Sähköautot olivat vain lyhyen välivaiheen ratkaisu.

Anonyymi-ap

28

78

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Teslat pilaa lopullisesti s-auton maineen vaarallisena autona. Dieseleitä on kuuleman mukaan alkanut meneen taas kaupaksi.

    • Anonyymi

      Ratkaisu on mikä? En availe linkkejä.

      • Anonyymi

        Paljon maksat että avaan linkin ja kerron?


    • Anonyymi

      Pysyykö noin liukas saippuarasia pakkasella tiellä?

      • Anonyymi

        Ajele sinä vaan Scaniallasi, jos se tuntuu turvallisemmalta.
        Tiesitkö, että painolla ei ole mitään vaikutusta kitkakertoimeen ja auton hallittavuuteen, vaikka niin luulitkin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajele sinä vaan Scaniallasi, jos se tuntuu turvallisemmalta.
        Tiesitkö, että painolla ei ole mitään vaikutusta kitkakertoimeen ja auton hallittavuuteen, vaikka niin luulitkin!

        Mielenkiintoista, Wikipedian mukaan:
        "Kitkakerroin on kappaleen liikkeelle saattamiseen tarvittavan voiman F ja kappaletta pintaan puristavan voiman pintaa vastaan kohtisuoran komponentin N suhde"

        Eikös kappaleen paino sitten vaikutakaan siihen voimaan mikä sen liikkeelle saamiseen tarvitaan? Eli tarkoitatko että mielestäsi maassa olevan höyhenen ja Scania kuorma-auton liikkeelle saamiseen tarvitaan saman suuruinen voima?

        Ja vastaavasti että jos kevyt ralliauto laitetaan soratiellä ajamaan vaikkapa 100 /km/h vauhdilla tiukan kaarteen läpi, niin Scania kuorma-auto kulkee siitä samalla vauhdilla ajautumatta pois radalta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista, Wikipedian mukaan:
        "Kitkakerroin on kappaleen liikkeelle saattamiseen tarvittavan voiman F ja kappaletta pintaan puristavan voiman pintaa vastaan kohtisuoran komponentin N suhde"

        Eikös kappaleen paino sitten vaikutakaan siihen voimaan mikä sen liikkeelle saamiseen tarvitaan? Eli tarkoitatko että mielestäsi maassa olevan höyhenen ja Scania kuorma-auton liikkeelle saamiseen tarvitaan saman suuruinen voima?

        Ja vastaavasti että jos kevyt ralliauto laitetaan soratiellä ajamaan vaikkapa 100 /km/h vauhdilla tiukan kaarteen läpi, niin Scania kuorma-auto kulkee siitä samalla vauhdilla ajautumatta pois radalta?

        Huomaa, että et edes ymmärrä lukemaasi! Fysiikan lakien mukaan Scania ja ralliauto menee kaarteesta läpi aivan yhtä nopeasti, jos kitkakerroin on sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista, Wikipedian mukaan:
        "Kitkakerroin on kappaleen liikkeelle saattamiseen tarvittavan voiman F ja kappaletta pintaan puristavan voiman pintaa vastaan kohtisuoran komponentin N suhde"

        Eikös kappaleen paino sitten vaikutakaan siihen voimaan mikä sen liikkeelle saamiseen tarvitaan? Eli tarkoitatko että mielestäsi maassa olevan höyhenen ja Scania kuorma-auton liikkeelle saamiseen tarvitaan saman suuruinen voima?

        Ja vastaavasti että jos kevyt ralliauto laitetaan soratiellä ajamaan vaikkapa 100 /km/h vauhdilla tiukan kaarteen läpi, niin Scania kuorma-auto kulkee siitä samalla vauhdilla ajautumatta pois radalta?

        Raskaammalla kappaleella on luonnollisesti myös suurempi pakovoima..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raskaammalla kappaleella on luonnollisesti myös suurempi pakovoima..

        On, mutta vastaavasti suurempi kitkavoima! Kaarteessa keskipakovoima (ja kitkavoima) voivat kehittyä siihen pisteeseen, että rengas lipsahtaa. Tuossa tilanteessa saavutettu rajanopeus ei riipu auton painosta lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On, mutta vastaavasti suurempi kitkavoima! Kaarteessa keskipakovoima (ja kitkavoima) voivat kehittyä siihen pisteeseen, että rengas lipsahtaa. Tuossa tilanteessa saavutettu rajanopeus ei riipu auton painosta lainkaan.

        Käypä kokeilemassa ihan ite.

        Kokeile ensin sen höyhenen ja Scanian liikkeelle työntämisessä mikä merkitys kitkakertoimeen on kappaleen painolla.

        Mieti sitten miksi kevyempi auto kiihtyy nopeammin kuin samatehoinen raskaampi.


    • Anonyymi

      Tämänhetkist kaasuautot voivat jo nyt käyttää vihreää metaania.
      Vetyinfra saadaan vasta rekkoja varten rakennetun verkoston myötä.

      (Metaani = savukaasuista hiili ja elektrolyysistä vety yhdistetään.
      Elektrolyysin lämpö kaukolämpöön.)

    • Anonyymi

      Sähköautolla halvaannutetaan yhteiskunnan infra,
      ja tyhjennetään ostajan taskut.

    • Anonyymi

      Jos ensimmäinen maailmansota ei olisi syttynyt, niin saattaisi olla niin että mäntämoottoriautot olisivat hiipuneet historian romukoppaan 1900 luvun alkuvuosikymmeninä ja sähköautotekniikka olisi yleistynyt jo silloin.

      Polttomoottoritekniikka sai silloin yliotteen kun se soveltui paremmin taistelukentille joihin ei sähköverkkoja tietenkään voitu rakentaa.

    • Anonyymi

      Näin on. Vety on paljon lupaavampi. Vedyn syrjäyttäminen perustuu tekniikan vääristelyyn

    • Anonyymi

      Höps jälleen.
      Vety ei ole kestävä ratkaisu.
      Se hukkaa vähintään 60% energiasta, siksi sillä ei ole tulevaisuutta.

      -sp

      • Anonyymi

        Autonvalmistajia se toki houkuttaa, koska:
        -ovat pudonneet kehityksen kelkasta akkuautojen suhteen
        -vaatii enemmän huoltoa kuin akkuautot

        -sp


      • Anonyymi

        Niin yksi vetymoottori tyypi tekee, mutta vetymoottoreita on useita eri tyyppisä ja eri periaatteella toimivia.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Suomessa on tehty poliittinen päätös lähteä kehittämään yhteiskunnan tuella kaikkea missä vilahtaa sana "akku". Ruostevyöhykkeellä valmistellaan jo tehtaille tontteja ja teollisuudessa investoidaan satoja miljoonia akkukemikaalien valmistukseen.
      Mitsubishin asiantuntija kertoi mielipiteenään, että sähköautot tulevat kuitenkin jäämään vain lyhyen toimintasäteen ratkaisuiksi ja akkukemikaalien suhteen ei viimeistä sanaa ole vielä nähty. Sähköautoista tulee vastaava poliittinen markkinahäiriötekijä kuin tuulivoimalaoista, joilla Suomen sähkömarkkina on saatu sekaisin.

    • Anonyymi

      Sähköauto kaupunkiin.Maaseudulle diesel neliveto ja 1.3 €/litra hinta vero pois .sillä pärjää ja Suomi nousuun

      • Anonyymi

        Marinistit tuskin innostuvat ehdotuksestasi. Niille on tärkeintä verojen lisääminen ja kurjuuden levittäminen, jotta voivat katteettomilla vappusatasillaan laventaa omaa kannatustaan heikko-osaisten joukossa.


    • Anonyymi

      On myös olemassa Stanley Meyerin vetyauto ja Bob Lazarin vetyauto

    • Anonyymi

      Korjaan,kallis ratkaisu.

      • Anonyymi

        Ja "ratkaisukin" lähinnä siinä tapauksessa, jos tarkoituksena on vähentää ilmansaasteita suurkaupungeissa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Iltalehden linkissä oleva vetyautokin on periaatteessa sähkö eli patteriauto. Tuossa autossa on akku jota ladataan vedyn avulla, ja akku antaa virtaa sähkömoottoreille.

      Niin kauan kuin fuusioreaktoria ei saada toiminaan sähkön tuotannossa on vedyn tekeminen kannattamatonta.

      • Anonyymi

        BMW kehitti jo 1980-luvulla V8-vetyautoa.


    • Anonyymi

      Vetyä voi polttaa sekä ottomoottorissa että polttokennossa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

      Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
      Maailman menoa
      39
      4831
    2. Enää viisi yötä Sannan kirjaan

      Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut
      Maailman menoa
      17
      3622
    3. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

      vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
      Maailman menoa
      69
      3433
    4. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

      Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      100
      2784
    5. SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa

      SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral
      Maailman menoa
      86
      2660
    6. IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!

      "Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k
      Maailman menoa
      28
      2597
    7. Anteeksi T

      Aamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa
      Ikävä
      16
      1623
    8. En mä tahallani ole näin hankala.

      Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta
      Ikävä
      16
      1386
    9. Harmittaako että

      Annoit niin paljon positiivista huomiota ja rakkautta kaivatullesi
      Ikävä
      152
      1311
    10. Harmittaako mies, että yhteys katkesi?

      Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?
      Ikävä
      179
      1272
    Aihe