Kun en muistanut heti tuota alla olevassa keskustelussa olevaa osoitetta www.eroakirkosta.fi niin tietysti laitoin www.eroakirkosta.com ja jopas sivulle lykkäsi !
Samalle sivulle pääsee muuten myös osoitteesta www.ortodoksi.net - huh, huh !
Tällaistako on kirkkojen kilpailu tänään, jos eroakirkosta -linkilläkin joutuu moiselle sivulle!
Varokaa :-)
Harhautustako ?
31
6099
Vastaukset
- Jori Mäntysalo
Juuh, tuo huomattiin jo jonkin aikaa sitten. Lähetin tietysti heti ylläpitäjälle onnittelut hyvästä ideasta.
Sääli ettei mikään www-uutissivu kiinnostunut tuosta. Yritin vähän vinkata että olisivat saaneet taas jotain uutisoitavaa. Vaan eiköhän tuon voi mainita jossain haastattelussa tai vastaavassa.
Sinänsähän on ihan sama mitä kirkko tekee - liitykirkkoon.fi, kuulukirkkoon.fi tai sitten eroakirkosta.com, joka tapauksessa kun ihmisille tulee ajatus eroamisesta, niin aina jokunen eroaa.- Eija_Moilanen
Sami Tammisalon kotisivut ja siitä on laitettu linkkejä joka suuntaan, joten olisikohan oikeudenmukaista liittää nämä sivut häneen ja jättää muut rauhaan? Nimi näkyy palkin alakulmassa ainakin minun koneeltani. Tosi törkeätä touhua on mielestäni tuon kyseisen herran touhu. Joka piiristä löytyy omat herra c:nsä.
- Jori Mäntysalo
Eija_Moilanen kirjoitti:
Sami Tammisalon kotisivut ja siitä on laitettu linkkejä joka suuntaan, joten olisikohan oikeudenmukaista liittää nämä sivut häneen ja jättää muut rauhaan? Nimi näkyy palkin alakulmassa ainakin minun koneeltani. Tosi törkeätä touhua on mielestäni tuon kyseisen herran touhu. Joka piiristä löytyy omat herra c:nsä.
Tämä Tammisalo on kuitenkin Tampereen seurakuntien sairaalasielunhoitaja - ei siis "lahkolainen" jos sitä ajattelit. Mutta toki tuota ei voi yleistää miksikään evlut kirkon tai edes paikallisen seurakunnan kannaksi.
En minä tuossa nyt mitään kovin törkeää näe, semminkin kun eroakirkosta.fi on itsessään melkoisen hyökkäävä. Eri asia on, jos esim. Kuljetus Nieminen varaa tunnuksen kuljetusvirtanen.com ja kaappaa sillä asiakkaita. - Jori Mäntysalo
Eija_Moilanen kirjoitti:
Evlut kirkko muuten on varannut tukun domaineja, mm. uskonto.fi, kirkko.fi, jeesus.fi jne. Mitään sisältöä suurimmassa osassa ei ole, tarkoitus on vain ollut estää muita saamasta ne.
Ainakin luterilainen.fi pitäisi siirtää Suomen tunnustukselliselle luterilaiselle kirkolle, joka on pitkään julkaissut Luterilainen-nimistä lehteä. Ja ihan käytännön syistä uskonto.fi olisi hyvä tunnus esim. uskonnonopettajien liiton tai FETOn tehdä esittelypaketti eri uskonnoista. - Nassen
Eija_Moilanen kirjoitti:
hyvissä asiossa ansio kuuluu evlutlahkolle ja huonoissa yksilöille jotka itseasiassa eivät aidosti uskossa olleetkaan.
Eijalle piste uskisselityksen nro 8 omakohtaisesta hyväksikäytöstä. :D
----------
Eijalle sanakirjaa ":D" = "(hymy)" - Eija_Moilanen
Jori Mäntysalo kirjoitti:
Evlut kirkko muuten on varannut tukun domaineja, mm. uskonto.fi, kirkko.fi, jeesus.fi jne. Mitään sisältöä suurimmassa osassa ei ole, tarkoitus on vain ollut estää muita saamasta ne.
Ainakin luterilainen.fi pitäisi siirtää Suomen tunnustukselliselle luterilaiselle kirkolle, joka on pitkään julkaissut Luterilainen-nimistä lehteä. Ja ihan käytännön syistä uskonto.fi olisi hyvä tunnus esim. uskonnonopettajien liiton tai FETOn tehdä esittelypaketti eri uskonnoista.Olkoon kuka tahansa, mutta nämä Biblia ym. seurojen liittäminen tähän omaan touhuiluun on mielestäni melko törkeää, sillä kyseisten järjestöjen sotkeminen tälläisiin on kirkon työntekijältä todella typerää.
Toisaalta voisko joku ilmoitta tolle Nasselle, että yhtä typerää on noi mun puolesta ajattelut. Käyköön sotaansa Tammilehdon kanssa saapahan kaltaistansa seuraa herra c:n lisäksi. Koen kertakaikkiaan alentavaksi tällaiset punkkeri asettelut ja en halua sotkeentua sellaisiin. Siis asiat asioina ja ihmiset ihmisinä. - Nasse
Eija_Moilanen kirjoitti:
Olkoon kuka tahansa, mutta nämä Biblia ym. seurojen liittäminen tähän omaan touhuiluun on mielestäni melko törkeää, sillä kyseisten järjestöjen sotkeminen tälläisiin on kirkon työntekijältä todella typerää.
Toisaalta voisko joku ilmoitta tolle Nasselle, että yhtä typerää on noi mun puolesta ajattelut. Käyköön sotaansa Tammilehdon kanssa saapahan kaltaistansa seuraa herra c:n lisäksi. Koen kertakaikkiaan alentavaksi tällaiset punkkeri asettelut ja en halua sotkeentua sellaisiin. Siis asiat asioina ja ihmiset ihmisinä."Toisaalta voisko joku ilmoitta tolle Nasselle, että yhtä typerää on noi mun puolesta ajattelut."
Mitähän kirjoittaja tarkoittaa?
"Käyköön sotaansa Tammilehdon kanssa saapahan kaltaistansa seuraa herra c:n lisäksi."
Kuka on Tammilehto?
"Koen kertakaikkiaan alentavaksi tällaiset punkkeri asettelut ja en halua sotkeentua sellaisiin. Siis asiat asioina ja ihmiset ihmisinä."
:D - Eija_Moilanen
Nasse kirjoitti:
"Toisaalta voisko joku ilmoitta tolle Nasselle, että yhtä typerää on noi mun puolesta ajattelut."
Mitähän kirjoittaja tarkoittaa?
"Käyköön sotaansa Tammilehdon kanssa saapahan kaltaistansa seuraa herra c:n lisäksi."
Kuka on Tammilehto?
"Koen kertakaikkiaan alentavaksi tällaiset punkkeri asettelut ja en halua sotkeentua sellaisiin. Siis asiat asioina ja ihmiset ihmisinä."
:Dvaikka lukisit noita aikaisempia viestejäsi. Niin voin elää toivossa, että siellä ajatusmaailman hämäryydessä kävisi tulinen välläys.
No Tammisaloa minä tarkoitin, mutta taisin jo leppyä sillekkin niinkuin sullekin.
No eihän kakruilta voi liikoja vaatia.:D - Nasse
Eija_Moilanen kirjoitti:
vaikka lukisit noita aikaisempia viestejäsi. Niin voin elää toivossa, että siellä ajatusmaailman hämäryydessä kävisi tulinen välläys.
No Tammisaloa minä tarkoitin, mutta taisin jo leppyä sillekkin niinkuin sullekin.
No eihän kakruilta voi liikoja vaatia.:DSe että nimittelet kakruksi ja toisaalta kerrot minun viihtyvän hiekkalaatikolla kertoo Sinusta paljon.
Henkisestä kypsyydestä kertoo omaa kieltään sekin ettet taaskaan viestissäsi vastannut aiempiin kysymyksiini. - Jori Mäntysalo
Eija_Moilanen kirjoitti:
Olkoon kuka tahansa, mutta nämä Biblia ym. seurojen liittäminen tähän omaan touhuiluun on mielestäni melko törkeää, sillä kyseisten järjestöjen sotkeminen tälläisiin on kirkon työntekijältä todella typerää.
Toisaalta voisko joku ilmoitta tolle Nasselle, että yhtä typerää on noi mun puolesta ajattelut. Käyköön sotaansa Tammilehdon kanssa saapahan kaltaistansa seuraa herra c:n lisäksi. Koen kertakaikkiaan alentavaksi tällaiset punkkeri asettelut ja en halua sotkeentua sellaisiin. Siis asiat asioina ja ihmiset ihmisinä.Kirjoitin tuolle Tammisalolle ja annoin linkin tähän keskusteluun. Kirjoitin myös ortodoksi.net -sivuston palautteeseen tiedon ortodoksi.com -sivustosta ja tästä keskustelusta.
Nasse kieltämättä ei luo kovin hyvää kuvaa ateisteista. Sääli, kun asian varmasti osaisi esittää rauhallisemminkin. - Eija_Moilanen
Kirjoitin tuolle Tammisalolle ja annoin linkin tähän keskusteluun. Kirjoitin myös ortodoksi.net -sivuston palautteeseen tiedon ortodoksi.com -sivustosta ja tästä keskustelusta.
Nasse kieltämättä ei luo kovin hyvää kuvaa ateisteista. Sääli, kun asian varmasti osaisi esittää rauhallisemminkin.noissa sivuissa sinänsä ei ole muuta ongelmaa kuin nuo harhauttavat osoitteet. Tuo pappi toimii omissa nimissään ei kirkon mandaatilla joten kukaan ei varmaankaan voi hänen toimilleen mitään. Itseasiassa hän aiheuttaa varmaan kiusaa myös näille joiden linkkejä sivuilta löytyy. En usko, että tuollainen on kenenkään edunmukaista.
No mun täytyy alkaa nyt keksittymään koeviikkoihin taas kerran.
No Nasse saa sen minkä tilaa. - Jori Mäntysalo
Eija_Moilanen kirjoitti:
noissa sivuissa sinänsä ei ole muuta ongelmaa kuin nuo harhauttavat osoitteet. Tuo pappi toimii omissa nimissään ei kirkon mandaatilla joten kukaan ei varmaankaan voi hänen toimilleen mitään. Itseasiassa hän aiheuttaa varmaan kiusaa myös näille joiden linkkejä sivuilta löytyy. En usko, että tuollainen on kenenkään edunmukaista.
No Nasse saa sen minkä tilaa.Miten kirkon oma kurinpito? Ajattelen siis kaavamaisesti näin:
Evlut kirkko opettaa ettei saa käydä vieraissa. Jos pappi käy vieraissa, voi lähteä virka.
Evlut ja ort kirkoilla on joku keskinäinen käännyttämättömyyssopimus. Jos evlut pappi käännyttää ortodokseja, voi lähteä virka.
En nyt tarkoita että tästä lähtisi papin virka pois. Mutta noin yleisemmin, onhan papeilla joitakin velvollisuuksia käytöksen suhteen myös virka-ajan ulkopuolella, ja kai se koskee myös nettiä? - aaqw
Eija_Moilanen kirjoitti:
noissa sivuissa sinänsä ei ole muuta ongelmaa kuin nuo harhauttavat osoitteet. Tuo pappi toimii omissa nimissään ei kirkon mandaatilla joten kukaan ei varmaankaan voi hänen toimilleen mitään. Itseasiassa hän aiheuttaa varmaan kiusaa myös näille joiden linkkejä sivuilta löytyy. En usko, että tuollainen on kenenkään edunmukaista.
No Nasse saa sen minkä tilaa.Helvetin ovet paukkuu [*mielisairasta hihitystä*]
- Eija_Moilanen
aaqw kirjoitti:
Helvetin ovet paukkuu [*mielisairasta hihitystä*]
Voisitko lopettaa mun puolesta ajattelemisen?
Jos et keksi mitään viksumpaa, niin älä kirjoita mitään.
Tämä viesti aiheutti nyt sen, että en kerkeä Jorille vastaamaan, mutta yritän tuossa enkun tuntien jälkeen. - Eija_Moilanen
Miten kirkon oma kurinpito? Ajattelen siis kaavamaisesti näin:
Evlut kirkko opettaa ettei saa käydä vieraissa. Jos pappi käy vieraissa, voi lähteä virka.
Evlut ja ort kirkoilla on joku keskinäinen käännyttämättömyyssopimus. Jos evlut pappi käännyttää ortodokseja, voi lähteä virka.
En nyt tarkoita että tästä lähtisi papin virka pois. Mutta noin yleisemmin, onhan papeilla joitakin velvollisuuksia käytöksen suhteen myös virka-ajan ulkopuolella, ja kai se koskee myös nettiä?Ei se taida noin olla. Yritän kertoa siitä kulmasta mitä olen havainnut.
Siis jos pappi käy vieraissa häneltä ei lähde virka ellei hän itse eroa.
Käytännössä Luterilainen pappi ei uskalla antaa ehtoollista konfirmaatiotilaisuudessa, vaikka Ordoksikirkkoon kuuluva käy rippikoulun Luterilaisessa kirkossa.
Tossa naapuri kaupungissa tuli sellainen tilanne, että viransijainen kirjoitti yleisöpalstalle. Aihe oli sellainen, että siitä syntyi meteli. Kirkkoherra joutui puuttumaan tilanteeseen. Siis hän ilmoitti että kyseinen pappi ei olisi saanut kirjoittaa asiaansa seurakunnan nimissä, ja ohjeita näiden käytöstä selvennetään. Lisäksi hän kertoi seurakunnan linjan ja ilmoitti myös, että kyseisellä papilla on oikeus omiin mielipiteisiin.
Lisäksi kirkkoherran ja piispan asema on sellainen, että heidän täytynee tehdä jotain rikollista jotta heidät voidaan erottaa. Toisaalta se on hyvä, sillä kirkkoherran valitsee seurakuntalaiset ja näin hän on riippumaton ja olisi väärin jos piispalla olisi oikeus kirkkoherra erottaa.
Tämä on siis se kuva, joka minulle on syntynyt ja en tiedä ihan lainkirjainta näissä asioissa. - Nasse
Eija_Moilanen kirjoitti:
Voisitko lopettaa mun puolesta ajattelemisen?
Jos et keksi mitään viksumpaa, niin älä kirjoita mitään.
Tämä viesti aiheutti nyt sen, että en kerkeä Jorille vastaamaan, mutta yritän tuossa enkun tuntien jälkeen.loistaa jälleen :D
- Eija_Moilanen
Nasse kirjoitti:
loistaa jälleen :D
ootko muuten kuullut sellaista sanontaa kuin "kerro millaisessa seurassa liikut, niin minä kerron millainen sinä olet." Ja "vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan". Tuleekohan minusta kohta yhtä ilkeä kuin te vai tuleekohan teistä yhtä kilttejä kuin minä? :D
- Elli
Eija_Moilanen kirjoitti:
ootko muuten kuullut sellaista sanontaa kuin "kerro millaisessa seurassa liikut, niin minä kerron millainen sinä olet." Ja "vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan". Tuleekohan minusta kohta yhtä ilkeä kuin te vai tuleekohan teistä yhtä kilttejä kuin minä? :D
ilkeillä?
Mitä tekemistä ateismilla on ilkeyden kanssa? Ateismihan vaatii vain järjenkäyttöä. - Nasse
Eija_Moilanen kirjoitti:
Enpä ole vielä "The Sandboxia" toivotellut helvettiin, joten ehkä Sinusta tulee kiltimpi.
- Eija_Moilanen
Elli kirjoitti:
ilkeillä?
Mitä tekemistä ateismilla on ilkeyden kanssa? Ateismihan vaatii vain järjenkäyttöä.Nassea ja aaqw. Ja en ollut aivan vakavissani.
Älä ota henkilökohtaisesti. - Nasse
Eija_Moilanen kirjoitti:
Nassea ja aaqw. Ja en ollut aivan vakavissani.
Älä ota henkilökohtaisesti.The Sandbox kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000282&posting=22000000008478629
- Sami Tammisalo
Hyvät keskustelijat,
päätarkoituksenani on sivujen laadinnassa ollut lähinnä se, etteivät varaamani domain-nimet joutuisi säädyttömään käyttöön. Näin on käynyt monille kristillisperäisille nimille ja olen halunnut kantaa oman korteni kekoon ostaakseni kyseiset domainit.
www.eroakirkosta.com -domainin varasin lähinnä siksi, että haluan kertoa Jeesuksen tuomasta toivon sanomasta mahdollisimman monelle - myös epäilijälle. Ja koska kyseinen "eroakirkosta" on yleisnimi eikä siihen voi soveltaa tuotemerkkiä tms., niin siksi päätin varata kyseisen domainin.
Ymmärrän erimielisyytenne asian suhteen, mutta valitettavasti emme aina voi olla kaikista asioista samaa mieltä.
Siunaten,
Sami Tammisalo, sairaalapastori- Jori Mäntysalo
Eroakirkosta _voisi_ olla tuotemerkki. Esimerkiksi Karhu on tuotemerkki ainakin kahdessa eri tuoteryhmässä, vaikka karhu onkin ihan normaali yleiskielen sana.
- Sami Tammisalo
Hei!
Vielä lisäisin edelliseen viestiini tietoa siitä, mitä saa ja millä ehdoilla rekisteröidä:
"Verkkotunnuslain mukaan verkkotunnus ei saa oikeudettomasti perustua toisen suojattuun nimeen tai merkkiin. Laissa tarkoitettuja suojattuja nimiä ja merkkejä ovat Suomen kauppa-, yhdistys- tai säätiörekisteriin merkityt nimet sekä Suomen tai Euroopan yhteisön tavaramerkkirekisterissä olevat merkit. Myös julkisen sektorin yhteisöjen nimet sekä toiminimi- ja tavaramerkkilaissa tarkoitetut vakiintuneet nimet ja merkit ovat suojattuja."
Painotan tuota sanaa "suojattu". Käsittääkseni varaushetkellä "eroakirkosta" ei ole ollut tavaramerkki eikä suojattu nimi. Tarkistin asian ennen varaamista Suomen kaupparekisteristä, yhdistysrekisteristä, säätiörekisteristä, tavaramerkkirekisteristä sekä EU:n tavaramerkkirekisteristä. En siis ole tehnyt mitään väärää, kun varasin osoitteen "www.eroakirkosta.com".
Siunaten,
Sami Tammisalo - Jori Mäntysalo
Sami Tammisalo kirjoitti:
Hei!
Vielä lisäisin edelliseen viestiini tietoa siitä, mitä saa ja millä ehdoilla rekisteröidä:
"Verkkotunnuslain mukaan verkkotunnus ei saa oikeudettomasti perustua toisen suojattuun nimeen tai merkkiin. Laissa tarkoitettuja suojattuja nimiä ja merkkejä ovat Suomen kauppa-, yhdistys- tai säätiörekisteriin merkityt nimet sekä Suomen tai Euroopan yhteisön tavaramerkkirekisterissä olevat merkit. Myös julkisen sektorin yhteisöjen nimet sekä toiminimi- ja tavaramerkkilaissa tarkoitetut vakiintuneet nimet ja merkit ovat suojattuja."
Painotan tuota sanaa "suojattu". Käsittääkseni varaushetkellä "eroakirkosta" ei ole ollut tavaramerkki eikä suojattu nimi. Tarkistin asian ennen varaamista Suomen kaupparekisteristä, yhdistysrekisteristä, säätiörekisteristä, tavaramerkkirekisteristä sekä EU:n tavaramerkkirekisteristä. En siis ole tehnyt mitään väärää, kun varasin osoitteen "www.eroakirkosta.com".
Siunaten,
Sami TammisaloVerkkotunnuslaki koskee .fi -domaineja, ei esim. .com -domaineja.
Huomasit sitäpaitsi laissa sanan "vakiintunut". Ja lisäksi kaupallisella puolella (jossa tavaramerkeillä on merkitystä) on muitakin lakeja, jotka koskevat markkinointia yleisesti ja domaineja siinä sivussa.
Mutta tämä alkaa mennä sivuraiteelle. Tiivistän vielä: en väitä, että eroakirkosta.com -tunnuksen varaaminen olisi laitonta. Väitän että eräät väitteesi lakien sisällöstä ovat virheellisiä. - Nasse
Hei!
Siunaten,
Sami TammisaloSiitä voidaan perustellusti olla montaa mieltä.
Selkeästi se kuitenkin on hyvien tapojen vastaista ja moraalitonta toimintaa, mutta sehän vain vahvistaa vanhoja traditioita: "tarkoitus pyhittää keinot"
Onhan heillä Jumala joka toimii samoin: heitetään helvettiin tottelemattomat, hyvässä tarkoituksessa toki. - Sami Tammisalo
Nasse kirjoitti:
Siitä voidaan perustellusti olla montaa mieltä.
Selkeästi se kuitenkin on hyvien tapojen vastaista ja moraalitonta toimintaa, mutta sehän vain vahvistaa vanhoja traditioita: "tarkoitus pyhittää keinot"
Onhan heillä Jumala joka toimii samoin: heitetään helvettiin tottelemattomat, hyvässä tarkoituksessa toki.Hei.
Tarkoitus ei pyhitä keinoja. Enkä minä kristittynä oikeuta tekojani Jumalan nimissä. Myös kristitty tekee syntiä eikä voi välttää sitä muidenkaan ihmisten tavoin. Mutta pyrkimys on toki hyvään siksi, että Jumala on kutsunut omansa tekemään hyvää. Jos olen tehnyt väärin, niin haluan arvioida tekemisiäni ja kuunnella myös muiden ihmisten palautetta omasta käyttäytymisestäni. Ja tutkailla tekemisiäni myös Jumalan edessä.
Terv. Sami - Nassen
Hei.
Tarkoitus ei pyhitä keinoja. Enkä minä kristittynä oikeuta tekojani Jumalan nimissä. Myös kristitty tekee syntiä eikä voi välttää sitä muidenkaan ihmisten tavoin. Mutta pyrkimys on toki hyvään siksi, että Jumala on kutsunut omansa tekemään hyvää. Jos olen tehnyt väärin, niin haluan arvioida tekemisiäni ja kuunnella myös muiden ihmisten palautetta omasta käyttäytymisestäni. Ja tutkailla tekemisiäni myös Jumalan edessä.
Terv. SamiPidä ihmeessä sivusto ylhäällä, se ajaa asiaa hyvin, monessakin mielessä
- Sananlaskija
Hei.
Terv. SamiKieroilulla, valehtelulla, harhaanjohtamisella jne. kristinuskoa muutenkin on kautta aikojen edistetty - sama epärehellinen puuhailu nyt vain on levinnyt virtuaalimaailmaankin.
Mutta hyvä on, että nämä pastorihuijarit ovat kirkon palveluksessa: ajatelkaas, jos he olisivat jonkun kaupallisen yrityksen leivissä, valtiosta puhumattakaan. Kyllä kirkko on tarpeen pitämään papit poissa semmoisista hommista, joilla olisi jotain merkitystäkin.
- m.susi
tätä nettiosoitetta mainostaa TKL:n bussien kyljessä?
- M.S.
jos seuraatte tapahtumien kulkua, huomaatte miten kirkot yhdistyvät, lopulta Paholaisen kirkoksi, raha on epäjumala,kaikki sallitaan homous joupottelu , polttaminen, ulkoaviolliset suhteet.Kaikki mikä on pahaa ,rumaa, väkivaltaa se on gutaa saatanalle. Jos katsotte TV:tä sieltä tulee ohjelmia :paranormal saturdays,LA:city of Demons opetetaan käyttämään phoja henkiä päivittäin avuksi elämässä. Miksi siis meillä ei olisi Hyvä Henki, jonka Jeesus lähetti puolustamaan niitä, jotka Häneen uskovat.Tiedän mistä puhun, käytin n.22v.kovia kamoja, saatana hallitsi elämääni täysin, olin valmis vaikka tappamaan, jos se niin käski.Kirkko on muodostumassa yhtenäiseksi, siellä saa olla homopappeja , pian pedofiilejä ja kaikkea sekoilua, kunhan leipäpapit,diakonit ym. saavat palkkarahansa. Kaikki tämä kerotaan Raamatussa jo tuhansia vuosia sitten. Usko Raamattuun, sieltä löytyy kaikki totuus. Paholainen yrittää estä lukemasta Raamattua, mutta kun pääset vauhtiin, on vaikea lopettaa!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi802691On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole572632Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.682578Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä852504Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu792018Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl481995Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1401853Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve291422Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko361422Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?141377