Peugeot Teepee 1.6 HDI:n kone ylikuumenee

Anonyymi-ap

Naapurin iäkkäällä naisella jälleen murheita auton kanssa. Kone ylikuumenee jo hyvin lyhyen ajon jälkeen ja varoitusvalo kehoittaa pysähtymään.

Mikä tuon voisi aiheuttaa, sillä kun katsoin niin päällisin puolin kaikki ok, jäähdytysnesteen taso oli melko lähellä maksimia (nähdäkseni ei öljyä seassa, eli kansipahvi kait ok) ja öljyt min-max puolivälissä. Termostaatti jumissa, vaihtoon?

Voiko muuten (mahdollisesti) ikivanha jäähdytysnestekin lakata tekemästä hommaansa kunnolla, tuleehan sekin aina joskus vaihtaa.

Auton huolto tosin vaikuttaa olevan melko sattumanvaraista. Öljynvaihtoväli mennyt pahoin pitkäksi ja edellisellä kerralla sen taso oli minimin merkissä.

ps. Edellisellä kerralla korjaamo oli korjannut polttoaine- ja öljyvuodon, mutta ei osannut sen paremin kertoa mitä kaikkea sille oli tehty, suuttimien letkutkujen uusimisen lisäksi.

- https://keskustelu.suomi24.fi/t/17570259/peugeot-teepee-1-6-hdin-dieselvuoto

11

834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Eikös noissa ollut tyyppivikana vikaantuva lämpötila-anturi.

      Kun anturi katkeaa sähköisesti, eli "pätkii", lämpötila vastaa silloin lukemaa "ääretön" eli äärimmäisen kuuma.

      Eihän se moottori tietenkään ylikuumentunut siinä tapauksessa ole, mutta järjestelmä luulee niin.

      Anturi vaihtoon, on minun arvaukseni. Etenkään kun se ei ole edes kallis.

      • Anonyymi

        Tuosta ko. koneen ominaisuudesta en tiennyt. Samallahan se laittaa tullettimenkin hyrräämään, puhaltelee tuossa autossa sammutuksen jälkeen enempi kuin tavanomaista.

        Millaisessa paikassa tuo anturi sijaitsee, helppo sijainti, helppo vaihtaa?

        Tuli myös vesipumppu mieleen, mutta en tiedä miten se voi oireilla vanhentuessaan, paitsi laakereidensa suhteen.

        No, joku mekaanikko sen kävi aamulla autonsa hakemassa, niin kuulen sitten myöhemmin mitä sille ovat tehneet.

        ps. Hieman itseänikin kiinnostanut kun saatan ehkä vaihtaa HA:ni pakuun seuraavalla kierroksella ja nuo PSA / Stellantiksen vermeet ovat olleet yhtenä vaihtoehtona, mallivaihtoehto vielä auki (pikkupaku vs. Expertin kokoluokka), mutta Euro 6-luokkainen sen tulisi olla.

        Joskin hyvin pidettyjä / kohdeltuja ja huollettuja pakuja (myös tupakoimattomia) saattaa olla hieman haastellista löytää kun tulevat lähes kaikki ammattiajosta. Aina ei voi km-lukemaankaan luottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta ko. koneen ominaisuudesta en tiennyt. Samallahan se laittaa tullettimenkin hyrräämään, puhaltelee tuossa autossa sammutuksen jälkeen enempi kuin tavanomaista.

        Millaisessa paikassa tuo anturi sijaitsee, helppo sijainti, helppo vaihtaa?

        Tuli myös vesipumppu mieleen, mutta en tiedä miten se voi oireilla vanhentuessaan, paitsi laakereidensa suhteen.

        No, joku mekaanikko sen kävi aamulla autonsa hakemassa, niin kuulen sitten myöhemmin mitä sille ovat tehneet.

        ps. Hieman itseänikin kiinnostanut kun saatan ehkä vaihtaa HA:ni pakuun seuraavalla kierroksella ja nuo PSA / Stellantiksen vermeet ovat olleet yhtenä vaihtoehtona, mallivaihtoehto vielä auki (pikkupaku vs. Expertin kokoluokka), mutta Euro 6-luokkainen sen tulisi olla.

        Joskin hyvin pidettyjä / kohdeltuja ja huollettuja pakuja (myös tupakoimattomia) saattaa olla hieman haastellista löytää kun tulevat lähes kaikki ammattiajosta. Aina ei voi km-lukemaankaan luottaa.

        Jos osaa englantia ja osaa googlettaa niin vastaus löytyi alle 10 sekunnissa.

        "1.6 HDI engines generally never overheat what has happened in your case is most likely the green temp sender is faulty sending the wrong information to the BSI."

        "1.6 HDI-moottorit eivät yleensä koskaan ylikuumene, mitä sinun tapauksessasi on tapahtunut. Todennäköisesti vihreä lämpötilalähetin on viallinen lähettäessään väärää tietoa BSI:lle."

        Siellä se on muovisen termostaattikotelon kyljessä kiinni:

        https://frenchcarforum.co.uk/forum/download/file.php?id=31071&sid=3da8633aca416d991755fd33cdd63fe4&mode=view


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos osaa englantia ja osaa googlettaa niin vastaus löytyi alle 10 sekunnissa.

        "1.6 HDI engines generally never overheat what has happened in your case is most likely the green temp sender is faulty sending the wrong information to the BSI."

        "1.6 HDI-moottorit eivät yleensä koskaan ylikuumene, mitä sinun tapauksessasi on tapahtunut. Todennäköisesti vihreä lämpötilalähetin on viallinen lähettäessään väärää tietoa BSI:lle."

        Siellä se on muovisen termostaattikotelon kyljessä kiinni:

        https://frenchcarforum.co.uk/forum/download/file.php?id=31071&sid=3da8633aca416d991755fd33cdd63fe4&mode=view

        "Jos osaa englantia ja osaa googlettaa niin vastaus löytyi alle 10 sekunnissa."

        Jos osaa olla ujuttamatta pikku-vidduilua, niin the human bean-maailma olisi hieman lungimpi, mutta jos vietti vie, niin mikäs siinä.

        Yksi kertoo, että ko. koneessa lämapötilan anturi on tyyppivika ja sitten tuo "alle 10s Googlehaku" osaa kertoa, että ylikuumenemista ei juuri koskaan tapahdu ""1.6 HDI engines generally never overheat."

        Ranskalaisella foorumilla taasen kerrotaan ylikuumenemisongelmista, toisinaan suorastaan 'ufo-sellaisistakin' joihin marmorikaan ei ole tahtonut löytää syytä. Ehkä niitä ei kuitenkaan niin kovin paljoa ole, sillä onhan ko. vermeitä niin paljon myyty ja liikenteessä.

        Sitten on ns. vakiotapauksia joissa joko anturi, termostaatti, vesipumppu tai syylärin tukkeuutminen on ollut ongelmana.

        - https://forum-auto.caradisiac.com/topic/48109-surchauffe-moteur-c4-16-hdi/

        Sonde de température:

        - https://www.piecesauto24.com/peugeot/partner-camionnette/24536/74814/sonde-de-temperature


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos osaa englantia ja osaa googlettaa niin vastaus löytyi alle 10 sekunnissa."

        Jos osaa olla ujuttamatta pikku-vidduilua, niin the human bean-maailma olisi hieman lungimpi, mutta jos vietti vie, niin mikäs siinä.

        Yksi kertoo, että ko. koneessa lämapötilan anturi on tyyppivika ja sitten tuo "alle 10s Googlehaku" osaa kertoa, että ylikuumenemista ei juuri koskaan tapahdu ""1.6 HDI engines generally never overheat."

        Ranskalaisella foorumilla taasen kerrotaan ylikuumenemisongelmista, toisinaan suorastaan 'ufo-sellaisistakin' joihin marmorikaan ei ole tahtonut löytää syytä. Ehkä niitä ei kuitenkaan niin kovin paljoa ole, sillä onhan ko. vermeitä niin paljon myyty ja liikenteessä.

        Sitten on ns. vakiotapauksia joissa joko anturi, termostaatti, vesipumppu tai syylärin tukkeuutminen on ollut ongelmana.

        - https://forum-auto.caradisiac.com/topic/48109-surchauffe-moteur-c4-16-hdi/

        Sonde de température:

        - https://www.piecesauto24.com/peugeot/partner-camionnette/24536/74814/sonde-de-temperature

        "Jos osaa olla ujuttamatta pikku-vidduilua, niin the human bean-maailma olisi hieman lungimpi, mutta jos vietti vie, niin mikäs siinä."

        Jaa, no enpä sitten viitsi seuraavalla kerralla osallistua kyselemisiin, tästä kun saa aika helkkarin huonon korvauksen.

        Englannin osaaminen on aikalailla perustaito nykyisin kuin googlettaminenkin. Ilman noita, menettää suurimman osan tiedosta, jota on tarjolla paljon.

        Ensi kerralla auto suoraan korjaamolle, siellä ne selvittää rahaa vastaan, liekö 110 euroa / tunti nykyisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos osaa olla ujuttamatta pikku-vidduilua, niin the human bean-maailma olisi hieman lungimpi, mutta jos vietti vie, niin mikäs siinä."

        Jaa, no enpä sitten viitsi seuraavalla kerralla osallistua kyselemisiin, tästä kun saa aika helkkarin huonon korvauksen.

        Englannin osaaminen on aikalailla perustaito nykyisin kuin googlettaminenkin. Ilman noita, menettää suurimman osan tiedosta, jota on tarjolla paljon.

        Ensi kerralla auto suoraan korjaamolle, siellä ne selvittää rahaa vastaan, liekö 110 euroa / tunti nykyisin.

        "Jaa, no enpä sitten viitsi seuraavalla kerralla osallistua kyselemisiin, tästä kun saa aika helkkarin huonon korvauksen."

        Tämä on yleinen __keskustelu-foorumi__ ja osallistuminen on luonnollisestikin ihan vapaaehtoista.

        Kuitenkin, jos tuollaisen pätemisviettisen "pikku-sellais-tyyppisen" vidduilun ujuttamisen kokee itselleen niin kovin elinehtoiseksi, niin silloin olisikin visaampaa pysytellä poissa.

        "Englannin osaaminen on aikalailla perustaito nykyisin kuin googlettaminenkin. "

        Tuohon ontuvan egon pätemis-ulosantiin vastine kuten edellä. Englannin- kuin ranskankielikin sujuu ihan hienosti ja googletuskin on tutuksi tullutta.

        "Ensi kerralla auto suoraan korjaamolle, siellä ne selvittää rahaa vastaan, liekö 110 euroa / tunti nykyisin."

        Näemmä lukemansa sisäistäminen, kuin sivistyneen ja ihan normaalin kommunikoinninkin taidot näyttävät korreloivat toisiaan ... luonnevammaisuuksia on moneen lähtöön.

        Johan tuossa kerroin, että mekaanikko haki aamulla tuo naapurin iäkkään rouvan auton korjattavaksi, auto josta jo avauksessa mainittuna on ollut kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jaa, no enpä sitten viitsi seuraavalla kerralla osallistua kyselemisiin, tästä kun saa aika helkkarin huonon korvauksen."

        Tämä on yleinen __keskustelu-foorumi__ ja osallistuminen on luonnollisestikin ihan vapaaehtoista.

        Kuitenkin, jos tuollaisen pätemisviettisen "pikku-sellais-tyyppisen" vidduilun ujuttamisen kokee itselleen niin kovin elinehtoiseksi, niin silloin olisikin visaampaa pysytellä poissa.

        "Englannin osaaminen on aikalailla perustaito nykyisin kuin googlettaminenkin. "

        Tuohon ontuvan egon pätemis-ulosantiin vastine kuten edellä. Englannin- kuin ranskankielikin sujuu ihan hienosti ja googletuskin on tutuksi tullutta.

        "Ensi kerralla auto suoraan korjaamolle, siellä ne selvittää rahaa vastaan, liekö 110 euroa / tunti nykyisin."

        Näemmä lukemansa sisäistäminen, kuin sivistyneen ja ihan normaalin kommunikoinninkin taidot näyttävät korreloivat toisiaan ... luonnevammaisuuksia on moneen lähtöön.

        Johan tuossa kerroin, että mekaanikko haki aamulla tuo naapurin iäkkään rouvan auton korjattavaksi, auto josta jo avauksessa mainittuna on ollut kyse.

        kovasti vikaa ob


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta ko. koneen ominaisuudesta en tiennyt. Samallahan se laittaa tullettimenkin hyrräämään, puhaltelee tuossa autossa sammutuksen jälkeen enempi kuin tavanomaista.

        Millaisessa paikassa tuo anturi sijaitsee, helppo sijainti, helppo vaihtaa?

        Tuli myös vesipumppu mieleen, mutta en tiedä miten se voi oireilla vanhentuessaan, paitsi laakereidensa suhteen.

        No, joku mekaanikko sen kävi aamulla autonsa hakemassa, niin kuulen sitten myöhemmin mitä sille ovat tehneet.

        ps. Hieman itseänikin kiinnostanut kun saatan ehkä vaihtaa HA:ni pakuun seuraavalla kierroksella ja nuo PSA / Stellantiksen vermeet ovat olleet yhtenä vaihtoehtona, mallivaihtoehto vielä auki (pikkupaku vs. Expertin kokoluokka), mutta Euro 6-luokkainen sen tulisi olla.

        Joskin hyvin pidettyjä / kohdeltuja ja huollettuja pakuja (myös tupakoimattomia) saattaa olla hieman haastellista löytää kun tulevat lähes kaikki ammattiajosta. Aina ei voi km-lukemaankaan luottaa.

        Moottorin lämpötila- anturi ei laita" tuuletinta hyrräämään " . Sen tekee jäähdyttimessa oleva termostaattikytkin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottorin lämpötila- anturi ei laita" tuuletinta hyrräämään " . Sen tekee jäähdyttimessa oleva termostaattikytkin .

        Vikatilanteissa jäähdyttäjän puhallin käynnistetään. Voisin heittää arvauksen että jos moottorin lämpöanturi on poikki, tuollainen vikatila voisi hyvinkin käynnistää puhaltimen.


    • Anonyymi

      Spede ei osannut tulla kertomaan että mikä siinä autossa sitten oli vikana.
      Ilmeisesti meni häpeämään omaa antisosialista käytöshäiriötään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

      Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      236
      6507
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

      jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      47
      4565
    3. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

      Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      94
      4396
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

      SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      6
      4196
    5. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

      Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      39
      3692
    6. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

      ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      117
      3608
    7. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

      ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      68
      3596
    8. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

      Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      23
      3501
    9. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

      Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      71
      3263
    10. Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %

      Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739
      Maailman menoa
      53
      2415
    Aihe