. Sinä et varmaan enää juuri ajattele asiaa. Kuljet ylpeänä eteenpäin. Olit mulle se.
      Ikävä
      44
      1074
    4. montako eri kirjainta

kaivattusi etunimessä on? Mun ihanan 4.
      Ikävä
      83
      956
    5. Sä oot nainen ihan hullu.

Anna mun rakastaa sua. Anna mun himoita sua! Anna mun tulla sun päällesi ja sano mulle että sä rakastat mua. Mun päivä on muuten ihan pilalla
      Ikävä
      69
      875
    6. Minkä biisin antaisit kaivatullesi?

Jos voisit antaa kaivatullesi yhden biisin niin mikä se olisi? 🎶
      Ikävä
      63
      823
    7. Tykkäisitpä minusta

Edes ihmisenä. Kun minä tykkään niin paljon sinusta.
      Ikävä
      37
      737
    8. Mitähän mietit mies

Jäitkö minua kaipaamaan siitä ajasta kun vielä nähtiin? Nähdäänkö me enää koskaan?
      Ikävä
      64
      710
    9. Etkai sää vaan puhu minusta

sun tuttujen ja kaverien kans?
      Ikävä
      75
      645
    Aihe