Kävin katsomassa CX-60. On todella muovinen hintaansa nähden

Anonyymi-ap

Piti käydä alunperin koeajolla. Kun kävin sisällä istumassa ei tarvinnut enempää koeajaa. Auto on ahdas ja erittäin muovinen hintaansa nähden. Volvo XC60 varmaan se johon mazda tämän asemoi vastaamaan? Ei muuten ole mitään tekemistä volvon laadun kanssa tällä vempeleellä. Kovasti yritystä on mutta valitettavasti tämä tuli monta vuotta liian myöhään eikä ole enää tätä päivää miltään osin. Sisältä halvan oloinen ja ulkonäkö naurettavine pilli-pakoputkineen aika nolo. Suorastaan pilailua nuo 4 pilliä takana.

56

5046

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Happamia, happamia sanoi kettukin pihlajanmarjoista. Taisi olla liian kallis auto sinulle, heheheheheh

      • Anonyymi

        Minulla on kallimpi auto. Mazda on kallis vain mazdaksi. Mazda on ns Hapanin lada…näin yleisesti puhutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on kallimpi auto. Mazda on kallis vain mazdaksi. Mazda on ns Hapanin lada…näin yleisesti puhutaan.

        Näin ei yleensä puhuta. Et ole Ladasta kullutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin ei yleensä puhuta. Et ole Ladasta kullutkaan.

        Tarkoitit kai Japanin BMW. Lada vertaus historiaa, jos sitäkään.


      • Anonyymi

        Maxda 60 diesel vääntö 550 Newtonin. Volvo ei pääse millään koneella tälläisiin vääntöihin. Japanin pojat osaa Kiinan pojat ei vaan osaa


    • Anonyymi

      Joo, uskotaan, ihan varmasti kävit...

    • Anonyymi

      En tiedä Mazdasta, mutta jos Volvolla ei olisi kalliimman auton mainetta, kyllä senkin sisustuksille mustine kiiltomuoveineen naureskeltaisiin. Toki joka auton sisutus on tehty muovista. Ja entäs sitten Mersut! Värivaloja ja vaikka mitä härpäkettä - jos sekin olisi japsi, kyllä euroautopojat räkyttäisivät 'muovisesta sisutuksesta'.

      • Anonyymi

        Maxda 60 takumi kojelaudan kangaspäällysteinen ja istuimet valkoista nappanahkaa kalleimmasta päästä nahasta


    • Anonyymi

      Kaikissa autoissa on muovia, mitä oikein tarkoitat muovilla? Xc60:ssä ei ole yhtään vähempää muovia kuin Cx60:ssä, taitaa Volvossa olla enemmän muovia. Taitaa olla kateellinen aloittaja, vai mitä?😊 eikö niin.

      • Anonyymi

        Mazda on halvan oloinen sisältä. Katso vaikka CX60 nappuloita? Ei ole tätä päivää. Tietäisit jos ajaisit kummallakin että ero on valtava.

        Näitä mazdojahan ei myöskään kukaan suomessa osta. Nettiautossa on kymmeniä ajamattomia cx60 malleja kun ei tuo vanha nykivä tekniikka kelpaa tänä päivänä. Cx60 tekniikassa on perustavanlaatuisia ongelmia jo uutena eli erittäin nykivä huonosti toimiva vaihteisto joka on kaikkien testien mukaan todella ala-arvoinen. Ladaksihan näitä muistaakseni sanotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mazda on halvan oloinen sisältä. Katso vaikka CX60 nappuloita? Ei ole tätä päivää. Tietäisit jos ajaisit kummallakin että ero on valtava.

        Näitä mazdojahan ei myöskään kukaan suomessa osta. Nettiautossa on kymmeniä ajamattomia cx60 malleja kun ei tuo vanha nykivä tekniikka kelpaa tänä päivänä. Cx60 tekniikassa on perustavanlaatuisia ongelmia jo uutena eli erittäin nykivä huonosti toimiva vaihteisto joka on kaikkien testien mukaan todella ala-arvoinen. Ladaksihan näitä muistaakseni sanotaan.

        Toistan sanontani. Happamia, happamia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mazda on halvan oloinen sisältä. Katso vaikka CX60 nappuloita? Ei ole tätä päivää. Tietäisit jos ajaisit kummallakin että ero on valtava.

        Näitä mazdojahan ei myöskään kukaan suomessa osta. Nettiautossa on kymmeniä ajamattomia cx60 malleja kun ei tuo vanha nykivä tekniikka kelpaa tänä päivänä. Cx60 tekniikassa on perustavanlaatuisia ongelmia jo uutena eli erittäin nykivä huonosti toimiva vaihteisto joka on kaikkien testien mukaan todella ala-arvoinen. Ladaksihan näitä muistaakseni sanotaan.

        Ladaksi saatettiin ennen sanoa, kun Mazdalla oli ruosteongelmia, by Ford.. Ladathan olivat Ruosteisia jo tehtaalta tullessaan. Nykyään Mazda on ihan eri auto luotettavalla Sky-activ tekniikalla. Turha kaivella 20 vuotta vanhoja asioita jos tulee tänne palstoille kirjoittamaan, täällä kaivataan tosiasioita, eikä valheellisia, naurettavia asioita, jotka eivät ole totta, et ole selvästikään mennyt Cx60:n lähelle. Toki, jokaisella ihmisellä on omamielipeensä, mutta turha tulla tänne rekisteröitymään pelleksi kaikkien edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ladaksi saatettiin ennen sanoa, kun Mazdalla oli ruosteongelmia, by Ford.. Ladathan olivat Ruosteisia jo tehtaalta tullessaan. Nykyään Mazda on ihan eri auto luotettavalla Sky-activ tekniikalla. Turha kaivella 20 vuotta vanhoja asioita jos tulee tänne palstoille kirjoittamaan, täällä kaivataan tosiasioita, eikä valheellisia, naurettavia asioita, jotka eivät ole totta, et ole selvästikään mennyt Cx60:n lähelle. Toki, jokaisella ihmisellä on omamielipeensä, mutta turha tulla tänne rekisteröitymään pelleksi kaikkien edessä.

        Sky activ😂😂😂noloa. Vanhaa tekniikkaa ja kuluttaa helevatasti. Lada/skoda on tuo mazda kansan mielissä.


      • Anonyymi

        Volvon paskaa risaa dieselin mikä on niiden tuho maxda60 kevythypridi diesel neliveto 254 hv. Kulutus pienimmillään 5.0litraa kestävin moottori mitä maailmassa on eikä mikään latauspaska kun Kiinan Volvo minulla on ollut volvoja surkeita autoja tietokoneet renaa jatkuvasti. Mazdalla ei ongelmia


      • Anonyymi

        Volvo xc60 pari vuotta vanhoja netti täynnä kun eivät ole olleet tyytyväisiä kun auto on pajalla enemmän kuin ajossa tekivät virheen kun lopettivat dieselin valmistuksen. Mersu ja maxda sekä Toyota jatkavat diesel moottoreiden kehitystä kun diesel moottori on maailman kestävin ja arvonsa säilyttävä. Lataus härpäkkeitä kaatopaikka tavaraa jos ei sinnekään kelpaa edellinen autoni defender kevythypridi kutosen diesel vääntö 600 kulutus pienimmillään 5,5 litraa auto painaa 2540 kg. Kutosen kevythypridi yleistyy maastureissa kulutus saatu niin pieneksi kun vääntö niin kova


    • Anonyymi

      CX-60 on nelivetoinen kun taas XC60 on vajaavetoinen.

      Mitä tekee autolla mikä onolevinaan neliveto ja plugari eli millä voisi ajaa sähköllä mutta näin talvella se onkin vajaavetoinen tai sitten ajetaan kokoajan bensalla.

      • Anonyymi

        Parempi neliveto volvossa on kuin mazdassa jossa vanhanaikainen kuluttava järjestelmä. Volvon XC60 on loistava neliveto johon surkea mazda ei pysty vastaamaan. Volvo XC60 myös kulkee ihan eri tavalla ja on tilavampi.

        Volvossa ei tosin ole mazdan nykivää vaihteistoa, mitä tekee uudella autolla jonka vaihteisto on niin ärsyttävä ettei sitä halua ostaa edes paatuneina mazdan..japanin ladan fani?

        Mazda ei tosin edes volvon kanssa kilpaile sillä mazdaa myydään muutama vain suomeen ja volvoa tuhansittain. Mazdan ostaa muutama seniili ja autoista tietämätön joka vuosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi neliveto volvossa on kuin mazdassa jossa vanhanaikainen kuluttava järjestelmä. Volvon XC60 on loistava neliveto johon surkea mazda ei pysty vastaamaan. Volvo XC60 myös kulkee ihan eri tavalla ja on tilavampi.

        Volvossa ei tosin ole mazdan nykivää vaihteistoa, mitä tekee uudella autolla jonka vaihteisto on niin ärsyttävä ettei sitä halua ostaa edes paatuneina mazdan..japanin ladan fani?

        Mazda ei tosin edes volvon kanssa kilpaile sillä mazdaa myydään muutama vain suomeen ja volvoa tuhansittain. Mazdan ostaa muutama seniili ja autoista tietämätön joka vuosi.

        Etelä-suomessa näkyy jo aika monta cx-60:stä:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi neliveto volvossa on kuin mazdassa jossa vanhanaikainen kuluttava järjestelmä. Volvon XC60 on loistava neliveto johon surkea mazda ei pysty vastaamaan. Volvo XC60 myös kulkee ihan eri tavalla ja on tilavampi.

        Volvossa ei tosin ole mazdan nykivää vaihteistoa, mitä tekee uudella autolla jonka vaihteisto on niin ärsyttävä ettei sitä halua ostaa edes paatuneina mazdan..japanin ladan fani?

        Mazda ei tosin edes volvon kanssa kilpaile sillä mazdaa myydään muutama vain suomeen ja volvoa tuhansittain. Mazdan ostaa muutama seniili ja autoista tietämätön joka vuosi.

        "Parempi neliveto volvossa on kuin mazdassa jossa vanhanaikainen kuluttava järjestelmä."
        Volvon nelivetojärjestelmä on huono verrattuna CX-60 nelivetojärjestelmään. Volvossa kuten T8 ja T6 hybrideissä eturenkaita pyörittää polttomoottori, sähkömoottori pyörittää takarenkaita ja pelkällä sähköllä ajettaessa on aina takavetoinen. Mazda CX-60 toimii tarvittaessa pelkällä sähkölläkin ajaessa nelivetoisena jakaen voiman tasaisesti eli 50% eturenkaille ja 50% takarenkaille koska sähkömoottori sijaitsee vaihteiston luona. Silloin kun nelivetoa ei tarvita niin auto liikkuu takavetoisena.

        "Vanhanaikainen" nelivetojärjestelmä on muissa Mazdan autoissa eli CX-5, CX-30. Mazda on kuitenkin tehnyt muutoksia näiden autojen nelivetojärjestelmiin parantaen nelivetojärjestelmän toimintakykyä alkaen 2018 vuosimalleista. CX-3 myynti on näköjään hiljattain lopetettu Suomen markkinoilta.


      • Anonyymi

        Nämä kaverit kommentoivat 80 luvun autojuttuja mutta nyt eletään 2023 autot kehittyneet ja parantuneet huomattavasti etenkin japanilaiset merkit hallitsevat myyntitilastoja yksi esimerkki Toyota Land cruiser j300 dieselin myynti keskeytettiin maailmalla kun toimitusajat venyijvät 4..5 vuotta niin kova kysyntä maailmalla eikä johdu komponenttipulasta vaan yksinkertaisesti siitä että japanin autoon luotetaan maailmassa kun sen valmistus on ainoastaan Japanissa lupasivat ilmoittaa kun alkavat ottaa uusia tilauksia. Että diesel auto ei kuole koskaan


      • Anonyymi

        Se Mazda vetää sähkömoottorillakin ihan kaikilla pyörillä.

        Itse kävin jokunen aika sitten koeponnistamassa CX-60. Omia. Havaintoja:
        -saakelin hiljainen ainakin kitkoilla
        - ulkomuotoilu on kohdallan
        - hyvä hud näyttö, paljon infoa ja väreillä.
        - sisusta (takumi) todella laadukkaan oloinen. On nahkaa, kromia, ja aitoa puuta. Ja talvisella röykkyisellä tiellä ei ainuttakaan sisustan räminää! Eli ladulla kasattu.
        Miinukset:
        -viidekeskusta käytetään rullalla ei kosketus näytöllä (oikeastaan ei varsinainen miinus)
        - korkeaksi kapuavat hinnat
        - jotenkin +300 helppaa katoaa jonnekkin, odottaisi että ampuu paikaltaan kuin hauki rannasta. On kuitenkin rivakka.
        -vaihteisto saattaa olla kulmikas hetkittäin, töksäyttää

        Kova on yritys tuolla kilpailla mm mersun, bmw ja Volvon kanssa. Tähtää ihan sinne premium sarjaan. Isoin kysymys onkin miksi valita Mazda jos samalla rahalla saa vaikka jo mersun/bemmin/volvon? Hinnan pitäis olla halvempi ja houkuttelevampi.


    • Anonyymi

      Viime lauantain Helsingin sanomissalehdessä oli Mazdan CX-60:n koeajo. Ohjaamoa kehuttiin valoisaksi ja ylelliseksi. Lisäksi mainittiin, että siihen verrattuna Toyota RAV 4:n ohjaamo on "iloton muovikasa, kuin jostain työkoneesta".

      • Anonyymi

        Tämä oli ketjun paras kommentti (5xpeukkua)


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Cx-60 on tilavampi kuin Xc-60, on verrattu.

    • Anonyymi

      Xc-60 on parempi auto. On verrattu.

    • Anonyymi

      Taas joku autoista haaveileva idiootti kirjoittelee itselleen vastaten. Volvon kehut kuuluvat volvon sivuille. Lapsellista haaveilua autoista, joita ehkä nähnyt YouTuben videoilta.

    • Anonyymi

      Täysi mitäänsanomattomuus. Ihan kuin edellismallin Lexus NX:n takavalot ja sivuprofiili ja Maseratin cittarin keula. Outo automaattilootan ja kytkimen rakenne, ja nykii ajossa. Pah.

    • Anonyymi

      Näitähän ei kukaan tilaa eikä halua enää. Vanha malli jota myydään muka uutena. Muistaakseni mazdaa pidetään ns ladana japanista.

    • Anonyymi

      Vaihdoin vuoden vanhan CX5 mallin CX60 malliin. Maaliskuussa saan alle. Kahdeksan kuukautta oli toimitusaika. Nami peli ja aiheuttaa kateuden puuskia volvopojissa. Niitä on joka jonnella, mutta Mazda CX 60:pisellä ajelee tyyliniekat.

    • Anonyymi

      Hahahahahayah. Hihihihihi. Päivän parhaat naurut pääsi

    • Anonyymi

      Volvokin on ihan hyvä auto, jos hyväksyy sen historian ja nykyhetken. Autohan valmistettiin alunperin ruotsalaisille sosiaalidemokraateille ja sellaisena se pysyi, kunnes siirtyi kiinalaisten kommunistien omistukseen. Siitähän ei Volvo demareille ollut haittaa, koska itsekin valmiita kommunistiseen hallintoon. Mazdalla ei tällaisia ideologisia rasitteita ole.

      • Anonyymi

        "Volvokin on ihan hyvä auto, jos hyväksyy sen historian ja nykyhetken. "

        Jaa. Oman volvon historia on se, että hain sen kaupasta, nykyhetki on se, että se on parkissa asunnon edessä.

        Eli ihan hyvä auto siis.


    • Anonyymi

      Uusi Volvo pihassa on kuin Kiinan lippu salossa.

      • Anonyymi

        eli sama kuin mopo pojilla , lippu salossa


    • Anonyymi

      Millaisia kokemuksia cx 60 omistajilla on autosta? Kulutus yms..

      • Anonyymi

        Tammikuun lopusta ollut CX-60 ajossa, ja kokemukset ovat hyviä. Luksus auto :) kaikkine lisävarusteineen (ei kattoikkunaa, pidän sellaista turhana), eikä mitään valittamista.

        Näin talven pakkasilla taitaa bensan keskikulutus suht aktiivisella sähkön lataamisella olla 4,6 litraa/100km. Ja suht aktiivisella lataamisella tarkoitan lataamista joka tapahtuu muualla kuin kotona, kun ei vielä latausasemaa pihasta löydy. Naapurista ihan vierestä löytyy onneksi useampi julkinen latauspiste. Sähköllä pakkasilla päässyt 35-40km, jännä nähdä mitä lukemia saa kun kelit lämpenee.

        Ja vaihteisto lopetti nykimisen noin 600km ajon jälkeen. Systeemi oppii ajon mukaan ja mukautuu. Joten senkin itkun voi aloittaja lopettaa samantien.

        Suosittelen :)

        Volvo XC-60 käytiin myös koeajamassa, ja oli omaan makuun paljon huonompi auto. Jopa keskikonsolin näyttö oli niin ärsyttävä etten voisi kuvitella ostavani autoa. Ja se miten Apple CarPlay näkyi näytöllä, huh miten kamala. Tai peruutuskameran kuva/kuvakulma. Ja onhan noissa uusimmissa xc-60 malleissa ollut todella paljon ongelmia, esim tiivistykset ovissa todella huonot ja ilma/kosteut tulee ulkoota läpi. Ei jatkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tammikuun lopusta ollut CX-60 ajossa, ja kokemukset ovat hyviä. Luksus auto :) kaikkine lisävarusteineen (ei kattoikkunaa, pidän sellaista turhana), eikä mitään valittamista.

        Näin talven pakkasilla taitaa bensan keskikulutus suht aktiivisella sähkön lataamisella olla 4,6 litraa/100km. Ja suht aktiivisella lataamisella tarkoitan lataamista joka tapahtuu muualla kuin kotona, kun ei vielä latausasemaa pihasta löydy. Naapurista ihan vierestä löytyy onneksi useampi julkinen latauspiste. Sähköllä pakkasilla päässyt 35-40km, jännä nähdä mitä lukemia saa kun kelit lämpenee.

        Ja vaihteisto lopetti nykimisen noin 600km ajon jälkeen. Systeemi oppii ajon mukaan ja mukautuu. Joten senkin itkun voi aloittaja lopettaa samantien.

        Suosittelen :)

        Volvo XC-60 käytiin myös koeajamassa, ja oli omaan makuun paljon huonompi auto. Jopa keskikonsolin näyttö oli niin ärsyttävä etten voisi kuvitella ostavani autoa. Ja se miten Apple CarPlay näkyi näytöllä, huh miten kamala. Tai peruutuskameran kuva/kuvakulma. Ja onhan noissa uusimmissa xc-60 malleissa ollut todella paljon ongelmia, esim tiivistykset ovissa todella huonot ja ilma/kosteut tulee ulkoota läpi. Ei jatkoon.

        Asjallista...

        Mulla on ollut 2 Mazda 6:sta edellistä korimallia, 1 kolmonen 2014 ja nyt 6 2018.

        Laatuvaikutelma on vimpassa loistava, ainoa miinus tulee istuimen säädöistä, jakkara on pikkuisen lyhyt. Mulla on manuaalipenkki, 8 tonnia hintaerona kalleimpaan painoi aika paljon ja 19" pyörät vrt 17 eivät ainakaan hiljennä autoa, kilsakuluissa on myös selkeä ero.

        Ajettavuus ja ajo-ominaisuudet ovat Mazdoissa aina olleet kohdallaan, terveisiä vaan Toyotan ja BMW:n osastoille...

        Vanhoissa 6sissa oli turhan nopea ohjaus, mutkatiellä ei maisemia katseltu, mutta ei senkään perässä BMW:llä pysytty.

        Nykyinen istuu tiessä kuin liimattuna, osasyy on varmaan väännönohjauksella.

        Joudun työni puolesta ajamaan "parempia" autoja, mutta työmatkoilla nousee usein hymy huulille oman puikoissa


      • Anonyymi

        Pakko kommentoida Volvo miehen typeryyksiin. Itsellä CX60 aj. 15t.km. Kulutus tähän asti 3.7l/100km. Kotona latausasema. Autolla käyty kerran Ylläksellä, muuten normiajoa. Ketteryys ilahduttaa, takavetoisen luokkaa. Vaihteisto, oppiva automaatti, pelaa yleisesti ottaen upeasti. Joskus, onneksi harvoin, nykäisee vauhdin laskiessa alle viidenkympin . Melutaso miellyttävä, Takapään jousitusta pitäisi hienosäätää. Katukorokkeissa, kun molemmat pyörät osuvat samaan aikaa, kannattaa pudottaa nopeutta. Itsellä vaalea Takumi varustelutaso. Se kestää varmasti vertailun saksalaisten kanssa. Valot ovat hyvät ja pitkät näyttävät pitkälle. Vrt. kulutus CX60-Rav4 plugari 6-7 ja 5-6 RAV:n hyväksi akun ollessa tyhjä. RAV kokemus nyt 200t. km. Näistä voi Volvo mies vain haaveilla, jos ei satu omistamaan tätä mallivuotta . Latausaika molemmissa japseissa min. reilu 2 tuntia. Volvolla aikaisemmilla malleilla yli 5 tuntia ja sillä ajetaan sitten 35 km. Sitten kulutus kiipeäkin kymppiin. Toitsulla sähköllä parhaimmillaan yli 80 km ja Mazdalla melkein 70. Molemmat autot ovat ammattikäytössä. Vielä pakko sanoa, että Mazdan takavetopainotteinen veto on etuvetoista selkeästi urheilullisempi. Toki makuasia.
        Nimim.” Yli miljoon km takana hybrideillä ja pari Mercedeksillä”


    • Anonyymi

      Toyota on se mikä tehdään ilmaiseksi jaetuista kierrätysmuoviämpäreistä.
      Köyhille tuttua siksi se tuntuu kotoisalta.

      • Anonyymi

        Ei RAV Plug in ole halpa auto. Maksoi 1-21 jotain 65.000€(Premium). Ja varusteilla pesi jo silloi n XC 60:sen mennen tullen. Ehkä siinä mielessä köyhien auto kun maksoi parikymppiä vastaavaa Volvoa vähemmän. Niin, ja kulutus 200t. Km kokemuksella litroja vähemmän. Kyllä miellyttää muitakin kuin köyhiä.


    • Anonyymi

      Bmw on auto muut tulee perässä

      • Anonyymi

        Osta oikea Alpina ja lopeta karvahattumallin hehkutus


      • Anonyymi

        Aina jonon ekana?


    • Anonyymi

      Mazda mätänee 3 vuodessa

      • Anonyymi

        Eipäs mätäne muutamassa vuoden aikana. Sinä et tiedä yhtään mitään autoista.
        Mitä tulee sitten seuraavaksi aiheen aloitukseen, Mazda CX-60 on näköjään saapumassa markkinoille myös uudella kevythybridillisellä 3.3l turbodiesel rivi6 moottorilla. 254hv ei ole paljon, mutta tämä moottori onkin rakennettu pidempien matkojen autoilijoille joille tärkeämpiä ovat pieni polttoaineen kulutus ja mahdollisimman vähäiset päästöt. Saa hinata jopa jarrullista peräkärryä 2500kg asti.
        https://www.is.fi/autot/art-2000009487561.html

        Hieman naurattaa nämä internet keskustelijoiden paranoidismi muovista auton sisustassa. Todellisuudessa muovi on ihan hyvä materiaali auton sisustan puolella joka kyllä yleensä kestää pitkään, eikä tarvitse mitään typeriä vuosittaisia käsittelyitä hoitoaineilla puhdistusaineiden lisäksi. Nahka on huono materiaali autoihin koska vaatii 1-2 vuoden välein käsittelyä nahkakyllästeellä, ettei nahka mene huonoksi ja rupea halkeilemaan jo muutamassa vuodessa. Kyllähän Mazdankin voi ostaa nahkasisustalla jos sellaisen haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipäs mätäne muutamassa vuoden aikana. Sinä et tiedä yhtään mitään autoista.
        Mitä tulee sitten seuraavaksi aiheen aloitukseen, Mazda CX-60 on näköjään saapumassa markkinoille myös uudella kevythybridillisellä 3.3l turbodiesel rivi6 moottorilla. 254hv ei ole paljon, mutta tämä moottori onkin rakennettu pidempien matkojen autoilijoille joille tärkeämpiä ovat pieni polttoaineen kulutus ja mahdollisimman vähäiset päästöt. Saa hinata jopa jarrullista peräkärryä 2500kg asti.
        https://www.is.fi/autot/art-2000009487561.html

        Hieman naurattaa nämä internet keskustelijoiden paranoidismi muovista auton sisustassa. Todellisuudessa muovi on ihan hyvä materiaali auton sisustan puolella joka kyllä yleensä kestää pitkään, eikä tarvitse mitään typeriä vuosittaisia käsittelyitä hoitoaineilla puhdistusaineiden lisäksi. Nahka on huono materiaali autoihin koska vaatii 1-2 vuoden välein käsittelyä nahkakyllästeellä, ettei nahka mene huonoksi ja rupea halkeilemaan jo muutamassa vuodessa. Kyllähän Mazdankin voi ostaa nahkasisustalla jos sellaisen haluaa.

        CX-60 nykii kuin piru kerjäläistä. Nyt vaan reippaasti kiistämään!
        https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/c8e39eb7-036a-4df2-ae9e-c161d4343338


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        CX-60 nykii kuin piru kerjäläistä. Nyt vaan reippaasti kiistämään!
        https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/c8e39eb7-036a-4df2-ae9e-c161d4343338

        Eipä nyi uuden sisäänajetun Mazda CX-60:n laatikko yhtään enempää kuin edellisen Mersuni 7G-Tronic automaatti. Kiihtyy tarvittaessa loistavasti, ajoakun ja bensan kulutus auton kokoon nähden maltillista. Hiljainen, tyylikäs ja laadukas sisusta, tavaraa mahtuu hyvin matkaan ja taipuu hyvin myös kapeille mutkateille. Kattavat varustepaketitkaan eivät maksa järjettömiä kuten saksalais-SUV-malleissa. Suosittelen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä nyi uuden sisäänajetun Mazda CX-60:n laatikko yhtään enempää kuin edellisen Mersuni 7G-Tronic automaatti. Kiihtyy tarvittaessa loistavasti, ajoakun ja bensan kulutus auton kokoon nähden maltillista. Hiljainen, tyylikäs ja laadukas sisusta, tavaraa mahtuu hyvin matkaan ja taipuu hyvin myös kapeille mutkateille. Kattavat varustepaketitkaan eivät maksa järjettömiä kuten saksalais-SUV-malleissa. Suosittelen!

        Nyt 10000 km ajettu ja toiminut todella hyvin. Hiljainen ja akulla pääsee noin 50 km motari ajossa. Ja hyvä puoli se että 140 km menee sähköllä. Vaunu tulee hyvin perässä. Ja kivasti kuitenkin tehoja jos tulee kiirus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipäs mätäne muutamassa vuoden aikana. Sinä et tiedä yhtään mitään autoista.
        Mitä tulee sitten seuraavaksi aiheen aloitukseen, Mazda CX-60 on näköjään saapumassa markkinoille myös uudella kevythybridillisellä 3.3l turbodiesel rivi6 moottorilla. 254hv ei ole paljon, mutta tämä moottori onkin rakennettu pidempien matkojen autoilijoille joille tärkeämpiä ovat pieni polttoaineen kulutus ja mahdollisimman vähäiset päästöt. Saa hinata jopa jarrullista peräkärryä 2500kg asti.
        https://www.is.fi/autot/art-2000009487561.html

        Hieman naurattaa nämä internet keskustelijoiden paranoidismi muovista auton sisustassa. Todellisuudessa muovi on ihan hyvä materiaali auton sisustan puolella joka kyllä yleensä kestää pitkään, eikä tarvitse mitään typeriä vuosittaisia käsittelyitä hoitoaineilla puhdistusaineiden lisäksi. Nahka on huono materiaali autoihin koska vaatii 1-2 vuoden välein käsittelyä nahkakyllästeellä, ettei nahka mene huonoksi ja rupea halkeilemaan jo muutamassa vuodessa. Kyllähän Mazdankin voi ostaa nahkasisustalla jos sellaisen haluaa.

        Poikien Corollat ovat vielä oikeilla pahviverhoiluilla ja takapenkissä kaislaa toppauksina


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä nyi uuden sisäänajetun Mazda CX-60:n laatikko yhtään enempää kuin edellisen Mersuni 7G-Tronic automaatti. Kiihtyy tarvittaessa loistavasti, ajoakun ja bensan kulutus auton kokoon nähden maltillista. Hiljainen, tyylikäs ja laadukas sisusta, tavaraa mahtuu hyvin matkaan ja taipuu hyvin myös kapeille mutkateille. Kattavat varustepaketitkaan eivät maksa järjettömiä kuten saksalais-SUV-malleissa. Suosittelen!

        Totta ,mulla on ollut monta Mercedestä, ja kyllä nekin joskus nykäisi vaihdon hetkellä. Jos haluaa täysin nykimättömän auton, jolla peruuttaminenkin kärryn kanssa käy kuin lasten leikki. Vaikka autotalliin halkokuorma päällä. Silloin kannattaa kääntyä RAV4 plugarin puoleen.
        Mersuista vielä sen verran, että kyllä ne peijakkaat vasta ruostuivat 2000- luvun alkupuoleen asti 1995 alkaen.
        Toisaalta, jos on varaa ostaa +-70.000€ auton, niin sitten vingutaan ruostumisesta. Kunnon suojaus maksaa reilun tonnin jotain, ja asia on sillä hoidettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta ,mulla on ollut monta Mercedestä, ja kyllä nekin joskus nykäisi vaihdon hetkellä. Jos haluaa täysin nykimättömän auton, jolla peruuttaminenkin kärryn kanssa käy kuin lasten leikki. Vaikka autotalliin halkokuorma päällä. Silloin kannattaa kääntyä RAV4 plugarin puoleen.
        Mersuista vielä sen verran, että kyllä ne peijakkaat vasta ruostuivat 2000- luvun alkupuoleen asti 1995 alkaen.
        Toisaalta, jos on varaa ostaa -70.000€ auton, niin sitten vingutaan ruostumisesta. Kunnon suojaus maksaa reilun tonnin jotain, ja asia on sillä hoidettu.

        RAV 4 takaovet edes aukea niin et sais lastenistuimen mukavasti sisään.
        Ja se onneton äänieristys. ja ja ja vikoja aivan liian paljon että sitä vois sanoa käyttökelpoiseksi autoksi. :D onhan RAV 4 jo naurettavin auto kaikkine vikoineen.
        https://youtu.be/VtQ24W_lamY


    • Anonyymi

      Kokemuksia Mazda CX-60:stä, 2.5 PHEV Takumi -22 (1200 km takana ajoa). Auto on siis esittelyauto ja sillä on kaiken kaikkiaan ajettu 18 000 km.

      En ole itse pahemmin huomannut tuota parjattua nykimistä, tai sitten en ole asian suhteen mitenkään "hifisti", enkä vain ole kiinnittänyt asiaan huomiota. Mielestäni tarjoaa erittäin leppoisat kyydit ainakin kaupunkiajossa, matka-ajosta ei ole vielä kertynyt kokemuksia.

      Joku tuolla mainitsi sisustan olevan halvan oloinen. En tiedä onko kyseinen massikeisari tottunut ajelemaan Maybachilla, mutta Takumi vaaleine nahkoineen ja kangaspintoineen antaa kyllä erittäin miellyttävän kuvan sisustan laadusta. Ei moitittavaa tällä saralla.

      Kaupunkiajo on käytännössä ollut täysin puhdasta sähköajoa tähän mennessä. Ainoat bensat on kulunut siihen kun pitää saada Sport-tila päälle ja vapauttaa ~330 japonialaista hevosta, ja sittenhän sitä mennään. 8) Laturissahan tuo auto saa kuitenkin olla taukoamatta. Plussakeleillä realistinen sähköajo on luokkaa 20-25 kilometriä, ei lähellekään luvattua ~60 km... Olisi kiva kuulla muilta omistajilta kokemuksia, että onko omassa yksilössä huono akku, vai onko tuo oikeasti nuin kehno tuo sähkörange? Nyt kun tuli -15 pakkasta ja alle, niin pelkällä sähköllä ei ajeta metriäkään (tosin ei Mazda sitä ole tainnut luvatakaan)? Akun koko varaus valjastetaan kovemmilla pakkasilla lienee auton ilmalämpöpumpulle jne.

      Lumisella ja jäisellä tiellähän tuolla on mitä parhain ajaa. Sport päällä ajaminen on ehkä jopa liian hauskaa, kun jokaiseen mutkaan tahtoo kaasupedali painua sen verran alas, että nelipyöräluisu on taattu. Erittäin hauska ajaa. :)

      Autossa on paljon ominaisuuksia jotka eivät toimi kuten pitäisi. Kasvojentunnistuksella toimiva profiili, ei toimi kuin kerran kymmenestä yrityksestä. Ratin ja penkin pitäisi antaa tilaa kun autoon tullaan, en tiedä, toimii kun toimii. Etu- ja takasivututkat tunnistaa objektit todella kehnosti. Lataaminen pysähtyy välillä ihan randomisti, ainut keino on kävellä autolle ja käyttää laturia irti ja laittaa takaisin, tätäkin voi joskus joutua toistamaan kerran pari. OTA-päivitykset olivat kaunis lupaus, niitä siis ei ole tarjolla, vaan auto on päivitettävä huollossa. Ei siis mitään maata mullistavaa ongelmaa, mutta näistä ominaisuuksista kun on maksanut niin..

      Kaiken kaikkiaan tosiaan ristiriitaiset fiilikset autosta. Hemmetin mukava ajaa ja tehoa on, mutta nämä pienet ongelmat välillä vähän vtuttaa.

      Jos jollain on jotain kysyttävää, niin täältä saa asiallisia vastauksia autoon liittyen. Mielelläni kuulisin myös muiden kokemuksia (oikeita kokemuksia, ei "kokeilematta pskaa" -mutuilua.

    • Anonyymi

      Toukokuussa luovutetulla CX-60 Homura PHEV:illä palasimme juuri kolmen kuukauden Espanja-Portugali road tripiltä. Noin 8800 km tuli reissulla mittariin. Ja 20t huolto loppuviikosta edessä. Keskimääräinen kulutus 7.9 l/100 km. Akkujen latausta tein vain Portugalissa omassa tallissa, muuten hidas lataus ei matkan varrella oikein onnistunut, kun latausasemat eivät olleet vielä tuotannossa, tai ei ollut aikaa odotella.
      Pyreneiden vuoristoteillä jarrutuslataus tuotti varsin hyvin sähköä ajoakkuun, kompensoiden jyrkkien nousujen aiheuttamaa bensan kulutusta. Vielä loka-marraskuun yli 25 asteen lämpötilat tuottivat 60-65 km:n ajomatkoja sähköllä. Joulukuussa ajomatkat lyhenivät jonnekin 37-40 km:iin noin 15:ssä asteessa. Nyt Suomessa max 25 km, kun sisätilan- ja penkinlämmitys pitää olla päällä, näin yhden päivän ajokokemuksella.

      Alkuaikojen vaihteiston nykimiset ovat nyt olleet hyvin harvinaisia, voi mennä päiväkausia ilman nykäystäkään. Edellisessä Mesessänikin niitä oli useammin.
      Lähinnä ohjauksen keskialueen tahmaus vaikutti moottoriteillä ajamiseen häiritsevästi jokaisena ajopäivänä. Huollossa saavat paneutua asiaan, joka kuulostaa olevan Keski-Euroopassa ja UK:ssa isompikin ongelma. Ajotehostimet ja -sensorit toimivat mielestäni suht hyvin. Pari äkillistä parkkipaikalla kohtaamista peruuttaen estyi niiden ansiosta Portugalissa hienosti!! Kasvojen tunnistus toimii, kun malttaa valmistautua liikkeelle lähtöön rauhallisesti. Itse olen aika nopealiikkeinen, joten se odottaminen tietenkin välillä vähän nyppii. Auton mukana tulleet 18” Good Year-kitkarenkaat olivat paluumatkalla tarpeen Baskimaan vuoristossa ja Saksan lumisilla moottoriteillä, toimien yllättävän meluttomasti ja muutenkin mainiosti. Toki melutaso on täysin riippuvainen asvaltin karkeudesta. Belgian motarit ovat muuten tosi pomppuiset ja kuoppia riittää. Siksi Mazdan jäykkä alusta aiheutti pomppimista, eikä ollut kovin miellyttävä tällaisilla osuuksilla.

      Yksi instrument cluster blackout, jolloin 12” näyttö pimeni kokonaan moottoritiellä. Se toipui pienen hakemisen jälkeen pyöritettävän valintanupin painelulla. Navigaattori tippui off lineen joitain kertoja, mutta sekin palautui nopeasti uudella haulla pyöritettävää nuppia käyttäen. Navigaattorin käytettävyys ja tarkkuus on aivan paras kaikista omistamistani autoista. Osoite- ja koordinaattihaut toimivat pääsääntöisesti erittäin hyvin kaikissa matkan varrella olleissa maissa.
      Tavaroiden kuljetuskyky on mainio, eräs syistä, miksi CX-60 yleensä valikoitui meille vaihtoehdoksi. Ajoasennon saa säädettyä sopivaksi niin itselle kuin vaimollekin. Eivätkä 700-800 km:n päiväajot rasittaneet takapuolia juurikaan. Toki japanilaisilla autonvalmistajilla on vielä kirittävää, että pärjäävät eurooppalaisille kaikki piirteet huomioon ottaen ajamisen mukavuudessa.

    • Anonyymi

      Aivan naurettavaa valittaa auton sisätilojen muovisuudesta. Eurooppalaiset autot erityisesti ovat laittaneet autoihinsa muovia sellaisiin paikkoihin missä kuuluisi olla metallia eikä mitään muovia. Esimerkiksi muovista valmistettuja öljypohjia moderneissa autoissaan varsinkin ovat laittaneet autoihin Citroen, BMW, Peugeot, VW. Sitten ZF vaihteistoilla 8HP45 ja 8HP70. Mahtaa olla hienoa kun näiden eurooppalaisten autojen vaihteistot joskus hajoavat joko huonoksi menneen vaihtamattoman vaihteistoöljyn takia tai ikääntynyt muovinen öljypohja päästää vaihteistoöljyt ulos maahan jotka sitten voivat valua luontoon. BMW:llä autoissa myös moottorin imusarja on ollut jo kohtalaisen pitkään muovia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe