Älytermari sun muita energiansäästöhuijareita liikkeellä

Anonyymi-ap

Jokainen täysjärkinen tietää että huone joka on muutenkin lämmin ei tarvitse lisäkseen lattialämmitystä. Jos muualta tulee siis vaikkapa tuulikaappiin lämmintä on sulaa hulluutta pitää lattialämmitystä päällä. Sehän lämmittää vain lattiaa ja tehovaade on 100 W per neliö klinkkerilattioilla.

Pesuhuone on ainoa poikkeus mutta siinäkin kannattaa lämmitys pitää yli 20 asteessa niinä päivinä kun käy suihkussa uuteen noin 17-18 riittää. Normaalitermareilla voi ajastaa lämmitystä muutaman asteen korkeammaksi yöllä kuin klo 7-22.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muualla vastaantullut EcoHeat-melkeinhuijaus mainosti jo täälläkin.
      Antaa ymmärtää että 1200W sähkönkulutuksella saa useamman kW:n lämmön.

      Järjenhäivää on, jos mainoskuvan tapaan lämmittää laitteella sormiaan.
      Näkyvilläolevat hehkuvat vastuslangat lisäävät lämmöntunnetta verrattuna pelkkään ilman lämmittämiseen.

    • Anonyymi

      Lattialämmitys on yksi suurimmista energiasyöpöistä. Kyseessähän on "mukavuusilmiö". Tuntuu jaloille mukavalta. Kuitenkin jos esim ILP tai varaava uuni tuo lämpöä on näissä klinkkerilattiahuoneissa myös yli 20 astetta lämmintä vaikka lattiatermostaatit näyttää 12 astetta. Termarin antura asetettu lattian pinnan alle. Lämmitys ei mene päälle.

    • Anonyymi

      Klinkkerilattialämmiryksen kulutus on yleensä "lämmin jalalle" lämpötilalla noin 30 W/m2. Näin ollen 10 m2 sauna-pesuhuone kuluttaa 0,3 KWh tunnissa ja yli 7 KWh päivässä.

    • Anonyymi

      Nyt kannattaa olla varuillaan. Huijareita ja saalistajia on liikkeellä. Älytermarit maksaa 140-200 € kpl ja itselläni on tavallisia termareita huoneissa kaikkiaan 10 kpl joista 4 lattialämmityksellä. Hintaa asennuksineen tulisi luultavasti yli 2000 €. Koska oikeastaan vain kahteen huoneeseen niitä voisin asennuttaa tulisi asennuksille hintaa 400-500 €. Tyydyn käyttämään Raychemin termareita jotka olen viikko-ohjelmalla asentanut lämmittämään lattioita öisin 4 astetta lämpimämmäksi kuin päivällä. Käytännössä lattialämmitys päällä vain klo 1-6. Sitten ei lämmitä ainakaan 17 tuntiin. ILP ja varaavan uunin lämmitys puilla on se jolla mökki pidetään lämpimänä. ILP yöllä, puulämmitys näin talvisin aamulla. Sähköä kuluu suoran sähkön 122 m2 talossa 7400-7900 KWh vuodessa.

    • Anonyymi

      "Normaalitermareilla voi ajastaa lämmitystä..."

      Ei läheskään kaikilla. Täällä mainittu Raychem, sillä ja muuramilla muilla voi säätää viikkoaikataulun.

    • Anonyymi

      Lattialämmityksen yleistymistä täytyy hämmästellä. Sillä on itse asiassa huonompi varaava ominaisuus kuin kattolämmityksellä tai perinteisellä seinäpatterilämmityksellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4849
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4413
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2871
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1675
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1603
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe