Sähköautot olivat vain lyhyen välivaiheen ratkaisu.

Anonyymi-ap

28

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Teslat pilaa lopullisesti s-auton maineen vaarallisena autona. Dieseleitä on kuuleman mukaan alkanut meneen taas kaupaksi.

    • Anonyymi

      Ratkaisu on mikä? En availe linkkejä.

      • Anonyymi

        Paljon maksat että avaan linkin ja kerron?


    • Anonyymi

      Pysyykö noin liukas saippuarasia pakkasella tiellä?

      • Anonyymi

        Ajele sinä vaan Scaniallasi, jos se tuntuu turvallisemmalta.
        Tiesitkö, että painolla ei ole mitään vaikutusta kitkakertoimeen ja auton hallittavuuteen, vaikka niin luulitkin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajele sinä vaan Scaniallasi, jos se tuntuu turvallisemmalta.
        Tiesitkö, että painolla ei ole mitään vaikutusta kitkakertoimeen ja auton hallittavuuteen, vaikka niin luulitkin!

        Mielenkiintoista, Wikipedian mukaan:
        "Kitkakerroin on kappaleen liikkeelle saattamiseen tarvittavan voiman F ja kappaletta pintaan puristavan voiman pintaa vastaan kohtisuoran komponentin N suhde"

        Eikös kappaleen paino sitten vaikutakaan siihen voimaan mikä sen liikkeelle saamiseen tarvitaan? Eli tarkoitatko että mielestäsi maassa olevan höyhenen ja Scania kuorma-auton liikkeelle saamiseen tarvitaan saman suuruinen voima?

        Ja vastaavasti että jos kevyt ralliauto laitetaan soratiellä ajamaan vaikkapa 100 /km/h vauhdilla tiukan kaarteen läpi, niin Scania kuorma-auto kulkee siitä samalla vauhdilla ajautumatta pois radalta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista, Wikipedian mukaan:
        "Kitkakerroin on kappaleen liikkeelle saattamiseen tarvittavan voiman F ja kappaletta pintaan puristavan voiman pintaa vastaan kohtisuoran komponentin N suhde"

        Eikös kappaleen paino sitten vaikutakaan siihen voimaan mikä sen liikkeelle saamiseen tarvitaan? Eli tarkoitatko että mielestäsi maassa olevan höyhenen ja Scania kuorma-auton liikkeelle saamiseen tarvitaan saman suuruinen voima?

        Ja vastaavasti että jos kevyt ralliauto laitetaan soratiellä ajamaan vaikkapa 100 /km/h vauhdilla tiukan kaarteen läpi, niin Scania kuorma-auto kulkee siitä samalla vauhdilla ajautumatta pois radalta?

        Huomaa, että et edes ymmärrä lukemaasi! Fysiikan lakien mukaan Scania ja ralliauto menee kaarteesta läpi aivan yhtä nopeasti, jos kitkakerroin on sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista, Wikipedian mukaan:
        "Kitkakerroin on kappaleen liikkeelle saattamiseen tarvittavan voiman F ja kappaletta pintaan puristavan voiman pintaa vastaan kohtisuoran komponentin N suhde"

        Eikös kappaleen paino sitten vaikutakaan siihen voimaan mikä sen liikkeelle saamiseen tarvitaan? Eli tarkoitatko että mielestäsi maassa olevan höyhenen ja Scania kuorma-auton liikkeelle saamiseen tarvitaan saman suuruinen voima?

        Ja vastaavasti että jos kevyt ralliauto laitetaan soratiellä ajamaan vaikkapa 100 /km/h vauhdilla tiukan kaarteen läpi, niin Scania kuorma-auto kulkee siitä samalla vauhdilla ajautumatta pois radalta?

        Raskaammalla kappaleella on luonnollisesti myös suurempi pakovoima..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raskaammalla kappaleella on luonnollisesti myös suurempi pakovoima..

        On, mutta vastaavasti suurempi kitkavoima! Kaarteessa keskipakovoima (ja kitkavoima) voivat kehittyä siihen pisteeseen, että rengas lipsahtaa. Tuossa tilanteessa saavutettu rajanopeus ei riipu auton painosta lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On, mutta vastaavasti suurempi kitkavoima! Kaarteessa keskipakovoima (ja kitkavoima) voivat kehittyä siihen pisteeseen, että rengas lipsahtaa. Tuossa tilanteessa saavutettu rajanopeus ei riipu auton painosta lainkaan.

        Käypä kokeilemassa ihan ite.

        Kokeile ensin sen höyhenen ja Scanian liikkeelle työntämisessä mikä merkitys kitkakertoimeen on kappaleen painolla.

        Mieti sitten miksi kevyempi auto kiihtyy nopeammin kuin samatehoinen raskaampi.


    • Anonyymi

      Tämänhetkist kaasuautot voivat jo nyt käyttää vihreää metaania.
      Vetyinfra saadaan vasta rekkoja varten rakennetun verkoston myötä.

      (Metaani = savukaasuista hiili ja elektrolyysistä vety yhdistetään.
      Elektrolyysin lämpö kaukolämpöön.)

    • Anonyymi

      Sähköautolla halvaannutetaan yhteiskunnan infra,
      ja tyhjennetään ostajan taskut.

    • Anonyymi

      Jos ensimmäinen maailmansota ei olisi syttynyt, niin saattaisi olla niin että mäntämoottoriautot olisivat hiipuneet historian romukoppaan 1900 luvun alkuvuosikymmeninä ja sähköautotekniikka olisi yleistynyt jo silloin.

      Polttomoottoritekniikka sai silloin yliotteen kun se soveltui paremmin taistelukentille joihin ei sähköverkkoja tietenkään voitu rakentaa.

    • Anonyymi

      Näin on. Vety on paljon lupaavampi. Vedyn syrjäyttäminen perustuu tekniikan vääristelyyn

    • Anonyymi

      Höps jälleen.
      Vety ei ole kestävä ratkaisu.
      Se hukkaa vähintään 60% energiasta, siksi sillä ei ole tulevaisuutta.

      -sp

      • Anonyymi

        Autonvalmistajia se toki houkuttaa, koska:
        -ovat pudonneet kehityksen kelkasta akkuautojen suhteen
        -vaatii enemmän huoltoa kuin akkuautot

        -sp


      • Anonyymi

        Niin yksi vetymoottori tyypi tekee, mutta vetymoottoreita on useita eri tyyppisä ja eri periaatteella toimivia.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Suomessa on tehty poliittinen päätös lähteä kehittämään yhteiskunnan tuella kaikkea missä vilahtaa sana "akku". Ruostevyöhykkeellä valmistellaan jo tehtaille tontteja ja teollisuudessa investoidaan satoja miljoonia akkukemikaalien valmistukseen.
      Mitsubishin asiantuntija kertoi mielipiteenään, että sähköautot tulevat kuitenkin jäämään vain lyhyen toimintasäteen ratkaisuiksi ja akkukemikaalien suhteen ei viimeistä sanaa ole vielä nähty. Sähköautoista tulee vastaava poliittinen markkinahäiriötekijä kuin tuulivoimalaoista, joilla Suomen sähkömarkkina on saatu sekaisin.

    • Anonyymi

      Sähköauto kaupunkiin.Maaseudulle diesel neliveto ja 1.3 €/litra hinta vero pois .sillä pärjää ja Suomi nousuun

      • Anonyymi

        Marinistit tuskin innostuvat ehdotuksestasi. Niille on tärkeintä verojen lisääminen ja kurjuuden levittäminen, jotta voivat katteettomilla vappusatasillaan laventaa omaa kannatustaan heikko-osaisten joukossa.


    • Anonyymi

      On myös olemassa Stanley Meyerin vetyauto ja Bob Lazarin vetyauto

    • Anonyymi

      Korjaan,kallis ratkaisu.

      • Anonyymi

        Ja "ratkaisukin" lähinnä siinä tapauksessa, jos tarkoituksena on vähentää ilmansaasteita suurkaupungeissa.


    • Anonyymi

      Tuohan on tietenkin konseptiauto, jota valmistetaan rajattu erä. Mutta tuo silti vahvasti esille vetypolttokennon käyttökelpoisuuden.

      Sitten kun kovaa kiihtyvyyttä ja nopeutta ei tarvita, niin polttokenno pätee noissakin olosuhteissa. Tämä uutinen on jo vuodelta 2016 https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/maailman-ensimmainen-vetyrekka-liikenteeseen-sveitsissa/6156332#gs.jd2iyf

      Noista sopivilla kompromisseilla löytynee aikanaan välimalli juuri suomen olosuhteisiin.

    • Anonyymi

      Iltalehden linkissä oleva vetyautokin on periaatteessa sähkö eli patteriauto. Tuossa autossa on akku jota ladataan vedyn avulla, ja akku antaa virtaa sähkömoottoreille.

      Niin kauan kuin fuusioreaktoria ei saada toiminaan sähkön tuotannossa on vedyn tekeminen kannattamatonta.

      • Anonyymi

        BMW kehitti jo 1980-luvulla V8-vetyautoa.


    • Anonyymi

      Vetyä voi polttaa sekä ottomoottorissa että polttokennossa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe