Teen työtä, maksan veroa jne. riittääkö?

Anonyymi-ap

Teen työtä, maksan veroa, noudatan lakia, olen kohtelias, riittääkö se? Periaatteessa ei riitä. Köyhyyden, rikollisuuden, sairauden puuttuminen ympärilläni ei tarkoita että hyvä lisääntyisi. Periaatteessa minun pitäisi itse toimia että hyvä lisääntyisi. Hyvä on aktiivista toimintaa.

4

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aloiteen tekijälle:Kyllä pitäisi riittää.Iselläni työura takana ,sitä kun alkoi 15 vuotiaana. Nyt olen käymässä 70 vuotta naisena. Työn teosta saan elkeni.Ansaitun eläkeeni työllä.En siis Kelalta mitään. Naisen eläke siti pienempi kuin miehen.Mutta pärjään yksin asuvana. Tosin en tupakoi ei käyä alkoholia. Mutakaan vihdettä en harrasta. Kuin senjoreille tarkoitetua ilmaista liikuntaa,likunta tunilla.Löytänyt sen vasta noin 2kk sitten.Olen tässä 4 vuotta opetullut sanomaan napakasti EI ! En auta enää ilmaiseksi.Olen vanha ja itseäni ajtellelen ,voimani ei vaan riitä ennä.Koko aikuis iän autoin työni ohella muita,kuin yksin elätin 2 lasta.Ilman tukea.Niin nyt sitten olenkin outo ja kumma kun en enää suostu olemaan kynysmatto ja natmassa apua heti kuin joku vaatii ja tietysti ilmasiksi.Joten älä lähde attamaan sukulaisia,ystäviä saat olla loputon kavo.Kuin roska laatikko heidä ongelmille ja huolille. Se on nin lopulta ihminen väsyy kaikeen yksipuolisuuten.Eli tämä kaivo on imetty tyhjäksi ja sihen ei lissä vettä enää tule.piste. sori lukihäiröni en näe teksti virhet terveisä itä Helsinki.Akka pian sitten 70v.

• Anonyymi

Kiitoksia kannustavista sanoista. Noin minäkin olen vähitellen oppinut ajattelemaan. Kun eläkeikä lähestyy niin kummasti sitä väsyy. Onneksi sukulaiset ovat vihdoin ikääntyneet ja oppineet ja tulevat omillaan toimeen. Kiitos vielä vertaistuesta.

• Anonyymi

Eihän sitä 70 v. vielä tunne itseään väsyneeksi, mutta huolestuttavaa on ainakin se,
        että nuoruuden ketteryys on pikku hiljaa katoamassa. Se jopa ällistyttää.

• Anonyymi

Kyllä sitä vielä 70 ikävuoden jälkeenkin jaksaa olla mukana muutaman
      luottamustehtävän kanssa. Virta vähentyy joka vuosi, mutta jos vielä
      muutaman hetken haluaa olla harrastamassa.
      Toisaalta tuo pitkä työura on antanut mahdollisuuden kohtuulliseen
      eläkkeeseen millä pärjää ihan mukavasti ja voi jopa matkustella ja
      jättää jotakin säästöönkin pahan päivän varalle .
      Kun ei juopottele eikä polta eikä käy etelänmatkoilla, niin tavallinen
      veronmaksajakin on saanut ostettua itselleen asunnon sekä muutaman
      auton vuosien varrella. Jostakin siis pitää luopua saadakseen muuta.
      Meilläkin oli mökkinaapurina pariskunta ja molemmat olivat töissä.
      Heillä oli talovelkaa, mökkivelkaa ja autovelkaa = talousvaikeuksia.
      Pankki ilmoitti, että jostakin on luovuttava . Näin meni mökki myyntiin ,
      mutta sillä saavutettiin toki talouden tasapaino. Varmaan myös henkinen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      291
      6357
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2009
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1780
    4. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1241
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      14
      1225
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      167
      1141
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1116
    8. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1001
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      50
      991
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      962
    Aihe