Vaparit palasivat festareille

45

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinäkin olet siis sitä mieltä että Ylikosken tyyli on ollut huonoa.

      • Sangen sofistikoituja foneemikomplekseja sisältävää. Aivan vakionaputukseni jos kommentoin, että käytetään lyhyempiä lauseita ja kirjoitetaan konkreettisemmin.

        Toki samaa vaivaa on omissakin teksteissä. Tämä on hyvä kerrata kaikkien: https://jkorpela.fi/kirj/


      • Anonyymi

        Aina on parantamisen varaa. Jos joku on parantunut, se ei tarkoita, että aiemmin on ollut huonoa. On voinut olla hyvää tai erittäin hyvää ja silti on voinut parantua.


      • Anonyymi

        Mäntysalon tyyli ei ole parantunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mäntysalon tyyli ei ole parantunut.

        Otan mielelläni vastaan ehdotuksia. Mieluiten ihan malliin "VA-lehdessä N/20XX kirjoitat .... mutta sen voisi muotoilla selkeämmin ...".


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Otan mielelläni vastaan ehdotuksia. Mieluiten ihan malliin "VA-lehdessä N/20XX kirjoitat .... mutta sen voisi muotoilla selkeämmin ...".

        Va-lehdessä sentään kirjoitat. Totuutta on vaikea tyylitellä.

        "Vaikka miten puhutaan epäreilusta valtionkirkkojen suosimisesta tai kerrotaan ääritapauksessa jopa verensiirrosta kieltäytyvien Jehovan todistajien kuolemasta, minua häiritsee itse usko. Joku on väärässä, luulee että on olemassa jumalia vaikka ei ole. Miksi totuus on minulle niin itseisarvoisen tärkeää, sitä en osaa sanoa."
        https://vapaa-ajattelijat.fi/tampere/henkilokuva-jori-mantysalo/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Va-lehdessä sentään kirjoitat. Totuutta on vaikea tyylitellä.

        "Vaikka miten puhutaan epäreilusta valtionkirkkojen suosimisesta tai kerrotaan ääritapauksessa jopa verensiirrosta kieltäytyvien Jehovan todistajien kuolemasta, minua häiritsee itse usko. Joku on väärässä, luulee että on olemassa jumalia vaikka ei ole. Miksi totuus on minulle niin itseisarvoisen tärkeää, sitä en osaa sanoa."
        https://vapaa-ajattelijat.fi/tampere/henkilokuva-jori-mantysalo/

        Kyllä totuuden voi esittää monella tavalla muotoiltuna. Vaikkapa edelläolevn; "Minua häiritsee itse usko, ei pelkästään epäreilu valtionkirkkojen suosiminen - -". On ihan aiheellista miettiä miten esittää asiansa tiiviisti, selkeästi ja ilman turhia koukeroita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä totuuden voi esittää monella tavalla muotoiltuna. Vaikkapa edelläolevn; "Minua häiritsee itse usko, ei pelkästään epäreilu valtionkirkkojen suosiminen - -". On ihan aiheellista miettiä miten esittää asiansa tiiviisti, selkeästi ja ilman turhia koukeroita.

        Joskus koukerot selventää asiaa:

        Itseäni ei oikeastaan häiritse kirkon julkisoikeudellinen erityisasema. Tai edes Jehovan todistajien turhaan kuolevat lapset joiden hengen verensiirto pelastaisi. MInua häiritsee itse usko. Teistit ovat väärässä ja minä antiteistinä oikeassa. En tiedä miksi oikeassa oleminen on minulle niin tärkeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus koukerot selventää asiaa:

        Itseäni ei oikeastaan häiritse kirkon julkisoikeudellinen erityisasema. Tai edes Jehovan todistajien turhaan kuolevat lapset joiden hengen verensiirto pelastaisi. MInua häiritsee itse usko. Teistit ovat väärässä ja minä antiteistinä oikeassa. En tiedä miksi oikeassa oleminen on minulle niin tärkeää.

        Tuo on minusta jo erisisältöinen. Ainakin tulkitsen aiemman s.e. julkisoikeudellinen erityisasemakin voi häiritä, mutta ei pelkästään se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on minusta jo erisisältöinen. Ainakin tulkitsen aiemman s.e. julkisoikeudellinen erityisasemakin voi häiritä, mutta ei pelkästään se.

        Alkuperäisessä ei kerrottu kirkon aseman tai jehovan todistajien lasten kohtalon vaivaavan.

        "Vaikka miten puhutaan ..... tai kerrotaan ääritapauksessa...." ei mielestäni viittaa kirjoittajan näkemykseen vaan toisiin jotka puhuvat tai kertovat.

        Vasta kohdassa "minua häiritsee..." siirrytään kirjoittajan henkilökohtaiseen kokemukseen.

        Niin, olisiko asian voinut selkeämmin muotoilla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alkuperäisessä ei kerrottu kirkon aseman tai jehovan todistajien lasten kohtalon vaivaavan.

        "Vaikka miten puhutaan ..... tai kerrotaan ääritapauksessa...." ei mielestäni viittaa kirjoittajan näkemykseen vaan toisiin jotka puhuvat tai kertovat.

        Vasta kohdassa "minua häiritsee..." siirrytään kirjoittajan henkilökohtaiseen kokemukseen.

        Niin, olisiko asian voinut selkeämmin muotoilla?

        Kiitoksia näistä palautteista! Tällainen on hyvää, rakentavaa palautetta, jonka avulla oppii kirjoittamaan paremmin.

        Muutin nyt pikaisesti "- - häritsee MYÖS itse usko". Nyt ilmaisu on toivoakseni selvempi.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Kiitoksia näistä palautteista! Tällainen on hyvää, rakentavaa palautetta, jonka avulla oppii kirjoittamaan paremmin.

        Muutin nyt pikaisesti "- - häritsee MYÖS itse usko". Nyt ilmaisu on toivoakseni selvempi.

        Ole hyvä vaan, ilo on minun puolellani :D


    • Anonyymi

      Mäntysalo on Ylikosken vaalityöntekijä ja nälvii Saksan armeijan vyösoljesta kuten Putin natseista Ukrainassa mutta ei nälvi ryssienkeskitysleireistä, miksi tämä epätasa- arvo?

      Venäläisiä keskitysleirejä
      https://en.m.wikipedia.org/wiki/Russian_filtration_camps_for_Ukrainians

    • Anonyymi

      Ei vain saksalaisten ja amerikkalaisten nälvintää räsästenrinnalla Valiitossa

      Ylikosken painostama elämäntapatieto ET on osa äärivasemmiston yritystä manipuloida nuorisoa

      Vapaa- ajattelijoiden liiton käyttämä puhetapa antifasismista .... antirasismista ... haluttomuus tukea Ukrainaa edes sanoilla tai  asukkaita taloudellisesti osoittaa myös raakaa putinismin hyväksymistä venäläisten malliin

      Äärivasemmistoideologiaa levittävä Protu on malliesimerkki Vapaa-ajattelijoiden liiton nuorison manipuloimisesta

      Woke, cancelointi, USA-vastaisuus, putinismi, aistolaisten  Voima-lenden Rauhanpuolustajien rauhanaate ...  on protun identiteettipolitiikkaa ja terminologiaa. Protu on osa viherpunaisten taistolaisliikettä

      "Kevätkokous päätti arvoista: Protu on antirasistinen, antifasistinen, antiableistinen ja feministinen

      Submitted by Porola Simo on Ma 25.04.2022"

      • "Venäjän häikäilemätön hyökkäys Ukrainaan on järkyttänyt - -" -- pääkirjoitus numerosta 2/2022.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        "Venäjän häikäilemätön hyökkäys Ukrainaan on järkyttänyt - -" -- pääkirjoitus numerosta 2/2022.

        Ei se ainakaan sinua ole järkyttänyt kommunismin tukemisen lopettamiseen eli jotsin pskapuheita äärivasemmiston tyyliin


    • Anonyymi

      Putinistinen antifasistinen kielenkäyttö äärivasemmiston Valiitossa venäläisittäin

      Valiiton sitoutumisena hyväksymään äärivasemmistolainen ajattelutapa näkyy myös puhetavassa, joka on Putinin malliin denatsifikointia

      Woke, cancelointi, USA-vastaisuus, putinismi, taistolaisten  Voima-lehden Rauhanpuolustajien rauhanaate ...  on protun identiteettipolitiikkaa ja terminologiaa. Protu on osa viherpunaisten taistolaisliikettä

      "Kevätkokous päätti arvoista: Protu on antirasistinen, antifasistinen, antiableistinen ja feministinen

      Submitted by Porola Simo on Ma 25.04.2022"

    • Anonyymi

      Hyväkin tyyli voi vielä parantua. Parantamisen varaa on aina. Jos joku on parantanut, se ei tarkoita, että aikaisemin on ollut huonoa.

      • Anonyymi

        Ylikoski pääsee jo näillä ilmaisulla 3 maailman parhaan joukkoon tai vielä paremmaksi jos parantuu
        Onko Ylikoskella keinoja parantua?


    • Anonyymi

      On muuten todella hyvä valokuva, jossa on actionia. Niin kuin teltalla kerrotaan olleen koko päivän.

      • Anonyymi

        Tarkoitatko Attackia? JSaramon ex-johtajana Ylikosken osaston kaadereita. Esiintyvätkä parina?Eli Valokuvassa on Attackia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko Attackia? JSaramon ex-johtajana Ylikosken osaston kaadereita. Esiintyvätkä parina?Eli Valokuvassa on Attackia?

        Klikkaa juttua ja katso kuva.


    • Anonyymi

      Lyhyt mutta kiva juttu ja hieno kuva.

    • Anonyymi

      Kivassa kuvassa täytetään Testaa oletko vapaa-ajattelija -lomaketta.

      • Anonyymi

        Stasi-Boris eli Honeckerin kommunisti-hallitukselle opiskelijakavereittensa ajatuksia vapaasti kavaltanut

        kutsuttiin Lakkalanja silloisen pääsihteerinMäntysalon toimesta luennoimaan alan vimmeisistä tuulahduksista Ouluun

        Tämä ikoninen tapahtuma kuvaa eritäin selkeästi vapaa-ajattelu sanan tarkoitusta punavihreässä taistolaisessa vapaa-ajattelijoiden liitossa. Ja se että JÄSENRASSUKAT eivät nostaneet asiasta minkäänlaista keskustelua MELUSTA NYT PUHUMATTAKAAN kuvaa jäsenistön vasemmistolaista ressukkalaatua erittäin selkeästi

        Ja koska siis Boris oli Stasin mutta myös Kgbn avustaja ja Putin oli Kgbn virkamies mutta hänellä oli stasikortti (löytyy museosta) niin käytännössä LÄHEMMÄKSI Putinin kollegiaalisuutta ei kukaan enää päästä taviksista eli VALIITTO ON PUUHASTELLUT PUTINISTITASON VIRKAILIJAN KANSSA POKKANA toimissaan


    • Anonyymi

      Festareilla talkoilu on muuten kivaa. Ilmoittaudu vapaahetoiseksi.

      • Anonyymi

        Vapaaehtoisia tarvitaan myös Educa-messuilla.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Stasi-Boris eli Honeckerin kommunisti-hallitukselle opiskelijakavereittensa ajatuksia vapaasti kavaltanut

      kutsuttiin Lakkalanja silloisen pääsihteerinMäntysalon toimesta luennoimaan alan vimmeisistä tuulahduksista Ouluun

      Tämä ikoninen tapahtuma kuvataan yllä

    • Anonyymi

      Ilahduttava valokuva. Katso vaikka.

    • Anonyymi

      Ihana kuva. Taitaa olla kivaa olla suosittuna.

    • Anonyymi

      Kuva ON kiva.

    • Anonyymi

      Kesä 23 pitää hoitaa. Ilosaari loppuun myyiin jo.

    • Anonyymi

      Festarikesä täytyy hoitaa.

    • Anonyymi

      Kiva kuva!

    • Anonyymi

      Hyvin alkoi MK2023 viikko sitten.

    • Anonyymi

      Valokuva on hyvä?

    • Anonyymi

      Tyyli on perusoikeus. Mutta parasta lienee tuo valokuva, joka kertoo kesän 2022 meiningistä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tosi kiva juttu js tosi kiva kuva. Ihku!

    • Anonyymi

      KUVA kertoo enemmän kuin 500 merkkiä.

    • Anonyymi

      Tykkään tästä erityisesti tuon eläväisen valokuvan vuoksi.

    • Anonyymi

      Erittäin arrrssytttävä valokuva. t. Antivapari

    • Anonyymi

      Vapaa-ajattelijoiden Valiitolla on sama mainehaitta kuin vihreillä ja molempien kannatus on romahtanut

      Rakenne-ero näillä on. Vihreät on naisopiskelijoiden läpikulkupuolue

      Valiitto on senioriukkojen sumppu, mm. taistolaisaatteen viimeinen turvapaikka

      Ylikoski käyttää Valiittoa myös taistolaisten henkilöiden ja ideologioiden mainostamiseen ja valitsee näistä uutisoitavia tai esittelyihin kutsuttavia

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17305023/risto-k--jarvinen-vapaa-ajattelijan-toimitussihteeriksi#comment-121290257

    • Anonyymi

      Festarikesä täytyy hoitaa, Ilosaari loppuun myytiin jo...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4683
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      95
      4542
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      615
      4141
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3097
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2661
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2193
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2153
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      213
      2130
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1755
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1492
    Aihe