Lasten oikeudet - paljon puhetta - riittävästi tekoja?

Tänään on Lasten oikeuksien päivä, mikä on lähellä myös Naisten oikeuksia -

.. onkin aivan selvää, ettei epäyhtenäisessä reviirien maailmassamme ole täyttä yksimielisyyttä mitä nämä tärkeät oikeudet pitävät kaikkiaan sisällään -

.. eikä tämän päivän rankka idän ja lännen välinen vastakkain asettelu |1 ainakaan paranne tilannetta ymmärtää, että niin me kuin koko maailma erilaisine tapoineen, historioineen, perinteineen kuin historioineen ovat niin kovin erilaisia.
.
|1 ~ https://keskustelu.suomi24.fi/t/17569568/a-on-yha-syvemmassa-emvastakkainasetteluemssa---lannen-ja-idan -
.

Tunnetusti evoluutio loi mahdollisuuden lisääntyä, omaksi edukseen -

.. pitäen "itsensä "kuolemattomuuden jatkumossa", nythän jokainen sukupolvi perittyine ominaisuuksineen vie eteenpäin sitä yksilöllistä kehityslinjaa, joka perimysjänteinä ja "dna-säikeinä" evoluution ohjastamana siirtyvät vuodesta toiseen - vuosisatamiljoonien ajan.

--
Vuosia sitten kävi Kiinasta - tuolta paljon puhutusta valtiosta, jonka eteen meidän media on lastannut lähes kaikki epäkohdat mitä läntinen ajatusmaailma kykenee luomaan - vaikutusvaltaisten naisten muodostama delegaatio halusi tietää miten Suomessa hoidetaan Lasten- ja Naisten oikeuksia - tässä kertomus:

[2011][ .. kiinalaiset Naisten federaation (Anhui - 65 miljoonaa asukasta - delegaation johtaja) vieraat kuuntelivat kohteliaasti suomalaisten kansanedustajien selostusta, kuinka meillä hoidetaan lasten ja naisten oikeuksia. Suomalainen tulkki käänsi suomesta kiinaksi - koettaen löytää jotain sellaista kansanedustajiemme sanoista, joka olisi uutta ja yllättävää kotiin viemistä - mitään sellaista ei kuitenkaan ollut vietäväksi .. ]

Suomessa kuten muissakin länsimaissa, joissa vallitsee individualistinen voittopyyde, kasvunhokema sekä jatkuvaluonteinen demokratiarykimä -

.. ei ole laajaa tietämystä, eikä näkemystä kiinalaisuudesta, johtuen meidän omasta "oikeassa olon opista" - me löydämme virheitä muista, mutta löydämmekö pohjimmiltamme itsestämme -jää kysymykseksi.

Kiinalaiset eivät löydä meistä julkisesti virheitä, he oppivat kohteliaisuuden olla puuttumatta muiden omiin sisäisiin asioihin - jo tuhansien vuosien takaa. Kiinalaiset eivät sekaannu toisten omiin asioihin.

Helsingin Sanomien uutinen rouva Liu Yandong´ in mahdollisesta noususta istuvaan politbyrooseen, "rikkomaan" miehinen rintama - lienee tosiasia, ellei nyt, niin ainakin täydennyskierroksilla tulevina vuosina - Kansankongressin istunnon yhteydessä. Tähän mennessä vuonna 2022 ei tuota täydennystä vielä ole toteutettu.

Suurempi asia kuin yksittäinen henkilönimitys, on uuskungfutselaisuuden lanseeraus varovaisin askelin i] korvaamaan kiinalaisille kuitenkin historiallisesti outoa kommunismia - joka on läntinen oppi yhteisomistuksen teorioista ja jatkuvasta työtätekevän vallankumouksesta.
.
i] ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2019/08/kiinalainen-viestinta-leviaa.html -
.

Meille on taakka olla tuntematta kiinalaisuutta

Tiedämme jo nyt, että Kiina nousee maailman suurimmaksi taloudeksi |2 -tämä kirjoitettiin siis vuonna 2011. Kiina ottaa myös osansa yhteisistä maapalloresursseista [1,4/8]. Samalla Kiina kasvattaa sotilaallisen puolustusdoktriinin tasolle, joka vastaa amerikkalaisten hyökkäysvoittoista tapaa ajatella - sillä erolla, että Kiina ei hyökkää ensin.
.
|2 ~ https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/ohitti-yhdysvallat-ja-jatkaa-kasvuaan-kiinasta-maailman-suurin-talous/86dd77f5-e793-3645-b75f-33ce60dfcc1c -
.

Meidän ennustama Kiinan ympäristökatastrofi ei tule toteutumaan, sillä kiinalaiset ratkaisevat omat ongelmansa - aikataulu on vain avoin. Nyt tiedetään sen olevan vuodessa 2049.

Tuo avoin aikataulu on meille suomalaisille mahdollisuus - muun muassa puhtaan veden vesiteknologioiden osalta*

Kiinalaisella on pieni ympäristöhaittajälki per asukas - meillä lännessä se on kaksi-kolminkertainen, emmekä puhu edes viimeisestä 100 vuodesta. i]
.
i] ~ https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/12/12/ilmastonmuutos-on-ihmiskunnan-kohtalonkysymys-tutki-kuka-paastoista-oikeastaan -
.

Kiinan edesmennyt pieni suurmies Deng Xiaoping ii] evästi maamiehiään etenemään kehityksessään varovaisin askelin ylittäessään tuntematonta - hän kannusti tunnustelemaan kaikkia pohjan kiviä huolellisesti ..
.
ii] - Tienanmen ja Deng 1989
~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2007/06/yksilsuoritus-joka-ji-elmn-tienanmenin.html -

..
Kirjoitimme kiinalaisesta ihmisoikeuskäsityksestä konkreettisen kiinalaisvierailun yhteydessä, jossa Ympäristöteollisuus ry:n [ ~ https://www.ymparistoteollisuus.com - ] kutsumana Naisten federaation presidentti suoritti tässä asiayhteydessä ensivisiitin läntiseen maailmaan -

.. tutustuen käsityksiimme Naisten ja Lasten oikeuksista ..

.. tapahtuma jäi medialta huomaamatta - olimme saaneet kunnian olla ensimmäinen läntinen valtio, johon Kiinan ylin johto - istuvana politbyroona oli antanut vierailukannusteen Kiinan Naisten federaatiolle.

Miksi Suomi valittiin, sitä voimme tarkoin miettiä!

-
93233

16

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vakava aihe, mutta miksi niin vähällä huomiolla?

• Anonyymi

Kiinnostus on Ukrainassa, Nato-uhossa ja jopa suoranaisessa Venäjän vihassa!

• Anonyymi

Lasten oikeudet vaihtelevat eri kulttuureissa.

• Anonyymi

Miten Sinä huomioit Lasten Oikeuksien päivän?

• Anonyymi

Kuuntelin lapsiani monta tuntia :-)

• Anonyymi

Kiinan yhden lapsen politiikasta seurasi, että lapsilla on jo varhaisessa iässä valtavat paineet pärjätä. Vanhemmat toimivat orjapiiskureina ja yrittävät ostaa lapselleen etumatkaa kovenevassa kilpailussa.

Kunnianhimoisimmat yrittävät saada lapsensa kokeilukouluun, jossa 9 - 10-vuotiaat aloittavat pikatien kohti yliopistoa. Pääsykokeisiin tulee joka vuosi satojatuhansia lapsia. Kokeissa epäonnistuneet tekevät itsemurhia. Koulua käydään maanantaista sunnuntaihin. Unicef on kritisoinut Kiinaa siitä, että lapsilla ei oikeus olla lapsia. Leikkiin ja peleihin jää puolisen tuntia - viikossa.

Sama juttu Etelä-Koreassa, jossa lapset ja nuoret tekevät myös paljon itsemurhia. Ulkomaalaisia värvätään opettamaan englannin kieltä perheen lapselle jopa klo 5. aamulla. Lapsen työpäivä jatkuu siis klo 5 aamusta klo 10 illalla.

Olen asunut sekä Kiinassa että E-Koreassa. Moni nuori on avautunut minulle paineistaan, koska se on ulkomaalaiselle helpompaa. He kertoivat vihaavansa joskus vanhempiaan ja pohtivansa usein itsemurhaa. Että sellaisia lasten oikeuksia.

• Anonyymi

Kiina otti tosissaan ainoana maana väestön liikakasvun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samalla Kiina "suuressa viisaudessaan" loi hirviön. Kiinalaiseen kulttuuriin kuuluu tyttölasten halveksunta, joten tyttölapset abortoitiin tai jopa tapettiin. Tuloksena on poikamiesyhteiskunta, jossa vaimoja ei riitä kuin pienelle eliitille.

Naisia myös kidnapataan maaseudun poikamieskyliin. Naisen arvo on tavallaan noussut, koska vaimosta joutuu maksamaan. Vaatimukset avioliittomarkkinoilla ovat joskus varsin hurjia. Toisaalta myös "ostetun tavaran" pitäisi täyttää kovat vaatimukset.

• Anonyymi

Maallinen menestys on läntisistä maista kopioitu "pahe", kuten Mäkkäri - siis McDonalds!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ei tuota projektia, olisi kiinalaisia jo noin 1550 miljoonaa. Haluaisitko?

• Anonyymi

Miten Venäjällä huomioidaan lasten oikeuksia? Miten Venäjä huomioi lasten oikeudet Ukrainan hävitystyössään muuten kuin tappamalla lapsia ja näiden vanhempia?

• Anonyymi

Kuinka paljon tapettiin lapsia USAF pommituksissa
        Vietnamiin ja Laosiin, aikanaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka paljon tapettiin lapsia USAF pommituksissa
        Vietnamiin ja Laosiin, aikanaan?

Kymmeniä tuhansia! Ei media näistä kirjoita!

• Anonyymi

Liian vähän puhuttu aihe.

• Anonyymi

Uutisointi kertoo yhä tiiviimmästä lasten ja nuorten väkivallasta. Huutavat äänettömästi tavallansa hätäänsä?

• Anonyymi

Mitä olet tehnyt lasten eteen viime viikon aikana?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Haluaisin kyllä

pyytää anteeksi. Sinä et varmaan enää juuri ajattele asiaa. Kuljet ylpeänä eteenpäin. Olit mulle se.
      Ikävä
      45
      1357
    2. Sä oot nainen ihan hullu.

Anna mun rakastaa sua. Anna mun himoita sua! Anna mun tulla sun päällesi ja sano mulle että sä rakastat mua. Mun päivä on muuten ihan pilalla
      Ikävä
      72
      1171
    3. Minkä biisin antaisit kaivatullesi?

Jos voisit antaa kaivatullesi yhden biisin niin mikä se olisi? 🎶
      Ikävä
      102
      1122
    4. Kappas! Jaajo Linnonmaa viestitteli näin nuorelle Janni Hussille: "Sulla oli siellä ihan..."

Jaajo Linnonmaa on tehnyt pitkän uran Radio Suomipopin Aamulypsy-ohjelmassa. Mies jättää aamushown joulukuun lopulla ja samalla katkeaa hedelmällinen
      Kotimaiset julkkisjuorut
      12
      1014
    5. Tykkäisitpä minusta

Edes ihmisenä. Kun minä tykkään niin paljon sinusta.
      Ikävä
      45
      936
    6. Mitähän mietit mies

Jäitkö minua kaipaamaan siitä ajasta kun vielä nähtiin? Nähdäänkö me enää koskaan?
      Ikävä
      67
      915
    7. Etkai sää vaan puhu minusta

sun tuttujen ja kaverien kans?
      Ikävä
      84
      770
    8. Ymmärrän jos tää oli nyt tässä

Mä mokasin ja toivon sulle pelkkää hyvää.
      Ikävä
      56
      735
    9. Tee se tänään

Päätä että teet sen tänään. Laita mulle oikeasti viestiä... Saatat yllättyä positiivisesti.
      Ikävä
      55
      710
    10. Veikkaus: Kuka voittaa Selviytyjät-kisan? Julia, Tommi vai Sami?

Selviytyjät-finaali on sunnuntaina. Nyt voi veikata voittajaa: Kuka voittaa Selviytyjät-kisan? -Julia -Tommi -Sami Lue lisää finalisteista: https:
      Tv-sarjat
      31
      637
    Aihe