Milloin Jeesus sai Pyhän hengen?

Anonyymi-ap

Milloin Jeesus sai Pyhän hengen? Lapsena? Kasteessa? Ylösnousemuksessa? Vai ennen sitä? Vaiko peräti ennen aikojen alkua?

Raamatussa sanotaan,  että Pyhä henki laskeutui Jeesuksen päälle kasteessa. Se tuli ikään kuin merkiksi mutta se ei vielä tullut Jeesukseen.

“Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan hänen päälleen kuin kyyhkynen.” (Matteus 3:16, FinRK)

Milloin Jeesus siis todellisuudessa sai Pyhä hengen? Ainakaan Lehtimajajuhlien viimeisenä päivänä hän ei ollut saanut sitä:

"“Tämän hän sanoi Hengestä, jonka häneen uskovat tulisivat saamaan. Sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesusta ei ollut vielä kirkastettu.” (Johannes 7:39, FinRK)"

Pyhän Hengen saaminen  edellytti siis sitä, että Jeesus kirkastettaisiin.

Tämän seuraavan mukaan Jeesusta ei ollut kirkastettu edes vielä silloin kun hän jo ratsasti aasilla Jerusalemiin:

“13. ... 14. Saatuaan nuoren aasin Jeesus istui sen selkään, niin kuin on kirjoitettu: 15. ”Älä pelkää, tytär Siion. Sinun kuninkaasi tulee istuen aasin varsan selässä.” 16. Tätä hänen opetuslapsensa eivät aluksi ymmärtäneet. Vasta kun Jeesus oli kirkastettu, he muistivat, että näin hänestä oli kirjoitettu ja näin he olivat hänelle tehneet.” (Johannes 12:13-16, FinRK)

Kirkastaminen tapahtui vasta yläsalissa:

“Kun Juudas oli mennyt ulos, Jeesus sanoi: ”Nyt Ihmisen Poika on kirkastettu, ja Jumala on kirkastettu hänessä...” (Johannes 13:31, FinRK)

Jeesus sai siis Pyhän Hengen vasta Yläsalissa.

58

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä raamatun tarinan mukaan Jeesus aloitti jo hyvin nuorena temppelissä suitsukkeen eli pyhän hengen eli kannabiksen käytön. Tämä johtikin sittemmin skitsofreniaan ja raamatussa kuvattuihin kannabispsykoosin oireisiin mitkä ovat tyypillisiä seuraamuksia nuorena aloittaneilla.
      Sääli isätöntä poikaa.

      • Anonyymi

        ÄLKÄÄ OSALLISTUKO NÄIDEN SYNTEIHIN .


    • Anonyymi

      Ei kait jesse saanut, vaan Maria, kun henki sitä paksuksi polki.

      • Anonyymi

        Miten uskallat kadotuksen lapsi pilkata Jumalaa noin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten uskallat kadotuksen lapsi pilkata Jumalaa noin.

        Eipä ole sinun satusedästäsi kieltäjäksi.


    • Anonyymi

      Joh.16:7 Biblia (1776) Kuitenkin sanon minä teille totuuden; se on teille tarpeellinen, että minä menen pois; sillä ellen minä mene pois, niin ei Lohduttaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen pois, niin minä hänet teille lähetän. Joh.14:16 Biblia: Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille Lohduttajan, että hän teidän kanssanne olis ijankaikkisesti.

      • Anonyymi

        Selität näitä pilkkaajille JUUTALAISILLE OLET TYHMÄ APINA ITSEKIN 1700 KASAKKA VARAS MURHAAJA. KRISTITTYJEN TAPPAJIA.


    • Anonyymi

      Joh.15:26 Biblia (1776) Mutta kuin Lohduttaja tulee, jonka minä teille lähetän, totuuden Henki, joka Isästä käy ulos, se on minusta todistava.

      • Anonyymi

        IKUINEN SYNTI PILKATA HENKEÄ ! VIKAPÄÄT KKUISEEN SYNTIIN.


    • Anonyymi

      Matteus 3

      1 Niinä päivinä tuli Johannes Kastaja ja saarnasi Juudean erämaassa

      2 ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".

      3 Sillä hän on se, josta profeetta Esaias puhuu sanoen: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'."

      4 Ja Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö; ja hänen ruokanaan oli heinäsirkat ja metsähunaja.

      5 Silloin vaelsi hänen tykönsä Jerusalem ja koko Juudea ja kaikki Jordanin ympäristö,

      6 ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.

      7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?

      8 Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä,

      9 Älkääkä luulko saattavanne sanoa mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham'; sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.

      10 Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.

      11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

      12 Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."

      13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.

      14 Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"

      15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.

      16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.

      17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".

    • Anonyymi

      Tosi tyhmä aloitus lähteä nyt sellaisia pohtimaan/kyselemään mikä ei olennaisena ihmiselle edes kuulu..

      • Anonyymi

        Raamatun saa siis unohtaa. Ok.


      • Anonyymi

        No jos ei kuulu, niin miksi kirkot tekevät siitä niin ison asian?


      • Anonyymi

        Nämä PILKKAAJAT on niitä hengen harjaajia ikuinen synti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun saa siis unohtaa. Ok.

        Synagogat moskeijat ja budhat kieltää Jeesuksen kokonaan heillä on peite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos ei kuulu, niin miksi kirkot tekevät siitä niin ison asian?

        SYNAGOGALLA EI LUETA UUTTA TESTAMENTTIA SE ON HEILTÄ PIILOSSA.


    • Anonyymi

      Tuli kuin kyyhkynen..
      kukersi sekavaa jäa paskansi päälle.

      • Anonyymi

        HYI HELVEETTI MINKÄ SYNNIN OLETKAAN TEHNYT PILKKAAJA. KADOTUKSEN ASUKAS.


      • Anonyymi

        Hengen pillkkaaja. Näin . Tässä se herjaaja on.


    • Anonyymi

      Jeesus täytettiin Pyhällä Hengellä äitinsä kohdussa ollessaan.

      • Anonyymi

        Minun Raamatussani ei lue mitään tuollaista. Mutta tämä siellä lukee:

        “Enkeli vastasi hänelle: ”Pyhä Henki tulee päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut. Siksi myös sitä Pyhää, joka syntyy, kutsutaan Jumalan Pojaksi.” (Luukas 1:35, FinRK)

        Ei sanaakaan siitä, että nimen omaan Jeesus olisi täytetty kohdussa yhtään millään.


    • Anonyymi

      Järjettömyyksiä taas kerran !

      Jeesus On Jumala !

      Käsitätkö sen, mitä tämä tarkoittaa ?

      • Anonyymi

        Ei tässä ole siitä, ettei Jeesus ole Jumala vaan siitä, milloin hän sai Pyhän hengen. Markuksen evankeliumin mukaan voisi arvailla, että vasta kasteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä ole siitä, ettei Jeesus ole Jumala vaan siitä, milloin hän sai Pyhän hengen. Markuksen evankeliumin mukaan voisi arvailla, että vasta kasteessa.

        Eli olet niin sokea ja ymmärtämätön, ettet edes tajua sitä mitä tuo tarkoittaa !

        Jeesus On Jumala !

        Jumala On YKSI, Isässä Pojassa ja Pyhässä Hengessä.

        Pyhä Henki on Jumalan Henki !

        Mutta jos edes nämä perusteet eivät ole kunnossa, niin toki silloin kysellään ihan järjettömiä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet niin sokea ja ymmärtämätön, ettet edes tajua sitä mitä tuo tarkoittaa !

        Jeesus On Jumala !

        Jumala On YKSI, Isässä Pojassa ja Pyhässä Hengessä.

        Pyhä Henki on Jumalan Henki !

        Mutta jos edes nämä perusteet eivät ole kunnossa, niin toki silloin kysellään ihan järjettömiä !

        Ei tässä ole kyse siitä, että Jeesus ei ole Jumala vaan siitä, milloin hän sai Pyhän hengen.

        Markuksen evankeliumin mukaan voisi arvailla, että vasta kasteessa. Löytyykö raamatunpaikkoja, jotka sanovat jotakin muuta?


      • Anonyymi

        Lopettakaa tämä on rikollinen Jumalan PILKKAAJA herjaaja uskontorauhan rikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä ole siitä, ettei Jeesus ole Jumala vaan siitä, milloin hän sai Pyhän hengen. Markuksen evankeliumin mukaan voisi arvailla, että vasta kasteessa.

        Apostolien teot luku 13


    • Anonyymi

      Sanottakoon vielä se totuus aloittajasta, että:

      Aloittaja siis ei usko Jeesuksen olleen lihaan / lihaksi tullut Jumala.

      1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
      2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
      3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
      4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
      5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt

      14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

      Tämän perus Totuuden aloittaja siis kieltää !

      Vaan sen sijaan hän yrittää tehdä Jeesuksesta pelkkää ihmistä, ilman Jumalallista luontoa !

      Paha harha ja vihoviimeinen eksyttäjä on siis kyseessä !

      • Anonyymi

        Aloittaja ei kerro uskostaan yhtään mitään. Keksit hänen suuhunsa sanoja, joita hän ei ole sanonut. Tämä on sinulla tapana. En kehtaisi mutta kukin tappaa tyylillään.


      • Anonyymi

        Tuota, laittaisitko jokin jakeen, jossa kerrotaan milloin Jeesus sai Pyhän hengen?

        Minusta vaikuttaa siltä, että hän ei saanut sitä lainkaan, sillä Pyhä Henki ei voinut Raamatun mukaan tulla ennen kuin Jeesus oli poistunut maapallolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja ei kerro uskostaan yhtään mitään. Keksit hänen suuhunsa sanoja, joita hän ei ole sanonut. Tämä on sinulla tapana. En kehtaisi mutta kukin tappaa tyylillään.

        Älä nyt heittäänny tyhmäksi !

        Kun aloittaja kyselee tuollaisia asioita Jeesuksesta, niin on aivan varmaa se, ettei hän usko Jeesuksen olevan Jumala !

        Aloittaja siis pitää Jeesusta vain ihan normi ihmisenä, eikä Jumalana joka tuli lihaksi/ lihaan !

        Aloittaja ei todellakaan siis kyselisi noin järjettömiä, jos tuo Jeesuksen Jumaluus asia olisi hänelle päivänselvää


      • Anonyymi

        "1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt

        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta."

        Taas näitä tekstin kieroontulkitsijoita.

        Sana tarkoittaa suomeksi sanaa, ei Jeesusta. Turha antaa tekstille muita merkityksiä kuin mitä itse sanoilla on. Tässä kristinuskon traditio on yhtä voimakas kuin siinä, että Jeesus olisi muka syntynyt neitsyestä. Mutta jos Raamattua oikeasti luetaan niin kuin siinä lukee, niin ei siinä Jeesuksesta puhuta. Sitäpaitsi, alkutekstin voi kääntää myös toisin. Tuollaiset tarkoitushakuiset käännökset eivät todista yhtään mitään.


      • Anonyymi

        Johannesta en lähtisi uskomaan. Johanneksen evankeliumin (kirjoittajasta ei ole varmuutta) kirjoitusajankohtana (noin 85-90jKr) uskonto oli jo muuttunut niin paljon, että se ei ollut enää sama kuin Jeesuksen elinaikana. 100-luvum loppupuolella uskontoon oli lisäilty teemoja, kuten Marian neitseellinen synnyttäminen ja Jeesuksen Jumaluus, joista Jeesus ei vielä tiennyt yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja ei kerro uskostaan yhtään mitään. Keksit hänen suuhunsa sanoja, joita hän ei ole sanonut. Tämä on sinulla tapana. En kehtaisi mutta kukin tappaa tyylillään.

        Niin ja oletko sinä siis aloittaja, vai miksi kiukuttelet ?

        Siis tiedätkö sinä itse sen, mihin aloittaja uskoo ja mihin taas ei ?

        Ei hän ainakaan usko Jeesuksen olleen ja olevan Jumala, sillä kuka kysyy siis, että milloin Jumala sai Pyhän Hengen !

        Joten se, joka uskoo Jeesuksen olevan Jumala, ei todellakaan kyselle noin järjettömiä asioita !

        Mutta ehkäpä kiukutteluusi on syynä se, että minä paljastin sinut /aloittajan valehtelijaksi ja eksyttäjäksi ?

        Sekö nyt ahdistaa ja kiukuttaa, kun paljastuit ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johannesta en lähtisi uskomaan. Johanneksen evankeliumin (kirjoittajasta ei ole varmuutta) kirjoitusajankohtana (noin 85-90jKr) uskonto oli jo muuttunut niin paljon, että se ei ollut enää sama kuin Jeesuksen elinaikana. 100-luvum loppupuolella uskontoon oli lisäilty teemoja, kuten Marian neitseellinen synnyttäminen ja Jeesuksen Jumaluus, joista Jeesus ei vielä tiennyt yhtään mitään.

        ">>>>"Jeesus ei tiennyt"<<<<


        "Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa" Joh: 14:

        kyllä Jeesus tiesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt

        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta."

        Taas näitä tekstin kieroontulkitsijoita.

        Sana tarkoittaa suomeksi sanaa, ei Jeesusta. Turha antaa tekstille muita merkityksiä kuin mitä itse sanoilla on. Tässä kristinuskon traditio on yhtä voimakas kuin siinä, että Jeesus olisi muka syntynyt neitsyestä. Mutta jos Raamattua oikeasti luetaan niin kuin siinä lukee, niin ei siinä Jeesuksesta puhuta. Sitäpaitsi, alkutekstin voi kääntää myös toisin. Tuollaiset tarkoitushakuiset käännökset eivät todista yhtään mitään.

        Sinä itse et usko edes Raamattuun !

        Ja väännät kieroon kirjoituksia ihan itse !

        Maria oli neitsyt, eikä siis ole kyse mistään neitsyt sanan merkityksestä, kun Maria itse sanoo asian hyvin selvästi:

        30 Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
        31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
        32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
        33 ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
        !!!
        34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
        !!!
        35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

        Eli:

        34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"

        LISÄKSI tuossa Joh1 luvussa sanotaan siis selvästi se, että Sana oli Jumala ja Sana tuli lihaksi, eli Jeesus on Sana, eli Jumala !

        Jeesukselle piti antaa nimi Immanuel:

        Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

        Eli VARMASTI puhutaan siis Jeesuksesta, Jumalasta joka tuli lihaksi / lihaan !

        Joten lopteta nämä Raamatun kieroon vääntämisesi !

        Johannes kirjoittaa kirjeeisään viitaten Jeesuksen Jumaluuteen näin:

        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

        2. Joh. 7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.

        Mutta nythän ei ole sinun kohdallasi kyse mitsään muusta, kuin siitä, että sinä ET USKO, Jeesukseen !

        Sillä Jeesus on Jumala, vaan sinä "uskot" johonkin ihan toiseen jumalaan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt

        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta."

        Taas näitä tekstin kieroontulkitsijoita.

        Sana tarkoittaa suomeksi sanaa, ei Jeesusta. Turha antaa tekstille muita merkityksiä kuin mitä itse sanoilla on. Tässä kristinuskon traditio on yhtä voimakas kuin siinä, että Jeesus olisi muka syntynyt neitsyestä. Mutta jos Raamattua oikeasti luetaan niin kuin siinä lukee, niin ei siinä Jeesuksesta puhuta. Sitäpaitsi, alkutekstin voi kääntää myös toisin. Tuollaiset tarkoitushakuiset käännökset eivät todista yhtään mitään.

        Tässä nyt selvisi sekin mihin sinä uskot ja mihin et !

        Olet oikeasti uskosta osaton, kuten ne juutlaiset, jotka eivät ottaneet Jeesusta vastaan, vaan ristiin naulitsivat Hänet !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota, laittaisitko jokin jakeen, jossa kerrotaan milloin Jeesus sai Pyhän hengen?

        Minusta vaikuttaa siltä, että hän ei saanut sitä lainkaan, sillä Pyhä Henki ei voinut Raamatun mukaan tulla ennen kuin Jeesus oli poistunut maapallolta.

        JUUTALAISET JÄI ULOS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja ei kerro uskostaan yhtään mitään. Keksit hänen suuhunsa sanoja, joita hän ei ole sanonut. Tämä on sinulla tapana. En kehtaisi mutta kukin tappaa tyylillään.

        Tappaa juu kristittyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota, laittaisitko jokin jakeen, jossa kerrotaan milloin Jeesus sai Pyhän hengen?

        Minusta vaikuttaa siltä, että hän ei saanut sitä lainkaan, sillä Pyhä Henki ei voinut Raamatun mukaan tulla ennen kuin Jeesus oli poistunut maapallolta.

        Vanhan testamentin henget apostolien teot 13


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja oletko sinä siis aloittaja, vai miksi kiukuttelet ?

        Siis tiedätkö sinä itse sen, mihin aloittaja uskoo ja mihin taas ei ?

        Ei hän ainakaan usko Jeesuksen olleen ja olevan Jumala, sillä kuka kysyy siis, että milloin Jumala sai Pyhän Hengen !

        Joten se, joka uskoo Jeesuksen olevan Jumala, ei todellakaan kyselle noin järjettömiä asioita !

        Mutta ehkäpä kiukutteluusi on syynä se, että minä paljastin sinut /aloittajan valehtelijaksi ja eksyttäjäksi ?

        Sekö nyt ahdistaa ja kiukuttaa, kun paljastuit ?

        Mooses laki rikottu . Suomessa on kristityillä uskonto rauha ja hautarauha myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tappaa juu kristittyjä.

        Kristitty uskoo Jeesuksen olevan lihaan / lihaksi tullut Jumala.

        Ihminen ei ole kristitty jos niin ei usko, Raamattu sen selvästi sanoo.

        Vaan Jeesuksen Jumaluuden kieltäjä on apostoli Johanneksen mukaan siis villitsijä ja antikristus, eikä sellainen voi millään olla kristitty !


      • Anonyymi

        Muslimit on juutalaisten haaraliike ja new age. Hellarit vaparit jehovat. Opettaa väärin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja oletko sinä siis aloittaja, vai miksi kiukuttelet ?

        Siis tiedätkö sinä itse sen, mihin aloittaja uskoo ja mihin taas ei ?

        Ei hän ainakaan usko Jeesuksen olleen ja olevan Jumala, sillä kuka kysyy siis, että milloin Jumala sai Pyhän Hengen !

        Joten se, joka uskoo Jeesuksen olevan Jumala, ei todellakaan kyselle noin järjettömiä asioita !

        Mutta ehkäpä kiukutteluusi on syynä se, että minä paljastin sinut /aloittajan valehtelijaksi ja eksyttäjäksi ?

        Sekö nyt ahdistaa ja kiukuttaa, kun paljastuit ?

        "Siis tiedätkö sinä itse sen, mihin aloittaja uskoo ja mihin taas ei ?"

        En tiedä, ETKÄ TIEDÄ sinäkään.

        Ei pelkästään kysymyksistä voi päätellä toisen uskoa. Aloituksen tekstin on tarkoitus herättää keskustelua. Sen ei aina tarvitse olla kannanotto, eikä sen tarvitse edes edustaa aloittajan mielipiteitä tai ajatuksia. Hyvä argumentointi ja sopivasti valitut lauseet saavat aikaan hyvinkin mielenkiintoista keskustelua. Ja sitten tuollaista kategorisointia ja jopa tuomitsemista, mitä sinä harrastat.

        Joten en todellakaan tiedä mihin aloittaja uskoo.

        "sillä kuka kysyy siis, että milloin Jumala sai Pyhän Hengen !"

        Ensinnäkin vääristelet alojttajannsanoja. Hän ei koskaan kysynyt, että milloin Jumala sai Pyhän hengen, vaan että milloin Jeesus sai sen. Ja kuka kysyy vai? Aika monikin sellainen, joka etsii vastauksia.

        Et ilmeisesti tiedä, että esim. Jehovan todistajat uskovat juuri niin, että Jeesus ei ole Jumala mutta sai Pyhän hengen.

        Minun puolestani tällaisia aloituksia saa olla. Luen mielelläni kaikenlaisia aloituksia, joissa on oikeasti jotakin pohdintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ">>>>"Jeesus ei tiennyt"<<<<


        "Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa" Joh: 14:

        kyllä Jeesus tiesi.

        Jeesus on minussa. Myös Isä on minussa.

        Se ei tarkoita sitä, että Jeesus olisi tiennyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä itse et usko edes Raamattuun !

        Ja väännät kieroon kirjoituksia ihan itse !

        Maria oli neitsyt, eikä siis ole kyse mistään neitsyt sanan merkityksestä, kun Maria itse sanoo asian hyvin selvästi:

        30 Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
        31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
        32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
        33 ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
        !!!
        34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
        !!!
        35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

        Eli:

        34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"

        LISÄKSI tuossa Joh1 luvussa sanotaan siis selvästi se, että Sana oli Jumala ja Sana tuli lihaksi, eli Jeesus on Sana, eli Jumala !

        Jeesukselle piti antaa nimi Immanuel:

        Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

        Eli VARMASTI puhutaan siis Jeesuksesta, Jumalasta joka tuli lihaksi / lihaan !

        Joten lopteta nämä Raamatun kieroon vääntämisesi !

        Johannes kirjoittaa kirjeeisään viitaten Jeesuksen Jumaluuteen näin:

        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

        2. Joh. 7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.

        Mutta nythän ei ole sinun kohdallasi kyse mitsään muusta, kuin siitä, että sinä ET USKO, Jeesukseen !

        Sillä Jeesus on Jumala, vaan sinä "uskot" johonkin ihan toiseen jumalaan !

        Turha pyrittää perustella traditiolla oikeita historian tapahtumia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä nyt selvisi sekin mihin sinä uskot ja mihin et !

        Olet oikeasti uskosta osaton, kuten ne juutlaiset, jotka eivät ottaneet Jeesusta vastaan, vaan ristiin naulitsivat Hänet !

        Ilman muuta olen sinun uskostasi osaton. Uskon vain Raamatun sanaan ja Jumalaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristitty uskoo Jeesuksen olevan lihaan / lihaksi tullut Jumala.

        Ihminen ei ole kristitty jos niin ei usko, Raamattu sen selvästi sanoo.

        Vaan Jeesuksen Jumaluuden kieltäjä on apostoli Johanneksen mukaan siis villitsijä ja antikristus, eikä sellainen voi millään olla kristitty !

        Valehtelet! Ei Paavali niin sano. Paavali ei käytä koko antikristus sanaa yhdessäkään kirjeessään.

        Mutta Johannes sanoo:

        “Kuka on valehtelija, ellei se, joka kieltää, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, ja hän kieltää Isän ja Pojan.” (1. Johanneksen kirje 2:22, FinRK)

        Raamattu määrittelee hyvin tarkasti, mitä antikristus tarkoittaa. Eli jos ei pidä Jeesusta voideltuna, valehtelee. Jos kieltää Isä Jumalan olemassaolon tai sen, että hän on Isä Jumala ja samaan aikaan kieltää Jeesuksen olemassaolon, on antikristus. Ei se, että sanoo, ettei Jeesus ole Jumala, tee kenestäkään vielä antikristusta.

        “Maailmaan on lähtenyt monia eksyttäjiä, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, lihaan tulleeksi. Sellainen on antikristus, eksyttäjä...” (2. Johanneksen kirje 7, FinRK)

        Pitää siis tunnustaa Jeesus voidelluksi. Voideltu ei ole synonyymi sanalle Jumala. Ja pitää tunnustaa Jeesus lihaan tulleeksi. Ei sen kummempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on minussa. Myös Isä on minussa.

        Se ei tarkoita sitä, että Jeesus olisi tiennyt.

        Jeesus ITSE sanoo: ETKÖ usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa" Joh; 14:

        ja helluntailainen sanoo, ei se sitä tarkoita, että Jeesus olisi tiennyt.

        "voi hyvää päivää" !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet! Ei Paavali niin sano. Paavali ei käytä koko antikristus sanaa yhdessäkään kirjeessään.

        Mutta Johannes sanoo:

        “Kuka on valehtelija, ellei se, joka kieltää, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, ja hän kieltää Isän ja Pojan.” (1. Johanneksen kirje 2:22, FinRK)

        Raamattu määrittelee hyvin tarkasti, mitä antikristus tarkoittaa. Eli jos ei pidä Jeesusta voideltuna, valehtelee. Jos kieltää Isä Jumalan olemassaolon tai sen, että hän on Isä Jumala ja samaan aikaan kieltää Jeesuksen olemassaolon, on antikristus. Ei se, että sanoo, ettei Jeesus ole Jumala, tee kenestäkään vielä antikristusta.

        “Maailmaan on lähtenyt monia eksyttäjiä, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, lihaan tulleeksi. Sellainen on antikristus, eksyttäjä...” (2. Johanneksen kirje 7, FinRK)

        Pitää siis tunnustaa Jeesus voidelluksi. Voideltu ei ole synonyymi sanalle Jumala. Ja pitää tunnustaa Jeesus lihaan tulleeksi. Ei sen kummempaa.

        Mitä sinä oikein sekoilet ?

        LUE EDES SE, MITÄ ON KIRJOITETTU !

        Minä kirjoitin näin:

        ----------------

        " Kristitty uskoo Jeesuksen olevan lihaan / lihaksi tullut Jumala.

        Ihminen ei ole kristitty jos niin ei usko, Raamattu sen selvästi sanoo.

        Vaan Jeesuksen Jumaluuden kieltäjä on apostoli Johanneksen mukaan siis villitsijä ja antikristus, eikä sellainen voi millään olla kristitty ! "

        ------------------------

        JOHANNEKSEN MUKAAN !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet! Ei Paavali niin sano. Paavali ei käytä koko antikristus sanaa yhdessäkään kirjeessään.

        Mutta Johannes sanoo:

        “Kuka on valehtelija, ellei se, joka kieltää, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, ja hän kieltää Isän ja Pojan.” (1. Johanneksen kirje 2:22, FinRK)

        Raamattu määrittelee hyvin tarkasti, mitä antikristus tarkoittaa. Eli jos ei pidä Jeesusta voideltuna, valehtelee. Jos kieltää Isä Jumalan olemassaolon tai sen, että hän on Isä Jumala ja samaan aikaan kieltää Jeesuksen olemassaolon, on antikristus. Ei se, että sanoo, ettei Jeesus ole Jumala, tee kenestäkään vielä antikristusta.

        “Maailmaan on lähtenyt monia eksyttäjiä, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, lihaan tulleeksi. Sellainen on antikristus, eksyttäjä...” (2. Johanneksen kirje 7, FinRK)

        Pitää siis tunnustaa Jeesus voidelluksi. Voideltu ei ole synonyymi sanalle Jumala. Ja pitää tunnustaa Jeesus lihaan tulleeksi. Ei sen kummempaa.

        Älä vääristele Johanneksen sanoja !

        Johennes siis viittasi noissa kirjeissään tähän selvääkin selvempään sanomaan:

        "1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt

        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta."

        Johannes kirjoittaa kirjeeisään viitaten Jeesuksen Jumaluuteen ja omiin sanoihinsa evankeliumissaan näin:

        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

        2. Joh. 7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.

        Mutta nythän ei ole sinun kohdallasi kyse mitsään muusta, kuin siitä, että sinä ET USKO, Jeesukseen !

        Sillä Jeesus on Jumala, vaan sinä "uskot" johonkin ihan toiseen jumalaan !

        Joten lopeta Johanneksen sanojen kieroon vääntäminen !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siis tiedätkö sinä itse sen, mihin aloittaja uskoo ja mihin taas ei ?"

        En tiedä, ETKÄ TIEDÄ sinäkään.

        Ei pelkästään kysymyksistä voi päätellä toisen uskoa. Aloituksen tekstin on tarkoitus herättää keskustelua. Sen ei aina tarvitse olla kannanotto, eikä sen tarvitse edes edustaa aloittajan mielipiteitä tai ajatuksia. Hyvä argumentointi ja sopivasti valitut lauseet saavat aikaan hyvinkin mielenkiintoista keskustelua. Ja sitten tuollaista kategorisointia ja jopa tuomitsemista, mitä sinä harrastat.

        Joten en todellakaan tiedä mihin aloittaja uskoo.

        "sillä kuka kysyy siis, että milloin Jumala sai Pyhän Hengen !"

        Ensinnäkin vääristelet alojttajannsanoja. Hän ei koskaan kysynyt, että milloin Jumala sai Pyhän hengen, vaan että milloin Jeesus sai sen. Ja kuka kysyy vai? Aika monikin sellainen, joka etsii vastauksia.

        Et ilmeisesti tiedä, että esim. Jehovan todistajat uskovat juuri niin, että Jeesus ei ole Jumala mutta sai Pyhän hengen.

        Minun puolestani tällaisia aloituksia saa olla. Luen mielelläni kaikenlaisia aloituksia, joissa on oikeasti jotakin pohdintaa.

        Ja !

        Aloittaja siis käytännön tasolla ja Raamatun opetuksiin perustaen juuri näin:

        " Milloin Jumala sai Pyhän Hengen "

        Sillä kun tiedämme Jeesuksen olevan Jumala, niin se nyt vain on juuri niin, että aloittaja kyselee niin, että:

        " Milloin Jumala sai Pyhän Hengen "

        Pitää olla todella ymmärtämätön / tyhmä, jos tätä asiaa ei käsitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä nyt selvisi sekin mihin sinä uskot ja mihin et !

        Olet oikeasti uskosta osaton, kuten ne juutlaiset, jotka eivät ottaneet Jeesusta vastaan, vaan ristiin naulitsivat Hänet !

        Mutta tiedätkö sinä edelleen, mihin aloittaja uskoo? Ei siltä vaikuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ITSE sanoo: ETKÖ usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa" Joh; 14:

        ja helluntailainen sanoo, ei se sitä tarkoita, että Jeesus olisi tiennyt.

        "voi hyvää päivää" !

        "ja helluntailainen sanoo, ei se sitä tarkoita, että Jeesus olisi tiennyt."

        Ai sanoo vai? Ei sinua ainakaan Pyhä Henki ohjaa, kun haukut helluntailaiseksi!

        Mutta mitä SINÄ teet täällä helluntailaisten palstalla kun et selvästikään ole helluntailainen?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä itse et usko edes Raamattuun !

        Ja väännät kieroon kirjoituksia ihan itse !

        Maria oli neitsyt, eikä siis ole kyse mistään neitsyt sanan merkityksestä, kun Maria itse sanoo asian hyvin selvästi:

        30 Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
        31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
        32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
        33 ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
        !!!
        34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
        !!!
        35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

        Eli:

        34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"

        LISÄKSI tuossa Joh1 luvussa sanotaan siis selvästi se, että Sana oli Jumala ja Sana tuli lihaksi, eli Jeesus on Sana, eli Jumala !

        Jeesukselle piti antaa nimi Immanuel:

        Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

        Eli VARMASTI puhutaan siis Jeesuksesta, Jumalasta joka tuli lihaksi / lihaan !

        Joten lopteta nämä Raamatun kieroon vääntämisesi !

        Johannes kirjoittaa kirjeeisään viitaten Jeesuksen Jumaluuteen näin:

        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

        2. Joh. 7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.

        Mutta nythän ei ole sinun kohdallasi kyse mitsään muusta, kuin siitä, että sinä ET USKO, Jeesukseen !

        Sillä Jeesus on Jumala, vaan sinä "uskot" johonkin ihan toiseen jumalaan !

        "Sillä Jeesus on Jumala, vaan sinä "uskot" johonkin ihan toiseen jumalaan !"

        Hallelyyyja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä vääristele Johanneksen sanoja !

        Johennes siis viittasi noissa kirjeissään tähän selvääkin selvempään sanomaan:

        "1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt

        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta."

        Johannes kirjoittaa kirjeeisään viitaten Jeesuksen Jumaluuteen ja omiin sanoihinsa evankeliumissaan näin:

        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

        2. Joh. 7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.

        Mutta nythän ei ole sinun kohdallasi kyse mitsään muusta, kuin siitä, että sinä ET USKO, Jeesukseen !

        Sillä Jeesus on Jumala, vaan sinä "uskot" johonkin ihan toiseen jumalaan !

        Joten lopeta Johanneksen sanojen kieroon vääntäminen !!!

        Ei todellakaan viitannut. Näytäpä se viittaus tekstistä.

        Sitä paitsi, Johanneksen evankeliumin kirjoittaja on eri kuin 1.Joh. kirjeen. Näiden teosten kirjoittajat tuskin lukivat toistensa kirjoituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan viitannut. Näytäpä se viittaus tekstistä.

        Sitä paitsi, Johanneksen evankeliumin kirjoittaja on eri kuin 1.Joh. kirjeen. Näiden teosten kirjoittajat tuskin lukivat toistensa kirjoituksia.

        Höpö höpö !

        Sinä revit jo Raamatusta Johenneksen evankeliuminkin, kun se paljastaa sinun juttusi silkaksi valheeksi !!!

        Et ole mikään oikea uskova, vaan uskosta osaton, joka ei usko edes Raamatun olevan Jumalan Sanaa !

        Etkä usko Jeesuksen Jumaluuteen, vaikka se asia monella tapaa ja monessa kohtaa selvästi kerrotaan !!!

        Miksi jankkaat valheitasi täällä ?

        Mene sinne juutalaisuus tai islam tai jehovantodistaja osioon kaltaistesi luo, eli uskosta osattomien seuraan hymistelemään ja odottamaan kadotukseen joutumistasi.

        Jos siis kerran ei ilosanoma kelpaa eikä minun Herrani ja Jumalani, kuten jopa epäilevä Tuomas viimein oikein tunnusti !

        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

        Jeesus vahvisti Tuomakselle olevansa Jumala, sanomalla hänelle: "Nyt sinä uskot !"

        Mutta sinä siis ET USKO, joten kadotus odottaa sinua, jos et luovu valheistasi, joihin olet mielistynyt !

        2. Tess. 2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.


    • Anonyymi

      Älkää vastatko juutalaiset jäi ulos pilkkaavat ikuinen synti. Älkää .

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1476
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1233
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe