Peugeot Teepee 1.6 HDI:n kone ylikuumenee

Anonyymi-ap

Naapurin iäkkäällä naisella jälleen murheita auton kanssa. Kone ylikuumenee jo hyvin lyhyen ajon jälkeen ja varoitusvalo kehoittaa pysähtymään.

Mikä tuon voisi aiheuttaa, sillä kun katsoin niin päällisin puolin kaikki ok, jäähdytysnesteen taso oli melko lähellä maksimia (nähdäkseni ei öljyä seassa, eli kansipahvi kait ok) ja öljyt min-max puolivälissä. Termostaatti jumissa, vaihtoon?

Voiko muuten (mahdollisesti) ikivanha jäähdytysnestekin lakata tekemästä hommaansa kunnolla, tuleehan sekin aina joskus vaihtaa.

Auton huolto tosin vaikuttaa olevan melko sattumanvaraista. Öljynvaihtoväli mennyt pahoin pitkäksi ja edellisellä kerralla sen taso oli minimin merkissä.

ps. Edellisellä kerralla korjaamo oli korjannut polttoaine- ja öljyvuodon, mutta ei osannut sen paremin kertoa mitä kaikkea sille oli tehty, suuttimien letkutkujen uusimisen lisäksi.

- https://keskustelu.suomi24.fi/t/17570259/peugeot-teepee-1-6-hdin-dieselvuoto

11

502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Eikös noissa ollut tyyppivikana vikaantuva lämpötila-anturi.

      Kun anturi katkeaa sähköisesti, eli "pätkii", lämpötila vastaa silloin lukemaa "ääretön" eli äärimmäisen kuuma.

      Eihän se moottori tietenkään ylikuumentunut siinä tapauksessa ole, mutta järjestelmä luulee niin.

      Anturi vaihtoon, on minun arvaukseni. Etenkään kun se ei ole edes kallis.

      • Anonyymi

        Tuosta ko. koneen ominaisuudesta en tiennyt. Samallahan se laittaa tullettimenkin hyrräämään, puhaltelee tuossa autossa sammutuksen jälkeen enempi kuin tavanomaista.

        Millaisessa paikassa tuo anturi sijaitsee, helppo sijainti, helppo vaihtaa?

        Tuli myös vesipumppu mieleen, mutta en tiedä miten se voi oireilla vanhentuessaan, paitsi laakereidensa suhteen.

        No, joku mekaanikko sen kävi aamulla autonsa hakemassa, niin kuulen sitten myöhemmin mitä sille ovat tehneet.

        ps. Hieman itseänikin kiinnostanut kun saatan ehkä vaihtaa HA:ni pakuun seuraavalla kierroksella ja nuo PSA / Stellantiksen vermeet ovat olleet yhtenä vaihtoehtona, mallivaihtoehto vielä auki (pikkupaku vs. Expertin kokoluokka), mutta Euro 6-luokkainen sen tulisi olla.

        Joskin hyvin pidettyjä / kohdeltuja ja huollettuja pakuja (myös tupakoimattomia) saattaa olla hieman haastellista löytää kun tulevat lähes kaikki ammattiajosta. Aina ei voi km-lukemaankaan luottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta ko. koneen ominaisuudesta en tiennyt. Samallahan se laittaa tullettimenkin hyrräämään, puhaltelee tuossa autossa sammutuksen jälkeen enempi kuin tavanomaista.

        Millaisessa paikassa tuo anturi sijaitsee, helppo sijainti, helppo vaihtaa?

        Tuli myös vesipumppu mieleen, mutta en tiedä miten se voi oireilla vanhentuessaan, paitsi laakereidensa suhteen.

        No, joku mekaanikko sen kävi aamulla autonsa hakemassa, niin kuulen sitten myöhemmin mitä sille ovat tehneet.

        ps. Hieman itseänikin kiinnostanut kun saatan ehkä vaihtaa HA:ni pakuun seuraavalla kierroksella ja nuo PSA / Stellantiksen vermeet ovat olleet yhtenä vaihtoehtona, mallivaihtoehto vielä auki (pikkupaku vs. Expertin kokoluokka), mutta Euro 6-luokkainen sen tulisi olla.

        Joskin hyvin pidettyjä / kohdeltuja ja huollettuja pakuja (myös tupakoimattomia) saattaa olla hieman haastellista löytää kun tulevat lähes kaikki ammattiajosta. Aina ei voi km-lukemaankaan luottaa.

        Jos osaa englantia ja osaa googlettaa niin vastaus löytyi alle 10 sekunnissa.

        "1.6 HDI engines generally never overheat what has happened in your case is most likely the green temp sender is faulty sending the wrong information to the BSI."

        "1.6 HDI-moottorit eivät yleensä koskaan ylikuumene, mitä sinun tapauksessasi on tapahtunut. Todennäköisesti vihreä lämpötilalähetin on viallinen lähettäessään väärää tietoa BSI:lle."

        Siellä se on muovisen termostaattikotelon kyljessä kiinni:

        https://frenchcarforum.co.uk/forum/download/file.php?id=31071&sid=3da8633aca416d991755fd33cdd63fe4&mode=view


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos osaa englantia ja osaa googlettaa niin vastaus löytyi alle 10 sekunnissa.

        "1.6 HDI engines generally never overheat what has happened in your case is most likely the green temp sender is faulty sending the wrong information to the BSI."

        "1.6 HDI-moottorit eivät yleensä koskaan ylikuumene, mitä sinun tapauksessasi on tapahtunut. Todennäköisesti vihreä lämpötilalähetin on viallinen lähettäessään väärää tietoa BSI:lle."

        Siellä se on muovisen termostaattikotelon kyljessä kiinni:

        https://frenchcarforum.co.uk/forum/download/file.php?id=31071&sid=3da8633aca416d991755fd33cdd63fe4&mode=view

        "Jos osaa englantia ja osaa googlettaa niin vastaus löytyi alle 10 sekunnissa."

        Jos osaa olla ujuttamatta pikku-vidduilua, niin the human bean-maailma olisi hieman lungimpi, mutta jos vietti vie, niin mikäs siinä.

        Yksi kertoo, että ko. koneessa lämapötilan anturi on tyyppivika ja sitten tuo "alle 10s Googlehaku" osaa kertoa, että ylikuumenemista ei juuri koskaan tapahdu ""1.6 HDI engines generally never overheat."

        Ranskalaisella foorumilla taasen kerrotaan ylikuumenemisongelmista, toisinaan suorastaan 'ufo-sellaisistakin' joihin marmorikaan ei ole tahtonut löytää syytä. Ehkä niitä ei kuitenkaan niin kovin paljoa ole, sillä onhan ko. vermeitä niin paljon myyty ja liikenteessä.

        Sitten on ns. vakiotapauksia joissa joko anturi, termostaatti, vesipumppu tai syylärin tukkeuutminen on ollut ongelmana.

        - https://forum-auto.caradisiac.com/topic/48109-surchauffe-moteur-c4-16-hdi/

        Sonde de température:

        - https://www.piecesauto24.com/peugeot/partner-camionnette/24536/74814/sonde-de-temperature


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos osaa englantia ja osaa googlettaa niin vastaus löytyi alle 10 sekunnissa."

        Jos osaa olla ujuttamatta pikku-vidduilua, niin the human bean-maailma olisi hieman lungimpi, mutta jos vietti vie, niin mikäs siinä.

        Yksi kertoo, että ko. koneessa lämapötilan anturi on tyyppivika ja sitten tuo "alle 10s Googlehaku" osaa kertoa, että ylikuumenemista ei juuri koskaan tapahdu ""1.6 HDI engines generally never overheat."

        Ranskalaisella foorumilla taasen kerrotaan ylikuumenemisongelmista, toisinaan suorastaan 'ufo-sellaisistakin' joihin marmorikaan ei ole tahtonut löytää syytä. Ehkä niitä ei kuitenkaan niin kovin paljoa ole, sillä onhan ko. vermeitä niin paljon myyty ja liikenteessä.

        Sitten on ns. vakiotapauksia joissa joko anturi, termostaatti, vesipumppu tai syylärin tukkeuutminen on ollut ongelmana.

        - https://forum-auto.caradisiac.com/topic/48109-surchauffe-moteur-c4-16-hdi/

        Sonde de température:

        - https://www.piecesauto24.com/peugeot/partner-camionnette/24536/74814/sonde-de-temperature

        "Jos osaa olla ujuttamatta pikku-vidduilua, niin the human bean-maailma olisi hieman lungimpi, mutta jos vietti vie, niin mikäs siinä."

        Jaa, no enpä sitten viitsi seuraavalla kerralla osallistua kyselemisiin, tästä kun saa aika helkkarin huonon korvauksen.

        Englannin osaaminen on aikalailla perustaito nykyisin kuin googlettaminenkin. Ilman noita, menettää suurimman osan tiedosta, jota on tarjolla paljon.

        Ensi kerralla auto suoraan korjaamolle, siellä ne selvittää rahaa vastaan, liekö 110 euroa / tunti nykyisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos osaa olla ujuttamatta pikku-vidduilua, niin the human bean-maailma olisi hieman lungimpi, mutta jos vietti vie, niin mikäs siinä."

        Jaa, no enpä sitten viitsi seuraavalla kerralla osallistua kyselemisiin, tästä kun saa aika helkkarin huonon korvauksen.

        Englannin osaaminen on aikalailla perustaito nykyisin kuin googlettaminenkin. Ilman noita, menettää suurimman osan tiedosta, jota on tarjolla paljon.

        Ensi kerralla auto suoraan korjaamolle, siellä ne selvittää rahaa vastaan, liekö 110 euroa / tunti nykyisin.

        "Jaa, no enpä sitten viitsi seuraavalla kerralla osallistua kyselemisiin, tästä kun saa aika helkkarin huonon korvauksen."

        Tämä on yleinen __keskustelu-foorumi__ ja osallistuminen on luonnollisestikin ihan vapaaehtoista.

        Kuitenkin, jos tuollaisen pätemisviettisen "pikku-sellais-tyyppisen" vidduilun ujuttamisen kokee itselleen niin kovin elinehtoiseksi, niin silloin olisikin visaampaa pysytellä poissa.

        "Englannin osaaminen on aikalailla perustaito nykyisin kuin googlettaminenkin. "

        Tuohon ontuvan egon pätemis-ulosantiin vastine kuten edellä. Englannin- kuin ranskankielikin sujuu ihan hienosti ja googletuskin on tutuksi tullutta.

        "Ensi kerralla auto suoraan korjaamolle, siellä ne selvittää rahaa vastaan, liekö 110 euroa / tunti nykyisin."

        Näemmä lukemansa sisäistäminen, kuin sivistyneen ja ihan normaalin kommunikoinninkin taidot näyttävät korreloivat toisiaan ... luonnevammaisuuksia on moneen lähtöön.

        Johan tuossa kerroin, että mekaanikko haki aamulla tuo naapurin iäkkään rouvan auton korjattavaksi, auto josta jo avauksessa mainittuna on ollut kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jaa, no enpä sitten viitsi seuraavalla kerralla osallistua kyselemisiin, tästä kun saa aika helkkarin huonon korvauksen."

        Tämä on yleinen __keskustelu-foorumi__ ja osallistuminen on luonnollisestikin ihan vapaaehtoista.

        Kuitenkin, jos tuollaisen pätemisviettisen "pikku-sellais-tyyppisen" vidduilun ujuttamisen kokee itselleen niin kovin elinehtoiseksi, niin silloin olisikin visaampaa pysytellä poissa.

        "Englannin osaaminen on aikalailla perustaito nykyisin kuin googlettaminenkin. "

        Tuohon ontuvan egon pätemis-ulosantiin vastine kuten edellä. Englannin- kuin ranskankielikin sujuu ihan hienosti ja googletuskin on tutuksi tullutta.

        "Ensi kerralla auto suoraan korjaamolle, siellä ne selvittää rahaa vastaan, liekö 110 euroa / tunti nykyisin."

        Näemmä lukemansa sisäistäminen, kuin sivistyneen ja ihan normaalin kommunikoinninkin taidot näyttävät korreloivat toisiaan ... luonnevammaisuuksia on moneen lähtöön.

        Johan tuossa kerroin, että mekaanikko haki aamulla tuo naapurin iäkkään rouvan auton korjattavaksi, auto josta jo avauksessa mainittuna on ollut kyse.

        kovasti vikaa ob


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta ko. koneen ominaisuudesta en tiennyt. Samallahan se laittaa tullettimenkin hyrräämään, puhaltelee tuossa autossa sammutuksen jälkeen enempi kuin tavanomaista.

        Millaisessa paikassa tuo anturi sijaitsee, helppo sijainti, helppo vaihtaa?

        Tuli myös vesipumppu mieleen, mutta en tiedä miten se voi oireilla vanhentuessaan, paitsi laakereidensa suhteen.

        No, joku mekaanikko sen kävi aamulla autonsa hakemassa, niin kuulen sitten myöhemmin mitä sille ovat tehneet.

        ps. Hieman itseänikin kiinnostanut kun saatan ehkä vaihtaa HA:ni pakuun seuraavalla kierroksella ja nuo PSA / Stellantiksen vermeet ovat olleet yhtenä vaihtoehtona, mallivaihtoehto vielä auki (pikkupaku vs. Expertin kokoluokka), mutta Euro 6-luokkainen sen tulisi olla.

        Joskin hyvin pidettyjä / kohdeltuja ja huollettuja pakuja (myös tupakoimattomia) saattaa olla hieman haastellista löytää kun tulevat lähes kaikki ammattiajosta. Aina ei voi km-lukemaankaan luottaa.

        Moottorin lämpötila- anturi ei laita" tuuletinta hyrräämään " . Sen tekee jäähdyttimessa oleva termostaattikytkin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottorin lämpötila- anturi ei laita" tuuletinta hyrräämään " . Sen tekee jäähdyttimessa oleva termostaattikytkin .

        Vikatilanteissa jäähdyttäjän puhallin käynnistetään. Voisin heittää arvauksen että jos moottorin lämpöanturi on poikki, tuollainen vikatila voisi hyvinkin käynnistää puhaltimen.


    • Anonyymi

      Spede ei osannut tulla kertomaan että mikä siinä autossa sitten oli vikana.
      Ilmeisesti meni häpeämään omaa antisosialista käytöshäiriötään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe