Sähköautot olivat vain lyhyen välivaiheen ratkaisu.

Anonyymi-ap

28

69

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Teslat pilaa lopullisesti s-auton maineen vaarallisena autona. Dieseleitä on kuuleman mukaan alkanut meneen taas kaupaksi.

    • Anonyymi

      Ratkaisu on mikä? En availe linkkejä.

      • Anonyymi

        Paljon maksat että avaan linkin ja kerron?


    • Anonyymi

      Pysyykö noin liukas saippuarasia pakkasella tiellä?

      • Anonyymi

        Ajele sinä vaan Scaniallasi, jos se tuntuu turvallisemmalta.
        Tiesitkö, että painolla ei ole mitään vaikutusta kitkakertoimeen ja auton hallittavuuteen, vaikka niin luulitkin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajele sinä vaan Scaniallasi, jos se tuntuu turvallisemmalta.
        Tiesitkö, että painolla ei ole mitään vaikutusta kitkakertoimeen ja auton hallittavuuteen, vaikka niin luulitkin!

        Mielenkiintoista, Wikipedian mukaan:
        "Kitkakerroin on kappaleen liikkeelle saattamiseen tarvittavan voiman F ja kappaletta pintaan puristavan voiman pintaa vastaan kohtisuoran komponentin N suhde"

        Eikös kappaleen paino sitten vaikutakaan siihen voimaan mikä sen liikkeelle saamiseen tarvitaan? Eli tarkoitatko että mielestäsi maassa olevan höyhenen ja Scania kuorma-auton liikkeelle saamiseen tarvitaan saman suuruinen voima?

        Ja vastaavasti että jos kevyt ralliauto laitetaan soratiellä ajamaan vaikkapa 100 /km/h vauhdilla tiukan kaarteen läpi, niin Scania kuorma-auto kulkee siitä samalla vauhdilla ajautumatta pois radalta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista, Wikipedian mukaan:
        "Kitkakerroin on kappaleen liikkeelle saattamiseen tarvittavan voiman F ja kappaletta pintaan puristavan voiman pintaa vastaan kohtisuoran komponentin N suhde"

        Eikös kappaleen paino sitten vaikutakaan siihen voimaan mikä sen liikkeelle saamiseen tarvitaan? Eli tarkoitatko että mielestäsi maassa olevan höyhenen ja Scania kuorma-auton liikkeelle saamiseen tarvitaan saman suuruinen voima?

        Ja vastaavasti että jos kevyt ralliauto laitetaan soratiellä ajamaan vaikkapa 100 /km/h vauhdilla tiukan kaarteen läpi, niin Scania kuorma-auto kulkee siitä samalla vauhdilla ajautumatta pois radalta?

        Huomaa, että et edes ymmärrä lukemaasi! Fysiikan lakien mukaan Scania ja ralliauto menee kaarteesta läpi aivan yhtä nopeasti, jos kitkakerroin on sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista, Wikipedian mukaan:
        "Kitkakerroin on kappaleen liikkeelle saattamiseen tarvittavan voiman F ja kappaletta pintaan puristavan voiman pintaa vastaan kohtisuoran komponentin N suhde"

        Eikös kappaleen paino sitten vaikutakaan siihen voimaan mikä sen liikkeelle saamiseen tarvitaan? Eli tarkoitatko että mielestäsi maassa olevan höyhenen ja Scania kuorma-auton liikkeelle saamiseen tarvitaan saman suuruinen voima?

        Ja vastaavasti että jos kevyt ralliauto laitetaan soratiellä ajamaan vaikkapa 100 /km/h vauhdilla tiukan kaarteen läpi, niin Scania kuorma-auto kulkee siitä samalla vauhdilla ajautumatta pois radalta?

        Raskaammalla kappaleella on luonnollisesti myös suurempi pakovoima..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raskaammalla kappaleella on luonnollisesti myös suurempi pakovoima..

        On, mutta vastaavasti suurempi kitkavoima! Kaarteessa keskipakovoima (ja kitkavoima) voivat kehittyä siihen pisteeseen, että rengas lipsahtaa. Tuossa tilanteessa saavutettu rajanopeus ei riipu auton painosta lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On, mutta vastaavasti suurempi kitkavoima! Kaarteessa keskipakovoima (ja kitkavoima) voivat kehittyä siihen pisteeseen, että rengas lipsahtaa. Tuossa tilanteessa saavutettu rajanopeus ei riipu auton painosta lainkaan.

        Käypä kokeilemassa ihan ite.

        Kokeile ensin sen höyhenen ja Scanian liikkeelle työntämisessä mikä merkitys kitkakertoimeen on kappaleen painolla.

        Mieti sitten miksi kevyempi auto kiihtyy nopeammin kuin samatehoinen raskaampi.


    • Anonyymi

      Tämänhetkist kaasuautot voivat jo nyt käyttää vihreää metaania.
      Vetyinfra saadaan vasta rekkoja varten rakennetun verkoston myötä.

      (Metaani = savukaasuista hiili ja elektrolyysistä vety yhdistetään.
      Elektrolyysin lämpö kaukolämpöön.)

    • Anonyymi

      Sähköautolla halvaannutetaan yhteiskunnan infra,
      ja tyhjennetään ostajan taskut.

    • Anonyymi

      Jos ensimmäinen maailmansota ei olisi syttynyt, niin saattaisi olla niin että mäntämoottoriautot olisivat hiipuneet historian romukoppaan 1900 luvun alkuvuosikymmeninä ja sähköautotekniikka olisi yleistynyt jo silloin.

      Polttomoottoritekniikka sai silloin yliotteen kun se soveltui paremmin taistelukentille joihin ei sähköverkkoja tietenkään voitu rakentaa.

    • Anonyymi

      Näin on. Vety on paljon lupaavampi. Vedyn syrjäyttäminen perustuu tekniikan vääristelyyn

    • Anonyymi

      Höps jälleen.
      Vety ei ole kestävä ratkaisu.
      Se hukkaa vähintään 60% energiasta, siksi sillä ei ole tulevaisuutta.

      -sp

      • Anonyymi

        Autonvalmistajia se toki houkuttaa, koska:
        -ovat pudonneet kehityksen kelkasta akkuautojen suhteen
        -vaatii enemmän huoltoa kuin akkuautot

        -sp


      • Anonyymi

        Niin yksi vetymoottori tyypi tekee, mutta vetymoottoreita on useita eri tyyppisä ja eri periaatteella toimivia.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Suomessa on tehty poliittinen päätös lähteä kehittämään yhteiskunnan tuella kaikkea missä vilahtaa sana "akku". Ruostevyöhykkeellä valmistellaan jo tehtaille tontteja ja teollisuudessa investoidaan satoja miljoonia akkukemikaalien valmistukseen.
      Mitsubishin asiantuntija kertoi mielipiteenään, että sähköautot tulevat kuitenkin jäämään vain lyhyen toimintasäteen ratkaisuiksi ja akkukemikaalien suhteen ei viimeistä sanaa ole vielä nähty. Sähköautoista tulee vastaava poliittinen markkinahäiriötekijä kuin tuulivoimalaoista, joilla Suomen sähkömarkkina on saatu sekaisin.

    • Anonyymi

      Sähköauto kaupunkiin.Maaseudulle diesel neliveto ja 1.3 €/litra hinta vero pois .sillä pärjää ja Suomi nousuun

      • Anonyymi

        Marinistit tuskin innostuvat ehdotuksestasi. Niille on tärkeintä verojen lisääminen ja kurjuuden levittäminen, jotta voivat katteettomilla vappusatasillaan laventaa omaa kannatustaan heikko-osaisten joukossa.


    • Anonyymi

      On myös olemassa Stanley Meyerin vetyauto ja Bob Lazarin vetyauto

    • Anonyymi

      Korjaan,kallis ratkaisu.

      • Anonyymi

        Ja "ratkaisukin" lähinnä siinä tapauksessa, jos tarkoituksena on vähentää ilmansaasteita suurkaupungeissa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Iltalehden linkissä oleva vetyautokin on periaatteessa sähkö eli patteriauto. Tuossa autossa on akku jota ladataan vedyn avulla, ja akku antaa virtaa sähkömoottoreille.

      Niin kauan kuin fuusioreaktoria ei saada toiminaan sähkön tuotannossa on vedyn tekeminen kannattamatonta.

      • Anonyymi

        BMW kehitti jo 1980-luvulla V8-vetyautoa.


    • Anonyymi

      Vetyä voi polttaa sekä ottomoottorissa että polttokennossa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7838
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3752
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

      Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1886
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1210
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1053
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      1003
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

      Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      837
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

      Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      792
    9. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      750
    10. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

      1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    Aihe